Kannattaako Oriflameen liittyä?

jkl

Hei!

Oriflamen yhteyshenkilöt ja piiriedustajat: Kannattaako Oriflameen liittyä?

Oletteko saaneet rahanne takaisin, jotka olette tuotteisiin ja toimintaan sijoittaneet? Kannattaako toiminta esim. vuoden aikavälillä? Tuntuuko Oriflame huijarifirmalta?

Kertokaa minulle kokemuksianne. Myös negatiivisia. Itse mietiskelen parhaillaan liittyäkkö Oriflameen vai ei.

14

2297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei testaa

      eläimillä, mikä saa firman kuin firman kuulostamaan hyvältä.

    • Eräs oriflamelainen

      Hei!

      Kyllä kannattaa kokeilla Oriflamessa toimimista. Liittyminen on helppoa se ei maksa mitään ja siitä voi koska vaan jäädä pois.

      Itse olen jättänyt entisen työnikin Oriflamen vuoksi. Eli jos siitä oikein innostuu ja saa homman pyörimään siitä saattaa tulla myöskin kokopäiväinen työ millä elättää itsensä...mutta se ei käy hetkessä! Hyvin tehty työ kantaa hedelmää vielä kauan.

      Suositelen kokeilemaan mitään et siinä menetä!

    • 7v edustajana

      Sinun ei tarviste sijoittaa/kustantaa mitään, kun liityt, et joudu esim. ostamaan mitään itsellesi varastoon.Et menetä mitään.

    • ofyhtre

      Olen toiminut reilun vuoden Oriflamen yhteyshenkilönä. Aloittaminen ei maksa mitään, aloittaessaan saa markkinointimateriaalia. Minkäänlaista ostopakkoa ei ole, mutta porkkanoita toki tarjotaan myynnin edistämiseksi. Kun menet pitämään esittelyjä, saat piiriedustajaltasi tarvittavat esittelytuotteet lainaan. Aina kun tulee uusia tuotteita, ne demotaan etukäteen, jolloin niitä yhteyshenkilönä saa ostaa huomattavasti alle kuvastohintojen. Kuvastosta tilatuista tuotteista saa 25% yhteyshenkilöalennuksen.

      Monet tuttavani tilaavat suoraan kuvastosta, olen saanut asiakkaikseni muutamia sellaisia, jotka ovat aikaisemmin olleet Oriflamessa mukana mutta elämäntilanteen muuttuessa jättäytyneet pois. Eli entisetkin yhteyshenkilöt suhtautuvat firmaan myönteisesti, ja käyttävät tuotteita mielellään vaikka aika ei muun elämän vuoksi enää riitäkään itse toimintaan.

      Nyt tällä reilun vuoden aikavälillä olen tienannut sen verran, että perheemme käyttämä kaikki kosmetiikka (shampoot, saippuat, voiteet, meikit ym.) on hankittu Oriflamen tuotoilla ja rahallisestikin olen plussan puolella.

      Mikäli haluat tietää lisää Oriflamesta, voit lähettää minulle sähköpostia osoitteeseen [email protected]

      • jkl

        Eli tarviiko yhteyshenkilön ollenkaan ostaa demo-tuotteita?

        Jos demoja ei osta, millä tuotteita saa kaupattua asiakkaille jos he eivät pääse niitä testamaan? Saako tuotteet kaupaksi pelkän kuvaston perusteella?

        Ainahan niitä piiriedustajan esittelytuotteita ei silloin just ole kun kaveri haluaa testata vaikka naamarasvoja. =)


      • Piiriedustaja
        jkl kirjoitti:

        Eli tarviiko yhteyshenkilön ollenkaan ostaa demo-tuotteita?

        Jos demoja ei osta, millä tuotteita saa kaupattua asiakkaille jos he eivät pääse niitä testamaan? Saako tuotteet kaupaksi pelkän kuvaston perusteella?

        Ainahan niitä piiriedustajan esittelytuotteita ei silloin just ole kun kaveri haluaa testata vaikka naamarasvoja. =)

        Ei demoja tarvitse välttämättä yhteyshenkilön tilata, mutta onhan se kiva sellaisia tilata mitä itsekin voi tarvita ja sitten voi kertoa niistä asiakkaille.

        Kauneusiltoja on hyvä pitää, koska siellä asiakkaat voivat kokeilla tuotteita ja voit lainata piiriedustajalta tuotteet. Tietenkin ne täytyy hyvissä ajoin varata koska piiriedustajalla on kuitenkin monta yht.henkilöä ja jos ei varauksia tee olisi usein päälekkäin kauneusiltoja.

        Kyllä asiakkaat tilaavat myös suoraan kuvastosta, koska Oriflamellahan on palautusoikeus jos tuote ei jostain syystä käykkään.

        Suosittelen kuitenkin jonkin verran tilaamaan myös itsellesi demoja.


      • ofyhtre
        jkl kirjoitti:

        Eli tarviiko yhteyshenkilön ollenkaan ostaa demo-tuotteita?

        Jos demoja ei osta, millä tuotteita saa kaupattua asiakkaille jos he eivät pääse niitä testamaan? Saako tuotteet kaupaksi pelkän kuvaston perusteella?

        Ainahan niitä piiriedustajan esittelytuotteita ei silloin just ole kun kaveri haluaa testata vaikka naamarasvoja. =)

        Piiriedustaja kerkisikin jo vastaamaan :)
        Olen muuten saanut aina tarvitsemani tuotteet esiteltäväksi, kun olen sellaisia tarvinnut. Tiedän kyllä, että joskus voi tulla päällekkäisyyksiä esittelyjen kanssa, itselläni on ollut tässä asiassa onnea.

        Eli demotuotteita ei ole pakko ostaa, mutta kaikkea mitä itse tarvitsee tai itse haluaa kokeilla, kannattaa ostaa demona koska siten ne saa huomattavasti halvemmalla kuin kuvastosta yhteyshenkilöalennuksineenkaan.

        Ainakin minulta on aika paljon tilattu suoraan kuvastosta, jopa suurin osa. Kun aloittaa yhteyshenkilönä, saa aloituspaketin mukana voimassaolevat hajuvesi- ja huulipunanäytteet, sekä kynsilakkanäytteitä varten sellaiset muovimallit, jotka voi lakata sitten esim. piiriedustajan luona jaksoillassa. Jo niilläkin pääsee hyvään alkuun, sillä tuoksuja ja värejähän on hyvin vaikea valita pelkän kuvaston perusteella.

        Voiteissa on olemassa suositukset siitä, mille ihotyypille ja missä iässä mikäkin voide sopii, joten ihotyypin tunnistamisesta on voiteita kaupattaessa hyvä lähteä liikkeelle. Suosittelen Oriflamen järjestämiä ihonhoito- ja meikkikursseja, niillä saa runsaasti vinkkejä. Koulutusmateriaalia on myös Oriflamelaisten jäsensivuilla tulostettavissa.

        Yhteyshenkilö saa myös hyvin tukea piiriedustajaltaan ja muiltakin Oriflamelaisilta.

        Ei ole pakko ostaa demotuotteita, mutta olen huomannut että aika monia niistä kuitenkin itselleen haluaa... Ja kaikkein helpointahan on suositella sellaisia tuotteita, joita itse käyttää. Toisinaan on myös kampanjoita, joista saa jakson demoja jopa ilmaiseksi, ja jos myynti sujuu niin hyvin että pääsee businessclassiin, saa aina jokaisen tiettyyn pistemäärään yltävän tilauksen mukana yhden ilmaisen demon.

        Aloittavalla yhteyshenkilöllä on myös mahdollista hankkia itselleen ilmaisia tuotteita ensimmäisten jaksomyyntiensä tulosten perusteella, eli mitä paremmin myy heti ensimmäisillä jaksoillaan, sitä enemmän saa ilmaisia tuotteita heti alkumetreillä, ja siinä onkin jo sellainen peruspaketti vaikka kavereillekin esitellä.


    • myyntikonsultti

      Olen itse ollut v.2006 alkaen Oriflame -edustaja , minusta se ei ole rahallisesti kannattavaa koska aina tulee tuhlattua se "provisio" johonkin tavaraan. postimaksu on korkea huolimatta siitä että on mukamas postikulutuote hyvittämässä kuluja.
      Kun aloitin , tiiminvetäjä piukutti jatkuvasti kuinka myydä sitä ja sitä ja sen verran että saat sen ja sen palkinnon. Liittyjälle tarjotaan muutaman jakson porkkanaa että nimivihje valmistuu ja saa tietyn pistemäärän ja palkkioksi tuotteita tai tavaraa. nimivihjeen antaja eli se jonka kautta liityt saa tällöin palkinnon . paljon työtä pitää tehdä jos aikoo tienata. jakaa lehtiä kysellä soitella tekstailla asiakkaille ja olla aina korvat höröllä uusien asiakkaiden saamiseksi.

      • Oriflameen mukaan

        Sinun kohdallesi on sattunut vähän "ikävä" tiiminvetäjä. Itse olen pian myös tiiminvetäjä ja olen korostanut ryhmäläisilleni, että kukin toimii aivan siten, kuin itse jaksaa ja haluaa. Mitään palkinnonmetsästysmyyntejä en vaadi, eikä tämän siihen pidäkään perustua. Tämän pitää olla mukava harrastus, josta nauttii ja saa hiukan vaihtelua muuhun arkeen. Toki, jos innostuu kovasti, tästäkin voi niitä euroja ansaita, mutta silloin ei pidä tuhlailla. :D Ja kyllä tästä pienelläkin "työllä" voi vähän taskurahaa tienata, ei pidä tehdä tätä liian vakavasti.


      • Oriflamessa mukana 7,5 v
        Oriflameen mukaan kirjoitti:

        Sinun kohdallesi on sattunut vähän "ikävä" tiiminvetäjä. Itse olen pian myös tiiminvetäjä ja olen korostanut ryhmäläisilleni, että kukin toimii aivan siten, kuin itse jaksaa ja haluaa. Mitään palkinnonmetsästysmyyntejä en vaadi, eikä tämän siihen pidäkään perustua. Tämän pitää olla mukava harrastus, josta nauttii ja saa hiukan vaihtelua muuhun arkeen. Toki, jos innostuu kovasti, tästäkin voi niitä euroja ansaita, mutta silloin ei pidä tuhlailla. :D Ja kyllä tästä pienelläkin "työllä" voi vähän taskurahaa tienata, ei pidä tehdä tätä liian vakavasti.

        Tosiaan Oriflameen liittyminen ei maksa mitään ja siitä pois jääminenkin on helppoa, kun ei tilaa mitään niin tippuu pois ns. ei aktiiviseksi.

        Oriflameen tullaan eri syistä mukaan joku haluaa näyttää (helposti) hyvältä saa siis edullisesti laadukasta kosmetiikkaa itselleen! Oriflame seuraa tiukasta trendejä joten on helppo pysyä ajan hermoilla mukana :)

        Jollekin merkitsee Oriflamessa eniten raha - juuri tuo, että pienellä vaivalla siis myymällä tuotteita voi ansaita sen verran, että voi tilata omat ja perheensä tuotteet ns. ilmaiseksi. Tämä sopii erityisesti työttömille, kotiäideille, opiskelijoille ja miksi ei eläkeläisille tai kelle vaan. Joku näkee jo heti alkuun, että tästä voisi tulla hänelle elämän työ - on siis valmiiksi yrittäjä henkinen. Tie on takkuinen, mutta kukaan ei taatusti tule sanomaan, että nyt saat aivan liikaa palkkaa - se etu yrittämisessä on, et ole koskaan urasi huipulla!

        - Oriflamen tuotteita ei voi ostaa kaupasta joten onhan se hyvää palvelua kun on mukana toiminnassa, että antaa mahdollisuuden ystävilleen ja työtovereilleen tilata tuotteita. Kun, muistaa aina kertoa, että toimintaan voi tulla kukaan vaan mukaan jos haluaa! Jos asiakas haluaa olla asiakas...se on hänen valintansa.

        Joku tulee mukaan Oriflameen pelkästään sen tähden, että se on hänelle mukava harrastus, hän haluaa oppia kosmetiikasta, oppia meikkaamaan ja hoitamaan ihoaan, pääsee pois kotonta :) niin kun monet pienten lasten äidit tekevät - nimimerkillä kokemusta on eli on joku oma juttu...

        Jollekin nämä kaikki ovat tärkeitä kuten minulle ja tämä tosiaan saattaa viedä mennessään niin kun minulle kävi :) eli muuta työtä en enää tee.

        Miksi et yrittäisi? Mitään riskiä ei ole...ei ole pakko ostaa demoja tms. esite on kauppasi joka on 24h avoinna!!

        ps. jos aloituspakkaus olisi aikanaan pitänyt ostaa pienistä kotiäidin tuloista en olisi ikinä liittynyt Oriflameen

        Onnea yritykselle!!!


    • oriflame
    • dios

      En liity tuollaisiin,siinä tulee tilattua liikaa,se on liian tyrkyttävää.

    • Anonyymi

      oriflame on noista edullisin lähteä mukaan ja oikesti kivoja tuotteita joita helppo myydä, kun ne ovat edullisia sekä laadukkaita. itse lähdin tähän mukaan ja oon hurahtanut ihan täysin.
      Oottelen just kukkalähetystä kotiin ja platina tason palkintopakettia jossa on 600e arvosta tuotteita.
      Ihan huikeeta siis! ja oon edennyt kauheeta vauhtia 3vkon aikana!!
      tässä on ihan super palkitsemisjärjestelmä ja tuotteet sellasia et myy hyvällä omallatunnolla : ei eläinkokeita ja löytyy myös esim. eco beauty sarja. Oriflame muutenkin panostaa ekologisuuteen.


      jos haluat lähteä mukaan ja päästä parhaaseen tiimiin, niin rekisteröidy tästä kauneuskonsultiksi ja laita viestiä fb:ssä kauneuskonsutti nancilvia rytkönen
      https://fi.oriflame.com/business-opportunity/become-consultant?fbclid=IwAR36oRo5wGvwN2pyubIyjkyUxZPlU9eWTUffx1u6Ye2s0BqmCmw0GB_lkc4&store=tinkerbellasbeautystore

    • Anonyymi

      Ei kannata liittyä. Eivät maksa provisioita. Huijaa. Kosmetiikan laatu huonompaa kuin markettituotteet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe