Miten käy tenorille?

jota pidetään

äänellisesti ERITTÄIN lahjakkaana jota verrataan maailmalla olleisiin jo kuolleisiin huippunimiin!
ainoa miinus puoli on ikä! 36! kerkiääkö luoda uraa? opinnoissa menee vielä n.2v! takana 5v laulua kuitenkin!

24

4851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Musiikin ammattilainen

      jos uskaltaa lähteä "maailman teille.." ja hyljätä "ensi rakkautensa"...

      Monta hyvää laulajaa on maailma menettänyt pohjoisessa :).... poislukien wanna-be kouluttautumattomat.....

    • amateur

      Kyllähän hyville tenoreille tuntuu kysyntää olevan ja huipulla on aina tilaa jos lahjat ja osaaminen ovat sitä luokkaa.

      Ikäsyrjintätilanteesta kannattaa kysellä asiantuntevimmilta ja muutenkin hakea jonkinlaista uraohjausta. Useampikin ulkomailla uranluontia yrittänyt tai sellaisia tunteva on todennut että aika yleisesti valehdellaan ikä tai sanotaan jotain epämääräistä tyyliin "around thirty". En voi sanoa tietäväni onko se tarpeen eli onko ikäsyrjintää todella vai onko ongelma laulajan korvien välissä.

      7 vuotta laulamista ei kyllä vielä paljolta kuulosta ammattilaisuran pohjana, mutta riippunee omaksumistahdista ja siitä onko muuta musiikillista pohjaa olemassa.

    • no jaa

      Laulaja joutuu usein äänenmuodostukselliseen kriisiin vähän opintojen loppumisen jälkeen, ajoitus on ikääsi nähden paha. Sinua uhka myös ryöstöviljely, joudut heti laulamaan raskasta kamaa ja ääni menee pilalle. Jos nämä kuitenkin onnistut välttämään, niin ehkä jonkinlainen ura kotomaassa on mahdollinen kun tenoripula on hirvittävä. Tämä kuitenkin edellyttää hyviä suhteita oikeisiin tahoihin ja laulukilpailun voiton, muuten joudut sille tavalliselle tielle eli laulamaan pikkuosia seuraavat 10 vuotta ja sitten onkin ikäsi takia jo liian myöhäistä. Mutta aina voi yrittää!

      • ammattilaiset

        ovat verranneet ääntäsi edesmenneisiin kuuluisuuksiin? Oletan että Jussi Björling, Mario Lanza, Caruso, Peter Lindroos jne?

        niin ei muuta kuin anna palaa vaan!! ei tuollaisia vertailuja ammattilaiset tee jos ei ole mitään pohjaa! muuten keitä ne mainitsemasi ammattilaiset ovat? Siban porukkaa? Konservatorion? Ammattikorkean?

        muista että maailma on kateellisia täynnä jotka yrittävät lannistaa! nm.kokemusta on :(

        Ja sitten kun olet omasta mielestäsi jotakuinkin valmis ottamaan ensi askeleen niin demoja vaan ulkomaille! Suomeen ei välttämättä edes kannata jäädä.

        tässä vaatimukset jos aiot pärjätä!

        1)ääniala ja kvalititeetti kuin Pavarotilla vähintään!

        2) teoriapohjat kunnossa, muuten et pysty sisäistämään kappaleita tarpeeksi nopeaa jne.

        3)Kielet!! vähintään sujuva englanti! italia, Saksa, Espanja, ainakin foneettisesti sujuvaa! Enkulla pärjää muuten kyllä kommunikoidessa.

        4) Nöyrä asenne, mutta täytyy tietää mitä haluaa!

        5) ja tärkeimpänä asiana rakkaus sitä kohtaan mitä teet!


        jos jokin noista vaatimuksista ei täyty niin kannattaa miettiä lähteekö edes yrittämään?

        ja kilpailuista sen verran että keskivertotenoreille välttämätön paha mutta huipuille ei koskaan! niitä huippuja tosin ei ole ollut pitkiin pitkiin aikoihin ja olisi suotavaa että olisit sellainen ;)


      • mistä löytyy
        ammattilaiset kirjoitti:

        ovat verranneet ääntäsi edesmenneisiin kuuluisuuksiin? Oletan että Jussi Björling, Mario Lanza, Caruso, Peter Lindroos jne?

        niin ei muuta kuin anna palaa vaan!! ei tuollaisia vertailuja ammattilaiset tee jos ei ole mitään pohjaa! muuten keitä ne mainitsemasi ammattilaiset ovat? Siban porukkaa? Konservatorion? Ammattikorkean?

        muista että maailma on kateellisia täynnä jotka yrittävät lannistaa! nm.kokemusta on :(

        Ja sitten kun olet omasta mielestäsi jotakuinkin valmis ottamaan ensi askeleen niin demoja vaan ulkomaille! Suomeen ei välttämättä edes kannata jäädä.

        tässä vaatimukset jos aiot pärjätä!

        1)ääniala ja kvalititeetti kuin Pavarotilla vähintään!

        2) teoriapohjat kunnossa, muuten et pysty sisäistämään kappaleita tarpeeksi nopeaa jne.

        3)Kielet!! vähintään sujuva englanti! italia, Saksa, Espanja, ainakin foneettisesti sujuvaa! Enkulla pärjää muuten kyllä kommunikoidessa.

        4) Nöyrä asenne, mutta täytyy tietää mitä haluaa!

        5) ja tärkeimpänä asiana rakkaus sitä kohtaan mitä teet!


        jos jokin noista vaatimuksista ei täyty niin kannattaa miettiä lähteekö edes yrittämään?

        ja kilpailuista sen verran että keskivertotenoreille välttämätön paha mutta huipuille ei koskaan! niitä huippuja tosin ei ole ollut pitkiin pitkiin aikoihin ja olisi suotavaa että olisit sellainen ;)

        Suomenmaasta Pavarotin tasoista laulajaa? Nämä nykyisetkin mitä lie Mustakalliokilpailuiden voittajat eivät yllä lähellekkään hänen tasoonsa, täytyy muistaa että Pavarottikin on parhaat päivänsä jo nähnyt mutta silti.

        Olisit ennennäkemätön luonnonoikku Suomessa ja siihen en oikein jaksa uskoa! ja mielellään tuosta iästä nipistäisin muutaman vuoden pois, valitettavasti, mutta tämä oli vain minun mielipide asiasta, heh.


      • sankaritenori
        mistä löytyy kirjoitti:

        Suomenmaasta Pavarotin tasoista laulajaa? Nämä nykyisetkin mitä lie Mustakalliokilpailuiden voittajat eivät yllä lähellekkään hänen tasoonsa, täytyy muistaa että Pavarottikin on parhaat päivänsä jo nähnyt mutta silti.

        Olisit ennennäkemätön luonnonoikku Suomessa ja siihen en oikein jaksa uskoa! ja mielellään tuosta iästä nipistäisin muutaman vuoden pois, valitettavasti, mutta tämä oli vain minun mielipide asiasta, heh.

        Menkää kuuntelemaan Mikko Kilkkistä..on kuulemma jättänyt tangohommat muutama vuosi sitten ja opiskelee akatemiassa sekä konsertoi..siinä on tulevaisuuden tenori ja Pavan jatkaja..ja ikää on vasta 22v..eikä ole mikään Mika Pohjosen manttelinperiä, niin kuin joku tuntui sanovan..


      • Laulumies
        sankaritenori kirjoitti:

        Menkää kuuntelemaan Mikko Kilkkistä..on kuulemma jättänyt tangohommat muutama vuosi sitten ja opiskelee akatemiassa sekä konsertoi..siinä on tulevaisuuden tenori ja Pavan jatkaja..ja ikää on vasta 22v..eikä ole mikään Mika Pohjosen manttelinperiä, niin kuin joku tuntui sanovan..

        Pieni oikaisu kirjoitukseesi: Kilkkinen opiskelee laulua yksityisesti, ei akatemiassa. En ole kuullut Mikkoa ilman mikrofonia, mutta on aivan varmasti lahjakkuus klassisenkin laulun puolella. Ei kun vaan kovaa duunia muutama vuosi ja lopussa kiitos seisoo.


      • hyväääää
        Laulumies kirjoitti:

        Pieni oikaisu kirjoitukseesi: Kilkkinen opiskelee laulua yksityisesti, ei akatemiassa. En ole kuullut Mikkoa ilman mikrofonia, mutta on aivan varmasti lahjakkuus klassisenkin laulun puolella. Ei kun vaan kovaa duunia muutama vuosi ja lopussa kiitos seisoo.

        Kilkkiselle yritykseen ;) varmaan jo nähdään ensivuoden Lohjan tenorimarkkinoilla?


      • soraääni
        ammattilaiset kirjoitti:

        ovat verranneet ääntäsi edesmenneisiin kuuluisuuksiin? Oletan että Jussi Björling, Mario Lanza, Caruso, Peter Lindroos jne?

        niin ei muuta kuin anna palaa vaan!! ei tuollaisia vertailuja ammattilaiset tee jos ei ole mitään pohjaa! muuten keitä ne mainitsemasi ammattilaiset ovat? Siban porukkaa? Konservatorion? Ammattikorkean?

        muista että maailma on kateellisia täynnä jotka yrittävät lannistaa! nm.kokemusta on :(

        Ja sitten kun olet omasta mielestäsi jotakuinkin valmis ottamaan ensi askeleen niin demoja vaan ulkomaille! Suomeen ei välttämättä edes kannata jäädä.

        tässä vaatimukset jos aiot pärjätä!

        1)ääniala ja kvalititeetti kuin Pavarotilla vähintään!

        2) teoriapohjat kunnossa, muuten et pysty sisäistämään kappaleita tarpeeksi nopeaa jne.

        3)Kielet!! vähintään sujuva englanti! italia, Saksa, Espanja, ainakin foneettisesti sujuvaa! Enkulla pärjää muuten kyllä kommunikoidessa.

        4) Nöyrä asenne, mutta täytyy tietää mitä haluaa!

        5) ja tärkeimpänä asiana rakkaus sitä kohtaan mitä teet!


        jos jokin noista vaatimuksista ei täyty niin kannattaa miettiä lähteekö edes yrittämään?

        ja kilpailuista sen verran että keskivertotenoreille välttämätön paha mutta huipuille ei koskaan! niitä huippuja tosin ei ole ollut pitkiin pitkiin aikoihin ja olisi suotavaa että olisit sellainen ;)

        Ei tuollaisia vaatimuksia täyttäne yksikään laulaja, ainakaan ulkomaalainen.

        1) Pavarotti on loistava laulaja, mutta maailma on täynnä myös muita loistavia tenoreita!
        2) Tenorit nyt ovat varmasti huonoimpia teorioissa!

        3) Höpö höpö. Kaikki kielitaito on hyvästä ja auttaa uraa ja elämää, mutta ääni ratkaisee! Puhu vaikka savoa, niin pärjäät jos äänesi on kiinnostava.

        4) Tähän voinen yhtyä. Etenkin tuo asenne: kukaan ei sinua kylpyhuoneestasi hae!
        5) Näin on.

        Niin kuin joku sanoi tällä palstalla: anna palaa!
        Mene koelauluihin kansallisoopperaan, Sibelius Akatemian opettajille jne. Jos olet noin hyvä, varmasti pääset eteenpäin.
        Onhan viimeaikoina hyvänä esimerkkinä polliisi Schroderus.


      • Nimetön
        sankaritenori kirjoitti:

        Menkää kuuntelemaan Mikko Kilkkistä..on kuulemma jättänyt tangohommat muutama vuosi sitten ja opiskelee akatemiassa sekä konsertoi..siinä on tulevaisuuden tenori ja Pavan jatkaja..ja ikää on vasta 22v..eikä ole mikään Mika Pohjosen manttelinperiä, niin kuin joku tuntui sanovan..

        näitä sankari tenoreita alkaa olla suomessa jotka eivät laula oopperaa kuin lehtien sivuilla ja tanssivat tätien kanssa


      • tanssija
        Nimetön kirjoitti:

        näitä sankari tenoreita alkaa olla suomessa jotka eivät laula oopperaa kuin lehtien sivuilla ja tanssivat tätien kanssa

        että sankareita ollaan kaikki!


      • 10ori
        Nimetön kirjoitti:

        näitä sankari tenoreita alkaa olla suomessa jotka eivät laula oopperaa kuin lehtien sivuilla ja tanssivat tätien kanssa

        Jos sankaritenorilla tarkoitetaan sitä heldentenoria, niin onko se sitten edes tenori?

        Äänialataan matalimpia ovt wagner- ja heldentenori. Niiden rooleihin käy hyvä baritonikin. Samaan kastiin pistetään sitten vielä karaktääritenorit, mutta hehän eivät varsinaisia solisteja olekaan.

        Sitten tulee alin varsinainen tenori eli dramaattinen tenoni. Siinäkin roolissa pärjäilee vielä baritonin elimillä.

        Dramaattisen yläpuolelle tulee sitten spintotenori, sen jälkeen lyyrinen tenori ja sen päälle sitten kevyt lyyrinen.

