Ei tietenkään, koska lahkot eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Gal.5:20-21.
Kyse on lopun ajan lahkoista, joista Raamattu varoittaa.
Matt.7:22-23, Matt. 24:24, 2.Tess.
Miksei lahkoissa lapsia kasteta?
43
962
Vastaukset
- saksalaisen
munkin perustamassa lahkossa valella vauvojen
päitä?
Muistaakseni yläpäätä.- kastepalsta
Tällä palstalla puhutaan kristittyjen kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, jolla kristityt kastavat lapsensa seurakunnan jäseniksi.
- kastavat
kastepalsta kirjoitti:
Tällä palstalla puhutaan kristittyjen kasteesta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, jolla kristityt kastavat lapsensa seurakunnan jäseniksi.
Eli kastavat saatananpalvojien joukkoon.
Niin paljon kuin kristinusko on murhannut ja murhauttaut kokko olemassa olonsa ajan niin ei ole epäilystä heidän herrastaan, herra saatanasta jota jumalaan palvelevat.
raamatun opetukseen on lahkoa.Mietippäs oikein tarkkaan, mistä kasteesta raamatussa puhutaan ja mikä uskonsuunta näinollen on lahkoa!
- ei-lahkolainen
Mihin lahkoon kuulut?
ei-lahkolainen kirjoitti:
Mihin lahkoon kuulut?
ole varaa kuulua mihinkään lahkoon, täytyy vaan toimia niinkuin raamatun opetuksen ymmärtää.Joskushan voi horjahtaa vahingossa lahkon puolelle, mutta pitää tulla äkkiä pois!
- niitä...
sinäkö niitä tavaspaikkoja jakelet?
Käskikö Jeesus tai raamattu lapsia kastaa?
On ihmisryhmiä, jotka noudattaa Jeesuksen opetuksia ja Hänen esimerkillisistä teoista ovat ottaneet oppia.niitä..."Käskikö Jeesus tai raamattu lapsia kastaa"?
---
Kuuluuko "KAIKKIIN kansoihin" lapsia?
(Matt. 28:19)- Kastoivatko
Tapio522 kirjoitti:
niitä..."Käskikö Jeesus tai raamattu lapsia kastaa"?
---
Kuuluuko "KAIKKIIN kansoihin" lapsia?
(Matt. 28:19)apostolit kaikki kansat?
Kastoivatko kirjoitti:
apostolit kaikki kansat?
Toinen vastaava kysymys.
Jeesus käski julistaa evankeliumia KAIKILLE luoduille (Mark. 16:15).
Kuuluvatko pienet lapsetkin "KAIKKIIN luotuihin"?Tapio522 kirjoitti:
Toinen vastaava kysymys.
Kuuluvatko pienet lapsetkin "KAIKKIIN luotuihin"?Paavali kertoo kuinka "KAIKKI saivat kasteen Moosekseen" (1. Kor. 10:2).
(=Uuden liiton kasteen vanhatestamentillinen esikuva!)
3:s kysymys:Pitääkö "KAIKKI"-sana sisällään kaikki ihmiset pienestä suurimpaan, vai oliko kyseessä vain tietynikäiset ihmiset, jotka pääsivät meren läpi?
Muutkin voivat vastata!
(Käyttäkää samaa nimimerkkiä. Varsinkin nim. "Kastoivatko". Muuten viestinne eivät tunnu uskottavilta!)- kysyisin
Tapio522 kirjoitti:
Toinen vastaava kysymys.
Kuuluvatko pienet lapsetkin "KAIKKIIN luotuihin"?"Jeesus käski julistaa evankeliumia KAIKILLE luoduille"
- Tapio, kuuluuko eläimet kaikkiin luotuihin? kysyisin kirjoitti:
"Jeesus käski julistaa evankeliumia KAIKILLE luoduille"
- Tapio, kuuluuko eläimet kaikkiin luotuihin?Kysyisin: "Jeesus käski julistaa evankeliumia KAIKILLE luoduille"
- Tapio, kuuluuko eläimet kaikkiin luotuihin?
---
KYLLÄ kuuluvat!!!!
Jos et ymmärtänyt, mitä tarkoitin kysymykselläni, niin tarkennan:
"Kuuluvatko KAIKKI ihmiset KAIKKIIN luotuihin, joille Jeesus käski julistaa evankeliumia".
Ps. Ei kannata tekeytyä tyhmäksi, ellei oikeasti sitä ole. Ja jos on, niin kannattaa rukoilla Jumalalta viisautta.
"Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan" (Jaak. 1:5 .)- voisit anoa
Tapio522 kirjoitti:
Kysyisin: "Jeesus käski julistaa evankeliumia KAIKILLE luoduille"
---
KYLLÄ kuuluvat!!!!
"Kuuluvatko KAIKKI ihmiset KAIKKIIN luotuihin, joille Jeesus käski julistaa evankeliumia".
Ps. Ei kannata tekeytyä tyhmäksi, ellei oikeasti sitä ole. Ja jos on, niin kannattaa rukoilla Jumalalta viisautta.
"Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan" (Jaak. 1:5 .)tuota viisautta, kun et tajua, miten apostolit
toteuttivat lähetyskäskyä.
He julistivat evankeljumia, kuten Paavali sanoo:
"Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeljumia julistamaan.
Mark 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla."
Mihinkäs se kaste oli unohtunut? - kysymyksen Raamatusta,
Tapio522 kirjoitti:
Paavali kertoo kuinka "KAIKKI saivat kasteen Moosekseen" (1. Kor. 10:2).
(=Uuden liiton kasteen vanhatestamentillinen esikuva!)
3:s kysymys:Pitääkö "KAIKKI"-sana sisällään kaikki ihmiset pienestä suurimpaan, vai oliko kyseessä vain tietynikäiset ihmiset, jotka pääsivät meren läpi?
Muutkin voivat vastata!
(Käyttäkää samaa nimimerkkiä. Varsinkin nim. "Kastoivatko". Muuten viestinne eivät tunnu uskottavilta!)ei pidä väärentää Raamattua, joka sanoo, että
ISÄT SAIVAT KASTEEN MOOSEKSEEN. - perhekunnittain
voisit anoa kirjoitti:
tuota viisautta, kun et tajua, miten apostolit
toteuttivat lähetyskäskyä.
He julistivat evankeljumia, kuten Paavali sanoo:
"Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeljumia julistamaan.
Mark 16:20 Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla."
Mihinkäs se kaste oli unohtunut?Paavalin kastamia oli Lyydian perhe, vanginvartijan perhe jne.
- eepu*
Tapio522 kirjoitti:
Kysyisin: "Jeesus käski julistaa evankeliumia KAIKILLE luoduille"
---
KYLLÄ kuuluvat!!!!
"Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan" (Jaak. 1:5 .)Oletko Tapio vauvoille julistanut PARANNUKSEN EVANKELIUMIA - TEE PARANNUS JÄTÄ PAHASYNTIELÄMÄ ja ELÄ HYVÄELÄMÄ KRISTUKSESSA - ja oletko kysynyt sen jälkeen; "USKOTKO", (sillä ketään ei saa kastaa joka ei omasta puolestaan usko), oletko sanonut; "sillä jos sinä vauveli et usko NIIN Raamattu sanoo sinulle:
”.. mutta joka ei usko, se tuomitaan KADOTUKSEEN, -- sillä se joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu”." .. ja MITÄ vauvelit ovat VASTANNEET sinulle?
vai oletko vastuksista välittämättä..... - eepu*
Tapio522 kirjoitti:
Toinen vastaava kysymys.
Kuuluvatko pienet lapsetkin "KAIKKIIN luotuihin"?Tapio kirjoittaa:
*
eepu:
Ei tuo sen paremmin asiaa selvennä, siitäkin moni ”teidänlaisenne” hölmöilijä saa toisenlaisen kuvan; "eläimillekin"?!
.. Missä on siis teidän ymmärryksenne/järkenne, ettekö te juuri noin tee - hölmöille te vauva-valelijat?!
Sillä ENSINNÄKIN; Oikea kaste on uskovien upotuskaste!
--- Ystäväni, jos et käy henkilökohtaisella upotuskasteella; -- jäät ilman Jumalan Pyhän Hengen Lahjaa, -- ja Raamattu sanoo: ” Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.” … sillä vain Hänen omansa PELASTUVAT!!!
…. niinpä tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa PYHITYKSEN ja siten pelastuksen menettämiseen!!
-- jos väität vastaan, niin salli toki minun kysyä sinulta; Mikä ”MIELI” sinulla on?
Onko/oletko vauva-valelussa vauva kuollut lihan himoille/synnille?! (sinäkin sen ymmärrät/tiedät; EI todellakaan)
Paavalikin sanoo: ”Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta. Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan VOIMASSA (vaelluksessa).” (1.Kor.4:19,20)
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” …niinpä Paavali huudahtaa uskonmukaisesti (Apt.2:38) upotuskastetuille uskoville: ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (Ks.Room.7:5; 8-5; 1.Kor.2.Luku)
TOISEKSI; OPETTAA vai JULISTAA Parannuksen Evankeliumia ymmärtämättömille?!
Mitä siis tulee lapsiin/ymmärtämättömiin, (joilla ei vielä ole ”hyvän ja pahan” – tietoa) niin kumpaa heille OPETTAA vai JULISTAA Parannuksen Evankeliumia?!
RAAMATUN mukaan Evankeliumia tulee JULISTAA (johon kuuluu myös upotuskaste) "hyvän ja pahan" -TIETOISILLE ihmisille, siis YMMÄRTÄVILLE!
Kun taas "hyvän ja pahan" -tietoa tulee OPETTAA (yhdessä Evankeliumin kanssa) siitä YMMÄRTÄMÄTTÖMILLE, (tähän ei vielä liity kaste vaan ”JUMALAN SIUNAUS”)!
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
VAPAHTAJA siis KASTATTI (ns. uudenliitonkasteella) USKOON tulleita ihmisiä niin kuin Johanneskin (ks. Joh.4.Luku), kasteita suoritettiin ja se oli yleisesti tunnettua kaikkialla Israelissa, Mutta pieniä lapsia ei Johannes Kastaja eikä Vapahtaja kastattanut!
….. Mutta; Tuokaa toki pienet lapset Jumalan Armollisten käsien alle SIUNATTAVIKSI (mutta ei kastettavaksi), sillä näin myös Raamattu kertoo meille, siitä mitä tapahtui kun äidit toivat näitä lapsia Vapahtajan luo, siitä tapahtumasta seuraavasti:
"Silloin tuotiin Hänen tykönsä lapsia, että Hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; ….. mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
[sillä -- HUOMAA tapaus oli uusi ja OUTO, ennenkuulumaton!]
Niin Vapahtaja sanoi: --- "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta Minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivastenvaltakunta". Ja Hän pani kätensä heidän päälleen (ja SIUNASI heitä)" (Matt.19:13-15; Mar.10:14-16; Luuk.18:15, 16).
--- Kasteesta (Vapahtaja ei vienyt heitä kasteelle) Ei siis tässäkään puhuta heidän kohdallaan mitään, vaan ** SIUNAUKSESTA ** ja RUKOUKSESTA heidän puolestaan!
Paavali sanoo: "sillä kaikki, mikä ei ole USKOSTA, on SYNTIÄ." .. Sillä; ”… Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat”. Lupaus oli USKOSTA ja kasteen kautta "te saatte Pyhän Hengen Lahjan"!
.. niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA" … se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!!
..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!! Jos siis olet vauvana saanut kasteen nimellä kulkevan vauva-valelun, niin valitettavasti se ei täytä kasteelle asetettuja normeja/ehtoja korkeintaan sillä on siunausarvo, …Kasteen antamiseen/ottamiseen vaaditaan aina kastettavan OMAA USKOA! .. mutta (vauvojen) siunaamiseen ei!
Niinpä vauvoille/lapsille sopii ”VAPAHTAJAN SIUNAUS” ja aikuistuttuaan SYDÄMENYMPÄRILEIKKAUS - (Apt.2:38: 4:12) upotuskaste!
*
PYHITYKSEEN/USKONPUHDISTUKSEEN kuuluu myös SAPATTI, joka on JUMALAN ASETTAMA LEPOPÄIVÄ, mutta sunnuntai on taas paavin/roomalaiskatolisen kirkon asettama, siis kumpaa sinä toteutat/tottelet?
Sillä näin ovat rehelliset vilpittömät apostolit vastanneet; "Enemmän tulee TOTELLA JUMALAA kuin ihmisiä. "
…. älkää siis enää sulkeko Totuudelta ovea!
Jumala/Luoja sanoo: ”Pitäkää minun SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka PYHITÄN teidät.”
”Myöskin SAPATTINI minä annoin heille, olemaan MERKKINÄ minun ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen Herra, joka PYHITÄN heidät.”
Katso lisää: Emme elä Lain alla, vaan "Laki sydämessä":
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000022747477#22000000022747477
*
♥ MARANATA! ♥
- Jazzoo
Kerro mulle syy miksi pieni lapsi tulisi kastaa? ;)
Niin siis Raamattuun pohjautuva syy... ;)- Raamatusta
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle olen siinnyt äitini kohtuun" (Ps.51:7)
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa" (Room.8:9).
"Ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Te ja teidän lapset." (Apt.2:38-39). - ei taida
Raamatusta kirjoitti:
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle olen siinnyt äitini kohtuun" (Ps.51:7)
"Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa" (Room.8:9).
"Ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Te ja teidän lapset." (Apt.2:38-39).kuulua sinun toimenkuvaasi. Kirjoitat:
"Ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.(Apt.2:38-39).
Vauvoilleko tässä kirjoitetaan? ei taida kirjoitti:
kuulua sinun toimenkuvaasi. Kirjoitat:
"Ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, silloin te saatte Pyhän Hengen lahjan.(Apt.2:38-39).
Vauvoilleko tässä kirjoitetaan?Luetun ymmärtäminen
ei taida: "kuulua sinun toimenkuvaasi. Kirjoitat:
"Ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen..."
---
Nim. "ei taida",
ei taida (jo nimimerkin mukaan) tietääkkään, että:
Sanoja "ottaa", "antaa" ja "itse" ei ole laisinkaan Raamatun alkukielessä (=kreikka) kasteesta puheen ollen.
Voit tarkistaa/tarkistuttaa tämän itse!
Raamatullisessa kasteessa "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"(Matt. 28:19) ihminen tulee Jumalan kastamaksi.
Tämä painotusero (ns. uskovien kasteen ja Raamatun mukaisen kasteen) tulee hyvin esiin silloin, kun kysytään, mikä on näiden kahden eri kasteen sisältö.
Uskovien kasteen kannattajat tekevät kasteestaan ihmisen omaa tekoa ja ratkaisua korostavan lain teon ja näin hävittävät raamatulliseen kasteeseen liittyvän Jumalan yksinomaista
armotekoa ja lahjaa ilmentävän (evankeliumiin liittyvän)merkityksen.
Kommentteja!
Kommentteja!- tuossa yllä
Tapio522 kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen
ei taida: "kuulua sinun toimenkuvaasi. Kirjoitat:
"Ja ottakoon KUKIN TEISTÄ kasteen..."
---
Nim. "ei taida",
ei taida (jo nimimerkin mukaan) tietääkkään, että:
Sanoja "ottaa", "antaa" ja "itse" ei ole laisinkaan Raamatun alkukielessä (=kreikka) kasteesta puheen ollen.
Voit tarkistaa/tarkistuttaa tämän itse!
Raamatullisessa kasteessa "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"(Matt. 28:19) ihminen tulee Jumalan kastamaksi.
Tämä painotusero (ns. uskovien kasteen ja Raamatun mukaisen kasteen) tulee hyvin esiin silloin, kun kysytään, mikä on näiden kahden eri kasteen sisältö.
Uskovien kasteen kannattajat tekevät kasteestaan ihmisen omaa tekoa ja ratkaisua korostavan lain teon ja näin hävittävät raamatulliseen kasteeseen liittyvän Jumalan yksinomaista
armotekoa ja lahjaa ilmentävän (evankeliumiin liittyvän)merkityksen.
Kommentteja!
Kommentteja!harhauttaa lukijoita tuolla "Isät saivat kasteen
Moosekseen"-jutullasi. Nyt yrität taas tuota samaa
harhautusliikettä väittämällä, että uskovien kaste
on lain teko.
No. miksi Pietari KEHOITTAA: TEHKÄÄ parannus ja ottakoon KUKIN TEISTÄ KASTEEN".
Tuo on käsky!
Kastaminen on annettu opetuslapsille. Ei Jumala
ketään kasta. Oletko täysin sokea?
Lapsikasteen kannattajat tekevät kasteestaan van-
hempien, kummien ja papin yhteistyöllä korostavaa
lain tekoa, joka perustuu PAKKOON. Se kuuluu
vanhaan liittoon, kuten pakollinen ympärileikkaus.
Uskovien kaste perustuu vapaaehtoisuuteen! - eli Jeesus
tuossa yllä kirjoitti:
harhauttaa lukijoita tuolla "Isät saivat kasteen
on lain teko.
Tuo on käsky!
Uskovien kaste perustuu vapaaehtoisuuteen!Kristillisessä kasteessa lapsi on kastamisen kohde j a Jeesus on kastaja "Hän kastaa...
"Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei sitä anneta taivaasta"
Pyhä Henki tulee lapseen kasteessa taivaasta. Sana tulee lihaksi kasteessa...mutta antikristuksen henki ei sitä koskaan voi tunnustaa (1.Joh.4:1-3). - ...vaan
tuossa yllä kirjoitti:
on lain teko.
Tuo on käsky!
Uskovien kaste perustuu vapaaehtoisuuteen!... tuo asia menee!
Juuri niin, aivan oikein! tuossa yllä kirjoitti:
on lain teko.
Tuo on käsky!
Uskovien kaste perustuu vapaaehtoisuuteen!Nim. "tuossa yllä" (Oletko uusi kirjoittaja tällä palstalla, vai vaihdatko aina nimimerkkiäsi)
Hän sanoo:
"Kastaminen on annettu opetuslapsille. Ei Jumala
ketään kasta. Oletko täysin sokea"?
---
Vanhan kertausta, sinulle nimimerkille "tuossa yllä" ja muillekin.
Apt. 9:18 sanotaan, että Paavali ”otti kasteen”, eli tuli kastetuksi.
Tässäkin kohden verbi ”kastaa” on passiivimuodossa, kuten useissa muissakin kastetta koskevissa Raamatun paikoissa.
Passiivimuoto ilmaisee sen, että Jumala toimii kasteessa ja kastettava on kohde (itse kastajan toimiessa vain välikappaleena).
Jotkut taas korostavat kastettavan omaa osuutta kastetapahtumassa ja tekevät kasteesta ihmisen oman kuuliaisuuden askeleen (lainteon).
Näin ihminen joutuu helposti omavanhurskauden tielle, pois Jumalan armosta (jota kastekkin ON).
Kun Raamattu painottaa uskon ja kasteen pelastavan (Mark. 16:16, 1. Piet. 3:21), niin ei siinä tarvita mitään ihmistekoja.
Minkä Jumalan lahjan Paavali sai, kun hän tuli Ananiaksen kastettavaksi?
Ananias sanoi Paavalille: ”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi ” (Apt. 22:16).
Aivan oikein siis lausumme Nikean uskontunnustuksessamme: ”Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi”.
Tästähän Pietarikin sanoo: ”….ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi…” (Apt. 2:38).
Miksi tätä on niin vaikea uskoa todeksi?
Lieneekö oma järkemme esteenä; mitään emme voi ottaa lahjana vastaan, vaan kaiken pyrimme ansaitsemaan itse omilla teoillamme (vrt. omakohtainen uskonratkaisu, oma kuuliaisuuden askel jne…).
Näin tavoittelemme vain omaa kunniaa, emmekä anna kunniaa sille, kenelle se kuuluu.- se epätietoinen
Tapio522 kirjoitti:
Nim. "tuossa yllä" (Oletko uusi kirjoittaja tällä palstalla, vai vaihdatko aina nimimerkkiäsi)
Hän sanoo:
"Kastaminen on annettu opetuslapsille. Ei Jumala
ketään kasta. Oletko täysin sokea"?
---
Vanhan kertausta, sinulle nimimerkille "tuossa yllä" ja muillekin.
Apt. 9:18 sanotaan, että Paavali ”otti kasteen”, eli tuli kastetuksi.
Tässäkin kohden verbi ”kastaa” on passiivimuodossa, kuten useissa muissakin kastetta koskevissa Raamatun paikoissa.
Passiivimuoto ilmaisee sen, että Jumala toimii kasteessa ja kastettava on kohde (itse kastajan toimiessa vain välikappaleena).
Jotkut taas korostavat kastettavan omaa osuutta kastetapahtumassa ja tekevät kasteesta ihmisen oman kuuliaisuuden askeleen (lainteon).
Näin ihminen joutuu helposti omavanhurskauden tielle, pois Jumalan armosta (jota kastekkin ON).
Kun Raamattu painottaa uskon ja kasteen pelastavan (Mark. 16:16, 1. Piet. 3:21), niin ei siinä tarvita mitään ihmistekoja.
Minkä Jumalan lahjan Paavali sai, kun hän tuli Ananiaksen kastettavaksi?
Ananias sanoi Paavalille: ”Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi ” (Apt. 22:16).
Aivan oikein siis lausumme Nikean uskontunnustuksessamme: ”Tunnustamme yhden kasteen syntien anteeksiantamiseksi”.
Tästähän Pietarikin sanoo: ”….ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi…” (Apt. 2:38).
Miksi tätä on niin vaikea uskoa todeksi?
Lieneekö oma järkemme esteenä; mitään emme voi ottaa lahjana vastaan, vaan kaiken pyrimme ansaitsemaan itse omilla teoillamme (vrt. omakohtainen uskonratkaisu, oma kuuliaisuuden askel jne…).
Näin tavoittelemme vain omaa kunniaa, emmekä anna kunniaa sille, kenelle se kuuluu.Jumala lähti kaikkeen maailmaan saarnaamaan ja kastamaan?
Kyllä kai Hän voisi pelastaa ihmisen ilman omia teko
jaankin.
Jakaako Jumala teillä ehtoollisenkin? se epätietoinen kirjoitti:
Jumala lähti kaikkeen maailmaan saarnaamaan ja kastamaan?
jaankin.
Jakaako Jumala teillä ehtoollisenkin?Kirjoitat nimimerkillä "se epätietoinen".
Oletko sama henkilö, joka aikaisemmin kirjoitti nimimerkillä "tuossa yllä"
Oletko uusi kirjoittaja tällä palstalla, vai vaihdatko aina nimimerkkiäsi?
Vastaa rehellisesti, muuten uskottavuutesi kärsii.
Olisi reilua muita keskustelijoita kohtaan käyttää samaa nimimerkkiä, mieluummin rekisteröityä!- se epätietoinen
Tapio522 kirjoitti:
Kirjoitat nimimerkillä "se epätietoinen".
Oletko sama henkilö, joka aikaisemmin kirjoitti nimimerkillä "tuossa yllä"
Oletko uusi kirjoittaja tällä palstalla, vai vaihdatko aina nimimerkkiäsi?
Vastaa rehellisesti, muuten uskottavuutesi kärsii.
Olisi reilua muita keskustelijoita kohtaan käyttää samaa nimimerkkiä, mieluummin rekisteröityä!äläkä kierrä kysymystä.
se epätietoinen kirjoitti:
Jumala lähti kaikkeen maailmaan saarnaamaan ja kastamaan?
jaankin.
Jakaako Jumala teillä ehtoollisenkin?se epätietoinen"Kyllä kai Hän voisi pelastaa ihmisen ilman omia tekojaankin.
Jakaako Jumala teillä ehtoollisenkin?
---
Hyvä, kun kyselet näitä uskonelämän liittyviä alkeita.
Nimimerkistä päätellen olet uusi tällä palstalla!
---
Jumala vaikuttaa uskon ihmisissä välineinään Sana, kaste ja ehtoollinen.
Näitten välineitten käyttö on uskottu ihmisille.
"Menkää...tehkää..." kuuluu kehoitus Hänen omilleen (Matt. 28:18-20)...."kastamalla...ja opettamalla".
Kyllä työsarkaa riittää jokaiselle.
Usko on Jumalan teko!
(Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".)- se epätietoinen
Tapio522 kirjoitti:
se epätietoinen"Kyllä kai Hän voisi pelastaa ihmisen ilman omia tekojaankin.
---
---
"Menkää...tehkää..." kuuluu kehoitus Hänen omilleen (Matt. 28:18-20)...."kastamalla...ja opettamalla".
Usko on Jumalan teko!
(Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".)tuohon tekijään.
Sanot: Usko on Jumalan teko!
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Jumala myös
kastaa vedellä ja jakaa ehtoollista?
Se on eri asia, että Jumala "vaikuttaa" tai että
Hän "tekee". - eepu*
Tapio522 kirjoitti:
---
---
Usko on Jumalan teko!
(Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".)"Mutta tahdotko tietää Totuutta, sinä turhaihminen, että usko ilman tekoja on voimaton," ja että Nikean (v.325) piispainkokouksessa on kyseinen (Matt.28:19-20) lähetyskäsky MUUTETTU ja VÄÄNNETTY:
Vuonna 1999 ilmestynyt Tapani Kärkkäisen kirjoittama teos, nimeltään "Ortodoksin käsikirja: Kirkon historia", kertoo sivullaan 31 seuraavaa:
"Areioksen herättämä ongelma ei sinänsä ollut uusi, sillä kysymys Kolminaisuuden toisen persoonan eli Pojan yhteydestä Isään oli askarruttanut teologien mieliä jo kauan. Miten Jumala saattoi olla yhtä aikaa yksi ja kolme? Miten monoteistiseen uskoon sopi oppi Isästä ja Pojasta?
Kiistan ratkaisemiseksi keisari Konstantinos Suuri kutsui 325 koolle ensimmäisen yleisen kirkolliskokouksen. Kokouspaikalle Nikeaan (nykyinen Iznik), Konstantinopolin lähellä, saapui viitisensataa piispaa etupäässä valtakunnan itäosista."
*
"Kun Nikean kirkolliskokous vuonna 325 poisti VAPAHTAJAN NIMEN (so. AH SHUA MESSIAS) Uuden Testamentin "lähetyskäskystä" (Matt.28:19) ja laittoi sen tilalle kolme arvo-asemaa (Isä, Poika, Pyhä Henki), --- tekivät he silloin maailmankaikkeuden suurimman rikoksen!"
TOISEKSI; kun Raamatussa mainitaan Pyhällä Hengellä kastamisesta, niin ei koskaan sanota, että teidät kastetaan Pyhän Hengen nimeen, --- vaan teidät kastetaan Pyhällä Hengellä uskonkautta, ja tämän Pyhän Hengen lahjan Jumala antaa YLHÄÄLTÄ. ( ks.Apt.1:5; 11:16,17; Matt 3:11; Mark 1:8.)
*
USKOKAA VAPAHTAJAAN, on Jumalan puolelta kehotus, siitä seuraavassa:
Joh.6:28 "Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalalle kelpaava teko, että te USKOTTE häneen, jonka Jumala on lähettänyt."
6:30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja USKOISIMME sinua? Minkä teon sinä teet?
…….. "alkuperäisessä käsikirjoituksesta" käy siis ilmi, että KYSEESSÄ On OBJEKTIIVINEN GENETIIVI ja että jae vastaa kysymykseen; "mitä meidän pitää TEHDÄ, että tekisimme Jumalalle ---- KELPAAVIA tekoja"
VASTAUS on siis tämä:
-- "Se on JUMALALLE kelpaava teko, että te USKOTTE häneen, jonka JUMALA on lähettänyt."
…. meidän TULEE siis USKOA VAPAHTAJAAN, se On se JUMALALLE KELPAAVA TEKO!!!
Sillä; "… (JUMALA) on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä LUVATTU oli, annettaisiin USKOSTA VAPAHTAJAAN KRISTUKSEEN niille, jotka USKOVAT”. "
”(Sillä) ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”
”Tehkää parannus ( oikeampi käännös on: KÄÄNTYKÄÄ) ja ottakoon kukin teistä kasteen VAPAHTAJAN KRISTUKSEN NIMEEN syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte PYHÄN HENGEN LAHJAN.” (Apt.2:38)
.. siis sinulle/teille kasteveden KUTSU UUDISTUKSEEN/PARANNUKSEEN kuuluu!
…. Sillä; Tahallinen USKONMUKAISEN (Apt.2:38) UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa PYHITYKSEN ja siten pelastuksen menettämiseen!!
.. niinpä kehotan sinua, että käännyt lähimmän lähiseurakuntamme puoleen, ja kysyt mitä asiallesi voitaisiin tehdä .
Katso; http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/
…. ja pyydä saada kaste ”Vapahtajan Nimeen”, näin sinä annat pelastaa itsesi!
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Anna pelastaa itsesi, katso: *Joh.3:16; Mark.16:16; Apt.2:38; 4:12; 8:36, 37, 38 ja Room. 6.Luku*, sillä vain tämä Tie, On se kertakaikkinen, se Oikea IANKAIKKINEN ELÄMÄNTIE, astu ja kastu siihen! ... aloita uusi ja voimallinen Elämä yhdessä Vapahtajamme kanssa! :)
Sillä; ”..jos joku on KRISTUKSESSA, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.”
-- Uskonmukaisesti upotuskastetuilla; ”… meillä on KRISTUKSEN mieli.” ”Sellaista vastaan ei ole laki.”! (2.Kor.5:17; 1.Kor.2:16; Gal.5:23)
*
♥ MARANATA! ♥ - eepu*
Tapio522 kirjoitti:
---
---
Usko on Jumalan teko!
(Joh. 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".)Sillä; kysymyshän ei ole enää TOTUUDEN etsimisestä näillä
Alpolla, Wehalla, Ramulla, Tapiolla ja kumppaneilla vaan katolisenkirkon epäraamatullisen harhaopin PUOLUSTAMINEN?!!
Joten;
ÄLKÄÄMME LUULKO, että he TOTUUTEEN tulisivat! Heitä ei mikään saa liikahtamaan/kääntymään, vaikka HERRA Vapahtaja itse puhuu, he ovat sielunsa myyneet vauva-valelulle!
Mutta toisten takia JATKAKAAMME HERRAN TULOON ASTI, ettei vääryys ja harhaopit pääse tuhoja tekemään!!! se epätietoinen kirjoitti:
tuohon tekijään.
Sanot: Usko on Jumalan teko!
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Jumala myös
kastaa vedellä ja jakaa ehtoollista?
Se on eri asia, että Jumala "vaikuttaa" tai että
Hän "tekee".se epätietoinen: " Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Jumala myös kastaa vedellä"
----
Kuka näin on sanonut; "Jumala kastaa vedellä"?
Sanoin aikaisemmin:Raamatullisessa kasteessa "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"(Matt. 28:19) ihminen tulee Jumalan (=Jeesuksen) kastamaksi.
---"Minä (Johannes Kastaja) kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi,jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän (=Jeesus) kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella" (Matt. 3:11).
---"Minä kastan teidät vedellä, mutta hän (Jeesus) kastaa teidät Pyhällä Hengellä." (Mark. 1:8)
Siis Jeesus kastaa(joka on tosi Jumala; 1.Joh. 5:20)Pyhällä Hengellä.
Jeesus liittää veden ja Hengen toisiinsa (Joh. 3:5)
--
Pidätkö kastetta pelkkänä vetenä?
Sitä se ei pelkästään ole!- sekoita selviä
Tapio522 kirjoitti:
se epätietoinen: " Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Jumala myös kastaa vedellä"
----
Kuka näin on sanonut; "Jumala kastaa vedellä"?
Sanoin aikaisemmin:Raamatullisessa kasteessa "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"(Matt. 28:19) ihminen tulee Jumalan (=Jeesuksen) kastamaksi.
---"Minä (Johannes Kastaja) kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi,jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän (=Jeesus) kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella" (Matt. 3:11).
---"Minä kastan teidät vedellä, mutta hän (Jeesus) kastaa teidät Pyhällä Hengellä." (Mark. 1:8)
Siis Jeesus kastaa(joka on tosi Jumala; 1.Joh. 5:20)Pyhällä Hengellä.
Jeesus liittää veden ja Hengen toisiinsa (Joh. 3:5)
--
Pidätkö kastetta pelkkänä vetenä?
Sitä se ei pelkästään ole!Raamatun kohtia.
Tuo: -"Minä kastan teidät vedellä, mutta hän (Jeesus) kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tu-
lella". (Mark. 1:8) "
Taitaisi se tuli sammua, jos tässä puhuttaisiin
vedestä.
TÄMÄ ei TARKOITA VESIKASTETTA, vaan Pyhää-Henkeä,ja se on sama lupaus, jonka Jeesus sanoi Ap 1:5
"Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä-Hengellä, ei kauan näiten päivi-
en jälkeen".
Tässähän Jeesus puhuu opetuslapsille, jotka OLI JO
kastettu vedellä!
Onko se noin vaikea tajuta selvää Raamatun sanomaa
VESIKASTE JA PYHÄN-HENGEN KASTE OVAT KAKSI ERI
ASIAA.
Et vastannut "se epätietoiselle" jakaako Jumala
myös ehtoollista? sekoita selviä kirjoitti:
Raamatun kohtia.
Tuo: -"Minä kastan teidät vedellä, mutta hän (Jeesus) kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tu-
vedestä.
TÄMÄ ei TARKOITA VESIKASTETTA, vaan Pyhää-Henkeä,ja se on sama lupaus, jonka Jeesus sanoi Ap 1:5
"Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä-Hengellä, ei kauan näiten päivi-
en jälkeen".
kastettu vedellä!
ASIAA.
myös ehtoollista?Eikö sinun mielestäsi (nimimerkki "sekoita selviä) Pyhä Henki mitenkään liity kasteeseen?
Näin ollen kasteestasihan jää jäljelle vain pelkkä vesi (kastelu).
---
Oletko sinäkin uusi keskustelija, kun nimimerkkisi "sekoita selviä" on aivan uusi?
Vai vaihdatko sitä useinkin?
Toivoisin, että näitten nimimerkkien käyttöön löytyisi joku tolokku!sekoita selviä kirjoitti:
Raamatun kohtia.
vedestä.
en jälkeen".
kastettu vedellä!
ASIAA.
myös ehtoollista?Nimimerkki "Sekoita selviä" kirjoittaa:
"Et vastannut nimimerkille "se epätietoiselle" jakaako Jumala myös ehtoollista"?
---
Kylläpä teillä on kummallisia nimimerkkejä.
Käytättekö niitä samoja aina?
Itse asiaan.
Kyllä vastasin, jos luet vastaukseni tarkemmin nimimerkille "se epätietoinen".
PS!!!
Kehoittaisin kyllä teitä tosissanne miettimään fiksumpia nimimerkkejä. Silloin viestinnekin olisivat paljon uskottavimpia.
Vai mitä mieltä te muut tätä palstaa lukevat tai tälle palstalle kirjoittavat olette?
tarvitse kastaa...
Jumalahan on antanut ihmiselle vapaan tahdon.Ihminen voi valita, haluaako tehdä sovinnon Jumalan kanssa ja päästä kerran taivaaseen.Ei oikein mahdu minun päähäni, että usko lahjoitetaan lapsikasteessa sille vauvalle, joka ei ole itse tehnyt uskonratkaisua.
- hartonen
Niin itse asiassa maailmanlaajuisesti luterilaisuus ON LAHKO noin 70 miljooonaa. Kun taas helluntalaisuus noin 600 miljoonaa. Se siis lahkoista. Ei alkukristillisyyden "matkiminen" TEE KRISTILLISESTA SEURAKUNNASTA LAHKOA!! PIDÄ TÄMÄ MIELESSÄSI!!
- Jotta et
antaisi väärää todistusta korjaan, että meitä
helluntailaisia on vain n 300 miljoonaa mutta
helluntailaistyyppisiä ns karismaattisia kristit-
tyjä on tuo 600 miljoonaa. - kristitty ihminen
Kristinusko oli juutalainen lahko ja nautti siksi tiettyjä "etuoikeuksia" Rooman vallan aikana, kunnes tuli esille, etteivät kristityt olekaan varsinaisesti juutalaiseen oppiin kuuluvia. Juutalaisten ei tarvinnut uhrata keisarille ja kristityt säilyivät juutalaisen lahkon turvin myös tuolta uhraamiskäytännöltä. Sitten kävi niin, että kristittyjen oli alettava uhrata keisarille, josta he kieltäytyivät ja paikoin veriset vainot alkoivat.
Alkukirkosta ja ensimmäisistä kristityistä kehittyi katolisen kirkon järjestelmä, jonka lahko luterilaisuus oli. Sovinton kättä paiskattiin kyllä myöhemmin, mutta asia jäi kaihertamaan ja kristityn ja Raamatun näkökulmasta yhteyttä tulisi etsiä, sillä lahkolaisuus on pahasta Raamatun mukaan. Ekumenia on siis tietyllä tavalla hyvä asia, vaikka moni sitä kavahtaakin. Luterilaisuudesta tuli "oma uskontonsa", jolle taas syntyi omia lahkojaan. Vaikka itsekin olen luterilainen, koen silti olevani lahkokirkon jäsen. Maailmassa pitäisi olla vain yksi yhteinen "alkuseurakunta", ei eri kirkkokuntia. Asiat ovat siis maailmanlaajuisesti jotenkin pielessä tässä asiassa.
- Huomaaja
...tuo vuodatuksesi liittyy lapsiin Jumalan valtakuntaan pääsemisestä?
**Miksei lahkoissa lapsia kasteta?
uskovainen. 10.2.2007 klo 18.19
Ei tietenkään, koska lahkot eivät peri Jumalan valtakuntaa.**
Eihän pelkällä vesikasteella mennä Jumalan valtakuntaan hyvä ystävä, vaan uskon kautta Jeesuksessa!!!
(Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle:
"Minä olen tie ja totuus ja elämä;
ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.)
Pienistä lapsista Jeesus sanoi, että taivasten valtakunta on heidän "kaltaisensa", eli nämä pienet sylilapset ovat sellaisenaan Jumalan kansaa jo ilman vesikastettakin!!! Eihän Jeesuskaan heitä kastanut eikä käskenyt kastamaan muidenkaan. Vasta myöhemmin kun ymmärrys on kasvanut, hekin tulevat teoistaan tilivelvollisia Jumalan edessä ja joutuvat vastuuseen uskostaan tai uskomattomuudestaan ja silloin hänen sisäinen uskonvakaumuksensa määrää hänen iankaikkisen kohtalonsa. (Mark 16:16)
Mitä tuohon lahkotteluun tulee, niin katolisuudesta eronnut saksalainen "lahko" kastaa lapsia kuin liukuhihnalla ja näitä kastettuja lahkolaisia hilluu vankiloissa tuhansia joka ikinen vuosi tuosta kirkollisesta kasteestaan huolimatta. MIKSIKÖ? Siksi, että heillä ei ole kasteestaan huolimatta syntynyt uskoa Jeesukseen, eli kasteesta ei siis ole heille mitään hyötyä ellei synny ensin uskoa Jeesukseen! Siis miksi kastaa etukäteen ketään koska kaste ei ole mikään pelastustoimi, vaan pelastuksen antaa ja toimittaa vain ja ainoastaan "USKON SYNTYMINEN JEESUKSEEN"! Elikä ensin pitää syntyä usko Jeesukseen ja vasta sitten tulee suorittaa kaste kun usko on syntynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432181Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151430Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141386Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711245Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21958Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist162838Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75742
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57736Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675