Herkuttelu

Netta

Minua on kovasti askurruttanut se, mitä ihmiset herkuttelevat? Monet täällä kertovat, että pitävät herkuttelupäiviä kerran viikossa. Mitä silloin syötte ja míssä määrin? Onko perusruokailu kuitenkin sama kuin muinakin päivinä? Entäs se kun kerrotte, että olette "syöneet koko viikonlopun"? Mitä se tarkoittaa, kuinka paljon ja miten?

Tässä ote minun viime lauantaisesta herkuttelupäivästäni:

Aamupala: Ananasmurska mehussa purkki 227g
Maitorahka, 0,2% 250g
kiivi 1kpl
Lounas: Raejuusto, 2% 200g
Tonnikala 100g
kaurapuikulat Fazer 1kpl=31g
Flora 30% 10g
salaattia
Välipala: Omena, puolikas appelsiini
ruispalat 2kpl=55g
kultakalkkuna 40g
Päivällinen:Elovena Hetki-puuroannos Vadelma 35g
Alpen light myslipatukka 21g

Illalla: irtokarkki 250g

Lisäksi paljon vettä pari mukillista kahvia

Kalorilaskurin mukaan 1848 kaloria. Kulutus tuona päivänä 2131 kaloria. En ollut asettanut kalorivajetta. Eli kalorit eivät menneet yli, mutta siltikin on huono omatunto tuosta herkuttelusta, enkä tiedä miten pitäisi syödä. Kertokaapa nyt kanssataistelijat rehellisesti miten te herkuttelette!!

15

1334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • painoa pudotan,eihän siinä

olisi järkeä.

• Netta

Itse olen ajatellut asian niin, että on "pakko" herkutella, koska kukaan ei kuitenkaan pysty loppuelämäänsä olemaan ilman herkkuja. Hattua nostan jokaiselle, joka pystyy ilman, että tekee millään lailla tiukkaa. Jokainen tietysti tyylillään..

• VarmaTieto
        Netta kirjoitti:

Itse olen ajatellut asian niin, että on "pakko" herkutella, koska kukaan ei kuitenkaan pysty loppuelämäänsä olemaan ilman herkkuja. Hattua nostan jokaiselle, joka pystyy ilman, että tekee millään lailla tiukkaa. Jokainen tietysti tyylillään..

En ole yli neljään vuoteen laittanut suuhuni pullaa, munkkeja, hampurilaisia, limsaa, karkkia, jäätelöä, pizzaa, suklaata tai muuta höttöä.

Yli kolmeen vuoteen ei ole enää kertaakaan tehnyt edes mieli. En aio enää ikinä yllämainittuja paskoja syödäkään. Ei kävisi mielessänikään. Yök! Vai muka herkkuja :(

Herkuttelen 500 gramman hirven sisäpaistista tehdyllä pihvillä tai savustetulla lohella. Tai mätiä, smetanaa ja uunituoretta ruisleipää. Mmmm.

-VT

• Minä ainakin..
        VarmaTieto kirjoitti:

En ole yli neljään vuoteen laittanut suuhuni pullaa, munkkeja, hampurilaisia, limsaa, karkkia, jäätelöä, pizzaa, suklaata tai muuta höttöä.

Yli kolmeen vuoteen ei ole enää kertaakaan tehnyt edes mieli. En aio enää ikinä yllämainittuja paskoja syödäkään. Ei kävisi mielessänikään. Yök! Vai muka herkkuja :(

Herkuttelen 500 gramman hirven sisäpaistista tehdyllä pihvillä tai savustetulla lohella. Tai mätiä, smetanaa ja uunituoretta ruisleipää. Mmmm.

-VT

Minä olen vielä niin nuori ja pidän karkeista valtavasti, joten todellakin herkuttelen kerran viikossa. Yleensä se tietää matkaa hyvään irtokarkkikauppaan (huonoja ei tässä asiassa suosita, kun kerran viikossa kerran saan ostaa) ja ostan irtokarkkeja omantunnon mukaan. Jos olen liikkunut samana päivänä tai olen menossa liikkumaan, niin vähän enemmän.

Normi herkkupäivääni on tähän mennessä kuulunut aamulla kaurapuuro marjojen kera joskus 12 aikoihin. Iltapäivällä kun lähden jumppaan, vetäisen hedelmän tai myslipatukan. Irtokarkkeja sitten iltasella mussutan onnellisena sokerihumalassa päivästä riippuen 100-350 grammaa.

Olen niin kurja, että mun pitää palkita itseni jokaisen viikon jälkeen, sillä viikolla olen ehdoton. En syö mitään herkkuja, pelkkää oikeaa ruokaa. Ja pakko sanoa, vaikka sokeripiikki lauantaina onkin, niin tunnen itseni pirtäksi ja jaksavaksi. Tosin aina lauantaisin myöskin karkkipussin ahminta tuntuu. Vatsaa alkaa turvottaa, mutta ei sen väliä kun on niin ihanaa :)Ja kun olen kotona koko päivän ja vähän vain siivoilen ym, niin energiakseni riittää tuo karkkimäärä ja aamiainen. Ei kuulosta järin terveelliseltä kyllä, tiedän.

Ja vaatekoko pienentynyt yhdellä, -5kg lähtenyt tammikuun 8.päivästä lähtien. Enkä aio lopettaa tätä tapaani, vaikka kuinka olisi epäterveellistä!
        Mutta näin minä.

• Netta
        VarmaTieto kirjoitti:

-VT

Sinä oletkin yli ihminen *kumartaa syvään* Me tavalliset ihmiset herkuttelemme joskus karkeilla tms.

Kuka mitäkin herkkuna pitää.. Itse en suin surminkaan tunkisi sisuksiini hirvenlihaa ja vielä tollasia määriä huh huh. Ihmisen keho ei myöskään tarvi smetanaa.. Mutta jokainen pitäköön mielipiteensä ja uskoo mhin tahtoo.

• Jani****
        Netta kirjoitti:

Sinä oletkin yli ihminen *kumartaa syvään* Me tavalliset ihmiset herkuttelemme joskus karkeilla tms.

Kuka mitäkin herkkuna pitää.. Itse en suin surminkaan tunkisi sisuksiini hirvenlihaa ja vielä tollasia määriä huh huh. Ihmisen keho ei myöskään tarvi smetanaa.. Mutta jokainen pitäköön mielipiteensä ja uskoo mhin tahtoo.

Ihminen ei tarvitse smetanaa? No tarvitseeko se sitten syömiäsi karkkeja? Ei.

• Jojo

Minulla ei ole mitään ehdottomia kieltoja, koska kielletty hedelmä houkuttelee eniten. Syön herkkuja (makeisia, pullaa, joskus sipsejä tms. rasvaista) silloin kun mieli tekee ja laihdun silti.

Homman juju piilee siinä, että olen vuoden alusta lisännyt hedelmien ja marjojen sekä kasvisten ja kokojyvätuotteiden syöntiä. Sillä seurauksella, että mitään yllämainituista ei ole tehnyt mieli. Olen syönyt makeisia yhteensä ehkä 300 grammaa, makeita kahvileipiä muistaakseni kaksi kappaletta ja sipsejä tai vastaavia en ollenkaan.

Tällä yritän todistella, että jos perusruokavalio on kunnossa, ei satunnaisella herkuttelulla ole painoon MITÄÄN vaikutusta. Mielialaan se sen sijaan vaikuttaa, koska ehdottomat kiellot eivät ainakaan minulla toimi.

• VarmaTieto
        Netta kirjoitti:

Olen minäkin Nietzscheä lukenut, mutten kaikkia übermensch-ajatuksia kuitenkaan omikseni tunnusta.

> Me tavalliset ihmiset herkuttelemme ...

Aika moni Teistä "herkuttelijoista" palaa tälle palstalle vuosi vuoden jälkeen, aina vähän paksumpana :)

Opettele herkuttelemaan jollakin, mikä on SEKÄ hyvää ETTÄ terveellistä tai edes EI-epäterveellistä. Voit huomata muutaman kuukauden päästä, että entiset "herkut" ovatkin vastenmielisiä, kun olet tottunut uudenlaiseen herkutteluun.

En käy mitään yli-inhimillisiä taisteluita kaupassa karkkihyllyllä ja selviydy joka kerta voittajana. En halua karkkia, sipsejä enkä roskaa. Enää. Koskaan. Yök.

:)

-VT

• Netta
        VarmaTieto kirjoitti:

Olen minäkin Nietzscheä lukenut, mutten kaikkia übermensch-ajatuksia kuitenkaan omikseni tunnusta.

> Me tavalliset ihmiset herkuttelemme ...

Aika moni Teistä "herkuttelijoista" palaa tälle palstalle vuosi vuoden jälkeen, aina vähän paksumpana :)

Opettele herkuttelemaan jollakin, mikä on SEKÄ hyvää ETTÄ terveellistä tai edes EI-epäterveellistä. Voit huomata muutaman kuukauden päästä, että entiset "herkut" ovatkin vastenmielisiä, kun olet tottunut uudenlaiseen herkutteluun.

En käy mitään yli-inhimillisiä taisteluita kaupassa karkkihyllyllä ja selviydy joka kerta voittajana. En halua karkkia, sipsejä enkä roskaa. Enää. Koskaan. Yök.

:)

-VT

Sulla on omat uskomuksesi, ja mulla omat. Kunnioitetaan molemmat niitä. Itse en edes ole ns. ylipainoinen. (painoindeksi 21). Minä haluan kiinteytyä ja elää terveellisesti. Yksi annos karkkia viikossa ei tapa, kun ottaa huomioon, että muuten syön terveellisesti. En käytä ollenkaan esim. sipsejä, jäätelöä, limsaa, leivonnaisia tms. Jos perusruokavalio on kunnossa, niin sitä ei yksi herkkupäivä pilaa.

• sit yleensäkin
        Netta kirjoitti:

Sulla on omat uskomuksesi, ja mulla omat. Kunnioitetaan molemmat niitä. Itse en edes ole ns. ylipainoinen. (painoindeksi 21). Minä haluan kiinteytyä ja elää terveellisesti. Yksi annos karkkia viikossa ei tapa, kun ottaa huomioon, että muuten syön terveellisesti. En käytä ollenkaan esim. sipsejä, jäätelöä, limsaa, leivonnaisia tms. Jos perusruokavalio on kunnossa, niin sitä ei yksi herkkupäivä pilaa.

teet laihdutuspalstoilla jos sulla ei ole niihin asiaa. vai halusitko tulla paistattelemaan VT:n tavoin ruokavaliollasi ja kunnollasi?

• Netta
        sit yleensäkin kirjoitti:

teet laihdutuspalstoilla jos sulla ei ole niihin asiaa. vai halusitko tulla paistattelemaan VT:n tavoin ruokavaliollasi ja kunnollasi?

Mä en halua paistatella millään tavalla. Siihen mulla ei ole mitenkään aihetta. Mutta mulla on aihetta parantaa mun ruokavaliota ja voida sitä kautta hyvin. Ja lisäksi haluan kiinteytyä, johon auttaa ruokavalio liikunta, ja niihin haluan neuvoja.

Mielestäni kenelläkään ei ole varaa arvostella toista. Minun motiivini täällä oloon ei ole samat kuin VT:llä ja jos mitenkään voin tukea tai auttaa muita kanssataistelijoita, niin sen varmasti teen. Ketään en halua ivata tai lannistaa.

• Jastu***

Eli muina päivinä et syö tuolla tavoin?

• Netta

Suurin piirtein noin syön joka päivä, yleensä kyllä on lämmin ruoka mukana, tuossa sen korvas tonnikala raejuusto. Yleensä syön myös kasviksia ja hedelmiä enemmän. Miten niin??

• Jastu***
        Netta kirjoitti:

Suurin piirtein noin syön joka päivä, yleensä kyllä on lämmin ruoka mukana, tuossa sen korvas tonnikala raejuusto. Yleensä syön myös kasviksia ja hedelmiä enemmän. Miten niin??

No kun kysyit herkutteluista.

Sinä siis herkuttelet joka päivä, jos mainitsemasi ruoka esimerkki oli sinun herkutteluista...

• Netta
        Jastu*** kirjoitti:

No kun kysyit herkutteluista.

Sinä siis herkuttelet joka päivä, jos mainitsemasi ruoka esimerkki oli sinun herkutteluista...

Yleensä siis syön noin, mutta en tietenkään niitä karkkeja, muuta kuin korkeintaan kerran viikossa.. Ymmärsit varmaan sen, koska nimenomaan painotin, että kysessä oli herkuttelupäivä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5901
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3396
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2739
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2624
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2289
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      30
      2204
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      18
      1987
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1745
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1389
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      277
      1287
    Aihe