Oral

älkää menkö!!!

Kävin Oralissa hammashoidossa. Aivan karsea paikka. Ensinnäkin vastaanotossa oli hirveä hälinä ja lääkärillä käynti oli pikaisesti huitaistu, tuntui olevan kaikilla kamala kiire. Tällaiselle hammashoitopelkoiselle kamala paikka. En voi suositella, jäi paha maku suuhun, kirjaimellisesti. Kallista oli eikä mikään tullut kuntoon, uusi aika sovittu, mutta tuskinpa menen.

232

29781

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Never again

      kohtelu oli tylyä vaikka olin sanonut aikaa varatessani, että minulle on vaikea käydä hammaslääkärissä. Tämä "mukava ja rauhallinen" (niin mulle kerrottiin) naishammaslääkäri löysi yhden reiän, mutta toinen jäi löytämättä samoin kuin tulehtunut leukanivel, jota hän kommentoi vain "avaa nyt sitä suuta ethän sä pysty näin edes syömään".
      Menin muualle hoitoon ja se meni hienosti, Oralista lähdin itku kurkussa...

      • kopjihujbvg

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        a

        öö

        ö

        öö

        ö

        ö

        öö

        ö

        öö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        öö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        ö

        Kommentoi lainatenIlmiannaJaa
        LISÄÄ KOMMENTTI
        ei oraliin ikinä!!!!
        5.4.2011 22:36
        Helsingin Oral on aivan tajuton huijari mesta!!!!!!!!!

        Vaikka menee 39€ tarkastus tarjouslapun kanssa sinne, loppu hinnaksi pamahti 302€. Eikä tuo ollut edes pahin kohta, hammaslääkäri hio hampaitani, etuhampaista mainitsi , mutta kulmahampaasta ei sanonut mitään hioi vain. Nyt minulla ei ole enää terävää kulmahammasta, vaan tylppä. Etuhampaiden hionnan ideana lieni piparireunan poistaminen, vaikka lopputulos on suora, on pinta karkea ja kiille on niistä pois. EN MISSÄÄN NIMESSÄ IKINÄ SUOSITTELE!!!!!!!!!!!

        Alennuksetkin on huijausta. Eikö ole outoa, ettei heillä ole hintoja, tarkkoja summia misään? Ei voi suunnitella hoitokulujaan yhtään. Tulee ihan yllätyksenä kassalla, että lopullinen hinta on 263€, kun 39€ tarjouslapun kanssa meni sinne. Minulle vain sanottiin, että summa koostuu pienistä osista.....Varmaankin niin, mutta he ovat velvollisia kertomaan jo toimenpiteitä tehtäessä paljon, se tulee maksamaan. Ei se saa tulla yllätyksenä!!! Eikä ominpäin voi hioa tai tehdä muutakaan IKINÄ!!!!

        KommentoiIlmiannaJaa
        2 VASTAUSTA:
        rahaa jaetaan
        22.2.2013 20:40
        Hei, hello! Se on pörssifirma!

        "Toimitusjohtajana 23.5. 2011 saakka toimineen Marina Vahtolan palkka erokorvauksineen tilikaudelta 2011 oli yhteensä 299.937 euroa."

        Jos firman toimitusjohtaja TIENAA 300 000 euroa vuodessa, niin mistä luulet rahan tulevan? Niin, asiakkailta.

        Mieti sitä, kun menet Oraliin!

        "Vuoden 2011 yhtiökokous päätti maksaa hallituksen puheenjohtajalle 2.550, varapuheenjohtajalle 2.000, tarkastusvaliokunnan puheenjohtajalle 2.000 ja muille jäsenille 1.200 euroa kuukaudessa. Hallituksen valiokuntien kokouksista sekä yhtiön koolle kutsumista työryhmäkokouksista, joihin hallituksen jäsen osallistuu yhtiön kutsumana asiantuntijana, maksetaan lisäksi kokouspalkkiona 150 euroa jäsen/kokous."

        Näköjään Oralin hallituksessakin rahaa jaetaan hvyäveli-periaatteella aika lepppoisaan tahtiin. Järkyttävää rahan tuhlausta asiakkaan näkökulmasta!

        Kommentoi lainatenIlmiannaJaa
        Suomi24:n ylläpito on poistanut viestin sääntöjen vastaisena.

        Suomi24:n ylläpito on poistanut viestin sääntöjen vastaisena.

        Suomi24:n ylläpito on poistanut viestin sääntöjen vastaisena.

        plk156
        8.1.2016 21:17
        Kävin oralissa hoidossa . Minusta siellä on erittäin huono palvelu ja lääkärit puoskareita ainakin Tikkurilassa . En suosittele jos haluaa hampaansa kuntoon .

        Kommentoi lainatenIlmiannaJaa
        LISÄÄ KOMMENTTI


      • lkljnbjiiohuihh

        Oma tilanne:

        Kerralla merkittävästi heikentynyt kuulo. Audionomi yhteistyöhaluton/ammattitaidoton. Koje ollut käytössä muutaman viikon, kyseessä 6v. vanha malli, koska uudempaa ei myönnetty.

        Suurimmat ongelmat vääristynyt äänimaailma, äänien etäisyyden puuttuminen, epärealistiset äänenvoimakkuudet (ei kovuuseroja). Lisäksi musiikin suurharrastajalle *itutusta aiheuttaa laitteen ominaisuus/säätövirhe valita yksi soitin (kitara) ja peittää loput soittimet ja laulu.

        Toivoisin siis kokemuksia em. asioiden tiimoilta, erityisesti suuren kuulonaleneman tapauksissa, kuinka paljon ammattitaidolla tehdyillä säädöillä on saatu parannusta aikaan?

        Myös kaipaisin mielipiteitä siitä, minkä verran lopputulokseen vaikuttaa kojeen vuosimalli, verraten uusinta teknologiaa ja tarjottuja 5-10 vuotta vanhoja laitteita?

        Oma tilanne:

        Kerralla merkittävästi heikentynyt kuulo. Audionomi yhteistyöhaluton/ammattitaidoton. Koje ollut käytössä muutaman viikon, kyseessä 6v. vanha malli, koska uudempaa ei myönnetty.

        Suurimmat ongelmat vääristynyt äänimaailma, äänien etäisyyden puuttuminen, epärealistiset äänenvoimakkuudet (ei kovuuseroja). Lisäksi musiikin suurharrastajalle *itutusta aiheuttaa laitteen ominaisuus/säätövirhe valita yksi soitin (kitara) ja peittää loput soittimet ja laulu.

        Toivoisin siis kokemuksia em. asioiden tiimoilta, erityisesti suuren kuulonaleneman tapauksissa, kuinka paljon ammattitaidolla tehdyillä säädöillä on saatu parannusta aikaan?

        Myös kaipaisin mielipiteitä siitä, minkä verran lopputulokseen vaikuttaa kojeen vuosimalli, verraten uusinta teknologiaa ja tarjottuja 5-10 vuotta vanhoja laitteita?

        Oma tilanne:

        Kerralla merkittävästi heikentynyt kuulo. Audionomi yhteistyöhaluton/ammattitaidoton. Koje ollut käytössä muutaman viikon, kyseessä 6v. vanha malli, koska uudempaa ei myönnetty.

        Suurimmat ongelmat vääristynyt äänimaailma, äänien etäisyyden puuttuminen, epärealistiset äänenvoimakkuudet (ei kovuuseroja). Lisäksi musiikin suurharrastajalle *itutusta aiheuttaa laitteen ominaisuus/säätövirhe valita yksi soitin (kitara) ja peittää loput soittimet ja laulu.

        Toivoisin siis kokemuksia em. asioiden tiimoilta, erityisesti suuren kuulonaleneman tapauksissa, kuinka paljon ammattitaidolla tehdyillä säädöillä on saatu parannusta aikaan?

        Myös kaipaisin mielipiteitä siitä, minkä verran lopputulokseen vaikuttaa kojeen vuosimalli, verraten uusinta teknologiaa ja tarjottuja 5-10 vuotta vanhoja laitteita?
        vOma tilanne:

        Kerralla merkittävästi heikentynyt kuulo. Audionomi yhteistyöhaluton/ammattitaidoton. Koje ollut käytössä muutaman viikon, kyseessä 6v. vanha malli, koska uudempaa ei myönnetty.

        Suurimmat ongelmat vääristynyt äänimaailma, äänien etäisyyden puuttuminen, epärealistiset äänenvoimakkuudet (ei kovuuseroja). Lisäksi musiikin suurharrastajalle *itutusta aiheuttaa laitteen ominaisuus/säätövirhe valita yksi soitin (kitara) ja peittää loput soittimet ja laulu.

        Toivoisin siis kokemuksia em. asioiden tiimoilta, erityisesti suuren kuulonaleneman tapauksissa, kuinka paljon ammattitaidolla tehdyillä säädöillä on saatu parannusta aikaan?

        Myös kaipaisin mielipiteitä siitä, minkä verran lopputulokseen vaikuttaa kojeen vuosimalli, verraten uusinta teknologiaa ja tarjottuja 5-10 vuotta vanhoja laitteita?


      • Anonyymi

        Mielenkiintoisia ja epäilemättä paikkansa pitäviä kokemuksia, mutta kuinka paljon ne edustavat koko totuutta? Oralkin on aika iso talo ja silloin vain yksittäiset kokemukset ovat vain yksittäisiä kokemuksia. Yksilö tietysti tekee pitkällekin meneviä johtopäätöksiä omien aika harvojenkin käyntikokemustensa pohjalta, koska enempää niitä ei yksi ihminen ehdi hankkia.


      • Anonyymi

        Minulle kävi samoin


      • Anonyymi

        No liki itku kurkussa on mullakin kun kivut vaan jatkuu ja jatkuu ja lii 1000 mennyt eikä valmista tuu...alkaa tulla selityksiä enempi että minussa ja hampaassa vika ei Oralissa?
        Kuopio Puijo ja Sektori


      • Anonyymi

        Minuakin siellä huijattiin, menetin 300 €


      • Anonyymi

        Erottajan Oral huijaa ikäihmisiä, minuakin 80 vuo- tilasta. Otti 300€ . Paikat alkoivat intoilemaan.


      • Anonyymi

        Porasivat ja irroittivat paikkoja


      • Anonyymi

        Tulin huijatuksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No liki itku kurkussa on mullakin kun kivut vaan jatkuu ja jatkuu ja lii 1000 mennyt eikä valmista tuu...alkaa tulla selityksiä enempi että minussa ja hampaassa vika ei Oralissa?
        Kuopio Puijo ja Sektori

        Minun hammasta oral korjasi 2000 eurolla. Selvää rahastusta. Tosi hoono


    • ei oraliin ikinä!!!!

      Helsingin Oral on aivan tajuton huijari mesta!!!!!!!!!
      Vaikka menee 39€ tarkastus tarjouslapun kanssa sinne, loppu hinnaksi pamahti 302€. Eikä tuo ollut edes pahin kohta, hammaslääkäri hio hampaitani, etuhampaista mainitsi , mutta kulmahampaasta ei sanonut mitään hioi vain. Nyt minulla ei ole enää terävää kulmahammasta, vaan tylppä. Etuhampaiden hionnan ideana lieni piparireunan poistaminen, vaikka lopputulos on suora, on pinta karkea ja kiille on niistä pois. EN MISSÄÄN NIMESSÄ IKINÄ SUOSITTELE!!!!!!!!!!!
      Alennuksetkin on huijausta. Eikö ole outoa, ettei heillä ole hintoja, tarkkoja summia misään? Ei voi suunnitella hoitokulujaan yhtään. Tulee ihan yllätyksenä kassalla, että lopullinen hinta on 263€, kun 39€ tarjouslapun kanssa meni sinne. Minulle vain sanottiin, että summa koostuu pienistä osista.....Varmaankin niin, mutta he ovat velvollisia kertomaan jo toimenpiteitä tehtäessä paljon, se tulee maksamaan. Ei se saa tulla yllätyksenä!!! Eikä ominpäin voi hioa tai tehdä muutakaan IKINÄ!!!!

      • rahaa jaetaan

        Hei, hello! Se on pörssifirma!

        "Toimitusjohtajana 23.5. 2011 saakka toimineen Marina Vahtolan palkka erokorvauksineen tilikaudelta 2011 oli yhteensä 299.937 euroa."

        Jos firman toimitusjohtaja TIENAA 300 000 euroa vuodessa, niin mistä luulet rahan tulevan? Niin, asiakkailta.

        Mieti sitä, kun menet Oraliin!

        "Vuoden 2011 yhtiökokous päätti maksaa hallituksen puheenjohtajalle 2.550, varapuheenjohtajalle 2.000, tarkastusvaliokunnan puheenjohtajalle 2.000 ja muille jäsenille 1.200 euroa kuukaudessa. Hallituksen valiokuntien kokouksista sekä yhtiön koolle kutsumista työryhmäkokouksista, joihin hallituksen jäsen osallistuu yhtiön kutsumana asiantuntijana, maksetaan lisäksi kokouspalkkiona 150 euroa jäsen/kokous."

        Näköjään Oralin hallituksessakin rahaa jaetaan hvyäveli-periaatteella aika lepppoisaan tahtiin. Järkyttävää rahan tuhlausta asiakkaan näkökulmasta!


      • plk156

        Kävin oralissa hoidossa . Minusta siellä on erittäin huono palvelu ja lääkärit puoskareita ainakin Tikkurilassa . En suosittele jos haluaa hampaansa kuntoon .


    • ei enää ikinä

      Itsellä ihan samanlainen kokemus! Ei todellakaan sovi pelkopotilaalle hoitopaikaksi. Henkilökunta (hoitajat, vastaanottohoitsu ja hammaslääkäri) kaikki kovin tylyä porukkaa ainakin Tampereella. Taitaa olla tärkeintä vain se, että sijoittajat saa kunnon voitot. Kallis ja luotaan työntävä paikka.

      • Anonyymi

        Pelkopotilaita hoitaneet jääneet eläkkeelle jo.
        Kävin vuosia, en mene enää. Hampaan poisto oli kidutusta alusta loppuun koska sattui koko ajan. ikinä en ole moista kipua tuntenut.
        Vuosia jälkeenpäin nyt todetu että juuren täytteet toisaalla Oralissa tehtynä jääneet vajaiksi.


    • Höpsistäkukkuu

      Itselläni ihan päinvastaisia kokemuksia. Helsingin Oralilla, tarkemmin Manskun sellasella olen käynyt kaksi kertaa ja palvelu on ollut ystävällistä ja hommat on hoidettu hyvin.

      Jos nyt provosoivasti haluaisi sanoa niin sanoisi että metsä vastaa kuin sinne huutaa. Eli ei kukaan asiakaspalvelija jaksa olla Naantalin aurinkona vittupään edessä.

      Terv. asiakaspalvelija itsekin

      • !!!!!

        Mä en ainakaan olu mikään vittupää, vaan ystävällinen ja suorastaan nöyrä.
        Ymmärrän, ettet ollut paikalla joten voit ottaa asian miten tahdot, mutta tahdoin kertoa kokemuksestani. Jatka toki hammaslääkärilläsi mikäli se sinulle sopii.


    • ellinoora55

      Saanen huomauttaa että Oralilla on toistakymmentä vastaanottoa ympäri maata. Näissä kaikissako saa huonoa palvelua??????????
      Hintoja löydät tuskin kovin monen yksityishammaslääkärin/lääkärin seinältä. Pyytämällä ne toki saat nähdä. Itsekin pitäisi osata pyytää ekalla tarkastuskäynnillä hoitosunnitelma ja kustannusarvio.

      • HLL Porista

        Voi raukka. Hinnat PITÄÄ LAIN MUKAAN LÖYTYÄ vastaanotolta, potilaskansiosta. Laki määrää.

        Jos menet yksityiselle hammaslääkäriasemalle, saat lain mukaan hinnat! Jos Oralista ei saa hintoja, soita poliisi paikalle!


      • Maallikko6519
        HLL Porista kirjoitti:

        Voi raukka. Hinnat PITÄÄ LAIN MUKAAN LÖYTYÄ vastaanotolta, potilaskansiosta. Laki määrää.

        Jos menet yksityiselle hammaslääkäriasemalle, saat lain mukaan hinnat! Jos Oralista ei saa hintoja, soita poliisi paikalle!

        Onko sulla tohtori potilaat vähissä kun käyt täällä dissaamassa "kollegojasi"? Jos nyt siis oikeasti olet hll lyhenteen takana olevan hammaslääketieteen lisensiaatin paperit suorittanut? Jota epäilen kommenttejasi lukeneena.


      • Anonyymi

        Onko tuttavasi oralissa töissä kun noin puolustelet


    • ei enää ikinä

      Hmm...
      - asiakaspalvelijan ei pidä provosoitua, vaikka asiakas antaisikin aihetta nimimerkillä asiakaspalvelija minäkin

      - itse en millään tavalla provosoinut ketään millään tavalla olin vain melko pelokas.

      -tiskin takana istuneen aspan ensimmäinen kommentti sisään tullessani oli "ai sä oot niitä kaupungin potilaita" ja ilme oli hapan, kuin sitruunan syöneellä. en ollut kaupungin maksusitoumuksella. mikä oikeutus heillä on tuohon asenteeseen? vaikka olisin ollutkin "kaupungin potilas", niin pitäisi silti mielestäni kohdella jonkinmoisella kunnioituksella. tuli vähän sellainen olo, että "kaupungin potilaat" on toisen luokan kansalaisia riippumatta siitä mikä on totuus. mistä se ihminen edes päätteli, että olisin kaupungin potilas? miten sen voi nähdä sekunnissa vilkaisemalla ihmistä?

      - hammaslääkäri ja -hoitaja jättivät pelon täysin huomiotta ja olivat melko tylyjä, vaikka tiesivät asiasta jo etukäteen

      - en sanonut, että kaikissa toimipisteissä olisi huono palvelu oma kokemukseni on tampereelta

      -kokemus ei ollut vain minun omassa päässäni kehittelemä, vaan myös eräs paikalla ollut täysin ulkopuolinen ja puolueeton "tarkkailija" sanoi jälkeenpäin ihmetelleensä työntekijöiden tympeää käytöstä

      -kallis paikkahan tuo kyllä on, mutta on niitä muitakin kalliita. Tampereem toimipisteessä ei ainakaan minun käyntini osalta voi sanoa, että hinta-laatusuhde olisi ollut ihan kohdallaan. Teknisesti varmaankin hyvä, mutta se palvelu unohtui johonkin.

      • S-S75

        olen Oralissa hammashoitajana ja olen aivan järkyttynyt näistä kommenteista..
        Hoidon maksaja EI saa vaikuttaa potilaan hoitoon. Ja potilaan pelot täytyy ottaa vakavasti!!!


      • Hammashoitajalle
        S-S75 kirjoitti:

        olen Oralissa hammashoitajana ja olen aivan järkyttynyt näistä kommenteista..
        Hoidon maksaja EI saa vaikuttaa potilaan hoitoon. Ja potilaan pelot täytyy ottaa vakavasti!!!

        Kerrankin saa lukea asapitoista tekstiä!

        Näinhän sen pitäisi olla, mutta MIKSI se ei kuitenkaan näin ole? On kaikenlaisia ohjeita, sääntöjä, pykäliä ja lakeja, mutta niillä ei näytä olevan mitään vaikutusta, kun potilas avuttomana makaa suu auki potilastuolissa, ja toivoo edes niiden ohjeiden ohjaavan hoitotapahtumia ja auttavan hiukan tässä tilanteessa. Suuri toive on, että pääsisi mahdollisimman vähillä vaurioilla pois tästä käsittelystä.


      • palautemies
        S-S75 kirjoitti:

        olen Oralissa hammashoitajana ja olen aivan järkyttynyt näistä kommenteista..
        Hoidon maksaja EI saa vaikuttaa potilaan hoitoon. Ja potilaan pelot täytyy ottaa vakavasti!!!

        "olen Oralissa hammashoitajana ja olen aivan järkyttynyt näistä kommenteista."

        Onhan se järkyttävää nähdä, mitä mieltä asiakkaat ovat oikeasti saamastaan palvelusta. Kusettamisessa ei ole mitään pahaa, mutta jos Oral luulee, että asiakkaat nielevät ihan mitä tahansa, niin ovat kovasti väärässä!


      • Anonyymi
        S-S75 kirjoitti:

        olen Oralissa hammashoitajana ja olen aivan järkyttynyt näistä kommenteista..
        Hoidon maksaja EI saa vaikuttaa potilaan hoitoon. Ja potilaan pelot täytyy ottaa vakavasti!!!

        Eikö hävetä olla oralissa töissä


      • Anonyymi
        palautemies kirjoitti:

        "olen Oralissa hammashoitajana ja olen aivan järkyttynyt näistä kommenteista."

        Onhan se järkyttävää nähdä, mitä mieltä asiakkaat ovat oikeasti saamastaan palvelusta. Kusettamisessa ei ole mitään pahaa, mutta jos Oral luulee, että asiakkaat nielevät ihan mitä tahansa, niin ovat kovasti väärässä!

        Oralin suuhygienisti sanoi että minun on käytävä kaksi kertaa vuodessa hammaskiven poistossa kun niin paljon tulee. Kysyin toiselta hoitajalta niin ei tosiaankaan tartte käydä koska niin vähän on hammaskiveä yritti huijaamalla saada potilaakseen.


    • Ei-miljonääri

      Toimenpiteet kyllä ovat heillä kyllä olleet helliä, mutta olen menettänyt siellä vuosikausia juostessani kaksi hammasta, jotka on sitten todettu muualla että täytyy tehdä juurihoito. Ehkä siellä oikea käsi ei tiedä, mitä vasen tekee? Ja kallista on, bonuksista huolimatta. Ja samaa hammasta nyt hoidetaan että haluaako sitten maksaa samasta asiasta jatkossakin, kannattaa miettiä sitä! Mihinkään asiakaspalvelupalautteeseen eivät ole minulle vastanneet. Oletteko kuulleet, että suuhygienisti putsaisi kerralla vain toisen puolen hampaistosta, kyllä se normitapauksessa kuuluisi hänen suoriutua siitä yhdellä kerralla? Mutta eihän se haittaa, kun asiakas maksaa!? Aika kallis kalusto on tätä nykyä suussa, eikä vieläkään täysin kunnossa. Hammaslääkärin työhän on tosi tarkkaa, jos tulee jollekin yllätyksenä, ja pienetkin särmät suussa tuntuvat.

    • Vedätys

      Oralin verkkosivujen mukaan heidän hammaslääkärinsä kantavat vastuun tekemistään töistä ym. kaunista luettavaa. Eli jään odottelemaan...terv. Entinen Hgin Oralin potilas

      • Oraakkeli3

        Taitaa olla rahanteko se pääasia oral-hammaslääkäriasemilla:


        ""Oral Hammaslääkärit Oyj on monipuolisia suun ja hammasterveyden palveluja tuottava pörssiyhtiö, jonka hammaslääkäriasemilla työskentelee 560 ...""


      • palautemies
        Oraakkeli3 kirjoitti:

        Taitaa olla rahanteko se pääasia oral-hammaslääkäriasemilla:


        ""Oral Hammaslääkärit Oyj on monipuolisia suun ja hammasterveyden palveluja tuottava pörssiyhtiö, jonka hammaslääkäriasemilla työskentelee 560 ...""

        Oralilla rahanteko onkin tärkeintä. Jännä ettei heidän nettisivuillaan kerrota asiasta!

        Voit antaa palautetta Oralile täällä:

        http://www.oral.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=85&VID=default&SID=488812064896427&S=0&C=20790

        http://www.oral.fi/

        Oikealla ylhäällä etusivulla on linkki: Anna palautetta.

        Antakaahan palautetta! Itse kävin juuri anatamassa vähän palautetta!


    • Angry bird

      Vuosikausia olen käynyt Hgin Oralissa ja sanoisin, että 50 % hoidosta on ollut asiantuntevaa ilman korjaustöitä jatkossa, ja 50 % vähän mitä sattuu - en mene enää, Hgissä on niiiin paljon tarjontaa... lisäksi kallista bonuksista huolimatta! Ja vielä kalliimpaa jos huonon hoidon seurauksena menetät hampaasi ja juurihoidatat niitä muualla sen jälkeen. Verkkosivujen mukaan kantavat vastuunsa, mahtaa olla raskas taakka? Ja tuskin potilaan lompakossa se vastuutaakan kantaminen näkyy, toisinpäin kyllä....

      • HLL Porista

        Kuppaavat potilaan kuiviin. Aika moni kertoo samaa tarinaa. Valitettavasti.


    • Joopa joo!

      Suomessahan pitäisi voida luottaa, että hammashoidon antaja osaa asiansa eikä aiheuta vielä lisävahinkoja, minun kohdallani se ei ole kaikilta osin toteutunut em. paikan asiakkaana oltuani vuosikausia. Mistä potilas tietää, mitä hänen hampaistossaan on tehty ja onko se uudenaikaisella vai vanhanaikaisella menetelmällä tehty? No, mutta hehän kantavat vastuunsa, ei ole vaan tähän päivään mennessä minkäänlaista pahoittelua asiasta ilmaantunut. Hgin Oralin eri toimipisteet kyseessä.

    • tyytyväinen!

      Suomessa on hei aika monta Oralin hammaslääkäriasemaa. Itse olen Porissa käynyt viimeiset 5 vuotta. Aiemmin olen ollut hammaslääkäri- ja piikkipelkoinen, kun sadistihammaslääkärit ovat hampaitani hoitaneet milloin ilman puudutuksia ja milloin huonosti puutuneena. Minulla on siis taipumus hampaiden reikiintymiseen, ja voit varmaan uskoa, etten kovin mielelläni sinne lääkäriin mennytkään, kun tiesin mitä on tulossa. Sehän toki vain pahensi asiaa.

      Joku mulle kuitenkin suositteli Oralia, enkä enää ikinä menisi muualle. Nyt mulla ei ole yhtään reikää, ei hammaskiveä ei mitään. Takana on n. 15 juurihoitoa, yksi hammasjuuren leikkaus, pari hammaskiven poistoa. Kallishan se paikka toki on, mutta niin on ne muutkin. En uskalla edes laskea euroja, mitä olen siihen paikkaan jättänyt, mutta sainpahan terveet hampaat ja hammaslääkäripelkoni on poissa. En toki vieläkään mielelläni ota niitä puudutuspiikkeitä, vaikka hammaslääkärini osaakin pistää niitä niin, ettei ne satu.

      • Porista

        Minulla on myös vain hyviä kokemuksia Porin Oralista. Kahdella eri hammaslääkärillä olen siellä käynyt, ja molemmat ovat hoitaneet hommansa hyvin. Myös hoitajat ovat olleet mukavia ja asiakkaan huomioonottavia.


      • HLL Porista

        "Kallishan se paikka toki on, mutta niin on ne muutkin."

        No, tuo nyt ei pidä paikkaansa. Ei ainakaan Porissa. Kaikki yksityiset eivät ole kalliita. Vai sanoisiko paremmin, että jotkut ovat vähemmän kalliita.


    • murtunut hammas

      Huomenna on soitettava jollekin hammaslääkärille. Luulenpa, että jätän Oralin väliin ja kokeilen jotain muuta. Asiakkaathan ne bonukset maksaa, joten se siitä! Kuulin juuri, että esim. hampaanpoiston hintaero voi olla jopa 50€ kyseisen yrityksen ja toisen välillä - toisen eduksi!

    • makuasia kai?

      Helsingissä, Itäkeskuksessa ainakin hammaslääkärit vaihtuu usein tai ainakin aikoja sitten annetaan aina eri lekurille, koska isäni valitteli sitä. Eikä ollut kyse mistään erikoishammaslääkärille lähettämisestä, vaan ihan yleishammaslääkäreitä olivat/ovat.

      Samaten hampaanpoisto oli aika mielenkiintoinen. Ei meinannut parantua millään poistokuoppa ja seuraavalla käynnillä hän siitä sanoikin hammaslääkärille (joka oli tässä välissä taas vaihtunut). Lääkäri oli sitä mieltä, että turhaan valitat, kullä se siitä... Seuraava lääkäri vasta tajusi ottaa kuvan ja että juuren pala oli jäänyt ikenen sisään. Ei muuta kuin sitä palasta kaivelemaan ja ab-kuuri päälle. Kesti kuulemma kauan se "kaivelu" ja oli hiukan epämiellyttävääkin.

      Kalliskin Oral on.esim. Suuhygienistillä käynti, jossa ei mitään oikeastaan edes tehty, katsottiin vaan, että joo, ei ole hammaskiveä, ei tartte tehdä mitään. 90 euroa parista minuutista.
      Itsellä huonoja kokemuksia Tampereen Oralista.

    • Vahingosta viisastuu

      Mitenkään em. palveluntarjoajaa erityisesti mollaamatta on sattunut nyt niin, että vuosikausia Oralissa "juosseena" korjataan nyt siellä tehtyjä paikkauksia ym. muualla, viime syksynä tehty paikka mennyt juurihoitoon ja toinen hammas myös, on kuulemma liian syvälle tehty paikka. Voi tietysti olla, että kyseisen firmankin kautta löytää itselleen "hyvän" hammaslääkärin...palautteisiin eivät vastaa ja viranomaisille valittaminen lienee turhaa tai on ainakin pitkä prosessi. Ei jäänyt luottamuksellista kuvaa näiden tapausten johdosta em. paikasta.
      Enkä ole kilpailija...

      • Anonyymi

        Ja kurjaahan tässä on se että asiakas on luottanut lääkäriin, muuta vaihtoehtoahan ei juuri ole. jälkeenpäin sitten korjauttaessa muualla näitä edellisiä tekemisiä tulee miettineeksi olisiko voinut vaikuttaa. no ei olisi juuri sen luottamuksen takia. Petetty olo jälkeenpäin. Ja rahanmenoa.


    • makuasia kai?

      " viranomaisille valittaminen lienee turhaa tai on ainakin pitkä prosessi. "

      Kuitenkin pitäisi jaksaa valittaa viranomaisille, vaikka siitä ei olisi ns. mitään hyötyä ja oli prosessi kuinka pitkä tahansa. Itse ainakin pidän sitä ihan periaate kysymyksenä.

      Oralin vääristeltyjen potilasasiakirjojen takia olen menettänyt selvää rahaa saamatta jääneiden KELA- ja vakuutuskorvauksien muodossa. Kyse on noin 200 eurosta.

      • hampaaton2

        En myöskään suosittele, ainakaan Helsingin Oralia. Kallista touhua. Minulta vedettiin siellä iso poskihammas kamalan säryn takia päivystyksenä, oma lääkäri sitten totesi, että ei olisi tarvinnut....Sinne en koskaan enää mene.


    • Entinen Orakas

      Poskihammas poistettiin Järvenpään Oralissa, vaikka oma hammaslääkärin mukaan piti vain leikata hampaan tulehtunut juuren kärki. Vaikeata siihen on sanoa mitään, koska hammaskirurgi on se asiantuntija. Homma kesti 45 minuuttia ja maksoi yli 500 €, josta minun osuuteni 358 €.
      Annettiin välittömästi leikkauksen jälkeen suulliset monenlaiset ohjeet, joita ehdottomasti olisi pitänyt antaa kirjallisena, eikä kerrottu, mihin voi ottaa yhteyttä, jos jotain epäilyttävää kehittyy.
      Se viimeinen pisara tässä asiakassuhteessa on se, että puheluistakin veloitetaan. Rahanhimolla ei tunnu olevan rajaa.
      Positiivistakin löytyy: mitä korkeampi maksu, sitä enemmän kertyy bonusta.

      • HLL Porista

        "Annettiin välittömästi leikkauksen jälkeen suulliset monenlaiset ohjeet, joita ehdottomasti olisi pitänyt antaa kirjallisena, eikä kerrottu, mihin voi ottaa yhteyttä, jos jotain epäilyttävää kehittyy."

        Huonosti toimittu! Ohjeet pitää aina antaa kirjallisena ja samoin hammaslääkärin kännykkänumero, että potilas saa soitettua vaikka yöllä, jos tulee ongelmia. Itse valvon vielä klo. 00:30:een saakka, koska lupasin potilaalle päivystää häntä varten. Ei ole potilas soittanut, joten lienee toipunut hyvin eilisestä saneerauksesta.

        "Se viimeinen pisara tässä asiakassuhteessa on se, että puheluistakin veloitetaan. Rahanhimolla ei tunnu olevan rajaa."

        Tuo on naurettavaa ja täysin tuomittavaa asiakkaan kyykyttämistä. Tuo on huonoa asiakaspalvelua.


    • E

      Mä ainakin suosittelen Tikkurilan Oralia. Kävin tekemässä juurihoitoa ensimmäistä kertaa. Oli aivan loistava naishammaslääkäri joka selitti ennen kun aloitti "työt" mitä se aikoo tehdä ja operaation aikanakin kovasti selitti mitä tekee (en kylläkään ymmärtänyt puoliakaan xD) Painotti kovasti myös että viuhdo heti jos sattuu, nåh tulos oli se että puudutettiin 7 kertaa..

      Tokalla kerralla kun piti täyttää hammasta oli samanlainen homma. Selitti mitä teki ja piti heti kertoa jos sattuu. Taidan tästä lähtien käydä siellä. =)

      • ++++++++++++++++++++

        Mulla oli vuosia sitten helvetillinen särky hampaassa, jossa oli juurihoito kesken ja leukaan nousi iso patti. Tiksin Oralista sain ajan välittömästi ja jo sinne päästyäni itkua tihrustin odotushuoneessa kivun vuoksi. Puuduttaessa itku yltyi ääneen vollottamikseksi ja lääkäri oli ihmeen vaivaantunut. Selitin nolona itkuni seasta, että tekee ihan älyttömän kipeää nuo piikit.. Hoito oli asiallista ja olin lähinnä kiitollinen siitä että joku tekee jotain särylleni. Lopuksi kirjoitti burana800, panacodit ja antibiootit ja kirjoitti pari päivää saikkua.
        En siis kritisoi, lähinnä jälkeenpäin huvitti lääkärin kiusaantunut olemus, kun potilas itkee, ku pikku lapsi :D


    • Minulle on laitettu Erottajan Oralissa hammasimplantti. Leikkaus meni hyvin, pelkoni otettiin vakavasti ja leikkauksen suorittanut hammaslääkäri oli ystävällinen ja taitava.

      Hammaskruunun asentamisen suoritti toinen lääkäri. Kruunua asennettaessa sen yläpuolella olevaa hammasta hiottiin. Jälkitarkastuksessa mainitsin, että tämä hammas vihloo kun puren vähänkin kovempaa ruokaa, esim. ruisleipää. Hampaalle ei kuitenkaan tehty mitään silloin. Muista syistä jouduin käymään tänään aamulla uudessa jälkitarkastuksessa, ja mainitsin tuosta vihlonnasta uudestaan. Nyt hammasta hiottiin lisää ja siihen laitettiin jotain paikkausainetta. Tämän tuloksena hammas on sekä kylmänarka (siis jopa ulkona hengittäminen vihlaisee!), eikä sillä voi purra lainkaan.

      Soitin Oraliin ja kerroin tästä. Minulle ilmoitettiin, että minua hoitaneella lääkärillä ei ole tänään enää vapaita aikoja, mutta minulle voidaan varata aika jollekin toiselle lääkärille. Luonnollisesti oletin, etten joudu tästä mitään maksamaan - tarkistin kuitenkin onneksi ja kävikin ilmi, ettei asia suinkaan ole automaattisesti näin vaan mahdollisesti tämä toinen lääkäri tulee työstään laskuttamaan.

      Näinköhän tässä nyt käy, että minulle jää tästä käteen jumalaton lasku implanttihoidosta ja lisäksi lasku rikotun (aiemmin täysin ehjän) hampaan korjaamisesta.

      Olen saanut Erottajan Oralissa aivan käsittämättömän töykeää palvelua asiakaspalvelijoilta, vaikka mielestäni olen itse käyttäytynyt täysin normaalisti - tervehtinyt, kiittänyt, hymyillyt. Mitä muuta asiakkaalta vielä odotetaan, että palvelu olisi edes asiallista? Lisäksi vaikuttaa siltä, etteivät asiakaspalvelijat ole lainkaan perillä asioista, esimerkiksi Oral-maksutilin kanssa oli ongelmia useampaan kertaan. Ja nyt tähän vielä lisäksi joku uuno puhelimessa, joka jankkaa että ei hän voi luvata etten joudu vihlovan ja heidän lääkärinsä rikkoman hampaani korjaamisesta maksamaan.

      Ottaa päähän!

    • Sellaista se

      Ensin toiselle , sitten kolmannelle jne. Näihän se menee.
      Kaikki tietenkin laskuttavat, jotka ovat suuhusi katsoneet.

    • Kruunu puuttuu

      Minulla on implanttihoito menossa, olen aloittanut jo huhtikuussa ja kruunu ei ole vielä paikoillaan. Viime kerralla hiottiin yläpuolen hammasta ja se alkoi jo nyt vihlomaan, minusta heidän pitäisi korvata tekemänsä virheet. Seuraava aika on vasta joulukuussa.

      Haluaisin lopetta koko hoidon ja mennä muualle, mutta vaikea lähteä kun on tuo implantti jo suussa. Kyllä pelottaa koko hoito.

      • innavan

        Voihan sitä hammaslääkäriasemaa vaihtaa vaikka implanttihoito on kesken, pyytää vain tiedot kirjallisena mitä sinne suuhun on laitettu ja sitten soittokierros muille asemille. Helppoa.


      • Kruunu puuttuu
        innavan kirjoitti:

        Voihan sitä hammaslääkäriasemaa vaihtaa vaikka implanttihoito on kesken, pyytää vain tiedot kirjallisena mitä sinne suuhun on laitettu ja sitten soittokierros muille asemille. Helppoa.

        Minulta on otettu jo kahdet rtg-kuvat ja kipsimallit suusta ym. Olen maksanut jo nyt maltaita.
        Kunhan saisin tuon kruunun vihdoin suuhuni, häipyisin sen jälkeen.
        Muuta hoitoa en enää aio ottaa tuosta paikasta, jos vaan tämä menisi nyt loppuun saakka hyvin.


      • HLL Porista
        Kruunu puuttuu kirjoitti:

        Minulta on otettu jo kahdet rtg-kuvat ja kipsimallit suusta ym. Olen maksanut jo nyt maltaita.
        Kunhan saisin tuon kruunun vihdoin suuhuni, häipyisin sen jälkeen.
        Muuta hoitoa en enää aio ottaa tuosta paikasta, jos vaan tämä menisi nyt loppuun saakka hyvin.

        Varmaan ylikallis Cerec-kruunu tulossa? :D

        Kyllä en laskuttaa osaavat!


    • Simonkadulla

      Yli 300 € laskuttava parodontiikkaan erikoistunut hml tohtori ei tunnistanut sammasta suussa Simonkadulla Helsingissä,,, Mielenkiintoinen hoitosuhde kaikinpuolin - useita tuhansia euroja sinne kannoin parin kuukauden aikana ja lopulta vaihdoin hammaslääkäriä - rouvan kollega nauroi tätin hoitojen vanhanaikaisuudelle - joten varovaisuutta kenelle ahnurille rahojanne kannatte!

      • Sammasta

        > Hml tohtori ei tunnistanut sammasta suussa.......

        Olikohan valetohtori, vai näössäkö oli vikaa?


      • HLL Porista
        Sammasta kirjoitti:

        > Hml tohtori ei tunnistanut sammasta suussa.......

        Olikohan valetohtori, vai näössäkö oli vikaa?

        Lienee ollut aito Oralin hammaslääkäri. Voit vetää johtopäätökset osaamisen tasosta...


      • Oral?
        HLL Porista kirjoitti:

        Lienee ollut aito Oralin hammaslääkäri. Voit vetää johtopäätökset osaamisen tasosta...

        Simonkadulla ei ole Oralia. Onko väärä katu vai väärä firma.


    • Kannattaa lukea
    • Kannattaa lukea
    • Kruunu puuttuu

      Nyt kävi tosi huonosti, sain puuttuvan kruunun vihdoin.

      Olivat tehneet sen niin, että kruunu tuli vinoon ja suuntautui keskelle suuta.
      En huolinut kruunua, mielummin olen ilman hammasta.

      Eivät tykänneet asiasta, vaan sanoivat, että kyllä siihen tottuu.

      Nyt odotan uutta kruunua, en uskalla mennä enää koko paikkaan varmaan ensi
      kerralla pakottavat ottamaan viellisen kruunut. Pitäisikö ottaa yhteyttä, etukäteen
      asianajajaan miten toimin?

      • HLL Porista

        "Olivat tehneet sen niin, että kruunu tuli vinoon ja suuntautui keskelle suuta.
        En huolinut kruunua, mielummin olen ilman hammasta.

        Eivät tykänneet asiasta, vaan sanoivat, että kyllä siihen tottuu."

        Normipäivä Oralilla :D


    • Vähä vinksallaan

      Etkö ole kuullut, että vain koulutettu tietää ja osaa? Muut, kouluttamattomat eivät tiedä näistä erikoistietoja vaativista asioista mitään. Eihän koulutettu tykkää hyvää, jos kouluttamaton potilas rupeaa arvostelemaan koulutetun aikaansaannoksia. Etkö meinaa uskoa sitäkään koulutetun ohjetta, että "kyllä siihen tottuu"?

    • Oral Hakis Helsinki

      Kaikki nuo kertomukset Oralista pitävät paikkansa. Olen itsekin ollut Oralilla hoidossa ja siirryin hoidattamaan toisella hammaslääkäriasemalla hampaitani juuri noista edellä mainituista syistä.

      • ei maistu enää!

        Itse siirryin pois, kun tuli huonoja kokemuksia Porin Oral hammaslääkäriasemasta.

        Naurettava toimistomaksu ärsytti ja lisäksi minulle ehdotettiin hyvin kallista ja laajaa hoitosuunnitelmaa perustuen Cerec-paikkaukseen.

        Jäi vähän kusetuksen maku. Onneksi kotona huhtelin suuni Listerinellä ja kusetuksen maku lähti!


      • Väärinkäytöksiä
        ei maistu enää! kirjoitti:

        Itse siirryin pois, kun tuli huonoja kokemuksia Porin Oral hammaslääkäriasemasta.

        Naurettava toimistomaksu ärsytti ja lisäksi minulle ehdotettiin hyvin kallista ja laajaa hoitosuunnitelmaa perustuen Cerec-paikkaukseen.

        Jäi vähän kusetuksen maku. Onneksi kotona huhtelin suuni Listerinellä ja kusetuksen maku lähti!

        Jokaisella hammaslääkärillä minulta on veloitettu toimistomaksu, jopa kunnallisella (siellä nimellä käyntimaksu). Jos joku hammaslääkäriasema ei veloita toimistomaksua, se on piilotettu hoitomaksuun ja siitäkin saa kelakorvauksen joka ei ole sallitua, siksi toimistomaksu on yleensä erillään laskussa.


      • Turussa ei maksua
        Väärinkäytöksiä kirjoitti:

        Jokaisella hammaslääkärillä minulta on veloitettu toimistomaksu, jopa kunnallisella (siellä nimellä käyntimaksu). Jos joku hammaslääkäriasema ei veloita toimistomaksua, se on piilotettu hoitomaksuun ja siitäkin saa kelakorvauksen joka ei ole sallitua, siksi toimistomaksu on yleensä erillään laskussa.

        Toimistomaksusta ei saa Kelakorvausta. Ei, vaikka se olisi "leivottu" hintoihin sisään. Itse laskuttaessani potilaita laitan joskus hintoihin sellaisia lisäsummia kuin huvittaa. Ei se Kelakorvaukseen vaikuta.

        Mutta asenteesi tosiaan vaikuttaa siihen hintaan, ihan reaaliajassa! Laskutushetkellä sormeni hyppivät näppäimistöltä lisähintaa eri toimenpiteisin, jos siltä tuntuu ja asiakas "ansaitsee".

        Meillä ei muuten ole toimistomaksua. Ei sitä tarvita, koska se ärsyttää asiakkaita!


      • Väärinkäytöksiä
        Turussa ei maksua kirjoitti:

        Toimistomaksusta ei saa Kelakorvausta. Ei, vaikka se olisi "leivottu" hintoihin sisään. Itse laskuttaessani potilaita laitan joskus hintoihin sellaisia lisäsummia kuin huvittaa. Ei se Kelakorvaukseen vaikuta.

        Mutta asenteesi tosiaan vaikuttaa siihen hintaan, ihan reaaliajassa! Laskutushetkellä sormeni hyppivät näppäimistöltä lisähintaa eri toimenpiteisin, jos siltä tuntuu ja asiakas "ansaitsee".

        Meillä ei muuten ole toimistomaksua. Ei sitä tarvita, koska se ärsyttää asiakkaita!

        Jos todellakin olet hammaslääkäri, niin toivottavasti en ikinä joudu "rokotettavaksesi". Tuollainen "sormeni hyppivät näppäimistöltä lisähintaa" aiheuttaa sen ettei asiakas tule enää uudelleen potilaaksesi ja kertoo vielä tuttavilleen "sormiesi hyppimisestä". Onnea vaan valitsemallesi tielle.


      • Turussa ei maksua
        Väärinkäytöksiä kirjoitti:

        Jos todellakin olet hammaslääkäri, niin toivottavasti en ikinä joudu "rokotettavaksesi". Tuollainen "sormeni hyppivät näppäimistöltä lisähintaa" aiheuttaa sen ettei asiakas tule enää uudelleen potilaaksesi ja kertoo vielä tuttavilleen "sormiesi hyppimisestä". Onnea vaan valitsemallesi tielle.

        Ei asiakas sitä tiedä. Mutta minulla on kieltämättä monta kertaa ollut hymyssä pitelemistä, kun "keksin" hintaa potilaalle. Laskutushetkin on ns. arvontahetki: joko käynti on kallis tai tosikallis.


      • Anonyymi
        Turussa ei maksua kirjoitti:

        Ei asiakas sitä tiedä. Mutta minulla on kieltämättä monta kertaa ollut hymyssä pitelemistä, kun "keksin" hintaa potilaalle. Laskutushetkin on ns. arvontahetki: joko käynti on kallis tai tosikallis.

        Edestäsi löydät jos olet oikea hammaslääkäri. Jos et ole, löydät siinäkin tapauksessa koska puhuit valetta.


    • ei tosiaan mennä!
    • Oral vaihtoon

      Hammaskiven poisto (n. puoli tuntia, ei puudutusta, ei laseria) Hämeenlinnan Oralissa hammashoitajalla 110 euroa (kelakorvausosuus 56 euroa=156e). Tässä ei toimistomaksua, koska samana päivänä kävin hammaslääkärillä, johon se toimistomaksu ympättiin.

      • oralissa käynyt

        Mitä siinä laskussa mainittiin toimepiteiksi (numerokirjainkoodi)

        Tässä kelakorvauksia. (Siinä ei ole korvaus 56€ mistään yhdestä suuhygienistin toimenpiteestä)
        http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/alias/taksa/$File/taksa.pdf?OpenElement

        Suun ja hampaiden terveystarkastus suuhygienistillä
        - SAB01 Suuhygienistin tekemä suun ja hampaiden terveystarkastus, suppea 12,00
        - SAB02 Suuhygienistin tekemä suun ja hampaiden terveystarkastus 17,00

        Vastaanotolla suoritettavat täydentävät tutkimukset suuhygienistillä
        - SBA00 Mikrobiologiset tutkimukset 17,00
        - SBA10 Syljen eritysnopeuden määritys 10,00
        - SBA20 Syljen puskurikapasiteetin määritys 10,00

        Ehkäisevä suun terveydenhoito suuhygienistillä
        - SCA01 Ehkäisevä suun terveydenhoito, suppea 12,00
        - SCA02 Ehkäisevä suun terveydenhoito 17,00
        - SCA03 Ehkäisevä suun terveydenhoito, laaja 20,00

        Hampaiden pinnoitus suuhygienistillä
        - SCE00 Hampaan pinnoitus 17,00

        Parodontologinen perushoito suuhygienistillä
        - SDE02 Parodontologinen hoito suuhygienistillä 17,00
        - SDE03 Parodontologinen hoito suuhygienistillä, laaja 26,00
        - SDE04 Parodontologinen hoito suuhygienistillä, erittäin laaja 39,00

        Minulle tehtiin hammaskiven poisto oralissa ja se laskutettiin SDE03 mukaan.
        Siihen oli hammaslääkäriltä hoitomääräys, koska oli hieman ientulehdusta (lievää ienverenvuotoa jossain kohdin)


      • Porissa halvempaa

        Ei hyvää päviää noita hintoja!!!

        "Hammaskiven poisto (n. puoli tuntia, ei puudutusta, ei laseria) Hämeenlinnan Oralissa hammashoitajalla 110 euroa (kelakorvausosuus 56 euroa=156e)."

        Meillä kävi (yksityisellä hammaslääkäriasemalla Porissa) asiakas hammaskivenpoistossa. Käynti kesti 25 minuuttia ja maksoi asiakkaalle 27 euroa!!! Siis omavastuuhinta.

        Mietipä sitä. Eikä meillä ole toimistomaksua. Eli 25 minuutin käynti yksityishammaslääkärillä maksoi 27 euroa.

        Kuka idiootti maksaa yli 100 euroa samasta?

        Meillä toimenpidekoodeina:
        - pintapuudutus
        - parodontologinen hoito, suppea

        Molemmista toimenpiteistä potilas sai alennusta, koska listahintana yhteensä 39.60 euroa on vähän paljon, vai mitä?


      • toimistopäällikkö

        "Hammaskiven poisto (n. puoli tuntia, ei puudutusta, ei laseria) Hämeenlinnan Oralissa hammashoitajalla 110 euroa (kelakorvausosuus 56 euroa=156e)."

        Jäin nyt oikein miettimään, mitä siellä Oralissa on tehty? Miten Kelakorvaus voi olla 56 euroa? Mitä siinä on?

        WX105 pintapuudutuksen korvaus on 6 euroa
        SDA05 parodontologinen hoito, erittäin laaja 49 euroa

        Noista tulisi 55 euroa Kelakorvaus. Hinnastoa katsomalla en mitenkään keksi, miten korvaus on voinut olla 56 euroa.

        Fakta on kuitenkin se, että laskutus on ollut yläkanttiin ja reilusti! Oral on saamassa itselleen vähän kyseenalaisen maineen "törkeänä" laskuttajana. 110 euroa hammaskivenpoistosta jopa hammaslääkärin tekemänä on törkeän yläkanttiin laskutettu! Saati sitten väite, että "hammashoitaja" teki putsin.

        Tarvitaan lisää faktaa, kiitos! Haluan nähdä kuitin!


      • toimistopäällikkö
        toimistopäällikkö kirjoitti:

        "Hammaskiven poisto (n. puoli tuntia, ei puudutusta, ei laseria) Hämeenlinnan Oralissa hammashoitajalla 110 euroa (kelakorvausosuus 56 euroa=156e)."

        Jäin nyt oikein miettimään, mitä siellä Oralissa on tehty? Miten Kelakorvaus voi olla 56 euroa? Mitä siinä on?

        WX105 pintapuudutuksen korvaus on 6 euroa
        SDA05 parodontologinen hoito, erittäin laaja 49 euroa

        Noista tulisi 55 euroa Kelakorvaus. Hinnastoa katsomalla en mitenkään keksi, miten korvaus on voinut olla 56 euroa.

        Fakta on kuitenkin se, että laskutus on ollut yläkanttiin ja reilusti! Oral on saamassa itselleen vähän kyseenalaisen maineen "törkeänä" laskuttajana. 110 euroa hammaskivenpoistosta jopa hammaslääkärin tekemänä on törkeän yläkanttiin laskutettu! Saati sitten väite, että "hammashoitaja" teki putsin.

        Tarvitaan lisää faktaa, kiitos! Haluan nähdä kuitin!

        Arvoitus ratkaistu:

        SAB02 Suuhygienistin tekemä suun ja hampaiden terveystarkastus 17,00
        SDE04 Parodontologinen hoito suuhygienistillä, erittäin laaja 39,00
        Yhteensä: 56,00 euroa.

        Sinulle siis tehtiin sekä tarkastus että hammaskivenpoisto. Väitit itse kyseessä olleen vain hammaskivenpoisto? Valehteletko, vai valehteleeko Oral? Laskuttaako Oral sellaisesta työstä, mitä ei ole tehty?

        Tarkastus ja hammaskivenpoisto 110 euron omavastuuhintaan on silti törkeää VARASTAMISTA asiakkaalta, jos saa sanoa suoraan.

        Pysykää hyvät ihmiset kaukana tuosta "vihreästä" ketjusta. Käyttäkää pieniä yksityisiä hammaslääkäriasemia. Hinnat ovat puolet halvempia, mutta hei, sitten ette saa sitä S-bonusta! Kannattaa varmaan sittenkin käydä Oralissa, kun siitä 110 euron käynnistä saa parin euron bonukset! WOOOO!!!!


      • HLL Porista
        toimistopäällikkö kirjoitti:

        Arvoitus ratkaistu:

        SAB02 Suuhygienistin tekemä suun ja hampaiden terveystarkastus 17,00
        SDE04 Parodontologinen hoito suuhygienistillä, erittäin laaja 39,00
        Yhteensä: 56,00 euroa.

        Sinulle siis tehtiin sekä tarkastus että hammaskivenpoisto. Väitit itse kyseessä olleen vain hammaskivenpoisto? Valehteletko, vai valehteleeko Oral? Laskuttaako Oral sellaisesta työstä, mitä ei ole tehty?

        Tarkastus ja hammaskivenpoisto 110 euron omavastuuhintaan on silti törkeää VARASTAMISTA asiakkaalta, jos saa sanoa suoraan.

        Pysykää hyvät ihmiset kaukana tuosta "vihreästä" ketjusta. Käyttäkää pieniä yksityisiä hammaslääkäriasemia. Hinnat ovat puolet halvempia, mutta hei, sitten ette saa sitä S-bonusta! Kannattaa varmaan sittenkin käydä Oralissa, kun siitä 110 euron käynnistä saa parin euron bonukset! WOOOO!!!!

        Tunnut osaavan asiasi hyvin! Näyttäisi hintojen muodostuvan juuri tuolla tavalla.


    • tyytyväinen asiakas

      Itse kävin tänään Lahden Oralissa hammaslääkärissä viisaudenhampaan poistossa. Palvelu oli ERITTÄIN hyvää ja sain todella mukavan ja ihanan hammaslääkärin, komeakin oli vielä ;) Täytyy sanoa, että se oli elämäni paras hamnaslääkärikokemus. Eikä pelottanut yhtään kun hammaslääkäri rauhoitteli ja kertoi kokoajan mitä tekee:) Toimenpide tuli maksamaan n. 200 €, joista röntgenkuvat maksoivat noin 80 € (kelakorvaukset miinustettu). Tiesin jo tullessa että toimenpide tulee maksamaan enkä siksi hinnasta yllättynyt. Olen kärsinyt jo monia kuukausia viisurin vihottelusta ja akuutti 24: ssä myös tullut käytyä kuitenkin tuloksetta, koska siellä ei tehty mitään. Pieni hinta oli kuitenkin tuo 200 € verrattuna siihen että olisin joutunut odottamaan monia kuukausia hamnaslääkärijonossa kipeän ja tulehtuneen viisurin kanssa! Joskus kannattaa panostaa itseensä javomaan terveyteen, vaikka sr maksaisikin paljon.

      • Väärä käsitys

        Kipeän ja tulehtuneen hampaan kanssa ei tarvitse jonottaa kunnallisessakaan hammaslääkärijonossa. Akuutti-ajan saa jopa samalle päivälle, viimeistään seuraavalle. Mutta jos löytyy rahaa niin...


    • viisuri

      Kylläpä vaan joutuu odottamaan, ainakin minun kohdalla. Soitin terveysneuvoon ja kysyin että mistä saisin nopeasti apua kun viisuri on todella kipeä ja tulehtuneen oloinen. No ohjasivat akuuttiin ja jonotin siellä kipeän hampaan kanssa kunnes pääsin hammaslekurille. Hän vain katsoi suuhun ja sanoi että joo tää pitää poistaa, mutta ei me täällä mitään tehdä. Puhdisti hampaan, antoi buranaa ja antibiootit mukaan. Antibiootti auttoi ehkä kuukaudeksi kunnes alkoi taas julmetusti särkemään. No terveysneuvossa sanottiin että jonoa on parin kuukauden edestä, että silleen. Ja olen opiskelija et ei tässä kauheesti rahaa ole, mutta kärsimään en rupee monta kuukautta kivun kanssa. Että olen valmis kerran elämässä maksamaan yhdestä viisurin poistosta.

      • Älä luovuta

        Kyseessäsi oli ilmeisesti väärä toimintatapa. Ellei akuuttihoidossa pystytä antamaan kuin ensiapu (sinun tapauksessasi hampaan puhdistus ja lääkityksen määrääminen) pitäisi antaa samalla uusi hoitoaika mahdollisimman pian. Tulehtuneeseen hampaaseen tarvitaankin antibioottihoito, koska poistoa varten tarvittava puudutus ei ehkä tehoa tulehduksen vuoksi. Kun tulehdus on saatu parannettua, voidaan hampaan poisto hoitaa myöhemmin. Vain kerran minulla on käynyt niin ettei akuuttihoidossa saatu toimenpidettä tehtyä valmiiksi saakka. Silloin sain uuden ajan toimistosta normaaliin hammashoitoon ennen kuin poistuin paikalta. Ajan saa yleensä myös puhelinajanvarauksesta koska hammaslääkäri on tehnyt merkinnän jatkohoidosta tietoihisi ja silloin voi olla että pääset nopeastikin jatkohoitoon.


    • ikävä kokemus

      Tikkurilan Oralissa oli elämäni ilkein ja törkein naishammaslääkäri. Haukkui edellisen hammaslääkärin työn ja myös minut samaan syssyyn. Minä olin vääränlainen potilas kun en ollut maininnut, että minua pelottaa eikä edellinen hammaslääkärikään ollut osannut työtään ollenkaan. Jäi kyllä ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi siellä käynti!

      • Ihanko totta?

        Sehän oli kovin hyvä hammaslääkäri, kun antoi sinulle oikeaa tietoa ja palautetetta edellisen hammaslääkärin aikaansaannoksista! Tuo kun on kovin harvinaista "herkkua". Yleensä kerrotaan kuinka hyvin on kaikki tehty ja hoidettu. Pitäisiköhän varata heti aika näin rehelliselle hammaslääkärille?

        Miksi haukkui sinutkin? Etkö ollut pessyt ja langannut hampaitasi tarpeeksi?


      • ikävä kokemus
        Ihanko totta? kirjoitti:

        Sehän oli kovin hyvä hammaslääkäri, kun antoi sinulle oikeaa tietoa ja palautetetta edellisen hammaslääkärin aikaansaannoksista! Tuo kun on kovin harvinaista "herkkua". Yleensä kerrotaan kuinka hyvin on kaikki tehty ja hoidettu. Pitäisiköhän varata heti aika näin rehelliselle hammaslääkärille?

        Miksi haukkui sinutkin? Etkö ollut pessyt ja langannut hampaitasi tarpeeksi?

        Ei se haukkuminen sitä todista, että olisi itse yhtään sen parempi. Haukkui minut henkilönä kun ilmoitin pelkääväni hammaslääkärissä käyntiä.


    • övirtanen

      Täytitkö esitietolomakkeen? Minulle ainakin sellainen annettiin ja siellä kysyttiin olenko pelkopotilas (tikkurilan oralissa tänä vuonna).

      Jos annat (rakentavaa) palautetta hoitopaikkaan, niin se saattaa parantaa palvelua tulevaisuudessa.

      Hammaslääkärin pitäisi tietenkin käyttäytyä niin, että asiakkaalle jää tunne hyvästä palvelusta hyvän teknisen hoidon lisäksi.

      • ikävä kokemus

        Täytin kyllä mutta ei siinä pelkopotilaskohtaa edes ollut. Kyllä hammaslääkärin pitäisi kohdella asiallisesti kaikkia potilaita! Minustakin hammaslääkärin pitäisi käyttäytyä, mutta tämä kyseinen nainen ei ollut edes kohtelias, ystävällisestä ja asiallisesta puhumattakaan. Ja mä olen sentään käynyt useilla hammaslääkäreillä ja tottunut normaaliin asiakaspalveluun. Todellinen pohjanoteeraus tämä Tikkurilan Oralin lääkäri.


      • HLL Porista
        ikävä kokemus kirjoitti:

        Täytin kyllä mutta ei siinä pelkopotilaskohtaa edes ollut. Kyllä hammaslääkärin pitäisi kohdella asiallisesti kaikkia potilaita! Minustakin hammaslääkärin pitäisi käyttäytyä, mutta tämä kyseinen nainen ei ollut edes kohtelias, ystävällisestä ja asiallisesta puhumattakaan. Ja mä olen sentään käynyt useilla hammaslääkäreillä ja tottunut normaaliin asiakaspalveluun. Todellinen pohjanoteeraus tämä Tikkurilan Oralin lääkäri.

        Harmi, että joku pettyi taas Oralin tarjoamaan hoitoon! Otan osaa!


    • sinkeroinen1

      Oli kyllä niin hyvää ja ystävällistä palvelua, kaikki hoitui kerralla, tarkastus, hammaskivenpoisto, rtg-kuvat. Hyvästä ja nopeasta palvelusta maksaa mielellään, niin se maksaa muuallakin.

    • aissa1

      Lähdin Oralista muutama vuosi sitten, kun sain pitkän korjausohjelman ja pelkäsin saavani turhia paikkauksia ja toimenpiteitä. Nyt 5 vuoden jälkeen ei ole vieläkään kaikkia listalla olleita paikattu. Luojan kiitos, että hoksasin lähteä. Hammaslääkäriystäväni kertoi, että heidän hammaslääkäriasemansa on myyty Oralille ja sen jälkeen sieltä keskushallinnosta koko aika huomautellaan, ettei ole otettu tarpeeksi kuvia eli vedätetty asiakkailta rahaa rahaa rahaa rahaa rahaa ...

      • ei Oralin potilas

        Tämä on erittäin mielenkiintoinen tieto Oralin toimintatavasta.

        Eli Oralin johtajia ei kiinnosta, saako potilas hyvää hammashoitoa. Heitä kiinnostaa, tekeekö hammaslääkäriasema tarpeeksi PALJON RAHAA heidän taskuihinsa. ELi Oral on siis rahantekokone, joka on naamioitu hammaslääkäritoiminnan muotoon.

        Tämä seikka ei tule Oralin markkinointiviestinnässä oikein kunnolla esille. Miksiköhän?


      • piinapenkkiin
        ei Oralin potilas kirjoitti:

        Tämä on erittäin mielenkiintoinen tieto Oralin toimintatavasta.

        Eli Oralin johtajia ei kiinnosta, saako potilas hyvää hammashoitoa. Heitä kiinnostaa, tekeekö hammaslääkäriasema tarpeeksi PALJON RAHAA heidän taskuihinsa. ELi Oral on siis rahantekokone, joka on naamioitu hammaslääkäritoiminnan muotoon.

        Tämä seikka ei tule Oralin markkinointiviestinnässä oikein kunnolla esille. Miksiköhän?

        jospa sen oralin omistaa joku mafia,
        sain kaupungilta palvelusetelin yksityiselle, koska he eivät ehdi hoitaa,
        omakust. hinnat tässä
        suun tutkimus mehiläinen 16,51 plus terveys 17,54 oral 19,09
        yhden pinnan täyte " 32,00 " 34,00 " 37,00
        kruunu " 77,88 " 82,75 " 90,05

        erot halvimman ja kalleimman välillä rapiat 15%
        hinnat, joista näillä palstaoilla puhutaan, ovat jostain muualta kuin hinnastoista,


    • palautemies

      Lähetin tämän ketjun juuri Oralin nettisivujen kautta heidän asiakaspalautteeseen. Katsotaan mitä tulevat tänne kertomaan!

    • Tikutus

      Suustani ei ole vuosiin löytynyt paikattavaa vaan sitten erehdyin menemään Oraliin. Kas kummaa löytyi peräti kahden täytteen reikä! Hammasröngten piti tietysti ottaa niin kiireellä etten ehtinyt kieltämään. Paikkaus oli niin huono etten ole saanut hammastikkua menemään enää siihen hampaanväliin. Rahastusta koko homma. Kehtasivat vielä soittaa vuositarkastukseen mutta kieltäydyin ja äänestäni taisi kuultaa suoranainen kauhu moista ehdotusta kohtaan. Oral mainostaa vielä ovelasti jotain tarjoustarkastusta. Työtoverini kävi myös kerran Oralissa ja ihmeellisesti löytyi häneltäkin paikattava hammas vaikka muutoin on selvinnyt muualla reiättömin hampain. En suosittelle kenellekkään. Oralia.

    • kakefin1

      Tässä alettiin ihmetellä vaimon kanssa Oralin periaatteita, että kenelle oikein kuuluvat asiakkaan maksamat kultahampaat, kun vaimolle on kaksi kertaa vaihdettu uusi kultasilta ja molemmilla kerroilla vanhat sillat on otettu haltuun kysymättä haluaako asiakas pitää maksamansa kullan. Mielestäni aika törkeää. Vaimo alkaa iiroitella asiakkuuttaan Oralista ja sitä ennen en oikein uskalla nimelläni antaa suoraa palautetta asiasta. Pitäisköhän?

      • kultaa mikä kiiltää

        eiköhän se potilaan suusta otettu kulta kuulu potilaalle,
        pyydä vaan takasin ja myy kullanostajille


    • oral_hammaslaakarit

      Hyvät ketjulaiset,

      Valitettavasti emme ole saanet palautekanavamme kautta tietoomme tätä keskustelua. Pyrimme kehittämään toimintaamme ja otamme erittäin mielellämme asiakaspalautetta vastaan osoitteessa www.oral.fi. Käsittelemme kaikki palautteet yksilöllisesti ja täysin luottamuksellisesti.

      Oral Hammaslääkärit pyrkii toteuttamaan laadukasta hammashoitoa, jossa luotettavan diagnoosin perustana toimii huolellinen hammaslääkärin tutkimus ja korkeatasoinen röntgenkuvaus. Hyvin usein esim. hammasväleistä ja paikkojen alta saattaa löytyä kariesta ja reikiä, jotka ilman kuvausta jäävät havaitsematta.

      Oralin tavoitteena on ennaltaehkäisevä ja terveyttä ylläpitävä hammashoito. Säännöllinen hammashoito yhdistettynä hyvään kotihoitoon on paras ja kustannustehokkain tapa ylläpitää suun ja hampaiden terveyttä.

    • Leevi Sytky

      Oral muuten lisää kaikkiin hammaslaboratoriolaskuihin 7 % potilaan tietä-
      mättä asiasta. Esim. 2000 euron laboratoriolasku onkin 2140 euroa!

      Yleishammaslääkärien taso heikko tai kohtalainen, erikoishammaslääkärit
      erinomaisia tai vähintäänkin hyviä kuten voi olettaakin. Yleishammaslääkäreistä
      voisi mainita melko hyvän Kirsi Ilomäen Tampereella, vaikka hän ei rtg-
      kuvista nykyään ymmärräkään riittävästi. Jostakin kuitenkin. Ei huono.

      Vitalometriä ei varmaan kukaan osaa käyttää edelleenkään. Siis hampaan
      elävyyden mittausta. Hanskat kädessä ei onnistu, mutta eihän ne siellä sel-
      laista tiedä. Voi, voi!

      • taas kohta tuoliin

        autokorjaamot ainakin jotkut veloittavat ns. pientarvikelisän auton korjaulksen tai huollon yhteydessä joka on esim 5% hammaspeikot näkyy keksineen saman, liikealalla ikäni toimineena tiedän, että monilla aloilla asiakkailta veloitetaan extraa, siis jotain mitä ei ehkä ole tehty tai laitettu, mitenkäs sitä hammaslääkärin tuolissakaan käyt keskustelemaan hinnoista, kun suu on auki tai täynnä tavaraa, eikä minulle ole ainakaan kukaan kertonut, että tämä maksaa nyt niin ja niin paljon, jos tehdään, vai tehdäänkö jotain muuta, valitettavaa,
        vaikka kunnallista puolta moititaankin, niin ei ne ainakaan rahasta, koska lääkäri ei saa mitään extraa hoidoista,
        itse olen käynyt sekä yksityisellä, että kunnallisella, plussia ja miinuksia voin antaa kummallekin, olen kyllä kova pitämään puoliani, en suostu aina heidän ehdotuksiinsa, on omiakin mielipiteitä


    • ...

      Kyseinen henkilö ei varmaankaan hirveästi arvosta, että hänen nimeään levitellään täällä keskustelupalstoilla. Ja mistä sinä tiedät ymmärtääkö hän röntgenkuvista vai ei? Oletko itse hammaslääkäri?

      • leevi sytky

        Varmasti arvostaa kaveriani. Hänen mukaansa juuri kukaan ei asemalla
        osaa käyttää vitalometriä, jolla kuulemma testataan, onko hammas kuoliossa
        vai ei. Juuri kukaan ei kuulemma ymmärrä käyttää kariesindikaattoria todetak-
        seen, että kaikki karies on poistettu. Juuri kukaan ei välitä, mitä yhdistemä-
        muoviväreja olisi syytä käyttää. Vaihtoehtoja on kuulemma runsaasti.

        Hänen mukaansa rtg-kuvat otetaan järjestelmällisesti alivalotettuina, tulkin-
        takelvottomina, aivan vastoin vuosikymmenten rtg-kirjojen suosituksia. Ja
        nykyistenkin radiologien suositusten vastaisesti hänen käsittääkseen.

        Hänen mukaansa kuvien tarkkuussuositus on 0.08-0.16 pikseliä. Jotkut
        näyttävät käsittäneen tämän niin, että valotussuositus olisi 0.08-0.16
        sekuntia. Hänen mukaansa suositukset ovat jyrkässä ristiriidassa. Ali-
        valotetut kuvat ovat hänen mielestään pelkkää rahastusta ilman edellytyksiä
        diagnoosin tekemiseen. Seurauksena kuulemma valtava määrä turhia
        juurihoitoja esim. Suomen oloissa, kun havaittavissa olevaa kariesta jäte-
        tään kasvamaan vuosiksi. Näin tämä hieman pöhelö kaverini väittää.
        On hän kuitenkin hoitanut hampaani lähes hoitotarpeettomaan kuntoon
        parikymmentä vuotta sitten.

        Tietenkin on mahdollista, että hän höperehtii.

        Ilomäestä tiedän, koska olen käynyt hänellä.

        Jos pitää paikkansa, että hammaslaboratoriolaskuina esitetään 7 %:lla
        kasvatettu summa, onko kyseessä mielestäsi asiallinen menettely? Po-
        tilaan tietämättä? Näin tämä kaverini ainakin sanoo. Olen siis hänen
        potilaansa.


      • Älkää yleistäkö
        leevi sytky kirjoitti:

        Varmasti arvostaa kaveriani. Hänen mukaansa juuri kukaan ei asemalla
        osaa käyttää vitalometriä, jolla kuulemma testataan, onko hammas kuoliossa
        vai ei. Juuri kukaan ei kuulemma ymmärrä käyttää kariesindikaattoria todetak-
        seen, että kaikki karies on poistettu. Juuri kukaan ei välitä, mitä yhdistemä-
        muoviväreja olisi syytä käyttää. Vaihtoehtoja on kuulemma runsaasti.

        Hänen mukaansa rtg-kuvat otetaan järjestelmällisesti alivalotettuina, tulkin-
        takelvottomina, aivan vastoin vuosikymmenten rtg-kirjojen suosituksia. Ja
        nykyistenkin radiologien suositusten vastaisesti hänen käsittääkseen.

        Hänen mukaansa kuvien tarkkuussuositus on 0.08-0.16 pikseliä. Jotkut
        näyttävät käsittäneen tämän niin, että valotussuositus olisi 0.08-0.16
        sekuntia. Hänen mukaansa suositukset ovat jyrkässä ristiriidassa. Ali-
        valotetut kuvat ovat hänen mielestään pelkkää rahastusta ilman edellytyksiä
        diagnoosin tekemiseen. Seurauksena kuulemma valtava määrä turhia
        juurihoitoja esim. Suomen oloissa, kun havaittavissa olevaa kariesta jäte-
        tään kasvamaan vuosiksi. Näin tämä hieman pöhelö kaverini väittää.
        On hän kuitenkin hoitanut hampaani lähes hoitotarpeettomaan kuntoon
        parikymmentä vuotta sitten.

        Tietenkin on mahdollista, että hän höperehtii.

        Ilomäestä tiedän, koska olen käynyt hänellä.

        Jos pitää paikkansa, että hammaslaboratoriolaskuina esitetään 7 %:lla
        kasvatettu summa, onko kyseessä mielestäsi asiallinen menettely? Po-
        tilaan tietämättä? Näin tämä kaverini ainakin sanoo. Olen siis hänen
        potilaansa.

        Olen avustanut hammaslääkäreitä monissa paikoissa,myös oralin hammaslääkäreitä. Olemme käyttäneet vitalometriä useasti ja joka kerta paikkauksessa cariesväriä. Missään paikassa en ole törmännyt alivalotettuihin kuviin...?? Jos käytte omasta mielestänne huonolla hammaslääkärillä, älkää syyttäkö koko firmaa. Niin kunta puolella, kuin yksityiselläkin on todella erilaisia hammaslääkäreitä.


      • 23+3
        Älkää yleistäkö kirjoitti:

        Olen avustanut hammaslääkäreitä monissa paikoissa,myös oralin hammaslääkäreitä. Olemme käyttäneet vitalometriä useasti ja joka kerta paikkauksessa cariesväriä. Missään paikassa en ole törmännyt alivalotettuihin kuviin...?? Jos käytte omasta mielestänne huonolla hammaslääkärillä, älkää syyttäkö koko firmaa. Niin kunta puolella, kuin yksityiselläkin on todella erilaisia hammaslääkäreitä.

        Oma hammaslääkäri taisi testata hampaan vitaliteetin painamalla jollain instrumentillä. Pyysi sanomaan kun tunui. Teki ilmeisesti ensin yhdelle vertailuhampaalle ja sitten testattavalle (tai päinvastoin).

        Onnistunee siis ilman mittareitakin.


    • ORALE valehtelijoit

      Paska & Paska paika kaikki varastaa lääkäreitä & johtaja ..... oral helsinki .

      Voit varastaa ihmisten rahat huijamalla mutta et voi varastaa ne onnellisuus mitä sinulla ei varmasti ole eika koskaan tule.

    • never again

      Thank you { Oral valehtelijoit } it's true those fucken doc... and director.sis johtaja stole customers. they are very very hungry for money. but just when I watch johtajat and Doctors who stole athers people money I release how agly and horror they look as my ORAL ......... ! Unhappy very old and ugly looking even they're still young so to be honest { rehellinen } is the only way you keep the bold and beaty not like you guys who don't even sleep well with out having medicine.

    • leevi sytky

      Työn laatu on todellakin hirvittävän heikkoa noin yleisesti ottaen. Kaikista
      ei ole kaverillani kokemusta, mutta näin hän sanoo. Omat kokemukseni
      ovat heikot, paitsi Ilomäen suhteen. Hän oli melkoisen hyvä.

    • syheröinen

      Kävin muutama vuosi sitten Oralissa useamman kerran. Kolme reikää
      löydettiin. Pitkään jomotellusta hampaasta sanottiin, ettei siinä ollut mitään
      vikaa, ei reikää eikä paikkaa ennestään.

      Noin vuotta myöhemmin kävin muualla. Jomotus oli muuttunut säryksi.
      Hammaslääkäri testasi hampaan elävyyden sähkömittarilla, jota hän sanoi
      vitalometriksi. Hammas ei reagoinut ollenkaan. Hän aloitti juurihoidon.
      Kammottavan lemun haistoin itsekin. Hänen mukaansa hammas on ollut
      kuoliossa vähintään useita vuosia. Kipu loppui jokseenkin heti.

      Molemmissa muissa siellä paikatuissa hampaissa oli kuulemma paikan
      alle jätetty kariesta. Molemmat piti paikata uudestaan.

      Lisäksi seitsemässä muussa hampaassa oli reikä, jotka hänen mukaansa
      olivat varmasti olemassa jo vuotta aikaisemmin pienempinä, mutta havaitta-
      vina.

      Hinnat karmeat. Parempaa hoitoa saa monesta paikasta 30-40 % halvem-
      malla! Pörssiyhtiön täytyy tietysti pyrkiä hyvään tulokseen. Laatu olisi
      kuitenkin ensisijainen elementti menestykseen. Muutama tuttu on kertonut,
      että muutama viikko sitten tehty paikka olisi irronnut noin vain.

      Semmosta.

    • olos

      Hinnat Suomen korkeimmat! Laatu heikko.

      Kävin Helsingissä Oralin vastaanotolla lohkeaman vuoksi. Hampaan puutumista
      ei jaksettu odottaa juuri hetkeäkään, eikä se puutunut hääppösesti myöhemmin-
      kään. Kyseessä oli alaposkihammas. Kipu oli sietämätön. Paikka lohkesi
      parin kuukauden kuluttua. Toisella vastaanotolla todettiin, että paikka oli sillä
      tavalla tehty, ettei se olisi voinutkaan kestää kauan. Kiinnitystä ei ollut tarpeeksi.
      Uusi paikka on kestänyt useamman vuoden. Paikkaus oli täysin kivuton. Ham-
      maslääkäri käytti edellisen kokemuksen takia toisenlaista menetelmää, jota
      hän sanoi periodontaalipuudutukseksi tai jotain sinne päin. Hampaan ja luun
      väliin. Loistavaa hoitoa.

    • Arwid Öiwing

      Erottajan toimipisteessä lukiessani potilas kansiotani huomasin maininnan että minulla on c-hep. Kysyin vastaanotossa mitä se tarkoittaa. Minulle vastattiin että potilastiedot olivat vain menneet sekaisin ja tekstin päälle vedettiin korjausliimaa.
      That´s it . Paha moka mun mielestä. Hammaslääkäri unohti muotin suuhuni melkein vartiksi kun puhui puhelimeen . Se muotti ei olisi saanut olla kuin muutaman sekunnin suussa . Sai tehdä kovasti ja voimaa käyttäen työtä , jotta sai sen irrotettua. Teettämäni proteesit eivät koskaan istuneet suuhuni. Mistään takuuhuollosta ei tietenkään mainittu. Kerronko lisää ? Antaa olla .Nyt olen löytänyt hyvän lääkärin , jonka avulla olen päässyt eroon pelosta joka vain Oralin ansiosta paheni.

    • hammis hakusessa

      Olin menossa oralille,mutta sitten luin näitä juttuja..
      Voisiko joku kertoa sitten että mihin kannattaa mennä alueella Porvoo, Lahti? Olen jo käynyt Porvoon omahammaslääkärillä.

      • Arwid Öiwing

        Olemme perhepiirissä todenneet että pienet yksityiset menevät aina ketjujen edelle. Hinta ja palvelu ovat aina kohdanneet. Itselleni tehtiin iso remontti pienellä yksityisellä . 5 käyntikertaa sis. uudet proteesit , tarvittavat hampaiden poistot ,paikkaukset ,hammaskiven poistot = n.2500-2600 € . Kelalta palautuksia 30% kaikesta muusta paitsi proteeseista. Lääkäri teki yhdellä kertaa mahd. paljon. Mun ei tarvinnut ravata siellä usein . Lääkäri oli reilu kun itse ehdotti sitä . Säästin poliklinikka maksuissa . Puolessatoissa tunnissa sai tehtyä enemmän kuin puolessa. Pelkäsin Oralin jälkeen lääkäreitä ihan ...tanasti , mutta nykyinen lääkäri vaistosi jo ennen kuin olin suutani avannut missä mennään osasi ottaa rauhallisesti eikä ..ttuillut yhtään . Ekalla käynnillä hän varasi minulle reilusti aikaa kävellä odotushuoneesta hoitotuoliin rauhoittumaan ja avaamaan suun sitten kun siihen itse olen siihen valmis eikä hintaan lisätty aikaveloitusta . Nyt kelpaa harjoitella uutta hymyä.


      • Kuopiolainen 4

        Onko kenellä kokemusta Kuopion Oralista? Kallista, hyvää vai huonoa hoitoa?


    • feinstein

      Eräällä Oralin vastaanotolla hoidettiin purennan hionnnalla kipua. Muöhemmin
      toinen pätevä hammaslääkääkäri totesi, että hammas oli vitalometrimittauksella
      arvioiden kuoliossa. Ei reaktiota lainkaan. Juurihoidon aloittaminen lopetti
      kivun heti. Diagnoosi ja ja hoito tapahtui tietysti muualla. Pätevyys nolla, pörssi-
      arvo nousee! Kummallista, epäpätevyys nostaa!

      • Umppu1

        Hampaan kuolioon joutuminen on hidas prosessi. Tyypillisesti alkuun on vihlomista lähinnä kylmälle ja mahdollisesti ajoittaista lyhytkestoista särkyä. Kivun lähdettä o vaikea paikallistaa tiettyyn hampaaseen. Pikkuhiljaa myös kuuma alkaa vihloa ja särky muuttuu jatkuvaksi ja kovenee. Kipu myös paikallistuu selkeästi yhteen hampaaseen. Tämä särky voi rauhoittua muutamassa päivässä itsekseen hampaan kuoltua tai voi syntyä paise.

        Prosessi on suhteellisen hidas ja alkuvaiheessa se voidaan pysäyttää. Jos taustalla on esim. purentarasitus, hampaan hionta voi auttaa. Valitettavasti aina hoito ei tule ajoissa eikä kuoliota voida enää estää vaan hammas joudutaan juurihoitamaan. Jos oireilu ei ole vielä kovin pahaa, kannattaa usein kuitenkin yrittää välttää turhaa juurihoitoa.

        Saamasi hoito kuulostaa täysin asianmukaiselta. Ilmeisesti sinulle ei kuitenkaan asiaa selitetty kunnolla.


      • Ei turhia juurihoitoa
        Umppu1 kirjoitti:

        Hampaan kuolioon joutuminen on hidas prosessi. Tyypillisesti alkuun on vihlomista lähinnä kylmälle ja mahdollisesti ajoittaista lyhytkestoista särkyä. Kivun lähdettä o vaikea paikallistaa tiettyyn hampaaseen. Pikkuhiljaa myös kuuma alkaa vihloa ja särky muuttuu jatkuvaksi ja kovenee. Kipu myös paikallistuu selkeästi yhteen hampaaseen. Tämä särky voi rauhoittua muutamassa päivässä itsekseen hampaan kuoltua tai voi syntyä paise.

        Prosessi on suhteellisen hidas ja alkuvaiheessa se voidaan pysäyttää. Jos taustalla on esim. purentarasitus, hampaan hionta voi auttaa. Valitettavasti aina hoito ei tule ajoissa eikä kuoliota voida enää estää vaan hammas joudutaan juurihoitamaan. Jos oireilu ei ole vielä kovin pahaa, kannattaa usein kuitenkin yrittää välttää turhaa juurihoitoa.

        Saamasi hoito kuulostaa täysin asianmukaiselta. Ilmeisesti sinulle ei kuitenkaan asiaa selitetty kunnolla.

        Näin on.itselläni hammas oireili kuumalle voimakkaasti ja ehdin jo luulla hermoon asti ulottuvaa reikää. Oireilu olikin pureta peräistä eli kun hammasta hiottiin särky lakkasi. mieluummin näin kuin turhaan aloitettu juurihoito. (Rahallisesti pääsin myös vähemmällä) aina hampaassa oleva jomotus ei ole cariesta.


    • gffghhuu

      Q
      Q












      Q















      Q










      Q











      A










      Q














      Q









      Q










      Q









      Q










      Q









      Q








      Q
























      Q































      W













































      S






































      S


































































































      S












































































      S





































































































































      D































































































































      D














































      D












































      S

    • plösö

      Edellisisistä tyhjistä riveistä päätellen Oral yrittää estää kritiikin. Kammottavaa
      työtä hirvittävällä hinnalla!

    • Mamuli

      Oralissa on ainakin törkeä toimistomaksu. Joka kerralta 15,90 e.
      Tulee hintaa yhdelle käynnille, jos käy useammin, niin huh- huh.

      Implanttihoito todella kallista. Helsingissä mainostaa muutama hammaslääkäriasema tonniakin halvemmalla mutta mietityttää uskaltaako mennä. Ns. tavalliset hammaslääkärit taitavat iskeä keinojuuren leukaan.

    • Magdalena

      Mulle myös on jäänyt ikävä fiilis. Hammaskirurgi oli ainoa siedettävä tyyppi (taksat tietty kohdillaan), perushammaslääkäri suht neutraali ,suuhygienistinä nuori pirkko, joka oli tympeä ja hammaskivenpoisto todella kivulias kokemus. Hinnat korkeat.

    • hämmästynyt

      Helsingin erottajan oralissa käydessäni tänään oli toinen ja viimeinen kerta!En koskaan enään käytä oralin palveluita.Menin hammaskivenpoistoon,ensiksi tämä ko.hlö oli myöhässä hoiti hammaskiveä 10minuuttia pois jolla sai kolmeväliä puhtaaksi sen jölkeen lopetti ja höpisi 15min ja sain laskun 110e!!!maanantaina varattuna aika vanhaan paikkaan jossa 45min hammaskivenpoisto koko suu 80e ja tiedän että hammaskivi poistetaan koko suusta!eikä kolmeväliä kerrallaan.Hammashygienisti huokui sitä että "ei työ maita" koska silti voi puhumisesta veloittaa 110e....että sillai..en suosittele!

      • Jurina

        Tämä on ihan normaali case Oralissa!


    • Mesiodentti

      Itse olen saanut hyvän ja asiantuntevan palvelun Hakaniemen Oralissa. Mukava, hyvä hammaslääkäri, jolla olen käynyt jo vuosien ajan. Hän on todella ammattitaitoinen, ystävällinen.

      Eikä mulla ole ollut valittamista heidän suuhygienististäkään. Ystävällinen ja hyvä palvelu kaiken kaikkiaan.

    • riippuujaroikkuupaikasta

      itselläni oli hurja hammaslääkärikammo enkä suostunut että viisauden hampaita revittäisiin ilman nukutusta. menin Lahden oraliin maksaahan se mutta oli hintansa arvoista. hammaslääkäri oli kokenut ammattilainen enkä julkisella ole yhtä ammattitaitoisempaa tavannut. nukutus onnistui hyvin ja pitivät hyvin huolta melkein koti ovelle asti.
      kävin toisen kerran kun juurihoitoa määräsivät julkisella (hammas ei ollut oireillut edes reikää) sama lääkäri oralilla tarkasti ja sanoi että voidaan tehdä juurihoito nukutuksella mutta hammas ei tule kestämään ja puren sen halki ennemmin tai myöhemmin joten nappastiin pois.
      onneksi en kuunnellut julkisenpuolen "harjoittelijoita".

    • lottorivi

      "...että voidaan tehdä juurihoito nukutuksella mutta hammas ei tule kestämään ja puren sen halki ennemmin tai myöhemmin joten nappastiin pois."

      Kuullostaa äkikseen oudolta jos reiätön ja muutoin ehjä hammas luokitellaan johonkin kristallipallon katsoen heikoksi ja varmuudella halkeavaksi.

      Lähtäokohtana hammashoidossa tulee olla ennakiva hoito, sekä olemassa olevien hampaiden säilytäminen aina kuin se suikin vain on mahdollista, juurihoidettujenkin, joilla on oma roolinsa myös rinnakkaisten hampaiden vakaudelle ja luustolle jossa ovat kiinni. Hampaan poistaminen on se ehdottomasti viimeisin mahdollinen vaihtoehto johon ei tule lähteä kevyesti.

      Myös huonkuntoinen, mutta juureltaan terve ja elävä hammas tulisi koettaa säilyttää elävänä niin kauan kuin siihen keinoja vain löytyy.

      Visaudenhampaat ovat sitten oma lukunsa ja niitä harvemmin kannataa koettaa säilyttää.

      Hyvän hammaslääkärin löytäminen on kuin lottoa. ja jos hyvän kohtaa, niin ei kannata käydä tarpeettomasti muualla arpomassa onneaan.

    • kottilainen

      Oralissa on varmasti hyviä hammaslääkäreitä mutta sen täytyy lisäksi elättää valtava määrä muuta porukkaa. Ei katetta hinnalle. Edullisemmalla pääsee, kun menee yrittäjälle, jolla on oma vastaanotto. Hinnat kohdillaan ja yrittää parhaansa, ei ole varaa menettää asiakkaita. Aina hyvä palvelu.
      Oralissa toimistomaksu 16€ joka kerta. Minun hammaslääkärillä 0.

      • Hjhjj

        Heh aika hassu logiikka :) Mites paljon henkilökuntaa, paljon asiakkaita?


      • eiikinäoraliin

        Oral vie kelakorvauksesta suurimman osan palvelumaksuna...siis kun kirjoittaa kuitin! En mene enää koskaan Oral hamamslääkäriin. Menin korjauttamaan kruunun joka oli rikki. Teki kaikkea muuta mutta ei korjannut kruunua...pani siihen jotain paikka-ainetta, laskutti 351,0 eur johon ei oltu edes merkitty paikkauksen hintaa! Kolme kertaa kävin; suunavaus maksoi 158,00, tsekattiin mitä suussa on..sitten kotiin...seuraava kerta 285,00 röntgen... ja viimeisen kerran lasku oli 351,00! Tämä on silkkaa huijausta! Tulen valittamaan Oraliin ja kuluttaja-asiamiehelle! Antibiotteja meinasi syöttää. Reseptissä ei ollut merkintää mihinkä tautiin ne on annettu! Sanoisin nyt VAROKAA JA VAATIKAA KUSTANNUSARVIA JA ETTÄ MITÄ SULLE AIOTAAN TEHDÄ!
        Pelkkä kruunun hionta oli tänään 71 eur...sen teki toinen Oralin lääkäri kun vaihdoin lääkäriä..yhteensä 865,00 eur! En ikinä ymmärtänyt mitä se lääkäri tekee eikä se sanonut selvästi piti kamalaa kiirettä ja touhusi....väitti vielä minun halunneen tuon hoidon?!
        Pyysin Oralilta selvitystä toistaiseksi ei le kuulunut selvitystä vaikka lääkäriaseman valvoja lupasi viime viikolla!


    • OraaliliustaRektumiin

      Mulle tehtii oralissa sen kerran ku siellä kävin iha ok jälkee hampaan paikkaukse merkeis, mut hinnat hirvitti. otti hammasröngtenin vaikken pyytäny eikä kysyny juuta eikä jaata. laitto puudutuksen vaikken pyytäny eikä kysyny juuta eikä jaata, toki halusin puudutuksen. mut musta vaa tuntuu ku suus o nii pirusti fixattavaa et teki hyvän ensivaikutelman et tulisin takas. luettuani mestasta en taida palata.

    • Jollemi

      Kyllä tämä Oral Hammaslääkäri palvelu on todella epäasiallista! Kävin siellä 2/15 Nokian Oral. Hammaslääkäri oli 40 minuuttia myöhässä, yritti vielä kuroa päivän aikataulua kiinni, yrittämällä hätistää minua pois, kysymällä, että katsotaanko aika jollekkin muulle päivälle. No, sieltä tuli aika suuhygienistille, sama paikka. Hän oli vapaa, mutta ei kuulemma ollut kerinnyt pitämään ruokatuntia, niin piti sen ja oli 20 minuuttia myöhässä. Sitten rupesi 1/16 tulemaan postia ja tekstiviestiä, että minulle on varattu alustava aika. En vastannut. Nyt 2/15 soittivat, että aika on varattuna Nokian Oraliin. Sanoin, että saan kyllä itse varattua, jos on tarvetta. Luulisi, että olisivat uskoneet, mutta seuraavana päivänä tuli taas puhelu Oralilta, että aika on varattu Tampereen Oraliin. Eikö tämä ole todella törkeää, puhelinnumeroni on kuitenkin salainen ja tarkoitettu potilas asioihin yms. Mitään positiivista sanottavaa ei minulla ole Oralista ole, sen kun olen siellä asioinut. Kallispaikka alkaen 16 euron toimistomaksusta, röntgen, joka otetaan vaikka ei pyydä yms. En voi kertakaikkiaan suositella!

      • OralHammaslääkärit

        Jollemi, ikävä kuulla ettet ole ollut tyytyväinen Oralin palveluihin ja käynnistänne on jäänyt huono kokemus. Pahoittelemme tapahtunutta. Toivoisimme, että ottaisitte yhteyttä Nokian toimipisteeseemme tai jättäisitte palautteenne verkkosivujemme kautta https://www.oral.fi/Tietoa-Oralista/Palaute/ jotta saamme asian selvitettyä. Vuositarkastuskutsut ovat osa yksilöllistä hoitosuunnitelmaa, jonka hammaslääkäri on käyntinne yhteydessä laatinut. Hoitosuunnitelmaan kirjataan sopiva tarkastusväli, jonka mukaan kutsumme ajan lähestyessä hoitoon. Tämä voidaan toki tiedoistanne muuttaa siten, että kaikki ajat varaatte tarvittaessa itse. Haluamme vielä pahoitella, että palvelustamme on jäänyt teille huono kokemus. Toivottavasti saamme palvella teitä vielä jatkossa parhaalla mahdollisella tavalla. Ystävällisin terveisin: Miia, Oralista


    • OralOnHuijjari

      Kävin Oralilla tällä viikolla hammashoidossa sillä hampaasta oli lohjennut pala. Mainitsivat että lohjennutta hammasta ei voi korjata joten pyysin poistamaan hampaan. Ryökäleet ryöstivät 800€ käynnilltä. Oli asianosaisen ensimmäinen ja viimeinen kerta tässä Tampereen hammaslääkärissä.

      Hyvät ihmiset! Pysykää kaukana tästä yrityksestä. Veloittavat jos milläkin verukkeella aivan järjettömiä summia olemattomasta hoidosta!

    • OralOnHuijjari

      Kävin Oralilla tällä viikolla hammashoidossa sillä hampaasta oli lohjennut pala. Mainitsivat että lohjennutta hammasta ei voi korjata joten pyysin poistamaan hampaan. Ryökäleet ryöstivät 800€ käynnilltä. Oli asianosaisen ensimmäinen ja viimeinen kerta tässä Tampereen hammaslääkärissä.

      Hyvät ihmiset! Pysykää kaukana tästä yrityksestä. Veloittavat jos milläkin verukkeella aivan järjettömiä summia olemattomasta hoidosta!

    • OralOnHuijjari

      Kävin Oralilla tällä viikolla hammashoidossa sillä hampaasta oli lohjennut pala. Mainitsivat että lohjennutta hammasta ei voi korjata joten pyysin poistamaan hampaan. Ryökäleet ryöstivät 800€ käynnilltä. Oli asianosaisen ensimmäinen ja viimeinen kerta tässä Tampereen hammaslääkärissä.

      Hyvät ihmiset! Pysykää kaukana tästä yrityksestä. Veloittavat jos milläkin verukkeella aivan järjettömiä summia olemattomasta hoidosta!

    • OralOnHuijjari

      Kävin Oralilla tällä viikolla hammashoidossa sillä hampaasta oli lohjennut pala. Mainitsivat että lohjennutta hammasta ei voi korjata joten pyysin poistamaan hampaan. Ryökäleet ryöstivät 800€ käynnilltä. Oli asianosaisen ensimmäinen ja viimeinen kerta tässä Tampereen hammaslääkärissä.

      Hyvät ihmiset! Pysykää kaukana tästä yrityksestä. Veloittavat jos milläkin verukkeella aivan järjettömiä summia olemattomasta hoidosta!

    • OralOnHuijjari

      Kävin Oralilla tällä viikolla hammashoidossa sillä hampaasta oli lohjennut pala. Mainitsivat että lohjennutta hammasta ei voi korjata joten pyysin poistamaan hampaan. Ryökäleet ryöstivät 800€ käynnilltä. Oli asianosaisen ensimmäinen ja viimeinen kerta tässä Tampereen hammaslääkärissä.

      Hyvät ihmiset! Pysykää kaukana tästä yrityksestä. Veloittavat jos milläkin verukkeella aivan järjettömiä summia olemattomasta hoidosta!

    • OralOnHuijjari

      Kävin Oralilla tällä viikolla hammashoidossa sillä hampaasta oli lohjennut pala. Mainitsivat että lohjennutta hammasta ei voi korjata joten pyysin poistamaan hampaan. Ryökäleet ryöstivät 800€ käynnilltä. Oli asianosaisen ensimmäinen ja viimeinen kerta tässä Tampereen hammaslääkärissä.

      Hyvät ihmiset! Pysykää kaukana tästä yrityksestä. Veloittavat jos milläkin verukkeella aivan järjettömiä summia olemattomasta hoidosta!

    • RYÖSTÖÄ

      Olin muutama vuosi sitten käynyt viimeksi Oralilla , ja odotin ihan kohtuuhintaista j hyvää palvelua, mutta vielä mitä!! Hinnat ovat ainakin tuplaantuneet kolmessa vuodessa!! Lisäksi tuli joku palvelumaksu 16 eur, mistä ei netissä mainita mitään. Jos hammaskiven poisto maksaa yli 100,- eur , ja hampaan paikkaaminen yli 100,- eur, niin en voi suositella...

    • Älkäämenkö

      Tärkeää! Käykää sellaisella hammaslääkärillä joka itse omistaa vastaanottonsa- ei ketjuilla
      Hinnat ihan eri tasoa
      Jotain kummaa on tapahtunut viime vuosina, kaikki kuuluvat ketjuihin ja hinnat pilvissä.. On vielä pieniä vastaanottoja olemassa kun etsitte niitä
      Minulla oma jossa olen käynyt vuosia mutta ystäviä ja sukulaisia ryöstetty näillä huijaushinnoilla!!

    • ExOralAsiakas

      Kävin Oralissa, koska huulessani oli patti ja halusin tarkastaa, onko se ok. Oli ok, vain vähän isompi sylkirauhanen.

      Tarkastus kesti enintään minuuntin. Olin huoneessa alle 5 minuuttia ja hinta toimenpiteelle oli 49 euroa. Suppea tarkastus toimistomaksu.

      Kallis minuuttipalkka.

      Tuo huoneessa lääkärin kallista aikaa kuluttamani max 5 minsaa maksaa 49 euroa eli siis 9,8 € minuutti ja se kun kerrotaan 60 minsalta, niin saadaan tuntipalkka, eli 588 € tunti - vaikeaa uskoa, mutta TOTTA.

      Oikeasti lääkäri teki tutkimusta vain yhden minuutin ja muu aika meni laskutukseen.

      Kannattaisi opiskella hammaslääkäriksi ja mennä töihin Oraliin - jos omatunto sen sallii. Itse en hammaslääkärinä raskisi laskuttaa vuosia lääkärikeskuksessa asioineelta asiakkaalta tuollaista summaa minuutin työstä.

    • YksiHuonoimmista

      Oralin tampereen koskarin vastaanotossa on töissä narsisti, joka hihittelee asiakkaille heti kun nämä kääntävät selkänsä. Asemavastaava ja tämä ns. "asiakaspalvelija" ovat molemmat samaa maata.

      Milloin nauretaan hikoileville pelokkaille asiakkaille, milloin röökin hajusta, milloin mistäkin. Jokaisesta löytyy naurun aihetta.

      Pysykää kaukana tästä paikasta!

    • EiKetjuhammaslääkärille

      Minä suosittelen vanhan ajan yksityisiä vastaanottoja, jotka eivät kuulu ketjuihin
      Ei yrittäjä kenellekään naureskele.. !

      • Anonyymi

        Niitä ei enää tahdo löytyä.Ovat jääneet eläkkeelle,ja nuoret menevät näihin ketjuihin.
        Nimimerkki:eläkkeellä itsekin hml


    • Harmitus

      Oralin hammaslääkäri kysyi, voiko hän hioa vähän etuhampaideni nurkkia, kun niissä oli halkeamisen vaara. Sanoin, että saa, jos on varmaa, etteivät hampaat lyhene.

      Etuhampaani olivat ihan samanmittaiset, mutta hionnan jälkeen toinen on pari milliä lyhyempi. Koska olen vähän tarkka tyyppi ja visuaalinenkin, niin minua häiritsee tuo epäsymmetria, kun olen tottunut näkemään aiemmin symmetritset etuhampaani.

      En halua lyhentää toista etuhammasta, sillä etuhampaani ovat muutenkin vähän liian lyhyet.

      Mitä on tehtävissä?

      Voiko paikka-aineella pidentää tuota lyhyempää hammasta ja saako siitä varmasti saman värisen, mitä se hammas muutenkin luonnostaan on.

    • OralHammaslääkärit

      Hyvä Harmitus,

      Kannattaa ottaa yhteyttä sinua hoitaneeseen Oralin toimipisteeseen tai asiakaspalveluun (p. 010 400 3400), jotta tilanne voidaan selvittää hoitavan hammaslääkärin kanssa.

      Etuhampaiden kärjet usein kuluvat ja lohkeilevat. Etuhampaita voidaan korjata mm. paikka-aineella ja koko ulkopinnan peittävillä laminaateilla tai kruunuilla. Keraamiseet laminaatit säilyttävät värinsä ja ne tehdään yksilöllisesti täysin viereisen hampaan näköiseksi ja väriseksi. Esimerkkivideo korjatusta lohjenneesta etuhampaasta: https://www.youtube.com/watch?v=9lWDF4TXduY
      Toivottavasti ongelmaan löytyy sopiva ratkaisu.

      Terveisin Oralin viestinnästä,
      Minna

      • Harmitus

        Kiitos Oralin viestinnän Minna viestistä ja linkistä.

        Olen aika varma, että jos menisin valittamaan hammaslääkärille siitä, että hän hioi lupauksensa vastaisesti hampaitani niin, että toinen niistä lyheni, niin hammaslääkäri kyllä lupaisi korjata hampaan paikka-aineella, (mikä ei ole sen aiemman hampaani veroinen) ja varmastikaan hän ei sitä työtä ilmaiseksi tekisi.

        Vai uskotko sinä Minna, että saisin hampaan pidennyksen ilmaiseksi?

        Minulla on kuva hampaistani ennen sitä hammaslääkärikäyntiä. Kuvasta näkee selvästi, ettei hiomiseen olisi ollut välttämätöntä tarvetta. Hän sanoikin, että hampaat tulevat luonnollisemman näköiseksi, jos niitä vähän hioo, kun ne ovat vähän luonnottoman tasaiset.

        Koska vain kahden hampaan ulkoreunoja piti vähän pyöristää, niin on kummallista, että hän päätti hioa toista hammasta lyhemmäksi ja pyöristää etuhampaita myös sisänurkista.

        Olen käynyt tällä mukavalla ja ennen niin hyvällä hammaslääkärillä 4 kertaa ennen kuin firma siirtyi Oralin omistukseen, jonka jälkeen firmasta lähti hyvin pian pois kolme hyvää hammaslääkäriä ja tästä hionnan tehneestä lääkäristäkin tuli tosi kiireinen ja huolimaton. Omistajan vaihdoksen jälkeen olen käynyt ko. firmassa kahtena vuonna hampaiden tarkastuksessa.

        Kummallakin kerralla lääkäri sanoi, että onpa hampaat hyvässä kunnossa eikä ole hammaskiveäkään, mutta kuitenkin yllättäen lääkäri on alkanut sitä olematonta hammaskiveä hioa vähän muutamasta hampaasta, viime vuonna mekaanisesti ja tänä vuonna pyöräytti ultraäänilaitteella muutaman hampaan kohdasta - ja niinpä hän sai laskuttaa tarkistusmaksun lisäksi 74 euroa parodontologisesta hoidosta, joka kesti maksimissaan 3 minuuttia.

        Kävin samassa Oralin firmassa tarkistamassa huulen sisälle tulleen patin v. 2017. Olin hammaslääkärin huoneessa maksimissaan 4 minuuttia, joista lääkärillä meni kaksi miinuuttia laskun kirjoittamiseen - 49 euroa, kiitos.

        Oral Oy = Ahneus Oy .


      • Anonyymi
        Harmitus kirjoitti:

        Kiitos Oralin viestinnän Minna viestistä ja linkistä.

        Olen aika varma, että jos menisin valittamaan hammaslääkärille siitä, että hän hioi lupauksensa vastaisesti hampaitani niin, että toinen niistä lyheni, niin hammaslääkäri kyllä lupaisi korjata hampaan paikka-aineella, (mikä ei ole sen aiemman hampaani veroinen) ja varmastikaan hän ei sitä työtä ilmaiseksi tekisi.

        Vai uskotko sinä Minna, että saisin hampaan pidennyksen ilmaiseksi?

        Minulla on kuva hampaistani ennen sitä hammaslääkärikäyntiä. Kuvasta näkee selvästi, ettei hiomiseen olisi ollut välttämätöntä tarvetta. Hän sanoikin, että hampaat tulevat luonnollisemman näköiseksi, jos niitä vähän hioo, kun ne ovat vähän luonnottoman tasaiset.

        Koska vain kahden hampaan ulkoreunoja piti vähän pyöristää, niin on kummallista, että hän päätti hioa toista hammasta lyhemmäksi ja pyöristää etuhampaita myös sisänurkista.

        Olen käynyt tällä mukavalla ja ennen niin hyvällä hammaslääkärillä 4 kertaa ennen kuin firma siirtyi Oralin omistukseen, jonka jälkeen firmasta lähti hyvin pian pois kolme hyvää hammaslääkäriä ja tästä hionnan tehneestä lääkäristäkin tuli tosi kiireinen ja huolimaton. Omistajan vaihdoksen jälkeen olen käynyt ko. firmassa kahtena vuonna hampaiden tarkastuksessa.

        Kummallakin kerralla lääkäri sanoi, että onpa hampaat hyvässä kunnossa eikä ole hammaskiveäkään, mutta kuitenkin yllättäen lääkäri on alkanut sitä olematonta hammaskiveä hioa vähän muutamasta hampaasta, viime vuonna mekaanisesti ja tänä vuonna pyöräytti ultraäänilaitteella muutaman hampaan kohdasta - ja niinpä hän sai laskuttaa tarkistusmaksun lisäksi 74 euroa parodontologisesta hoidosta, joka kesti maksimissaan 3 minuuttia.

        Kävin samassa Oralin firmassa tarkistamassa huulen sisälle tulleen patin v. 2017. Olin hammaslääkärin huoneessa maksimissaan 4 minuuttia, joista lääkärillä meni kaksi miinuuttia laskun kirjoittamiseen - 49 euroa, kiitos.

        Oral Oy = Ahneus Oy .

        Jos maksoit silloin 3min.hammaskivenpoistosta 74€,niin nyt 5min poisto maksaa 149€.


    • Harmitus

      Jos ihmettelette, miten tuo parodontologinen hoito kesti niin kauan, max 3 minuuttia, niin siihen kuului muutaman hampaan olemattoman hammaskiven poiston lisäksi myös hammashoitajan tekemä fluoraus. Koskaan ei fluorilakkaa ole laitettu hampaitteni päälle niin epätasaisesti, mutta kiire taisi olla hoitajallakin. Kalliita minuutteja. En maksanut laadusta.

    • OralHammaslääkärit

      Hyvä Harmitus,

      Ikävä kuulla, ettei hoitokokemuksesi vastannut odotuksiasi. Etuhampaan osalta kannattaa selvittää asiaa hoitaneen toimipisteen ja hammaslääkärin kanssa. Takuukorjaukset ovat suunterveydenhoidossa myös mahdollisia tapauksissa, joissa hoidossa on tapahtunut virhe. Kannattaa selvittää asia hoitaneen toimipisteen kanssa, että tilanteesi voidaan tarkistaa ja pääset keskustelemaan annetusta hoidosta ja mahdollisista hoitovaihtoehdoista.

      Hammashoidossa hoito suunitellaan aina yksilöllisesti ja laskutuksen perusteena ovat toimenpiteet. Toimenpiteelle on määritelty Kela-korvaus, joka vähennetään toimenpiteen hinnasta. Esim. hampaiden tarkastus eli suun perustutkimus on toimenpide. Toimenpiteeseen käytetty aika on harvoin laskutusperuste.

      Poikkeuksena tästä on suuhygienistin suorittama parodontologinen hoito eli hammaskiven poisto. Parodontologisessa hoidossa ei poisteta pelkästään hammaskiveä vaan myös bakteeripeitteet ienrajasta ja sen alta ientaskusta. Toimenpide hoitaa ja ennaltaehkäisee Suomessa erittäin yleisiä iensairauksia, joilla on yhteys moniin kroonisiin sairauksiin ja yleisterveyteen. Siitä syystä ns. parodontologinen hoito on erittäin tärkeää terveyden kannalta ja monelle säännöllinen käynti suuhygienistillä on osa sekä iensairauksien hoitoa ja/tai ennaltaehkäisevää hoitoa.

      Toivottavasti ongelmaasi löytyy sopiva ratkaisu.
      Terveisin Oralin viestinnästä,
      Minna

      • Harmitus

        Kiitos Minna. Mietin eri vaihtoehtoja...


      • Viroon-kaikki

        Itselläni oli Oralin paikkaama hammas, johon tehty paikka putosi noin 2 viikon kuluttua vastaanotosta. Kyseessä oli jokin ulkosuomalainen hammaslääkäri, joka hädin tuskin puhui suomea. Toki korjasivat takuuseen, kun esitin laskun.

        Miksi Oral hyväksyy ketjuunsa joka sortin räpiköijiä? Miksi ihmeessä täällä Suomessa ei ole jotain hammaslaakäri-ketjua, johon voisi sataprosenttisesti luottaa?

        Pitääkö meidän kaikkien mennä Viroon hampaita hoidattamaan? Tätä en ymmärrä, vaikkka niin moni nykyään tekee. Viro on halvempi, parempi, eikä nykyisin Kela -korvauksilla ole mitään merkitystä.

        Ainakin itse maksaisin reilusti, Suomessa tehdystä kunnon työstä, johon voisin todella luottaa!!!!


    • Vaaluska

      Kävin oral tapiolassa hyvä palvelu ja todella asiansa osaavii toisessa paikassa olis otettu hammas pois niin nää paikkas ja sano ettei missään nimessä tartte poistaa kiitos heille.

    • Tyhmä

      Älkää rahoistanne välittävät menkö pörssiyhtiö Oralille. Kaikki suunnilleen puolta kalliimpaa kuin muualla. En tuota tiennyt. Kaksi kertaa käynyt ja taksa yli viisisataa tähän mennessä ja yli kahden tonnin menee. En enää voi puljua vaihtaa. Joka instrumentin suuhunlaitto hinnoiteltu erikseen. Jos menee tarkastukseen ja vähän raavitaan samalla hammaskiveä lasku on 5-6 kertainen kuin tarkastushinta..

    • OralHammaslääkärit

      Hyvä nimimerkki Tyhmä,

      Harmillista, että hammashoidon hinta on aiheuttanut ikävän yllätyksen. Hammashoidon laskutus tapahtuu aina toimenpideperusteisesti. Jokaisen toimenpiteen hinta ja siitä saatava Kela-korvaus on oltava toimipisteessä asiakkaan nähtävänä. Oralissa tehtävien yleisimpien toimenpiteiden hinnat löytyvät myös verkosta: https://www.oral.fi/tietoa-ja-ohjeita/asiakkuus/hinnasto/
      Hintojen vertailun lisäksi kannattaa vertailla myös hoidon laatua ja siinä käytettäviä materiaaleja sekä teknologiaa, jotka vaikuttavat hoidon lopputulokseen ja sen kestävyyteen.

      Hoitosuunnitelman laatimisen yhteydessä hammaslääkäri antaa tarkan hinta-arvion eri hoitovaihtoehdoista. Kustannusarviosta ja erilaisista hoitovaihtoehdoista kannattaa aina myös keskustella hoitavan hammaslääkärin kanssa ennen hoidon aloittamista. Kustannuksia laajoissa hoitokokonaisuuksissa kasvattavat tarvittavat toimenpiteet ja materiaalit.

      Oral Hammaslääkärit Oyj on ollut Helsingin arvopaperipörssiin listattu yhtiö vuoteen 2014 asti. Tällä hetkellä yhtiön omistaa Colosseum Dental Group, joka keskittyy laadukkaan hammashoidon tarjoamiseen Euroopan laajuisesti. Yhtiöllä on yli 300 hammaslääkäriasemaa kahdeksassa maassa. Colosseum Dentalin taustalla toimii sveitsiläinen Jacobs Foundation -hyväntekeväisyyssäätiö, joka tukee lasten ja nuorten kehitystä maailmanlaajuisesti.

      Kannattaa ottaa yhteyttä toimipisteeseen, jossa hoito toteutetaan tai Oralin asiakaspalveluun numerossa 010 400 3400, jotta hoitonne tarkka sisältö ja sen kustannukset voidaan selvittää yhdessä hoitavan hammaslääkärin kanssa.

      Terveisin Oral Hammaslääkäreiden viestinnästä,
      Minna

    • Suosinsuomalaista

      Hintojen vertailun lisäksi kannattaa vertailla myös hoidon laatua ja siinä käytettäviä materiaaleja sekä teknologiaa, jotka vaikuttavat hoidon lopputulokseen ja sen kestävyyteen.

      Miten potilas osaa tällaista tehdä?? Kysynpä vaan!

      (Ja kun on ongelmia, piiloudutte organisaation taakse.. )

    • OralHammaslääkärit

      Hyvä Suosinsuomalaista,

      Hammashoidon laadun vertailu ei ole potilaalle ja asiakkaalle helppoa. Hoitavalta hammaslääkäriltä kannattaa aina kysyä erilaisista hoitomahdollisuuksista ja niiden hinnoista sekä eroista lopputuloksessa. Verkossa on myös tietoa saatavilla hoitovaihtoehdoista.

      Paikkaushoidossa esim. on tarjolla useita erilaisia vaihtoehtoja ja materiaaleja. Hammaslääkäri osaa kertoa kulloinkin parhaimman mahdollisen hoitomuodon. Yleistäen esimerkiksi keraamiset paikat ovat muovia kestävämpi ratkaisu taka-alueen purupintojen paikkaamiseen. Keraamiset paikat ovat hinnaltaan muovia kalliimpia. Hammaslääkärin kanssa kannattaa aina keskustella terveyden kannalta parhaasta ja pitkällä aikavälillä kustannustehokkaimmasta ratkaisusta. Valitettavasti yleensä soveltuvien vaihtoehtojen määrittely ei ole mahdollista muutoin kuin hammaslääkärin vastaanotolla.

      Mikäli hoitoon liittyen herää kysymyksiä kannattaa aina ottaa yhteyttä joko hoitavaan toimipisteeseen tai keskitettyyn asiakaspalveluumme. Kaikki asiakaspalautteet käsitellään Oralissa aina viipymättä.

      Terveisin Oralin viestinnästä,
      Minna

      • Suosinsuomalaista

        Niin mutta kun minä haluaisinkin keskustella hoitavan hammaslääkärin kanssa, jos on jotain ongelmaa enkä keskitetyn ajanvarauksen.
        Siksi te ette enää ole minulle oikea hoitopaikka.


    • Anonyymi

      Tampereen Oralilta jäi todella huono kokemus, siellä eräs täysin epäammattimainen hammaslääkäri teki selkeän hoitovirheen hammasta korjatessaan. Harkitsen kulutta-asiamiehen yhteydenottoa.

    • Anonyymi

      "Miksi hintanne on niin kova, liiketoimintajohtaja Jarno Huurinainen?
      – Me emme ensisijaisesta kilpaile hinnalla vaan palvelukokemuksella ja hoidon laadulla. "

      Kunpa tarjoaisivatkin laatua tai edes kelvollista työtä!

      Terveyskeskushammaslääkärit hoitavat vain oikeat viat ja niin hyvin, ettei potilas ihan heti tulisi uudestaan. Ainut ongelma on, ettei aikoja vain saa ajoissa, ellei kestämättömät kivut. Oralin liikeajatus tuntuu olevan, että hoidetaan kuvitteellisiakin vikoja (samalla kun oikeasti hoitoa tarvitsevat viat jäävät huomaamatta) ja niin huonosti, että potilas joutuu korjauskierteeseen. Eikö kellään tule mieleen, ettei sellainen potilas tule takaisin? Laatu maksaa oikeasti itsensä takaisin niin uskollisina asiakkaina kuin hyvänä maineena.

      Oralilta löytyy varmasti monenlaisia lääkäreitä, mutta omissa kokemuksissani korostui juuri rahastus laadun kustannuksella. Ei ehkä ihan Kukontorin pahimpien luokkaa, mutta likimain. Harmillista ettei hyviä lääkäreitä pysty mitenkään tunnistamaan huonoista kokeilematta. Mahtaakohan hammaslääkärien arviointiin sopia sääntö, että mitä enemmän tarjolla aikoja, sitä huonompi lääkäri?

    • Anonyymi

      huh mitä rahastusta. ensin kävin kesällä, sanottiin ei mitään vikaa hampaassa mene neurologille, nyt kävin uudelleen kun ien mäti, jösses mikä lasku yhdestä käynnistä. siirryn takaisin omalle lääkärille, joka hoitaa hampaan kerralla kuntoon.

      • Anonyymi

        Minulla sama kokemus. Käskettiin neurologille vaikka suussa hoidettavaa. Ei halunnut hoitaa?!
        Juurihoitoa ei tämän naisen luona ollut koskaan kivuton. Ihan karsea kokemus.
        Aloin kuvittelemaan ettei hammaskipua ole oikeaa ja söin jopa lyricaa kipuun joka olisi pitänyt hoitaa tämän erikoishammaslääkärin kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla sama kokemus. Käskettiin neurologille vaikka suussa hoidettavaa. Ei halunnut hoitaa?!
        Juurihoitoa ei tämän naisen luona ollut koskaan kivuton. Ihan karsea kokemus.
        Aloin kuvittelemaan ettei hammaskipua ole oikeaa ja söin jopa lyricaa kipuun joka olisi pitänyt hoitaa tämän erikoishammaslääkärin kuntoon.

        Törkeää palvelua. Lisäksi ottivat uudet röntgenkuvat kun oma tietotekniikka ei toiminut eivätkä saaneet vanhoja kuvia auki. Oma lääkärini näki heti kuvissa mikä vialla. Hammaslääkäri tiuski hoitajalle epäkohteliaasti. Tuli ikävä tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Törkeää palvelua. Lisäksi ottivat uudet röntgenkuvat kun oma tietotekniikka ei toiminut eivätkä saaneet vanhoja kuvia auki. Oma lääkärini näki heti kuvissa mikä vialla. Hammaslääkäri tiuski hoitajalle epäkohteliaasti. Tuli ikävä tunne.

        Minä maksoin kalliit Kartiokeilakuvat 3D ja tämä erikoishammaslääkäri ei niitä avannut. En tiedä kadottiko kuvat ja sentakia hoito epäonnistui ka oli kivuliasta?!


    • Anonyymi

      Oralin hammaslääkäreitä on joka lähtöön. He ovat ottaneet ketjuunsa kaikki halukkaat (siltä ainakin potilaan näkökulmasta näyttää).

      Siis, siellä ei ole laadun varmistusta, toki takuuseen saa uuden paikan, jos jokin toinen, erittäin huono Oral on sössinyt ja paikkka pudonnut viikossa. Korjaavat ja hyvittävät kyllä huonon hammaslääkärin virheen.

      Siis Oral pitäisi olla hyvä brändi, mutta he eivät näköjään testaa uusia halukkaita, vaan kuka tahansa suhari pääsee ketjuun ilman näyttöä osaamisesta. Tämä on harmillista!

      • Anonyymi

        Jäi vähän rahastuksen maku, kun olin varannut ajan vain tarkastukseen ja hammaslääkäri sitten äkkiseltään putsasi hammaskivet eikä maininnut kyseiseen toimenpiteen hintaa, joka oli 85e. Olin varautunut vain tarkastusmaksuun 69e . Hinnaksi tulikin sitten 145.40, sisältäen palvelumaksun 15.90. Menin yksityiselle pakon edessä kun julkiselle sain ajan vasta muutaman kuukauden päähän. Taidan tosin pitää sen seuraavia toimenpiteitä varten.


    • Anonyymi

      Halusivat juurihoitaa hampaan joka oli haljennut. En enää koskaan käytä heidän palvelujaan. Maksoin 180 yhdestä käynnistä, mitään ei tehyt, pelkkä tutkimus, palvelumaksut etc. maksoivat.

      • Anonyymi

        Onkohan miullakin sama juttu käynyt että hoidattivat lähes kymmenen käyntikertaa rikkinäiseen hampaaseen?!!
        Nyt on pakko potilasvakuutukseen laittaa hakemus menemään.
        Hammas jouduttiin poistamaan lopulta muualla kipujen takia.
        Järkyttävää rahastusta ja valehtelua jos koskee. Ei muka johdu hampaaasta.


    • Anonyymi

      Olisi kiva tietää, onko Oralilla yhtään mitään takuuta työstään. Ammoin kävin Espoon Matinkylässä Ison Omenan hammaslääkäreillä mm. poistattamassa yhden viisurin. Silloin homma toimi varsin hyvin. Viime elokuussa varasin taas aikaa, koska halusin vaihdattaa vanhoja muovipaikkoja (olivat olleet suussa kymmenisen vuotta), ja huomasin että nykyään paikka on Oral. Vanhaa hammaslääkäriäni en enää listoilta löytänyt. Varasin sitten ajan toiselle lääkärille.
      Itse vaihto-operaatiot menivät ihan jees, vaikka helkkarin kallis lafka Oral onkin (paljon kalliimpi kuin ollessaan Ison Omenan hammaslääkäri). Mutta nyt huomasin, että yhden vaihdetun paikan reuna repsottaa oikein kunnolla, ilmeisesti on huonosti liimattu. Eli alle puolessa vuodessa irronnut.
      En tiedä, haluanko mennä tuonne Espoon Oraliin jos siellä ei ole mitään takuuta työlle - joutuisin maksamaan vielä lisää heidän tekemistään virheistä. Oralin nettisivuilta ei löydy mitään tietoa enkä halua soitella tämän takia maksullisiin numeroihin.

      • Anonyymi

        Empä tiedä onko mitään takuuta. Minulla meni siellä 2 juurihoitoa päin peetä ja lähdin sieltä pois muualle tekemään poiston ja jatkohoidot. Kannattaa katsoa OmaOral sivut ovat täynnä skeidaa. Ihan väärää tietoa hampaista sain lukea sieltä. OIreettomia muka. Huh huh...


    • Anonyymi

      Onpa ikävää luettavaa Oralista. Kallishan se on, mutta eikö se ole suunnilleen samanhintainen kuin muutkin yksityiset lääkäriasemat ?
      Olen käynyt Helsingin Hakaniemessä Oralilla kahdella mielestäni hyvällä hammaslääkärillä ja yhdellä parodontologilla ja olen tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Hyvin huonoja kokemuksia Oralista, pilasivat purentani! No, sen opin, ettei pidä koskaan antaa tehdä mitään kosmeettista ja hiominen on vaarallista! Mutta milläs niitä estää hiomasta?

      Minulla oli ennen hyvä purenta, alaetuhampaat osuivat hieman ylähampaiden taakse niin kuin pitääkin ja pystyin haukkaamaan ja pureskelemaan ruokaa erinomaisesti. Menin Oraliin vain hammastarkastukseen ja hammaskiven poistoon, mutta hammaslääkäri halusikin tehdä kosmeettisen korjauksen kuluneisiin alaetuhampaisiin (uuden pinnoitteen piti poistaa arkuutta mitä tunsin hammaskiven poistossa - muuten etuhampaita ei särkenyt koskaan). Hölmöyksissäni suostuin, sillä se kuulosti vaarattomalta. Työ tehtiin tosi vauhdilla ja samalla kaikkia alaetuhampaita lyhennettiin. Purenta muuttui ikävästi, enää alahampaat eivät koskettaneet ylähampaita yhtä lukuunottamatta, mutta sen sijaan ihan muut hampaat alkoivat osua vääriin paikkoihin. Menin uudestaan ja pyysin korjaamaan. Hammaslääkäri vain hioi aavistuksen ja sanoi että purenta kyllä sopeutuu. No, odotin aikani ja etuhampaisiin alkoi tulla särkyjä. Hädissäni etsin apua toiselta klinikalta, jossa laitettiin vähän suoja-ainetta ja päätettiin tehdä purentakisko! No, siitä tuli susi, mutta onneksi sen sai palauttaa. Lopulta menin toiselle Oralin hammaslääkärille, jonka piti olla oikein osaava. Hän päätti hioa vielä lisää, etteivät mitkään alahampaat enää koskettaisi ylähampaita. Taas hampaat lyhenivät ja ylipurenta vain paheni (alaetuhampaat jäivät lähes kokonaan ylähampaiden taakse). Enää haukkaus ei onnistu ja alahuuli on verillä kun ylähampaat painuvat huuleen. En tiedä enää mihin mennä. Pitäisikö minun mennä uudestaan niille, jotka pilasivat purentani, vai yrittää vielä etsiä uutta osaavaa? Haluaisin vain vanhat hampaani ja purentani takaisin. Ja voitte vain kuvitella miten paljon rahaa tähän on jo palanut.

      • Anonyymi

        Tee valitus potilasvakuutukseen hammashoitovirheestä. Muuten ei hoito muutu siellä ja voit saada osan rahoistasi takaisin.


    • Anonyymi

      Apua voi olla vaikea saada ainakaan keltään Oralin hammaslääkäriltä. Jos joku suostuu korjaamaan purennan, hän samalla myöntää että virhe on tehty ja siitä saattaa tulla Oralille korvattavaa. Eli mieluummin ne väittävät, että purentavirhe oli alkujaankin!

      Jossain suositeltiin ottamaan hampaista valokuvat tai jopa valokset ennen hammaslääkäriin menoa. Siten voi todistaa millaiset ne olivat ennen tuhoa.

    • Anonyymi

      Olen käynyt Oralilla kahdessa eri Oralissa (Hki) kolmen vuoden sisällä kahdella tavallisella hammaslääkärillä
      ja parodontologilla. Kokemukseni ovat pelkästään myönteiset.
      Kaikki on mennyt hyvin.

    • Anonyymi

      Huijarien paikka

    • Anonyymi

      Käyn pelkästään Hml:n Oralilla ja aina on mennyt kaikki hyvin. Ja hommaa on ollut jos jonkinlaista.

    • Anonyymi

      Kävin Oralissa ns hammashoidossa, kun luulin että siellä hoidetaan hampaita.

    • Anonyymi

      Kävin valitettavasti , huijattiin

    • Anonyymi

      Kamalan kallis, laitettiin hammassilta maksoi noin 3000 e. Näin siellä huijataan ihmisiä. Ei neuvottu etukäteen, mitä maksaa. Me vanhemmat joudumme tämän nyt maksamaan nuoremme puolesta kun hänellä ei itsellään riitä tulot. Suoraa huijausta.
      Näin hyvin vointi suomessa jotkut rikastuu köyhien kustannuksella. Itsekin olemme köyhiä eläkeläisiä. Emme missään tapauksessa suosittele Oralissa, miten kehtaavatkin,
      Kyseessä Oral Porvoo?

    • Anonyymi

      Oral Porvoo sika kallis ei riittänyt, että maksoin jo 3000e laskuttivat vielä 1400 e lisää,
      Ei mitään arviota etukäteen. Uskomatonta mutta totta. En suosittele .

    • Anonyymi

      Yksityisillä meinaa vain raha, suoraa rahastusta.

    • Anonyymi

      Sinulle 12.04.2021 23:07, 3000 euroa maksava silta on toki paljon rahaa mutta vertailun vuoksi laitan tämän. En ole Oralissa hoidossa mutta isossa ketjussa kuitenkin. On vielä kesken, pitääkö kahden oman hampaan varaan tehty silta uusia hammasremontin yhteydessä. Jos ei tarvitse, hinta on 3500 vähemmän, joten minun uusi silta tulisi maksamaan vielä 500 enemmän kuin sinulla.

    • Anonyymi

      Liki 6 kk Oralissa putkeen kun menin yhden hampaan poiston takia ja nyt taitaa jo 3. hampan poistolistalla, jotenkin vaan aina vierestä alkaa "särkymään" ja pitää paikata ja lopuks kun kivut helpotu niin nro 2 jo poistaa?!!

      ...no kivut jatkui niin RAJUSTI että KYS hammaspäivytyksessä piti tehdä leikkaus ko poistoalueille kun tulehtuneet, tikkeja ja raja kuri päälle.

      Takas Oraliin ja kivut taas siis 3. hammasta nyt "hoidetaan" mutta kustannuksien
      takia alan jo epäröimään Oralin osaamista kun rahaa mulla mennyt n 1000 euroa ja aluperin perin vain yhden hampaan poistoon?? Näin Kuopiossa.

      • Anonyymi

        Onko parondontiitti vai onko kerrottu miksi suussa oikein mättää? Oralissa minullakin hoidettiin, eikä silloin vielä laitettu Omakantaan tarinoita. Myöhemmin, kun hain hammashistorian, sain tietää että oli hoidettu parondontiittiä, mutta mulle sitä ei oltu kerrottu. Tai ei ainakaan niin että olisin ymmärtänyt että kyse on parantumattomasta sairaudesta. Nyt olen toisessa ketjussa ja vähän sama juttu: Hoidetaan muttei oikein tarkkaan kerrota, mitä ollaan milloinkin tekemässä. Suunnitellaan isoja, kalliita remppoja ja ollaan harmissaan kyselemisestä. Pitäisi vain luottavaisesti istua penkkiin ja avata suunsa ja antaa tehdä ja rahastaa. Sama juttu, alkupuuhiin on mennyt jo reilu 1000.


    • Anonyymi

      Mustaki kamala paikka. Hampaita ei hoidettu asianmukaisesti ja 15 min ajasta laskutettiin yli 300 euroa. Lisäksi minulle kuului parodontiitin testi. Hammaslääkäri valehteli minulle, ettei minulla ole parodontiittia. Sain vihdoin väittelyn jälkeen tehtyä testin ja tulos oli positiivinen. Huonoin kokemus ikinä ja vielä yksityisellä puolella. Hammaslääkärin sukunimi on Heino. Nimeä en muista, mutta hänelle ei kannata aikaa varata.

      • Anonyymi

        Hyvä, että Huijarihammaslääkäreitten nimet tulee julkisuuteen. Tesoman Plus terveys Siellä Tuija Tähtinen poraa hampaitapoikki ja tekee juurihoitoja terveisiin hampaittenjuuriin ja aiheuttaa pitkäaikaisetkivut ja säryt. Ja rahasti hoitovirheillä. Olen ollut yhteydessä hoitovirheitten tekijöiden puollustelijoihin. Mutta Suomessa ei tavallinentallaaja saa oikeutta jos ei ota oikeutta omiinkäsiin.


    • Anonyymi

      En mene minäkään, on karmeat kokemukset!

    • Anonyymi

      Erottajan Oral huijaa ikäihmisiä, tarkastuksen jäkeen paikat tippuvat jo seuraavana päivänä.

    • Anonyymi

      Minulle kävi samoin.

    • Anonyymi

      Pitäisi Erottajan Oralilla huijattavien ikärajaa nostaa 90 vuoteen.

    • Anonyymi

      Kävi samoin ja kuittiin.huijattiin pois. Seuraavana päivänä hampaiden paikat alkoivat intoilemaan. Huijareita.

    • Anonyymi

      Käskevät syömään jälkiuunileipää että paikat ja sillat irtoavat ja pääsevät taas rahastamaan....

    • Anonyymi

      Kävin jokunen vuosi sitten oralissa hammashoidossa . Hammaslääkäri oli puoskari ei osannut paikata yhtä reikää . Tein kyllä valituksen mutta suomessa suojellaan ei päteviä hammaslääkäreitä eli puoskareita jota on oraalin hammaslääkärit on . En suosittele oraalia kellekkään joka haluaa hampaansa kuntoon . Menin toiselle HAMMASLÄÄKÄRILLE niin heti tuli asiani kuntoon .

    • Anonyymi

      Ei kannata mennä oralille. Heillä ei ole ketään ammattilaista ja kiskojen materiaalit ei kestä käytössä. Jos haluat säästää aikaa ja rahaa sekä mielenterveyden en menisi oralille ☺️ Heillä on joka paikkakunnalla surkeat ammattilaiset nimimerkillä kokemusta on.

    • Anonyymi

      Oralin asiakkana osaproteesi pohjuutettiin hinta oli 400 euroa. Seuraavan kerran vein itse prootesin teknikolle hinta 200 euroa. Oral otti palkkiota 200 euroa. Törkeää rahastusta. En enää ehkä ole oralin asiakas. 170 euron paikka kesti,huimasti kaksi kuukautta. Luottamus meni aivan kokonaan

      • Anonyymi

        200e pohjauksesta ei kuulosta edes paljolta. Se ei ole pelkkä palkkio, vaan työntekijöiden palkat, jäljennösaineiden ja välineiden maksut, työskentelytilat, ... Tuo vaatii kuitenkin 2 käyntiä eli ei edes ole nopeimmasta päästä tehdä. Hinta ei julkisellakaan olisi kauheasti halvempaa.


    • Anonyymi

      Oral on aivan uskomattoman paska. Ja vielä jokaisessa kaupungissa.. pysykää kaukana, käyttävät myrkyllisiä tahnoja/massoja hammashoitoon. Ja eivät osaa ainakaan hammaskiskoja tehdä.

    • Anonyymi

      Jos haluat hammashoitoa niin oralilta sitä et ainakaan saa

      • Anonyymi

        Oral repii viisauden hampaat pois liian helpoin perustein. Tästä aiheutuu leukanivelten kuoppien kulumista jonka takia joutuu käyttämään hammaskiskoa koko loppu elämän. Kumma kun kaikilla tuntuu olevan yöllistä purentaa ja niskat jumissa? Oliko kaikki suunniteltua jotta oral pärjää ja saa maksavia asiakkaita kiskoille?

        Miettikää sitä.


    • Anonyymi

      En suosittele

    • Anonyymi

      Varokaa ei toki kaikki toimipisteet.Teen tämän vuoden aikana luultavasti lopullisen päätöksen hammaslääkärin virhe aiheutti hermovaurion kolmoishermokipu lisäksi elän alle köyhyysrajan,koska olin jo valmiiksi monisairas - olen laihtunut luurangoksi ja haaveet on kuopatta olen jo alkanut tehdä kuolinsiivousta ja kertonut läheisille,että rakastan. Jos helvetti maan päällä on olemassa se on tämä.Antakaa anteeksi rakkaat ja Jumala kun lähden täältä. Päivämäärää lykkään elän että en tuottaisi itsemurhan tuskaa muille...piina jatkuu 4 vuotta lääkkeet .Olen ollut peruspositiivinen ihminen ennen tätä puoskarointia...Selvinnyt monesta.Kipupolit jne käyty...

      • Anonyymi

        Näin on käynyt monelle etenkin yksi toimipiste ja lääkäri vie rahat ja lopulta hampaat siihen kuntoon,että pitää kruunuttaa tms. Äänestän jaloilla. Läheiselle ei saatu implanttia laitettua ja viereiset hampaat kallistui. Minulla oralin käsittelyn jäljiltä hauraat hampaat pitää varmaan silta pistää,kun loputtomasti ei voi paikata.


    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu oli ynseää ja tutuilta löydetty reikiä mitä ei sitten toisessa paikkaa olekkaan. Rahastuksen maku. Ihmisen suu on kultakaivos niin kauan ku raha riittää ja luottaa puoskarointien suunnitteluun.

    • Anonyymi

      Oral käyttää myrkyllisiä kemikaaleja. Sekä tukevat arvojärjestelmää. Jos kerrot olevasi työtön saatkin huonompaa palvelua mitä sait vuosi sitten työllisenä. Jos haluatte pitää suomen suomena elkää menkö oralille ikinä.

    • Anonyymi

      Jos haluat pysyä nuorena ja kauniina niin elä mene oralille. Ammattitaito puuttuu heidän piljustaan.
      -Hammaslääkäri

    • Anonyymi

      Miksi Avi ei puutu ORAL TAPIOLA.VALVIRA ? JÄRKYTTÄVÄÄ KOLME VIIKKOA MENI JA SAATANA HAMMASLÄÄKÄRI JOLA OLI POISTANU HAMPAANI, EI PAIKALLA VAIKKA ITSE ANTOI AJAN. JUMALAUTA MIKÄ KAATOPAIKKA TAPIOLAN ORAL

    • Anonyymi

      Kävin vuosia sitten ja lopetin kun niin rahastivat. Keksimällä keksivät uusia kalliita hoitoja. Ei ole näköjään muuksi muuttunut.
      Siellä on sama kuin operaattoreilla. Kun joudut soittaa, saat palautekyselyn. Yksi kysymys on: ehdottiko asiakaspalvelija sinulle muita tuotteitamme.
      Lienee Oralissa sama meininki työntekijöiden ohjeistamisessa. Pääasia on että saadaan monta toimenpidettä ja tuotetta kaupaksi.

    • Anonyymi

      Oraleja on niin monia, ettei voida puhua Oralista yleensä. Itsellänikin oli huono kokemus Oralista, koska paikka kesti vain kaksi viikkoa. Mutta valitsin seuraavaksi paremman Oralin, jossa paikkaus onnistui ja he hyvittivät huonon Oralin maksun.

      Pitää katsoa, mihin Oraliin menee. Itse menen vain (omasta mielestäni) parhaimpaan.

    • Anonyymi

      Ongelma saattaakin olla, että Oral otta heille kenet vain.

      Kuka tahansa kelpaa heidän suojiinsa. Koska lopulta kyse on rahastuksesta. Tehkkööt kuinka paskaa työtä tahansa, kunhansa maksavat provisiot Oralille. Toki Oral korvaa paskojen hammaslääkärien väärät työt eli maksavat takaisin vastaanottokäynnin.

      En tiedä, onko tämä oikein?

      • Anonyymi

        Minusta se, ei ole oikein.


    • Anonyymi

      Joskus vuosia sitten kävin Oralilla, kun vakihammaslääkärini oli tehnyt kalliin toimenpiteen kertomatta, että siitä ei tule Kela-korvausta.

      No, Oralilla yksinkertainen paikkaus meni hyvin, mutta eniten jäi mieleen nuoren hammaslääkärin kommentti: "kuka nämä aiemmat hienot paikat on tehnyt?" No, palasin vakihammaslääkärin asiakkaaksi.

      • Anonyymi

        Korona aikana oralilla pakotettiin purskuttamaan puhdasta vetyperoksidia suussa. He kieltäytyivät tekemään hoidon jos et suostunut purskuttamaan. Ja syy miksi en suostuisi purskuttamaan puhdasta vetyperoksidia on se että se puhdistaa suusta kaikki bakteerit pois jolloin olet alttiimpi saamaan ympäristöstä ja ruoasta huonoja bakteereja koska omat hyvät bakteerit ovat tapettu myös. Tällöin myös korona tarttuu helpommin. Ja kaikki muut taudit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona aikana oralilla pakotettiin purskuttamaan puhdasta vetyperoksidia suussa. He kieltäytyivät tekemään hoidon jos et suostunut purskuttamaan. Ja syy miksi en suostuisi purskuttamaan puhdasta vetyperoksidia on se että se puhdistaa suusta kaikki bakteerit pois jolloin olet alttiimpi saamaan ympäristöstä ja ruoasta huonoja bakteereja koska omat hyvät bakteerit ovat tapettu myös. Tällöin myös korona tarttuu helpommin. Ja kaikki muut taudit.

        No voi voi sentään! Sä taidat olla niitä ihmisiä, joilla on vain oikeuksia ja lisäksi näkökenttäkään ei ulotu omaa napaa pidemmälle.

        Hyppää kaivoon!


    • Anonyymi

      Olen käynyt itse oralilla ympäri suomen koska olen asunut monessa kaupungissa. Missään ei ole ollut laadukasta työtä. Jos olisin tajunnut lukea näitä kommentteja silloin kuin aloitin oralilla käymään en olisi ikinä käynytkään. He todellakin ottavat kenet vaan töihin ja sen huomaa. Olen siirtynyt pienemmille hammashoitoloille sillä heillä on enemmän väliä omalle maineelle 😊 kannattaa muutenkin suosia vain pieniä yrityksiä niin saatte rahoille vastimetta ja teistä välitetään. Oralilla ei välitetä. Elkää menkö jos haluatte olla terveitä

    • Anonyymi

      Ja jos he ottavat kenet vain töihin, mitähän kaikkia kemikaaleja siellä ihmisen suuhun laitetaan? Kuka heillä välittää siitä että mitä kaikki tuotteet sisältävät? Jos myrkyn sinistä jauhetta väitetään luonnontuotteeksi niin silloin pitäisi herätä epäilys että onko tuotteen valmistaja valehdellut aineiden alkuperästä.

    • Anonyymi

      Aina myöhässä, ei ehditä tehdä asioita yhdellä kertaa ja taas pitää tulla maksaa toimistomaksu, mitä ei eritellä missään kuitissa. Ei pidetä huolta potilaan hyvinvoinnista vaan joka kerta, kun olen sieltä nyt lähtenyt on minulla ollut esim huuli auki tai muuten paikat kipeänä, kun revitään ihan miten sattuu. Ja tosiaan suuhygienisti hoiti toisella kertaa toisen puolen ja toisella toisen.. ikinä törmännyt tällaiseen.

    • Anonyymi

      Oral käyttää ihmisten jaottelua eri arvoihin. Jos olet töissä ja menet asiakkaaksi niin saat parempaa palvelua. Jos menet työttömänä samaan paikkaan sinua kohdellaan huonommin. Lopettakaa oralilla käyminen jos haluatte pitää suomen suomena. Olette varmasti huomanneet muuallakin samaa arvo jaottelua. Kaikko oralin toimipisteet pitäisi laittaa maan tasalle. Ja uudet paremmat paikat tilalle missä kaikki saa laadukasta hoitoa.

      • Anonyymi

        Olen huomannut saman. Oudointa oli kun kävin tekemässä hammaskiskoa noin 20 kertaa ja koskaan ei muka onnistunut. Kävin 3 eri lääkärillä ja kukaan ei muka vaan osannut tehdä sitä minulle :D Nyt olen ollut hammaskiskolla josta irtoilee palasia enkä jaksa enään lähteä taistelemaan oralin kanssa siitä saako kiskon kuntoon, tein myös reklamaation heille ja henkilö joka on johtavassa asemassa ei osannut tehdä asialle mitään(liekkö juuri tämän arvo systeemin takia) sillä olin sillä hetkellä työtön kun kävin kiskon tekemässä. Nyt säästän rahaa ja menen muualle kun rahat kiskoon on koossa. Oralin kaikki paikat ovat huonoja. Säästätte rahanne kun menette muualle. Onni onnettomuudessa on se että sain huonon kiskon jota voin näyttää tulevalle hammaslääkärille että ”ei kiitos tällaista hajoilevaa epämääräistä kiskoa enään. ”


      • Anonyymi

        Samalla rahalla eli euroilla ne työttömätkin maksaa kuin työssäkäyvät. Se tässä lähinnä vain kiinnostaa myös niitä yksityisiäkin hammaslääkäreitä, ei muu.

        Vittu millaisia idiootteja täälläkin kirjoittelee omia aivopierujaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samalla rahalla eli euroilla ne työttömätkin maksaa kuin työssäkäyvät. Se tässä lähinnä vain kiinnostaa myös niitä yksityisiäkin hammaslääkäreitä, ei muu.

        Vittu millaisia idiootteja täälläkin kirjoittelee omia aivopierujaan!!

        Muissa hammaslääkäreissä ihmetellään oral hammaslääkäreiden tekemiä virheitä, joten ehkä oral firmana voisi uudistua paremmaksi.
        Antaa idioottien kirjoittaa heillä samat oikeudet kuin niillä vähemmän idiooteilla, vai eikö ne samat eurot käyny myös kaikille?


    • Anonyymi

      Paskaa palvelua, ei edes paskaa kun eihän sitä ole ollenkaan.

      • Anonyymi

        lottoa löytää hyvä hammaslekuri

        tänäpäivänä!!!


    • Anonyymi

      Kävin, alkoivat paikattujen hampaiden reunat murtua.

    • Anonyymi

      Aivan asiatonta käytöstä syyttää asiakasta tiskilöä ja udella yksityiselämästä.

      Hinnat täyttä rahastusta, paljon väljyyttä hinnoissa. Yksityisellä 700e ja julkisella sama homma 200e. Minulle ei kerrottu edes tästä mahdollisuudesta, vaan haluavat suositella vain omia palveluitaan. Jouduin myös käymään uudestaan, koska en saanut mitään tolkkua ekalta käynniltä, jossa oli suositeltu hampaan repimistä tai oikomista ja seuraavalla käynnillä oltiin aivan eri mieltä.

      Asiakkasta ei kuunneltu ja ymmärretty mitä hän halusi vaan työntekijä oli tilannut itsepäisesti osia ja yritti rahastaa omasta virheestä asiakasta, vaikka asiakas on aiemmin ilmoittanut ettei voi vielä tässä vaiheessa aloittaa mitään, koska ei ole rahaa.

    • Anonyymi

      Pitää olla ystävällinen ja kohtelias ja pukeutua kuin häihin tqai hautajaisiin kun mennee hqmmaslöääkäriin, näin cvoi osoittqa että eitä kunnoioittaa, kivun poistqjina.

      Karvaturpana kai turhaa mennää.

    • Anonyymi

      Hei, tilanne on tällainen, viime kesänä aloitin kalvojen prosessin, mutta sen jälkeen kun sain ensimmäiset kalvot ja maksoin 200€ ei vastannut lääkäri minulle noin puoleen vuoteen, jonka seurauksena hävisi minulta kaikki luottamus palvelua kohtaan. Enkä halunnut enään jatkaa. Lääkäri soitti minulle 2 kuukautta sitten, mutta sen jälkeen kun koitin itse ottaa heihin TAAS yhteyttä soittamalla ja sähköpostitse, minulle ei vastattu enään. Lähetin sähköpostin jossa selvästi kirjoitin, että en enään halua jatkaa palvelua heidän kanssa. Tänään minulle tuli kotiin 1300€ lasku ei mistään hyvästä. Mä ilmoitin kuukausia sitten, että en ole tyytyväinen saamaani palveluun, koska olen menettänyt luottamuksen. En ole maksamassa laskua, koska en ole edes saanut mitään palvelua. Lääkäri sanoi minulle, että ennen minun pitää maksaa lasku ja sitten vasta saan kalvot. Joten näitä kalvoja ei edes voi olla ennen tehty, kun olen laskun maksanut. Kaikki tämä on aiheuttanut minulle todella paljon ahdistusta ja stressiä. Pyytämällä maksamaan 1300€ ja myöskin lääkärin käyttäytyminen minua kohtaan.
      Ärsyttää täs vaiheessa tosi paljon! Tää on koht kestänyt jo vuoden! Toivoisin, että nyt otettais vastuus siitä että minua on vaan ignoorattu koko ajan, enkä lääkäriä ole edäs kiinnostunut siihen miten mul niiden ensimmäisten kalvojen kanssa meni. 1300 euro ei ole pieni summa

    • Anonyymi

      Kkk

    • Anonyymi

      Yrityksiä takana kolmoishermokivun takia kiitos puoskarit elämän pilaamisesta...

    • Anonyymi

      Minulta otettiin etuhampaiden takaa pois sellaiset mitkä oli purennan takia laitettu ja ku valitin hammaslääkäri ei muistanut vaikka kaksi paivää oli aikaa kun ne poisti.ja ihmetteli kui tämmöset täällä otanpa pois, enhän voinut mitään sanoa kun suu auki.... .. Nyt purenta ihan peestä ei enää Oralin hammaslääkäriin, kun nuori nais lääköri ei muista mitä on edellisellä päivällä potilaalle tehnyr... "emmää muista en mää tiedä"....

    • Anonyymi

      monni haisee pierulle

    • Anonyymi

      Kyllä minun hampaat rikottiin ihan tahallani

    • Anonyymi

      Laservalkaisu oli kyllä kaikkea muuta kun valkaisu, hampaat ei vaalenneet kuin korkeintaan asteen.Tosi iso pettymys,tympeät hoitajat ja selitykset sen mukaiset.Pitää tilata jollekkin valkaisuun erikoistuneelle,Oralilla rahat (yli 300€) meni täysin hukkaan!

    • Anonyymi

      Joo ei se ja jää vielä koron narina.

    Ketjusta on poistettu 52 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe