laitoin lisäpitkät autoon mutta jäävät päälle kun sammutan auton valot!Eli johdot muuttuvat "plussaksi"kun auton omat valot sammutetaan,onko kenelläkään ollut vastavaa ongelmaa?Normaali kytkennät ovat siis oikein mutta miten tällaiseen systeemiin saa heräte virran kytkettyä oikein?????
lisävalo
6
1028
Vastaukset
- mie vaan
normaalisti heräte otetaan parkeista tai muusta johdosta josta katkeaa virta ku ei muu virta ole päällä. eli tarkasta kytkentä.
- ajelija156v0,1
no eihän lisäPITKIIN herätettä mistään parkeista oteta.
jos ei tie niin paree olla ihan hissukseen.
- mä vaan
Siis syttyvät vasta kun sammutat omat valot vai palavat koko ajan vai miten?
Jos nyt ymmärsin jotenkin; valot syttyvät/sammuvat samaan aikaan kun omat pitkät, mutta kun sammutat kaikki auton omat valot niin pitkät syttyvät ja jäävät palamaan?
Helpottais jos kertosit itse millainen "oikea" kytkentä sulla on ja mistä heräte on nyt otettu...
Normaalisti se heräte otetaan omista pitkistä plus-johdosta. Kato mittarilla mikä johto antaa jännitettä vain silloin kun kytket omat pitkät päälle.
Joku eksoottinen kytkentävirhe, eiku piuhoja penkomaan. - Camry
ole vanhempi Toyota , niissähän on valo kytkeytyy/vaihtuu maadoituksen kautta ?
Mikäli en väärin muista . Japanilaisissa on yleensä kytkimet miinus-
puolella, ainakin uusimmissa.
Yksinkertaisinta on kytkeä se releen kela
rinnan jomman kumman kaukovalon kanssa, ei
toista napaa maihin.
Jos on metallikuorinen rele, niin siinä
saattaa olla kelan toinen pää jo valmiiksi
kuoressa. Silloin joudut eristämään releen
kuoren maista.
Em. kytkentä toimii aina, olipa autossa
käännetty järjestelmä tai ei, nimittäin
sille kelalle on aivan sama, kuin päin
sen kytkee miinukseen ja plussaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211944
- 921519
- 1381459
- 1171276
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741268Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221200Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381052