Hei Ihmiset!
Olisin kysellyt teiltä, oletteko kuulleet cosplay-harrastuksesta? Kuinka suosittua se on Suomessa? Entä onko esim. Helsingissä mestaa, mistä pukuja voisi ostaa?
COSPLAY
3
633
Vastaukset 3
- kossaaja
Tietyissä piireissä hyvinkin suosittua. Yleensä pitää tehdä itse puvut, ja oikeastaan se niiden tekeminen on jo iso osa harrastusta.
Anime/Manga/Roolipeli immeisiltä kannattaa kysellä. - hiddenbutterfly
No sen suosio kasvaa koko ajan. Mun mielestä sen koko jutun idea on että puku tehdään itse, mutta olen löytänyt nettisaitteja joilta saa tilattua esim Final Fantasy yms. pukuja, mutta niiden hinta on n. 400-600 euroa postikulut japanista eli ei halpaa ole...
japanissa on kauppoja sitä varten että ensikertalaiset cosplayerit voivat ostaa valmiita asuja, ihan kaikkea ei tietenkään ole niissä saatavilla. kun cosplayta on harrastettu kauemmin cosplayerit alkavat itse tehdä asujaan raapaisusta lähtien, tosin cosplay kohteesta riippuen vanhaakin vaatetta voi hyödyntään, ei tarvitse uutta kangasta ostaa ja kaikkea ommella ompelukoneella. cosplayn tarkoitus on tehdä koko asu itse mutta aloittelijat ei tietenkään kovin hyvin osaa joten heitä varten on näitä kauppoja olemassa. lopulta kun he alkavat itse tehdä asujaan, sen tarkoitus on tulla kuvatuksi ja esitellä sitä muille ihmisille julkisella paikalla, kuten japanin harajukulla, kuten olet varmaan kuullut.
suomessa ei varsinaisesti ole cosplay kauppoja mistä voisi asuja ostaa, valitettavasti on tehtävä itse. riippuen cosplay kohteestasi, bändi/peli/anime/manga, asun tekemisen vaikeus vaihtelee reilusti, bändi cosplay on huomattavasti helpompaa kuin peli tai anime/manga cosplay. animeen mangaan ja peleihin liittyy aina hiusten ja silmien väriin liittyviä ongelmia. piilolinssit pitäisi hankkia, usein monta eri väriä, ja peruukkejakin pitäisi monen väristä ostaa. cosplay ei missään nimessä ole halpa harrastus/elämäntapa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?251778Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️651335- 1191128
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)105984Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet374957Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei26861- 120775
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k228775- 61695
- 103676
- 13644
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html307635Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.114596- 43569
- 53565
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv89521- 65511
Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan85508Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73501- 40500