COSPLAY

Miss Murray

Hei Ihmiset!
Olisin kysellyt teiltä, oletteko kuulleet cosplay-harrastuksesta? Kuinka suosittua se on Suomessa? Entä onko esim. Helsingissä mestaa, mistä pukuja voisi ostaa?

3

543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kossaaja

Tietyissä piireissä hyvinkin suosittua. Yleensä pitää tehdä itse puvut, ja oikeastaan se niiden tekeminen on jo iso osa harrastusta.
      Anime/Manga/Roolipeli immeisiltä kannattaa kysellä.

• hiddenbutterfly

No sen suosio kasvaa koko ajan. Mun mielestä sen koko jutun idea on että puku tehdään itse, mutta olen löytänyt nettisaitteja joilta saa tilattua esim Final Fantasy yms. pukuja, mutta niiden hinta on n. 400-600 euroa postikulut japanista eli ei halpaa ole...

• japanissa on kauppoja sitä varten että ensikertalaiset cosplayerit voivat ostaa valmiita asuja, ihan kaikkea ei tietenkään ole niissä saatavilla. kun cosplayta on harrastettu kauemmin cosplayerit alkavat itse tehdä asujaan raapaisusta lähtien, tosin cosplay kohteesta riippuen vanhaakin vaatetta voi hyödyntään, ei tarvitse uutta kangasta ostaa ja kaikkea ommella ompelukoneella. cosplayn tarkoitus on tehdä koko asu itse mutta aloittelijat ei tietenkään kovin hyvin osaa joten heitä varten on näitä kauppoja olemassa. lopulta kun he alkavat itse tehdä asujaan, sen tarkoitus on tulla kuvatuksi ja esitellä sitä muille ihmisille julkisella paikalla, kuten japanin harajukulla, kuten olet varmaan kuullut.
      suomessa ei varsinaisesti ole cosplay kauppoja mistä voisi asuja ostaa, valitettavasti on tehtävä itse. riippuen cosplay kohteestasi, bändi/peli/anime/manga, asun tekemisen vaikeus vaihtelee reilusti, bändi cosplay on huomattavasti helpompaa kuin peli tai anime/manga cosplay. animeen mangaan ja peleihin liittyy aina hiusten ja silmien väriin liittyviä ongelmia. piilolinssit pitäisi hankkia, usein monta eri väriä, ja peruukkejakin pitäisi monen väristä ostaa. cosplay ei missään nimessä ole halpa harrastus/elämäntapa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      121
      1688
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      798
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      731
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      60
      653
    Aihe