IHMEELLINEN TODISTE LUOJASTA

Pentecostal*

Amerikkalaiset tutkijat löysivät kivettymättömästä dinosauruksen luurangosta eläviä punasoluja!

"Montanasta löytyi vuonna 1988 Tyrannosaurus Rexin 90% säilynyt kivettymätön luuranko, nivelin toisiinsa yhä kiinnittyneenä. Luiden iäksi arvioitiin 80 miljoonaa vuotta (Oliko niillä tutkijoilla kaikki kotona?, Penten huomautus). Löydöstä vastasi 38 vuotias (ateisti)molekyylipaleontologi Mary Scweitzer.

Schweitzer aloitti luiden tutkimisen eläimen reisi- ja sääriluista. Luuleikkeistä selvisi nopeasti, että luuydin oli yhä kohtalaisen tuoretta. Lähempi tarkastelu paljasti luuytimestä pieniä pyöreitä soluja, joissa oli tuma. Solut tunnistettiin verisoluiksi. "Ihoni nousi kananlihalle, aivan kuin olisin tarkastellut modernia luuleikettä, kertoo Scweitzer vuonna 1993 Science-lehdessä".

Eikö ole ihmeellistä? Myöhemmin todistettiin, että soluista löytyi hemoglobiinia!
Dinosaurukset siis ovat eläneet maan päällä muutama tuhat vuotta sitten ja muutamia yksilöitä on aina keskiajalle saakka tavattu euroopankin metsissä ja maailman valtamerissä. Kyse on muinaisista lohikäärmeistä. Kannattaa tutustua sivustoon www.evoluutio.com, niin tietää enemmän ja väittää vähemmän.

Ettekö ateistit voisi lopettaa jo sen höpötyksen evoluutiostanne. Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään teoria, jossa ei ole järjen hiventäkään tosiasioiden valossa.

Raamattu puhuu dinosauruksista, joskin suomenkielisessä Raamatussa ja monien muiden kielten käännöksissä puhutaan virheellisesti Virtahevosta, vaikka alkukielen sana tarkoittaa hirmuliskoa.

Eikö ole ihmeellistä huomata, miten Raamattu pitää paikkansa?

69

2981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs ajattelija

-Pekka Reinikaisen toimittamassa kirjassa Luominen vai Evoluutio/Unohdettu Genesis ja monia muitakin ihmeellisiä asioita jotka todistavat,tieteelllisesti luojan ja luomisen puolesta !

-voisit taas lukea postiasi :-)

• Pentecostal*

Pitäisi ostaa se kirja. Onkohan sitä vielä myynnissä?

• eräs ajattelija
        Pentecostal* kirjoitti:

Pitäisi ostaa se kirja. Onkohan sitä vielä myynnissä?

-varmaan jo kolmas painos menossa !

• Pentecostal*
        eräs ajattelija kirjoitti:

-varmaan jo kolmas painos menossa !

Olen kuunnellut Reinikaisen kasetteja ja yhden kirjan olen ostanut. Mies osaa esittää asiansa.

• Aaha!

"Voisit taas lukea postiasi". Eli Pente, joka muka ei osaa hankkia rekisteröityä nikkiä, osaa ainakin hankkia sähköpostin... Viittaa rekattuun nikkiin, jota hän ei ole paljastanut... Jotain kieroilua on menossa... Vai mitä, ex-nikki Uskonsankari?

• Pentecostal*
        Aaha! kirjoitti:

"Voisit taas lukea postiasi". Eli Pente, joka muka ei osaa hankkia rekisteröityä nikkiä, osaa ainakin hankkia sähköpostin... Viittaa rekattuun nikkiin, jota hän ei ole paljastanut... Jotain kieroilua on menossa... Vai mitä, ex-nikki Uskonsankari?

Ei minulla ole mitään nikkiä täällä. En halua hankkia nikkiä, koska joutusin valehtelemaan tiedoissani ylläpidolle säilyttääkseni yksityisyyteni.

• Hahaa!
        Pentecostal* kirjoitti:

Olen kuunnellut Reinikaisen kasetteja ja yhden kirjan olen ostanut. Mies osaa esittää asiansa.

Mene evoluutiopalstalle kehumaan yleislääkäri Reinikaisen osaamista paleontologiassa tms. evoluutiotieteissä niin näet, kuinka käy! Reinikainen ei muuta osaa kuin suomentaa jenkkikreationistien juttuja kirjoihinsa, ja kaikki ne on jo lopullisesti murskattu tieteen ylivoimaisilla todisteilla!

• Pentecostal*
        Hahaa! kirjoitti:

Mene evoluutiopalstalle kehumaan yleislääkäri Reinikaisen osaamista paleontologiassa tms. evoluutiotieteissä niin näet, kuinka käy! Reinikainen ei muuta osaa kuin suomentaa jenkkikreationistien juttuja kirjoihinsa, ja kaikki ne on jo lopullisesti murskattu tieteen ylivoimaisilla todisteilla!

vaan oman alansa rautainen ammattilainen. Hän kyllä ymmärtää tietämyksensä pohjalta paljon evouskovaisia paremmin kaiken, mikä liittyy elämän luomiseen.

• Aaha!
        Pentecostal* kirjoitti:

Ei minulla ole mitään nikkiä täällä. En halua hankkia nikkiä, koska joutusin valehtelemaan tiedoissani ylläpidolle säilyttääkseni yksityisyyteni.

Mitään ei tarvitse valehdella, koska mitään henkilötietoja ei edes tarvitse pistää esiin galleriaan. Ja sinun tietosi ylläpito kyllä saisi selville IP-osoitteestakin, heti kun haluaisi. Aiemmin sanoit, ettet osaa rekata nikkiä ja pyysit siihen apuakin, nyt sanot ettet viitsi. Kummalla kerralla valehtelit?

• Pentecostal*
        Aaha! kirjoitti:

Mitään ei tarvitse valehdella, koska mitään henkilötietoja ei edes tarvitse pistää esiin galleriaan. Ja sinun tietosi ylläpito kyllä saisi selville IP-osoitteestakin, heti kun haluaisi. Aiemmin sanoit, ettet osaa rekata nikkiä ja pyysit siihen apuakin, nyt sanot ettet viitsi. Kummalla kerralla valehtelit?

ja jos todella haluaisin rekisteröityä, niin toki sen tekisin. Ei IP-osoitettani saada selville.

• eräsajattelija

-muuten esitetään ja verrataan tieteellisesti sekä Raamatullisesti luomista ja evoluutiota yms.asioita ilman mitään uskonnollista kiihkoilua ja lähdeaineistona on useiden kymmenien tiedemiesten tutkimuksia jne asioita, joten teos on kaikin puolin asiallinen joskin tarkkaan ja ajatuksella,luettava teos että asioihin pääsee oikealla tavalla sisälle ja ymmärtää,mitä milläkin tarkoitetaan..

-itse olen lukenut muistaakseni toisen painoksen ainakin kahteen kertaan ja suosittelen lämpimästi jokaiselle luettavaksi,-olipa uskossa tai askossa:-)

• Reinikainen?
        eräsajattelija kirjoitti:

-muuten esitetään ja verrataan tieteellisesti sekä Raamatullisesti luomista ja evoluutiota yms.asioita ilman mitään uskonnollista kiihkoilua ja lähdeaineistona on useiden kymmenien tiedemiesten tutkimuksia jne asioita, joten teos on kaikin puolin asiallinen joskin tarkkaan ja ajatuksella,luettava teos että asioihin pääsee oikealla tavalla sisälle ja ymmärtää,mitä milläkin tarkoitetaan..

-itse olen lukenut muistaakseni toisen painoksen ainakin kahteen kertaan ja suosittelen lämpimästi jokaiselle luettavaksi,-olipa uskossa tai askossa:-)

Kerrotaanko siellä myös tarinat jääkaudesta?
        Selitetäänkö auringonpilkut? Mistä johtuvat Raamatun mukaan taudit? Eikö siellä sanota, että
        taudit johtuvat synneistämme? Missä kohtaa puhutaan dinosauriksista?

• valitettavasti ei ole
        Pentecostal* kirjoitti:

vaan oman alansa rautainen ammattilainen. Hän kyllä ymmärtää tietämyksensä pohjalta paljon evouskovaisia paremmin kaiken, mikä liittyy elämän luomiseen.

evoluutiobiologia, vaan hän on tavallinen lääkäri, eikä edes omalla alallaan ole tehnyt mitään erityisen merkittävää.

Pistäisitkö itse vaikka kokin neuvomaan betoniraudoittajaa työssään?

• ateisti.

Kannattaa tutustua sivustoon www.evoluutio.com, niin tietää enemmän ja väittää vähemmän.

-Voi Vittu! Osasin jo aavistaa että kyseessä on uskissivut, varmuudenvuoksi kävin katsomassa ja olin, yllätys yllätys, oikeassa. Laitahan seuraavan kerran linkkejä joillekin hieman asiallisemmille ja tasokkaammille sivuille.

• Pentecostal*

sanotaan. Kyseessä on monipuolinen ja tasokas sivusto. Jos haluat työntää pääsi pensaaseen sens sijaan, että tutustuisit tosiasioihin, niin minkä minä sille voin.

• ateisti.
        Pentecostal* kirjoitti:

sanotaan. Kyseessä on monipuolinen ja tasokas sivusto. Jos haluat työntää pääsi pensaaseen sens sijaan, että tutustuisit tosiasioihin, niin minkä minä sille voin.

Usko on uskoa, hyväksy se. Tosiasioita oppinne ei kestä eikä tule kestämään. Miksi yrität järkeistää järjettömiä asioita? Sivut käsittelevät kaikenlaista huuhaata laidasta laitaan. Perehdy itse kaikkeen saatavissa olevaan tietoon, äläkä tee hätäisiä päätelmiä yhden sivun luettuasi. Sinä ole kouluttamaton nulikka,joten sinuna olisin hyvin varovainen ennenkuin lähtisin julistamaan lopullisia totuusksia asioista. Tuollaisella asenteella et tule koskaan todelliseen tietoon pääsemään käsiksi. Tuot palstalle kaikenlaista uskissivuilta poimittua skeidaa, jonka taustoja ei voi usein edes tarkistaa.

• Pentecostal*
        ateisti. kirjoitti:

Usko on uskoa, hyväksy se. Tosiasioita oppinne ei kestä eikä tule kestämään. Miksi yrität järkeistää järjettömiä asioita? Sivut käsittelevät kaikenlaista huuhaata laidasta laitaan. Perehdy itse kaikkeen saatavissa olevaan tietoon, äläkä tee hätäisiä päätelmiä yhden sivun luettuasi. Sinä ole kouluttamaton nulikka,joten sinuna olisin hyvin varovainen ennenkuin lähtisin julistamaan lopullisia totuusksia asioista. Tuollaisella asenteella et tule koskaan todelliseen tietoon pääsemään käsiksi. Tuot palstalle kaikenlaista uskissivuilta poimittua skeidaa, jonka taustoja ei voi usein edes tarkistaa.

sivusto on täyttä asiaa alusta loppuun? Sinä perusteettomasti väität omia uskomuksiasi tukevia sivustoja paremmiksi, koska tunnesyistä haluat ajatella niin. Heitä nyt tunteilut pois ja ajattele järkevästi!

• ateisti.
        Pentecostal* kirjoitti:

sivusto on täyttä asiaa alusta loppuun? Sinä perusteettomasti väität omia uskomuksiasi tukevia sivustoja paremmiksi, koska tunnesyistä haluat ajatella niin. Heitä nyt tunteilut pois ja ajattele järkevästi!

Sinä perusteettomasti väität omia uskomuksiasi tukevia sivustoja paremmiksi, koska tunnesyistä haluat ajatella niin. Heitä nyt tunteilut pois ja ajattele järkevästi!

-Milloin sinä toimit noin? Milloin lopetat omia uskomuksiasi tukevien artikkeleiden suoltamisen palstalle? Milloin heität tunteilut pois ja etsit totuutta? Koska opit ajattelemaan järkevästi? Entä milloin lakkaat haukkumasta ihmisiä jotka eivät usko?

• to...
        Pentecostal* kirjoitti:

tietää että dinosaurukset ovat sama kuin lohikärmeet ja että niitä eli Euroopankin metsissä vielä ihan hiljattain. Joka ei tähän usko on ihan pöljä. Voisitko muuten alkaa vaikka kerätä postimerkkejä tai jotain, tai edes rukoilla että sinut temmattaisiin hiukan etuajassa?

• Pentecostal*
        ateisti. kirjoitti:

Sinä perusteettomasti väität omia uskomuksiasi tukevia sivustoja paremmiksi, koska tunnesyistä haluat ajatella niin. Heitä nyt tunteilut pois ja ajattele järkevästi!

-Milloin sinä toimit noin? Milloin lopetat omia uskomuksiasi tukevien artikkeleiden suoltamisen palstalle? Milloin heität tunteilut pois ja etsit totuutta? Koska opit ajattelemaan järkevästi? Entä milloin lakkaat haukkumasta ihmisiä jotka eivät usko?

Totuus tulee aina esille, vaikka monet yrittävät vastustaa sitä niin, että joutuvat psyykkisesti sairaalloiseen tilaan. Et kommentoinut mitenkään aloituksessa esitettyjä faktoja, vaan aloit vänkäämään yhdestä nettisivustosta omien kaunojesi tuottamien harhaisten mielikuvien pohjalta.

• Pentecostal*
        to... kirjoitti:

tietää että dinosaurukset ovat sama kuin lohikärmeet ja että niitä eli Euroopankin metsissä vielä ihan hiljattain. Joka ei tähän usko on ihan pöljä. Voisitko muuten alkaa vaikka kerätä postimerkkejä tai jotain, tai edes rukoilla että sinut temmattaisiin hiukan etuajassa?

postimerkkejä kymmenestä ikävuodesta kolmeen neljääntoista saakka. Olin aika hyvä siinä touhussa, mutta sitten elämä vei mukanaan.

Surkeaa, että röyhkeä asenne on ainoa keinosi puolustautua.

• ateisti.
        Pentecostal* kirjoitti:

Totuus tulee aina esille, vaikka monet yrittävät vastustaa sitä niin, että joutuvat psyykkisesti sairaalloiseen tilaan. Et kommentoinut mitenkään aloituksessa esitettyjä faktoja, vaan aloit vänkäämään yhdestä nettisivustosta omien kaunojesi tuottamien harhaisten mielikuvien pohjalta.

Totuus on tullut jo esille. Siksihän tälläisiä keskusteluja uskovien puolelta käydään koska lahkolaiset eivät kestä totuutta. He joutuisivat psyykkisesti sairaalloiseen tilaan, jollei lahko-opit pitäisikään paikansa.

• Pentecostal*
        ateisti. kirjoitti:

Totuus on tullut jo esille. Siksihän tälläisiä keskusteluja uskovien puolelta käydään koska lahkolaiset eivät kestä totuutta. He joutuisivat psyykkisesti sairaalloiseen tilaan, jollei lahko-opit pitäisikään paikansa.

mehän tiedämme totuuden ja olemme rauhallisia ja täysin normaaleja. Ateistit sensijaan käyttäytyvät oudon vihamielisesti meitä kohtaan, koska sydämessään tietävät, että me olemme oikeassa kaikessa. Ihan kaikessa.

• kiihkoillessasi
        Pentecostal* kirjoitti:

mehän tiedämme totuuden ja olemme rauhallisia ja täysin normaaleja. Ateistit sensijaan käyttäytyvät oudon vihamielisesti meitä kohtaan, koska sydämessään tietävät, että me olemme oikeassa kaikessa. Ihan kaikessa.

tullut ajatelleeksi, että on uskovaisia, jotka ovat oikeassa ja sitten on uskovaisia, jotka ovat oikeammassa ja sitten on uskovaisia, jotka ovat vielä oikeammassa jne.. Lähes loputtomiin.

Mikä kristinuskon suunta on totuus? Oli mikä oli, aina on joku vielä korkeampi totuus.

Mikä uskonto on totuus? Krisinusko, islman, budhismi?? Valinnanvaraa on.

Sen sijaan ateismi on ateismi. Sen perusväittämä on, ettei ole jumalia. Ei ole oikeampia eikä väärempia ateisteja. Ei ole todempaa eikä epätodempaa ateismia.

Kumpi, ihan ilman tunteilua, tuntuu järkevämmältä?

• to...
        Pentecostal* kirjoitti:

postimerkkejä kymmenestä ikävuodesta kolmeen neljääntoista saakka. Olin aika hyvä siinä touhussa, mutta sitten elämä vei mukanaan.

röyhkeä, mieti se asia uudelleen ja oikeastaan samaan menoon nuo tiedejutut myös.

• televisiota.
        Pentecostal* kirjoitti:

Lieneekö sinulla peili?

• Pentecostal*
        kiihkoillessasi kirjoitti:

tullut ajatelleeksi, että on uskovaisia, jotka ovat oikeassa ja sitten on uskovaisia, jotka ovat oikeammassa ja sitten on uskovaisia, jotka ovat vielä oikeammassa jne.. Lähes loputtomiin.

Mikä kristinuskon suunta on totuus? Oli mikä oli, aina on joku vielä korkeampi totuus.

Mikä uskonto on totuus? Krisinusko, islman, budhismi?? Valinnanvaraa on.

Sen sijaan ateismi on ateismi. Sen perusväittämä on, ettei ole jumalia. Ei ole oikeampia eikä väärempia ateisteja. Ei ole todempaa eikä epätodempaa ateismia.

Kumpi, ihan ilman tunteilua, tuntuu järkevämmältä?

myöntäminen, eli se, että Jumala on kaiken luonut. Uskovaisista oikeassa ovat vapaiden suuntien uskovaiset, eli helluntailaiset ja vapaakirkolliset pääasiassa. Ihmiset kyllä tietävät sen ja todelliset vaihtoehdot ovat vain helluntailais-karismaattinen kristillisyys ja sen kieltäminen, eli ateismi.

• Pentecostal*
        to... kirjoitti:

röyhkeä, mieti se asia uudelleen ja oikeastaan samaan menoon nuo tiedejutut myös.

teillä ateisteilla ei ol eollut minkäänlaista vastausta niihin vastaansanomattomiin todisteisiin, joita olen viimeaikoina palstalla esittänyt. Te ette kykene mitenkään puolustautumaan.

• Pentecostal*
        televisiota. kirjoitti:

Lieneekö sinulla peili?

peili on. Eikö sinulla ole peiliä?

• Valen
        Pentecostal* kirjoitti:

myöntäminen, eli se, että Jumala on kaiken luonut. Uskovaisista oikeassa ovat vapaiden suuntien uskovaiset, eli helluntailaiset ja vapaakirkolliset pääasiassa. Ihmiset kyllä tietävät sen ja todelliset vaihtoehdot ovat vain helluntailais-karismaattinen kristillisyys ja sen kieltäminen, eli ateismi.

"Uskovaisista oikeassa ovat vapaiden suuntien uskovaiset, eli helluntailaiset ja vapaakirkolliset pääasiassa."

Jokainen joka uskoo Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena Vapahtajanaan, Herranaan ja syntien sovittajana on pelastettu yksin armosta uskon kautta. Piste. Tästä totuudesta ei saa luopua. Sitten eri seurakunnissa on eri käsityksiä muista, toisarvoisista asioista, kuten kaste, ehtoollinen jne. Mutta Jeesus pelastaa sillä Jeesus on Herra.

Jos aletaan lahkoutumaan kristittyjen keskuudessa siten että "vain meidän kristillinen oppimme on oikea", niin se johtaa vain lahkolaisuuteen.

Itse olen evlut virallisesti, mutta tottunut vapaiden suuntien kävijä.

Siunausta!

Valen

• asiallista argumentointia

"-Voi Vittu! Osasin jo aavistaa että kyseessä on uskissivut"

Etkö muuhun pysty?

• ....

ateisti: Jeesus rakastaa sinuakin ja odottaa sinua omakseen. Pyydä Häntä sydämeesi.

• Eikö todella ole
        Pentecostal* kirjoitti:

peili on. Eikö sinulla ole peiliä?

televisiota?

Mitä kaikkea näiltä luusereilta oikein on kielletty? Musiikkia ei saa kuunnella kuin pientä valikoimaa kultin hyväksymiä, kirjavalikoima rajoittuu raamattuun ja muutamaan hellareitten propagandasepustukseen, ilmeisesti myös arkisessa kanssakäymisessä on suuria rajoituksia sekä kulttilaisten kesken että varsinkin kulttiin kuulumattiomien suhteen...

lopputoloksena tämäkin hihhuli siis kyyhöttää illat pitkät yksin tietokoneensa ääressä, ainoana huvinaan ihmisille ilkeily ja päässä senkun tykyttää että "olen oikeassa"?

Huh-huh...

• umpihetero

ja vielä kerran joo. sähän nyt voi sitten vaikka tämän uuden mullistavan tulkintasi kautta hakea tota eläinproffan virkaa vaikka Helsingin Yliopistolta. ai niin, mutta eihän se sovi kun silloin pitäisi mennä töihin ja sehän ei sulle uskispummille sovi...

• Pentecostal*

Eihän eläinproffan virkaan haeta ihmisiä, joilla ei ole kuolutusta eläimiin liittyen.

• umpihetero
        Pentecostal* kirjoitti:

Eihän eläinproffan virkaan haeta ihmisiä, joilla ei ole kuolutusta eläimiin liittyen.

esiinnyt vallankumouksellisena asiantuntijana jos sä et sitten sitä olekkaan...

• Pentecostal*
        umpihetero kirjoitti:

esiinnyt vallankumouksellisena asiantuntijana jos sä et sitten sitä olekkaan...

En ymmärrä ollenkaan horinoitasi...

• umpihetero
        Pentecostal* kirjoitti:

En ymmärrä ollenkaan horinoitasi...

yritä oikein "todisteen" kanssa todistaa, että evoluutio on roskaa ja että dinoja on elänyt samaan aikaan kuin ihmisiäkin... muuten mihin ihmeeseen ne dinot sopivat siellä ukko nooa arkissa?

• Pentecostal*
        umpihetero kirjoitti:

yritä oikein "todisteen" kanssa todistaa, että evoluutio on roskaa ja että dinoja on elänyt samaan aikaan kuin ihmisiäkin... muuten mihin ihmeeseen ne dinot sopivat siellä ukko nooa arkissa?

päätään käyttää, vaikka ei oliskaan opiskellut kaikkia evouskovien valheita.

• Me emme voi millään tavoin tieteellisesti todistaa Jumalan tekoja ja Jeesuksen Kristuksen lunastustekoa. Se tulee todeksi vain siellä, missä ylösnoussut Herra otetaan vastaan ja uskotaan Häneen.

"Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan ... olinpa siis minä tai olivatpa he: näin me saarnaamme, ja näin te olette uskoon tulleet.

Näin tullaan uskoon ilman tieteellisiä todisteita. Evankeliumi on Jumalan voima.

• Pentecostal*

Olen tehnyt aloituksia, jossa se on tullut todistetuksi...

• pentelogiaa
        Pentecostal* kirjoitti:

Olen tehnyt aloituksia, jossa se on tullut todistetuksi...

..."keskiajalle saakka tavattu euroopankin metsissä ja maailman valtamerissä. "

Poltettiinko noitia samaan aikaan, kun dinosaurukset
        hiipailivat metsissä. Kumma, kun niistä ei edes Zakarias Topelius mainitse saduissaan.

• andres42

Kovin pitkä ketju on, mutta joka toinen kirjoittaja on sama. En jaksa lukea. Sinä Pente voisit suuntautua tieteen alalle, kun sinulla on mielenkiintoa asiaa kohtaan. Vai oletko jo sillä alalla? Tilaa ainakin Tieteen kuvalehti. Juuri tuli hyvä tarjous, saat tilaajalahjankin.

• ..................

...paskan jauhaminen. Schweitzer on itse kiistänyt kreationistien tulkinnat virheellisinä ja tuo sen varsin selkeästi ilmi. Kuinka kauan kreationistit jaksavat vääntää tästä tutkijan itse kiistämästä tulkinnasta?

• jäi taas

valheesta kiinni. Eikö valehtelemisesi ole syntiä, Pentecostal*???

• _sitä

hihhulia. Sehän selvästi saa kicksit siitä, että nakkaa jonkun mielenvikaisen sepustuksen palstalle ja odottaa, että joku käy asiaperustein kumoamaan. Huvinsa kullakin.

• ei taida...
        _sitä kirjoitti:

hihhulia. Sehän selvästi saa kicksit siitä, että nakkaa jonkun mielenvikaisen sepustuksen palstalle ja odottaa, että joku käy asiaperustein kumoamaan. Huvinsa kullakin.

löytyä ,ellei sitten käännetä asioita ylösalaisin.

• vielä kertaalleen

Siis että kun 80 miljoonaa vuotta vanhasta luuytimestä löytyy hyvinsäilynyttä materiaalia, se todistaa aukottomasti Luojan olemassa olon ?

• Valen

Että jos se luu olisi 80 miljoonaa vuotta vanha, niin siitä EI VOISI LÖYTYÄ hyvinsäilynyttä materiaalia, koska se tiedetään että kudosmateriaalit ja geneettinen materiaali säilyy maksimissaan vain tuhansia vuosia.

Tästä syntyy oletusketju:

Näin ollen siis luu, josta materiaali löytyi voi olla vain tuhansia vuosia vanha --> dinosauruksia on ollut olemassa vain muutamia tuhansia vuosia sitten --> dinosaurukset eivät siis kuolleetkaan 65 miljoonaa vuotta sitten sukupuuttoon, vaan vain muutamia tuhansia vuosia sitten --> Maapallo on nuori, koska "esihistoriallisia" eläimiä on ollut vain muutama tuhat vuotta sitten --> Jos Maa on nuori, ei evoluutio selitä lajien ilmestymistä yhtäaikaa kaikessa monimuotoisuudessaan --> siis eläimet ja ihminen sekä kasvusto eli koko Maa on luotu --> Jumala on olemassa. M.O.T.

Tällaista ketjua vissiin käytetään todistuksessa. Paljon aukkoja löytyy varmaankin, mutta suunnilleen tuota logiikkaa käytetään.

Itse olen kristitty uskova, joka ei niele evoluutiota, mutta ei niele myöskään ID-oppia kokototuutena. Uskon että Luoja on kuitenkin tavalla tai toisella kaiken takana!

Valen

• Valen kirjoitti:

Että jos se luu olisi 80 miljoonaa vuotta vanha, niin siitä EI VOISI LÖYTYÄ hyvinsäilynyttä materiaalia, koska se tiedetään että kudosmateriaalit ja geneettinen materiaali säilyy maksimissaan vain tuhansia vuosia.

Tästä syntyy oletusketju:

Näin ollen siis luu, josta materiaali löytyi voi olla vain tuhansia vuosia vanha --> dinosauruksia on ollut olemassa vain muutamia tuhansia vuosia sitten --> dinosaurukset eivät siis kuolleetkaan 65 miljoonaa vuotta sitten sukupuuttoon, vaan vain muutamia tuhansia vuosia sitten --> Maapallo on nuori, koska "esihistoriallisia" eläimiä on ollut vain muutama tuhat vuotta sitten --> Jos Maa on nuori, ei evoluutio selitä lajien ilmestymistä yhtäaikaa kaikessa monimuotoisuudessaan --> siis eläimet ja ihminen sekä kasvusto eli koko Maa on luotu --> Jumala on olemassa. M.O.T.

Tällaista ketjua vissiin käytetään todistuksessa. Paljon aukkoja löytyy varmaankin, mutta suunnilleen tuota logiikkaa käytetään.

Itse olen kristitty uskova, joka ei niele evoluutiota, mutta ei niele myöskään ID-oppia kokototuutena. Uskon että Luoja on kuitenkin tavalla tai toisella kaiken takana!

Valen

>>Että jos se luu olisi 80 miljoonaa vuotta vanha, niin siitä EI VOISI LÖYTYÄ hyvinsäilynyttä materiaalia, koska se tiedetään että kudosmateriaalit ja geneettinen materiaali säilyy maksimissaan vain tuhansia vuosia. >Tästä syntyy oletusketju:
        Näin ollen siis luu, josta materiaali löytyi voi olla vain tuhansia vuosia vanha --> dinosauruksia on ollut olemassa vain muutamia tuhansia vuosia sitten --> dinosaurukset eivät siis kuolleetkaan 65 miljoonaa vuotta sitten sukupuuttoon, vaan vain muutamia tuhansia vuosia sitten --> Maapallo on nuori, koska "esihistoriallisia" eläimiä on ollut vain muutama tuhat vuotta sitten >Tällaista ketjua vissiin käytetään todistuksessa. Paljon aukkoja löytyy varmaankin, mutta suunnilleen tuota logiikkaa käytetään.

• >>Amerikkalaiset tutkijat löysivät kivettymättömästä dinosauruksen luurangosta eläviä punasoluja! >"Montanasta löytyi vuonna 1988 Tyrannosaurus Rexin 90% säilynyt kivettymätön luuranko, nivelin toisiinsa yhä kiinnittyneenä. Luiden iäksi arvioitiin 80 miljoonaa vuotta (Oliko niillä tutkijoilla kaikki kotona?, Penten huomautus).>Löydöstä vastasi 38 vuotias (ateisti)molekyylipaleontologi Mary Scweitzer. >Schweitzer aloitti luiden tutkimisen eläimen reisi- ja sääriluista. Luuleikkeistä selvisi nopeasti, että luuydin oli yhä kohtalaisen tuoretta. Lähempi tarkastelu paljasti luuytimestä pieniä pyöreitä soluja, joissa oli tuma. Solut tunnistettiin verisoluiksi. "Ihoni nousi kananlihalle, aivan kuin olisin tarkastellut modernia luuleikettä, kertoo Scweitzer vuonna 1993 Science-lehdessä". Eikö ole ihmeellistä? Myöhemmin todistettiin, että soluista löytyi hemoglobiinia!>Dinosaurukset siis ovat eläneet maan päällä muutama tuhat vuotta sitten ja muutamia yksilöitä on aina keskiajalle saakka tavattu euroopankin metsissä ja maailman valtamerissä. Kyse on muinaisista lohikäärmeistä. Kannattaa tutustua sivustoon www.evoluutio.com, niin tietää enemmän ja väittää vähemmän. >Ettekö ateistit voisi lopettaa jo sen höpötyksen evoluutiostanne. Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään teoria, jossa ei ole järjen hiventäkään tosiasioiden valossa. >Raamattu puhuu dinosauruksista, joskin suomenkielisessä Raamatussa ja monien muiden kielten käännöksissä puhutaan virheellisesti Virtahevosta, vaikka alkukielen sana tarkoittaa hirmuliskoa. Eikö ole ihmeellistä huomata, miten Raamattu pitää paikkansa?

• Talkorigins

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000023837178

Scweitzer itse kommentoi asiaa näin, liittyen YEC - väen vääristelyihin:

http://www.smithsonianmagazine.com/issues/2006/may/dinosaur.php?page=3

"... Creation magazine claimed that Schweitzer’s research was “powerful testimony against the whole idea of dinosaurs living millions of years ago. It speaks volumes for the Bible’s account of a recent creation.”

This drives Schweitzer crazy. Geologists have established that the Hell Creek Formation, where B. rex was found, is 68 million years old, and so are the bones buried in it. She’s horrified that some Christians accuse her of hiding the true meaning of her data. “They treat you really bad,” she says. “They twist your words and they manipulate your data.” For her, science and religion represent two different ways of looking at the world; invoking the hand of God to explain natural phenomena breaks the rules of science. After all, she says, what God asks is faith, not evidence. “If you have all this evidence and proof positive that God exists, you don’t need faith. I think he kind of designed it so that we’d never be able to prove his existence. And I think that’s really cool.” "

Schweitzer itse sanoutuu siis hyvin selvästi irti God-Did-It - tyyppisistä selityksistä ja Nuoren Maan Kreationistien höpöjutuista.

Hei kamoon uskossa olevat: Jos uskotte Jeesukseen niin mitään tieteellisiä todisteita ei tarvita. Jos teillä on kaikesta tietoa ja todisteita niin mihin enää uskoa tarvitaan? Miten ihmeessä luonnontieteelliset todistelut voisivat vaikuttaa asiaan kun Jumalallenne kaikki on mahdollista eli luonnonlait ovat Hänen hallinnassaan? Älkää halventako uskoa vaatimalla ja väärentämällä todisteita.

• Hän voi olla myös valehteleva vapaakirkkolainen.

• sharyn kirjoitti:

Hän voi olla myös valehteleva vapaakirkkolainen.

Ettei tuo ajattelurajoitteinen latvakakkonen valehtelisi nikkiään.

• sinulla uskon-

kappaleena:"Tiedoksi: vaikka dinosauruksia eläisi edelleen - ja tavallaanhan elääkin (linnut)"
        Ja höpsis taas! - eivät linnut ole dinoista mitenkään kehittyneet - mekanismeja ei ole,sillä sokeat luonnonvoimat eivät luo mitään lentokykyyä tai edes siipiä.( Ja archaeopteryx ei muuten ole mikään välimuoto,kuten kreationistit ovat monin tavoin osoittaneet.)
        Koeta nyt vähän ajatella terveellä järjelläsi,
        jota Sinulla varmasti onkin.

• sinulla uskon- kirjoitti:

kappaleena:"Tiedoksi: vaikka dinosauruksia eläisi edelleen - ja tavallaanhan elääkin (linnut)"
        Ja höpsis taas! - eivät linnut ole dinoista mitenkään kehittyneet - mekanismeja ei ole,sillä sokeat luonnonvoimat eivät luo mitään lentokykyyä tai edes siipiä.( Ja archaeopteryx ei muuten ole mikään välimuoto,kuten kreationistit ovat monin tavoin osoittaneet.)
        Koeta nyt vähän ajatella terveellä järjelläsi,
        jota Sinulla varmasti onkin.

Linnut ovat kiistatta dinosaurusten perillisiä, ja archaeopteryx eräs monista tunnetuista välimuodoista dinosaurusten ja lintujen välillä.

Ja tuon kehittymisen mekanismitkin tunnetaan: geneettinen muuntelu ja luonnonvalinta - muuta ei tarvita.

Materiaalia voitte hakea vaihteeksi itse googlettamalla "evolution of birds".

• ....

tulee kirjaimellisesti toteutumaan tulevaisuudessa ja on todella tähänkin asti toteutunut. Siihen eivät voi kenenkään epäuskoisen ihmisen mielipiteet vaikuttaa. Kiitos Herralle, Hän pitää huolen kaikista, jotka Häneen turvaavat.

• Ottamatta raamatun totuuteen tällä kertaa sen enempää kantaa, niin se ei muuta Pentecostalin hölynpölyä todeksi.

Pente valehtelee, mitäs raamattu siitä sanoo?

• seuraavaksi toteutuu,

vai joudutteko te jeesustelijat aina jälkikäteen etsimään niitä toteutuneita ennustuksia? Missä hyöty?

• Alex-Reg

Moi !

Tässä taas yksi uskonsa puolesta valehteleva (helluntailainen?).

Mistä ihmeestä tällaisia aivopestyjä idiootteja oikein sikiää?

--

• Ellei nikkinsäkin ole valhe: pentecost (engl.) on suomeksi helluntai.

Ja helluntaiseurakunnista eivät idiootit heti lopu.

• niitä sinun järkkiksiäsikään

eivät mitkään sattumat olisi pystyneet luomaan - ja ajatella kuinka alkeellsia ja elottomia nekin kalliit tekniikan ihmeet ovat.
        Miksi muuten soitat täällä suutasi kuin jokin kasvattamaton pikkunulikka.Eivätkö vanhempasi Sinulle mitään tapoja opettaneet ??
        Tuollainen katkerankaunainen mellastaja on tosi tympeä tapaus täällä - leiki nyt vain niiden kameroittesi kanssa,ole niin hyvä.
        Evoluutiousko on Sinulle oikein kiihkon aihe - miksiköhän?

• Kake 2
        niitä sinun järkkiksiäsikään kirjoitti:

eivät mitkään sattumat olisi pystyneet luomaan - ja ajatella kuinka alkeellsia ja elottomia nekin kalliit tekniikan ihmeet ovat.
        Miksi muuten soitat täällä suutasi kuin jokin kasvattamaton pikkunulikka.Eivätkö vanhempasi Sinulle mitään tapoja opettaneet ??
        Tuollainen katkerankaunainen mellastaja on tosi tympeä tapaus täällä - leiki nyt vain niiden kameroittesi kanssa,ole niin hyvä.
        Evoluutiousko on Sinulle oikein kiihkon aihe - miksiköhän?

"niitä sinun järkkiksiäsikään eivät mitkään sattumat olisi pystyneet luomaan"

Totta, mutta miten tämä liittyy evoluutioteoriaan? Evoluutioteorihan, kutan tiedät, ei oleta minkään kehittyneen sattumalta.

• ei synny
        Kake 2 kirjoitti:

"niitä sinun järkkiksiäsikään eivät mitkään sattumat olisi pystyneet luomaan"

Totta, mutta miten tämä liittyy evoluutioteoriaan? Evoluutioteorihan, kutan tiedät, ei oleta minkään kehittyneen sattumalta.

niitä hienoja organismeja ,joita elollinen maailma vilisee - mutaatiot ja luonnonvalinta eivät luo rakenteita - se on minun mielipiteeni.
        Olet oikeassa sattuma-asiassa,se oli virheellinen määritelmä.

• Kake 2
        ei synny kirjoitti:

niitä hienoja organismeja ,joita elollinen maailma vilisee - mutaatiot ja luonnonvalinta eivät luo rakenteita - se on minun mielipiteeni.
        Olet oikeassa sattuma-asiassa,se oli virheellinen määritelmä.

" Olet oikeassa sattuma-asiassa,se oli virheellinen määritelmä."

Jee! Rehellinen kreationisti, tämähän on jotain ihan uutta. Oikesti arvostan!

"niitä hienoja organismeja ,joita elollinen maailma vilisee - mutaatiot ja luonnonvalinta eivät luo rakenteita - se on minun mielipiteeni. "

Ensinnäkin me olemme jäävejä arvioimaan maailman hienoutta - olemmahan osa sitä.

Minun mielestäni taas evoluutio on jo maalaisjärjellä ajateltuna täysin mahdollinen, ja oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto niiden "hienojen" organismien syntymiselle.

Kiistaa evoluutioteorian ja kreationismin välillä ei tulla ratkaisemaan ennen kuin molemmat osapuolet ovat valmiit vaihtamaan näkemystään todisteiden niin vaatiessa. Tiede toimii jo näin, joten jäämme odottamaan kreationistejä.

• olla trolli! Näin tyhmää peeloa ei olekaan!

• olet täteilemässä

taaskin! Opettele jotakin sanomaankin vaikka.

• olet täteilemässä kirjoitti:

taaskin! Opettele jotakin sanomaankin vaikka.

Minulla on kaksi sisarenpoikaa, etkä takuulla ole kumpikaan heistä. He ovat fiksuja. Sinuun kiistän kaiken sukulaisuuden.

• voimala

Raamattu totta ja sen todistaa yksi luu ja mätä lihapala, voi te USKOVAISET onko usko jo noin rappeutunut.

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      56
      14305
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      102
      5332
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      180
      4637
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      71
      3971
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      61
      3615
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      3510
    7. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      53
      2512
    8. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      51
      2419
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      38
      2228
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      21
      1903
    Aihe