        Mitä taas Kilkkiseen tulee niin en voi kommentoida kun en ole kuullut, edellytyksiä varmaan on ja ihan oikea opettajakin. Nettisivuillaan on vaan valokuvia.


      • Musiikin ammattilainen
        10ori kirjoitti:

        Jos sankaritenorilla tarkoitetaan sitä heldentenoria, niin onko se sitten edes tenori?

        Äänialataan matalimpia ovt wagner- ja heldentenori. Niiden rooleihin käy hyvä baritonikin. Samaan kastiin pistetään sitten vielä karaktääritenorit, mutta hehän eivät varsinaisia solisteja olekaan.

        Sitten tulee alin varsinainen tenori eli dramaattinen tenoni. Siinäkin roolissa pärjäilee vielä baritonin elimillä.

        Dramaattisen yläpuolelle tulee sitten spintotenori, sen jälkeen lyyrinen tenori ja sen päälle sitten kevyt lyyrinen.

        Mitä taas Kilkkiseen tulee niin en voi kommentoida kun en ole kuullut, edellytyksiä varmaan on ja ihan oikea opettajakin. Nettisivuillaan on vaan valokuvia.

        Spinto-tenori on lyyristä ääntä korkeampi tenori.......lyyrisellä äänellä tarkoitetaan lähinnä Mozart-rooleja, Oneginin Lenskiä, ehkä Verdin "La Traviataa", yms.

        Oikea "spinto"-on todellinen harvinaisuus. Kyllä lyyrisiä ääniä löytyy..ja paljonkin.

        Dramaattinen tenori ei muuten ole sama asia kuin "wagnertenori". Äänen dramaattisuus on ominaisuus jolla tietyn "fakin" rooleja lauletaan; esim: Verdin "Otello" tai Puccinin "Turandot" yms.

        Nk. "dramaattisissa" rooleissa on harvoin H-säveltä eli engl. "natural b", korkeampia nuotteja pääroolin esittäjälle. Spinto rooleissa sen sijaan (esim. Verdin "Il trovatore") niitä on melkoisen paljon. Lyyrisen tenori-roolin tunnistaa vuorenvarmasti siitä, että koko rooliin ei ole kirjoitettu yhtään A-säveltä korkeampaa ääntä..ehkä jokunen B-sieltä löytyy, muttei muuta. Nk. tessituura vain sattuu olemaan sellaisella alueella, että lyyrisen tenorin on helpompi laulaa sitä. Raskaammat äänet tykittävät mielellään f-sävelet ja siitä ylöspäin kovaakin, mutta ääni loppuu sitten, koska tessituura lepää kokoajan sellaisella alueella, jotta raskaaksi käy.

        Wagner-tenorit ovat oma lukunsa, ja heille kuuluu tietty kunnia siitä. Rahaa tekevät ja ihan aiheesta....jos on baritoni...niin ei pysty laulamaan kunnolla esim. Parsifalia, joka on itseasiassa melkoisen matala tenorirooli.

        Yhtään aitoa baritonia ei ole pystytty vielä muuttamaan tenoriksi...valitettavasti. Kerro se baritoni joka laulaa tenorilaulut, niin otan asiasta selvää.
        Niin, toisaalta, mielestäni oikea baritoni on.......bassobaritoni.....en pidä "kevyt" baritoneista...... :)


      • sama
        Musiikin ammattilainen kirjoitti:

        Spinto-tenori on lyyristä ääntä korkeampi tenori.......lyyrisellä äänellä tarkoitetaan lähinnä Mozart-rooleja, Oneginin Lenskiä, ehkä Verdin "La Traviataa", yms.

        Oikea "spinto"-on todellinen harvinaisuus. Kyllä lyyrisiä ääniä löytyy..ja paljonkin.

        Dramaattinen tenori ei muuten ole sama asia kuin "wagnertenori". Äänen dramaattisuus on ominaisuus jolla tietyn "fakin" rooleja lauletaan; esim: Verdin "Otello" tai Puccinin "Turandot" yms.

        Nk. "dramaattisissa" rooleissa on harvoin H-säveltä eli engl. "natural b", korkeampia nuotteja pääroolin esittäjälle. Spinto rooleissa sen sijaan (esim. Verdin "Il trovatore") niitä on melkoisen paljon. Lyyrisen tenori-roolin tunnistaa vuorenvarmasti siitä, että koko rooliin ei ole kirjoitettu yhtään A-säveltä korkeampaa ääntä..ehkä jokunen B-sieltä löytyy, muttei muuta. Nk. tessituura vain sattuu olemaan sellaisella alueella, että lyyrisen tenorin on helpompi laulaa sitä. Raskaammat äänet tykittävät mielellään f-sävelet ja siitä ylöspäin kovaakin, mutta ääni loppuu sitten, koska tessituura lepää kokoajan sellaisella alueella, jotta raskaaksi käy.

        Wagner-tenorit ovat oma lukunsa, ja heille kuuluu tietty kunnia siitä. Rahaa tekevät ja ihan aiheesta....jos on baritoni...niin ei pysty laulamaan kunnolla esim. Parsifalia, joka on itseasiassa melkoisen matala tenorirooli.

        Yhtään aitoa baritonia ei ole pystytty vielä muuttamaan tenoriksi...valitettavasti. Kerro se baritoni joka laulaa tenorilaulut, niin otan asiasta selvää.
        Niin, toisaalta, mielestäni oikea baritoni on.......bassobaritoni.....en pidä "kevyt" baritoneista...... :)

        Kirjoituksesi ei tee oikeutta nimimerkillesi.

        Muusta näytimme olevan samaa mieltä mutta emme lyyrisen tenorin korkeudesta. Luitko tekstini ennen kuin vastasit?

        Onhan makuasia pitääkö Mozart-tenoria lyyrisenä vai mozarttenorina. Mozart ei kirjoittanut Idamantea lukuunottamatta tenorille yhtään a:ta korkeampaa säveltä. Ja siihenkin vain siksi, että teki sen alunperin housurooliksi.

        Muut säveltäjät vaativa lyyriseltä tenorilta korkeampia säveliä. Itse asiassa sekä spinton että lyyrisen odotetaan yleensä selviävän c2;en.
        Tarkastin juuri omaa nuotistoani, ja yleensä spintorooleissa pärjää alemmilla huippusävelillä kuin lyyrisissä.
        Väitit, ettei lyyriset tarvitse a:ta korkeampaa; miten on Lionelin b, Mantuan herttuan h, Rodolfon c2,

        Karkeamman jaottelun mukaan tenoreita on kaksi: dramaattinen ja lyyrinen, ja lyyriseltä odotetaan korkeaa c:tä. Ja spinto jää yleensä näiden väliin, sillä sen mitä voimassa voittaa sen korkeudessa häviää.

        Juu, baritonista ei tule oikeaa tenoria. Mutta siitä huolimatta oopperalavoilla esiintyy dramaattisina tenoreina hyvin paljon baritoneja. Siitä maksetaan enemmän...


      • prest
        Musiikin ammattilainen kirjoitti:

        Spinto-tenori on lyyristä ääntä korkeampi tenori.......lyyrisellä äänellä tarkoitetaan lähinnä Mozart-rooleja, Oneginin Lenskiä, ehkä Verdin "La Traviataa", yms.

        Oikea "spinto"-on todellinen harvinaisuus. Kyllä lyyrisiä ääniä löytyy..ja paljonkin.

        Dramaattinen tenori ei muuten ole sama asia kuin "wagnertenori". Äänen dramaattisuus on ominaisuus jolla tietyn "fakin" rooleja lauletaan; esim: Verdin "Otello" tai Puccinin "Turandot" yms.

        Nk. "dramaattisissa" rooleissa on harvoin H-säveltä eli engl. "natural b", korkeampia nuotteja pääroolin esittäjälle. Spinto rooleissa sen sijaan (esim. Verdin "Il trovatore") niitä on melkoisen paljon. Lyyrisen tenori-roolin tunnistaa vuorenvarmasti siitä, että koko rooliin ei ole kirjoitettu yhtään A-säveltä korkeampaa ääntä..ehkä jokunen B-sieltä löytyy, muttei muuta. Nk. tessituura vain sattuu olemaan sellaisella alueella, että lyyrisen tenorin on helpompi laulaa sitä. Raskaammat äänet tykittävät mielellään f-sävelet ja siitä ylöspäin kovaakin, mutta ääni loppuu sitten, koska tessituura lepää kokoajan sellaisella alueella, jotta raskaaksi käy.

        Wagner-tenorit ovat oma lukunsa, ja heille kuuluu tietty kunnia siitä. Rahaa tekevät ja ihan aiheesta....jos on baritoni...niin ei pysty laulamaan kunnolla esim. Parsifalia, joka on itseasiassa melkoisen matala tenorirooli.

        Yhtään aitoa baritonia ei ole pystytty vielä muuttamaan tenoriksi...valitettavasti. Kerro se baritoni joka laulaa tenorilaulut, niin otan asiasta selvää.
        Niin, toisaalta, mielestäni oikea baritoni on.......bassobaritoni.....en pidä "kevyt" baritoneista...... :)

        minäpä laskin "aria databasesta" tilastoja niin ei tarvitse inttää.

        spintoaarioita löytyi 51, suurin osa tavoittii B:n (siis Bb), vain 5 tavoitti H:n ja 3 ylsi C:hen, yksikään ei yli C:n.

        Lyyrisiä löytyi 66, B:n tavoitti 15, H:n 6, ja 5 aariaa vähintään C:n tai yli.

        Kevyt lyyrinen (leggiero): aaroita 53, B:hen ylsi 13, (H:ta ei yllättäin yhtään tässä otoksessa) ja C tai yli kokonaista 9.

        Jos lyyristen joukosta poistetaan Mozartin aariat, jotka sinne oli jostakin syystä laskettu, niin olisi vielä enemmän selvää että lyyrinen tenori on korkeampi kuin spintotenori. Vaikka selviäähän se jo noillakin luvuilla


    • Soprano's

      kyll sen voi aloittaa. ikä ei ratkaise. Ittekki soitellu vasta kohta vuode ja mennee jo vaikeita kappaleita. Se riippuu mite panostat soittoo.

    • ten ori

      tiettävästi eräs suomalainen tenori aloitti vasta 40-vuotiaana ja pääsi kuitenkin Metin lavalla saakka. - no, se oli kuitenkin vain Wagner-tenori, muvtta kuitenkin...

      • se PP

        Se PP sen teki. Luontainen laulaja, hyvä materiaali, rakenne, kunto, älykäs. Vetää vieläkin paremmin kuin moni nuori. Ihme, että oopperan piti hirveesti diskriminoida. Se päätös kuvastaa miten tyhmä johto oopperassa oli. Nyt jo liian myöhäistä. Useimmat korkeassa asemassa olevat ihmiset ovat kaavoihin kangistuneita ja epärehellisiä, semmosia saatanan rappareita. Ne eivät palvele kansaa. Ne palvelevat mafiaa, muutamaa perhettä. Niitä pitäisi rangaista tekosistaan. Ne tuhoavat kulttuuria.


      • minä myös

      • soraääni
        se PP kirjoitti:

        Se PP sen teki. Luontainen laulaja, hyvä materiaali, rakenne, kunto, älykäs. Vetää vieläkin paremmin kuin moni nuori. Ihme, että oopperan piti hirveesti diskriminoida. Se päätös kuvastaa miten tyhmä johto oopperassa oli. Nyt jo liian myöhäistä. Useimmat korkeassa asemassa olevat ihmiset ovat kaavoihin kangistuneita ja epärehellisiä, semmosia saatanan rappareita. Ne eivät palvele kansaa. Ne palvelevat mafiaa, muutamaa perhettä. Niitä pitäisi rangaista tekosistaan. Ne tuhoavat kulttuuria.

        Jos diskriminoi, niin se oli jokin vanhoista hyvistä johtajista.


      • höh

        silloin ennen se. Nyt on paljon paljon kovempi kilpailu, nuoria loistavia tenoreita maailma pullollaan, vaikkakaan ei Suomi.


    • Laulunopiskelija

      Jos taitoa riittää, niin ikä ei ole ongelma. Oopperarooleja olisi hyvä olla hanskassa jo valmiiksi. Ota riski ja panosta aivan täysillä.

      Laulukilpailuja Suomessa on useita. Tee mahdollisimman monipuolinen demo repertuaaristasi ja lähetä Suomen parhaille laulunopettajille. Käy mestarikursseilla. Opiskele kieliä. Soita muitakin instrumentteja.

      Jos uraa tahdot tehdä, niin titteleillä ja tutkinoilla ei ole merkistystä. En tiedä kuka on verrannut sinun ääntäsi edesmenneisiin maailmantähtiin. Jos hänellä on kokemusta esim. maailman oopperalavoilta, niin en ihmettele, jos olisit muutaman vuoden päästä itseesiintymässä.

      • Aureliano

        Katso www.canto.ota.fi


    • Anonyymi

      Paul Potts oli 34 v. , kun alkoi supertähdeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      320
      7600
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      176
      1853
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1382
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1251
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      56
      1181
    9. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe