Olen normaalipainoinen, normaalivartaloinen 24-vuotias nainen. Olen tapaillut ihanaa miestä yli puloi vuotta, viime kuukausina suhteemme on syventynyt.
Ainoa ahdistava asia on että hän on alkanut huomauttelemaan minua koskien syömistäni ja hän on myös alkanut puristelemaan takapuoltani, reisiäni ka vatsaani ikään kuin osoittaakseen että minulla on jonkin verran rasvaa näissä paikoissa.
Tämä tuntuu todella ahdistavalta.
En uskalla syödä hänen seurassaan enää...
Mies kritisoi syömistäni
8
4300
Vastaukset
- nim.kokenut
Itse olin hieman yli vuoden tällaisessa suhteessa. Sain syödä keskimäärin kerran päivässä, ehkä hieman aamulla ylimääräistä jos mies vielä nukkui. Sairastuin syömishäiriöön koko asian vuoksi, nykyään on vaikea syödä ylipäätään kenenkään seurassa. Normaalipainoinen ja normaalivartaloinen minäkin. Vain nuorempi.
Älä kiltti anna sen jatkua. Siitä muodostuu henkilökohtainen helvetti ja oravanpyörä. Tee sille stoppi, oman hyvinvointisi nimissä. - outoa
miksi mies kommentoi syömistä ja painoa. Itse painan vähän yli 50kg mut olen tosi lyhyt ja mies välil heittää et syöt liikaa sipsejä, pizzaa ym. roskaruokaa, lihoot kohta, myöskin puristelee mahasta kun on pömppis.
- johan on
Miehellä on ongelma, ei sinulla. On tärkeää syödä normaalisti ja olla terve. Pysy varmana ja usko itseesi. Naisillä kuuluu olla rasvaa enemmän kuin miehillä myös.
- *tyttönen*
Hei,
onko miehesi kenties jonkun urheilulajin harrastaja, vakavammassakin mielessä? Tunnen monia miehiä, jotka harrastavat esim. bodausta ja ovat todella tarkkoja siitä, miltä heidän tyttöystävänsä/vaimonsa näyttävät. Elämä pyörii hyvin pitkälti ulkonäön ympärillä.
Kokemuksesta tiedän, kun olen sellaisen kanssa useamman vuoden jo tallannut. Mutta sopii minulle, annan samalla mitalla takaisin, sillä kukaan meistä ei ole täysin rasvaton ;) Syömishäiriön olen minäkin käynyt läpi, ja vieläpä niin, ettei mieheni sitä huomannut. Huomauttelu on tosin osa elämäämme vieläkin, mutta nykyisin molemmat meistä huomauttelevat, eikä minulla ole enää ongelmaa asian kanssa, sillä olen päässyt yli siitä ja tiedän olevani hyvä näin, mies vaan haluaa, että pysyn jatkossakin hyvännäköisenä :)
Ymmärrän siis sinun pointtisi, mutta muistahan, että terveellistä ruokaa saat varmasti syödä ilman huomautuksia! Herkkuja on saatava syödä aina silloin tällöin, ei kukaan voi sitäkään sinulta kieltää. :) Kehotan ottamaan asian esiin jonkun keskustelun aikana - miehelle pitää kertoa, että hämmennyit hänen kommentistaan. Avoimuus tässäkin asiassa on kaiken a ja o. Välillä saa ja pitääkin huomauttaa toisen syömisestä, jos haluaa, ettei toinen muutu muodottomaksi, mutta kaikella rajansa.
Tsemppiä!- Mörkkis
...se leikin kestäköön. Seurustelen myös bodarimiehen kanssa, joka on viimeisen vuoden ajan huomautellut minulle syömisistäni. Enää en siitä välitä ja viime aikoina olen alkanut huomautella hänelle takaisin pizzoista ja muusta ei-niin-terveellisestä ruokailusta. Hän on siis tämän huomauttelun aloittanut (se, joka leikkiin lähtee...) ja näyttää kieltämättä nyreältä, kun vihdoin huomauttelen takaisin (nyt 1,5 vuoden seurustelun jälkeen). Kuitenkin tämä huomauttelu on hänelle ilmeisen tärkeää (tod. näk. siksi, että hän haluaa minulle huomautellessaan muistuttaa itseäänkin koko ajan siitä, miten tulisi syödä, vaikkei hän aina itsekään yltiöterveellisessä ruokavaliossa pitäydy). Kysy siis mieheltäsi esim. seuraavan Kotipizza-aterioinnin jälkeen, olisiko hänestä mukavaa, jos huomauttelisit hänen pizzansyönnistään tai huomauta siitä ilman kysymistä, niin hän saa hieman ajattelemisen aihetta=) Jos hän ei ole minkään urheilulajin aktiivinen harrastaja, niin kieltämättä on mahdollista, että hän käyttää huomauttelua valtakeinonaan, mikä ei ole pidemmän päälle suhteessa todellakaan hyväksi...
- *tyttönen*
Mörkkis kirjoitti:
...se leikin kestäköön. Seurustelen myös bodarimiehen kanssa, joka on viimeisen vuoden ajan huomautellut minulle syömisistäni. Enää en siitä välitä ja viime aikoina olen alkanut huomautella hänelle takaisin pizzoista ja muusta ei-niin-terveellisestä ruokailusta. Hän on siis tämän huomauttelun aloittanut (se, joka leikkiin lähtee...) ja näyttää kieltämättä nyreältä, kun vihdoin huomauttelen takaisin (nyt 1,5 vuoden seurustelun jälkeen). Kuitenkin tämä huomauttelu on hänelle ilmeisen tärkeää (tod. näk. siksi, että hän haluaa minulle huomautellessaan muistuttaa itseäänkin koko ajan siitä, miten tulisi syödä, vaikkei hän aina itsekään yltiöterveellisessä ruokavaliossa pitäydy). Kysy siis mieheltäsi esim. seuraavan Kotipizza-aterioinnin jälkeen, olisiko hänestä mukavaa, jos huomauttelisit hänen pizzansyönnistään tai huomauta siitä ilman kysymistä, niin hän saa hieman ajattelemisen aihetta=) Jos hän ei ole minkään urheilulajin aktiivinen harrastaja, niin kieltämättä on mahdollista, että hän käyttää huomauttelua valtakeinonaan, mikä ei ole pidemmän päälle suhteessa todellakaan hyväksi...
Samalla mitalla takaisin. :) Meillä myös mies suorastaan loukkaantuu, kun hänelle jotain huomautan, mutta toisaalta ymmärtää siinä samalla minun tunteet, kun hän huomauttelee minua. Tasapainoon ja -arvoon on siis päästy, ja niinhän sen pitää ollakkin, jos meinaa yhdessäoloa jatkaa.
Toisaalta sitten, jos kumppani ei ole aktiiviurheilija, niin hänellä saattaa olla juurikin tuo vallankäyttö osana käyttäytymistään. Tiedän sellaisiakin tapauksia ja aika huonosti niissä lopulta on käynyt, eikä mikään suhde ole kestänyt. Järki kannattaa siis pitää päässä.
- heitämäkeen
Älä ala tuohon ja tuollaiseen "painonseurantaan"! jollei mies sanomalla usko sua, ettet todellakaan ole mikään lihava, heitä hänet mäkeen! olen itse painoindeksien mukaan alipainoinen, harrastan 2krt/vko kamppailu-urheilua ja syön viisi kertaa päivässä, tosin exä oli sitä mieltä, että olen lihava, minulla on ylimääräistä vatsassa ja kyljissä (vaikka itse hän lopulta oli meistä se paksumpi!!) mun exä huomautteli jopa tavasta jolla syön (kuulemma ällötti, kun mässytän, vaikken minä mielestäni mässyttänyt, vaan söin kyllä ihan suu kiinni ruokani) ja jopa asioista, joita syön. exä ajoi mut lopulta siihen, etten halunnut syödä enää kotona, vaan söin aina kun vain mahdollista ulkona. Lopulta tajusin heittää jätkän mäkeen, kun ensin aikani yritin korjata tilannetta puhumalla ja sitten suuttumalla ja lopulta heitin jätkän mäkeen, kun en enää kestänyt.
- hone-y
vastaavaa keneltäkään muulta? Et todellakaan. Siksi sitä ei pidä sietää myöskään poikaystävältä.
Tapailua takana puoli vuotta vasta ja meno on tätä. Mitä luulet, että tulevaisuudessa tapahtuu? Ei se ainakaan parane.
Mies on kontrolloiva ja manipuloiva. Siinä on kaksi hyvää syytä hankkiutua eroon hänestä. ASAP.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse5539163Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1656274Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3785326Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli724811Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s1004421Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1664093SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha2064037- 1042134
- 1141558
- 531096