Kuka osaa vastata?

Bilsan maikka

Taas täällä hopistään Nooasta, vaikka nämä kysymykset, joita eiemmin esitin, ovat edelleen vastausta vailla.

Vedenpaisumus siinä mittakaavassa, missä Raamatussa se kuvaillaan, on täysin mahdotonta jo sen vuoksi, että sellaisia vesimääriä ei kertakaikkiaan ole maapallolla. Koko Nooa-tarina on näin ollen silkkaa mielikuvituksen tuotetta.

Uskomatonta, jos joku oikeasti ottaa sen tosissaan.

Jostain olisi pitänyt tulla niin paljon vettä, että korkeimmatkin vuoret, esim. Mount Everestin huippu 9 km korkeudella, olisivat jääneet vedenpinnan alle.

Mistä tämä vesi sitten tuli ja minne se meni tulvan jälkeen? Vettä on kuitenkin vain rajallinen määrä maapallolla.

Onko mantereilta löytynyt paljon suolaisen vesiympäristön eliöitä? Esimerkiksi valaiden luurankoja? Jos vedenpaisumus tapahtui todella, merten eliöt päätyivät väistämättä mantereille. En ole mistään lukenut, että jossain, esim makean veden järvissä, olisi meriekosysteemistä peräisin olevia raatoja hautautuneena. Minne nämä katosivat vedenpaisumuksen jälkeen? Luulisi, että luita olisi joka paikassa. Esimerkiksi täällä meillä Suomessa. En ole kyllä kuullut...

Tämä vesiongelma on edelleen ratkaisematta. Mistä ihmeestä kaikki vesi tuli ja minne se meni? Sitä olisi pitänyt sataa yli 200 m joka päivä, jotta kaikki vuoret olisivat peittyneet neljässäkymmenessä päivässä.

Entä sitten arkin koko? Maapallon biodiversiteetti on valtava, ja lajimäärää ei vieläkään osata arvioida. Eri arvioiden mukaan se vaihtelee muutamasta miljoonasta useisiin kymmeniin miljooniin. Pelkästään hyönteisiä varten Nooalla olisi pitänyt olla useampi arkki. Lisäksi isommille eläimille olisi pitänyt olla tilaa. Tällaisen merikelpoisen arkin rakentaminen on mahdottomuus jopa nykyaikana puhumattakaan Nooan ajoista.

Entäpä eläinten ruokkiminen? Esimerkiksi Kolibreilla, joita on yli kolmesataa lajia, on hyvin spesifi ruokavalio. Äärimmäisen nopean aineenvaihdunnan takia ne tarvitsevat paljon mettä joka päivä. Miten pimeässä, kosteassa laivassa olisi kyetty kasvattamaan niin paljon trooppisia kukkia, että kolibrit olisi saatu ruokittua?

Uutena kysymyksenä voisin kysyä, miten lentokyvyttömät dodo-linnut pääsivat Mauritiukselle vedenpaisumuksen jälkeen? Entä pingviinit, miten ne pääsivät Antarktikselle kun vesi oli laskeutunut? Miten koalat ja kengurut pääsivät Australiaan?

Kuinka kaikki eläimet yleensä kykenivät vaeltamaan takaisin alkuperäiseen habitaattiinsa nääntymättä nälkään normaalin ravintonsa puutteen takia?

Entä sitten kaikenlaiset mikro-organismit, kuten bakteerit ja virukset, joista Raamatussa ei käsittääkseni mainita mitään Nooan yhteydessä? Monet bakteerit, virukset ja loiset viettävät koko elämänkaarensa tietyssä isäntäorganismissa. Tästä seuraakin se, että kaikki arkin eläimet, Nooa mukaan lukien, sekä kasvit olisivat olleet kaikkien nykyisin esiintyvien lajispesifien tautien kantajia. Nooa olisi näin ollen kantanut esimerkiksi HIV-virusta, hepatiittia sekä lukuisia influenssaviruksia. Arkki olisi kuhissut kaikenlaisia tauteja rutosta lähtien.

