siskon menetys

pikku-sisko

menetin iso-siskoni kun ajatuksemme lasten kasvatuksesta heidän huomioimisesta olivat aivan täysin erilaiset. siskoni ei halua enään olla missään yhteysissä kanssani, tosi kurjaa, koska olemme olleet tosi läheisiä. Kyse oli kun menin tapaamaan miestäni toiselle paikkakunnalle matkaa n.50km nuorimman lapseni(3v) kanssa ja vanhimmat lapset jäivät kotiin iät 16v,13v ja 12v. Olin poissa n.4tuntia. Siskoni raivosi mulle puhelimessa että olen huono äiti,olenko?

10

3043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teini-ikäiset

      Pärjää!
      Hyvä antaakin lapsille vähän vastuuta itsestään ja toinen toisistaan.

      4 tuntia ei ole aika eikä mikään noin isoille lapsille, ja vanhin on jo 16v, monella sen ikäisellä on jo oma lapsi ja vastuu 24/7.

      Siskosi suuttumus johtuu nyt kylläkin jostain aivan muusta, tai sitten häneltä on hämärtynyt kaikki realismi lasten kasvatuksesta.

    • aikuinen mies

      Kyllä tuonikäiset kersat pärjää muutaman tunnin keskenään. Ei kuitenkaan yön yli.

    • iso-siskollasi

      paljoa kokemusta lapsista, ainakaan murkku-ikäisistä. onko hänellä edes omia lapsia? onhan se varmaan vaikea suhtautua lapsiin, jotka ovatkin yllättäen tädin huomaamatta "kasvaneet ulos vaipoistaan", eikä samat yhdessä-olo-jutut tädin kanssa välttämättä enää kiinnosta kuin esim. vielä vuosi sitten, anna siskosi rauhoittua, kyllä hän vielä palaa kuvioihin. "joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy..."

    • ne 12, 13 ja 16

      vuotiaat lapsesi, viettävät varmaan kuitenkin iltapäivät ilman äitiä koulun jälkeen. sekin aika on helpostikin 4 tuntia/ päivä. miten iso-siskosi siihen suhtautuu. kyllä tuon ikäiset jo pärjäävät. pitäähän joillain alueilla jo 7 veen.kin pystyä olemaan koulun jälkeen 4 tuntia yksin.

      • pikku-sisko

        kiitos että vastasit lohdutti kovasti. Minulla on vielä se että teen töitä kotona ja olen siis pää sääntöisesti 24tuntia kotona. Minusta ei ollut paha jos olen muutaman tunnin pois.


    • jo on huippu

      Lyhyesti sanon vain, että olin aikoinani ollut eka luokalla ehkä pari kuukautta, kun menin ihan joka päivä koulusta tyhjään kotiin n. klo 13-14 ja vanhemmat tulivat kotiin n klo 16-17. Tämä siis seitsemän vuotiaana. Omakotitaloalueella oli tosin yleensä kavereita, joiden kanssa leikkiä koulun jälkeen.

      Nyt olen yli 30 v., mielestäni aivan täyspäinen aikuinen nainen, joten eipä mitään traumoja tästä minulle jäänyt. Voi jessus ! Sano siskolles, et herää tähän päivään.

      • laija61

        Miksei pärjäisi.Olen lähdössa laivalle avomiehen kanssa(ollaan yö pois,viikolla).15 ja 13-vuotiaat jää kaksin kotiin yöksi.Mummola on kahden kilometrin päässä kyllä.Mutta lapsistani olisi uskomatonta jos epäilisin ,että pärjäävätköhän he kaksin kotona.Ovat vaan innoissaan kun sanoin ,että teidän pitää sitten muistaa hoitaa kissa ja koira.On tietenkin monenlaisia lapsia,omani eivät ole koskaan olleet arkoja,pelänneet pimeää tms.


    • Nuorison edustaja:)

      On todella kummallista tuollaisesta alkaa raivota! Kyllä varsin hyvin pärjäävät tuon ikäiset nuoret keskenään, vaikka öitäkin! Riippuu tietysti siitä, että onko nuorilla tapana esim. juoda alkoholia, pitää bileitä ym. vanhempien tietämättä. Vaikka 16 vuotias pitäisikin bileet, ei se välttämättä olisi 12 vuotiaalle hyvä paikka. Mutta itse tuntisin itseni idiootiksi, jos vanhempani eivät voisi jättää minua kotiin yksin tai veljen kanssa! Olen pian 16, jos jotakuta kiinnostaa sellainen fakta.

    • isot lapset

      Et ole.Tuon ikäiset kyllä jo pärjäävät 4 tuntia ilman äitiä ja tekee ihan hyvää heille.

    • elena

      Et oo huono,meilä on kaikki muksut saman ikäsii kuin sun ja meiän äiti kans menee sen miehelle aika usein viikossa ja on öitäkin pois kotoa ja päivätkin pois joskus pois kotoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe