Asiasta oli kekustelua jo aikaisemminkin,mutta vielä epätietoinen.
Käytän rauhoittavia kolmiolla varustettuja lääkkeitä,diapam ja xanor.
Tivaamalla saa lääkäriltä vastauksen,että pitää olla erityisen varovainen autolla ajaessa ja koneita käyttäessä.
Vaikuttaisko ajokielto lääkkeitten määräämisen myötä kenties työn jatkamiseen ja siitä seurauksena mahdollinen eläke?
Olis liian yksioikoista sanoa,että tossa rauhoittavia ja eläkepaperit tulee myöhemmin,vai miten on?
Aina ei ole mahdollista kouluttautua uuteen ammattiin.
Uskoisin että moni käyttää kolmiolääkkeitä vaikka autolla ajaakin,kaikki ei ole kuitenkaan rauhoittavialääkkeitä.
Näkyykö lääkkeet jossain huumetestissä vai miten pitäis testata?
Aikaisemmin joku toteskin että KOLMIO EI OLE KIELTO VAAN VAROITUS!
Jotenkin luulen että poliisilta kysyttäessä ei sais ajaa autoa,mutta lääkärit ei kiellä.
Suuri ristiriita minusta.
Onko kyseessä veteen piirretty raja?
Mitä mieltä olette asiasta?
Kolmio lääkkeet
7
1018
Vastaukset
- Eve 38
Riskeeraat muiden ihmisten hengen ajamalla lääketokkurassa autolla, vaikka itse siihen omasta mielestä kykenet.
Mutta työkyvyttömyyseläkkeelle tuskin pääset.
Eläkkeelle ei tänä päivänä tunnu pääsevän kuin neliraajahalvauksen saaneena.- eläkkeelle
Olen ollut eläkkeellä useita vuosia.
Alle kolmekymppisenä pääsin eläkkeelle.
Lääkkeiden vaikutukseen vaikuttaa miten on syönyt,nukkunut,onko ollut taukoa ottamisessa ym.ym...
Sehän tässä mietityttääkin kun välillä ei tunnu missään ja välillä taas tuntuu enemmän.
Kuten aikaisemmin mainittiin niin itse olen sitä mieltä että olen ajokykyinen myös silloin kun vaikuttaa enemmän.
Ratsiassa tuskin selittelyt paljon auttaa. pitäis olla jokin tarkka sääntö/raja niin kuin esim. alkoholin kanssakin.
Onkohan sellaista sääntöä?
Jotenkin kallistuisin lääkärin lausumaan siitä varovaisuudesta.
Tuskin lääkärit on vastuuttomia.
Voihan olla että lääkärillä ei edes ole oikeutta kieltää autolla ajamista vaikka käyttäisikin kolmiolääkkeitä.
Sitten vielä kun puhutaan että tulee testit jotka paljastaa huumeiden ja lääkkeiden vaikutuksenalaisena ajamisen!
Mitäs ne lääkkeet sit on jotka näkyy tulevissa testeissä,jotka ei sais näkyä?
- ole täydellinen ajokielto.
Se tarkoittaa, että pitää olla varovainen. Kaikilla kolmiolääkkeet ei vaikuta ajokykyyn ja vireyteen, ja monet pystyvät hyvin ajamaan autoa, etenkin jos ovat pidemmän aikaa lääkettä käyttäneet ja siihen tottuneet. Sen sijaan lääkitystä aloiteltaessa kannattaa olla ekstravarovainen ja seurailla vointia ja ajokuntoa. Jos huomaa, että lääkkeet väsyttää selvästi ja tuntuu pökkyräiseltä, ei kannata ajaa. Ja ei poliisit kolmiolääkkeiden kanssa ajoa kiellä, lääkärit antama ohjeistus pätee.
- kolmioinen
Kyllä saa ajaa jos on resepti väärinkäyttäjä ei
saa ajaa.Mitä siitä tulisi jos unilääkekin laitet-
siin ajokieltoon,jäis monelta aamulla töihin mene
mättä. - oliskohan
kolmioinen kirjoitti:
Kyllä saa ajaa jos on resepti väärinkäyttäjä ei
saa ajaa.Mitä siitä tulisi jos unilääkekin laitet-
siin ajokieltoon,jäis monelta aamulla töihin mene
mättä.Resepti ajolupa???
- Potkulauta
oliskohan kirjoitti:
Resepti ajolupa???
Miikäli lääke on määrätty sairauden hoitoon reseptillä ja niitä käytetään ohjeen mukaan, niin mitään ajokieltoa kylkiäisenä ei tule.
Eri asia on kokonaan sellainen lääkkeen käyttö, jossa henkilö käyttää kyseistä lääkettä ns omin päin ja vielä päihtymistarkoituksessa.
Tällöin rangaistus on kiistatta paikallaan. - raitis1959
Potkulauta kirjoitti:
Miikäli lääke on määrätty sairauden hoitoon reseptillä ja niitä käytetään ohjeen mukaan, niin mitään ajokieltoa kylkiäisenä ei tule.
Eri asia on kokonaan sellainen lääkkeen käyttö, jossa henkilö käyttää kyseistä lääkettä ns omin päin ja vielä päihtymistarkoituksessa.
Tällöin rangaistus on kiistatta paikallaan.poliisilta kysynyt aiheesta sillä itse käytän opioideja särkyyn,nehän näkyvät huume testissä.vastaus on ollut kummallakin kertaa,jos on lääkärin määräämiä ja tuntee itse kykenevänsä ajamaan niin siitä vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339