Naisten oikeudet

että tällasta

Aika jännä juttu, että "islam takaa naisille oikeudet joita länsimaisella naisella ei ole". Islamin mukaan miehen täytyy elättää nainen ja lapset, vaikka nainen olisi häntä rikkaampi ja jos he eroavat, miehen pitää silti pitää huolta naisen toimeentulosta. Naisen ei tarvitse tehdä kuulemma edes kotitöitä, jos ei halua. Jos mies ei täytä velvollisuuksiaan, voi nainen hakea avioeroa.

Tämä kaikki ei kuitenkaan taida koskea suomalaisia tyttöystäviä tai vaimoja, kun kerran niin usein nainen elättää miestä ja mies hankkii hänen avullaan oleskeluluvan tai kansallisuuden. Jos minä olisin jonkun arabi/muslimimiehen kanssa (mitä ei toivottavasti tule tapahtumaan..) ja hän olettaisi minun maksavan yhtään mitään niin kyllä vetoaisin tuohon ylläolevaan kohtaan jolla muslimit mainostavat naisten mahtavia oikeuksia islamissa!

14

1594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuomenFlikka

      On ihan heidän omia lakejaan ja eivät millään tavalla koske miehiä, jotka menevät vääräuskoisen kanssa. Eli miehillä ei ole enää velvoitteita vaimoa, perinteitä tai sukua kohtaan. Saavat nauttia tästä "vapaudesta" irrallisena, josta menevät kaikin tavoin sekaisin ja ei aina sovi heille.

      Tämä vapaus onkin vankila, josta pitää pyrkiä eroon.

      Tämä on ehkä vaikeaa ymmärtää, mutta monet kulttuurit joutuvat klikkeihin juuri aseneteidemme erilaisuuden takia. Voi ymmärtää muita kulttuureja, mutta siihen sopeutuminen vaatii jo muutakin kuin eri kielten osaamista. Jokainen vivahde ja ele onkin jo ihan muuta meillä kuin heillä.

      • Feliza

        Ihanko luulette, että muslimit ovat jokin homogeeninen ryhmä?! Ette varmasti myöskään usko, että kristinuskoon kuuluu lähimmäisen rakkaus ja juopottelu on kiellettyä. Sillä suuri osa meistä kristityistä kuitenkin nauttii alkoholia ihan humalatilaan asti ja moni on myös varsin tuomitseva ja itsekeskeinen. Sekö tekee kristinuskosta juopotteluun kannustavan vaimonlahtaaja uskonnon?

        Jos islam antaa naisille oikeuksia, ei se valitettavasti tarkoita sitä että jokainen muslimi näin toimisi. Meitä on kuulkaas moneen junaan.

        Mutta ettehän te näihin hyväsydämisiin ja kunnollisiin muslimimiehiin törmääkään, sillä asennevammanne jo estää sen. Kuljette todennäköisesti laput silmillä, ette huomaa bussissa lehteä lukevaa perheenisää tai töihin kiiruhtavaa äitiä. Mielenkiintonne herää vasta kun kävelette asemalla ja törmäätte huumeita kaupittelevaan sosiaalipummiin tai baarissa sokerisia latteuksia latelevaan geelitukkaan. Ja niinpä voitte taas hyvillä mielin todeta, että VOI VOI, KAIKKI MUSLIMIMIEHET ON YÖKKÖJÄ VAIMONPETTUREITA JA HUUMEITA KAUPPAAVIA ELÄTTEJÄ!!! :D


      • tapauksessa
        Feliza kirjoitti:

        Ihanko luulette, että muslimit ovat jokin homogeeninen ryhmä?! Ette varmasti myöskään usko, että kristinuskoon kuuluu lähimmäisen rakkaus ja juopottelu on kiellettyä. Sillä suuri osa meistä kristityistä kuitenkin nauttii alkoholia ihan humalatilaan asti ja moni on myös varsin tuomitseva ja itsekeskeinen. Sekö tekee kristinuskosta juopotteluun kannustavan vaimonlahtaaja uskonnon?

        Jos islam antaa naisille oikeuksia, ei se valitettavasti tarkoita sitä että jokainen muslimi näin toimisi. Meitä on kuulkaas moneen junaan.

        Mutta ettehän te näihin hyväsydämisiin ja kunnollisiin muslimimiehiin törmääkään, sillä asennevammanne jo estää sen. Kuljette todennäköisesti laput silmillä, ette huomaa bussissa lehteä lukevaa perheenisää tai töihin kiiruhtavaa äitiä. Mielenkiintonne herää vasta kun kävelette asemalla ja törmäätte huumeita kaupittelevaan sosiaalipummiin tai baarissa sokerisia latteuksia latelevaan geelitukkaan. Ja niinpä voitte taas hyvillä mielin todeta, että VOI VOI, KAIKKI MUSLIMIMIEHET ON YÖKKÖJÄ VAIMONPETTUREITA JA HUUMEITA KAUPPAAVIA ELÄTTEJÄ!!! :D

        vain 98 %, loput ovat kunnollisia ja ahkeria perheenisiä..


      • Feliza
        tapauksessa kirjoitti:

        vain 98 %, loput ovat kunnollisia ja ahkeria perheenisiä..

        Vallanko tunnet kaikki maailman miljardi muslimia?! Kumma juttu, että elämää on Suomen rajojen ulkopuolella, kun 98% muslimeistakin on luuseri laiskottelijoita ;) Sama logiikka ja tilastotiede pätee varmaan myös muihin kansalaisuuksiin (suomalaisia lukuun ottamatta, tietty)?


      • ex-muslimivaimo x3
        Feliza kirjoitti:

        Ihanko luulette, että muslimit ovat jokin homogeeninen ryhmä?! Ette varmasti myöskään usko, että kristinuskoon kuuluu lähimmäisen rakkaus ja juopottelu on kiellettyä. Sillä suuri osa meistä kristityistä kuitenkin nauttii alkoholia ihan humalatilaan asti ja moni on myös varsin tuomitseva ja itsekeskeinen. Sekö tekee kristinuskosta juopotteluun kannustavan vaimonlahtaaja uskonnon?

        Jos islam antaa naisille oikeuksia, ei se valitettavasti tarkoita sitä että jokainen muslimi näin toimisi. Meitä on kuulkaas moneen junaan.

        Mutta ettehän te näihin hyväsydämisiin ja kunnollisiin muslimimiehiin törmääkään, sillä asennevammanne jo estää sen. Kuljette todennäköisesti laput silmillä, ette huomaa bussissa lehteä lukevaa perheenisää tai töihin kiiruhtavaa äitiä. Mielenkiintonne herää vasta kun kävelette asemalla ja törmäätte huumeita kaupittelevaan sosiaalipummiin tai baarissa sokerisia latteuksia latelevaan geelitukkaan. Ja niinpä voitte taas hyvillä mielin todeta, että VOI VOI, KAIKKI MUSLIMIMIEHET ON YÖKKÖJÄ VAIMONPETTUREITA JA HUUMEITA KAUPPAAVIA ELÄTTEJÄ!!! :D

        ole musliminakaan törmännyt.Missä piireissä liikut sitä en tiedä minulla on muslimimiehistä yli 5 vuoden kokemus muslimina ja kolme kertaa lyhytaikainsena vaimona juuri assa muslimimiehen vuoksi paitsi että asun itä-
        suomessa.


      • itse sellaista
        Feliza kirjoitti:

        Vallanko tunnet kaikki maailman miljardi muslimia?! Kumma juttu, että elämää on Suomen rajojen ulkopuolella, kun 98% muslimeistakin on luuseri laiskottelijoita ;) Sama logiikka ja tilastotiede pätee varmaan myös muihin kansalaisuuksiin (suomalaisia lukuun ottamatta, tietty)?

        logiikkaa kun luulet että suurinosa on hyviä ainoastaan omien kokemustesi valossa.


      • Forza
        Feliza kirjoitti:

        Vallanko tunnet kaikki maailman miljardi muslimia?! Kumma juttu, että elämää on Suomen rajojen ulkopuolella, kun 98% muslimeistakin on luuseri laiskottelijoita ;) Sama logiikka ja tilastotiede pätee varmaan myös muihin kansalaisuuksiin (suomalaisia lukuun ottamatta, tietty)?

        Suomessa Työministeriön mukaan n. 60-70% muslimeista on sosiaalipummeja. Kyllähän silloin yleistys on paikallaan.


      • nimessä
        Feliza kirjoitti:

        Vallanko tunnet kaikki maailman miljardi muslimia?! Kumma juttu, että elämää on Suomen rajojen ulkopuolella, kun 98% muslimeistakin on luuseri laiskottelijoita ;) Sama logiikka ja tilastotiede pätee varmaan myös muihin kansalaisuuksiin (suomalaisia lukuun ottamatta, tietty)?

        mutta onneksi työtätekeviä kristittyjä on kuitenkin vielä enemmän maailmassa kuin muslimeja, siitä Jumalalle kunnia ja ylistys..Aamen .


      • Suhina67
        ex-muslimivaimo x3 kirjoitti:

        ole musliminakaan törmännyt.Missä piireissä liikut sitä en tiedä minulla on muslimimiehistä yli 5 vuoden kokemus muslimina ja kolme kertaa lyhytaikainsena vaimona juuri assa muslimimiehen vuoksi paitsi että asun itä-
        suomessa.

        Minulla on muslimimiehestä 15 vuoden kokemus ja kyllä olen törmännyt useaampaankin mukavaan ja miellyttävään muslimiin (miehiin ja naisiin). Nyt kun asun täällä muslimimaassa, törmäilen heihin ihan jatkuvasti =)

        Itse en ole muslimi, vaan ihan tavallinen pakana =)


    • "Tämä kaikki ei kuitenkaan taida koskea suomalaisia tyttöystäviä tai vaimoja, kun kerran niin usein nainen elättää miestä ja mies hankkii hänen avullaan oleskeluluvan tai kansallisuuden."

      Varmaan hoksaat itsekin, että tässä ei taida olla kyseessä aivan terveellä pohjalla oleva suhde, vaan tuollainen mies on melko selvästi liikkeellä hyötymielellä. Kyllähän näitä tapauksia löytyy pilvin pimein (varsinkin turistikohteista löydetyissä miehissä mutta toki muualtakin), mutta toisaalta ken rahansa luovuttaa, voiko siitä syyttää sitten ketään muuta ;-) Nämä naiset eivät sitä valitettavasti usko, vaan tajuavat tilanteen viimeistään siinä vaiheessa kun mies katoaa luvat ym. saatuaan kuvioista. En luottaisi kehenkään joka pyytää rahaa tai edes ottaa sitä vastaan naiselta. Se voi tuntua typerältä, mutta on tietyissä maissa ihan yhtä normaalia kuin täällä että maksetaan 50/50. Jotkut miehet tietyissä maissa eivät pyydä rahaa ensimmäisiin kuukausiin, mutta sitten se pikkuhiljaa alkaa kun nainen on jo syvällä tunteiden pauloissa, ettei edes välttämättä huomaa TAI halua huomata mitä tapahtuu. Joillekin miehille se on työ, jossa he ovat erittäin taitavia. Tässä pelissä nainen voi menettää koko omaisuutensa, kun jos eivät ole lupien perässä, imevät vain rahat kuiviin.

      Siis silmät on hyvä pitää auki, järki todellakin käteen ja tutustua kulttuuriin ennenkuin ryhtyy mihinkään!

    • Taasnäitä

      Eihän tässä mitään ristiriitaa Islamin kanssa ole. Lue Koraania, orjiin pätee eri säännöt kuin vaimoon.

    • kuka maksaa, vaan

      siitä että toinen osoittaa arvostusta, tai tekee sit kotitöitä, Minua ei ainakaan haittaa tippaakaan että minä olen se joka maksaa ja raataa töissä. Sillä minun ei tarvitse tehdä kotitöitä ja mieheni arvostaa sitä hieromalla minua joka ilta, pitämällä minua hyvänä. Toivottavasti sinä joka aloitit keskustelun, et koskaan naimisiin päädykään...

      • että tällasta

        mutta olen naimisissa ja Luojan kiitos en koskaan joudu elättämään omaa miestäni kuten eräät!!!


    • juu..tämä on ainakin iskostunut minun miesystäväni takaraivoon. Mitään en saa maksaa ikinä, ukko soittaa kaupasta tarvitsenko jotain ja vaikka vastaisin että en niin jotainhan sieltä aina kannetaan minulle. Emme asu yhdessä, mutta luonani ruokaa laittaessaan siivoisi aina keittiön jäljiltään, mihin pistän usein rajan kun kaveri on juuri vääntänyt ensin 3 tuntia esim. cannelonia alusta loppuun itse valmistettuna.. :) Kiistoja tuleekin enemmänkin siitä että en aina halua vastaanottaa apua kaikessa..pärjään ihan hyvin itsekin. Noh mutta näin meillä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe