Seksi kadonnut

suhteestamme...

Olemme pariskunta jolla pitäisi kaikki olla hyvin!
Tai paremmin, kuin hyvin. Ollaan oltu yhdessä reilu 2 vuotta, asuttu nyt yhdessä vajaa puolivuotta jne...

Mutta meidän seksielämä on aivan kuihtunutta.
Sitä ei siis ole.
Hellimme toisiamme kyllä.. söpöstelemme ja hellimme..suutelemme, hieromme toisiamme, halataan, nukutaan tiiviisti yhdessä jne.. eli ollaan läheisyyttä on.
Silti jotenkin meidän välille on kasvanut jokua 'seksiaita' jonka yli ei päästä.
On tullut sellainen mukavuus-tila, missä on kivempi mennä nukkumaan kun vehtailla peitonalla.. tai päällä.. tai että on kivempi kaivautua toisen kainaloon, kuin harrastaa seksiä olkkarin sohvalla... Mitä hittoa?????!?

Olen muutaman kerran sanonut asiasta että seksiä on vähentynyt jne... mutta ei se tunnu haittavan häntä eikä minuakaan.. tavallaan!
Eli kyllä se vähän haittaa.. mä saa sellasta vaihdetta päälle, että menisin duunin jälkene himaan ja repisin mieheltäni vaatteet pois päältä ja harrastaisin seksiä siltä seisomalta!

Mitäköhän pitäs tehdä..??

..tätä on nyt jatkunut kuitenkin tovin.. viime seksi kertaa en edes muista.. mä uskoisin että se on ollut kk sisällä!

15

5074

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satu__

Meillä myös seurustelua takana vähän yli 2 vuotta, olemme parikymppsiä. Olemme asuneet 6kk yhdessä.

Seksiä tosin on ja halua löytyy. Mutta suhde muuten aivan samanlainen kun kuvailit omaanne.

Olisiko teidän suhde mennyt vähän liian kaverilliseksi? Mulla kävi niin edellisessä suhteessa. Kuulostaisi vähän siltä. Koska rakkauteen kuuluu myös intohimo ja seksi.

Syy voi olla myös siinä että kummankaan seksitaidot/tavat eivät miellytä toista. Jutelkaa siitä mitä haluatte seksiltä (?)

Me kokeilimme yhtä uutta juttua yksi yö ja se antoi lisäpotkua myös normaaliin "vanhaan" seksityyliimme.

Vaihtelu virkistää :)

En usko kuitenkaan kirjoituksesi perusteella että miehesi kävisi vieraissa, kun hellyyttä sentään löytyy =)

Kannattaa jutella, ja kun olette olleet jo pitkään yhdessä, en usko sen keksustelun olevan este. Tsemppiä!! :o)

• sama täällä

Silloin kun on hellyyttä ja läheisyyttä suhteessa tallella,niin ei ole mitään hätää.Suhteessa on kausia jolloin seksi ei vaan kiinnosta,on muut asiat tärkeämpiä.Kyllä sekin aika tulee kun seksi kiinnostaa,täytyy vähän ottaa omaa kahdenkeskistä aikaa ja irtautua arjesta.Me ollaan oltu myös 2,5 vuotta yhdessä ja rakastellaan nykyisin korkeintaan 2 kertaa kuukaudessa ja nekin kerrat minun aloitteestani.Aiemmin minusta tuntui tosi pahalta,kun miestäni ei seksi kiinnostanut ja minua kyllä.Ruikutin ja välillä suutuin ja tein vaikka mitä,sitten vaan keskusteltiin asiasta ja tultiin siihen tulokseen,että suhteeseen on tullut syvyyttä ja rakkautta ja huolenpitoa enemmän kuin seksiä.Eli alkuhuuma on mennyt ohi.Rakastakaa toisianne ja muistakaa ettei se määrä vaan laatu ratkaisee.Hyvää jatkoa kummallekkin.

• täällä

Olemme seurustelleet kohta 5 vuotta, yhdessä ollaan asuttu jo 4 1/2 vuotta. Meillä seksi on vähentynyt huimasti ja olotila on juuri kuten sanoit. Läheisyyttä, yhdessäoloa, huolenpitoa ja hellyyttä.
        Tottakai sitä miettii että olenko enää haluttava vai missä vika, mutta olen huomannut ettei kyse ole siitä, vaan elämäntilanteesta. Lisäksi puolisollani on hiukan masennuksen oireita, kovin kovin ahdistunut olo tekemättömistä töistä ym. Tärkeämpää on joskus juuri se oleminen yhdessä.

Eiköhän se seksi tule takaisin kun aletaan vauvoja väsäämään? ;)

• minun kirjoittamani

Kaikki asiat jopa tuntemuksesi on kuin omaani,myös aloittajaa löytyy.Kovasti on ihanaa läheisyyttä,halailua,koskettelua yms.Seksiä noin kerran pari/kk.Kyllä olet oikeassa että suhteeseen on tullut syvyyttä ja harmoniaa.Luottamusta jne.Seksi on vähän kausiluontoista ja minähän sen meilläkin aloitan.Olen mahdottoman rakastunut tähän mieheen ja hän minuun.

• kirjoittelija..

Olipas kauhee lukea: " Olisiko teidän suhde mennyt vähän liian kaverilliseksi? Mulla kävi niin edellisessä suhteessa. Kuulostaisi vähän siltä. Koska rakkauteen kuuluu myös intohimo ja seksi.
      Syy voi olla myös siinä että kummankaan seksitaidot/tavat eivät miellytä toista. Jutelkaa siitä mitä haluatte seksiltä (?) "

Siis olisi aivan kamalaa, että me oltaisi muututtu vaan kavereiksi! Siis tottakai me ollaan myös sitä, mutta jos tilanne ois se että kaikki intohimo katoisi. Kyllä mä saan välistä kauheet vibat kun esim se menee illalal mun ohi ja laittaa herätyskellon soimaan ja silittelen sen kiinteitä pakaroita.. ei ei.. en voi kuvitella että intohimo olisi pysyvästi kadonnut!

Mä uskon kanssa tuohon rakkauden syvenemiseen ja hiljaiseen kauteen vaan. Ehkä se kevät tuo virkeyttä, pirteyttä ja vipinää!

• Satu__

Miksi se sitten oli kauheaa lukea jos kysymyksessäni ei ollut perää? :o) turhaa kai sellaisesta hikeennyt, joka ei pidä paikkansa. Apua kyselit ja kun tänne kirjoittaa niin saa kai kertoa mielipiteensä, ja auttaa ratkaisemaan tilanne?

Hyvä ettei ole mennyt liian kaverilliseksi!

Olettehan myös keskustelleet seksistä? :o)

• hanzzu85
        Satu__ kirjoitti:

Miksi se sitten oli kauheaa lukea jos kysymyksessäni ei ollut perää? :o) turhaa kai sellaisesta hikeennyt, joka ei pidä paikkansa. Apua kyselit ja kun tänne kirjoittaa niin saa kai kertoa mielipiteensä, ja auttaa ratkaisemaan tilanne?

Hyvä ettei ole mennyt liian kaverilliseksi!

Olettehan myös keskustelleet seksistä? :o)

Tosiaankin on kausia jolloin seksi ei vaan niin kiinnosta ja eihän kaikki pariskunnat vain ole niin intohimoisia.
        Ollaan oltu kohta 6 vuotta yhdessä ja aina vain paranee ;)
        Mutta ei meillä kyllä ole koskaan seksiä noin vähän ollut, paitsi kun viimeisillään olin raskaana ja sen jälkeen. Mutta ollaan kyllä aika nuoriakin, joten hormoonit vielä hyrrää..

• asioita

Ensinnäkin on ihan selvää, että tuttuuden myötä parisuhteen luonne muuttuu. On lukemattomia parisuhteita, joista seksin paikalle on tullut söpöstely ja hellyys, intohimon liekkimeren tilalle lattialämmitys.

Seksissä parisuhteessa on kyse valinnoista. Kyse ei ole siitä, miltä juuri nyt tuntuu ja miltä huomenna jne. Jos seksiä haluaa harrastaa vain tuntiessaan sitä ensimmäistä muistuttavan poltteen, silloin pariskunta harrastaa seksiä aina vain harvemmin. Aktiivinen seksielämä edellyttää aktiivisuutta. Ei odottelua ja kuulostelua, josko se alkuperäinen intohimo tulisi takaisin. Ei se tule, tietenkään. Siksi on oltava aktiivinen ja heittäydyttävä seksuaalisen kanssakäymiseen kumppaninsa kanssa tietoisesti. Kyllä se aina tuntuu hyvältä, mutta turhaa elätellä toiveita siitä, että kaikki säilyisi ikuisesti entisellään.

Valitettavasti näinkin yksinkertaiset asiat tuntuvat olevan monille ihmisille lähes ylivoimaisen vaikeita ymmärtää.

Seksi edellyttää aktiivisuutta, piste. Tehkää se, tartu toimeen, mene suoraan asiaan, toimi ja toimikaa. Odottelemalla seksielämä kuihtuu lopullisesti.

• hanzzu85

sanottu :D

• u..

kelasin ite samaa, että totuuden siemeniä tuossa oli.. mutta se heittäytyminen on aika vaikeaa..

• Kundi33

En ymmärrä, mitä tuommoset "olemme olleet 2v yhdessä,6kk asuneet saman katon alla,enää ei ole seksiä"- jutut ovat...

Ns. alkuhuuma on varmasti haihtunut, mutta kyllä seksuaalisuuden ja seksielämän pitäisi olla ja tulla ihan luonnollisesti, mikäli ihminen on normaali. On toki erilaisia sairauksia, mitkä vaikuttavat seksuaaliseen aktiivisuuteen yms.

Seksitön suhde-elämä kuuluu suhteen siihen vaiheeseen, kun mietitään erilleenmuuttoa.

terveisin 8v suhteessa, niistä 6 naimisissa.

• toimivalta

Kuulun niihin ruikuttajiin. Elän puutteessa ja koen sen naiseuteni alasajona. Minulle seksi kuuluu parisuhteeseen ja haluaisin tätä hellyyttää mieheltäni. Sitten kun olen ihan maassa ja epätoivoinen, mies "herää" ja seksiä on pari kertaa lähekkäin, mielialani kohenee ja taas mies unohtaa koko jutun. Asiasta on puhuttu, puhuttu ja puhuttu, mutta minkäs sille voi kun toiselle seksi ei ole tärkeää. Olen jossain alitajunnassa jotenkin vihainen ja katkera siitä, että mihellä on voinut olla joskus yhden illan panoja. Miten ihmeessä, jos kerran ei kiinnosta? Hermostun jo tätä kirjoittaessani. Olen niin väsynyt torjuttuihin lähestymisyrityksiin ja tähän seksuaalisessa paitsiossa elämiseen. Ja sitten taas... Jo lähes nelikymmpisenä, pitkän avioliiton läpikäyneenä tiedän, että toimivassa suhteessa on muitakin määreitä. Ne muut toimii, mutta seksi... Voi paska. Se on hyvää silloin kun sitä on, mutta aivan liian harvoin. Toisinaan odotan koko päivän että pääsen kotiin ja sitten se pettymys on aivan valtava, kun mies ei syty koko ajatukselle. Tiedän ettei elämä ole pelkkää seksiä, mutta on väärin moralisoida meitä, jotka pidämme seksistä. Seksi on yksi ihmisen perusvietti.

• olen tätä mieltä

No,minusta vaan tuntuu siltä,että tänä seksivouhotuksen aikana seksistä on tehty jotakin yli-ihmeellistä.Seksi voi olla tuonkin kaltaista kuin teillä on ja jos se miellyttää teitä molempia niin mitä vikaa siinä on? Miksi pitäisikään repiä ne vaatteet toisen päältä ja olla ylikiihkeä jos niin ei vaan tunne.Jos taas sellainen olotila joskus tulee niin siitä vaan.Mielestäni seksi on parhaimmillaan juuri sitä,että tekee niinkuin tuntee ja josta molemmat pitää,oli se sitten kiihkeää tai tasaisempaa toisen hyvänä pitämistä.Tärkeintä että ei lähde teeskentelemään sitä mitä ei ole.

• RedSonja

Minusta on ihan ymmärrettävää, että on seksittömämpiä kausia, mutta jos se on pysyvä olotila jokin mättää pahasti.

Joku mainitsi, että ehkä se seksielämä piristyy kun ruvetaan harkitsemaan vauvaa. Voiko joku olla oikeasti tuota mieltä? Mitäs jos sitä vauvaa ei alakkaan kuulua?

Monen kirjoituksen perusteella voisi päätellä näin: Kun tavataan on intohimoa, sitten se hiipuu pikkuhiljaa rauhalliseksi ystävyydeksi. Lopuksi mennään naimisiin, kun ei muuta keksitä ja aletaan hankkia vauvoja, vaikka intohimo on kadonnut jo aikoja sitten.
      Mitä järkeä tuossa on? Voin vain kuvitella tuolle tarinalle jatkon ja se jatko ei ole onnellinen loppu.

• kirjoitteleee....

Mä en kyllä usko että vauva teko, et tekemällä tehtäisi vauvaa toisi niitä haluja.. tai siis varmaan toisi, mutta jos se suhde ei pelaa muuten, jos tuo aikaisempi sekstittömyys juontaa siitä juurensa, että suhde ei pelaa ja siihen sitten vielä aletaan lasta tekmään, niin hei haloo! Tälleen niitä yksinhuoltajia saadaan!

Mutta asiasta potkukelkkaan.. otin kissan vkl:na pöydälle... tai kissa tuli vahingossa pöydälle muissa asioissa vkl:na. Siinä sivussa sitten keskustelimme tästä seksittömyydestä ja muutenkin suhteestamme.

Lopputulos oli, että suhde voi hyvin, rakkautta riittää, mielenkiintoa toista kohtaa, intohimoa löytyy... ja harrastimme pitkästä aikaa seksiä 'vanhaan' tyyliin! Kyllä rentoutti kumpaakin! Alku oli vain vaikeaa.. miten noin oli voinnutkin käydä... oltiin pudottu kaiken arkisen, helvetillisen kiireen keskellä kuoppaan josta koitettiin erikseen päästä ylös. Yhetistoimin sieltä sitten kiivettiin pois! Ei se suhde toimi yksin yrittämällä. Kyllä se vaatii tiimin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe