Olen kuullut jostain, ettei apuvirtaa tulisi antaa autosta jossa on ajotietokone sillä se voi mennä sekaisin tms. Onkohan tässä mitään perää? Pari kertaa olen kaapeleita viritellyt ja virtaa antanut, mutta ainakin Corollan ajotietokoneessa en ole huomannut mitään häikkää. Ehkä on ollut vaan hyvä tuuri...
Apukaapeleilla käynnistys ja ajotietokone?
6
1824
Vastaukset
- Goggomobil
Toimi näin: Sammuta avustava auto, kytke kaapelit, käynnistä avustava auto, käynnistä avustettava auto. Näin ei tule virtapiikkejä auton elektroniikkaan.
- hgsalöhja
Kiitos vastauksesta. Kytkentävaiheessa olen pitänyt avustavan auton käynnissä, mutta täytyypi muistaa tämä jatkossa.
- kaapelit
Ennen irrotusta olisi syytä lisätä avustavan auton sähköjärjestelmän kuormaa tasaamaan jännitepiikkiä. Esim. kytkemällä penkinlämmittimet tms. Vai meneekö jo liioitteluksi? En ainakaan itse ole tällaisiin konsteihin turvautunut.
- sitroen.
kaapelit kirjoitti:
Ennen irrotusta olisi syytä lisätä avustavan auton sähköjärjestelmän kuormaa tasaamaan jännitepiikkiä. Esim. kytkemällä penkinlämmittimet tms. Vai meneekö jo liioitteluksi? En ainakaan itse ole tällaisiin konsteihin turvautunut.
mitään haittaa, akku ne syö pois. Jännitepiikki tuhoaa elektroniikkaa, mutta miten sen aiheutat jos akku on kytkettynä? Akun sisäinen vastus kun on luokkaa korkeintaan 0,05 ohmia. Kyllä sinne suurempikin piikki sopii...
- meni
sitroen. kirjoitti:
mitään haittaa, akku ne syö pois. Jännitepiikki tuhoaa elektroniikkaa, mutta miten sen aiheutat jos akku on kytkettynä? Akun sisäinen vastus kun on luokkaa korkeintaan 0,05 ohmia. Kyllä sinne suurempikin piikki sopii...
kaverin mersusta jokin piiri paskaks kun antoi hyvyyttään toiselle virtaa....maksoi vain 170e auttaminen... joten ei nämä jutut pelkkää paskaa ole!
- Pappi Heljas
meni kirjoitti:
kaverin mersusta jokin piiri paskaks kun antoi hyvyyttään toiselle virtaa....maksoi vain 170e auttaminen... joten ei nämä jutut pelkkää paskaa ole!
Näinhän se aina on; nämä sattuu aina kaverille tai kummin kaiman naapurin lankomiehelle.
Monessa autossa virran antaminen on kielletty sen takia että kädettömät kytkevät KUITENKIN kaapelit väärin...
Eli on kielletty ihan varmuuden vuoksi kuten aika moni muukin asia, kuten sitä äyttöohjekirjaa lukiessanne olette huomanneet.
Olettehan te sen lukeneet...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255