Miten kaikki eliöt olisivat sitten selvinneet vedenpaisumuksen jälkeen kaikkine vitsauksineen, kun elämä ei muutenkaan olisi ollut järin helppoa tulvan jälkeen ilman ravintoa?

31

1664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bilsan maikka

Jos joku vastaa näistä yhteenkään järkevästi, lähetän vähintään kansi uutta pähkinää pohdittavaksi tästä mahdottomasta sadusta.

• pilvissä.

1.Moos 9:12. Ja Jumala sanoi: Tämä on se liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: 13. minä panen kaareni, pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. 14. Ja kun minä kokoan pilviä naan pääle ja kaari näkyy pilvissä. 15. muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.

• Huhhahhei
        pilvissä. kirjoitti:

1.Moos 9:12. Ja Jumala sanoi: Tämä on se liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: 13. minä panen kaareni, pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. 14. Ja kun minä kokoan pilviä naan pääle ja kaari näkyy pilvissä. 15. muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa.

Pyydettiin JÄRKEVÄÄ vastausta, ei satuja.

• propagandasivuilta

miltä sinunkin kaltaiset hölmöt hankkii tietonsa eivätkä kyseenalaista ollenkaan mitään tietolähdettä
        jos siinä vaan on maagiset sanat kuten Jumala ja Jeesus.

• Raamatustas

Eli raamatun mukaan vuoret kohosivat merestä tulvan jälkeen. Kyllä jumala tällaiseenkin pystyy.

• Bilsan maikka

Mitäpä muuta sieltä löytyikään kuin "taivaan ikkunat" ja "syvyyksien lähteet" :P

Just.

• Bilsan maikka kirjoitti:

Mitäpä muuta sieltä löytyikään kuin "taivaan ikkunat" ja "syvyyksien lähteet" :P

Just.

että sinulle on vastattu. Eri asia on sitten se, että riittääkö sinun aivokapasiteettisi asiaa käsittelemän ja se taas on sinun ongelmasi, ei minun.

Siunausta.

• Helge Fossmo
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

että sinulle on vastattu. Eri asia on sitten se, että riittääkö sinun aivokapasiteettisi asiaa käsittelemän ja se taas on sinun ongelmasi, ei minun.

Siunausta.

Olet siis sitä mieltä, että on sama mitä vastaat, kunhan jotakin potaskaa saat lähetettyä. No tämä periaatteesi selittääkin runosuolesi kukinnoista ison osan. Sinä kuittaat kaikki ongelmat vain lähettämällä "vastauksen", ei sillä niin väliä onko tuossa "vastauksessa" mitään tolkullista sisältöä.

Onnea!

• juutas.

Siunausta.

Ai että ei sillä väliä, mitä vastataan, kunhan vain jotain vastataan.

Vastauksesi ovat samaa tasoa, jos vaikka kysyisin, minkä värinen oli Aleksanteri II:n valkoinen hevonen, ja sinä vastaisit "kahvikuppi".

Noh. Ei voi tietysti kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.

Sus siunakkoon.

• Helge Fossmo kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että on sama mitä vastaat, kunhan jotakin potaskaa saat lähetettyä. No tämä periaatteesi selittääkin runosuolesi kukinnoista ison osan. Sinä kuittaat kaikki ongelmat vain lähettämällä "vastauksen", ei sillä niin väliä onko tuossa "vastauksessa" mitään tolkullista sisältöä.

Onnea!

Eli jos evolutionisteilla ei ymmärrys riitä selvien asioiden ymmärtämiseen, niin se on meidän kreationistien syytä. Heh..

• juutas. kirjoitti:

Ai että ei sillä väliä, mitä vastataan, kunhan vain jotain vastataan.

Vastauksesi ovat samaa tasoa, jos vaikka kysyisin, minkä värinen oli Aleksanteri II:n valkoinen hevonen, ja sinä vastaisit "kahvikuppi".

Noh. Ei voi tietysti kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.

Sus siunakkoon.

että miksei aivan selviä ja yksinkertaisiakaan totuuksia voida evoluutio aivoilla käsittää....

Onko käynyt niin ikävästi, että teidän ajatuskykynne on taantunut serkkunne tasolle, vai mistä oikein on kysymys ?

• Helge Fossmo

Eli jos evolutionisteilla ei ymmärrys riitä selvien asioiden ymmärtämiseen, niin se on meidän kreationistien syytä. Heh..

Taas saimme nauttia mestarin "vastaamisen" mallista.

• Late 1

että miksei aivan selviä ja yksinkertaisiakaan totuuksia voida evoluutio aivoilla käsittää....

Onko käynyt niin ikävästi, että teidän ajatuskykynne on taantunut serkkunne tasolle, vai mistä oikein on kysymys ?

"---että miksei aivan selviä ja yksinkertaisiakaan totuuksia voida evoluutio aivoilla käsittää....

Onko käynyt niin ikävästi, että teidän ajatuskykynne on taantunut serkkunne tasolle, vai mistä oikein on kysymys ?----------------"

Samaa ihmettelen minäkin, eikä sekään vielä mitään
        jos nämä "biologit" mutta kun kaikki kattia myöden (ymmärtääksen arvostettukin evouskova omiensa parissa) hortoilee ja höpisee sekavia palstalla aina niin kuin pienessä pilvessä olisi?? HEH?

Rukoillaan heidän puolesta oikein kimpparukousta Markku ja kätketään heidät oikein Jeesuksen veren suojaan, niin jospa se siitä lähtis ymmärrykselle?:)

Siunausta!

• Alex_
        Late 1 kirjoitti:

"---että miksei aivan selviä ja yksinkertaisiakaan totuuksia voida evoluutio aivoilla käsittää....

Onko käynyt niin ikävästi, että teidän ajatuskykynne on taantunut serkkunne tasolle, vai mistä oikein on kysymys ?----------------"

jos nämä "biologit" mutta kun kaikki kattia myöden (ymmärtääksen arvostettukin evouskova omiensa parissa) hortoilee ja höpisee sekavia palstalla aina niin kuin pienessä pilvessä olisi?? HEH?

Rukoillaan heidän puolesta oikein kimpparukousta Markku ja kätketään heidät oikein Jeesuksen veren suojaan, niin jospa se siitä lähtis ymmärrykselle?:)

Siunausta!

Moi !

"Rukoillaan heidän puolesta oikein kimpparukousta Markku ja kätketään heidät oikein Jeesuksen veren suojaan,..."

Voitte noitua keskenänne ja langeta kirouksia, ei se keneenkään mitään vaikuta.

Templeton (USA:n kretiiniyhdistys) rahoitti muuten pari vuotta sitten tutkimuksen rukouksen vaikutuksesta. Tutkimuksen tulos oli tilaajan toivomuksen vastainen: ei mitään merkitystä.

Taikatemppunne eivät todellisuudessa vaikuta kuin omaan psyykkeenne.

--

• Alex_ kirjoitti:

Moi !

"Rukoillaan heidän puolesta oikein kimpparukousta Markku ja kätketään heidät oikein Jeesuksen veren suojaan,..."

Voitte noitua keskenänne ja langeta kirouksia, ei se keneenkään mitään vaikuta.

Templeton (USA:n kretiiniyhdistys) rahoitti muuten pari vuotta sitten tutkimuksen rukouksen vaikutuksesta. Tutkimuksen tulos oli tilaajan toivomuksen vastainen: ei mitään merkitystä.

Taikatemppunne eivät todellisuudessa vaikuta kuin omaan psyykkeenne.

--

Rukouksella on todella mahtava voima. Olen itse kokenut ja huomannut myös toisten elämässä rukouksen kaikenmuuttavan voiman.

Jeesus sinua Alex siunatkoon suuressa armossaan ja rakkaudessaan.

Kait sinä entisenä uskovaisena tiedät, että Jumalan siunaus tähtää aina sielun pelastumiseen.

• Late 1 kirjoitti:

Siunausta!

Samassa pimeydessä.

Rukoillaan vain heidän sielujensa puolesta, että edes joku heistä saisi kokea pelastavan armon ja rakkauden.

Siunausta.

• tiedät

Samassa pimeydessä.

Rukoillaan vain heidän sielujensa puolesta, että edes joku heistä saisi kokea pelastavan armon ja rakkauden.

Siunausta.

ettei itse saatana puhu sinun suullasi.Voitko olla koskaan varma siitä.?

• Bilsan maikka

Siunausta.

Todella hyvä "vastaus" taas :P

• ReinoRemontti

Siunausta.

sfdhdfsdfljdfvgfdj

Tuossa yläpuolella on tiivistettynä vastaus kaikkiin esittämiisi kysymyksiin evoluutiosta joihin et ole kokenut saaneesi vastausta. Oma vikasi jos aivokapasiteettisi ei riitä jne....

• tiedät kirjoitti:

ettei itse saatana puhu sinun suullasi.Voitko olla koskaan varma siitä.?

Luottamaan Jumalan sanan totuuteen.
        2.kor.6:
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan
        temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Minä olen erottautunut Jumalan palvelijaksi silloin kun otin Jeesuksen Kristuksen oman sydämeni Herraksi. Uudesti synnyin Jumalan lapseksi toukokuun 28 armon vuonna -88.

Room.8: 14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

Kiitos Jumalalle Hänen armostaan ja rakkaudestaan meitä ihmisiä kohtaan. Sillä jokainen joka avuksi huutaa Herran nimeä pelastuu.

Siunausta

• ReinoRemontti kirjoitti:

sfdhdfsdfljdfvgfdj

Tuossa yläpuolella on tiivistettynä vastaus kaikkiin esittämiisi kysymyksiin evoluutiosta joihin et ole kokenut saaneesi vastausta. Oma vikasi jos aivokapasiteettisi ei riitä jne....

Ei siinä ole mitään epäselvyyttä. Itseasiassa minä kyllä tiesinkin sen jo etukäteen humpuukiksi, mutta kiitos kuitenkin, että vaivauduit selittämään sen noin selkeästi, ettei mitään jäänyt epäselväksi.

Kiitos vielä kerran ja siunausta elämääsi.

• sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

Luottamaan Jumalan sanan totuuteen.
        2.kor.6:
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan
        temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Minä olen erottautunut Jumalan palvelijaksi silloin kun otin Jeesuksen Kristuksen oman sydämeni Herraksi. Uudesti synnyin Jumalan lapseksi toukokuun 28 armon vuonna -88.

Room.8: 14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.

Kiitos Jumalalle Hänen armostaan ja rakkaudestaan meitä ihmisiä kohtaan. Sillä jokainen joka avuksi huutaa Herran nimeä pelastuu.

Siunausta

>>Minä olen erottautunut Jumalan palvelijaksi silloin kun otin Jeesuksen Kristuksen oman sydämeni Herraksi. Uudesti synnyin Jumalan lapseksi toukokuun 28 armon vuonna -88.

• Alex_

Rukouksella on todella mahtava voima. Olen itse kokenut ja huomannut myös toisten elämässä rukouksen kaikenmuuttavan voiman.

Jeesus sinua Alex siunatkoon suuressa armossaan ja rakkaudessaan.

Kait sinä entisenä uskovaisena tiedät, että Jumalan siunaus tähtää aina sielun pelastumiseen.

Moi !

Jumalan siunaus kohdistuu vain ja ainoastaan siunauksen antajaan/lukijaan.
        Hän saa siitä hyvän mielen, onhan hän toetuttamassa herransa tahtoa.

Kohteelle (mikäli hän ei tätä tiedä) ei aisalla ole minkäänlaista vaikutusta. Placebovaikutus tietysti voi olla jos on tietoinen tuosta siunauksesta.

Sanat eivät auta, pitää olla tekoja.

--

• illuminatus kirjoitti:

>>Minä olen erottautunut Jumalan palvelijaksi silloin kun otin Jeesuksen Kristuksen oman sydämeni Herraksi. Uudesti synnyin Jumalan lapseksi toukokuun 28 armon vuonna -88.

>Minä olen erottautunut Jumalan palvelijaksi silloin kun otin Jeesuksen Kristuksen oman sydämeni Herraksi. Uudesti synnyin Jumalan lapseksi toukokuun 28 armon vuonna -88.

• Alex_ kirjoitti:

Moi !

Jumalan siunaus kohdistuu vain ja ainoastaan siunauksen antajaan/lukijaan.
        Hän saa siitä hyvän mielen, onhan hän toetuttamassa herransa tahtoa.

Kohteelle (mikäli hän ei tätä tiedä) ei aisalla ole minkäänlaista vaikutusta. Placebovaikutus tietysti voi olla jos on tietoinen tuosta siunauksesta.

Sanat eivät auta, pitää olla tekoja.

--

Jumalan siunaus koskee myös uskosta osattomia. Kun heidän puolesta rukoillaan alkaa näkymättömässä uskonmaailmassa tapahtumaan asioita, jotka johtavat lopulta siihen, että ihminen joutuu valinnan paikalle.

Siunausta.

• sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

>Minä olen erottautunut Jumalan palvelijaksi silloin kun otin Jeesuksen Kristuksen oman sydämeni Herraksi. Uudesti synnyin Jumalan lapseksi toukokuun 28 armon vuonna -88.

>>Tuskin sinuakaan hymyilyttää asia enää vimeisellä tuomiolla. >Mihin arvon "tiedemies" perustaa väitteensä ? >Nyt minulla on rakas illuminatus rekisteröitynä nimimerkki myös nyyssipalstalle. Käytän siellä nimimerkkiä Markku. >***Helluntaiseurakunta on varmaan sinusta ylpeä.***Ja millähän perusteella ?

• nyt moiseen

pikkuseikkaan. Tajuaahan esikoulainenkin tuon tarinan mielettömyyden. Yksi lapsille kerrottava satu.

Koko legenda lienee lähtöisin välimeren taikka persianlahden alueella tapahtuneesta tsunamista, taikka vastaavasta hyökyaallosta, paikallisesta katastrofista niihin aikoihin kun ihmislaji oli asettunut asumaan paikoilleen, lopttaen keräilytalouden, ryhtyen viljelemään maata kaksoisvirran maan alueella taikka niilin suistossa. Suusta suuhen kulkeva tarina saa välil uskomattomat mittasuhtet :)

Onhan meidän kansalliseepoksessammekin saman kaltainen tarina, siinä vakavanha väinämöinen laski laulellen vesiä.

• Ukko Nooa

Olen kanssasi samaa mieltä.
        Kyse on vanhasta sadusta.
        Saattaahan kyseessä olla joku todellinenkin paikallinen vedenpaisumus (tulva, tsunami tms.), josta on kerrottu sukupolvilta toisille samalla asian muuttuessa Kalevalan kaltaiseksi saduksi.

• Sieltä on tarina lainattu paikoin jopa lähes sanatarkasti. Erona se, että Babylonialaiset pitivät omaa sivilisaatiotaan maailmana eivätkä piitanneet hittojakaan ulkopuolisesta maailmasta. Kun Kaksoisvirranmaa tulvi, se riitti maailmantulvaksi.

Toisaalta tsunami voi olla kreikkalaisen tulvamyytin (Deucalion pelastui Olympos-vuorelle vaimoineen) taustana - Välimerellä syntyi supertsunami, kun Thera, nykyinen Santorini, räjähti.

• Huhhahhei

kyselläkään. Niinsanottuja vastauksia tulee vain näiltä ohuessa yläpilvessä vaeltavilta hörhöiltä ja jokaiselta samaa huttua. Tai raamatunlauseita. Eli huttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      37
      12291
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      90
      4177
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      109
      3952
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3628
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3308
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3273
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      35
      2136
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      38
      2102
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      26
      1935
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      11
      1613
    Aihe