Tiedän, että tämä saattaa kuulostaa turhamaiselta pähkäilyltä, mutta silti ajattelin rohjeta kysyä neuvoanne tällaisessakin kysymyksessä. Olen menossa hautajaisiin ja mietin laittaako meikkiä vai ei. Yleensä en kotioloissa meikkaa, kauppareissullekaan en välttämättä. Meikkejä mulla kuitenkin on ja yleensä juhliin ja tärkeisiin tilanteisiin laitan vähän meikkiä (ainakin valokynä, peiteväri, puuteri, ripsari, huulipuna).
Nyt jos laitan meikkiä, niin tiedän, että näytän silloin valokuvissa paremmalta (kauheaa miettiä näin maallisia). Valokynällä saan tummat silmänaluset ja juonteet suupielistä piiloon. Mutta, siinä se onkin se mutta, entäs kun kyyneleet tuhrii meikin. Tiedän, että ne kyyneleet tulee ja se on ihan luonnollista. Mutta levinnyt ripsiväri näyttää kamalan suttuiselta... (silmäni eivät kestä kovin vahvoja, vedenkestäviä, aineita). Oisko sittenkin parempi mennä hiukset laitettuna ja tyyliikkäässä asussa, ihan ilman meikkiä?
Meikki surujuhlissa
6
5456
Vastaukset
- Saat varmaan monenlaista ko...
Rakkaan läheiseni hautajaisiin pukeuduin siistiin mustiin vaatteisiin ja meikkasin todella kevyesti (meikkivoide, rispiväri ja kevyt huulipuna). Meikkaaminen on mun juttu ja tein sen ihan luonnostani, koska meikittä en kulje muutenkaan. Päivä oli raskas ja olin muutenkin vielä niin shokissa, että en sen kummemmin edes miettinyt miten meikkaan tai muuta, vaan "toimin" vaan, että en ihan lyyhistynyt paikoilleni. Mielestäni jokainen laittautukoon hautajaisiin niin kuin parhaaksi näkee - kuitenkin siististi.
- teen näin
Monissakin hautajaisissa olleena kerron että meikkaan mutta ihan kirkuvan punaista huulipunaa ja kynsilakkaa en laita.
Läheisten hautajaisissa on kyllä ripsiväri vähän tuhraantunut mutta vessassa olen vähän pyyhkinyt silmänalusia. Ja joku pieni puuterirasia laukkuun mukaan niin voi vähän niitä poskiakin tasoitella. - annamaijuska
Olen aina meikannut hautajaisiin, tosin ripsivärin olen jättänyt pois.
- vain tulee ajateltua
tätäkin puolta asiasa. Tai sitten ei. Itse aina meikanneena, teen niin, että kevyt, siisti meikki kasvoille, vain hieman ripsiin. Kuten asukokonaisuuskin myös tilanteeseen sopivan hillitty.
- isäni
hautaan joulukuussa. En edes suunnitellut meikkaamista koska tiesin että tulen itkemään. Eipähän ainakaan tarvinnut miettiä, onko naama kuinka suttuinen. Meillä hautajaisissa itse asiassa tosi harvalla oli meikkiä, mutta minusta se on ihan ok meikata hillitysti, vainajaa kunnioittaen.
- Itku kuuluu asiaan
Hei
Eipä sitä läheisen haudalla ensimmäisenä mietiä miltä oma kuono näyttää - on varmasti isompiakin murheita siinä vaiheesa. Hautajaiset ovat kuitenkin juhla, johon pukeudutaan, jotkut käyvät kampaajallakin. Suosittelisin kevyttä, hillittyä ehostusta mikäli meikkiä käyttää muutenkin. Ripsiväri kannattaa olla ehdottomasti 100% vedenkestävää, muuten joutuu koko ajan pyyhkimään levinneitä mascaroita naamastaan. Lumenen Blueberry Curl Waterproof ei varmasti leviä, vaikka itkisi koskena. Sopii hyvin myös herkillä silmille, poistetaan Lumenen omalla vedenkestävän meikin poistoaineella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760