Perushoitajan palkka

käykö kateeks

Miettikääpä tätä : kaksi ikälisää, nyt ei ns. lisiä tässä palkassa. Koko kuukauden saldo käteen 1.120 E.!

21

7975

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • grillimyyjä

täytyy sanoa että eihän tuo oikein ole, ehdottomasti liian vähän! grillimyyjänä minulle jää käteen 1600 euroa, siinä on kyllä yötöitä, sunnuntaitöitä ja ylitöitä.

• puppua!

Perushoitaja tienää ilman vuorolisiä 1800 ja risat brutto ilman ikälisiä siis, käteen jääpi veroprossasta riippuen 1450-1600 egeä. Kun hlö tekee 3-vuorotyötä niin keskiansio on 2400-2500 brutto. Käteen jää 1650-1800 egeä. Ja suurin osa perushoitajista tekee 3-vuorotyötä. Sairaanhoitaja tienaa vastaavasti 3-vuorotyössä minimissään 3 donaa, lisien kera 3500.

• Nikoruo

Höpö Höpö.Opettele laskemaan sh: perus 1800-2000 ja persuhoitajan 1500-1700. Iltalisä 20 % yölisä ja lauantailisä 40 % Sunnuntai 100 %. Ilta tunteja listaan 8-12 lauantai sunnuntai 8-12 ja öitä 10-20 et silleen ei nouse palkat huimiksi.

• lähohoitsu

perusplk. täällä itä-suom. on meillä n1650 e ja lisiä muutama sata päälle, nyt kun ei joka kuussa lisät tule jäi 1350e käteen ja lisien kanssa 1650e. Sair.hoitsul on perus n. 1900e ei niillä jää käteen paljoa enempi. Työ vanhainkodiss on raskasta...lisää liksaa

• Ei saa kertoa

Hyh sinua kun paljastit totuuden hoitajien palkoista. Koita nyt oppia että kun puhutaan hoitoalan palkoista MUKAAN EI SAA laskea minkäänlaisia lisiä. Saa puhua vain PERUSPALKASTA ja senkin osalta vain TAULUKKOMINIMISTÄ. Jos lisät lasketaan mukaan palkka nousee nimittäin niin suureksi että tyhmempikin huomaa äkkiä että valittaminen palkan pienuudesta on TÄYSIN TURHAA.

• tuntimäärä ja palkka
        Ei saa kertoa kirjoitti:

Hyh sinua kun paljastit totuuden hoitajien palkoista. Koita nyt oppia että kun puhutaan hoitoalan palkoista MUKAAN EI SAA laskea minkäänlaisia lisiä. Saa puhua vain PERUSPALKASTA ja senkin osalta vain TAULUKKOMINIMISTÄ. Jos lisät lasketaan mukaan palkka nousee nimittäin niin suureksi että tyhmempikin huomaa äkkiä että valittaminen palkan pienuudesta on TÄYSIN TURHAA.

avoimesti vaan, ei ne niin suuria salaisuuksia ole, ei suuria palkkoja. teen vkoloput ravintolassa töitä, en muuta ja jää tonni euroja käteen, toinen juoksee kuukauen hoitajana eikä...

• on sulla
        lähohoitsu kirjoitti:

perusplk. täällä itä-suom. on meillä n1650 e ja lisiä muutama sata päälle, nyt kun ei joka kuussa lisät tule jäi 1350e käteen ja lisien kanssa 1650e. Sair.hoitsul on perus n. 1900e ei niillä jää käteen paljoa enempi. Työ vanhainkodiss on raskasta...lisää liksaa

Älä valita. Syrjäsuomessa tuolla netolla elää aivan hyvin. Ette te hoiturit jumalauta ole ainoita jotka vois vinkua palkastaan. Me korkeammin koulutetut ei saada todella vastuullisistakaan hommista juuri enemmän käteen edes Helsingissä. Te jaksatte silti vaan naukua elämänne suurta epäoikeudenmukaisuutta vaikka olette vain perushoitajia. Tärkee työ, okei, mutta ei huippuvaativaa. Oisko elämäntyylissänne ja rahankäytössänne jotain tarkistamisen varaa?

• palkka
        Ei saa kertoa kirjoitti:

vanhainkodissa työskentelevänä on max 1600e minulla, siis jos vähintään joka toisen viikonlopun olen töissä, että tulee lisiä hyvin. Ei todellakaan siis puhuta mistään huimista summista työn RASKAUTEEN ja VASTUUSEEN nähden.

• vai näin
        on sulla kirjoitti:

Älä valita. Syrjäsuomessa tuolla netolla elää aivan hyvin. Ette te hoiturit jumalauta ole ainoita jotka vois vinkua palkastaan. Me korkeammin koulutetut ei saada todella vastuullisistakaan hommista juuri enemmän käteen edes Helsingissä. Te jaksatte silti vaan naukua elämänne suurta epäoikeudenmukaisuutta vaikka olette vain perushoitajia. Tärkee työ, okei, mutta ei huippuvaativaa. Oisko elämäntyylissänne ja rahankäytössänne jotain tarkistamisen varaa?

et varmaankaan tiedä hoitajien työmäärästä yhtikäs mitään kun noin voit sanoa työ on raskasta sekä fyysisesti että henkisesti. Olen kuitenkin tiennyt palkkojen suuruudesta ennen kun aloin edes opiskelemaan alalle eikä se palkka minua sinne saanut töihin menemään vaan halu tehdä jotain hyvää vanhusten vuoksi.

• Mielisairaanhoitaja

Vuodessa tulee ylitöitä 250 tuntia.Olen lähes kaikki viikonloput töissä ja kaikki pyhät. vuositulot ovat 34.000 euroa.En valita palkastani , mutta työnantajani =valtio ja sairaalanjohto ei arvosta meidän työpanosta. Ylihoitajamme ei pidä työntekijöiden puolta.Olemme koko jan vaikeittein ja varallisten potilaiden kanssa minimi vahvuudella.Viikottain kohtaamme väkivaltaa töissä joskus useaan kertaan päivässä.Ajoittain joku saa meistä niin kovasti "turpaan" että joutuu sairaslomalle.Olemme päivittäin tekemisissä tartunta vaarallisten tautien kanssa saamme päällemme mm.ulostetta,sylkeä ja verta.Siivoamme nämä mukisematta. Useasti joutuu tilanteeseen että on ainut koulutettu hoitaja töissä. Yössä meitä on vain muutama hoitaja ja apua ei juuri saatavilla.Maksimissaan 3 useasti on tullut tilanteita yöllä jossa on jouduttu painimaan joskus jopa vartiointi palvelun kanssa.Useasti jotuu olemaan henkisesti kovan paineen alla ja hoitosuhteet ovat vaikeita. Peruspalkkani on 10.48 euroa tunnissa tekisitkö itse tällä palkalla tätä työtä.Minä teen mutta minä osaan hommani olen hyvä siinä ja jaksan sitä jos en jaksa oon pari päivää saikulla niin taas jaksan ...... Repikää siitä

• ISOMPI KU

BRUTTONI ! HOITAJILLA ON ISOT PALKAT. Tämä oli otattanu 50% veroa varmaan tilistään!

• sulla jää

käteen kuin mulla siivoojalla kuukaudessa...joten..

• ollut lähihoitajan

työssä nyt 1,5 vuotta, käteen jää vuorotyössä n. 1300-1400e. olen vähän reilu parikymmpinen.

• pienempi

Itselläni on nollatuloraja n.2400 euroa bruttona kuukaudessa,jonka saan työttömänäkin.On kuitenkin neljä lasta yksinhuoltajana elätettävänä.

• nollaraja

Mites voit työttömänä saada tollaisia summia.

• luulet
        nollaraja kirjoitti:

Mites voit työttömänä saada tollaisia summia.

jos muijalla on neljä lasta, me maksamme niiden lapsilisät ja äidin toimeentulotuen ja työttömyyskorvauksen ja asumistuen. Että ei kannata ihmetellä miks itse maksaa veroja niin vi...ti! ja näitä tapauksia on paljon, jokaisella lapsella varmaan vielä eri luuseri isä joka ei todellakaan maksa elatusmaksuja vaan me maksamme heidänkin elämisen!

• Varmaan
        luulet kirjoitti:

jos muijalla on neljä lasta, me maksamme niiden lapsilisät ja äidin toimeentulotuen ja työttömyyskorvauksen ja asumistuen. Että ei kannata ihmetellä miks itse maksaa veroja niin vi...ti! ja näitä tapauksia on paljon, jokaisella lapsella varmaan vielä eri luuseri isä joka ei todellakaan maksa elatusmaksuja vaan me maksamme heidänkin elämisen!

Koko kapakan tunnettu jakorasia ! Lapsilla eri sukunimet isien mukaan..Ei ihme miksi täällä tulee näitä kusipäitä ! Tollaset pitäs sterilisoida tai ottaa lapset huostaan !

• Nimetön

Jos kerran tietää että seksiä harrastamalla tulee lapsia, pitäisi myös laskea että on varaa elättää ne. Jos sen on tiennyt, pää kiinni.

• Maksaja

oli sisäistänyt tukisysteemimme.

Hän sanoi, ettei ota uutta ukkoa, koska Kelan ja kunnan tuet tippuvat reilusti. Noin 10 vuotta sitten, sai 10 000 markkaa käteen kahdesta lapsesta.

• on kalliita
        Nimetön kirjoitti:

Jos kerran tietää että seksiä harrastamalla tulee lapsia, pitäisi myös laskea että on varaa elättää ne. Jos sen on tiennyt, pää kiinni.

joten kaikilla juopoilla ei ole varaa hankkia niitä. Joten pakko antaa paljaaltaan.

• Eläkeläinen hoitaja

Osaako kukaan sanoa paljonko keskimärin perushoitajat saavat eläkettä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe