En tiedä, minne tämän laittaisin, mutta kokeilen tänne.
Mitä mies ajattelee, kun ei pysty tekemään suuria päätöksiä. On yksi iso päätös, jota olen odottanut useamman vuoden, mutta hän ei pysty sitä tekemään. Kyse on kodin hankkimisesta sukulaiselta. Koti ei tule kalliiksi ja maksajiahan meitä on kaksi. Voimme maksaa asunnon käteisellä.
Päätöksen olen jättänyt miehelle, sillä jos minä tekisin päätöksen, niin aina riitojen tullessa, hän sanoisi, että sinähän se meidät tänne halusit tms. Haluan, että miehelläni on "munaa" tehdä joskus itsekin päätöksiä, sillä minä yleensä hankin kaiken kalliin, kun hän ei pysty.
Miksi mies ei pysty????
mies ei pysty tekemään
13
812
Vastaukset
- äijätosimies
Hän ei ole henkisesti niin sitoutunut sinuun, että haluaisi tehdä tuollaista. Hän ei kuitenkaan ehkä halua menettää sinua sanomalla niin. Hän jättää päätöksen sinulle ja on vain passiivinen mukanatulija.
Kuulostaa myös siltä, että riidellessä käännät asiat häntä vastaan, joten eikö ole parempikin, ettei hän anna sinulle lisää aseita, joilla voit hutkia häntä.- tuo on se syy
äijä ei tarpeeksi sitoutunut. No ehkä jos jatkat vihjailua, että hänellä pitäisi olla enemmän "munaa", hän on vietävissä jos on vietävissä oleva tyyppi.
- mies huomaa
tuo on se syy kirjoitti:
äijä ei tarpeeksi sitoutunut. No ehkä jos jatkat vihjailua, että hänellä pitäisi olla enemmän "munaa", hän on vietävissä jos on vietävissä oleva tyyppi.
sen itsekin, sillä yli kaksikymmentä vuotta olemme olleet yhdessä. Jos ei ole toiseen sitoutunut, olisi parempi olla erillään. Pitääpä kuulostella, jos on kyse siitä.
Avioliitto on kahden kauppa ja odotan mieheltä myös sitoutumista.
Joskus todella tuntuu siltä, ettei sanomisillani ole mitään merkitystä. Johtuuko se tosiaan samasta syystä. - eipäs hätäiillä
mies huomaa kirjoitti:
sen itsekin, sillä yli kaksikymmentä vuotta olemme olleet yhdessä. Jos ei ole toiseen sitoutunut, olisi parempi olla erillään. Pitääpä kuulostella, jos on kyse siitä.
Avioliitto on kahden kauppa ja odotan mieheltä myös sitoutumista.
Joskus todella tuntuu siltä, ettei sanomisillani ole mitään merkitystä. Johtuuko se tosiaan samasta syystä.No eipä täällä kukaan ole sanomaan, kunhan ehdotellaan. Tiedät itse parhaiten tilanteen.
Ehkä hän ei halua tehdä kyseistä ratkaisua, jokin hänessä haraa vastaan? Ei uskalla ilmaista sitä sinulle suoraan? Onko hän miten rohkea tai ujo ilmaisemaan erimielisyyttä? - tekemään päätöksiä
eipäs hätäiillä kirjoitti:
No eipä täällä kukaan ole sanomaan, kunhan ehdotellaan. Tiedät itse parhaiten tilanteen.
Ehkä hän ei halua tehdä kyseistä ratkaisua, jokin hänessä haraa vastaan? Ei uskalla ilmaista sitä sinulle suoraan? Onko hän miten rohkea tai ujo ilmaisemaan erimielisyyttä?Kyllä hän selvissä asioissa tekee mielipiteensä selväksi. Ei ole kyse siitä. Hän kyllä tahtoisi hankkia, muttei vaan pysty. Pelkääkö hän vastuun ottamista, vai mitä.
Hän on kyllä erittäin nuuka rahankäytössä, se tietenkin voi olla esteenä, muttei voi sitä myöntää?
Joudun perheessämme ostelemaan itse kaiken kalliin (autot, koneet, huonekalut), kun hän ei kykene (hidastelee niin kauan, ettei kenenkään hermot kestä odotella).
Sen vuoksi päätinkin tällä kertaa, siis monta vuotta sitten, että tämän päätöksen tekee mies, vaikka kuinka vaikealta tuntuu. Uskon hänen olevan tyytyväinen, jos hän sen pystyy tekemään.
Minulle kelpaa päätös kuin päätös ja sen olen hänelle selvästi ilmaissut. Mutta hän ei anna mitään päätöstä. Ei puoleen eikä toiseen. Se on se mikä alkaa keittämään. - Sepe.
tekemään päätöksiä kirjoitti:
Kyllä hän selvissä asioissa tekee mielipiteensä selväksi. Ei ole kyse siitä. Hän kyllä tahtoisi hankkia, muttei vaan pysty. Pelkääkö hän vastuun ottamista, vai mitä.
Hän on kyllä erittäin nuuka rahankäytössä, se tietenkin voi olla esteenä, muttei voi sitä myöntää?
Joudun perheessämme ostelemaan itse kaiken kalliin (autot, koneet, huonekalut), kun hän ei kykene (hidastelee niin kauan, ettei kenenkään hermot kestä odotella).
Sen vuoksi päätinkin tällä kertaa, siis monta vuotta sitten, että tämän päätöksen tekee mies, vaikka kuinka vaikealta tuntuu. Uskon hänen olevan tyytyväinen, jos hän sen pystyy tekemään.
Minulle kelpaa päätös kuin päätös ja sen olen hänelle selvästi ilmaissut. Mutta hän ei anna mitään päätöstä. Ei puoleen eikä toiseen. Se on se mikä alkaa keittämään.selkenemään, eli sinä olet tehnyt kaikki vähänkin merkittävät hankinnat ja oikeastaan päätöksetkin teillä. No mies vain odottaa, että teet taas päätöksen :)
Onhan se toisaalta vähän hankalaa saada täältä vastauksia, sillä sinä olet miehesi tuntenut yli 2 vuosikymmentä ja me saimme tähän yksittäiseen asiaan pienen kosketuksen tänä aamuna.
- Ape.
riittävästi miestä tekemään päätöksiä. Minkä sille mahtaa, kaikille ei ole annettu päätöksentekokokykyä.
Tee päätös itse tai hanki vuokra-aviomies tekemään päätös. - hone-y
Et nähtävästi edes huomaa, että itsekin karttelet päätöksentekemistä! "Kyllähän minä päättäisin mutta en halua kuulla siitä riidoissa, kyllähän minä päättäisin mutta haluan miehellä olevan munaa". Jos tämä ei ole päätöksenteon karttamista, niin ei sitten mikään.
Kodin ostaminen on iso päätös. Ihmetyttää, että olette molemmat ulkoistaneet päätöksenteon. Jokin kusee ja pahemman kerran...- päästösten karttamiseksi
niin siitä vaan. Päätöksiä perheessä tehdään ja ne pitäisi tehdä yhdessä, mutta meillä se valitettavasti on aina kaatunut minulle. Haluan antaa miehelleni tilaisuuden todistaa, että hän pystyy tekemään päätöksen, jos haluaa. En ole syyllistänyt miestäni, sillä se ei auta, vaan jarruttaa entisestään.
Luulin saavani täältä jonkinlaisen vastauksen, mutta erehdyin.
Talon omistaa sinun sukulainen.
Mikäli näin on niin olen aika varma, että miehesi ei halua sitä ostaa, mutta ei vain tiedä miten sen kertoisi niin, että kukaan ei vedä hernettä nenäänsä.- ei pysty?
Sinä oleet siis tehnyt jo päätöksen, ja nyt tahdot miehen päätyvän samaan. Tulitko ajatelleeksi, että mies ei välttämättä halua hankkia asuntoa sukulaisilta. ( Mikä sivumennen sanottuna kuulostaakin arveluttavalta, sukulaisten kesken ei pitäisi hieroa minkäänlaisia kauppoja )
Olet useamman vuoden painostanut miestä tahtoosi, ei ihme, ettei pysty "tekemään päätöstä".- kyseessä
minun sukulaiseni, ei ollenkaan, vaan hänen lähiomaisen asunnon ostaminen tulevaksi kodiksemme.
Kuten sanoin minä teen päätökset, kun rahasumma liikkuu 20000 tai alle ja muuten myös maksan ne hankinnat. Hän joutuu tekemään nyt sitten tämän ehkä tulevan kotimme päätöksen. Koti meillä on jo, mutta tilaa tarvitsemme enemmän lasten vuoksi. Remontoida voi nykyisenkin asuntomme, mutta päätös suuntaan tai toiseen pitää tehdä.
- Mr. Rehellinen
Mies on jo päättänyt, että sitä taloa ei osteta. Teeskentelee vain päättämätöntä, koska tietää sinun olevan eri mieltä. Ja ihan oikeassahan mies on, koskaan ei pidä ostaa mitään sukulaiselta.
Jos haluat sen ostaa, joudut todennäköisesti ostamaan sen yksin ja ilman miestä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei225822- 601987
- 251419
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2301215- 741125
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531087Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️671062Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1431046- 511042
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58985