Juurihoidettu hammas oireilee, ei tulehdusta ei halkeamia!!

Nimetön

Eli vuosi sitten juurihoidettu hammas oireillut enemmän ja vähemmän koko ajan, eli karmaiseva vihlaisu, jos puren hampaalla siementä tms. yksittäistä kovaa... Nyt alkoi kuuma vihloa ja kävin lääkärissä, kuvattiin: ei tulehduksen tai lohkeamien merkkejä! Paikka oli kuulemma hiukan korkean oloinen, se otettiin pois, hammasta viilailtiin, nut väliaik. paikka, ja 2 vk:n kuluttua taas lekuriin, veikkasi,että hampaan oireilut tällä uudella paikalla väistyy, MUTTA EI ;( Taas kun vain sillä hampaalla jotain puren, sattuuuuuuuuuu ;( Eli onko uudesta juurihoidosta jotain iloa, jos siellä ei ole tulehdusta??

7

15183

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikilla

jonkinmoista leuka- tai hammaskipua. Voi se oireilu mennä pois, mutta voi kestää aikansa.

• tit

juurihoidon aikana sössitty jotenkin...minulla aikoinaan tehtiin juurihoitoneulalla reikä juureen,hammas poitettiin 7kk hoitojen jälkeen kun sain lekurit tajuamaan että hammas on KIPEÄ!

• 7v päästä poistettu

Minulla oli samanlainen kokemus. Se vihloo vaikka ois paikkaaki madallettu koska ien/leukaluu on ärtynyt. Ota tulehduskipulääkettä burana tms. 5päivää ja se on siinä. Kumma kun hammaslääkäri ei tällasta neuvonut?

Minulta yritettiin aukoa sitä juurikanavaa mutta oli niin vanha paikka ettei auennut. Kuvauksissa tosin löytyi koteloitunut märkäpesäke joka leikattiin (ikenen kautta porattiin leukaluu auki). Oli aika ikävä kokemus.13 tikkiä, eli toinen puoli leuasta tikitettynä ikenistä. Oli pikkasen kipeä!!

Leikkauksen jälkeen meni 3v niin taas samat oireet. Kuvissa näkyi taas se märkäpatti. Ehdotti terveyskeskuslääkäri uutta leikkausta johon en suostunut vaan menin yksityiselle joka sanoi heti että poistetaan hammas. Eipä ole vaivannut sen jälkeen.

• väsynyt..

Mulla kans juurihoidettu hammas vihloo, etenkin jos syö/juo kuuma. Myös purennan kans ongelmia välillä...olen käynyt sitä hammaslekurilla valittamassa, joka väittää että juurihoidetussa hampaassa ei voi olla mitään tuntoa/oireita.. kuulemma joku viereisistä hampaista oirehtii.

Ei sit kuitenkaan suostu ottamaan kuvaa hampaista, et syy selviäis...
      kait se on yksityiselle mentävä, et saa sellaista hoitoa jota ansaitsee!!

• bnbnmbmn

mun juurihoidettu hammas oirehti aluksi vihlomalla, ei ikinä oikeestaan juurihoidon jälkeen ollut mikään hyvä hammas! sitten se alkoi lohkeilla, ja kun puolet hampaasta oli enää jäljellä, kävi mielessä että poistatan sen. EIKÄ MITÄ, terv.keskuksessa ei suostuneet poistamaan "Niin nuorelta ihmiseltä hammasta" (olin silloin 25v) , vaan väen vängällä tekivät siihen uuden puolikkaan.
        No, tää tekaistu puolikas tietysti kesti aikansa, kunnes irtosi, ja jäljelle jäänyt puolikas alkoi heilua, särkeä ja olla kaikin puolin vaivalloinen!
        TÄNÄÄN koko paska viimein poistettiin -eivät tervarissakaan enää panneet yhtään hanttiin kun heiluva puolikas oli niin viimesen päälle tulehtunutkin- ja kyllä oon nyt ONNELLINEN.
        Mun kokemukseni on, ja monen muunkin jonka kanssa olen aiheesta jutellut, se että juurihoidettu hammas tulee erittäin harvoin enää kuntoon, ja joudutaan ennemmin tai myöhemmin repimään irti.
        Ps. Mullekin väitettiin , että juurihoidettu hammas on TAPETTU, eli tuntoa tai oireita ei siinä voi ilmetä. TÄMÄ EI PIDÄ PAIKKAANSA, tarvitaan vain oikea ja ammattitaitoinen hammaslääkäri toteamaan, ettei hampaasta vain ole mihinkään!

• pipi
        bnbnmbmn kirjoitti:

mun juurihoidettu hammas oirehti aluksi vihlomalla, ei ikinä oikeestaan juurihoidon jälkeen ollut mikään hyvä hammas! sitten se alkoi lohkeilla, ja kun puolet hampaasta oli enää jäljellä, kävi mielessä että poistatan sen. EIKÄ MITÄ, terv.keskuksessa ei suostuneet poistamaan "Niin nuorelta ihmiseltä hammasta" (olin silloin 25v) , vaan väen vängällä tekivät siihen uuden puolikkaan.
        No, tää tekaistu puolikas tietysti kesti aikansa, kunnes irtosi, ja jäljelle jäänyt puolikas alkoi heilua, särkeä ja olla kaikin puolin vaivalloinen!
        TÄNÄÄN koko paska viimein poistettiin -eivät tervarissakaan enää panneet yhtään hanttiin kun heiluva puolikas oli niin viimesen päälle tulehtunutkin- ja kyllä oon nyt ONNELLINEN.
        Mun kokemukseni on, ja monen muunkin jonka kanssa olen aiheesta jutellut, se että juurihoidettu hammas tulee erittäin harvoin enää kuntoon, ja joudutaan ennemmin tai myöhemmin repimään irti.
        Ps. Mullekin väitettiin , että juurihoidettu hammas on TAPETTU, eli tuntoa tai oireita ei siinä voi ilmetä. TÄMÄ EI PIDÄ PAIKKAANSA, tarvitaan vain oikea ja ammattitaitoinen hammaslääkäri toteamaan, ettei hampaasta vain ole mihinkään!

Yli 7kk tehtiin juurihoitoa.Hammas jäi kipuilemaan kovasti.Terveyskeskus lääkäri vaan madalsi paikkaa,ei kuvaa vaikka pyysin.Ei kun yksityiseen.Siellä selvisi että juuritäyte mennyt yli kuurikanavan.Ei kun taas hammas auki ja täyte pois.Nyt lääke 2viikkoa ja taas uusi.Toivon ja että sit hammas rauhoittuu.

• Anonyymi
        pipi kirjoitti:

Yli 7kk tehtiin juurihoitoa.Hammas jäi kipuilemaan kovasti.Terveyskeskus lääkäri vaan madalsi paikkaa,ei kuvaa vaikka pyysin.Ei kun yksityiseen.Siellä selvisi että juuritäyte mennyt yli kuurikanavan.Ei kun taas hammas auki ja täyte pois.Nyt lääke 2viikkoa ja taas uusi.Toivon ja että sit hammas rauhoittuu.

Hammas pois! Loppuu säryt siihen. Yhden hampaan olen juurihoitanut ja toista ei tule. itse 28 ikää yks taka hammas pääsi nuorempana pahaksi, omasta syystä ja se juuri hoidettiin. Halvemmaksi tulee, kun repii pois ja odottelee vie vajaat 20 vuotta ja ostaa kunnon tekarit! Vitut juurihoidoista sanon minä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      56
      3857
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2261
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2144
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1731
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1562
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1492
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      80
      1457
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      1186
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1153
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1125
    Aihe