Hampaiden hoitoa laiskalle

laiska1

Olen laiska pesemään hampaita.

Olisiko vinkkejä, miten hampaat saisi pestyä mahdollisimman helposti?

Entä olisiko jotain ideaa motivaation kasvattamiseksi? Teknisenä ihmisenä olen esimerkiksi saanut itseni liikkumaan enemmän ostamalla GPS-vastaanottimen ja sykemittarin.

11

1462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähköhammasharja

Ehkäpä sähköhammasharja olisi oiva apu tähän ongelmaan.

• laiska1

Ei auta sähköhammasharja riittävästi.

• laiska1
        laiska1 kirjoitti:

Ei auta sähköhammasharja riittävästi.

Niin siis taustalla on jo lapsuudesta lähtöisin oleva tilanne. Pisin aika, jolloin olen pessyt hampaita säännöllisesti kerran päivässä, on joitain viikkoja. Pahimmillaan olen ollut kuukausia pesemättä.

Yksi ajatus olisi tehdä pesupaikasta miellyttävämpi. Ahdas vessan nurkka ei auta asiaa yhtään. Ongelma vain on, että vuokralla asuessa remontoiminen ei ole niin yksinkertaista.

Toisaalta motivaatiota voisi auttaa sinkkuuden lopettaminen, mutta tätä taas auttaisi puhtaammat hampaat. Ehkä pitäisi ajatella jotain valkaisua ensihätään.

Yksi ongelma on, että en ole koskaan huomannut pesemisestä olevan mitään ihmeempää hyötyä eikä yhdestä tai kahdesta pesukerrasta kummemmin varmaan olekaan. Senhän pitäisi olla säännöllistä ja ilmeisesti vielä useamman kerran päivässä.

• se riittää ja motivoi
        laiska1 kirjoitti:

Niin siis taustalla on jo lapsuudesta lähtöisin oleva tilanne. Pisin aika, jolloin olen pessyt hampaita säännöllisesti kerran päivässä, on joitain viikkoja. Pahimmillaan olen ollut kuukausia pesemättä.

Yksi ajatus olisi tehdä pesupaikasta miellyttävämpi. Ahdas vessan nurkka ei auta asiaa yhtään. Ongelma vain on, että vuokralla asuessa remontoiminen ei ole niin yksinkertaista.

Toisaalta motivaatiota voisi auttaa sinkkuuden lopettaminen, mutta tätä taas auttaisi puhtaammat hampaat. Ehkä pitäisi ajatella jotain valkaisua ensihätään.

Yksi ongelma on, että en ole koskaan huomannut pesemisestä olevan mitään ihmeempää hyötyä eikä yhdestä tai kahdesta pesukerrasta kummemmin varmaan olekaan. Senhän pitäisi olla säännöllistä ja ilmeisesti vielä useamman kerran päivässä.

sen aikaa, kun ei viitsi pestä hampaita. Hextril on hyvä. kannattaa kokeilla.

• tämä sama ongelma
        laiska1 kirjoitti:

ollut jo muutamia vuosia. Mutta mulla tähän liittyy myös että muukin peseytyminen, varsinkin hiusten pesu on vastenmielistä. Tämähän voi juontaa juurensa jo lapsuuteen saakka. Itse syön xylitolipuristeita, ne jotenkin alentavat kynnystä ja ainakin suu tuntuu paremmalta. Myöskin olen huomannut että kannattaa tehdä säännöllinen rutiini hampaiden pesusta, että tekee sen tiettyyn aikaan muiden hommien seassa.
        Tämä on muuten ihan oikea ongelma, ei mitään laiskuutta. Autistisilla henkilöillä on muuten usein ongelmia tällaisissa rutiinihommissa, että jos ei vaan ota tavaksi että aina tekee sen niin tekeminen voi olla hiton vaikeaa. Mutta siis xylitolipuristeet ja fluoripitoinen suuvesi on mun hätäavut pahoihin päiviin.

• MOTIVAATIOTA:

MENE HAMMASLÄÄKÄRIIN JA PYYDÄ OTTAMAAN KAIKKI HAMPAAT POIS...

SITTENHÄN EI TARVITSE HUOLTA KANTAA HAMPAIDEN PESUSTA, KUN NE KAIKKI HAMPAAT ON SITTEN REVITTY POIS SUUSTA.

• ....hmmmmmm

Helpotti.

• mk83

ittelläni on vähän sama ongelma, tosin ihan kuukausia en oo pesemättä, muta saattaa mennä pari päivääkin etten pese.

Suihkussa pesen monesti. eli silloin kun käy suihkussa, on tullut tavaksi myös pestä hampaat siä suihkun alla.
      Aamuisin ei pysty aina peseen, mutta aina iltasella on kiva mennä puhtain hampain nukkumaan.
      pikapesu on parempi kuin pesemättä jättö. Eli pelkällä harjalla ilman tahnaa nopeasti.

Monesti sekin motivoi pesemään, kun toinen on pesemässä/pessyt hampaat. (Tarkoitan puolisoa)Puhdas suu kummallakin!

Ja muutenkin: Koetahan takoa vaikka "hammasta purren" motivaatioo hampaiden pesuun, kyllä se siitä lähtee=)

TSEMPPIÄ!! =D

• toimii...

omenaviinietikka :)Eiku kurlailemaan :)

• joo.

Sanotaan samalla hei hei kiilteelle.

• Kuvittelisin, että motivaatiosi kasvaa, kun ostat plakinvärjäystabletteja.
      Väri on punaista elintarvikeväriä ja lähtee siis harjaamalla, kieleltä ja limakalvoilta parissa tunnissa.
      Sykemittariasi voisit kokeilla myös niin, kuinka inhotuksesi harjaukseen nostaa sykettä, entä harjauksen aikana, päästyäsi tyydyttävään lopputulokseen????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7858
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3782
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1210
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1073
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1013
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      792
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      790
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe