Miten toimii seksi + pienet lapset?

Kiikikki

Tämä olis kaikille pienten lasten vanhemmille. Itse lapsettomana, mutta miehen kanssa lasta sunnittelevana tulipa vain mieleen, että mites hoidatte seksi-elämänne? Olen huomioinut, että usealla "lapsellisella" perheellä neli-viisi-vuotiaskin saattaa nukkua samassa huoneessa vanhempien kanssa. Mielenkinnosta vain utelen, että missä/milloin seksin/hyväilyt hoidatte? Meillä molemmille miehen kanssa tyydyttävä seksielämä on tärkeetä, ja vaikka vauva toki olisi se tärkein, ei haluta sitä seksiäkään kokonaan unohtaa. Eli jos nukkumaan mennessä tekisi mieli, menettekö toiseen huoneeseen lapsen nukahdettua vai hoidatteko hommat jos lapsi on vaikka isovanhemmilla? Ja ei sitten mitään provoja, kiitos

23

6500

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsen myötä

Ongelmat alkoi jo raskausaikana ja seksi loppui heti, kun vatsa alkoi näkyä. Ongelmat vain lisääntyivät vauvan synnyttyä. Lapsi vuoden ja parisuhde päin helvettiä, lapsenhoitoon ei ole osallistunut ollenkaan, vaikka itse lasta toivoi. Kaikkeni olen yrittänyt, mutta yksin ei mitään rakenna, joten ukko saa jäädä. Poika kainaloon ja menoksi.

• mäkätimää

Eihän se tuollaista onneksi kaikilla ole. meidän lapset kun kaikki nukkuin meidän kanssa samassa huoneessa, me livahdettiin muualle miehen kanssa. makuuhuoneen oven eteen laitettiin tuoli tms. jotta lasten mahdollisen tulon kuulee. nyt lapsia nukkuu meidän huoneessa ja omassa huoneessaan ja me lukkiudutaan saunaan... oven saa lukkoon ja saa olla rauhassa sen suhteen, että joku ryntäisi näkemään. konstit on monet...

• Jihuuu

Jos joku oikeasti touhuaa vain silloin, kun lapset on isovanhemmilla niin jopa on vilkas seksielämä. Meilläkin asuu isovanhemmat ulkomailla xD

Toiseen huoneeseen.

• Jihuuu

• nukkuvat

silloin se on ehkä yksinkertaisinta. Meillä samassa huoneessa nukkuu vain vauva, eikä ole ikinä herännyt, jos heräisi hommat jäisi siihen. Isompi lapsien nukkuessa samassa huoneessa en ehkä seksiä lähtisi harrastelemaan. Sitten käyttöön muut paikat, sohva, pöytä, suihku jne...

Välillä harmittaa kun ainut aika seksi harrastamiseen tosiaan on tuo ilta kun lapset nukkuvat. Olisihan sitä kiva tehdä muulloinkin.

• Harvemmin

Kyllä se niin on että kun lapsen hankkimista suunnittelee täytyy muistaa et on olemassa se riski et lapsi onki yö ja päivä kukkuja. Eli ei nuku tarpeeksi kauan ikinä, että siinä ehtisi saati jaksaisi seksiä harrastaa. Täytyypi sanoa et ei ole juuri sänkyhommat kiinnostaneet lasten tulemisen jälkeen. Sitä on yksinkertaisesti niin vähän aikaa edes itselleen saati sitten miehelle. Kokemuksesta sanon myös sen että ennen lapsen syntymää niitä lapsenvahteja ilmoittautuu, mutta kun lapsi sitten syntyy ei sitä yökylä paikkaa löydykkään. Eli jos se seksielämä ja läheisyys on teille niin tärkeää niin miettikää vielä.

• Kiikikki

Höh, eiköhän sen lapsen takia voi sitten niitä sekstailujaki vähentää.. Kun lukee näitä lapsi-juttuja, tulee olo, että pitäis osata ottaa kaikki huomioon/varautua joka lapsen joka mahdolliseen nuhaan jo kun lapsi on vasta pilke isän silmäkulmassa. Eikös se olekaan niin että sitten lapsen myötä sopeudutaan eri tilanteisiin? Vai pitääkö sitä olla kaikkeen valmis ja elämänmuutokset jo tehty, vaikka mitään lasta ei edes ole. Eihän noilla vaatimuksilla kukaan voi lasta hankkia.

• ei meillä ainakaan

ole seksi vähentynyt tippaakaan lapsen saannin jälkeen. Iseasiassa kahden!

Päinvastoin. Lapset nukkuvat, eikä sitä ikinä ole niin väsynyt etteikö hyväilyjä ja seksiä jaksaisi!

Näiden juttujen jälkeen sitä sopiikin miettiä miksi miehet vinkuvat kun eivät saa ja vainmot itkevät kun miehet käyvät vieraissa!

• Pasi

Naisen seksi halut loppuu kuin seinään lapsen saannin myötä, joten turha sitä miettimään missä tai milloin sitä harrastaisitte kun sitä ei harrasteta ollenkaan. Luepa hieman muitakin palstoja niin tiedät missä mennään.

• Kiikikki

No oon ajatellu tietty sitäkin. Mä oon valmis kyllä antaan vain miehellekin nautintoa, jos ei itteä niin innosta. Tuleehan ja on tullut sellaisia tilanteita ilman lastakin. Ja on se seksi mullekin sen verran tärkeätä, et yritän kyllä pitää edes jonkinlaista elämää yllä vaikka lapsi oiski. Lähinnä mua mietityttää vaan se käytännön järjestäminen, kun esim sekstailusta vauvan nukkuessa samassa huoneessa tunnutaan olevan täällä montaa mieltä.

• kuule!!!

puhu vaan omasta puolestasi! Jos sinulle on käynyt näin, se ei tarkoita kaikilta menee halut lasten saannin jälkeen.

Etukäteen sitä ei voi tietää, mutta itse siihen voi kyllä paljon vaikuttaa.

Enkä ole sitä mieltä että sänkyyn pitäisi olla valmis hyppäämään viikon päästä synnytyksestä.

• olla poikkeus

naisena, koska haluan pitää hyvänä miestäni vaikka itseäni ei niin haluttaisikaan. Itselläni loppuivat halut raskautumiseen- tosi outo tilanne itselleni koska olen aina ollut seksin suhteen parisuhteemme aktiivisempi osapuoli. Lapsen synnyttyä sama jatkui siihen asti kun lopetin imettämisen (nyt olen taas oma aktiivinen itseni)- syytän kyllä siis tästä hormoneja.

Omien halujen puutteesta huolimatta en jättänyt miestä ilman, eihän se hänen vikansa ole. Onhan muutakin seksiä kuin pelkkä yhdyntä.

Tilanteeseen vauvan kanssa voi sopeutua siis monella eri tavalla.

• miuskuli

Ei minun ole loppuneet ainakaan, sulla on käynyt vaan huono tsäkä.

• äiti jolla halut tallella

synnytin pojan juuri ennen vuoden vaihdetta ja olisi se seksi kiinnostanut jo ennen tammikuun loppua, mutta se ei vaan ollut vielä oikein mahdollista kun ei ollut paikat vielä kunnossa. Ja nyt kun on niin miestä ei paljoa kiinnosta, että näinpäin meillä.

• toimii seksi

ja on toiminut siitä asti kun lapsia alkoi tulemaan, ne ovat sen hedelmöittämisen jälkeen ihan täysin eri asioita eikä sekoiteta niitä keskenään. Eli jos sängyssä on ongelmia niin sillä ei ole mitään tekemistä lasten kanssa, vaan se on kahden aikuisen välistä toimintaa. Minä en vain ymmärrä yhteyttä lapsen syntymisellä ja seksin loppumisella, kun mielestäni asia nimenomaa niinpäin että sitä odottaa että pääsee siitä valtavasta vatsasta taas harrastamaan "normaalia" seksiä. Ja jos seksi ei kiinnosta, niin miksi se olisi sen vauvan syntymisen vika? Asennekysymys minusta, kivittäkää jos haluatte, mutta nainen on myös seksuaalinen olento ja sen verran itsekäs saa kyllä olla että laittaa oman seksielämänsä kuntoon ja lakkaa syyttämästä siitä hormoneita joilla ei ole mitään tekemistä seksuaalisen mielihyvän tavoittelussa. Ja lapset nukkuu lastenhuoneessa vauva-ajan jälkeen.

• pöydällä..

ja millon missäkin,kai nyt aikuiset keksii muitakin paikkoja kuin oma sänky.Meidän pikku poika on aina halunnut nukkuu meidän vieressä.Eikäs se mitään ,karttupahan mielikuvitus kun keksitään muita paikkoja.Eikä olla mitään pervoja mutta se keittiön pöytä on muuten oikesti hyvä paikka järjestää "pidot"

• hmmmh..

meille ainakain seksi ja hellyys on todella tärkeätä, ja aika kummallista kun yksikin kirjoittaja tossa aikasemmin sanoi "jos seksi niin tärkeää niin miettikää vielä". No huh huh kyllä seksi kuuluu terveeseen parisuhteeseen, sen määrä ja laatuhan on ihan pariskunnasta itsestään kiinni. Meillä ei seksin määrä ole juurikaan vähentynyt vaikka kaksi pientä lasta. Ovat vauvasta asti nukkuneet omassa huoneessa (ensimmäisen kuukauden nukkui vauva samassa huoneessa). Vaan kun ovat olleet hyviä nukkumaan öisin, niin eipä ole tarvetta ollut nukuttaa samassa huoneessa. Itsestä se on kiinni, kuinka paljon haluaa nähdä vaivaa sen eteen että saa sitä seksiä, hellyyttä ja läheisyyttä sillä tosiasia on että enemmän sen eteen täytyy tehdä kun silloin ennen lapsia. Mutta on se sen arvoista. Eikä tasan varmasti ole lapsilta mitään pois että äiti ja isi tarvii omaa yhteistä aikaa ilman lapsia, hoitaakseen omaa parisuhdettaan. Päinvastoin.
      Mutta jokainen elää parhaaksi katsomallaan tavalla.

• Pandis

seksiä harrastetaan yleensä. Joskus päivällä kun lapset hereillä livahdetaan vessaan ja laitetaan ovi lukkoon.

• aina löytyy

joku paikka. Meidän lapset nukkuu niin sikeesti, ettei herää moiseen. Nykyään isommat nukkuvat eri huoneissa, joten se ei ole lainkaan ongelma. Välillä touhutaan päiväunien aikaan, sanotaan vanhemmille lapsille, että ei saa tulla herättämään ja he leikkivät huoneessaan kahdestaan. Ja onhan kotona muitakin paikkoja kuin se oma sänky. Lasta ei ole mikään pakko nukuttaa samassa huoneessa, jos siitä on häiriötä vanhemmille. Vaihtoehtoja on useita. Se on kyllä totta, että ennen synnytystä niitä hoitopaikkoja on tarjolla pilvin pimein, mutta syntymän jälkeen ei mistään meinaa löytyä.

• näin meillä

Hommat hoidetaan aina kun mahdollista.. Esimerkiksi lasten nukkuessa vaikka samassa huoneessa hiljaa ja peiton alla piilossa. Tai päivällä kun lapsille laitetaan mielenkiintoinen video (tehoaa hyvin yli 2-vuotiaisiin), silloin vaan hommiin ja olisi hyvä makkarin ovi saada vaikka lukkoon tai pönkättyä kiinni, jotta lapsi ei vahingossa keskeytä ja nää mitä on tekeillä. Joskus on hyvä pyytää lapsenvahtia tai isovanhempia katsomaan lasta, jotta saadaan laatuaikaa..

• kokemukseni...

Itse olen aina ajatellut että seksiä en harrasta lapsen kanssa samassa huoneessa... ajatus vain ei miellytä. Mutta tämänkin "jouduin" kokemaan... seurustelin pari kk miehen kanssa jolla entisestä suhteesta 2 lasta ja minulla yksi. Miehen lapset nukkuivat omassa huoneessaan mutta minun lapsi nukkui meidän kanssa samassa sängyssä (vähän alle 3 vuotias..) ja mies aloitti itse aktin vaikka lapsi vieressä ja pari kertaa lapsi heräsi mutta ei kunnolla ja minua asia vaivasi tosi paljon....en usko että lapsi mitään ymmärsi koska oli niin unen pökkyrässä. Mutta silti vaikka itse lopetin hetkeksi ja siirryin lapsen viereen nukuttamaan lasta, mies ei lopettanut. Suhteen ihan alussa sanoin hänelle että en pysty siihen nyt kun lapsi nukkuu vieressä. No asia ei varmaan häntä vaivannut ja minä tyhmä en osannut sanoa ei....tai en kehdannut.... koskaan en enää sitä tee jos lapsi samassa huoneessa! En ole edes kehdannut kertoa asiasta kenellekään.... suhde tosiaan päättyi aika lyhyeen, ei kuitenkaan tästä syystä.

Menkää siis mieluummin toiseen huoneeseen jos on tarvetta... minulle tästä kokemuksesta jäi vähän paha mieli.....

• hyvin toimii 3 lapsen kanssa

4vuotias lukee vieressä aku ankkaa, 2 vuotias isän päällä ja isä äitin päällä, mut peitto välissä ja 1 vuotis vieressä sanoo ai ai, ai ai... ja kaikilla kivaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe