Olen tässä miettinyt, että mitäköhän se voi olla?
Kasvain löytyi aluksi "vahingossa" muiden tutkimusten yhteydessä. Nyt on tehty toinen tietokonetomografiakuvaus ja huomenna pitäisi saada vastaus.
Onkohan kasvain minkälaatuinen? Ptääköhän se leikata?
Onko muilla ollut kasvaimia lisämunuaisessa? Jos on, mitä nyt kuuluu?
Lisämunuaisen kasvain
31
37524
Vastaukset
- ncjhugy
Minulla aikanaan epäiltiin tuota, mutta hormonikokeet ja kuvaukset näyttivät OK:ta, eli ei ollut. Nuo kasvaimet ovat jo itsessään harvinaisia, ja on vielä harvinaisempaa että ne olisivat pahanlaatuisia. Tähystysleikkauksella yleensä poistetaan. Useimmiten koko lisämunuainen poistetaan, koska ihminen pärjää hyvin vain yhdelläkin.
Minkälaiset ovat oireet?- Yönvalvottama
Kiitos kysymästä. Mulla on tässä ollut jo muutaman vuoden paskamainen olo. On hoidettu kilpparin vajista, masennusta, astmaa... Että enpä oikein osaa sanoa, mikä tässä olisi oireena. Lihonut olen lyhyessä ajassa ja lihon koko ajan. Ja väsynyt olen ollut monta vuotta. En erityisemmin tunne itseäni masentuneeksi, en vain jaksa tehdä mitään.
Että tämmöisiä.
Mulla on nyt useamman kerran kuvattu ja kasvain siellä on.
Niin epäiltiinkö sinulla kasvainta vai löytyikö ja mitä sitten tehtiin? - äskeinen
Yönvalvottama kirjoitti:
Kiitos kysymästä. Mulla on tässä ollut jo muutaman vuoden paskamainen olo. On hoidettu kilpparin vajista, masennusta, astmaa... Että enpä oikein osaa sanoa, mikä tässä olisi oireena. Lihonut olen lyhyessä ajassa ja lihon koko ajan. Ja väsynyt olen ollut monta vuotta. En erityisemmin tunne itseäni masentuneeksi, en vain jaksa tehdä mitään.
Että tämmöisiä.
Niin epäiltiinkö sinulla kasvainta vai löytyikö ja mitä sitten tehtiin?Mulla vain epäiltiin, koska mulla oireet olisi sopinut sekä Addisoniin, Cushingsiin ja feokromosytoomaan. Kuvauksissa ja labroissa ei näkynytkään mitään, ja olo on edelleen sama.
Mulla oli siis niitä "tyypillisiä" oireita joita tulee adrenaliinin liikatuotosta; sydäntykytystä, rytmihäiriöitä, akuuttia pahoinvointia, tärinää, hikoilua ym ym ym... niin ja laihtumista. Kortisolini seerumissa oli korkea, mutta vuorokausivirtsamittauksessa OK. Endokriiniset kasvaimet suljettiin sitten pois CgA kokeella. Niin ja tuo vuorokausivirtsamittaus Metanefriiniestä ja Normetanefriineistä tehtiin myös.
Jos sulla on paino lisääntynyt niin toi saattaisi sopia Cushingsiin, ja sitä voi hoitaa leikkaamalla sen kasvaimen pois. Muistaakseno MEN-1 niminen oireyhtymä myös antaa monenlaista hormoniongelmaa, esim ku sulla on tuo kilpparivajiskin.
Millainen jatko sulla on, kai ne tutkii enemmän? - Yönvalvottama
äskeinen kirjoitti:
Mulla vain epäiltiin, koska mulla oireet olisi sopinut sekä Addisoniin, Cushingsiin ja feokromosytoomaan. Kuvauksissa ja labroissa ei näkynytkään mitään, ja olo on edelleen sama.
Mulla oli siis niitä "tyypillisiä" oireita joita tulee adrenaliinin liikatuotosta; sydäntykytystä, rytmihäiriöitä, akuuttia pahoinvointia, tärinää, hikoilua ym ym ym... niin ja laihtumista. Kortisolini seerumissa oli korkea, mutta vuorokausivirtsamittauksessa OK. Endokriiniset kasvaimet suljettiin sitten pois CgA kokeella. Niin ja tuo vuorokausivirtsamittaus Metanefriiniestä ja Normetanefriineistä tehtiin myös.
Jos sulla on paino lisääntynyt niin toi saattaisi sopia Cushingsiin, ja sitä voi hoitaa leikkaamalla sen kasvaimen pois. Muistaakseno MEN-1 niminen oireyhtymä myös antaa monenlaista hormoniongelmaa, esim ku sulla on tuo kilpparivajiskin.
Millainen jatko sulla on, kai ne tutkii enemmän?Kävin lääkärissä. Laittoi lähetteen yliopistolliseen sairaalaan.
Epätietoisuus on raskasta.
Kiitos kommenteista ja hyvää jatkoa. - Cushing
Yönvalvottama kirjoitti:
Kävin lääkärissä. Laittoi lähetteen yliopistolliseen sairaalaan.
Epätietoisuus on raskasta.
Kiitos kommenteista ja hyvää jatkoa.Multa leikattiin just oik.lisämunuainen.Siellä oli 3x2cm:n kasvain. Tää oli sattumalöydös kun kuvattiin virtsatiekiviä. Myös vasemmassa lisämunuaisessa on pari pienenpää kasvainta, mutta se jätettiin rauhaan kun mulla perussairautena reuma,joka vaikeuttaa hiukan näitä asioita.
Mulla oli oireina kaikki mitä on lueteltu cushingista (käypä katsomassa nämä sivut:
http://www.terveysportti.fi/pls/kotisivut/sivut.koti?p_sivusto=210
Verenpaine,hirsutismi,striat,"buffalokyttyrä",mustelmat jnejne. kaikki löytyy. Ja nyt viime syksystä lähtien myös paino on noussut hyvinkin kiivaasti=kymmenen kiloa tuosta noin vain ilman järkevää syytä)ja muutama hyvän päivän tuttu tuli taputteleen mahaa ja onnittelemaan perheenlisäyksestä...
Cushingia ei vain heti osattu epäillä,sillä olen syönyt reuman vuoksi yli 20v. kortisonia,joka myös aiheuttaa ko. oireita.
Leikkauksesta on nyt tarkalleen 20 päivää. Se tehtiin Meilahdessa tähystyksellä.Sairaalassa olin yht. 4 päivää (tulopäivä,leikkaus pari toipilaspäivää) Paino lähti lähes heti tippumaan ja nyt on lähtenyt jo 4 kiloa. Mustelmista en osaa vielä sanoa,sillä sääret olivat melkein pelkkää mustelmaa eivätkä ole vielä saaneet rauhassa parantua.Karvoituksestakaan ei voi vielä kommentoida-pitänee ensin ajella kädet ja selkä/niska ja katsoa kasvaako takaisin :) Buffalo kyttyrä toivon mukaan häviää ajan kanssa kunhan saan kortisonin vähemmälle. Olo on vielä väsähtänyt,mutta eiköhän tämä tästä.Nyt on tällä viikolla korsol- verikoe ja viikonloppuna vuorokausivirtsankeräys.Näillä kokeilla katsotaan onko mun oma kortisonituotanto lähtenyt käyntiin/toimiiko se lainkaan vai toimiiko se vieläkin liikaa. Vastausten jälkeen aletaan rukaamaan lääkitystä. Elimistön tulisi normalisoitua vuoden sisällä, mutta terveellä parantuminen ja siis kortisonista vieroittuminen vie kuulemma 3-6kk:tta. Mulla on odotettavissa tuo vuosi ainakin (reuman vuoksi)
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla muiden leikkauksista ja eritoten niiden jälkeisestä elämästä. - alima
äskeinen kirjoitti:
Mulla vain epäiltiin, koska mulla oireet olisi sopinut sekä Addisoniin, Cushingsiin ja feokromosytoomaan. Kuvauksissa ja labroissa ei näkynytkään mitään, ja olo on edelleen sama.
Millainen jatko sulla on, kai ne tutkii enemmän?Hei!
Katso myös haulla lisämunuaisen uupumus. Siinä on samanlaisia oireita, ilman kasvainta tai muuta vast. - merenelävä
äskeinen kirjoitti:
Millainen jatko sulla on, kai ne tutkii enemmän?Mulla etsittiin lisämunuais- ja lisäkilpirauhaskasvaimia ja feokromosytoomaa, mutta mitään ei magneetilla löytynyt. Kalkki on koholla ja PTH. CgA oli ylärajalla ja sarkoidoosimarkkeri. Esim. feokromosytoomaan sopivia oireita on ollut aina joskus. Metanefriinit ja 5HIAA normaalit. Sympatikotonia on ja autonomisen hermoston häiriöitä. Keuhkossa jokin kasvain, pieniä kystoja maksassa ja haimassa.
Liika kalkki voinee tehdä samanlaisia oireita ajoittain. Siilä selitän itse oireet. Cushingin tautia ei minulla mielestäni voi olla. Onkos teittä mitattu ionisoitunutta kalsiumia ja PTH:ta? Suosittelen mittauttamaan. - mielilki
Yönvalvottama kirjoitti:
Että tämmöisiä.
Niin epäiltiinkö sinulla kasvainta vai löytyikö ja mitä sitten tehtiin?Hei yönvalvottama! Minun isäni on teholla nyt ja löytyi lisämunuaisen kasvain. Muistatko, tai muistaako kukaan mikä oli nimeltään se uusi lääke jolla sitä hoidetaan ennen leikkausta?
Se alkoi D-kirjaimella. - Irkku-3
Cushing kirjoitti:
Multa leikattiin just oik.lisämunuainen.Siellä oli 3x2cm:n kasvain. Tää oli sattumalöydös kun kuvattiin virtsatiekiviä. Myös vasemmassa lisämunuaisessa on pari pienenpää kasvainta, mutta se jätettiin rauhaan kun mulla perussairautena reuma,joka vaikeuttaa hiukan näitä asioita.
Mulla oli oireina kaikki mitä on lueteltu cushingista (käypä katsomassa nämä sivut:
http://www.terveysportti.fi/pls/kotisivut/sivut.koti?p_sivusto=210
Verenpaine,hirsutismi,striat,"buffalokyttyrä",mustelmat jnejne. kaikki löytyy. Ja nyt viime syksystä lähtien myös paino on noussut hyvinkin kiivaasti=kymmenen kiloa tuosta noin vain ilman järkevää syytä)ja muutama hyvän päivän tuttu tuli taputteleen mahaa ja onnittelemaan perheenlisäyksestä...
Cushingia ei vain heti osattu epäillä,sillä olen syönyt reuman vuoksi yli 20v. kortisonia,joka myös aiheuttaa ko. oireita.
Leikkauksesta on nyt tarkalleen 20 päivää. Se tehtiin Meilahdessa tähystyksellä.Sairaalassa olin yht. 4 päivää (tulopäivä,leikkaus pari toipilaspäivää) Paino lähti lähes heti tippumaan ja nyt on lähtenyt jo 4 kiloa. Mustelmista en osaa vielä sanoa,sillä sääret olivat melkein pelkkää mustelmaa eivätkä ole vielä saaneet rauhassa parantua.Karvoituksestakaan ei voi vielä kommentoida-pitänee ensin ajella kädet ja selkä/niska ja katsoa kasvaako takaisin :) Buffalo kyttyrä toivon mukaan häviää ajan kanssa kunhan saan kortisonin vähemmälle. Olo on vielä väsähtänyt,mutta eiköhän tämä tästä.Nyt on tällä viikolla korsol- verikoe ja viikonloppuna vuorokausivirtsankeräys.Näillä kokeilla katsotaan onko mun oma kortisonituotanto lähtenyt käyntiin/toimiiko se lainkaan vai toimiiko se vieläkin liikaa. Vastausten jälkeen aletaan rukaamaan lääkitystä. Elimistön tulisi normalisoitua vuoden sisällä, mutta terveellä parantuminen ja siis kortisonista vieroittuminen vie kuulemma 3-6kk:tta. Mulla on odotettavissa tuo vuosi ainakin (reuman vuoksi)
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla muiden leikkauksista ja eritoten niiden jälkeisestä elämästä.Hei! Minulla on myös lisämunuaisen kasvain . Todettiin relu vuosi sitten, kun kuvattiin sappirakkoa jossa oli kiviä. Sappirakko leikattiin pois, mutta kasvainta nyt seurataan, se oli n. 1,5 -2 cm kokoinen. Minulla on uusi kuvaus v.- 13 alussa. Oireita: sydämentykytys, väsymys , ärtyisyys... Tietääkö kukaan kuinka suureksi lisämunuaisen kasvain voi kasvaa! Tiedosta kiitollinen! Irkku-täti
- Anonyymi
Irkku-3 kirjoitti:
Hei! Minulla on myös lisämunuaisen kasvain . Todettiin relu vuosi sitten, kun kuvattiin sappirakkoa jossa oli kiviä. Sappirakko leikattiin pois, mutta kasvainta nyt seurataan, se oli n. 1,5 -2 cm kokoinen. Minulla on uusi kuvaus v.- 13 alussa. Oireita: sydämentykytys, väsymys , ärtyisyys... Tietääkö kukaan kuinka suureksi lisämunuaisen kasvain voi kasvaa! Tiedosta kiitollinen! Irkku-täti
Sairaalatuttavallani pois leikattu lisämunuaiskasvain painoi 2 kg! (avoleikkaus). Ei kuulema edes tuntenut itse, että kasvain olisi jotenkin vienyt tilaa vartalossa. Itse toivun parhaillaan lisämunuaisen poistoleikkauksesta (tähystyksellä). Oma kasvaimeni oli vain pikkurillin pään kokoinen, mutta tuotti liikaa kortisolia dexametasonitestien mukaan. No nyt on pois ja innolla odotan painonlaskua, verenpaineen ja verensokerin tasaantumista. Olin sairaalassa 5 pv, jona aikana selvisi, että ainokaiseksi jäänyt lisämunuainen toimii ok.
- Hyvin toipunut
HEI! Minulla todettiin kahdeksan vuotta sitten kasvain lisämunuaisen ulkopuolella. Kasvain aiheutti verenpaineen nousua ja veren kaliumarvojen laskua. Koko vasemmanpuoleinen lisämunuainen kasvaimineen poistettiin avoleikkauksella. Toivuin leikkauksesta hyvin ja elämäni palasi hydrokortisonihoidon jälkeen aivan normaaleihin uomiinsa. Nyt kahdeksan vuotta myöhemmin röntgenkuvissani löytyi 8 kpl metalliklipsejä alaselästäni. Klipsit on kai laitettu/jätetty leikkauksessa minuun, mutta minulle ei missään vaiheessa kerrottu, että minuun olisi jätetty jotain metalliosia leikkauksen yhteydessä. Potilaskertomuksessani mainitaan, että lisämunuaista on poistettu klipsaten, ligeeraten ja polttaen. Onko tämä elimen poistamiseen liittyvä klipsaaminen sellaista, että ne "klipsit" jätetään tarkoituksella elimistöön, vai ovatko ne unohtuneet? Vähän ihmetyttää sekin, että elimistööni jätetyistä "klipseistä" ei ole minulle puhuttu mitään ennen- tai jälkeen leikkauksen. Vaikka olen nyt kohta 8 vuotta elänyt klipseineni normaalia elämää röngenlöydös huolestuttaa ja ihmetyttää. olisiko jollain asiasta tietoa?
- pahan olon vanki
minulla oli olevinaan kilpirauhasen vajaatoiminta.Oli lääkitys jonkin aikaa ,oli jatkuvasti vaan huono olo aamuisin.Lopetin lääkkeen syönnin olo parani.Tuli muita oireita.Tuli psori ja ilmeisesti myös nivelpsori epäpesifistinensidekudostauti ja reuma.Epäilen liämunuais sairautta.Oloni on kauhea.
- joulu
Heippa! onko täällä ketään kuulolla joilta olisi poistettu kummatkin lisämunuaiset?
Sairastan cushingin oireyhtymää joka on luokiteltu ongelmalliseksi,kerran on tehty aivolisäke leikkaus ilman paranemis tuloksia. Nyt on ilmoitettu ettei pään alueelle enää kajota vaan poistetaan kummatkin lisämunuaiset .
Vastatkaa jos tiedätte tai olette kuulleet kenelle on tehty lisämunuaisten poisto.
Minua pelottaa. - sepe
joulu kirjoitti:
Heippa! onko täällä ketään kuulolla joilta olisi poistettu kummatkin lisämunuaiset?
Sairastan cushingin oireyhtymää joka on luokiteltu ongelmalliseksi,kerran on tehty aivolisäke leikkaus ilman paranemis tuloksia. Nyt on ilmoitettu ettei pään alueelle enää kajota vaan poistetaan kummatkin lisämunuaiset .
Vastatkaa jos tiedätte tai olette kuulleet kenelle on tehty lisämunuaisten poisto.
Minua pelottaa.Hei ! Minulla löydettiin kasvain lisämunuaisessa ,2 sm läpimitaltaan.
Odotan sylki ja keräilyvirtsan tuloksia.Oloni on huono ja tuntuu ,että voimat loppuvat.
Kuinka tätä asiaa pitäisi hoitaa.Kiitos ,jos vastaatte..kenellä on vastaavaa tautia.
- Sepe
Hei ! Mitä sinulle nykyään kuuluu ?Minulla sama tilanne..löytyi kasvain ja odotan nyt kokeiden tuloksia.Kuinka tätä hoidettiin sinulla.
- Anonyymi
Hei!
- kolmio3
Mulla epäillään tätä. Onko teillä muilla ollut hirsutismia tämän takia? Mulla ei ole koskaan karvat paljoa kasvaneet, mutta 2-vuotta sitten lopetin e-pillerit ja siitä lähtien on oudosti tullut karvaa rintoihin, rintojen väliin, niskaan ja jopa kasvoihin! Kuulemma voisi liittyä lisämunuaisen kasvaimeen? Anyone?
- Sepe
Minulla ei ole hirsutismia ainakaan vielä.Kasvain löytyi sattumalta tt-kuvauksissa.Joten oireisiin en osaa sanoa muuta kuin hikoilu,verenpaineen ajottainen nousu.
- Hoogooo
Sepe kirjoitti:
Minulla ei ole hirsutismia ainakaan vielä.Kasvain löytyi sattumalta tt-kuvauksissa.Joten oireisiin en osaa sanoa muuta kuin hikoilu,verenpaineen ajottainen nousu.
Mulla on hikoilu, yhtäkkiä 24-veenä alkanut hirsutismi ja mustelmia tulee näköjään herkästi. Mulle puhkes kans akne masliskuussa koko naamaan, mutta sain srn taltutettua voiteilla. Ens kuussa aika hormooniklinikalle perinpohjaisiin testeihin
- lis.mun.uup.
Olen onnellinen että sattumalta löysin tämän sivun.Aloin sairastaa n3viikkoa sikapiikinjälkeen ihmeellisistä kohtauksista.verenpaineet humahtaa huikeisiin lukemiin samoinpulssi yht.äkkiä.ja aamuisin .Olen hypännyt ensiavussa ,turhan usein nyt enmennyt kun tytär haki kotiin matkanvarrelta.e nvai pysty liikkuun paha olon yllättäessä.en ole siis luulotautinen vaikka panivat psyk.kons.Kun luin mitä lisämunuaiuupumus on niin nuo on niin tuttuja.tressi päällä kauan pojan murha ym.sen laukasi kun sikapiikissä oli niin paljon elohopeaa.Nyt on pään emg tehty vastaus ensiviikolla.katotaan kuinka suuri herra on uskaltaakohan pyytää lisä tutkimusta lisämunuaisista .Kohtaus tulee n1-2 t päästä kun olen koukussa ja vatsaon puristuksessa tai ikkunaa pestäessä.kokeita koskaan otettu kun kohtaus ollut päällä.
- Kasvain2
Hei mulla on todettu kaksi kasvia joista ei hormonaalisia muutoksia mutta kasvaimet on isoja ketään muita täällä?
Miten ne yleensä hoidetaan?? - sinitta
Minulta leikattiin toinen lisämunuainen gynekologisen leikkauksen yhteydessä. Leikkauksesta on nyt kuukausi aikaa. Palelen järjettömästi ja välillä saan hikoilupuuskia. Olo on tosi kurja. En ole saanut mitään tietoa siitä, johtuvatko oireet lisämunuaisen poistosta, vain sen, että toisen tuotanto pitäisi riittää. Kilpirauhaskokeet ja kaikki muutkin verikokeet ovat ok, mutta voin tosi huonosti, henkeä ahdistaa eikä tulppia ole.
- tulispa kesä
Mulle tuli itku kun löysin tämän sivun,tulin juuri labrasta kokeista mikä aiheuttaa mun ihmeelliset kohtaukset.Verenpaineet ja pulssi nouseevat äkkiä korkealle kestänyt 3v .kortisooni koe oli tänään laitettiin piikki käteen vapina lähti n10 minutin päästä olo oli todella hyvä.,45MIN päästä alkoi sydän hakata verenpaineet ylös ei muutako petipaikkaa hakeen.aivan sietämätön olo .Kun palasin labraan sinne odotus tilaan oli tullut asiakas niin kamala hajuvesi koko aula tuoksu ,se laukasi koko tilanteen,olen kokoajan tullut voimakkasti allergiseksi ennen vain kala ja lievä heinä .Nyt aina pitää miettiä tuoksuuko siellä.Verikoe kun otettiin 3sti.Olen kyllä enpon papereissa luulotautinen ,paniikkikohtainen,ym.välillä menee normaali olona mutta sitten kun kohtaus iskee ,olo aivan kamala .Nyt kun tulin kotiin tuli vilu eli puistatus muutaman minuutin välein.Oikea kylki kipee kohtauksen jälkee,munuaisia ei oo kuvattu vain kokeita.Parivuotta sitten jokulääkäri oli enpossa laittanut pitäis tutkia sain kesällä kuulla kun olin neuronlääkärillä hän kysy miksi ei olla tutkittu sanoin että kuulen vasta eka kertaa.Mun kohtaukset alkoi sikapiikin oton jälkeen siinä oli elohopeaa ja se rasittaa lisämunuaista jos on ollut pitkä ressi päällä ,työ oli ressaavaa ja siihen pojkani murha.
- Lisämunuaismietteitä
Onko ketään jonka isohkoa, oireetonta lisämunuaista ei ole leikattu ? Kannattaako sen antaa olla. Vai leikkauttaa? Mitä hyötyä on leikkauksesta , mitä haittaa voi tulla? Mut laitettiin nyt leikkausjonoon. Lisämunuaisen halkaisija 3cm. Se löydettiin muiden tutkimusten yhteydessä ja näyttäisi olevan ainakin tällä hetkellä hormonaalisesti mykkä.
- wretyuiopå
Jos siitä ei ole haittaa, niin miksi ihmeessä sitä pitäs leikellä? Leikkauksista on AINA haittoja ja huonommalla tuurilla vielä potilasvahinkoja.... en antaisi operoida ongelmia aiheuttamattomia juttuja, olipa ne mitä ja missä tahansa.
- Anonyymi
Aiheuttaa leikkaamattomana sydämen vasemman kammion paksuuntumisen, eli kannattaa leikata, jos tuottaa liikaa hormoneja.
- Anonyymi
Minulla aiotaan leikata oireeton 2.2cm lisämunuaisen kasvain (ehkä adenooma). Kasvain erittää kortisolia, mutta minulla ei ole mitään oireita. Samalla poistetaan kasvain myös haimasta. Nämä voisivat myöhemmin muuttua pahanlaatuisiksi ja lähettää etäpesäkkeitä.
- Anonyymi
Kenelläkään feokromosytoomaa? Millaiset oireet ja kuinka korkeat verenpaineet oli? Oliko verenpaine jatkuvasti koholla ja kuinka paljon, vai jotenkin kohtauksittain ja kuinka kauan kesti kohtaus, kuinka kauan kesti kun verenpaine laski sen jälkeen? Oliko helppo saada asiaa selvitettyä? Kuinka nopeasti pääsitte tutkimuksiin?
- Anonyymi
Minulta leikattiin +6 cm kasvain ja samalla vas lisämunakas syyskuun lopulla. En oikein osaa vielä sanoa, miten vaikutti. Mutta vakavaksi veti, kun lääkärit (toki ihan ymmärrettävästi) kehottivat varautumaan pahimpaan. Sitten leikkausjonossa noin 3kk ja tuomiota odotin liki 1,5kk. Oli ilm ns. uinuva kasvis, ei vissiin mitään seurantaa jatkossa, toiv kaikki ok. -r-
- Anonyymi
Minulla vas lisämunuaisessa kananmunan kokoinen kasvain.
Tampereella tutkittiin ,tays hormonituotanto.
Molemmat lisämunuaiset tuottaa suolahormoneja.
Ei leikata
Hikoilua on ollut aikaisemmin
Spironolactone 2×50 mg tasasi alhaisen kaliumarvon.
Kuvataan parin vuoden välein.
- Anonyymi
Olen tullut ihan normaalisti toimeen yhdellä lisämunuaisella nyt muutaman vuoden. Eikä leikkaus jaan ollut kauheaa. Ainoastaan palleahermo ärsyyntyi ja hengittäminen oli pari päivää kivuliasta. Ei tarvitse pelätä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989