Eka laulutunti

!!!

Eka laulutunti siis edessä lauantaina! Jänskättää ihan vietävästi:))
Jokaisella opettajalla varmastikin oma tyylinsä ja tapansa aloittaa eka tunti uuden opiskelijan kanssa, mutta silti haluisin kuulla, et mitä eka laulutunti on pitänyt sisällään?
Mua jännittäis varmasti vähemmän, jos osaisin hieman varautua siihen mitä tuleman pitää!

7

2729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Mulla se meni niin että juteltiin asiasta ylipäänsä ja kartoitettiin tilannetta. Teoriaa se myös kertoi aika paljon. Ei siis hyökätty tosilauluun heti.

      • !!!

        Sen verta on ääni viel painuksis, et hyvä, jos ei tääkään ope heti hyökkää laulun kimppuun!! Mut toivottavasti ei kauheesti olis sitä teoriaakaan, sillä olen opiskellut ne asiat jo moneen otteeseen:)


    • ....

      Tätäpä juuri tarkoitin kartoituksella, katsoa se sun tilanne ja tarve. Eipä kai se teoriaa ala paukuttaa kun kerran jo olet saanut opetusta. Itse olin ummikko siinä mitä tulee lauluteoriaan.

    • huipputenori nääs

      Minun ensimmäinen tuntini taisi alkaa jollakin opettajan kommentilla, että "minkäslainen ääni täältä löytyykään?"
      Sitten se kertoi vähän sopivasta lauluasennosta ja aloiteltiin lyhyillä melodianpätkillä, siis mimmimimmimmmii ja mammamiaa mammaamiiaa moo, jne.
      Ja aina välillä opettaja matki minua, tietysti korostaen virheitäni jotta itsekin ne huomaisin, välillä vähän hengiteltiin ja sihistiin.
      Sitten keskusteltiin ohjelmistovalinnasta ja taisi hän antaa ensimmäisen helpon kipaleen nuotitkin kotia opeteltavaksi (semmoinen kansanlaulu suurestqa laulukirjasta)
      Noita hengityksen opettelun harjoitteita ei kannata nolostella, - vaikka minua kyllä nolotti kun korkein sävel piti muka samanaikaisesti kädellä paiskata tms.
      Myöhemmin tuli kyllä vielä ihmeellisempiä, olen oikeaa tukea hakenut mm. laulamalla puoli-istuvassa asennossa seinään nojaten tai selällään sohvalla maaten

    • kuuro

      vesipullo, rennot vaatteet jotka ei purista ihan kauheasti ja ehkä varuiksi vielä joku laulu mistä pidät tai mitä oot laulanu.

      Todennäkösesti ensin juttelette, miksi tulit ja mitä haluat oppia, mitä olet tehny aikasemmin vai oletko mitään jne.

      Sitten se haluaa ehkä kuulla sun ääntä vähän, laulat jonkun pätkän jostai. Sitten varmaan jos on aikaa, etenette ihan normaalin oppitunnin tapaan (hengitysjuttuja, miminöitä ja muminoita ja muita ääniharjoituksia, asennon hakemista ja sen sellasta).

    • amateur

      Opettaja oli jo tuttu muuta kautta, joten hirveästi ei esittäytymisiin mennyt aikaa.

      Aluksi sain pienen pikaperehdytyksen "laulamisen anatomiaan" eli miten ääni syntyy kropassa.

      Sitten haeskeltiin vähän oikeanlaista hengitystä, se olikin jo tuttua puhallinsoitinharrastuksesta.

      Sitten joitakin äänenavausharjoituksia. Laulaminen aloitettiin ihan kansanlauluista. Sain ohjeita miten harjoitella kotona ja ei muuta kuin seuraavaa tuntia odottelemaan.

    • tiinakaroliina

      www.laulutunti.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe