Jenkkiauto arvo laskee

kohta

Ikävää kun se on jenkkiauto omistajan kannalta niin kohta nimittäin hinnat paukkuu alas kuin Simo vaatehuoneelta hei hintoihin!

päästöihin perustuva valtion verottamispolitiikka varmistaa sen ettei jenkkiautoa voi enää käytännössä pitää. Jos isolohkokoneisen jenkkiauton vuosittainen verotusmaksu on 5000-6000 euroa sanoo sen jo tyhmemmänki ihmisen järki ettei jenkkiautoa voi pitää.

tuolla vuosittaisella maksulla saisi jo 4 priimakuntoista valianttia joka vuosi. kohta jenkkiautot on kepön eniten myydyin artikkeli koska kukaan ei niitä huoli.

40

4686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GT-dartti

      onko todell' näin??
      vitura. koska tälläinen laki on tullut?

    • näin on

      Totta! Jenkkiautoilijoille jää tappiokortti käteen niinkuin elämässä yleensäkin, luusereita kun ovat.

    • ....

      hirttäsit ittes, niin maailma pelastuu

    • Olds 307

      -ja seuraava!

    • BigBadYankee

      On se tosi ikävää - nimittäin se, että verotus ei taida suoraan iskeä moottorin koon perusteella vaan mitattujen saastepäästöjen. Ja sepä yllättävää, että 3.4 - 5.7 litranen jenkkimoottori saastelaitteineen tuottaakin vähemmän päästöjä kuin suomenruattalaiset parilitraiset Saapikkaat ja Volvot...

      Varmaan on jenkkejä kohta kepön sivuilla - tahdotaan ostaa vähäpäästöinen ja veroinen jenkki.

      Tiesitkös muuten, että monikaan suomessa myytävä "vähäpäästöinen" ei täytä Kalifornian tiukkoja päästölakeja. Hassua, että voivat siellä ajella isoilla jenkkimaastureillaan....

      • Just joo....

        Verot 5000e ei ikinä!!! Sanoisin et korotus lain tullessa voimaan voi olla kova mut luulisin et tollanen 200-500e olis lähempänä. Ja jos se pistää myymään halvalla niin ostan heti vanhan moparin pihaan vaikka koristeeksi...


      • corvette!!
        Just joo.... kirjoitti:

        Verot 5000e ei ikinä!!! Sanoisin et korotus lain tullessa voimaan voi olla kova mut luulisin et tollanen 200-500e olis lähempänä. Ja jos se pistää myymään halvalla niin ostan heti vanhan moparin pihaan vaikka koristeeksi...

        Moparin mosset tunkiolle!!


    • Cadillac.

      kyseinen vero ei tule koskemaan näitä museoikäisiä ajoneuvoja. 25 vee tai vanhemmat.

    • Retku

      Ei klassikko muskelijenkkien hinnat ainakaan laskussa ole!

      • rane-58

        Se on silleen, että jos harrastaa -se maksaa. -myös postimerkkien keräily.


    • että.........

      vanhaan koriin voidaan aina laittaa uudempi tekniikka? sitähän on käytännössä moni tehnyt jo aiemmin ihan siksi että ruisku-V8 kuluttaa vähemmän ja tuottaa enemmän tehoja. esimerkiksi jos autona on vaikka 60-luvun chevrolet, siihen voidaan laittaa esimerkiksi 90-luvulta 5.7 lt1 kasikone keulalle. ne pysyy päästöissä siinä missä muutkin.

      • Vihertäjä

        Muuttuuko auto sitten pelkällä moottorinvaihdolla uudemmaksi? Lukeeko auton rekisteriotteessa sitten sen moottorin vuosimalli, vai auton vuosimalli? No auton vuosimalli siinä lukee edelleen ja sen mukaan autoa verotetaan. Kaikkihan sen nyt ymmärtävät, että auto on edelleen se sama vanha romu ja sen mukaan sitä pitää myös verottaa. Toki jos sen 1965 -mallisen auton saa rekisteröityä vaikkapa 2005 -malliseksi, niin sitten kaikki on ok, ajelkaa pienellä verolla. Tätä varten pitää sitten teettää törmäystestit ja muuta pientä, halpaa ja helppoa. Eli ette ppysty millään keinolla näistä oikeutetuista päästöveroista luikertelemaan, vaikka kuinka yritätte.


      • alkuperäinen...........
        Vihertäjä kirjoitti:

        Muuttuuko auto sitten pelkällä moottorinvaihdolla uudemmaksi? Lukeeko auton rekisteriotteessa sitten sen moottorin vuosimalli, vai auton vuosimalli? No auton vuosimalli siinä lukee edelleen ja sen mukaan autoa verotetaan. Kaikkihan sen nyt ymmärtävät, että auto on edelleen se sama vanha romu ja sen mukaan sitä pitää myös verottaa. Toki jos sen 1965 -mallisen auton saa rekisteröityä vaikkapa 2005 -malliseksi, niin sitten kaikki on ok, ajelkaa pienellä verolla. Tätä varten pitää sitten teettää törmäystestit ja muuta pientä, halpaa ja helppoa. Eli ette ppysty millään keinolla näistä oikeutetuista päästöveroista luikertelemaan, vaikka kuinka yritätte.

        idea ole siinä että vanhojen autojen päästöt ovat isot? nyt puhut jo jostain kolaritesteistä mitkä ei mitenkään kuulu asiaan. itseasiassa tiedoksi vain, 60-luvun jenkki on kolariturvallisempi kuin yksikään nykyauto.

        tästä jo tietää että vihertäjä on trolli.


      • Vihertäjä
        alkuperäinen........... kirjoitti:

        idea ole siinä että vanhojen autojen päästöt ovat isot? nyt puhut jo jostain kolaritesteistä mitkä ei mitenkään kuulu asiaan. itseasiassa tiedoksi vain, 60-luvun jenkki on kolariturvallisempi kuin yksikään nykyauto.

        tästä jo tietää että vihertäjä on trolli.

        Ongelma todellakin ovat ne päästöt, mutta yritähän saada vanha auto rekisteröityä uudeksi autoksi sillä perusteella, että sen tuottamat päästöt ovat pienet. Ei onnistu. Kolaritestit ym. on teetettävä, jotta saat autollesi uuden auton statuksen ja uuden auton pienet verot. Hyvä niin, sillä kukaan ei tule noita ikäloppuja raatoja kaipaamaan kun ne on hävitetty.

        Ja vaikka tämä ei tähän aiheeseen liitykään, niin 60-luvun jenkki on takuulla vaarallisempi törmäystilanteessa kuin yksikään nykyauto. Auto säilyy törmäyksessä todennäköisesti ehjempänä, mutta sisälläolijat eivät. Jo turvavöiden puuttuminen riittää selittämään tämän.


      • laskenut
        Vihertäjä kirjoitti:

        Ongelma todellakin ovat ne päästöt, mutta yritähän saada vanha auto rekisteröityä uudeksi autoksi sillä perusteella, että sen tuottamat päästöt ovat pienet. Ei onnistu. Kolaritestit ym. on teetettävä, jotta saat autollesi uuden auton statuksen ja uuden auton pienet verot. Hyvä niin, sillä kukaan ei tule noita ikäloppuja raatoja kaipaamaan kun ne on hävitetty.

        Ja vaikka tämä ei tähän aiheeseen liitykään, niin 60-luvun jenkki on takuulla vaarallisempi törmäystilanteessa kuin yksikään nykyauto. Auto säilyy törmäyksessä todennäköisesti ehjempänä, mutta sisälläolijat eivät. Jo turvavöiden puuttuminen riittää selittämään tämän.

        paljonko noita 60luvun jenkkejä saastuttaa siistiä suomeasi esim talvella? Kato myös paljonko on savuttavia japseja. Jotakin rajaa helvetin piipittäjä. Sinä voisit istua siellä 60jenkin sisällä kolaritestissä pääsis vähemmällä vahingolla kun nuken kanssa.


      • Vihertäjä
        laskenut kirjoitti:

        paljonko noita 60luvun jenkkejä saastuttaa siistiä suomeasi esim talvella? Kato myös paljonko on savuttavia japseja. Jotakin rajaa helvetin piipittäjä. Sinä voisit istua siellä 60jenkin sisällä kolaritestissä pääsis vähemmällä vahingolla kun nuken kanssa.

        Kyllä noita silloin tällöin näkyy talvellakin. Ja vaikka niitä olisi liikenteessä koko Suomessa 10kpl, on siinä se 10kpl liikaa. Noista kymmenestä autosta nimittäin tulee sellainen määrä saastetta, että saman saastemäärän tuottamiseen tarvitaan 500kpl uusia autoja. Kesällä noita paskakasoja sitten onkin liikenteessä kymmeniä tuhansia, ja saastetta tulee suunnilleen saman verran kuin koko muusta liikenteestä yhteensä.

        Ja kerrohan minulle, oi suuri tietäjä, miten voisin istua kuudenkymmenen jenkin sisällä törmäystestissä? Yksikin riittää, sillä tuollaisen kuolemanlokun kyydissä ei takuulla ole mitään mahdollisuutta selvitä pienestäkään kolarista hengissä.


      • hieman...
        Vihertäjä kirjoitti:

        Kyllä noita silloin tällöin näkyy talvellakin. Ja vaikka niitä olisi liikenteessä koko Suomessa 10kpl, on siinä se 10kpl liikaa. Noista kymmenestä autosta nimittäin tulee sellainen määrä saastetta, että saman saastemäärän tuottamiseen tarvitaan 500kpl uusia autoja. Kesällä noita paskakasoja sitten onkin liikenteessä kymmeniä tuhansia, ja saastetta tulee suunnilleen saman verran kuin koko muusta liikenteestä yhteensä.

        Ja kerrohan minulle, oi suuri tietäjä, miten voisin istua kuudenkymmenen jenkin sisällä törmäystestissä? Yksikin riittää, sillä tuollaisen kuolemanlokun kyydissä ei takuulla ole mitään mahdollisuutta selvitä pienestäkään kolarista hengissä.

        Tuo jenkkiautojen vihaaminen kun nyt tuntuu sinulle olevan oikein sydämenasia, niin mietitäänpä miten paljon sellainen jenkkiauto käytännössä saastuttaa.

        Jollakin harrastajalla on esim. '65 Ford joka on täysin entisöity ja moottori kunnostettu. Se itseasiassa mahtuu vuoden '78 päästörajoihin. Tämä kyseinen harrastaja saattaa ajaa autollaan ehkä 2000 km / kesä. Käyttöautona saattaa olla Toyota Corolla vm. '03 jolla tulee vuoteen 13000 km.

        No, on sellaisiakin joilla ei ole harrastepeliä, mutta jokapäiväisenä ajokkina joku isomoottorinen nykyajan auto, esim. iso bemari tai mersu. Ja ajaa sillä vuoteen 40000 km. Eli hän siis tuottaa kyllä vuoden aikana sitä saastetta enemmän tähän luontoon kuin se jenkkiautomies.
        Tämä oli vain yksi mahdollinen esimerkki.

        Se miksi minä henkilökohtaisesti en oikein pidä vihertäjän kaltaisista tyypeistä on se, että tämmöisillä tyypeillä on aina tapana osoittaa sormella jota kuta että "nuo on syyllisiä". Ihan naurettavaa tekopyhää paskanjauhantaa jolla on vain tarkotus itselleen saada jotain krediittiä.


      • kolaritestiin
        Vihertäjä kirjoitti:

        Kyllä noita silloin tällöin näkyy talvellakin. Ja vaikka niitä olisi liikenteessä koko Suomessa 10kpl, on siinä se 10kpl liikaa. Noista kymmenestä autosta nimittäin tulee sellainen määrä saastetta, että saman saastemäärän tuottamiseen tarvitaan 500kpl uusia autoja. Kesällä noita paskakasoja sitten onkin liikenteessä kymmeniä tuhansia, ja saastetta tulee suunnilleen saman verran kuin koko muusta liikenteestä yhteensä.

        Ja kerrohan minulle, oi suuri tietäjä, miten voisin istua kuudenkymmenen jenkin sisällä törmäystestissä? Yksikin riittää, sillä tuollaisen kuolemanlokun kyydissä ei takuulla ole mitään mahdollisuutta selvitä pienestäkään kolarista hengissä.

        60luvun jenkin sisään niin päästään yhdestä saastepaskasta eroon siis sinusta sinä suuri vihreä apina. Ymmärrätkö vai pitääkö piirtää.


      • Chevy2
        Vihertäjä kirjoitti:

        Ongelma todellakin ovat ne päästöt, mutta yritähän saada vanha auto rekisteröityä uudeksi autoksi sillä perusteella, että sen tuottamat päästöt ovat pienet. Ei onnistu. Kolaritestit ym. on teetettävä, jotta saat autollesi uuden auton statuksen ja uuden auton pienet verot. Hyvä niin, sillä kukaan ei tule noita ikäloppuja raatoja kaipaamaan kun ne on hävitetty.

        Ja vaikka tämä ei tähän aiheeseen liitykään, niin 60-luvun jenkki on takuulla vaarallisempi törmäystilanteessa kuin yksikään nykyauto. Auto säilyy törmäyksessä todennäköisesti ehjempänä, mutta sisälläolijat eivät. Jo turvavöiden puuttuminen riittää selittämään tämän.

        Hei mitä sä Vihertäjäselität, vanhat jenkit on paljon turvallisempia vaikka niissä ei olekkaan airpakkeja eikä tämän päivät niin sanottuja turva laitteita, niin siltikin jenkki on 10 kertaa turvallisempi kun nyky autot. eikä sisällä olijat siellä kärsi sen enempää. Et taida tietää jenkeistä muuta kun ulkonäön, kannattas perehtyä asiaa enen kuin rupee laukomaan suusta mitään mistä ei edes tiedä. Ja hei niin kauan kun on ihmisiä niin niin kauan jenkki autot elää ne ei kuole koskaan jote pidä turpa kiinni jos et tiedä mistä puhut!


      • V8rules
        Vihertäjä kirjoitti:

        Kyllä noita silloin tällöin näkyy talvellakin. Ja vaikka niitä olisi liikenteessä koko Suomessa 10kpl, on siinä se 10kpl liikaa. Noista kymmenestä autosta nimittäin tulee sellainen määrä saastetta, että saman saastemäärän tuottamiseen tarvitaan 500kpl uusia autoja. Kesällä noita paskakasoja sitten onkin liikenteessä kymmeniä tuhansia, ja saastetta tulee suunnilleen saman verran kuin koko muusta liikenteestä yhteensä.

        Ja kerrohan minulle, oi suuri tietäjä, miten voisin istua kuudenkymmenen jenkin sisällä törmäystestissä? Yksikin riittää, sillä tuollaisen kuolemanlokun kyydissä ei takuulla ole mitään mahdollisuutta selvitä pienestäkään kolarista hengissä.

        Hei vihertäjä, taidat olla katkeruuteesi tikahtuva entinen taistolainen. Suomessa olevien jenkkiautojen päästöt eivät ole maailmankaatava ongelma. Paljon isompi ongelma on maailman kaikkien nautaeläinten (Intian pyhät lehmät!) metaanipäästöt, jotka ovat todella pahoja kasvihuonekaasuja! Sinä nyt vain inhoat Amerikkaa, jonka yksi tuntomerkki on jenkkiautojen suosio täällä Euroopan pöhlöllä Syrjälänperällä. Eli liian helppo kohde sinulle... Huidot ympärillesi umpimähkään ja luulet olevasi oikeassa. Jos pakokaasut ym. päästöt ovat ongelma, niin miksi et sitten kiinnitä huomiotasi venäläisiin dieselvetureihin? Ne vasta saastuttavat kuin Kuolan niemimaa... Siis pientä rajaa...


    • *********

      hienoa tietää että japsien hinnat sitten nousee hah hah Älä perseaukinen turhaan murehdi.

    • Autonkuvatuksen

      Hinta alkaa tosiaan nousta samaan tahtiin, jos jenkin hita mukamas alkaa laskea,eihän ne japsit oikein muualta terästä niin halvalla ole saannet kuin jenkeistä.

    • liikemiäs

      koht maksatten pökiöt,nelinkertaasen hinnan jostain Nissanin Mikrasta.

    • remontti eetu

      Taitaa olla niiden tovereiden suunnitelmia jotka
      käyttävät punaista solmiota.

    • J. Mengell

      nyt ollaan siis valtionkin taholta puuttumassa näiden bensakrematorioiden verotukseen. Arvo tippui yhdessä yössä lähelle pohjalukemia. Toivottavast tämä vihdoin saa näiden saastuttavien autojen omistajat luopumaan niistä vaikkapa vain sen romuraudan hinnalla, joknka hinta on kyllä nyt korkeimmalla tasolla kuin kuin koskaan ennen.

      • niitä

        tosiaan alkaa saada romuraudan hinnalla tänne meille saa heti tuoda 10kpl -57 chevyä, maksan jopa tuplana romun hinnan. Se että luulet arvon tippuvan on luulotautia. Hinnat ovat nousussa ja saahan ne myytyä muihin maihin esim ruotsiin. No odottele rauhassa hinnanpudotusta ja huomaa olevasi katkera vanhus.


      • jenkkiautokeräilijä
        niitä kirjoitti:

        tosiaan alkaa saada romuraudan hinnalla tänne meille saa heti tuoda 10kpl -57 chevyä, maksan jopa tuplana romun hinnan. Se että luulet arvon tippuvan on luulotautia. Hinnat ovat nousussa ja saahan ne myytyä muihin maihin esim ruotsiin. No odottele rauhassa hinnanpudotusta ja huomaa olevasi katkera vanhus.

        Tarttee muistaa että ulkomailla on ja pysyy aina eri säännökset, eli jos vaikka täällä verotus olisi 10000€ per jenkkiauto niin paskat väliä, sitten myydään vaikka ruothiin tai USA:n!!!! Siellä ei tällasia paskaveroja ole!


    • jenkki

      Perusteletko vielä lauseesi:ettei jenkkiautoa voi enää pitää.

      Miten sinä voit tietää voiko joku pitää autoa vai ei.

      Olen ostanut eka jenkin yli 20 vuotta sitten ja kaikenlaista hömppää ja puhetta on siihen väliin sopinut,minulla ei ole käynyt mielessäkään jenkin hävitys ja jos noinkin tyhmä laki tulee,meinaan kyllä maksaa maksut ja ajaa edelleenkin.
      Nytkin on tallissa auto,jonka hinnalla saisi uuden japsin,mutta ei tulisi mieleenkään vaihtaa sitä.
      Mikäli kaltaisesi köyhät hävittävät vanhat jenkit,mieti kuinka harvinaisia jäljelle jäävät ovat,sekös vasta hivelee kivasti.

      • Vihertäjä

        Aijot siis ihan tosissasi maksaa 3000-6000€ vuodessa siitä ilosta, että saat omistaa jenkkiauton? No, eihän sitä kukaan kiellä, valtio on sinuun erittäin tyytyväinen!


      • ....
        Vihertäjä kirjoitti:

        Aijot siis ihan tosissasi maksaa 3000-6000€ vuodessa siitä ilosta, että saat omistaa jenkkiauton? No, eihän sitä kukaan kiellä, valtio on sinuun erittäin tyytyväinen!

        niin hiilidiokasiidipäästöt pienenee, vitun vatipää riemuidiootti viherö.

        3000-6000, älä naurata, päästökauppahinnoilla vanhan jenkin vuosittaiset hiilidioksidipäästöt maksavat noin 1 euron.


      • jenkkki
        Vihertäjä kirjoitti:

        Aijot siis ihan tosissasi maksaa 3000-6000€ vuodessa siitä ilosta, että saat omistaa jenkkiauton? No, eihän sitä kukaan kiellä, valtio on sinuun erittäin tyytyväinen!

        Ehdottomasti tämä harrastus ei lopu noihin maksuihin,ei se ole ilmaista ollut tähänkään asti.


      • näin ikävä laki
        jenkkki kirjoitti:

        Ehdottomasti tämä harrastus ei lopu noihin maksuihin,ei se ole ilmaista ollut tähänkään asti.

        tulee voimaan niin on siinä valoisakin puolensa. jenkit on entistäkin enemmän harvinaista herkkua joita kaatelliset vieläkin katkerammin joutuvat tojotan penkiltä seuraamaan.


    • Uskallatko ajaa vielä Jenki...

      Yhteiskunta jakautuu jatkuvasti hyvätuloisiin ja heikkotuloisiin. Aiotko sinä pröystäillä vielä jenkkiauton ratissa päästöverotuksen ollessa tosiasia Suomessa? Koska silloin voidaan tosiaan ajatella, että rahamiehet ajavat jenkeillä.

      • Vihertäjä

        Ei niillä kukaan muu enää kohta ajakaan, kuin rahamiehet. Aika harvoilla on laittaa pelkkään veroon tuhansia euroja vuodessa. Toki rahoillaan voi tehdä mitä haluaa ja kyllä ne valtiolle hyvin kelpaavatkin!


      • P-kemisti
        Vihertäjä kirjoitti:

        Ei niillä kukaan muu enää kohta ajakaan, kuin rahamiehet. Aika harvoilla on laittaa pelkkään veroon tuhansia euroja vuodessa. Toki rahoillaan voi tehdä mitä haluaa ja kyllä ne valtiolle hyvin kelpaavatkin!

        Menes vihertäjä päätohtorille, vai etkö tosiaan tiedä lakiuudistuksesta, joka tulee voimaan syksyllä? Siitä eteen päin, auto ilmoitetaan seisontaan AKE:en, jolloin KAIKKI maksut katkeavat. Niin käyttövoimavero, kuin käyttömaksu yms. Ilmoitus maksaa 10 Ecua, eikä k.o. ajoneuvolla saa ajaa metriäkään yleisellä tiellä, ennen kuin se on ilmoitettu liikenteeseen. Muutoin virkavalta vie sekä kilvet, että paperit ja maksunkorotus on jotain 1000% luokkaa. Tiedoksesi ja kiusaksesi, voin myös kertoa, että jenkkien hinnat ovat kovassa nousussa, näitä ei katsos riitä kaikille, ei edes viherpiipertäjille, loppuvat koko maailmasta. Projektikuntoinenkin 60 - luvun tuote maksaa jo 3500-5000 Ecua, ja hieman parempi kaksi kertaa enemmän. FUCK THE FUEL ECONOMY, KASI SEN OLLA PITÄÄ!!!


    • lumppari

      entäs jos on sellainen jenkki, jossa on paremmat päästöarvot kun eurooppalaisissa kinnereissä.

    • rtre

      Ompas monella jenkkiautoilijalla pakokaasutesteri autotallissa kun noin hyvin uskallatte väittää autojenne saastuttavan vähemmän kuin euroautot tai japsit. vai mittautatteko päästöt joka vuosi niistäki rotteloista joista sitä ei tarvitse mittauttaa?

      • rtrertrerererererert

        joku suomi24-huippukommentoija kaivanut 7 vuotta vanhan p*skanjauhanta-ketjun esille?

        no vastaus: mitataan katsastuksessa joka vuosi (jenkki vm.-89), oli tänäkin vuonna uuden auton arvoja vastaavat lukemat. CO 0%, HC 0 ppm, jne. jne.

        ja toisekseen, eipä ole jenkkien hinnat mihinkään tippuneet, vanhojen vaan noussut huomattavasti vuodesta 2007 mitä on tullut seurattua. valitettavasti, hinnat on vähän karanneetkin jo...


    • simovaatehuoneelta_

      no niin eipä se tämäkään ennuste ihan putkeen mennyt. kerros nyt simo vaatehuoneelta, mistä autosta menee 5000-6000e vuosittaiset "verotusmaksut"?

      ja mistä saa priimakuntoisia valiantteja alle 2000e? vuonna 2007 saattoi saadakin mutta hyvinpä on "verotusmaksuista" huolimatta hinnat vaan nousseet joka vuosi.

      ei ollut simosta ennustajaksi vai oliko kristallipallo rikki.

      • Rouhaissut

        Minulla on 77 Trans Amini takaikkunasta itse teettämänä mainostarra, jossa lukee teksti "Otsoniaukko ilmakehässä on minun aiheuttama".


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe