Onhan tuota kristinuskoakin pakkosyötetty aikansa, mutta mitäs mieltä olette siitä että Kymen Sanomien mukaan nyt aletaan opettaa islamia peruskouluissa! Ei hyvä.
Islamin opetusta Kotkassa!!
44
2950
Vastaukset
- ibrahim
Eiköhän sitä järjestetä vaikka skientologian opetusta, jos niitä hörhöjä löytyisi tarpeeksi...
- Juho Eerola
Saman tien lehden luettuani, aloin jäsentelemään omaa yleisönosastokirjoitustani aiheesta Kymen Sanomiin. Pistin myös Ankkuriin. Varmaankin sensuroivat jonkun verran, mutta tässä tämä alkuperäinen:
Ei erivapauksia maahanmuuttajien uskonnon opetukseen.
Yleisesti tunnustettu ja tiedostettu tosiseikka maahanmuuttajien kotoutumisessa suomalaiseen yhteiskuntaan on se, että kotoutuminen ei onnistu. Syyt ovat selittäjästä riippuen milloin suomalaisten asenteesta, milloin resurssien riittämättömyydestä ja milloin vääränlaisen politiikan harjoittamisesta johtuvia. Maahanmuuttajien omaa asennetta ei syyksi hyväksytä, sillä sehän on rasismia.
Kotka on nyt käynnistämässä maahanmuuttajalapsille tarkoitettua islamin opetusta. Väitän että tällä toimenpiteellä saadaan hidastettua merkittävästi maahanmuuttajien assimiloitumista suomalaisiin. Samalla saadaan lisättyä rasismia (koulukiusaamisen muodossa) ja tuhlattua veroeuroja turhuuteen.
Perussuomalaiset vastustavat ihmisten eriarvoista kohtelua. Peruskoulussa tapahtuvan opetuksen on siis oltava kaikille samanlaista ja taattava kaikille pienille oppilaille samat eväät elämään. Olen sitä mieltä, että uskonnon ja elämänkatsomustiedon tunnit voisi yhdistää. Niillä tunneilla kävisivät sitten niin muslimit, jehovat, vapaa-ajattelijat, kuin kristitytkin lapset. Oppitunneilla keskityttäisiin Jaakobin poikien nimien opettelemisen sijaan uskontojen ja maailmankatsomusten historiaan ja etenkin siihen, miten mikäkin uskonto, tai maailmankatsomus vaikuttaa siitä kulttuurinsa ammentavaan yhteiskuntaan.
Ei ole kuin muutama vuosi, kun Kotka lakkautti joukon peruskoulun ala-asteita. Joukossa mm. oma opinahjoni, eli Pernoon koulu. Ei ollut Kotkalla muka rahaa ja säästöjä tarvittiin. Tässäkin valossa tämä imaamin palkkaaminen tuntuu rienaavalta.
Jokainen tulkoon autuaaksi omassa uskossaan tai olkoon tulematta. En lähde arvioimaan uskontojen paremmuusjärjestystä, mutta sen sanon ettei ole kotkalaisten veronmaksajien asia kustantaa islamin opetusta peruskouluissamme.
Kotkassa kun on nyt ollut muotia tehdä näitä suuruudenhulluja rakennushankkeita ja panostaa monikulttuurisuuteen, niin eikö yhdistettäisi nämä kaksi veronmaksajaa ilahduttavaa asiaa? Rakennetaan Euroopan suurin moskeija Hallan saarelle. Sehän on Halla koraanin lukutavalla tavattuna Allah.
Juho Eerola, Perussuomalaiset- KoululaisenÄiti
Puhut asiaa. Juuri näin pitäisi tehdä että myös "tavis-kristityille" tuota tietoa. Eli kaikille kaikkea, kiitos ! :)
- ...
Onko tämä sitten sitä tyypillistä perussuomalaiskäytöstä mitä tässä ketjussa näkee muissa vastauksissa...?
Kovasti aina puhutaan talvisodista ja veteraaneista joka paikassa, kun kuitenkin tulee puhe niistä laeista ja oikeuksista minkä puolesta viime vuosisadalla lyijyä jaettiin kerta-annoksina piipusta läheisellä rajalla, täällä sitä ollaan ensimmäisinä niitä karsimassa verukkeiden kera, niiltä jotka niitä osaavat vähiten puolustaa. Se jos mikä on epäkunnioittavaa. Ei ihme että on sama puoluepassi taskussa kuin Halmeella, puheet on kovat, ei vaan ole ajatusta eikä sisältöä.
Suosittelen niin perussuomalaisille kuin muillekin kertausopintoja perusopetuslaista, ja kenties miettimään mitä tämä käytännössä tarkoittaa jos kouluissa on käytännöllisesti katsoen mamu-luokkia. Vaikka valitettavaa onkin että kouluja lakkautetaan ja karsitaan sieltätäältä, se on täysin eri asia. Sillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Tämä koskee lain sanelemaa opetusta.
Henkilökohtaisesti en ainakaan ole kuullut kertaakaan kenenkään valittavan esim. ortodoksisen opetuksen järjestämisestä, muuten kuin sillä yleisellä ajatuksella että uskonnonopetus ei nyt vaan ole järkevää yhteiskunnan rahoilla. Ei sitä tarvitse ääneen kyllä sanoa miksi kritiikki on vähäistä ortodoksisen opetuksen järjestämisesta, taitaa johtua siitä että kyseessä on kuitenkin Walkoinen Kristitty Herrakansa™... taattua populismikamaa, onnittelut!
PS. Olen kyllä samaa mieltä siitä mikä minkään uskonnon rooli pitäisi olla kouluissa. Eiköhän kristityt itsekin ole jo huomanneet että kyllä se perinteinen indoktrinaatio kotipuolessa toimi parhaiten, kunhan sen tekee eri äänensävyllä suhteessa joulupukkiin, pääsiäispupuun ja väinämöiseen. - Anti islamisti
Ääni oli kyllä jo muutenkin tulossa. Nyt alan ympäripuhumaan kavereita.
- tämä on
ensimmäinen kerta, kun olen TODELLA samaa mieltä kanssasi. Hieno kannanotto sinulta, kiitos.
Perheeni on usean vuoden ajan taistellut koulun uskonnonopetuksen takia, milloin on uskonnoton poikani joutunut istumaan uskonnontunneilla rangaistuksena, milloin opettajien puutteen vuoksi joutunut kuuntelemaan kristillistä "propagandaa". Nöyryyttävintä koko asiassa on se, että suomalaiset vapaaajattelijat ja ateistit tallotaan jalkoihin muutaman muslimin takia.
Jos teet töitä meidänkin puolesta, saat ääneni! - Juho Eerola
tämä on kirjoitti:
ensimmäinen kerta, kun olen TODELLA samaa mieltä kanssasi. Hieno kannanotto sinulta, kiitos.
Perheeni on usean vuoden ajan taistellut koulun uskonnonopetuksen takia, milloin on uskonnoton poikani joutunut istumaan uskonnontunneilla rangaistuksena, milloin opettajien puutteen vuoksi joutunut kuuntelemaan kristillistä "propagandaa". Nöyryyttävintä koko asiassa on se, että suomalaiset vapaaajattelijat ja ateistit tallotaan jalkoihin muutaman muslimin takia.
Jos teet töitä meidänkin puolesta, saat ääneni!Olen itse kristitty ja kuulun luterilaiseen seurakuntaan. Olen kuitenkin lähinnä ns. "perinnekristitty", eli uskonto edustaa minulle suunnilleen samaa kuin kulttuuri, juuret ja historia. Tästä syystä en ole oikein pitänyt vapaa-ajattelijoiden tyylistä rapauttaa kirkon asemaa, sillä koen sen kohdistuvan nimen omaan kansallista identiteettiämme kohtaan. Johan lipussammekin on risti! Etenkin tässä tilanteessa moinen rapautustyö on haitallista, kun vieraita kulttuureja pukkaa joka ilmansuunnasta ja heidän asemaansa yhteiskunta pyytämättä vahvistaa. Todennäköisesti en ole sen "uskovaisempi" kuin monikaan heistä/ teistä vapaa-ajattelijoista, vaikka toki minullakin oma käsitykseni Jumalasta on. Myös Jeesus on legendana ja historiallisena ikonina top-5 tyyppejä minulle.
Uskonnon opetus pakkosyöttönä on perseestä. Suomalainen uskonnon opetus ei omalta kohdaltani tällaista ollut, mutta monen kohdalla näin on tapahtunut. Siksi mielestäni yhdistetty ja kaikille yhteinen elämänkatsomusoppi olisi pohdinnan arvoinen ratkaisu.
Ja mitenkään ennakkoluuloja ja stereotypiota lietsomatta.. Olisikohan sen imaamin antama oppi kuinka humaania ja muita uskontoja kunnioittavaa? - s.t.u.n.t
tämä on kirjoitti:
Jos teet töitä meidänkin puolesta, saat ääneni!Kirjoitus J. Eerola. Olen täysin samaa mieltä. Sinua on kunnia äänestää!
- VihreaVirtanen
Kirjoitit, että:"Kotka on nyt käynnistämässä maahanmuuttajalapsille tarkoitettua islamin opetusta.".
Koulutuslautakunta ei päättänyt käynnistää islaminopetusta. Lautakunta hyväksyi opetussuunnitelman mikä mahdollistaa tarvittaessa islaminopetukseen.
Mielestäni on hyvä, että meillä on olemassa valmiina hyvä ja asiallinen suunnitelma (kannattaa muuten kaikkien kiinnostuneiden tutustua) mikäli tarvetta opetuksen aloittamiseen ilmenee.
Opetussuunnitelma on hyvä olla olemassa, koska siinä määritellään mitä kyseisessä aineessa opetetaan. Tällöin kuka tahansa ei voi tulla opettamaan mitä tahansa haluamaansa.
Voimassa olevien asetusten ja lakien mukaan opetuksen järjestäjän eli kaupungin on järjestettävä opetusta mikäli on olemassa riittävä määrä opetusta haluavia/tarvitsevia. Kotkankin on kuitenkin toimittava näiden asetusten mukaisesti, halusimme tai emme.
Toinen asia on sitten koko uskonnon opetuksen asema peruskoulussamme. Siinä asiassa olen aika lähellä sinun ajatuksiasi. Mielestäni koko aineen voisi poistaa ja liittää siinä käsiteltävät asiat yhteiskunnallisten aineiden kokonaisuudeksi. Tässä kokonaisuudessa voitaisiin käydä lävitse kaikki merkittävät uskonnot.
Sami Virtanen, vihreät
koulutuslautakunnanjäsen - VihreaVirtanen
Juho Eerola kirjoitti:
Olen itse kristitty ja kuulun luterilaiseen seurakuntaan. Olen kuitenkin lähinnä ns. "perinnekristitty", eli uskonto edustaa minulle suunnilleen samaa kuin kulttuuri, juuret ja historia. Tästä syystä en ole oikein pitänyt vapaa-ajattelijoiden tyylistä rapauttaa kirkon asemaa, sillä koen sen kohdistuvan nimen omaan kansallista identiteettiämme kohtaan. Johan lipussammekin on risti! Etenkin tässä tilanteessa moinen rapautustyö on haitallista, kun vieraita kulttuureja pukkaa joka ilmansuunnasta ja heidän asemaansa yhteiskunta pyytämättä vahvistaa. Todennäköisesti en ole sen "uskovaisempi" kuin monikaan heistä/ teistä vapaa-ajattelijoista, vaikka toki minullakin oma käsitykseni Jumalasta on. Myös Jeesus on legendana ja historiallisena ikonina top-5 tyyppejä minulle.
Uskonnon opetus pakkosyöttönä on perseestä. Suomalainen uskonnon opetus ei omalta kohdaltani tällaista ollut, mutta monen kohdalla näin on tapahtunut. Siksi mielestäni yhdistetty ja kaikille yhteinen elämänkatsomusoppi olisi pohdinnan arvoinen ratkaisu.
Ja mitenkään ennakkoluuloja ja stereotypiota lietsomatta.. Olisikohan sen imaamin antama oppi kuinka humaania ja muita uskontoja kunnioittavaa?mikäli Juho kuuluisit kolutuslautakuntaan, niin mitä olisit itse tehnyt tilanteessa, jossa esityslistalla on opetussuunnitelman (islaminopetuksen) hyväksyminen?
Olisitko jättänyt hyväksymättä? Jos olisit niin millä perusteilla?
ystävällisesti
Hulk - Juho Eerola
VihreaVirtanen kirjoitti:
Kirjoitit, että:"Kotka on nyt käynnistämässä maahanmuuttajalapsille tarkoitettua islamin opetusta.".
Koulutuslautakunta ei päättänyt käynnistää islaminopetusta. Lautakunta hyväksyi opetussuunnitelman mikä mahdollistaa tarvittaessa islaminopetukseen.
Mielestäni on hyvä, että meillä on olemassa valmiina hyvä ja asiallinen suunnitelma (kannattaa muuten kaikkien kiinnostuneiden tutustua) mikäli tarvetta opetuksen aloittamiseen ilmenee.
Opetussuunnitelma on hyvä olla olemassa, koska siinä määritellään mitä kyseisessä aineessa opetetaan. Tällöin kuka tahansa ei voi tulla opettamaan mitä tahansa haluamaansa.
Voimassa olevien asetusten ja lakien mukaan opetuksen järjestäjän eli kaupungin on järjestettävä opetusta mikäli on olemassa riittävä määrä opetusta haluavia/tarvitsevia. Kotkankin on kuitenkin toimittava näiden asetusten mukaisesti, halusimme tai emme.
Toinen asia on sitten koko uskonnon opetuksen asema peruskoulussamme. Siinä asiassa olen aika lähellä sinun ajatuksiasi. Mielestäni koko aineen voisi poistaa ja liittää siinä käsiteltävät asiat yhteiskunnallisten aineiden kokonaisuudeksi. Tässä kokonaisuudessa voitaisiin käydä lävitse kaikki merkittävät uskonnot.
Sami Virtanen, vihreät
koulutuslautakunnanjäsenSen tähdenhän tässä ollaan eduskuntaan menossa, että moiset asetukset voitaisiin muuttaa! En ole nähnyt Vihreiltä toimenpiteitä asian eteen. Perussuomalaisten politiikka on maassa maan tavalla. Emme siis tarvitse lisää oikeita uskontoja Lähi-idän alueilta. Yksi on jo kohta tuhat vuotta ollut ja se riittää.
- Juho Eerola
mikäli Juho kuuluisit kolutuslautakuntaan, niin mitä olisit itse tehnyt tilanteessa, jossa esityslistalla on opetussuunnitelman (islaminopetuksen) hyväksyminen?
Olisitko jättänyt hyväksymättä? Jos olisit niin millä perusteilla?
ystävällisesti
HulkOlisin jo vastustanut moisen asian esityslistalle päätymistä! Pakkohan tuommoinen olisi nykylakien mukaan hyväksyä. Eduskunnassa kuitenkin voidaan lakeja muuttaa. Mitä Vihreät ovat asian eteen tehneet?
Kannattaa huomioida että Kotkassa on isot ryhmät muslimeja, juutalaisia, katolisia, budhalaisia.. Lisäksi on isot määrät eri kieliryhmien oppilaita, joille lain mukaan kuuluisi oman kielistä opetusta. Tätä ei kuitenkaan pystytä järjestämään, mutta yritys on kova. Samalla lopetetaan alkuasukkaiden, eli kymiläisten vanhoja kyläkouluja, kun muka rahaa ei ole.
Maahanmuuttajien haalimista Kotkaan on perusteltu tulevan työvoimapulan helpottajina. Minä sanon suoraan, että nämä sudanilaisten, burmalaisten ja afgaanien (yms.) ryhmät eivät ikinä tule helpottamaan mitään työvoimapulaa, vaan huoltosuhteemme muuttuu vuosi vuodelta negatiivisemmaksi. Valtio korvaa kolme vuotta kaikki pakolaisista koituvat kustannukset. Sen jälkeen, tulkkauksia lukuunottamatta, kaikki jää Kotkan harteille. Tätä epäsuhtaa paikatakseen Kotka ottaa taas lisää pakolaisia ja saa valtiolta rahaa, jonka pakolaistyön ohessa käyttää myös merimuseoon.
Kahdenkymmenen vuoden kuluttua täällä on hirmuiset joukot suomea taitamattomia, työttömiä ja omaa uskoaan harjoittavia maahanmuuttajia. Minä ja sinä asumme perheinemme Pyhtäällä. Pyhtään kunnanjohtaja Raul Lehto (PS.) taistelee Pyhtään itsenäisyyden puolesta ja Kotka rukoilee Pyhtäätä osallistumaan pakolaisten aiheuttamien kustannusten korvaamiseen. Minä ja sinä käymme Kotkassa töissä ja olemme maahanmuuttopolitiikasta samaa mieltä. Meillä molemmilla on hirmu määrät alaisia maahanmuuttotyötä tekemässä. Puolet maahanmuuttajista on työllistynyt. He toimivat tulkkeina ja sosiaalityönavustajina maamiehilleen. - VihreaVirtanen
Juho Eerola kirjoitti:
Olisin jo vastustanut moisen asian esityslistalle päätymistä! Pakkohan tuommoinen olisi nykylakien mukaan hyväksyä. Eduskunnassa kuitenkin voidaan lakeja muuttaa. Mitä Vihreät ovat asian eteen tehneet?
Kannattaa huomioida että Kotkassa on isot ryhmät muslimeja, juutalaisia, katolisia, budhalaisia.. Lisäksi on isot määrät eri kieliryhmien oppilaita, joille lain mukaan kuuluisi oman kielistä opetusta. Tätä ei kuitenkaan pystytä järjestämään, mutta yritys on kova. Samalla lopetetaan alkuasukkaiden, eli kymiläisten vanhoja kyläkouluja, kun muka rahaa ei ole.
Maahanmuuttajien haalimista Kotkaan on perusteltu tulevan työvoimapulan helpottajina. Minä sanon suoraan, että nämä sudanilaisten, burmalaisten ja afgaanien (yms.) ryhmät eivät ikinä tule helpottamaan mitään työvoimapulaa, vaan huoltosuhteemme muuttuu vuosi vuodelta negatiivisemmaksi. Valtio korvaa kolme vuotta kaikki pakolaisista koituvat kustannukset. Sen jälkeen, tulkkauksia lukuunottamatta, kaikki jää Kotkan harteille. Tätä epäsuhtaa paikatakseen Kotka ottaa taas lisää pakolaisia ja saa valtiolta rahaa, jonka pakolaistyön ohessa käyttää myös merimuseoon.
Kahdenkymmenen vuoden kuluttua täällä on hirmuiset joukot suomea taitamattomia, työttömiä ja omaa uskoaan harjoittavia maahanmuuttajia. Minä ja sinä asumme perheinemme Pyhtäällä. Pyhtään kunnanjohtaja Raul Lehto (PS.) taistelee Pyhtään itsenäisyyden puolesta ja Kotka rukoilee Pyhtäätä osallistumaan pakolaisten aiheuttamien kustannusten korvaamiseen. Minä ja sinä käymme Kotkassa töissä ja olemme maahanmuuttopolitiikasta samaa mieltä. Meillä molemmilla on hirmu määrät alaisia maahanmuuttotyötä tekemässä. Puolet maahanmuuttajista on työllistynyt. He toimivat tulkkeina ja sosiaalityönavustajina maamiehilleen.Kysyit mitä Vihreät ovat tehneet asian hyväksi. En yleensä vastaille kysymyksiin mitä mitä kukin on tehnyt, koska tavoiteeni on muuttaa historian sijaan tulevaisuutta.
Tässä (tämän viestin lopussa) kuitenkin ote Rosa Meriläinen tekemästä lakialoitteesta. Lakialoite pitää sisällään muitakin esityksiä, joita en tähän laita, mutta lakialoite löytyy kyllä eduskunnan sivuilta. Muilta osin en ennätä nyt kommentoimaan viestiäsi.
"Uskonnonopetuksen poistaminen peruskoulusta ja lukiosta
Lasten uskonnollinen ja katsomuksellinen kasvatus on ensisijaisesti kotien ja oman uskonnollisen yhteisön tehtävä. Nykymuotoinen uskonnonopetus jakaa turhaan oppilaita eri ryhmiin, ja siitä tulee luopua. Nykymuotoisen uskonnonopetuksen ja elämänkatsomustiedon sijaan uskontokuntiin sitoutumattoman yhteisen katsomusaineen käyttöönottoa peruskoulussa ja lukiossa tulee harkita. Vaihtoehtoisesti uskontoihin liittyvä opetus kuuluisi soveltuvien oppiaineiden, kuten historian, maantiedon ja filosofian, yhteyteen.
Kaikille yhteisen katsomusaineen tulo oppiaineeksi olisi positiivinen muutos vallitsevaan tilanteeseen eikä polkisi uskontokuntiin kuuluvien eikä uskontokuntiin kuulumattomien oikeuksia. Nekin oppilaat, joiden maailmankuva rakentuu ei-yliluonnollisia elementtejä sisältävästä näkemyksestä, tarvitsevat kuitenkin tietoja uskonnoista, niiden historiasta ja merkityksestä muille maailmankuvan rakentajina. Nuorten, joilla itsellään tai joiden vanhemmilla on selkeä jumalakuvan varaan rakentuva maailmankuva, on hyvä käydä vuoropuhelua koulussa myös eri tavalla ajattelevien kanssa.
Naapurimaassamme Ruotsissa opetetaan kouluissa kaikille yhteistä oppiainetta religionkunskap. Tähän opetukseen osallistuvat kaikkiin erilaisiin uskontokuntiin kuuluvat ja niihin kuulumattomat oppilaat. "Aineen tarkoitus on edistää oppilaan kyvyn kehittymistä ymmärtää ja pohtia omaa itseään, elämäänsä ja ympäristöään ja kehittää hänen kykyään toimia vastuullisesti. Olemassaoloa koskevien kysymysten ja uskonkysymysten käsittely ja olemassaolon tarkasteleminen eettisestä näkökulmasta sisältyy henkilökohtaiseen kehitysprosessiin. Jokainen ihminen pohtii tällaisia asioita ja tarvitsee välineitä traditioina, kielenä ja symboleina etsiessään merkitystä elämässä eteen tuleviin asioihin." - Juho Eerola
Kysyit mitä Vihreät ovat tehneet asian hyväksi. En yleensä vastaille kysymyksiin mitä mitä kukin on tehnyt, koska tavoiteeni on muuttaa historian sijaan tulevaisuutta.
Tässä (tämän viestin lopussa) kuitenkin ote Rosa Meriläinen tekemästä lakialoitteesta. Lakialoite pitää sisällään muitakin esityksiä, joita en tähän laita, mutta lakialoite löytyy kyllä eduskunnan sivuilta. Muilta osin en ennätä nyt kommentoimaan viestiäsi.
"Uskonnonopetuksen poistaminen peruskoulusta ja lukiosta
Lasten uskonnollinen ja katsomuksellinen kasvatus on ensisijaisesti kotien ja oman uskonnollisen yhteisön tehtävä. Nykymuotoinen uskonnonopetus jakaa turhaan oppilaita eri ryhmiin, ja siitä tulee luopua. Nykymuotoisen uskonnonopetuksen ja elämänkatsomustiedon sijaan uskontokuntiin sitoutumattoman yhteisen katsomusaineen käyttöönottoa peruskoulussa ja lukiossa tulee harkita. Vaihtoehtoisesti uskontoihin liittyvä opetus kuuluisi soveltuvien oppiaineiden, kuten historian, maantiedon ja filosofian, yhteyteen.
Kaikille yhteisen katsomusaineen tulo oppiaineeksi olisi positiivinen muutos vallitsevaan tilanteeseen eikä polkisi uskontokuntiin kuuluvien eikä uskontokuntiin kuulumattomien oikeuksia. Nekin oppilaat, joiden maailmankuva rakentuu ei-yliluonnollisia elementtejä sisältävästä näkemyksestä, tarvitsevat kuitenkin tietoja uskonnoista, niiden historiasta ja merkityksestä muille maailmankuvan rakentajina. Nuorten, joilla itsellään tai joiden vanhemmilla on selkeä jumalakuvan varaan rakentuva maailmankuva, on hyvä käydä vuoropuhelua koulussa myös eri tavalla ajattelevien kanssa.
Naapurimaassamme Ruotsissa opetetaan kouluissa kaikille yhteistä oppiainetta religionkunskap. Tähän opetukseen osallistuvat kaikkiin erilaisiin uskontokuntiin kuuluvat ja niihin kuulumattomat oppilaat. "Aineen tarkoitus on edistää oppilaan kyvyn kehittymistä ymmärtää ja pohtia omaa itseään, elämäänsä ja ympäristöään ja kehittää hänen kykyään toimia vastuullisesti. Olemassaoloa koskevien kysymysten ja uskonkysymysten käsittely ja olemassaolon tarkasteleminen eettisestä näkökulmasta sisältyy henkilökohtaiseen kehitysprosessiin. Jokainen ihminen pohtii tällaisia asioita ja tarvitsee välineitä traditioina, kielenä ja symboleina etsiessään merkitystä elämässä eteen tuleviin asioihin."Kun nyt tulevaisuuteen haluat vaikuttaa, niin ota oppia Euroopan historiasta. Belgian maahanmuuttopolitiikka oli 30 vuotta sitten samaa mitä Ruotsissa 15 vuotta sitten ja mitä Suomessa nyt. Keski-Euroopassa virheet on jo myönnetty. Suomen tulevaisuuteen voimme vaikuttaa parhaiten nyt siten, että emme tee noita samoja virheitä, mitä muut L-Euroopan ovat tehneet.
On toteutettava "maassa maan tavalla -politiikkaa".
Rosa Meriläisen ehdotukset yhteisistä (ja lisään, kaikille pakollisista) elämänkatsomustieteen oppitunneista ovat hyviä. Se pitäisi kuitenkin huolehtia, että esimerkkien tavoin valaistaisiin millaisia yhteiskuntia mainitut maailmankatsomukset historian saatossa synnyttävät. Esimerkki: Neuvostoliitto toteutti ateismia, Neuvostoliitto hajosi. Viro itsenäistyi ja Viron historia liittyy luterilaiseen käsitykseen kristinuskosta. Viro on nyt ex-neukkulan maista pisimmälle kehittynyt taloudessa ja hyvinvoinnissa. Kirgisiassa harjoitetaan islamia..
Sen sijaan jos uskonnon/ elämänkatsomustieteen opetuksesta tehtäisiin vain uskonnollisten yhteisöjen vastuulla olevaa toimintaa, niin mitenköhän kävisi? Valveutuneet suomalaiset eivät piittaisi koko hommasta ja lampaan lailla määkivä luterilainen kirkko ei panisi "tikkua ristiin" (hauska kielikuva tässä) ihmisten oppinsa pariin houkuttamiseksi. Esimerkiksi Hollannin kirkkoon ei enää kuulu kuin muutamia tuhansia ihmisiä. Sen sijaan islamilaiset seurakunnat vahvistuisivat, eikä yhteiskunnalla olisi mitään mahdollisuuksia valvoa niissä tapahtuvaa opetusta.
Tämä on todellisuutta kaltaistamme maahanmuuttopolitiikkaa jo pidempään harrastaneissa Euroopan maissa.
PS. Aina sanotaan, että mitä enemmän meillä on kontakteja maahanmuuttajiin, sitä vähemmän meillä on rasismia ja ennakkoluuloja. Samat ihmiset jotka ovat minulle näin sanoneet, sanovat nyt kuitenkin että ei ole järkevää asuttaa maahanmuuttajia enää Karhuvuoreen, sillä maahanmuuttajien liian iso määrä luo ongelmia. Puhutaan jostain 12 prosentista. Aika ristiriitaista, että asia joka on samalla siunaus ja rasismia vähentävä tekijä, onkin sitten toisessa hetkessä ongelma!
PS.2 Tuo kuvaamani esimerkki tilanteesta 20 vuoden päästä Pyhtäällä ja Kotkassa on nyt todellisuutta Turussa (joka ottaa pakolaisia) ja ympäristökunnissa (eivät ota). Aiheen käsittely Turun näillä vastaavilla Suomi24 sivuilla on "rasistisena" kielletty. Kantaväestö siellä muuttaa naapurikuntiin ja Turun talous heikkenee koko ajan, kun mamut eivät työvoimapulassa helpotakaan. - VihreaVirtanen
Juho Eerola kirjoitti:
Kun nyt tulevaisuuteen haluat vaikuttaa, niin ota oppia Euroopan historiasta. Belgian maahanmuuttopolitiikka oli 30 vuotta sitten samaa mitä Ruotsissa 15 vuotta sitten ja mitä Suomessa nyt. Keski-Euroopassa virheet on jo myönnetty. Suomen tulevaisuuteen voimme vaikuttaa parhaiten nyt siten, että emme tee noita samoja virheitä, mitä muut L-Euroopan ovat tehneet.
On toteutettava "maassa maan tavalla -politiikkaa".
Rosa Meriläisen ehdotukset yhteisistä (ja lisään, kaikille pakollisista) elämänkatsomustieteen oppitunneista ovat hyviä. Se pitäisi kuitenkin huolehtia, että esimerkkien tavoin valaistaisiin millaisia yhteiskuntia mainitut maailmankatsomukset historian saatossa synnyttävät. Esimerkki: Neuvostoliitto toteutti ateismia, Neuvostoliitto hajosi. Viro itsenäistyi ja Viron historia liittyy luterilaiseen käsitykseen kristinuskosta. Viro on nyt ex-neukkulan maista pisimmälle kehittynyt taloudessa ja hyvinvoinnissa. Kirgisiassa harjoitetaan islamia..
Sen sijaan jos uskonnon/ elämänkatsomustieteen opetuksesta tehtäisiin vain uskonnollisten yhteisöjen vastuulla olevaa toimintaa, niin mitenköhän kävisi? Valveutuneet suomalaiset eivät piittaisi koko hommasta ja lampaan lailla määkivä luterilainen kirkko ei panisi "tikkua ristiin" (hauska kielikuva tässä) ihmisten oppinsa pariin houkuttamiseksi. Esimerkiksi Hollannin kirkkoon ei enää kuulu kuin muutamia tuhansia ihmisiä. Sen sijaan islamilaiset seurakunnat vahvistuisivat, eikä yhteiskunnalla olisi mitään mahdollisuuksia valvoa niissä tapahtuvaa opetusta.
Tämä on todellisuutta kaltaistamme maahanmuuttopolitiikkaa jo pidempään harrastaneissa Euroopan maissa.
PS. Aina sanotaan, että mitä enemmän meillä on kontakteja maahanmuuttajiin, sitä vähemmän meillä on rasismia ja ennakkoluuloja. Samat ihmiset jotka ovat minulle näin sanoneet, sanovat nyt kuitenkin että ei ole järkevää asuttaa maahanmuuttajia enää Karhuvuoreen, sillä maahanmuuttajien liian iso määrä luo ongelmia. Puhutaan jostain 12 prosentista. Aika ristiriitaista, että asia joka on samalla siunaus ja rasismia vähentävä tekijä, onkin sitten toisessa hetkessä ongelma!
PS.2 Tuo kuvaamani esimerkki tilanteesta 20 vuoden päästä Pyhtäällä ja Kotkassa on nyt todellisuutta Turussa (joka ottaa pakolaisia) ja ympäristökunnissa (eivät ota). Aiheen käsittely Turun näillä vastaavilla Suomi24 sivuilla on "rasistisena" kielletty. Kantaväestö siellä muuttaa naapurikuntiin ja Turun talous heikkenee koko ajan, kun mamut eivät työvoimapulassa helpotakaan.Suomeen otetaan vuosittain noin 750 pakolaista. Osannet laskea mitä tämä tekee kymmenessä tai sadassa vuodessa.
Kun maalailet uhkakuvia peilaten keski-eurooppaa ja ruotsia kannattaisi rehellisyyden nimessä myös todeta, että heidän ottaneen pakolaisia vastaan kymmenkertaisia määriä. Lisäksi keski-euroopassa ongelmia aiheuttaa myös laittomat siirtolaiset ja turvapaikanhakijat. Esim. Britaniassa vuonna 2002 82 000 (perheenjäsenet kun lasketaan mukaan niin 111 000).
En vastusta sitä, että ottasimme oppia heidän tekemistä virheistä, mutta lähtökohdissa on eroja ja ne pitää huomioida.
En myöskään vastusta ajatustanne "maassa maan tavalla". Haluan vain todeta, että ajatuksenne uskontoomme, ihmiskäsitykseemme tai maailmankatsomukseemme pakottamisesta ei tule onnistumaan. Jos et ole ihan suoraan sanonut näin niin ainakin kirjoituksiasi lukiessa rivien välistä huomaa sen, että maassa maan tavalla tarkoittaa myös "yhden ainoan opin" hyväksymistä.
Maassa maan tavalla ei voi tarkoittaa sitä, että tänne tulevien on pakko omaksua uskontomme. Se on vähän kuin kotona, että vaikka kuinka tiedät olevasi oikeassa ja vaimon väärässä niin et saa häntä pakotettua olemaan kanssasi samaa mieltä. - VihreaVirtanen
Juho Eerola kirjoitti:
Olisin jo vastustanut moisen asian esityslistalle päätymistä! Pakkohan tuommoinen olisi nykylakien mukaan hyväksyä. Eduskunnassa kuitenkin voidaan lakeja muuttaa. Mitä Vihreät ovat asian eteen tehneet?
Kahdenkymmenen vuoden kuluttua täällä on hirmuiset joukot suomea taitamattomia, työttömiä ja omaa uskoaan harjoittavia maahanmuuttajia. Minä ja sinä asumme perheinemme Pyhtäällä. Pyhtään kunnanjohtaja Raul Lehto (PS.) taistelee Pyhtään itsenäisyyden puolesta ja Kotka rukoilee Pyhtäätä osallistumaan pakolaisten aiheuttamien kustannusten korvaamiseen. Minä ja sinä käymme Kotkassa töissä ja olemme maahanmuuttopolitiikasta samaa mieltä. Meillä molemmilla on hirmu määrät alaisia maahanmuuttotyötä tekemässä. Puolet maahanmuuttajista on työllistynyt. He toimivat tulkkeina ja sosiaalityönavustajina maamiehilleen.Tähän vielä nopea vastaus(niiltä osin mitä en eilen ennättänyt kommentoida) ennen kuin lähden ajelemaan sinne Kotkaanpäin.
1. Asian esityslistalle päätyminen
Lautakunnan rivijäsen ei voi vaikuttaa siihen mitä asioita listalle tulee. Ainut mahdollisuus on yrittää kokouksen alussa poistattaa asiaa listalta. Tähän tarvitaan perustelut. Peruteluiden täytyy vielä olla sellaiset, että lautakunnan enemmistö ne nielaisee. Osannet kertoa millä perustein asia olisi pitänyt listalta poistaa?
2. Kymiläisten koulujen lakkauttaminen
Itse en ole ollut silloin päätöksenteossa mukana kun kouluja on lakkautettu. Sen voin kyllä sanoa, että yhtäkään koulua ei ole lakkautettu sen vuoksi, että Kotkaan on otettu pakolaisia. Eiköhän lopetukset perustu siihen miten valtion avut opetuksenjärjestämiseen tulee kunnille. Avut perustuvat oppilasmääriin, eikä koulujen lukumääriin.
Jos laita Kymiläisten koulujen lakkautuksen pakolaisten piikkiin niin se jos mikä on kyllä populismia. Joten rehellisyyttä arkumentteihin Juho! - Juho Eerola
Tähän vielä nopea vastaus(niiltä osin mitä en eilen ennättänyt kommentoida) ennen kuin lähden ajelemaan sinne Kotkaanpäin.
1. Asian esityslistalle päätyminen
Lautakunnan rivijäsen ei voi vaikuttaa siihen mitä asioita listalle tulee. Ainut mahdollisuus on yrittää kokouksen alussa poistattaa asiaa listalta. Tähän tarvitaan perustelut. Peruteluiden täytyy vielä olla sellaiset, että lautakunnan enemmistö ne nielaisee. Osannet kertoa millä perustein asia olisi pitänyt listalta poistaa?
2. Kymiläisten koulujen lakkauttaminen
Itse en ole ollut silloin päätöksenteossa mukana kun kouluja on lakkautettu. Sen voin kyllä sanoa, että yhtäkään koulua ei ole lakkautettu sen vuoksi, että Kotkaan on otettu pakolaisia. Eiköhän lopetukset perustu siihen miten valtion avut opetuksenjärjestämiseen tulee kunnille. Avut perustuvat oppilasmääriin, eikä koulujen lukumääriin.
Jos laita Kymiläisten koulujen lakkautuksen pakolaisten piikkiin niin se jos mikä on kyllä populismia. Joten rehellisyyttä arkumentteihin Juho!..väkirikkaampiakin kouluja. Esim. Aittakorpi. Maahanmuuttajaluokkia ja muita erityisryhmiä olisi voitu sijoittaa noihin kouluihin. Olisi tullut halvemmaksi kuin lakkauttaa koko koulut. Nyt lapsia kuskataan koulukyydeillä useita kilometrejä. Olisi voinut kuskata toisin päin, niin ei olisi tarvinnut kalliita kouluja tyhjillään seisottaa.
En missään nimessä laita kyläkoulujen lakkauttamista pakolaisten, vaan kaupunkimme päättäjien piikkiin! - Juho Eerola
Suomeen otetaan vuosittain noin 750 pakolaista. Osannet laskea mitä tämä tekee kymmenessä tai sadassa vuodessa.
Kun maalailet uhkakuvia peilaten keski-eurooppaa ja ruotsia kannattaisi rehellisyyden nimessä myös todeta, että heidän ottaneen pakolaisia vastaan kymmenkertaisia määriä. Lisäksi keski-euroopassa ongelmia aiheuttaa myös laittomat siirtolaiset ja turvapaikanhakijat. Esim. Britaniassa vuonna 2002 82 000 (perheenjäsenet kun lasketaan mukaan niin 111 000).
En vastusta sitä, että ottasimme oppia heidän tekemistä virheistä, mutta lähtökohdissa on eroja ja ne pitää huomioida.
En myöskään vastusta ajatustanne "maassa maan tavalla". Haluan vain todeta, että ajatuksenne uskontoomme, ihmiskäsitykseemme tai maailmankatsomukseemme pakottamisesta ei tule onnistumaan. Jos et ole ihan suoraan sanonut näin niin ainakin kirjoituksiasi lukiessa rivien välistä huomaa sen, että maassa maan tavalla tarkoittaa myös "yhden ainoan opin" hyväksymistä.
Maassa maan tavalla ei voi tarkoittaa sitä, että tänne tulevien on pakko omaksua uskontomme. Se on vähän kuin kotona, että vaikka kuinka tiedät olevasi oikeassa ja vaimon väärässä niin et saa häntä pakotettua olemaan kanssasi samaa mieltä.Älä nyt populistiksi heittäydy! Tietenkin jokainen saa pitää oman uskontonsa. Puolueemme puheenjohtaja Timo Soini on katolinen, mutta ei hän vaadi mitää erityiskohtelua katolisille.
Ja sitten tuo pakolaiskiintiö.. Kuinkas moneen kuntaan niitä otetaan? Muutamaan kymmeneen! Ja sitten alkusijoitusvaiheen jälkeen ne vielä muuttavat kaikki entistä vähempiin kuntiin. Kiintiöpakolaisten lisäksi suunnilleen tuhat turvapaikanhakijaa vuosittain saa oleskelulupapäätöksen. Tämän lisäksi tulevat sitten kaikki perheenyhdistämiset ynnä muut seikat jotka kasvattavat maamme ulkomaalaismäärää vuodessa tuhansilla. Eihän se silti vielä paljon ole, mutta kun se keskittyy vain muutamille kunnille ja muutamille alueille, niin tämä on väärää politiikkaa.
Ja nyt ennen kuin kukaan minua hurjana natsina taas pitää, niin korostan tekeväni tämän asian parissa ihan palkkatyötä ja työtä myös vapaaehtoisesti. Kaikin keinoin pyrin toiminnallani helpottamaan tätä kriisiä. Suunta vain on pirun huono ja metsään mennään jo nyt. - ja kirjastoon!
Juho Eerola kirjoitti:
Olen itse kristitty ja kuulun luterilaiseen seurakuntaan. Olen kuitenkin lähinnä ns. "perinnekristitty", eli uskonto edustaa minulle suunnilleen samaa kuin kulttuuri, juuret ja historia. Tästä syystä en ole oikein pitänyt vapaa-ajattelijoiden tyylistä rapauttaa kirkon asemaa, sillä koen sen kohdistuvan nimen omaan kansallista identiteettiämme kohtaan. Johan lipussammekin on risti! Etenkin tässä tilanteessa moinen rapautustyö on haitallista, kun vieraita kulttuureja pukkaa joka ilmansuunnasta ja heidän asemaansa yhteiskunta pyytämättä vahvistaa. Todennäköisesti en ole sen "uskovaisempi" kuin monikaan heistä/ teistä vapaa-ajattelijoista, vaikka toki minullakin oma käsitykseni Jumalasta on. Myös Jeesus on legendana ja historiallisena ikonina top-5 tyyppejä minulle.
Ja mitenkään ennakkoluuloja ja stereotypiota lietsomatta.. Olisikohan sen imaamin antama oppi kuinka humaania ja muita uskontoja kunnioittavaa?Ja tuolla lailla ajattelee Eerola meistä vapaa ajattelijoista... Täytyy linkitellä tekstiäsi muillekkin, etteivät äänestä itseään vastaan.
Oletko koskaan oikeasti perehtynyt meidän ajatusmaailmaan ja ideologiaamme, siis lähimmän 60 vuoden ajalta? Tuskin! Tutustu ja tajua, ennen kuin ruiskit! - koita
lyhentää, niin on helpompi lukea. Olisko 5-riviä maksimina hyvä?
- Ei islamille
Suomeen otetaan vuosittain noin 750 pakolaista. Osannet laskea mitä tämä tekee kymmenessä tai sadassa vuodessa.
Maassa maan tavalla ei voi tarkoittaa sitä, että tänne tulevien on pakko omaksua uskontomme. Se on vähän kuin kotona, että vaikka kuinka tiedät olevasi oikeassa ja vaimon väärässä niin et saa häntä pakotettua olemaan kanssasi samaa mieltä.Voi hyvä nuori mies! Sinä et tiedä islamista mitään, niin kuin eivät useimmat suomalaiset. Muslimit eivät ikinä, koskaan, eikä milloinkaan voi eikä saa samaistua länsimaiseen yhteiskuntaan ja omaksua sen arvoja. Muslimia uhkaa kuolemantuomio omiensa taholta, jos hän käntyy pois islamista.
Muslimien päämäärä on tuoda islam Suomeen pitkällä aikavälillä. Maahan muutto on kuin Troijan puuhevonen. Kun sopiva aika tulee sisään päästetyn hevosen sisältä tulee valloittajat.
Austraalian pääministeri sanoi taannoin rohkeasti: Muslimit, tämä on meidän maamme, joka on perustettu kristilliselle arvoille. Jos ette ole niihin tyytyväisiä menkää kotiinne. Älkää tuoko islamia tänne. Suomalaiset ovat naiveja, jos luulevat muslimien kotiutuvan rauhassa yhteiskuntaamme.
- Ja Upeaa
Allah on Suuri.Kuolema vääräuskoisille.
- outoa toimintaa
Mitenhän asian laita olisi, jos suomalaisille lapsille vaadittaisiin esim. Irakissa kristillistä uskonnon opetusta. Olosuhteet ovat tietysti toiset, emme ole pakolaisia, mutta periaatteessa. Meitä pidetään alempiarvoisina, koska olemme kritittyjä ja vääräuskoisia. Tulee vain mieleen, että milloinhan Oka:n seuraava projekti on moskeijan rakentaminen.
- ....
Voi voi kun oltaisiin irakissa, niin ja näin. Voi kun oltaisiin exoduksella niin syötäisiin mannaa vielä kaiken päälle.
Ei vaan nyt satuta olemaan irakissa, eikä sitä mannaa taida sataa (en kyllä ole säätiedotusta katsonut, korjaa jos olen väärässä), niin eiköhän kunnioiteta sitä peruskoululakia ja uskonnonvapauslakia ennenkuin toisin on määrätty kirjassa. - pallokorvasto
.... kirjoitti:
Voi voi kun oltaisiin irakissa, niin ja näin. Voi kun oltaisiin exoduksella niin syötäisiin mannaa vielä kaiken päälle.
Ei vaan nyt satuta olemaan irakissa, eikä sitä mannaa taida sataa (en kyllä ole säätiedotusta katsonut, korjaa jos olen väärässä), niin eiköhän kunnioiteta sitä peruskoululakia ja uskonnonvapauslakia ennenkuin toisin on määrätty kirjassa.Nyt kävi näin?
- Anti islamisti
Oltiin nyt kristinuskon oikeellisuudesta mitä mieltä tahansa, niin ei ole järkeä tuoda tänne muun yhteiskunnan elättejä ulkomailta ja sitten todeta että nyt heitä on niin paljon että pitää veronmaksajien rahoilla rakentaa moskeijat ja palkata imaamit! Itsehän ne eivät veroja maksa.
- www.perusraul.ehdolla.fi
Aikanaan koulussa en kokenut uskonnonopetusta mitenkään "katsomukselliseksi". Siksi olenkin ihmetellyt koko keskustelua ja sitä miksi uskonnonopetuksesta ja tunneille osallistumisesta on tehty tälläinen haloo. lainaan Juhoa:
"Oppitunneilla keskityttäisiin Jaakobin poikien nimien opettelemisen sijaan uskontojen ja maailmankatsomusten historiaan ja etenkin siihen, miten mikäkin uskonto, tai maailmankatsomus vaikuttaa siitä kulttuurinsa ammentavaan yhteiskuntaan."
Minusta opetus oli tälläistä, rippikoulussa opeteltiin oman uskonnon tarkempia asioita.Tietysti opettajissa on eroja.
Em opetus on mielestäni osa yleissivistystä. Kouluissa tuskaillaan määrärahojen puutetta, tähän vedotaan aina kun valinnaisia aineita vaaditaan lisättäväksi. nyt kuitenkin Islam ansaitsee erityisiä rahoja opetuksen järjestämiseen.
Haukkukaa PS:ää miksi vain niin silti olen sitä mieltä että maassa maan tavalla. Kysyn vain mikä on kristityn kohtalo islaminuskoisessa massa, jos alat itsellesi huutamaan kristillistä opetusta.
Raul Lehto- moukat ulisee
Tuo teidän puolueen nimi pitäis kyllä muuttaa perussuomalaisista peruskateellisiksi. Mitä järkeä itkeä niiden minimaalisten verorahojan perään mitä juuri teidän palkastanne uppoaisi esimerkiksi uskonnon opetukseen. Tai jonkun moskeijan rakentamiseen. Minulle se on henkilökohtaisesti ihan saman tekevää. Jos niitä rahoja käytetään kirkkojen rakentamiseen niin mikäettei sitten myös moskeijoiden. Minulla ei ole omaa uskontoa eikä minulla ole mitään sitä vastaan että joku jotain uskontoa harjoittaa. Eiköhän siihen ole kaikilla yhtäläinen oikeus.
Ja jospa ei kuitenkaan verrata itseämme islaminuskoisiin maihin. Voidaan ennemmin näyttää esimerkkiä ja toimia tässä asiassa yhteiskuntamme ja (ainakin meillä useimmilla olevan) sivistystason mukaisesti. Maassa maan tavalla ei tarkoita sitä että uskontoaan ei saisi harjoittaa.
Jospa lopettaisitte tuon ulkomaalaispelon, te peruskateelliset ja muut peruskotkalaiset jotka olette täällä muhineet pennusta asti ettekä muuta maailmaa tunne. Ei ole teiltä pois, jos joku harjoittaa uskontoaan ja elää elämäänsä. On se kumma että pakolaisiakin täytyy kadehtia. - Nomen est Omen
moukat ulisee kirjoitti:
Tuo teidän puolueen nimi pitäis kyllä muuttaa perussuomalaisista peruskateellisiksi. Mitä järkeä itkeä niiden minimaalisten verorahojan perään mitä juuri teidän palkastanne uppoaisi esimerkiksi uskonnon opetukseen. Tai jonkun moskeijan rakentamiseen. Minulle se on henkilökohtaisesti ihan saman tekevää. Jos niitä rahoja käytetään kirkkojen rakentamiseen niin mikäettei sitten myös moskeijoiden. Minulla ei ole omaa uskontoa eikä minulla ole mitään sitä vastaan että joku jotain uskontoa harjoittaa. Eiköhän siihen ole kaikilla yhtäläinen oikeus.
Ja jospa ei kuitenkaan verrata itseämme islaminuskoisiin maihin. Voidaan ennemmin näyttää esimerkkiä ja toimia tässä asiassa yhteiskuntamme ja (ainakin meillä useimmilla olevan) sivistystason mukaisesti. Maassa maan tavalla ei tarkoita sitä että uskontoaan ei saisi harjoittaa.
Jospa lopettaisitte tuon ulkomaalaispelon, te peruskateelliset ja muut peruskotkalaiset jotka olette täällä muhineet pennusta asti ettekä muuta maailmaa tunne. Ei ole teiltä pois, jos joku harjoittaa uskontoaan ja elää elämäänsä. On se kumma että pakolaisiakin täytyy kadehtia.Kun kuule matkustelee täällä maailmalla,niin voi nähdä,että islamilaisista ei ole mitään muuta kuin vaivaa ja taakkaa yhteiskunnalle.
Islaminusko on kivikautinen uskonto,joka ei sovi moderniin länsimaahan.
Verovarojen tuhlausta turhuuteen! moukat ulisee kirjoitti:
Jospa lopettaisitte tuon ulkomaalaispelon, te peruskateelliset ja muut peruskotkalaiset jotka olette täällä muhineet pennusta asti ettekä muuta maailmaa tunne. Ei ole teiltä pois, jos joku harjoittaa uskontoaan ja elää elämäänsä. On se kumma että pakolaisiakin täytyy kadehtia.minua pelkää vain maahanmuuttu pitäisi olla järkevä eikä vaan sen takia että kaupunki saa valtion ja EU rahat ja hylkää maahanmuuttajat
johonkin kerostaloon.
Näin EU:ssa on tehty 40 vuotta ja seuraukset näkyy.- Silloin tällöin työkaveri
moukat ulisee kirjoitti:
Jospa lopettaisitte tuon ulkomaalaispelon, te peruskateelliset ja muut peruskotkalaiset jotka olette täällä muhineet pennusta asti ettekä muuta maailmaa tunne. Ei ole teiltä pois, jos joku harjoittaa uskontoaan ja elää elämäänsä. On se kumma että pakolaisiakin täytyy kadehtia.Lue tuo Juhon kirjoitus. Siinä ei ole mitään kateuta tai pelkoa osoittavaa. Se on rohkea kirjoitus mieheltä joka on tehny pakolaistyötä vuodesta 1999 lähtien. Juho tietää että sen homman kanssa mennään metsään.
Juho ei ole rasisti tai ulkomaalaisvihamielinen. Hänelä on tytär afrikkalaisen naisen kanssa ja paljon ulkomaalaisia kavereita. Nekin on Juho saanu tajuamaan mistä on kyse.
Katsokaa esimerkkejä euroopasta. Sielä on maahanmuutajia jo kolmessa polvessa eikä ne vieläkään saa töitä tai osaa maan kieltä kun vain omaa kulttuuria pidetään tärkeänä. - Tukien
wonterghem kirjoitti:
minua pelkää vain maahanmuuttu pitäisi olla järkevä eikä vaan sen takia että kaupunki saa valtion ja EU rahat ja hylkää maahanmuuttajat
johonkin kerostaloon.
Näin EU:ssa on tehty 40 vuotta ja seuraukset näkyy.takia Kotka haalii aina vain lisää maahanmuuttajia! Maahanmuuttajia tarvitaan, maahanmuuttajia tarvitaan hoetaan loputtomasti, mutta mihin niitä tarvitaan?
Maahanmuuttajia tosiaan tarvitaan että saadaan EU-tuet hyödynnettyä, mutta entäpä sen jälkeen? - www.perusraul.ehdolla.fi
moukat ulisee kirjoitti:
Jospa lopettaisitte tuon ulkomaalaispelon, te peruskateelliset ja muut peruskotkalaiset jotka olette täällä muhineet pennusta asti ettekä muuta maailmaa tunne. Ei ole teiltä pois, jos joku harjoittaa uskontoaan ja elää elämäänsä. On se kumma että pakolaisiakin täytyy kadehtia.OHO. Näköjään luettua voi ymmärtää monintavoin tai olla ymmärtämättä.
Kukaan ei ole ollut kateellinen tai lietsonut pelkoa. juurihan tuossa edellä on sekä minun että Juhon toimesta korostettu yleissivistävää vaikutusta ja kaiken uskonnon opetusta, kun olet niin sivistynyt, niin luulisi että ymmärrät lukemaasi.
Mitä sivistystä on kaiken kritiikitön suvaitseminen? Kun kerran olet niin sivistynyt ja suvaitsevainen, niin suvaitse se että jotkut viitsivät kysyä onko hommassa järkeä ja jos on niin millä perusteella.
Olet suvaitsevainen, mutta kirjoitat että älkäämme verratko itseämme islaminuskoisiin maihin, näytetään esimerkkiä sivistystasomme mukaisesti.. Tässä suvaitsevaista sivistystason mukaista kirjoitusta. Tämähän nimenomaan kertoo kuinka korkealla tasolla pidät islamia.
Raul Lehto - Loistavaa Raul!
www.perusraul.ehdolla.fi kirjoitti:
OHO. Näköjään luettua voi ymmärtää monintavoin tai olla ymmärtämättä.
Kukaan ei ole ollut kateellinen tai lietsonut pelkoa. juurihan tuossa edellä on sekä minun että Juhon toimesta korostettu yleissivistävää vaikutusta ja kaiken uskonnon opetusta, kun olet niin sivistynyt, niin luulisi että ymmärrät lukemaasi.
Mitä sivistystä on kaiken kritiikitön suvaitseminen? Kun kerran olet niin sivistynyt ja suvaitsevainen, niin suvaitse se että jotkut viitsivät kysyä onko hommassa järkeä ja jos on niin millä perusteella.
Olet suvaitsevainen, mutta kirjoitat että älkäämme verratko itseämme islaminuskoisiin maihin, näytetään esimerkkiä sivistystasomme mukaisesti.. Tässä suvaitsevaista sivistystason mukaista kirjoitusta. Tämähän nimenomaan kertoo kuinka korkealla tasolla pidät islamia.
Raul LehtoSinä ja Juho Eerola ja myös Freddy olette loistavat esimerkit siitä mitä perussuomalaisuus on oikeasti! Verbaalista nerokkuutta ja kykyä puhua asioista joista muut eivät uskalla. Ääniä teille!
- Juho Eerola
Sami Virtanen Vihreistä tuossa jo kehaisikin, että nyt on tehty oikein opetussuunnitelma islamin varalta. Se on sentään jo (sanon tämän hampaita kiristellen) "edistystä" verrattuna siihen mikä oli tilanne ennen Wanhaan Rauhalan koulussa! Lukekaa tämän aamun Kymen Sanomista oman kirjoitukseni lisäksi Risto Pellavan yleisönosastoteksti. Tässä vastineeni siihen kirjoitukseen sellaisena, kuin sen sensuroimattomana sinne lähetin.
Rauhalan koulun entinen rehtori Risto Pellava kertoi 23.2 ilmestyneessä Kymen Sanomissa mahdollisimman hyvän, eli huonon esimerkin siitä, mihin tämä islamin opettaminen voi pahimmillaan johtaa. Vaikka kyseessä ei ollut kuin pieni ryhmä somaleja, niin jo jouduttiin perustamaan kaksi ryhmää islamin opetukseen. Entäpä nyt kun meillä on joukossamme somalien lisäksi myös irakilaiset, iranilaiset, kosovolaiset, bosnialaiset, turkkilaiset, kurdit, afgaanit, marokkolaiset, tsetseenit ja niin edelleen. Shiiat, sunnit ja wahhabiitit. Jokaiselleko nyt sitten oma ryhmänsä?
Karmivaa Rauhalan koulun esimerkissä oli myös se, että opettajan määritteli "somali-isien lähetystö"! Määrittelevätkö suomalaiset vanhemmat sen, kuka mitäkin ainetta heidän lapsilleen opettaa? Olisi hirvittävän tärkeää nyt kuulla, kuka valvoi somalilapsille uskontoa opettaneiden imaamien tasoa? Toteutuiko suomalainen opetussuunnitelma?
Onko Kotkassa lisää kouluja, joissa islamin uskoisille lapsille on järjestetty, tai järjestetään opetusta jonkin itseoppineen imaamin toimesta? Jos näin on, niin vaikka ilman mitään valtuuksia kiellän moisen toiminnan Suomen lain vastaisena. Jos Kotka päättää lähteä mukaan hullutukseen, että islamin uskoisille lapsille ei opeteta sitä uskontoa jonka symboli on lippuummekin kuvattu, tai edes elämänkatsomusoppia, niin ainakin on pidettävä huoli siitä että islamin opettajana toimii suomalaisen yliopiston käynyt teologi. Yleisesti olen sitä mieltä, että kaikkien uskontojen ja elämänkatsomusten opettaminen tulisi yhdistää saman oppiaineen alle.
Kotkan koululaitoksen kannattaisi nyt vetää henkeä. Kukaan muslimilapsien vanhemmista ei opetustoimenjohtaja Eija Vulkon mukaan ole vielä islamin opetusta pyytänyt. Tuskin pyytääkään, jos ei erikseen pyydetä pyytämään. Kannattaisi katsoa myös Eurooppaan. Siellä on paljon lisää noita Rauhalan koulun kaltaisia esimerkkejä ja paljon opettavaisia seurannaisvaikutuksia. Jo kolmas maahanmuuttajapolvi odottaa kotoutumista tällä "ainoalla oikealla", oman kulttuurin säilyttämisen tärkeyttä painottavalla maahanmuuttopolitiikalla.- koskimelonnasta
mutta asioissa ei kukaan pysty kampittamaan. Kokoomuksesta ja demareista koostuva koulutoimi vapisee tämän kirjoituksen nähdessään, jos islamia tosiaan on puoskarimeiningillä vuodesta toiseen useissa kouluissa opetettu, kuten vihjauksesta voi päätellä.
- VihreaVirtanen
Yksiopetussuunnitelma, yksi ryhmä. Sen vuoksi juuri opetussuunnitelma on laadittu, että millekään ryhmälle tai "lahkolle" tai suuntaukselle ei aleta räätälöimään omaa ryhmää.
Mikäli tarvetta järjestää islaminopetusta se tehdään hyväksytyn opetussuunnitelman pohjalta pätevän opettajan toimesta. Mikäli tämä ei jollekin islamin alasuuntaukselle käy niin se sitten voi voi.
Pellavan esimerkki nimenomaan puoltaa sitä, että lautakunta teki oikein hyväksyessään opetussuunnitelman.
Opetussuunnitelmalla pyritään varautumaan siihen, mistä Juho täällä varoitttelee. Eli mikään isien lähetystö ei pääse valitsemaan opettajaa tai opetettavan aineen sisältöä.
Puolustan siis tehtyä päätöstä. - Juho Eerola
Yksiopetussuunnitelma, yksi ryhmä. Sen vuoksi juuri opetussuunnitelma on laadittu, että millekään ryhmälle tai "lahkolle" tai suuntaukselle ei aleta räätälöimään omaa ryhmää.
Mikäli tarvetta järjestää islaminopetusta se tehdään hyväksytyn opetussuunnitelman pohjalta pätevän opettajan toimesta. Mikäli tämä ei jollekin islamin alasuuntaukselle käy niin se sitten voi voi.
Pellavan esimerkki nimenomaan puoltaa sitä, että lautakunta teki oikein hyväksyessään opetussuunnitelman.
Opetussuunnitelmalla pyritään varautumaan siihen, mistä Juho täällä varoitttelee. Eli mikään isien lähetystö ei pääse valitsemaan opettajaa tai opetettavan aineen sisältöä.
Puolustan siis tehtyä päätöstä.Kuten kirjoitin, ennen vanhaan näytti tilanne olleen vielä villimpää. Siinä mielessä hyvä, että hommaa edes suunnitellaan nyt, vaikken asiasta pidäkään.
Miten olette suunnitelleet buddhalaisten ja vaikka katolisten lasten uskonnon opetuksen? Ryhmiä löytyisi. Entäpä millä kielellä opetuksen annatte, jos islamin uskoisia oppilaita tulee useasta eri kieliryhmästä? Kelpaahan se toisaalta mulle, jos tulkit tilaatte ja maksatte. Noita opinhaluisia voi kohta olla kolminumeroinen luku Kotkan kouluissa. kalliiksi tulee. VihreaVirtanen kirjoitti:
Puolustan siis tehtyä päätöstä.tässä pätevän islamin julistaja joka ymmärtäisi julista islam sosiaalidemokraatista näkökulmasta ei todennäköisesti löytyy joten ei tässä on mitään hätää.
- Itkun paikka
(,-_-) näetkö kyyneleen?
- meijuuu
Laittaisitte lapsenne elamankatsomustiedon tunneille. Parempi heidan on opetella moraalia ja hyvia tekoja kuin jotain tarinoita Raamatusta jankata.
- Tuhoon mennään
Hulluksi ja järjettömäksi on menneet semmoiset, jotka puoltavat islamin opetusta Suomessa. Entä jos pohditaan toisinpäin, että luterilainen menisi muslimimaahan ja vaatisi, että heille pitää teudän kustantaa luterilaista uskontoa. Ensinnäkin muslimi on maailmassa ainoa oikeaoppinen uskonto ja muut on vääräuskoisia. Siinä olisi opit lyhyesti opiskeltu kun vääräuskoinen teilattaisiin hengiltä välittömasti ja pois ei maasta pääsisi kuolleenakaan. Ne tulee tänne vaatimaan vaikka mitä ja meidän rahoilla ja millä oikeudella? En ole hyväksynyt niitten tänne tuloa koskaan ja se johtuu siitä kun joutuu joka päivä työssä heitdän kanssaan tekemisiin ja siinä olen nähnyt heidän älyttömyyden ja sen kamalan olemuksen, joka heillä on. Kyllä ne on todellisuudessa tulleet tänne levittääkseen kansansa mahdollisiman laajalle maailmaan ja lopulta saamaan hallintaansa eri maita, ei se työnteko eikä muukaan ole se asia ja nämä Suomessa olevat politiikot ja päättäjät ei tajua edes mitä tekevät kun hyysäävät näitä helvetillisiä ihmisiä, jolla ei ole kun itsensä eteenpäin vieminen ja toisten alkuasukkaden tuhoaminen ja hyväksi käyttö ja Suomikin on heille siinä erittäin suopea ja jos vähänkin sanot jotain, niin heti olet rasisti vaikka mielipide ei ole rasistia ja siitä puhuminenkaan ei ole rasistia. On nähty jo pitemmälle kuin Suomessa tätä touhua euroopassa ja siitä on huomattava mihin tämä johtaa, mutta kun ei halutakaan ja se on euroopassa nähtävänä tällä hetkellä 20-30v pidempänä kuin Suomessa tällä hetkellä. Siellä alkuperäis kansalla ei ole kohta omassa maassaan mitään sanomista kun jäävät pikkuhiljaa alakynteen ja sitä halutaan näköjään Suomalaisillekin. Tulee ymmärtää nämä asiat mahdollisiman ajoissa ettei pääse ryöstäytymään aina pahemmin ja pahemmin maamme pois Suomalaisten käsistä. Alun alkaen olen työni takia saanut nähdä tämän joka päivä käytännössä. Näitä asioita on katsottava eritavalla tai loputkin Suomesta tuhoutuu mamujen hyväksi ja me olemme kohta pakolaisien asemessa Suomessa, siis IÄNMAASSAMME, joka on ollut kotimaamme, menetämme sen politiikka päättäjiemme takia kun eivät osaa hoitaa asioitamme niinkuin maamme säilyminen vaatii.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1538989Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492689Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292481- 562469
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971865- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231743Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461285Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146