Ystävä ei kutsu kylään koskaan

hyväystävä

Minulla on ystävä, joka käy meillä usein kylässä. En ole saanu mennä kertaakaan hänen luo kylään. Tällaisia ystäviä on kolme. En ole ilmeisesti heille tärkeä? Eikö ystävyys pitäisi olla vuorovaikutteista, että kylään molemmin puolin? Mikä tällaiselle voi olla syynä? Voiko joku auttaa? Onko jollakin samoja kokemuksia?

8

3900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse ehdottanut

illanviettoa ystäväsi luona?
      Jos olet aina kutsunut kotiisi ja kieltäytynyt syystä tai toisesta kutsusta on varmaan tullut tavaksi kahvitella luonasi koska olet antanut ymmärtää ettet halua viettää aikaasi tai kyläillä vastavuoroisesti.Katsoppa peiliin:)

• hyväystävä

Ei he ole koskaan pyytäneet mua kylään. Joten en ole voinut kieltäytyäkkään.

• .. .. .. ..
        hyväystävä kirjoitti:

Ei he ole koskaan pyytäneet mua kylään. Joten en ole voinut kieltäytyäkkään.

Sähän voit kutsua itse itsesi hänen luoksensa kylään. Soitat hänelle että voisitko tulla esim. huomenna käymään. Se voi olla vain ajattelemattomuutta. Minä esimerkiksi en välttämättä hoksaisi pyytää erikseen kylään, kun ajattelisin että jos joku ystävä haluaa tulla kylään niin hän voi soittaa ja kysyä itse sopiiko minulle..

• tunteneet pitkään??
        .. .. .. .. kirjoitti:

Sähän voit kutsua itse itsesi hänen luoksensa kylään. Soitat hänelle että voisitko tulla esim. huomenna käymään. Se voi olla vain ajattelemattomuutta. Minä esimerkiksi en välttämättä hoksaisi pyytää erikseen kylään, kun ajattelisin että jos joku ystävä haluaa tulla kylään niin hän voi soittaa ja kysyä itse sopiiko minulle..

Ajattelin että on outoa, minulla oli ystävä joka ei tullut koskaan kylään kun ei viitsinyt, aina kauhea riita päälle jos kutsuin itse heidät kylään tai synttäreille, mitään muuta syytä ei tällä kaverillani ollut kuin että "ei ollut kyytiä".(oli niin hienohelma ettei voinut kävellä tai ottaa bussia, polkupyärästä puhumattakaan.)
        ei kyllä voi oikein muuta kun että jos kysäoisit voisitko tulla vuorostasi heille,sano vaikka et ole ennättänyt siivota..?

• naapurin sintti
        tunteneet pitkään?? kirjoitti:

Ajattelin että on outoa, minulla oli ystävä joka ei tullut koskaan kylään kun ei viitsinyt, aina kauhea riita päälle jos kutsuin itse heidät kylään tai synttäreille, mitään muuta syytä ei tällä kaverillani ollut kuin että "ei ollut kyytiä".(oli niin hienohelma ettei voinut kävellä tai ottaa bussia, polkupyärästä puhumattakaan.)
        ei kyllä voi oikein muuta kun että jos kysäoisit voisitko tulla vuorostasi heille,sano vaikka et ole ennättänyt siivota..?

Välttämättä syynä ei ole ystäväsi oma halukkuus.
        Tunnen myös itse useita ystäviä joidenka kotona en koskaan käynyt vaikka olen tuntenut heidät kymmeniä vuosia.
        Syynä voi olla aviopuoliso,oman kodin väheksyminen,joku salaisuus tai ihan vaan uskomus ettei kaveri haluaisi tulla tälläisen kotiin aikaansa viettämään..
        Itselläni oli aiemmassa liitossa sellainen puoliso joka ei piittanut siitä että ystäviä kävisi luonamme,hän myös näytti selvästi ystävieni aikaan ettei oikein nauti heidän seurastaan.
        Minä sain hävetä keksiessäni tekosyitä miksei meille voi juuri nyt tullakkaan kylään koska pelkäsin ystävieni vielä kuvittelevan että olisin samaa mieltä puolisoni kanssa heistä.

• kaei

ehkä ystäväsi pelkää ettei ole hyvä emäntä tai kokee ettei hänen kotinsa ole riittävän "mallikelpoinen".mutta voisivat kutsua sinut esim.kahvilaan elleivät voi kutsua kotiinsa tai ehkä eivät vain huomaa koko asiaa kysy heiltä suoraan.itse koin että minua ei kutsuttu vastavierailulle koskaan muutama vuosi sitten sanoin:tulemme sitten ensi kerralla teille senjälkeen "ystävä" ei ole ottanut yhteyttä se siitä ystävyydestä,mutta helpotti oloani

• Passaaja

Minulla on ystävä, joka mielellään tulisi luokseni kylään. Syynä ehkä se, että laitan ruokaa ja leivon ja tämä ystävä sanoi usein jo ovella tullessaan että ei ole tänään syönyt mitään...

Meillä oli taukoa tapaamisissa jonkin aikaa ja sillä aikaa otin lemmikin jolle tämä ystävä on allerginen. Nyt hän murehtii sitä ettei voi tulla minun luona käymään. Mutta ei millään tavalla ehdota että minä voisin käydä hänen luona. Olen joskus vuosien varrella käynyt hänen luonaan mutta olen havainnut että hän mieluummin vierailee minun luona.

Eräs työtoveri vuosien takaa kerran sanoi, että hän ei kutsu ketään kotiin vaan itse mieluummin käy kylässä toisten luona. Niinpä niin, ei tarvitse passata ketään, eikä tarvii sietää kenenkään uteliaita katseita omassa kämpässä. Jos on pieni kämppä kuten meikäläisellä, niin ei kauheasti kaipaa vieraita kun täytyy koko ajan järjestellä asuntoa kun kaikkea roinaa ei saa piiloon katseilta.

• kyläluuta?

Mulla taas vastaavasti on ongelmana kaverit joiden luokse joutuu aina menemään kylään. Koskaan ei tulla meille, vaan aina joutuu hyppäämään autoon ja menemään jonnekin matkojen taakse. Jos pyydän vaihteeksi meille, niin tekosyitä riittää... Niinpä niin, kotini on kyllä pieni, mutta koska jo työni takia olen paljon tien päällä ei aina jaksaisi istua autossa matkalla jonnekin. Musta olisi kiva joskus toisia passaillakin... ;) mutta ei niin ei...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe