Lakkaako leskeneläke uudelleen avioituessa?

Rakastunut leski

Olen 63-vuotias leskirouva ja saan leskeneläkettä entisestä miehestäni. Uusi rakkaus kukoistaa. Miten käy tämän eläkkeen jos avioidumme?

5

3856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leski...

Kun avioidut uudelleen, et ole enää leski ja näinollen leskeneläke lakkaa.
      Näin sanoo maalaisjärki.

• Leski itsekin

Eipäs lakkaa! Nykyään on sellainen laki, että 50 vuotta täyttänyt leski saa pitää eläkkeensä, vaikka menisikin uudelleen naimisiin.

Sanoo nimimerkki asiasta tietoinen. Jäin leskeksi vuonna 1979. Ja nyt, vuosi sitten, menin uudestaan naimisiin, 51-vuotiaana. Ja leskeneläke senkun juoksee. Älkääkä vain vastailko sieltä, että en ole ilmoittanut avioitumisestani ja joudun palauttamaan eläkkeet tai muuta paskaa. Ottakaa selvää, vaikkapa eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen sivuilta. Totta hemmetissä minä selvitin asian ennen naimisiinmenoani, itse asiassa tarkoituksella jämitettiin tätä avioitumista, että eläkkeestä ei tarvitse luopua.

Jos tämä nykyinen mieheni kuolee ennnen minua, hänestä en eläkettä saa, mutta enpä tarvitsekaan, koska tämä entinen eläke ei koskaan lakkaa, tulen saamaan sitä hamaan hautaan asti.

Eli ei muuta kuin naimisiin vaan, jos siltä tuntuu. No, kannattaa tietysti varmistaa asia omalta eläkkeenmaksajaltaan, ettei tunnu siltä, että jonkun nettikirjoittelun pohjalta tässä vain edetään. Mutta kyllä totuus on tämä.

Sitä en tosiaankaan tiedä, onko tässä jotain aikarajoituksia olemassa, että esim. tietyn vuoden jälkeen leskeksi tulleita kohdeltaisiin eri tavalla, mutta ainakin itseni kohdalla on näin kuten kirjoitin. Joten otapa yhteys eläkkeenmaksajaasi, niin tiedät kaiken varmasti.

Onnellista avioliittoa!

• googleta....
      • lakkaa

Minulta mieni hyvä leskeneläke 38-vuotiaana, kun avioiduin uudelleen, nyt yli viisikymppisenä olen eronnut ko.miehestä ja kyllä harmittaa!!!!
        Yli 50-kymppinen ei enää menetä eläkettään!!!

• edelleen

Jos avioituu sen jälkeen,kun on täyttänyt viisikym-
      mentävuotta saa pitää leskeneläkkeensä,se ei
      lakkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58