Olen 63-vuotias leskirouva ja saan leskeneläkettä entisestä miehestäni. Uusi rakkaus kukoistaa. Miten käy tämän eläkkeen jos avioidumme?
Lakkaako leskeneläke uudelleen avioituessa?
5
3856
Vastaukset
- leski...
Kun avioidut uudelleen, et ole enää leski ja näinollen leskeneläke lakkaa.
Näin sanoo maalaisjärki.- Leski itsekin
Eipäs lakkaa! Nykyään on sellainen laki, että 50 vuotta täyttänyt leski saa pitää eläkkeensä, vaikka menisikin uudelleen naimisiin.
Sanoo nimimerkki asiasta tietoinen. Jäin leskeksi vuonna 1979. Ja nyt, vuosi sitten, menin uudestaan naimisiin, 51-vuotiaana. Ja leskeneläke senkun juoksee. Älkääkä vain vastailko sieltä, että en ole ilmoittanut avioitumisestani ja joudun palauttamaan eläkkeet tai muuta paskaa. Ottakaa selvää, vaikkapa eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen sivuilta. Totta hemmetissä minä selvitin asian ennen naimisiinmenoani, itse asiassa tarkoituksella jämitettiin tätä avioitumista, että eläkkeestä ei tarvitse luopua.
Jos tämä nykyinen mieheni kuolee ennnen minua, hänestä en eläkettä saa, mutta enpä tarvitsekaan, koska tämä entinen eläke ei koskaan lakkaa, tulen saamaan sitä hamaan hautaan asti.
Eli ei muuta kuin naimisiin vaan, jos siltä tuntuu. No, kannattaa tietysti varmistaa asia omalta eläkkeenmaksajaltaan, ettei tunnu siltä, että jonkun nettikirjoittelun pohjalta tässä vain edetään. Mutta kyllä totuus on tämä.
Sitä en tosiaankaan tiedä, onko tässä jotain aikarajoituksia olemassa, että esim. tietyn vuoden jälkeen leskeksi tulleita kohdeltaisiin eri tavalla, mutta ainakin itseni kohdalla on näin kuten kirjoitin. Joten otapa yhteys eläkkeenmaksajaasi, niin tiedät kaiken varmasti.
Onnellista avioliittoa!
- googleta....
Tuostahan nuo tiedot saat vaivattomasti KELAN sivuta:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/180701151604EH?openDocument- lakkaa
Minulta mieni hyvä leskeneläke 38-vuotiaana, kun avioiduin uudelleen, nyt yli viisikymppisenä olen eronnut ko.miehestä ja kyllä harmittaa!!!!
Yli 50-kymppinen ei enää menetä eläkettään!!!
- edelleen
Jos avioituu sen jälkeen,kun on täyttänyt viisikym-
mentävuotta saa pitää leskeneläkkeensä,se ei
lakkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485356
- 483728
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963376- 313136
- 592894
- 582746
- 532400
- 381854