En osaa ostaa farkkuja

.................

Miksen osaa ostaa vaatteita? Tämänpäiväinen shoppailuni meni näin: H&M:ään, Kekäle, H&M, Kekäle, Sokos, VeroModa, Sokos, Veromoda, Sokos. Farkkujen samoja malleja kokeilin uudestaan ja uudestaan, ja vielä kerran ennen ostopäätöstä varmistaakseni.

Tulin kotiin, ja epävarmuus iski taas. Prkl nehän on ehkä sittenkin liian isot. En ymmärrä. Aina se menee näin: yritän miettiä huolellisesti ensin kotona mitä haluan/tarvitsen, sitten lähden kauppoihin: jahkailen, harkitsen, harkitsen, turhaannun, sovitan, sovitan, sovitan, harkitsen...ostan..kotona huomaan että VÄÄRÄ OSTOS. Pitänee lähteä vaihtamaan. Inhoan kaupoissa kävelyä ja varsinkin palauttelemista ja vaihtelemista.

Olen 170cm pitkä ja painan 50kg. Minkä arvelisitte olevan farkkukokoni? No, päädyin kokoon 28/34. Ja prkl sehän taitaa olla VÄÄRIN. Lahkeet liian pitkät ehkä, ja ehkä turhan leveät housut muutenkin. Kai? Miksen osaa tajuta mikä on oikea kokoni? Olisi kai pitänyt ottaa 27/34 tai 27/32? Miten mulla voi olla 32 pituus koska olen näin pitkä? Kaupassa koko 27 tuntui turhan kireältä mutta nyt tajusin että farkuthan venyvät ja aina on neuvottu ostamaan se hiukan pieni koko.

6

1266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167cm nainen

      Olen sinua hiukan lyhyempi, joten ostan 32 lahkeenpituudella farkkuni. Niissä on hiukan pitkät lahkeet minulle, en lyhennä niitä, koska käytän toisinaan korkeita kenkiä. Ehkä sinulle tosiaan käy joistain matalan mallisista farkuista lahkeen pituus 32 ja korkean mallisista farkuista pitempi lahje. Olet aika hoikka, joten en osaa sanoa tuosta vyötärön mitasta mitään. Ehkä sinun kannattaisi mennä johonkin laadukkaaseen myymälään myyjän juttusille ja hän katsoisi sinulle oikean koon. Itse sain oikean kokoisia farkkuja sen jälkeen, kun eräässä kaupassa myyjä opasti mitttailemaan itseään.

    • ....

      Itse en ole koskaan löytänyt jostain H&M:stä tai Vero Modasta sopivia farkkuja, vaikka sovitettaessa farkut joten kuten istuisivatkin niin jo vähäisen käytön jälkeen farkut "kulahtavat" ja niihin ilmestyy karmeat polvi- ja persepussit ja ne "lököttävät" reisistä. Noissa edellä mainituissa liikkeissä hinnat tuntuvat nousevan pikkuhiljaa vuosi vuodelta mutta "laatu" pysyy samana. Jostain Sokoksesta luulisi jo löytyvän sopivia malleja. Nuo farkkujen tuumakoot/lahjepituudet tuntuvat hieman vaihtelevan merkin ja mallin mukaan, sovittaminen siis kannattaa aina. Kannattaa ottaa joku mukaan makutuomariksi tai kysyä myyjältä neuvoa.

    • Vaakalaiheliini

      Kuulostat samalta kuin minä ja olen horoskoopiltani vaaka...
      Päättämättömyys...

      • Sippu

        olen myöskin vaaka ja en osaa koskaan päättää mitään! (en usko horoskooppeihin)


      • ihan samanlainen
        Sippu kirjoitti:

        olen myöskin vaaka ja en osaa koskaan päättää mitään! (en usko horoskooppeihin)

        mutta rapu. Tuskin johtuu horoskooppimerkistä. ;)


    • liian lyhyitä

      Hei! Kuulostat aika hoikalta, joten sinulle ei varmaan sovikaan ihan jokainen perusfarkkumalli. Kannattaa kysyä myyjältä neuvoa! Voisin kuvitella että löydät parhaat farkut joltain trendimerkiltä, ne kun tekevät aika kapeita farkkuja juuri nyt.

      Ja pituudesta: älä luule että 34 ovat liian pitkät! Farkut kutistuvat ensimmäisissä 1-3 pesussa noin yhden tuuman verran. Lisäksi ne lyhenevät pikkaisen käytössä, kun ne rypistyvät haaroista ja polvien kohdalta. Älä siis käy vaihtamassa ostamiasi farkkuja liian lyhyisiin! Olen tasan saman pituinen kuin sinä, ja minulla on tapana pitää uusien farkkujen lahkeita käännettyinä ensimmäiseen (tai toiseen) pesuun asti. Sen jälkeen ne eivät enää olekaan yhtään liian pitkät...

      Vyötärökoon suhteen olen sitä mieltä että kannattaa ottaa mieluummin tiukka kuin löysä, koska kangas todellakin venyy.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5953
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3625
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1919
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1408
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe