Vasen käsi jäjessä

werrteyrjuy

Mitä tehdä jos vasen käsi on jäljessä oikeasta?
Pitäisikö välipäivinä sitten treenailla vasenta kättä erikseen?

8

5698

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weider---

Ei pitäisi.

• werrteyrjuy

Sitähän arvelinkin, mietin vaan että kuinka saada toinen käsi samaan kondikseen?

• weider---
        werrteyrjuy kirjoitti:

Sitähän arvelinkin, mietin vaan että kuinka saada toinen käsi samaan kondikseen?

Yritäppä keskittyä enemmän tehdessäsi sarjoja sillä pienemmällä ja heikommalla kädellä, mutta älä tee sille ylimääräisiä sarjoja sillä tulos saattaisi olla päinvastanainen; pienempi jäisi vielä enemmän kehityksestä jälkeen.Tästä lähtien pyri tuntemaan supistus paremmin itse treenattavassa lihaksessa ja kiinnitä huomiota kahdellakädellä tehtäviin harjoituksiin: onko nosto tasainen jne...

Kuinka suuri ero nissä handuissa oikein on?

Nimittäin kuten "pienokainen" sanoi on hyvin luonnollista, että käyttökäsi on isompi ja ehkä myös vahvempi. Tosin itselläni asia oli päinvastainen. Ajan myötä mittaerot tasottuivat eikä eroa enää silmin huomaa vaikkakin vasen käsi on edelleen hieman isompi kuin oikea ja olen siis oikea kätinen.

• m.pieni
        weider--- kirjoitti:

Yritäppä keskittyä enemmän tehdessäsi sarjoja sillä pienemmällä ja heikommalla kädellä, mutta älä tee sille ylimääräisiä sarjoja sillä tulos saattaisi olla päinvastanainen; pienempi jäisi vielä enemmän kehityksestä jälkeen.Tästä lähtien pyri tuntemaan supistus paremmin itse treenattavassa lihaksessa ja kiinnitä huomiota kahdellakädellä tehtäviin harjoituksiin: onko nosto tasainen jne...

Kuinka suuri ero nissä handuissa oikein on?

Nimittäin kuten "pienokainen" sanoi on hyvin luonnollista, että käyttökäsi on isompi ja ehkä myös vahvempi. Tosin itselläni asia oli päinvastainen. Ajan myötä mittaerot tasottuivat eikä eroa enää silmin huomaa vaikkakin vasen käsi on edelleen hieman isompi kuin oikea ja olen siis oikea kätinen.

niihän se naisillaki yleensä on että käyttökäden
        tissi on aavistuksen verran suurempi.

• enemmän

esim. joskus välipäivinä.

• m.pieni

se on aika luonnollista .
      yleensä se ns käyttökäsi on pikkasen eellä
      vaikka kuin haluais.

• perttim2

On ihan normaalia alussa, että ns. käyttökäsi on toista vahvempi. Silti molempia käsiä pitää rasittaa samanlaisella kuormalla. Se heikompi käsi kyllä ajan myötä vahvistuu samalle tasolle toisen kanssa. Eli ei ylimääräisiä liikkeitä/toistoja heikommalle kädelle.

Se on yksi tärkeä syy, miksi aloittelijan pitää keskittyä erityisesti puhtaisiin liikeratoihin. Hauikset mm. kannattaa treenata peilin edessä, liikkeet, joita tehdään yhdellä kädella, kannattaa "maistella" huolellisesti, että rasitus ja liikerata on molemmilla käsillä samanlainen. Penkissä yms. punnerrusliikkeissä pitää olla erityisen huolellinen, että paino jakautuu tasaisesti, eikä toinen käsi laahaa perässä. Useilla aloittelijoilla näkee mm. kuinka tanko tulee vinossa ylös raskaissa nostoissa, sekä sivusta katsottuna tanko on vinossa niin, että toinen käsi on lähempänä varpaita ja noinen leukaa. Jos noita tekee jatkuvasti, liikkeisiin jää helposti tekniikkavirheitä. Siksi aloittelijan ei tulisi koskaan käyttää esim. smit-konetta tms. koneita, koska niissä on määrätyt liikeradat, eikä silmällä pysty näkemään jos toinen käsi dominoi.

Esim. itselläni oli aloittelijana paha tekniikkavirhe hausikäännössä tangolla. Koska salilla jossa aloitin treenaamisen ei ollut lainkaan pelilejä, minulla vasemman käden kyynärpää irtosi joka toistolla kyljestä. Huomasin virheen vasta, kun aloin käymään toisella salilla. Tekniikkavirhe oli erittäin hankala korjata, koska olin jo treenannut väärin useita kuukausia ja keho oli "hyväksynyt" tämän liikeradan.

• olla..

..että olet itse jäänyt jälkeen..
      meitä on joka junaan...sinä et ole ehtinyt vielä asemalle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe