Volkkarin vakiovarusteet:
7V0 Mittarivalaistuksen himmennin, 9AB Käsisäätöinen ohjaamoilmastointi, ei doppeli, RV1 Radiovalmius, 0,00, UG1 Ylämäkijarru "Hill hold", WE2 Suomenkieliset ohjekirjat, ZE4 Kauko-ohjattu keskuslukitus ja turvalukitus, ZE8 Sähkösäätöiset lämmitettävät sivupeilit ja sähköiset lasinnostimet etuovissa, ZR9 Teräsvanteinen varapyörä, ZS2 Kuljettajanistuimen korkeuden- ja ristiseläntuensäätö, ZT7 Täyskorkea väliseinä, jossa kiinteä ikkuna, 0,00, ZV5 Ohjaamossa 1 2 istuimet, 0,00, ZX4 Pieni mukavuuspaketti
Ja lisävarusteet:
2JG Korinväriset puskurit
4A3 Istuinlämmitys molemmissa etuistui
4HS Takalasinpesin /-pyyhin
4JT Ikkuna liukuovessa oikealla
7AQ Varashälytin, sisätilatutka ohjaam
7X1 Peruutustutka takana
8T1 Vakinopeudensäädin
9Q1 Monitoiminäyttö
PA3 Lasinpyyhkimen sadetunnistin ja au
PW1 Ajastinkello vakiona olevaan poltt
Lohkolämmitin sisäpistoke Defa
Lasien tummennus takalasi liukuovi
Vanerointi T5 lyhyt
Talvir.Conti nastat aluvantein
Kuljettajan kyynärnojat
Radio/CD MP3
Multivan valot
Metalliväri (wheatbeige)
Aluvanteet kesäpyöriin
Onko jotain turhaa, puuttuuko jotain?
Kommentit kiitos!
Uusi volkkari
36
5194
Vastaukset
- ex-Mosse
1. Liukuovi vasemmalle - ei tarvitse jatkuvasti kiertää oikealle tai taakse hakemaan tavaraa.
2. Takapariovet - saa lastattua trukilla helpommin tavarat takaa sisään. Lisäksi normi takaluukku on melko suuri sulkea, kun vertaa 'puolikkaisiin' parioviin.
3. Defan hälyt, tehtaan hälyt vain laukeaa jo sisätilanlämmittimen tuottamista ilman 'väreistä' eli jos et halua turhia hälytyksiä niin älä tilaa tehdashälyä.
4. Jätä tuo lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin pois - ei niillä mitään tee kun on Webasto. Ja tuossa tehdaswebastopaketissa tulee toinen akkukin niin ei ole mitään hätää virran riittämisen suhteen. Akkulaturikin on melko turha kahden akun versioissa - yhden akun kanssa siitä on hyötyä.
5. Paranneltu äänieristys - eli jos ajat muualla kuin kaupungissa niin nopeus tuo mukanaan rengasmeluongelman. Tästä pääsee eroon melko hyvin mm. eristämällä ohjaamon lattia ja katto raskasmatolla. Lisäksi lokareihin kun laittaa raskasmattoa niin rengasmelut vähenevät merkittävästi. Väliseinän eristäminen myös on hyvä tapa vähentää tavaratilasta kantautuvaa melua. Caravellen tai Multivanin pakuna tilaamalla tosin tästä meluongelmasta pääsee helpommalla eroon.
6. Ota vähintään 96kW versio. Tehottomammilla on tuskaa ajaa muualla kuin kaupungissa, jos lastia on edes vähän. Toki pienemmillä pärjää, mutta hintaero tuntuu hyvin säilyvän vaihdokeissa, joten ei tässä rahat hukkaan mene ja ajettavuus vain paranee. - puuttuu,
nimittäin laatu.
- ex-Mosse
Kerro toki mistä löytyy laatua sitten jos Volsusta ei sitä mielestäsi löydy?
- ja parikytäsenttiä pituutta
meinaan...eli tuosta puuttuu se kuljetuskapasiteetti....
ja sitähän ei lisävarustelistalla ole tuohon malliin....- yrittäjä 2
Totta se on - laatua olen etsimässä. Suunnittelen vähäisen käytön takia luopua henkilöautosta ja sen takia käyttää pakussa enemmän mukavuusvarusteita. Päätös volkkarista tuli omien tutkimusten perusteella. Jos joku osaa kokemuksien perusteella rehellisesti ja ilman ivailua ehdottaa hinta/laatu suhteessa parempaa niin olen valmiina kuuntelemaan. Auto tulee sähköyrittäjän käyttöön, pisimmät esineet ovat 3m pituiset asennusputket. Sitä varten rakennan viereisen penkin alle väliseinään kolon. Lyhyt malli on ketterämpi liikenteessä ja pysäkeillä. Ex-Mosselle kiitokset asiallisistä vinkeistä. Lisäeristystä olin itsekin ajatellut. Ehdotuksesi otan varmasti huomioon. Mitä mieltä olet pohjan ruostesuojauksesta heti oston jälkeen (tai myöhemmin?). Tehon määrittelyssä otin huomioon reilun 4000 lisähinnan ja kalliimman vakuutuksen 96kW-sessa. Muutenkin menee 5 vuoden aikana lyhennyksiin reilut 600/kk. Kuitenkin - kertokaa kokemuksistanne 77 tai 96kW jos niitä on. Koeajossa 65kW-sen hylkäsin kyllä heti ensimmäisessä kosketuksessa. Tähän asti käytössä olleessa Toyotassa on takaluukku. Pienessä tihkusateessa luukku ylhäällä pystyy hyvin tekemään pikkuremontin auton takaosassa - pariovilla ei. Tosin, Toyotassa nousee luukku tarvittaessa korkeamalle. Luukku vaikuttaa myös tyylikkäämmältä (tai en tietä!). Ja lisäksi - ehkä ei tule silloin kiusausta nostaa auton kyytiin niin painavia esineitä, että tarvitaan trukki. Lohkolämmitin siksi, että käytössäni ovat sähkötolpat. Toisaalta en itsekin ole sen tarpeellisuudesta täysin varma ja saa sen asentaa myöhemminkin tarvittaessa. Vielä hälyttimestä: kuinka yleistä on, että tulee virhehälytyksiä? Myymälässä kerrotiin, että jäljempänä asennettu hälytin ei välttämättä toimi keskuslukituksen ohjauspalikan avulla. Olen ajatellut myös vaihtoehtoa - asentaa itse jäljempänä sekä ohjaamoon, että takakonttiin liiketunnistimet hälyttimeksi. Onko kellään kokemuksia?
- ex-Mosse
yrittäjä 2 kirjoitti:
Totta se on - laatua olen etsimässä. Suunnittelen vähäisen käytön takia luopua henkilöautosta ja sen takia käyttää pakussa enemmän mukavuusvarusteita. Päätös volkkarista tuli omien tutkimusten perusteella. Jos joku osaa kokemuksien perusteella rehellisesti ja ilman ivailua ehdottaa hinta/laatu suhteessa parempaa niin olen valmiina kuuntelemaan. Auto tulee sähköyrittäjän käyttöön, pisimmät esineet ovat 3m pituiset asennusputket. Sitä varten rakennan viereisen penkin alle väliseinään kolon. Lyhyt malli on ketterämpi liikenteessä ja pysäkeillä. Ex-Mosselle kiitokset asiallisistä vinkeistä. Lisäeristystä olin itsekin ajatellut. Ehdotuksesi otan varmasti huomioon. Mitä mieltä olet pohjan ruostesuojauksesta heti oston jälkeen (tai myöhemmin?). Tehon määrittelyssä otin huomioon reilun 4000 lisähinnan ja kalliimman vakuutuksen 96kW-sessa. Muutenkin menee 5 vuoden aikana lyhennyksiin reilut 600/kk. Kuitenkin - kertokaa kokemuksistanne 77 tai 96kW jos niitä on. Koeajossa 65kW-sen hylkäsin kyllä heti ensimmäisessä kosketuksessa. Tähän asti käytössä olleessa Toyotassa on takaluukku. Pienessä tihkusateessa luukku ylhäällä pystyy hyvin tekemään pikkuremontin auton takaosassa - pariovilla ei. Tosin, Toyotassa nousee luukku tarvittaessa korkeamalle. Luukku vaikuttaa myös tyylikkäämmältä (tai en tietä!). Ja lisäksi - ehkä ei tule silloin kiusausta nostaa auton kyytiin niin painavia esineitä, että tarvitaan trukki. Lohkolämmitin siksi, että käytössäni ovat sähkötolpat. Toisaalta en itsekin ole sen tarpeellisuudesta täysin varma ja saa sen asentaa myöhemminkin tarvittaessa. Vielä hälyttimestä: kuinka yleistä on, että tulee virhehälytyksiä? Myymälässä kerrotiin, että jäljempänä asennettu hälytin ei välttämättä toimi keskuslukituksen ohjauspalikan avulla. Olen ajatellut myös vaihtoehtoa - asentaa itse jäljempänä sekä ohjaamoon, että takakonttiin liiketunnistimet hälyttimeksi. Onko kellään kokemuksia?
Se tuossa takaluukussa tosiaan on hyvä, että sateella sen alla voi olla suojassa. Volsuun en ole ainakaan itse löytänyt Hiacea vastaavia 'kaasujousia', jotta saisi takaluukun nousemaan korkeammalle.
96kW on tosiaan melko paljon kalliimpi ja tehoahan tarvitsee vain maanteillä, kaupunki pyörityksessä 77kW malli (tai nykyisin taitaa olla 75kW malli) on ihan ok. Itsellä on juuri tuo 77kW malli tällä hetkellä. Hinnanerossa kannattaa toki huomata, että 96kW mallissa on DPF eli hiukkassuodatin vakiona - tulevaisuudessa sillä voi saada jotain vero-/maksuetua, joten itse ottaisin sen lisävarusteena 75kW malliin.
Jälkiasennettu häly on toiminut paremmin ainakin itsellä kuin aiempien Volsujen tehdashälyt. Defan CAN väyläinen on toiminut moitteetta pl. muutamaa ongelmaa, jotka itse asiassa johtuivat auton huoltajien virheistä. Eli auton sisäkatto vaihdettiin toiseen kun materiaali oli viallista, samalla laittoivat sisätutkat väärinpäin, joten tutka hälyttelivät omiaan. Huonoa tuossa Defassa on vain se, ettei siihen saa kuin yhden sisätilatutkan, eli on valittava joko tavaratilan tai ohjaamon tarkkailu. Tehdashälyn tutka myös toimii Transporter mallissa vain ohjaamon tarkkailussa. Tehdashäly on toki edullinen. - dukisti
yrittäjä 2 kirjoitti:
Totta se on - laatua olen etsimässä. Suunnittelen vähäisen käytön takia luopua henkilöautosta ja sen takia käyttää pakussa enemmän mukavuusvarusteita. Päätös volkkarista tuli omien tutkimusten perusteella. Jos joku osaa kokemuksien perusteella rehellisesti ja ilman ivailua ehdottaa hinta/laatu suhteessa parempaa niin olen valmiina kuuntelemaan. Auto tulee sähköyrittäjän käyttöön, pisimmät esineet ovat 3m pituiset asennusputket. Sitä varten rakennan viereisen penkin alle väliseinään kolon. Lyhyt malli on ketterämpi liikenteessä ja pysäkeillä. Ex-Mosselle kiitokset asiallisistä vinkeistä. Lisäeristystä olin itsekin ajatellut. Ehdotuksesi otan varmasti huomioon. Mitä mieltä olet pohjan ruostesuojauksesta heti oston jälkeen (tai myöhemmin?). Tehon määrittelyssä otin huomioon reilun 4000 lisähinnan ja kalliimman vakuutuksen 96kW-sessa. Muutenkin menee 5 vuoden aikana lyhennyksiin reilut 600/kk. Kuitenkin - kertokaa kokemuksistanne 77 tai 96kW jos niitä on. Koeajossa 65kW-sen hylkäsin kyllä heti ensimmäisessä kosketuksessa. Tähän asti käytössä olleessa Toyotassa on takaluukku. Pienessä tihkusateessa luukku ylhäällä pystyy hyvin tekemään pikkuremontin auton takaosassa - pariovilla ei. Tosin, Toyotassa nousee luukku tarvittaessa korkeamalle. Luukku vaikuttaa myös tyylikkäämmältä (tai en tietä!). Ja lisäksi - ehkä ei tule silloin kiusausta nostaa auton kyytiin niin painavia esineitä, että tarvitaan trukki. Lohkolämmitin siksi, että käytössäni ovat sähkötolpat. Toisaalta en itsekin ole sen tarpeellisuudesta täysin varma ja saa sen asentaa myöhemminkin tarvittaessa. Vielä hälyttimestä: kuinka yleistä on, että tulee virhehälytyksiä? Myymälässä kerrotiin, että jäljempänä asennettu hälytin ei välttämättä toimi keskuslukituksen ohjauspalikan avulla. Olen ajatellut myös vaihtoehtoa - asentaa itse jäljempänä sekä ohjaamoon, että takakonttiin liiketunnistimet hälyttimeksi. Onko kellään kokemuksia?
itselläni on putkiliike ja ducato siis ainoa sopiva laite jolla töiden lisäksi hoituu harrastukset eli rupulikumipyörien kuskaus.
mitä tulee varusteisiin, niin tärkeimmät ovat tässä:
1.webasto kaukosäädöllä
2.ilmastointi
3.vakionopeussäädin.
4.pariovet takana
5.markiisi sivulla
6.vetokoukku
7.kantikas takakontti jossa lähes seisomakorkeus.
8.kohtuulliset stereot.
näiden lisäksi tietysti...sähköikkunat,keskuslukko,lämmitettävät peilit ja isot sellaiset,aluvanteet jne.
itse pidän ducessa siitä että ajat korkealla ja esim. valot ovat huippuluokkaa....vaihdekeppi saisi olla eri paikassa....mutta muuten ohajaamossa on avaruutta...
jokainen siis tavallaan,tarpeeseensa. - pakumanni
dukisti kirjoitti:
itselläni on putkiliike ja ducato siis ainoa sopiva laite jolla töiden lisäksi hoituu harrastukset eli rupulikumipyörien kuskaus.
mitä tulee varusteisiin, niin tärkeimmät ovat tässä:
1.webasto kaukosäädöllä
2.ilmastointi
3.vakionopeussäädin.
4.pariovet takana
5.markiisi sivulla
6.vetokoukku
7.kantikas takakontti jossa lähes seisomakorkeus.
8.kohtuulliset stereot.
näiden lisäksi tietysti...sähköikkunat,keskuslukko,lämmitettävät peilit ja isot sellaiset,aluvanteet jne.
itse pidän ducessa siitä että ajat korkealla ja esim. valot ovat huippuluokkaa....vaihdekeppi saisi olla eri paikassa....mutta muuten ohajaamossa on avaruutta...
jokainen siis tavallaan,tarpeeseensa.Ducato sopii minulle
-2.8 ja varsinkin uudessa 3.0 koneessa tehoa,halpaan hintaan
-korotetussa tavaratilassa voi työskennellä sisällä,työpöydän äärellä
-ohjaamo tilava,sopii hyvin kolme ihmistä
-ahtaissa paikoissa ohjaamon läpi helppo kulkea
-omistin 4v transporterin 1.9-koneella.Ainakaan siinä yksilössa laatu ja kestävyys eivät olleet huippuluokkaa,kieltämättä auto on erittäin hyvä pyöriteltävä esin kaupunkitaajamissa.Uutta pakua hankittaessa uusi Transporteri oli aivan liian hintava isoimmalla koneella-Ducato 2.8-koneella on ollut allekirjoittaneele erittäin passeli tiloiltaan ja mikä yllättävintä,niin auton laatu on hyvä päinvastaisista huhuista huolimatta
Mutta kukin hankkikoon mieleisensä,mielipiteitä viestin aloittaja kait halusikin - yrittäjä 2
ex-Mosse kirjoitti:
Se tuossa takaluukussa tosiaan on hyvä, että sateella sen alla voi olla suojassa. Volsuun en ole ainakaan itse löytänyt Hiacea vastaavia 'kaasujousia', jotta saisi takaluukun nousemaan korkeammalle.
96kW on tosiaan melko paljon kalliimpi ja tehoahan tarvitsee vain maanteillä, kaupunki pyörityksessä 77kW malli (tai nykyisin taitaa olla 75kW malli) on ihan ok. Itsellä on juuri tuo 77kW malli tällä hetkellä. Hinnanerossa kannattaa toki huomata, että 96kW mallissa on DPF eli hiukkassuodatin vakiona - tulevaisuudessa sillä voi saada jotain vero-/maksuetua, joten itse ottaisin sen lisävarusteena 75kW malliin.
Jälkiasennettu häly on toiminut paremmin ainakin itsellä kuin aiempien Volsujen tehdashälyt. Defan CAN väyläinen on toiminut moitteetta pl. muutamaa ongelmaa, jotka itse asiassa johtuivat auton huoltajien virheistä. Eli auton sisäkatto vaihdettiin toiseen kun materiaali oli viallista, samalla laittoivat sisätutkat väärinpäin, joten tutka hälyttelivät omiaan. Huonoa tuossa Defassa on vain se, ettei siihen saa kuin yhden sisätilatutkan, eli on valittava joko tavaratilan tai ohjaamon tarkkailu. Tehdashälyn tutka myös toimii Transporter mallissa vain ohjaamon tarkkailussa. Tehdashäly on toki edullinen.Onko järkeä? Tai riittää pakun normaalit. Meinaan valaistuksen tehokkuutta ajatellen.
- ex-Mosse
yrittäjä 2 kirjoitti:
Onko järkeä? Tai riittää pakun normaalit. Meinaan valaistuksen tehokkuutta ajatellen.
On Multivanin valoissa järkeä jos ajelee maantiellä tai muutoin paljon ei valaistuilla teillä.
Nelivalot antaa paremman valon pitkille sekä lyhyille.
Siinä missä alkuperäiset H4:t jättävät 'pimeän' kohdan auton ja valokeilan väliin, niin nelivalot valaisevat tuonkin. Valokeila on lisäksi pidempi ja leveämpi nelivaloissa.
Itsellä oli alunperin nuo H4 valot pakussa ja lisäpitkät apuna. Kun vaihdoin Multivanin nelivalot niin sen jälkeen lisäpitkät ovat olleet melko turhat.
- t504
paljonko viivan alle tulee euroja, kun koko paketti on kasassa!
- dukisti
taitaa tuottaa öbaut 50 donaa hinnaksi....aika paljon mielestäni, en tiedä muista?
mutta kun ollaan 50 hintaluokassa niin itselläni alkaisi olla vito vaihtoehtona nro 1 koska on parempi ajettava kuin transu sekä paremman näköinen.... - yrittäjä 2
noin 41,5t kokonaiskustannus. Rahoituksella 6,9% korolla 5 vuodeksi about 650/kk. Ajokilometrejä on tähän asti tullut vuodessa keskimäärin 25t. Siinä syy, miksi en halua vaihtoautoa. Järkevään hintaan 2 vuotta vanhoilla tarjolla olevilla ajettu 45t ja enemmän. Hinnan ero uuteen ei kovin suuri. Ja vielä - myyjän väittämän mukaan yllä mainitulla lisävarustuksella pakuja ei juuri ole tarjolla. Myös jälleenmyynti hinta käytettyillä on suhteellisen korkea.
Kuukausierän saan laskelmieni mukaan ehkä maksettu kilometriveloituksilla asiakkailta. - yrittäjä 2
dukisti kirjoitti:
taitaa tuottaa öbaut 50 donaa hinnaksi....aika paljon mielestäni, en tiedä muista?
mutta kun ollaan 50 hintaluokassa niin itselläni alkaisi olla vito vaihtoehtona nro 1 koska on parempi ajettava kuin transu sekä paremman näköinen....viton espanjalainen laatu ei ole saanut paljon kehuja ja ryyppää löpöä transua paljon enemmän. Ulkomuodoltaan ihan kiitettävä.
- dukisti
yrittäjä 2 kirjoitti:
viton espanjalainen laatu ei ole saanut paljon kehuja ja ryyppää löpöä transua paljon enemmän. Ulkomuodoltaan ihan kiitettävä.
tuosta laatuasiasta voisi varmaan kirjoittaa romaanin jos alkaa kyselemään ihmisiltä, totuus vaan taitaa nykyautoissa olla se että jos on maanantaikappale niin on jos jokin muu viikonpäivä niin hyvin menee vaikka olisi muiden mielestä se maanantaikappale.(?)
itse olen kuullut kaikista autoista jotain laatujuttuja (myös transusta) ja luotan niihin yhtä paljon kuin mustalaisiin, jotkin jutut on tosia toiset täyttä propakandaa ja oman kehumista.
tunnen noin 60-70 urakoitsijaa jotka ajelevat monilla eri autoilla (fiat,vw,mb,rellu jne) jokaisesta merkistä on huonoa ja hyvää kerrottavaa.
itse sain esim. fiatista ilmeisesti torstaikappaleen koska yhtään vikaa ei ole ilmantunut vajaaseen kahteen vuoteen, ystäväni osti samaan aikan ja vaihtoi jo puolen vuoden kohdalla toiseen merkkiin ja heti puolenvuoden jälkeen taas koska alkoi olla vikoja....eli asiat voi tuon laadun kohdalla mennä ihan häränpyllyä.
mitä tulee viton löpön haukkaamiseen niin ystäväni (ainakin väitti) kertoi että 115cdi automaatti menee maantiellä 8L ja kaupungissa 10-11L...joten pidän aika kohtuullisena tehoihin nähden (lastutettu muistaakseni 180hv) ja kulkua riittää...
kehottaisin kuitenkin katsomaan viton vaihtoehdon ja sitten vielä muitakin...ellet jo ole tehnyt sitä? mutta mielestäni vw on vain ylihinnoiteltu ominaisuuksiin nähden.... - yrittäjä 2
dukisti kirjoitti:
tuosta laatuasiasta voisi varmaan kirjoittaa romaanin jos alkaa kyselemään ihmisiltä, totuus vaan taitaa nykyautoissa olla se että jos on maanantaikappale niin on jos jokin muu viikonpäivä niin hyvin menee vaikka olisi muiden mielestä se maanantaikappale.(?)
itse olen kuullut kaikista autoista jotain laatujuttuja (myös transusta) ja luotan niihin yhtä paljon kuin mustalaisiin, jotkin jutut on tosia toiset täyttä propakandaa ja oman kehumista.
tunnen noin 60-70 urakoitsijaa jotka ajelevat monilla eri autoilla (fiat,vw,mb,rellu jne) jokaisesta merkistä on huonoa ja hyvää kerrottavaa.
itse sain esim. fiatista ilmeisesti torstaikappaleen koska yhtään vikaa ei ole ilmantunut vajaaseen kahteen vuoteen, ystäväni osti samaan aikan ja vaihtoi jo puolen vuoden kohdalla toiseen merkkiin ja heti puolenvuoden jälkeen taas koska alkoi olla vikoja....eli asiat voi tuon laadun kohdalla mennä ihan häränpyllyä.
mitä tulee viton löpön haukkaamiseen niin ystäväni (ainakin väitti) kertoi että 115cdi automaatti menee maantiellä 8L ja kaupungissa 10-11L...joten pidän aika kohtuullisena tehoihin nähden (lastutettu muistaakseni 180hv) ja kulkua riittää...
kehottaisin kuitenkin katsomaan viton vaihtoehdon ja sitten vielä muitakin...ellet jo ole tehnyt sitä? mutta mielestäni vw on vain ylihinnoiteltu ominaisuuksiin nähden....En ole vielä päättänyt. Sen takia aloitin myös keskustelun. Totuus on, että ihmisillä on erilaiset mieltymykset. Kehotuksesta ilmeisesti poikkean Vehoon koeajolle. Vaihtoauton takia saattaisi Veho olla kokonaiskustannuksilta jopa taloudellisempi. Tuttavapiirissä on monta Viton käyttäjää, valitettavasti kaikki huonoja kehumaan. Transua kehutaan, paitsi hintaa. Toisaalta, laskeskelin netissä Toyotan ja Viton hintoja suunnilleen samalla varustelua. Hintaa kerääntyy valitettavasti paljon. Lisäksi inhoan Toyotan takavetoa - olen monesti ollut jumissa uudella lumella keskellä kaupunkia. Vielä hinnasta - saahan volkkarinkin 65kW ja perusvarustelulla noin 26t-lla.
- yrittäjä 2
yrittäjä 2 kirjoitti:
noin 41,5t kokonaiskustannus. Rahoituksella 6,9% korolla 5 vuodeksi about 650/kk. Ajokilometrejä on tähän asti tullut vuodessa keskimäärin 25t. Siinä syy, miksi en halua vaihtoautoa. Järkevään hintaan 2 vuotta vanhoilla tarjolla olevilla ajettu 45t ja enemmän. Hinnan ero uuteen ei kovin suuri. Ja vielä - myyjän väittämän mukaan yllä mainitulla lisävarustuksella pakuja ei juuri ole tarjolla. Myös jälleenmyynti hinta käytettyillä on suhteellisen korkea.
Kuukausierän saan laskelmieni mukaan ehkä maksettu kilometriveloituksilla asiakkailta.rahoituskuluineen hinta 47,5t (alv 0% - 34t). Vaihtoehtona oma rahoitus ja 5v pääomatulo 5,5t.
- t504
yrittäjä 2 kirjoitti:
noin 41,5t kokonaiskustannus. Rahoituksella 6,9% korolla 5 vuodeksi about 650/kk. Ajokilometrejä on tähän asti tullut vuodessa keskimäärin 25t. Siinä syy, miksi en halua vaihtoautoa. Järkevään hintaan 2 vuotta vanhoilla tarjolla olevilla ajettu 45t ja enemmän. Hinnan ero uuteen ei kovin suuri. Ja vielä - myyjän väittämän mukaan yllä mainitulla lisävarustuksella pakuja ei juuri ole tarjolla. Myös jälleenmyynti hinta käytettyillä on suhteellisen korkea.
Kuukausierän saan laskelmieni mukaan ehkä maksettu kilometriveloituksilla asiakkailta.Olen ajellut lähemmäs 100tkm elokuussa 2004 hankitulla
96kw:llä ja remontit ovat olleet, kytkin ja turbo sekä webasto, nämä kaikki takuuseen. Eipä nuo vaihdetut osat pahempaa ongelmaa aiheuttaneet ennen vaihtamista ja ehdotus tulikin pääosin huollon puolelta, liekkö sitten jokin maahantuojan kamppanjan ansiota.Muuta normaalien n. 25 tkm:n välein tehtyjen huoltojen lisäksi ei ole ollut. Olen 100%:n tyytyväinen autoon ja huoltopalveluihin, ja tuskin vaihdan merkkiä! - yrittäjä 2
dukisti kirjoitti:
tuosta laatuasiasta voisi varmaan kirjoittaa romaanin jos alkaa kyselemään ihmisiltä, totuus vaan taitaa nykyautoissa olla se että jos on maanantaikappale niin on jos jokin muu viikonpäivä niin hyvin menee vaikka olisi muiden mielestä se maanantaikappale.(?)
itse olen kuullut kaikista autoista jotain laatujuttuja (myös transusta) ja luotan niihin yhtä paljon kuin mustalaisiin, jotkin jutut on tosia toiset täyttä propakandaa ja oman kehumista.
tunnen noin 60-70 urakoitsijaa jotka ajelevat monilla eri autoilla (fiat,vw,mb,rellu jne) jokaisesta merkistä on huonoa ja hyvää kerrottavaa.
itse sain esim. fiatista ilmeisesti torstaikappaleen koska yhtään vikaa ei ole ilmantunut vajaaseen kahteen vuoteen, ystäväni osti samaan aikan ja vaihtoi jo puolen vuoden kohdalla toiseen merkkiin ja heti puolenvuoden jälkeen taas koska alkoi olla vikoja....eli asiat voi tuon laadun kohdalla mennä ihan häränpyllyä.
mitä tulee viton löpön haukkaamiseen niin ystäväni (ainakin väitti) kertoi että 115cdi automaatti menee maantiellä 8L ja kaupungissa 10-11L...joten pidän aika kohtuullisena tehoihin nähden (lastutettu muistaakseni 180hv) ja kulkua riittää...
kehottaisin kuitenkin katsomaan viton vaihtoehdon ja sitten vielä muitakin...ellet jo ole tehnyt sitä? mutta mielestäni vw on vain ylihinnoiteltu ominaisuuksiin nähden....Kävin tänään koeajolla Vehossa. Pieni lenkki motarilla ja kaupunkissa. Esittelyauto, vm. 2006, ajettu n.8000km, 2987cc, 150kW/204hv/440Nm: vakiovarustelun lisäksi seuraavaa:
- renkaat 225/6R16
- vararengas Tirefitin tilalle, sisältää nosturin
- radio MB Sound 20
- sähkövalmius vetokoukulle
- lisälämmittimen kello-ohjaus
- vakionopeuden säädin nopeudenrajoittimella (Tempomat)
- automaattivaihteisto 5-vaihteinen
- mukavuusistuin kuljettajalle, sis. kyynärnojan oikealle
- ikkuna liukuovessa
- metalliväri korinväriset puskurit
- vanerointi
- spoileri
- 2x renkaat
- alumiinivanteet talvirenkaille
Vakiovarustelu runsaampi kuin transportterilla. V6 moottori tuntui mukavalta ajaa. Kiihtyvyys omaa luokkaansa. Huippunopeuksia luonnollisesti en testannut mutta 120-130 tuli tauluun suht. helposti.
Keskipitkän takaosan sisätilat ja istuinten alla oleva lisätila ovat käytännöllisiä. Tarjous 3540€ verollisena kalliimpi kuin uusi transportterini.
Verrattuna transportteriin puuttuu:
- istuinlämmitin molemmissa etuistuimissa
- varashälytin, sisätilatutka ohjaamossa
- peruutustutka takana
- monitoiminäyttö (vaikea otta kantaa)
- lasinpyyhkimien sadetunnistin ja automaatti
- lohkolämmitin sisäpistoke Defa
- lasien tummennus
- aluvanteet kesäpyöriin.
Osasta varusteista olisin mitä todennäköisemmin luopunut muutenkin.
Transportterista puuttuu (olennaisemmat):
- sumuvalot
- hiukkassuodin.
MITÄ MIELTÄ?
- plussat
- miinukset
Itse kallistuisin kyseisen mallin kannalle. Epäilyttää:
- mahdollisesti kalliimmat huoltokulut
- huomattavasti korkeampi vakuutusmaksu
- isommat polttoainekulut. - dukisti
yrittäjä 2 kirjoitti:
Kävin tänään koeajolla Vehossa. Pieni lenkki motarilla ja kaupunkissa. Esittelyauto, vm. 2006, ajettu n.8000km, 2987cc, 150kW/204hv/440Nm: vakiovarustelun lisäksi seuraavaa:
- renkaat 225/6R16
- vararengas Tirefitin tilalle, sisältää nosturin
- radio MB Sound 20
- sähkövalmius vetokoukulle
- lisälämmittimen kello-ohjaus
- vakionopeuden säädin nopeudenrajoittimella (Tempomat)
- automaattivaihteisto 5-vaihteinen
- mukavuusistuin kuljettajalle, sis. kyynärnojan oikealle
- ikkuna liukuovessa
- metalliväri korinväriset puskurit
- vanerointi
- spoileri
- 2x renkaat
- alumiinivanteet talvirenkaille
Vakiovarustelu runsaampi kuin transportterilla. V6 moottori tuntui mukavalta ajaa. Kiihtyvyys omaa luokkaansa. Huippunopeuksia luonnollisesti en testannut mutta 120-130 tuli tauluun suht. helposti.
Keskipitkän takaosan sisätilat ja istuinten alla oleva lisätila ovat käytännöllisiä. Tarjous 3540€ verollisena kalliimpi kuin uusi transportterini.
Verrattuna transportteriin puuttuu:
- istuinlämmitin molemmissa etuistuimissa
- varashälytin, sisätilatutka ohjaamossa
- peruutustutka takana
- monitoiminäyttö (vaikea otta kantaa)
- lasinpyyhkimien sadetunnistin ja automaatti
- lohkolämmitin sisäpistoke Defa
- lasien tummennus
- aluvanteet kesäpyöriin.
Osasta varusteista olisin mitä todennäköisemmin luopunut muutenkin.
Transportterista puuttuu (olennaisemmat):
- sumuvalot
- hiukkassuodin.
MITÄ MIELTÄ?
- plussat
- miinukset
Itse kallistuisin kyseisen mallin kannalle. Epäilyttää:
- mahdollisesti kalliimmat huoltokulut
- huomattavasti korkeampi vakuutusmaksu
- isommat polttoainekulut.mitä sanoisin etten väärin sanoisi, no ei vainiskaan....
kyllä itse valitettavasti kallistuisin mersuun tosin voi olla että minulle riittäisi jo 110cdi mutta jos tehoa on tarjolla niin mikä ettei... ja tuosta 120cdi:stä ei taida heti loppua.
itse olen molemmilla ajellut jonkin verran ja mersu on todella kiva ajettava maantiellä ja kaupungissa (takavetoisena ketterä kuin mikä) ja varsinkin automaattina aika helvetin hyvä, jopa huomattavasti parempi kuin useat jollei lähes kaikki henkilöautot.
eli minä ottaisin mersun. hinnanero pieni, ja mersu pitää luultavasti hintansa paremmin koska ei niin paljon markkinoilla ole käytettyjä.
noin pakettiautojen ajettavuudesta verrattuna henkilöautoon. ollaan lähdössä tahkolle laluantai aamulla ja tyttäreni (10v) kysyi että voisimmeko lähteä pakettiautolla (ducato) kun sieltä näkee paremmin ja saadaan kaikki istua vierekkäin ja mahtuu kyytiin kaikki mitä halutaan (pulkat,stiiga,lumilauta,sukset) no tottakai voidaan, itsekin pidän pakulla ajamisesta kun sieltä näkee ja todellakaan mitään ei tarvitse tunkea kyytiin....
tämän takia itse otin juuri vakionop.säätimet,webastot, hyvät poppilaitteet jne.
ja kun miettii että henkilöautossa on takamatkustajille videot ja pleikkarit jne. ja kuitenkin lapsi haluaa lähteä pakkulla niin kai se totuus lapsen suusta tulee "paku on makeempi" sanoi tyttö.
eli pakulla mennään.....1200km ja hienosti taittuu.... - yrittäjä 2
dukisti kirjoitti:
mitä sanoisin etten väärin sanoisi, no ei vainiskaan....
kyllä itse valitettavasti kallistuisin mersuun tosin voi olla että minulle riittäisi jo 110cdi mutta jos tehoa on tarjolla niin mikä ettei... ja tuosta 120cdi:stä ei taida heti loppua.
itse olen molemmilla ajellut jonkin verran ja mersu on todella kiva ajettava maantiellä ja kaupungissa (takavetoisena ketterä kuin mikä) ja varsinkin automaattina aika helvetin hyvä, jopa huomattavasti parempi kuin useat jollei lähes kaikki henkilöautot.
eli minä ottaisin mersun. hinnanero pieni, ja mersu pitää luultavasti hintansa paremmin koska ei niin paljon markkinoilla ole käytettyjä.
noin pakettiautojen ajettavuudesta verrattuna henkilöautoon. ollaan lähdössä tahkolle laluantai aamulla ja tyttäreni (10v) kysyi että voisimmeko lähteä pakettiautolla (ducato) kun sieltä näkee paremmin ja saadaan kaikki istua vierekkäin ja mahtuu kyytiin kaikki mitä halutaan (pulkat,stiiga,lumilauta,sukset) no tottakai voidaan, itsekin pidän pakulla ajamisesta kun sieltä näkee ja todellakaan mitään ei tarvitse tunkea kyytiin....
tämän takia itse otin juuri vakionop.säätimet,webastot, hyvät poppilaitteet jne.
ja kun miettii että henkilöautossa on takamatkustajille videot ja pleikkarit jne. ja kuitenkin lapsi haluaa lähteä pakkulla niin kai se totuus lapsen suusta tulee "paku on makeempi" sanoi tyttö.
eli pakulla mennään.....1200km ja hienosti taittuu....samahan itse ajattelin koeajon jälkeen. Nyt kun saisi vielä aitoa ja rehellistä kritiikkiä. helpompi päättää. Laskin yhteen mukana tulevien lisävarusteiden hinnat. Noin 8000 edestä. Valitettavasti kyseisiä autoja ei taita paljon olla liikenteessä.
- dukisti
yrittäjä 2 kirjoitti:
samahan itse ajattelin koeajon jälkeen. Nyt kun saisi vielä aitoa ja rehellistä kritiikkiä. helpompi päättää. Laskin yhteen mukana tulevien lisävarusteiden hinnat. Noin 8000 edestä. Valitettavasti kyseisiä autoja ei taita paljon olla liikenteessä.
että teet vaan itse sen päätöksen, se mikä vaikuttaa hyvältä ja järkevältä sun käyttöäsi ajatellen.
itse en siksi ala haukkua tai kehua ylettömästi mitään merkkiä että olen omista autovalinnoistani (ja prätkistäkin) kuullut niin paljon että ihan sama minkä hankin niin aina joku kritisoi ja joku ihannoi, ihan sama itse kuitenkin päätökset teen sen hetkisen tarpeen,rahan ja halun mukaan.
kehotankin olemaan järkevä ja olemaan kuuntelematta sen kummemmin mitään kertomuksia ja valitsemaan omalla pärstuntumalla (kaksi kärpästä kerralla?, auto ja lompakko,hekoheko) ja sen kummempia ajattelematta liikoja, autohan se vaan on ja niitä voi vaihdella kun mieli tekee....
vähän liputan viton puolesta kuitenkin...jotenkin itsekin tekisi mieli hankkia vito mutta se vaan ei käy kokonsa (takaboxi) minun harrastusteni ja työni kuvioon....
toissalta perisuomalaisena (sika kateellisena) minun pitäisi ajaa omaa etua ja kehoittaa sinua hankkimaan halvin "trabantti" mitä löytyy...eihän kellään saa olla parempaa kuin minulla menttaliteetilla....? (tämä oli sitten vitsi) - ex-Mosse
dukisti kirjoitti:
että teet vaan itse sen päätöksen, se mikä vaikuttaa hyvältä ja järkevältä sun käyttöäsi ajatellen.
itse en siksi ala haukkua tai kehua ylettömästi mitään merkkiä että olen omista autovalinnoistani (ja prätkistäkin) kuullut niin paljon että ihan sama minkä hankin niin aina joku kritisoi ja joku ihannoi, ihan sama itse kuitenkin päätökset teen sen hetkisen tarpeen,rahan ja halun mukaan.
kehotankin olemaan järkevä ja olemaan kuuntelematta sen kummemmin mitään kertomuksia ja valitsemaan omalla pärstuntumalla (kaksi kärpästä kerralla?, auto ja lompakko,hekoheko) ja sen kummempia ajattelematta liikoja, autohan se vaan on ja niitä voi vaihdella kun mieli tekee....
vähän liputan viton puolesta kuitenkin...jotenkin itsekin tekisi mieli hankkia vito mutta se vaan ei käy kokonsa (takaboxi) minun harrastusteni ja työni kuvioon....
toissalta perisuomalaisena (sika kateellisena) minun pitäisi ajaa omaa etua ja kehoittaa sinua hankkimaan halvin "trabantti" mitä löytyy...eihän kellään saa olla parempaa kuin minulla menttaliteetilla....? (tämä oli sitten vitsi)Täyttä asiaa on kiva lukea pitkästä aikaa tälläkin palstalla :)
- teuvo
Kannattaa muuten lisävarusteita laskiessaan pudottaa kaikki jälkiasennettavat varusteet pois listasta. Säästää meinaan aika paljon kun ostaa ne muualta.
Esim. ostin juuri (tilasin) uuden 4WD Pick-Up:n. Pelkät talvirenkaat olis ollut automyyjällä 900€ ilman vanteita. Rengasliikkeestä sain samaan hintaan alumiinivanteiden kanssa rengassarjan. Eberi olis maksanut asennettuna 1750€, mutta saan toisesta liikkeestä Eberin 735€:lla ( asennuksen teen itse). Muuten malli oli tehdasvarusteiltaan paras nahkaistuimineen.
Tavaratilankin vanerointikin on usein aika heppoista tavaraa. Lattiassa saisi olla 14mm filmivaneria, ettei se ala lepattamaan. Oon kolme pakua vaneroinut itse ja ihan hyvin palkoille päässyt. Tosin tuo vaatii huolellisuutta.
Mitä autoon tulee, niin toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä. Meille VW-pakuja enää tule. Köyhän ei ole varaa ylläpitää Volsua...- dukisti
joo ihan asiallinen juttu, tuo vanerointi on helppo tehdä (jos haluaa, itse olen aina hölmänä tilannut) niin että hakee koeajoon jonkun samanlaisen auton ja ottaa vain kylmänviileesti ne vanerit irti sieltä koeajoautosta ja piirtää kuviot vanerille....halpaa ja nopeaa.(eräs ystäväni tekee näin aina)
mutta esim. vetokoukku onkin jo kumma laite nykyisin, se maksaa monesti enemmän tarvikkeena kuin alkup.
mitä tulee webastoon niin niitä en itse alkaisi laittelemaan ainakaan automaatti-ilmastoinnilla olevaan autoon....joissain malleissa joutuu laittelemaan diodeja ja releitä jne. aika kova homma kuitenkin. ja noissa asioissa pitää aina yrittäjän tuijottaa alvitonta hintaa...verrata sitä sitten tehtyyn työnmäärään jne.
aluvanteista olen kanssasi aivan samaa mieltä, en tiedä miksi autokauppiaat hinnoittelevat noinkin läpinäkyvän tuotteen roisisti ylihintaisiksi...??? - teuvo
dukisti kirjoitti:
joo ihan asiallinen juttu, tuo vanerointi on helppo tehdä (jos haluaa, itse olen aina hölmänä tilannut) niin että hakee koeajoon jonkun samanlaisen auton ja ottaa vain kylmänviileesti ne vanerit irti sieltä koeajoautosta ja piirtää kuviot vanerille....halpaa ja nopeaa.(eräs ystäväni tekee näin aina)
mutta esim. vetokoukku onkin jo kumma laite nykyisin, se maksaa monesti enemmän tarvikkeena kuin alkup.
mitä tulee webastoon niin niitä en itse alkaisi laittelemaan ainakaan automaatti-ilmastoinnilla olevaan autoon....joissain malleissa joutuu laittelemaan diodeja ja releitä jne. aika kova homma kuitenkin. ja noissa asioissa pitää aina yrittäjän tuijottaa alvitonta hintaa...verrata sitä sitten tehtyyn työnmäärään jne.
aluvanteista olen kanssasi aivan samaa mieltä, en tiedä miksi autokauppiaat hinnoittelevat noinkin läpinäkyvän tuotteen roisisti ylihintaisiksi...???Ihan hyvä vinkki tuo vanerihomma. Täytyy seuraavaan umpiautoon harkita samaa konstia... Oon laittanut tähän asti seinät ruskeasta kovalevystä. On nopea ja helppo työstää. Kestää kyllä sen mitä tarviikin.
Ja se on kyllä tosi, että omalle työlle pitää hinta laskea. Toisaalta yleensä saa parempaa jälkeä, kuin itse tekee. Tuon Eberin asennuksenkin selvittelin ennen kauppaa, että on lopulta aika helppo homma. Manuaali-ilmastointi jne...
Viimeisimpään hankintaan kyllä tulee lohkis varusteena, kun sen kesti vielä tinkasta samaan hintaan, mutta välirahaa ei saanut enää euroakaan alemmaksi...
Koukun hintoja en päässyt vertailemaan kun ei ole millään valmistajalla tyyppihyväksyttyä mallia vielä. Mutta onneksi on muissa autoissa koukkuja.
Uusimmasta hankinnasta tulee "pitoauto" (ajateltiin ajaa sillä yli viisi vuotta). Siksi vienkin sen ensimmäiseksi ruostesuojaukseen.
- yrittäjä 2
on ollut ilo nauttia. Päätöksen tekoon on ollut paljon apua. Eilinen Viton 120CDI, V6, automaatti, koeajo sai minut tosissaan kallistumaan sinnepäin. Poikkean vielä huomenna koejolla ja päätän sitten. Vakuutukset 200-300/v kalliimmat, löpöä noin 700€/v enemmän. Toisaalta ajomukavuudessa voitan paljon, runsas varustelutaso jo vakiona. Tehot ei lopu kesken, yllättävän hiljainen ohjaamo. Ei muuta kun yrittämään. Kiitoksia kaikille valinnassa osallistuneille!
- Vito 120 cdi
Mulla ollut kesäkuusta -06 asti keskipitkä Vito 120 cdi kombi.Bussiverhoiltu malli ilman takapenkkejä.Olen ajanut noin 25000 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen.Hyvä ajaa,hiljainen,upea moottori ja automaatti(vakiona) toimii hyvin.Kombi mallissa ei ole väliseinää,mutta on ollut lämmin kovillakin pakkasilla.Kulutus ollut 8,5-11 litraa sadalla.
Takavetoisena hiukan vaikeampi ajettava liukkaalla,mutta luistonesto ja esp auttavat suuresti.olen pärjännyt ihan hyvin kitkoilla.
Mulla oli myös harkinnassa volkkari,mutta päädyin selkeästi mersuun,enkä ole katunut.
Lisävarusteita melko paljon,ruostesuojattu heti uutena.aion pitää noin 4-5 vuotta.
Kannattaa harkita ihan uuden tilaamista koeajoauton verrokkina.Itse sain suorassa kaupassa 12 prosenttia alennusta perusauton hinnasta(ilman lisävarusteita). - yrittäjä 2
Vito 120 cdi kirjoitti:
Mulla ollut kesäkuusta -06 asti keskipitkä Vito 120 cdi kombi.Bussiverhoiltu malli ilman takapenkkejä.Olen ajanut noin 25000 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen.Hyvä ajaa,hiljainen,upea moottori ja automaatti(vakiona) toimii hyvin.Kombi mallissa ei ole väliseinää,mutta on ollut lämmin kovillakin pakkasilla.Kulutus ollut 8,5-11 litraa sadalla.
Takavetoisena hiukan vaikeampi ajettava liukkaalla,mutta luistonesto ja esp auttavat suuresti.olen pärjännyt ihan hyvin kitkoilla.
Mulla oli myös harkinnassa volkkari,mutta päädyin selkeästi mersuun,enkä ole katunut.
Lisävarusteita melko paljon,ruostesuojattu heti uutena.aion pitää noin 4-5 vuotta.
Kannattaa harkita ihan uuden tilaamista koeajoauton verrokkina.Itse sain suorassa kaupassa 12 prosenttia alennusta perusauton hinnasta(ilman lisävarusteita).tänään soitti volkkarin myyjä ja kyseli kuulumisia. Kerroin koeajaneensa vitoa ja myös näkemyksistä. Lupasi vielä tarkistaa transportterini kokoonpanon ja etsiä mahdollisuuksia tulla vastaan kahden kilvassa, kun vaan en tee pikapäätöksiä enkä lyö heti lukkoon viton kauppoja.
- laaduton?
Vaihteiston tuntuma on kuin takavuosien Talbotissa. Ei uskoisi 2000-luvun Volkkariksi. Niin on tunnoton kuin soppakauhaa kääntelisi kylmenneessä terva-ämpärissä.
Lisäksi alakierrosten vääntö täysin kateissa sammuu kuin saunalyhty jos ei piiskaa p.keleesti.
Olisivat vaan jatkaneet vanhan mallin valmistusta ja parannelleet heikkoja kohtia niin olisi tullut kunnon paku. - yrittäjä 2
Kuten mainitsin, volkkarin myyjä lupasi parantaa tarjousta. Ajattelin poiketa kerran vielä Veholla ja testata Vito 120CDI. Vaikka sovin eilen myyjän kanssa, tänään se ei kuitenkin onnistunut. Henkilöautomyyjät eivät tienneet asiasta mitään ja avaimia ei löytynyt. Vaikutti vähän semmoiselta, että mitä sä kylämies täällä - me palvellaan rahamiehiä (odotin pitkään kunnes joku suostui edes huomaamaan minua liikkeessä!). Poikkesin vielä kerran 75kW transportterin koeajolla (96kW oli matkoilla). Testasin ajoa liukkaalla lumisellä maastolla - hyvin meni. 96kW/2,5l saattaa ehkä olla parempi.
Ja transitin koeajo epäonnistui myös. Autoa ei ollut lauantaina tarjolla. Kuulemma Vuoden 2007 pakettiauto Euroopassa.
Nyt on talviloma ja jatkamme kahden viikon kuluttua!
Edelleen kaikki kokemuksiin perustuvat mielipiteet on tervetulleita ei vain minulle, vaan monelle pakun käyttäjälle, ostajalle. Kirjoittamisiin!!!!- teuvo
Palvelu on kyllä todella surkeaa autoliikkeissä. Minäkin menin yhteen liikkeeseen ostaakseni sieltä uuden 4WD lava-auton käteisellä, mutta 20min. etsin automyyjää ja lopulta kyllästyin. Kilometrin päässä oli toinen liike, joka palveli. Kohta ovat 35000e rikkaampia.
- ja Vehosta pois
teuvo kirjoitti:
Palvelu on kyllä todella surkeaa autoliikkeissä. Minäkin menin yhteen liikkeeseen ostaakseni sieltä uuden 4WD lava-auton käteisellä, mutta 20min. etsin automyyjää ja lopulta kyllästyin. Kilometrin päässä oli toinen liike, joka palveli. Kohta ovat 35000e rikkaampia.
Olin kerran hankkimassa uutta maasturia eikä ollut rahasta tiukkaa. G-mersu kutkutti ja menin Vehoon kyselemään. Myyjät sanoivat kyllä päivää kun menin juttelemaan rinkiin, mutta eivät innostuneet lainkaan ehdotuksestani hommata G-wagenia koeajolle.
Paikallinen jeeppikauppiaskaan ei saanut kuukauteen Grand Cherokeeta kaupunkiin.
- pakuista.
Renault Trafic voitti testin selvästi ja hännänhuiput olivat samalla pistemäärällä olivat Hiace ja Vito tosin volkkarikaan ei ollut kaukana jäännöspisteistä.
- ..............
Kannattaiskohan silmäillä muiden autolehtien vertailuja.
Auto bild = 7 päivää
- hordes habaneros
Tuohon pieni munaisuus ongelmaasi muualta, vai tyydytkö vain ostelemaan autoja lisävarusteilla ?
Saksanpaimen koira ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t744528- 332551
- 402394
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin211835Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401732- 821573
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251572- 1511407
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..231277Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901155