Vaalit ovat taasen tulossa. Kokeilin vaalikonetta, joka vahvisti ennakko-odotuksiani. Äänestän näissäkin vaaleissa jälleen naista, jo ties kuinka monennen kerran. Eikä tämä edes ole mitään tietoista naisten suosimista. Pois se minusta, minähän olen henkeen ja vereen tasa-arvomies, enkä mikään feministi.
Mitenkäs te muut, joita politiikka kiinnostaa edes vaaliuurnille vaivautumisen verran. Vaikuttaako ehdokkaan sukupuoli äänestyskäyttäytymiseenne?
Mitenkäs te muut, joita politiikka kiinnostaa edes vaaliuurnille vaivautumisen verran. Vaikuttaako ehdokkaan sukupuoli äänestyskäyttäytymiseenne?
Vastaukset 16
Vanhimmat
Kokeilin Ylen vaalikonetta ja sopivin ehdokas oli kyllä mies. Toisena tuli nainen, mutta väärästä puolueesta. Kolmas ehdokas oli taas täysin väärästä puolueesta (Its :0 ), joten ääneni saa vaalikoneen tulosten mukaan neljänneksi sopivin ehdokas- mies, 3 % heitto sopivimman vastauksiin verrattuna, mutta oikea puolue. SKP eduskuntaan siis:)
Ääh, en ole asunut nykyisellä paikkakunnallani tarpeeksi kauan, että kukaan poliitikko olisi tullut tutuksi ajamiensa asioiden kautta- pellejä täällä kyllä riittää, mutta asiallisista ehdokkaista minulla ei ole hajuakaan. Taidan jättää äänestämttä siis.
Tässä maassa on ihan tarpeeksi naisia, jotka pitävät kyllä huolen, että päättäjistä osa on naisia. Valitettavan suuri osa äänestää epäpäteviä naisia, vaikka päteviäkin olisi tarjolla.
Vaikka mitä tuolla on väliä: äänesti kansa miten tahansa, istuu hallituksessa kuitenkin miehiä ja naisia suhteessa 1:1. Jonkin minulle täysin käsittämättömän logiikan mukaan se on kuulemma tasa-arvoista.
Esimerkiksi kepun eduskuntaryhmästä 14 on naisia, 40 miehiä. Silti kepun ministeripaikat jaettiin periaatepäätöksellä miehille ja naisille fifty-fifty. Ministeriehdokkaiden pätevyys oli toisarvoinen seikka, minkä nämä kiintiöministerit ovat toiminnallaan osoittaneet.
Miehenä äänestän siis pätevää miestä ja toivon pätevien miehien saavan eduskunnassa niin suuren enemmistön, että he käsittävät edes puolet tulevasta hallituksesta.
.
Osaavat naiset ovat jättäneet politiikan kuka mistäkin syystä ja nykyisistä ei kukaan vakuuta.
vaalikone antoi ehdokkaaksi ensikertalaisen naisen. En tiedä vielä ketä äänestän, mutta ainakin hänellä oli minun mielipiteitäni lähinnä olevat vastaukset. Ei se sukupuolta katso.
Vaalikone tarjoaa Tuija Braxia ja saatan äänestääkin häntä, tai sitten en. Olen äänestänyt aina ihmistä enkä sukupuolta tai puoluetta. Myönnän äänestäneeni kerran jopa Ben Zyschorowitziä, koska se oli niin symppiksen oloinen jäppinen.
Tutustupa d'Hondtin järjestelmään, niin huomaat äänestäneesi aina ensisijaisesti puoluetta.
Vaalikone antoi ensimmäiseksi vastaukseksi naisen...ja toinenkin vaihtoehto oli nainen. Pitää ehkä äänestää ko. MILF...naista.
Feministit yrittävät lisätä naisten etuja ja vähentää miesten etuja. Mies ei siis tietenkään äänestä naista.
.
Totta helvetissä, jos nainen on pätevä ja osaa homman. Monet naispolitikot ovat pätevämpäi kuin miehet, ovat joutuneet kamppailemaan päästäkseen siihen asemaan.
Faijani aikoinaan kehotti AINA äänestämään naista. No, en nyt siihenkään menis, kyllä näyttöä täytyy olla. Jostain syystä naiset on luotetavampia.
tämänhetkinen naispoliitikko, joka on muka pätevä.
Siis kehen verattuna? Kyllä jumalauta aikuisen miehen täyttyy nähdä, että noissa piireissä me miehet ollaan todella ryvettyneitä! Niinkuin yksi totesi naiset ovat luotettavampia. Jos joku naispoliitikko mokaa,joutuu semmoseen ruuvipenkkiin jota mies ei käy vastaavassa tilanteessa lainkaan.
Katson kuienkin ketä äänestän, äänestän mielestäni parasta.
Mun mielestäni naiset pärjää tolla tantereella miehiä paremnin.
Jos äänestät jotakuta, joka ei ole vielä eduskunnassa, ei kannata odottaa häneltä yhtään mitään. Puoluekuri määrää napin painelut, eikä kukaan kuuntele jotain vastatullutta rivijäsentä. Jos edustajasi valitaan vielä pari keraa uudestaan, saattaa hän kolmannella kaudella sanomaan ja vaikuttamaankin jotenkin ja siihen menee siis ainakin 8 vuotta. Tosin koska eduskuta maksaa sopeutumistukea jo tuon ajan jälkeen, nainen voi jättäytyä silloin mukavalle eläkkeelle synnyttelemään lapsia. Jos sitävastoin äänestät samoja ihmisiä, jotka siellä ovat nytkin, tiedät että samat ihmiset siellä pysyvät ja tekevät asioitaan samoin kuin ennenkin.
äänestä naista, koska sellainen olisi munatonta.
Hähä! :D
Näin se kikkeli taas miestä ohjaa. Tuossa on syy, miksi en miestä äänestä, ovat niin sen munansa orjia.