Suomessa on täysin ihmeellinen työnantaja kulttuuri työntekijöiden suhteen. Työntekijöitä ei edes pyritä mitenkään sitouttamaan firmaan. Palkkaa ei makseta tuottavuuden mukaan.
Hassu juttu, että parhaan palkankorotuksen saa nykyään vaihtamalla firmaa.
Miksi työntekijöitä pakitaan Suomessa vain erittäin harvalla alalla? Mistä tällainen kulttuuri on lähtöisin? Onko se peruja sieltä tukkijätkien ajalta, kun työnantajat ajoivat humalassa tukkijätkien majalle ja heittelivät nikkelimarkkoja pihalle ja nauroivat, kun tukkijätkät keräili niitä?
Ihmeellinen työnantaja kulttuuri
3
1368
Vastaukset
- Raipppa
Jos tuottava työntekijä on korvattavissa toisella yhtä tuottavalla työntekijällä, niin miksi maksaa ylimääräistä? Jos työntekijä on yritykselle vaikeasti korvattavissa on kyllä palkkakin sen mukainen (ellei työntekijä ole täysin tahvo).
- pomo
palkita työntekijöitä kun voi palkita itsensä ja omistajat.
- minäkään!
70-luvulla mietittiin keinoja juuri työvoiman sitouttamiseksi.
Kehitettiin töitä keinoina työkierto, työn rikastaminen, delegoitiin suunnittelua ja päätösvaltaa organisatioissa alaspäin.
Hulehdittiin asunnoista, muuttokustannuksista, koulutuksesta jne.
Laadittiin suoritusportaallekin kehityssuunnitelmia yksilöiden mieltymysten mukaan ym.
Huomattava osa esimiehistä osallistui tähän. Osa koki sen työläänä ja tulokset vaihtelivat.
Mitä tästä on jäljellä?!
Työnantajat toimivat, lyhyen tähtäyksen voitontavoittelussaan, omaa etuaan vastaan.
Surullista!
Kuten tekstistä voi päätellä on tämän vuodatuksen takana entinen ylemmän keskijohdon turhautunut heppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391