Miksi pitää "rangaista"

muiden teoista?

Sitä vaan, että miksi työtöntä pitää rangaista jonkun muun tekemisistä? Aina joku tulee kertomaan, kuinka KUKAAN työtön ei halua töihin, kun hänkin tuntee jonkun sossun rahoilla tietoisesti elävän. Mikä oikeus kellään on yleistää? Minä tiedän yhden punatukkaisen rikollisen omalta kotipaikkakunnaltani, joten eikö minulla ole lupa väittää samalla perusteella, että kaikki punatukkaiset ovat rikollisia? Tunnen yhden 180 cm työssä käyvän naisen, joka on melkoinen laiskuri, harjoittelupaikassa tuli tutuksi. Kaikki pitkät naiset ovat siis laiskoja.

No yhden tapauksen perusteella yleistämisellä tyypit todistavat vain oman tyhmyytensä. Se johtunee siitä, että nämä tyypit haluaisivat itse kovin laiskotella työttömyyskorvausten varassa.

9

571

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työttömän

Silloin tällöin kun uskallan, kysyn onko hän hakenut siihen tai tuohon avoimeen paikkaan, niin aina löytyy uusia, entistä naurettavampia selityksiä miksi ei kannata hakea. Olen tullut siihen tulokseen että kaveri on työhaluton persereikä.

Jossain vaiheessa työttömästä tulee silmissäni pummi. Ei aivan heti, mutta silloin kun käy selväksi, että ihmisen asenne on se, että kaikki ovat hänelle velkaa eikä hänen tarvitse itse nostaa tikkua ristiin oman toimeentulon eteen.

p.s. Asun syrjäseudulla ja kaikki tuttuni, jotka ovat oikeasti halunneet töihin ovat päässeet(vaikkakin suurin osa pätkähommiin, mutta työtä sekin on), vaikka olisivat viettäneet pitkiäkin aikoja joutilaan elämää.

• kuluessa?

Niin, tukitöihin ja harjoitteluun pääsee kun työttömyys pitkittyy tarpeeksi. Minä en asu syrjäseudulla, vaan erittäin hyvien kulkuyhteyksien varrella. Olen hakenut vaikka mihin, mutta en pääse. Tiedän, etten ole laiska, en ole kouluttamaton ja olen tehnyt vaikka mitä. Työnsaamisen suurin este lienee se, että pidetään pummina, koska on työtön. Olen minä ilmaiseksi töitä tehnyt vaikka kuinka paljon, mutta joku raja niissäkin tulee vastaan. Kerään pulloja, tunnissa saa joskus kokonaisen euron, laiskat työttömät tekevät tätä paljon.

• MEH-1

peräreikiä hoonata kavereittesi kanssa.
        Kenen persettä nuohosit eilen illalla, surkea hintti?

• työttömän
        kuluessa? kirjoitti:

Niin, tukitöihin ja harjoitteluun pääsee kun työttömyys pitkittyy tarpeeksi. Minä en asu syrjäseudulla, vaan erittäin hyvien kulkuyhteyksien varrella. Olen hakenut vaikka mihin, mutta en pääse. Tiedän, etten ole laiska, en ole kouluttamaton ja olen tehnyt vaikka mitä. Työnsaamisen suurin este lienee se, että pidetään pummina, koska on työtön. Olen minä ilmaiseksi töitä tehnyt vaikka kuinka paljon, mutta joku raja niissäkin tulee vastaan. Kerään pulloja, tunnissa saa joskus kokonaisen euron, laiskat työttömät tekevät tätä paljon.

3-4 nuoruuden kaveria viettivät 2-3 vuotta "huoletonta" elämää sossun rahoilla ja nyt ovat olleet pätkätöissä(oikealla palkalla) jo yli vuoden ja kuulemma toivoa vakinaistamisesta on.

Niin, siis tarkoitukseni ei ollut leimata kaikkia työttömiä laiskoiksi, jos aktiivisesti hakee töitä eikä nirsoile ja silti ei pääse töihin, niin kyllä silloin vikaa on jossain muuallakin kuin työttömässä. Kerroin vain oman kokemukseni eräästä työttömästä.

No onnea sinulle työnhakuun, kyllä se vielä varmasti tärppää!
        Itsekin olin pari vuotta sitten työttömänä ja hain noin 60 kymmeneen työpaikkaan ennen kuin sain töitä.

• monta työtöntä

Niin, netissähän voi kirjoitella puutaheinää, kun ei tarvitse todistaa sanojaan todeksi ;) Eli pysytäänpä totuudessa ja niin kauan, kun tilastot puhuvat omaa kieltään, nämä oikeistolaisten tuhkamunien tilitykset voi jättää ihan omaan arvoonsa.

Keskustalaiset lessukunnat ovat sitten ihan oma lukunsa; sieltä löytyy kyllä aina töitä uskonsisarille ja -veljille. Niiden muiden, kuten työttömien kanssa, ei vehtailla, joten otanta on luonnostaan vääristynyttä tyyliin: "Kaikille kavereille löytyi työtä."

• niin..
        monta työtöntä kirjoitti:

Niin, netissähän voi kirjoitella puutaheinää, kun ei tarvitse todistaa sanojaan todeksi ;) Eli pysytäänpä totuudessa ja niin kauan, kun tilastot puhuvat omaa kieltään, nämä oikeistolaisten tuhkamunien tilitykset voi jättää ihan omaan arvoonsa.

Keskustalaiset lessukunnat ovat sitten ihan oma lukunsa; sieltä löytyy kyllä aina töitä uskonsisarille ja -veljille. Niiden muiden, kuten työttömien kanssa, ei vehtailla, joten otanta on luonnostaan vääristynyttä tyyliin: "Kaikille kavereille löytyi työtä."

ja jokainen meistä aikuistuu joskus...

• Anonyymi
        UUSI
        työttömän kirjoitti:

3-4 nuoruuden kaveria viettivät 2-3 vuotta "huoletonta" elämää sossun rahoilla ja nyt ovat olleet pätkätöissä(oikealla palkalla) jo yli vuoden ja kuulemma toivoa vakinaistamisesta on.

Niin, siis tarkoitukseni ei ollut leimata kaikkia työttömiä laiskoiksi, jos aktiivisesti hakee töitä eikä nirsoile ja silti ei pääse töihin, niin kyllä silloin vikaa on jossain muuallakin kuin työttömässä. Kerroin vain oman kokemukseni eräästä työttömästä.

No onnea sinulle työnhakuun, kyllä se vielä varmasti tärppää!
        Itsekin olin pari vuotta sitten työttömänä ja hain noin 60 kymmeneen työpaikkaan ennen kuin sain töitä.

Sossun rahoilla ei eletä "huoletonta" elämää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sossun rahoilla ei eletä "huoletonta" elämää.

Lähes kymmenen vuotta vanha ketju. Tätä hävytöntä työttömiä sosiaaliturvaorjia stigmatisoivaa jargonia on hoettu järjestelmällisesti niin kauan että ihmekös kun mielikuvat Kela- lomailevista laiskamadoista uppoavat tyhmään yleisöön.

Eläköitynyt SDP:n entinen kansanedustaja juoksee nyt eläkepäivillään pitkin kyliä kiusaamassa tuntemiaan työttömiä "vapaamatkustamisesta". Sontakasa ilkkuu avoimesti tukiorjille että he ovat "freelancereita".

Suurten ikäluokkien edustaja verorahoilla siipeillyt entinen kansanedustaja vittuilee ihmisille jotka elävät jatkuvan asunnottomuuden uhan edessä köyhyysrajojen alapuolella ruokajakeluiden biojätteitä syöden KOSKA EIVÄT SAA PALKKATÖITÄ. Entinen kansanedustaja joka itse on loisinut leveästi kansanedustajan palkoilla ja sopeutumisrahoilla vuosikaudet. Kuvitelkaa mitä röyhkeyttä!

Siis oikeasti, ajatelkaa millainen ASENNE tuollaisilla poliitikoilla on siellä mätäisen mielen perukoilla.

Mulkku oli itse eduskunnassa kyhäämässä kasaan tätä tempputyöjärjestelmää joka on sementoinut nuoremmat sukupolvet ikuiseen köyhyyteen ja sosiaaliturvaorjuuteen. Leväperse laiskiainen itse on vuosikymmenten varrella nostanut kansanedustajan palkkiot sopeutumisrahat ja kaikki herkut mitä kansanedustajan "uraputkeen" kuuluu ilman pienintäkään omantunnonpistosta. Ei jotenkin koe itse olevansa freelanceri? Muistan lapsena joka kerta kun äijä tuli taas valituksi eduskuntaan oli aina uusi kiiltävä auto pihassa heti ensimmäiset kansanedustajan palkkiot ropisivat tilille.

Verorahoilla kokonaisuudessaan kustannetuille taloudellisesti turvatuille rattoisille eläkepäivilleen ei sontiainen keksi muuta sisältöä kuin niille köyhyysrajoille elinkautiseen tuomitulle toimeentulotukiorjille vittuilun joiden elämää oli itse aktiivisesti pilaamassa.

Kurttuäijä on ilmeisesti oikeasti niin tyhmä, että luulee sosiaaliturvan olevan samaa luokkaa kansanedustajan verorahaloisinnan kanssa. Ja luulee ihan vakavalla naamalla että työttömät voisivat milloin tahansa mennä töihin. Samoin kuin itse olisi kyllä voinut 80- luvulla vain mennä töihin mutta eduskunnassa nuokkuminen ja verorahahuoraus kiinnosti enemmän.

Tuollaiset muiden siivellä läpi elämänsä vapaamatkustavat ihmisroskat loisivat eduskunnassa pilaamassa elämäämme.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lähes kymmenen vuotta vanha ketju. Tätä hävytöntä työttömiä sosiaaliturvaorjia stigmatisoivaa jargonia on hoettu järjestelmällisesti niin kauan että ihmekös kun mielikuvat Kela- lomailevista laiskamadoista uppoavat tyhmään yleisöön.

Eläköitynyt SDP:n entinen kansanedustaja juoksee nyt eläkepäivillään pitkin kyliä kiusaamassa tuntemiaan työttömiä "vapaamatkustamisesta". Sontakasa ilkkuu avoimesti tukiorjille että he ovat "freelancereita".

Suurten ikäluokkien edustaja verorahoilla siipeillyt entinen kansanedustaja vittuilee ihmisille jotka elävät jatkuvan asunnottomuuden uhan edessä köyhyysrajojen alapuolella ruokajakeluiden biojätteitä syöden KOSKA EIVÄT SAA PALKKATÖITÄ. Entinen kansanedustaja joka itse on loisinut leveästi kansanedustajan palkoilla ja sopeutumisrahoilla vuosikaudet. Kuvitelkaa mitä röyhkeyttä!

Siis oikeasti, ajatelkaa millainen ASENNE tuollaisilla poliitikoilla on siellä mätäisen mielen perukoilla.

Mulkku oli itse eduskunnassa kyhäämässä kasaan tätä tempputyöjärjestelmää joka on sementoinut nuoremmat sukupolvet ikuiseen köyhyyteen ja sosiaaliturvaorjuuteen. Leväperse laiskiainen itse on vuosikymmenten varrella nostanut kansanedustajan palkkiot sopeutumisrahat ja kaikki herkut mitä kansanedustajan "uraputkeen" kuuluu ilman pienintäkään omantunnonpistosta. Ei jotenkin koe itse olevansa freelanceri? Muistan lapsena joka kerta kun äijä tuli taas valituksi eduskuntaan oli aina uusi kiiltävä auto pihassa heti ensimmäiset kansanedustajan palkkiot ropisivat tilille.

Verorahoilla kokonaisuudessaan kustannetuille taloudellisesti turvatuille rattoisille eläkepäivilleen ei sontiainen keksi muuta sisältöä kuin niille köyhyysrajoille elinkautiseen tuomitulle toimeentulotukiorjille vittuilun joiden elämää oli itse aktiivisesti pilaamassa.

Kurttuäijä on ilmeisesti oikeasti niin tyhmä, että luulee sosiaaliturvan olevan samaa luokkaa kansanedustajan verorahaloisinnan kanssa. Ja luulee ihan vakavalla naamalla että työttömät voisivat milloin tahansa mennä töihin. Samoin kuin itse olisi kyllä voinut 80- luvulla vain mennä töihin mutta eduskunnassa nuokkuminen ja verorahahuoraus kiinnosti enemmän.

Tuollaiset muiden siivellä läpi elämänsä vapaamatkustavat ihmisroskat loisivat eduskunnassa pilaamassa elämäämme.

Ja sä itse olet tietenkin viimeiset 30 vuotta nostanut sopeutumisrahaa eduskunnasta vai mitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      281
      11133
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      132
      6978
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5653
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5038
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4241
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3859
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3504
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3452
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2975
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      78
      2864
    Aihe