Minulla todettiin edeltävänä maanantaina kolibakteeri tartunta. Sain tähän vaivaan lääkityksen, jonka otin ja söin..
Nyt haluaisinkin tietää mikä on todennäköisyys, että bakteeri olisi kuitenkin jäänyt elimistööni? (Onko kenelläkään asiasta fakta tietoa tai löytyykö netistä jokin sivusto mille en ole eksynyt?)
Pelkään mahdollisuutta, että bakteeri ei olisi poistunut elimistöstäni, mutta onko todennäköisyys sen jäämiseen kovinkaan suuri?
Kolibakteerista.
9
6935
Vastaukset
- virtsatietulehdus,
jonka aiheutti E coli? Yleensä se hoituu hyvin antibiootilla, virtsaviljelyssähän määritetään, mille antibiooteille juuri tuo kyseinen sulla ollut bakteerikanta on herkkä.
Kolibakteereita on paljon ja niitä on ihmisen normaalifloorassakin, ei kaikki ole taudinaiheuttajia.- Apu-va!
Juuri tuo minkä mainitsit..
Uskot siis, että bakteeri on mitä todennäköisimmin poistunut elimistöstäni? - lähes aina
Apu-va! kirjoitti:
Juuri tuo minkä mainitsit..
Uskot siis, että bakteeri on mitä todennäköisimmin poistunut elimistöstäni?poistuu. Jos oireet on hävinneet, ei mitään hätää. Jos jotakin oiretta on vielä, käy antamassa uusi virtsanäyte, sillähän sen varmuuden saa. Heti antibioottikuurin jälkeen ei kuitenkaan kannata, muistaakseni ainakin viikko pitää olla kuurin loppumisesta virtsanäytteen antamiseen että tulee luotettava tulos.
- Apu-va!
lähes aina kirjoitti:
poistuu. Jos oireet on hävinneet, ei mitään hätää. Jos jotakin oiretta on vielä, käy antamassa uusi virtsanäyte, sillähän sen varmuuden saa. Heti antibioottikuurin jälkeen ei kuitenkaan kannata, muistaakseni ainakin viikko pitää olla kuurin loppumisesta virtsanäytteen antamiseen että tulee luotettava tulos.
kun minulla ei oikeastaan ollut edes mielestäni oireita.. Voisitko kertoa minkälaisia oireita kyseisestä bakteerista saatoi olla? Ehkä en vain osannut yhdistää oreita tai jotakin.. Kiitos vielä kerran.
- tavallisia
Apu-va! kirjoitti:
kun minulla ei oikeastaan ollut edes mielestäni oireita.. Voisitko kertoa minkälaisia oireita kyseisestä bakteerista saatoi olla? Ehkä en vain osannut yhdistää oreita tai jotakin.. Kiitos vielä kerran.
virtsatietulehduksen oireita: kirvelyä virtsatessa, kipua ja jomotusta alavatsalle, pitää juosta usein vessassa, joskus virtsa voi olla vähän veristäkin. Mutta ei kaikilla ole oireita, joskus voi kasvaa bakteeri virtsassa vaikka olisi täysin oireeton. Silloin sitä ei edes aina ole pakko hoitaa. Mutta sellaisilta hoidetaan oireettomanakin, joilla on jotakin muita sairauksia, erityisesti diabetes, tai jos on raskaana. Miehiltä hoidetaan myös kai aina.
- Apu-va!
tavallisia kirjoitti:
virtsatietulehduksen oireita: kirvelyä virtsatessa, kipua ja jomotusta alavatsalle, pitää juosta usein vessassa, joskus virtsa voi olla vähän veristäkin. Mutta ei kaikilla ole oireita, joskus voi kasvaa bakteeri virtsassa vaikka olisi täysin oireeton. Silloin sitä ei edes aina ole pakko hoitaa. Mutta sellaisilta hoidetaan oireettomanakin, joilla on jotakin muita sairauksia, erityisesti diabetes, tai jos on raskaana. Miehiltä hoidetaan myös kai aina.
..Minä kiitän. :)
- tai ainakin oli
Kolibakteereja on pyllyssä vaikka kuinka paljon!
- kuume
mulla oli oireina vain kuume ja selkäkipu, kun istui autossa, salakavala, Mutta sen paljasti tulehdusarvot, jotka oli nousussa selvästi. Älkää pitäkö kuumetta! Hoitui suonensissäisillä antibiooteilla hyvin.
- Anonyymi
Minulla oireena valtava selkäkipu. Kolibakteeri löytyi. Läkkeeksi sain Trimopan.
Toinen päivä menossa lääkettä ei ole auttanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1323033- 71590
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2211345Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133977- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36887