Yhteinen peseytyminen

mietityttää

Haluaisin tietää, että onko miehen mielestä parisuhteen syntymiselle ja jatkolle este se, että nainen ei halua käydä miehen kanssa yhtäaikaa suihkussa/saunassa, eli jos nainen ei halua näissä oloissa näyttäytyä alasti?

Seksiä harrastettaessa alastomuus ei ole ongelma, vaan on hyvinkin avoin ja kokeilunhaluinen ja hyvällä mielikuvituksella varustettu.

Kysyy nainen vm-74

41

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "nainen ei halua käydä miehen kanssa yhtäaikaa suihkussa/saunassa, eli jos nainen ei halua näissä oloissa näyttäytyä alasti?"

      - Miksi ei halua? Syy? Vaikuttaa hieman kummalliselta yhdistelmältä, että seksin merkeissä voi "kekkuloida" alasti, mutta ei saunassa. Mikäs on se ratkaisevin ero noissa?

    • Jere Hki

      Musta on ihanaa käydä tyttöystävän kanssa suihkussa ja saunomassa. Siinä saa oikein ihailla toisen kaunista vartaloa ja kun pesee tyttöystävän selkää tai saippuoi sitä päästä varpaisiin ja kuulee sen naurun... Se on ihan upeeta!

      En haluaisi sellaista tyttöystävää joka kelpaa omasta mielestään vain sänkyyn alasti. Tai että mielellään pitää lyhyitä minihameita ja pikkutoppeja kaupungilla jossa vieraat ihmiset voi katsella sitä kroppaa, mutta mulle sitä ei muka voisi näyttää ilman kuteita vaikka olisin se oma rakas.

      • vastaa

        "Mikäs on se ratkaisevin ero siinä, että seksin merkeissä voi "kekkuloida" alasti, mutta ei saunassa?"

        Hyvä kysymys. Liekö osuutta varhaisessa teini-iässä sattuneella tapahtumalla, jossa keski-ikäinen sukulaismies lähestyi yleisessä sauna-/suihkutilassa minua asiattomasti. Mitään vakavampaa ei onneksi tapahtunut, kiitos rohkeudestani sanoa asiasta heti ääneen.

        En osaa sanoa, mitkä traumat tuosta tapahtumasta on jäänyt?

        Toinen asia on se, että en pidä itseäni vartaloltani niin kovin kauniina. Olen ollut joskus huomattavan ylipainoinen ja sittemin laihtunut normaalipainoiseksi. Mutta se lihavuutta häpeävä ihminen, asuu edelleen jossain sisälläni =(

        Seksissä voin käyttäytyä estottomasti ja näyttää vartaloani, koska siinä olen heittäytyneessä tilassa. En mieti vartaloani tai sitä miltä se näyttää. Nautin olostani ja näen, että toinenkin nauttii minusta. Se on ihan eri juttu, minulle.

        Ja Jerelle. Mistä sait päähäsi, että käyttäisin minihameita ja vilauttelisin itseäni kaupungilla. NO EN TOD. Pukeudun kyllä tyköistuviin ja naisellisiin vaatteisiin, mutta ehdottomasti enemmän business-tyyppisesti. Olen ylempi toimihenkilö.

        Taidat Jere olla vielä aika nuori. Mutta kiitos, että valaisit mikä sinusta on ihanaa ja osoitit juuri sen mistä itse jään paitsi. Olen iloinen sinun ja tyttöystäväsi puolesta. Hyviä suihkuhetkiä teille =)


      • vastaa kirjoitti:

        "Mikäs on se ratkaisevin ero siinä, että seksin merkeissä voi "kekkuloida" alasti, mutta ei saunassa?"

        Hyvä kysymys. Liekö osuutta varhaisessa teini-iässä sattuneella tapahtumalla, jossa keski-ikäinen sukulaismies lähestyi yleisessä sauna-/suihkutilassa minua asiattomasti. Mitään vakavampaa ei onneksi tapahtunut, kiitos rohkeudestani sanoa asiasta heti ääneen.

        En osaa sanoa, mitkä traumat tuosta tapahtumasta on jäänyt?

        Toinen asia on se, että en pidä itseäni vartaloltani niin kovin kauniina. Olen ollut joskus huomattavan ylipainoinen ja sittemin laihtunut normaalipainoiseksi. Mutta se lihavuutta häpeävä ihminen, asuu edelleen jossain sisälläni =(

        Seksissä voin käyttäytyä estottomasti ja näyttää vartaloani, koska siinä olen heittäytyneessä tilassa. En mieti vartaloani tai sitä miltä se näyttää. Nautin olostani ja näen, että toinenkin nauttii minusta. Se on ihan eri juttu, minulle.

        Ja Jerelle. Mistä sait päähäsi, että käyttäisin minihameita ja vilauttelisin itseäni kaupungilla. NO EN TOD. Pukeudun kyllä tyköistuviin ja naisellisiin vaatteisiin, mutta ehdottomasti enemmän business-tyyppisesti. Olen ylempi toimihenkilö.

        Taidat Jere olla vielä aika nuori. Mutta kiitos, että valaisit mikä sinusta on ihanaa ja osoitit juuri sen mistä itse jään paitsi. Olen iloinen sinun ja tyttöystäväsi puolesta. Hyviä suihkuhetkiä teille =)

        ..jotenkin minusta tuntuu, että tuollaisesta tapauksesta huolimatta luottamuksellisessa ja pitkässä suhteessa tuollaisista "ongelmista" pitäisi kyllä päästä yli.


    • Suite-Peee

      Jos et pysty menemään miehesi kanssa saunaan jne. niin unohda koko juttu.

      Taas tuli esimerkki siitä, että naiset pysyvät vanhoissa asioissa jatkuvasti; milloin mitäkin on sattunut ja sitten sitä pahaa asiaa oikein vaalitaan ja kosketellaan kuin kipeätä haavaa ja ollaan taas niin vitun loukkaantuneita tapahtuneesta, että sillä vaikeutetaan nyky hetkeä.

      Menneet ovat menneitä ja sinne ne kuuluvat. Elämä on kohdistettava uutta kohti ja rohkeasti.

      Tyhmää elämää on se, että märehditään koko ajan sitä, mitä on tapahtunut ja miksi on tapahtunut jne.

      • Suite-Peelle

        Olet oikessa siinä, että tuo nuoruudessa sattunut tapahtuma on jo hyvin kauan aikaa sitten sattunut, eikä se enää kosketakaan elämääni tänä päivänä millään lailla. Katsoin vain hyväksi mainita sen tämän asian yhteydessä.

        Minulla ei ole tapana märehtiä menneitä, mutta entisen lihavuuteni negatiivista vaikutusta minäkuvaani en voi kieltää.

        Ehdottomasti tärkeämpänä syynä tähän kieltäytymiseeni yhteisistä pesuhetkista, pidän siis sitä vielä sisälläni asuvaa lihavaa ihmistä.

        Ja onko se todella niin, että tämä yhdessä suihkussa/saunassa käynti on mielestäsi parisuhteen jatkon kannalta kynnyskysymys?

        Voisitko hiukan perustella näkemystäsi, että miksi?


      • Suite-Peelle kirjoitti:

        Olet oikessa siinä, että tuo nuoruudessa sattunut tapahtuma on jo hyvin kauan aikaa sitten sattunut, eikä se enää kosketakaan elämääni tänä päivänä millään lailla. Katsoin vain hyväksi mainita sen tämän asian yhteydessä.

        Minulla ei ole tapana märehtiä menneitä, mutta entisen lihavuuteni negatiivista vaikutusta minäkuvaani en voi kieltää.

        Ehdottomasti tärkeämpänä syynä tähän kieltäytymiseeni yhteisistä pesuhetkista, pidän siis sitä vielä sisälläni asuvaa lihavaa ihmistä.

        Ja onko se todella niin, että tämä yhdessä suihkussa/saunassa käynti on mielestäsi parisuhteen jatkon kannalta kynnyskysymys?

        Voisitko hiukan perustella näkemystäsi, että miksi?

        Ujostelu kertoo menneisyyden haamuista ja huonosta itsetunnosta, kuten sinunkin tapauksessasi. Se antaa aina miettimisen aihetta jatkon kannalta.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Ujostelu kertoo menneisyyden haamuista ja huonosta itsetunnosta, kuten sinunkin tapauksessasi. Se antaa aina miettimisen aihetta jatkon kannalta.

        Niin, parisuhteen alussa saattaa miehelle olla naisen "itsetunnonkohotusprojekti" ihan palkitsevakin, mutta jos se venyy ja pitkittyy, niin alkaa parisuhteen loppuhäämöttä.

        Milloinhan joku keksii itsetunnonkohotusleikkauksen, sillä voitaisiin korvata suurinosa näistä rintojenkohotusleikkauksista.


      • Richartti kirjoitti:

        Niin, parisuhteen alussa saattaa miehelle olla naisen "itsetunnonkohotusprojekti" ihan palkitsevakin, mutta jos se venyy ja pitkittyy, niin alkaa parisuhteen loppuhäämöttä.

        Milloinhan joku keksii itsetunnonkohotusleikkauksen, sillä voitaisiin korvata suurinosa näistä rintojenkohotusleikkauksista.

        Tulee taas mieleen vanha viisaus siitä, ettei ole väliä, onko nainen yli- vai alipainoinen, kunhan olisi tasapainoinen.


      • Anonyymi
        Suite-Peelle kirjoitti:

        Olet oikessa siinä, että tuo nuoruudessa sattunut tapahtuma on jo hyvin kauan aikaa sitten sattunut, eikä se enää kosketakaan elämääni tänä päivänä millään lailla. Katsoin vain hyväksi mainita sen tämän asian yhteydessä.

        Minulla ei ole tapana märehtiä menneitä, mutta entisen lihavuuteni negatiivista vaikutusta minäkuvaani en voi kieltää.

        Ehdottomasti tärkeämpänä syynä tähän kieltäytymiseeni yhteisistä pesuhetkista, pidän siis sitä vielä sisälläni asuvaa lihavaa ihmistä.

        Ja onko se todella niin, että tämä yhdessä suihkussa/saunassa käynti on mielestäsi parisuhteen jatkon kannalta kynnyskysymys?

        Voisitko hiukan perustella näkemystäsi, että miksi?

        Olen samaa mieltä suite-peellen kanssa. Mikä kumma siinä on ellei nainen halua olla miehen kanssa suihkussa tai saunassa. Minä nautin kummassakin tapauksessa yksityisyydestäni. En halua niitä ihania pyhiä tilaisuuksiani kenenkään rikkovan en ainakaan keskenkasvuisten pikkumiesten.

        Olin seurustelu suhteessa miehen kanssa joka esitteli itseään joka käänteessä jopa naapurin lapset olisivat voineet nähdä. Sairasta ja narsistista psykopaattista toimintaa. Sellaisen mihenkö kanssa haluaisi elää elämäänsä. Ottakoon toisen samanlaisen.


    • ole ylipääsemätöntä

      Jos kyseessä olisi muuten elämäni nainen, niin en päästäisi sitä käsistäni tuollaisen yhden yksittäisen asian takia.

      Voihan se aristelu sitä paitsi hellittää kun suhde ja luottamus syvenee.

      • ymmärrä

        mikset voisi käydä yksin pesulla jos se sinusta on kivempaa. Ei kai tuollainen asia voi olla parisuhteissa mikään kynnyskysymys? Pitäähän sitä sietää miehiltäkin jos mitä outoa käyttäytymistä eikä siitä saa edes sanoa ettei mies ahistu ja ota takapakkia. Minusta on ihan luonnollista jos haluaa jonkun asian hoitaa yksin, vaikka käydä suihkussa. En minä voisi esim. kakkia jos avomies seisoisi vieressä. Joku toinen voisi pitää sitä aivan samantekevänä asiana ja kakkisi vaan. Ihmisillä nyt on tällaisia asoita joita ei kannattaisi suurennella, vaan antaisi jokaisen pitää omat pikku omituisuutensa.


    • nyt maailmaa kaatais, no tietenkin oishan se vähän outoa jos ei saunassakaan vois käydä yhdessä, pitäis ottaa 2 saunavuoroa tai suoriutua hommasta puoleen tuntiin / lärvi. Niin tai vastaavasti hehkuttaa omaa saunaa 2 tuntia, kallista lystiä. Suihkussa käyminen nyt on ihan sama koska siinä ei periaatteessa oo mitään järkeä / funktiota, se on enemmänkin jonkun sortin esileikki ja fiilistely jota ilmankin pärjää ihan mainiosti.

    • scale

      ei nyt välttämättä este.
      Aatteleppa jos joskus päätätte vaikka tulevaisuudessa hankkia porealtaan, oo siinä sitten romanttinen.
      Kannattaisiko harkita jotakin ammattiapua, nimittäin pidemmän päälle se voi alkaa rassata.
      Niin ja jos mies ei tiedä, että miksi ei voi mennä yhdessä esim. suihkuun.

      • kommentoi

        Niinpä niin, ymmärrätte nyt varmaan miksi ylipäätään avauduin asiastani täällä. Yhteiset pesuhetket on varmaan 95%:lle väestöstä normaalia ja kun joku poikkeaa tästä normista on se omituista ja kummeksuttavaa =(

        "Ihmisillä nyt on tällaisia asoita joita ei kannattaisi suurennella, vaan antaisi jokaisen pitää omat pikku omituisuutensa."

        Tämä oli rohkaiseva kommentti, kiitos =) Samoin kun se, että onko se nyt todella niin välttämätöntä peseytyä yhdessä. Niin onko se?

        En ole tehnyt tästä asiasta itselleni elämää suurempaa ongelmaa, vaikka se tuntuisikin muista omituiselta. En siis todellakaan ole menossa ammattiauttajan pakeille tämän asian takia.

        Voi tietysti kysyä, että onko ongelma minulla vai miehellä, joka kokee ylitsepääsemättömäksi esteeksi parisuhteessa sen, että ei saa peseytyä kanssani esim. porealtaassa ;-)

        Kyllä minä keksin miljoona muutakin tapaa olla romanttinen, kuin yhteiset pesuhetket. Eikö romanttisten eleiden pidä kuitenkin olla molempien mielestä miellyttäviä?


      • scale
        kommentoi kirjoitti:

        Niinpä niin, ymmärrätte nyt varmaan miksi ylipäätään avauduin asiastani täällä. Yhteiset pesuhetket on varmaan 95%:lle väestöstä normaalia ja kun joku poikkeaa tästä normista on se omituista ja kummeksuttavaa =(

        "Ihmisillä nyt on tällaisia asoita joita ei kannattaisi suurennella, vaan antaisi jokaisen pitää omat pikku omituisuutensa."

        Tämä oli rohkaiseva kommentti, kiitos =) Samoin kun se, että onko se nyt todella niin välttämätöntä peseytyä yhdessä. Niin onko se?

        En ole tehnyt tästä asiasta itselleni elämää suurempaa ongelmaa, vaikka se tuntuisikin muista omituiselta. En siis todellakaan ole menossa ammattiauttajan pakeille tämän asian takia.

        Voi tietysti kysyä, että onko ongelma minulla vai miehellä, joka kokee ylitsepääsemättömäksi esteeksi parisuhteessa sen, että ei saa peseytyä kanssani esim. porealtaassa ;-)

        Kyllä minä keksin miljoona muutakin tapaa olla romanttinen, kuin yhteiset pesuhetket. Eikö romanttisten eleiden pidä kuitenkin olla molempien mielestä miellyttäviä?

        En olisi uskonut, että mun tarvitsee naiselle tätä selittää, mutta siinä porealtaassa ei se peseytyminen on päällimmäinen asia.

        "En ole tehnyt tästä asiasta itselleni elämää suurempaa ongelmaa, vaikka se tuntuisikin muista omituiselta. En siis todellakaan ole menossa ammattiauttajan pakeille tämän asian takia"

        Taitaa se sinua itseäsi kuitenkin häiritä, koska sitä kyselit.
        Se, että kehotin ammattilaisen kannssa juttelemaan, ei sitten ollut mikään "mee lääkäriin-vittuilu", vaan ihan toteemus, että jos on jäänyt niistä tapahtumista jotakin traumoja, niitä olisi hyvä varmaankin käsitellä jonkun ihmisen kanssa, joka on saanut tällaiseen koulutuksen, mutta se on tietysti sun päätettävissä oleva asia.
        Ongelma tuosta sun fobiasta tulee, jos kumppanisi ei tiedä syytä, miksi ette voi mennä pesulle yhdessä.
        Voitko sinä muuten yleensä mennä muiden naisten kanssa esim saunaan?


      • Tyttis79
        kommentoi kirjoitti:

        Niinpä niin, ymmärrätte nyt varmaan miksi ylipäätään avauduin asiastani täällä. Yhteiset pesuhetket on varmaan 95%:lle väestöstä normaalia ja kun joku poikkeaa tästä normista on se omituista ja kummeksuttavaa =(

        "Ihmisillä nyt on tällaisia asoita joita ei kannattaisi suurennella, vaan antaisi jokaisen pitää omat pikku omituisuutensa."

        Tämä oli rohkaiseva kommentti, kiitos =) Samoin kun se, että onko se nyt todella niin välttämätöntä peseytyä yhdessä. Niin onko se?

        En ole tehnyt tästä asiasta itselleni elämää suurempaa ongelmaa, vaikka se tuntuisikin muista omituiselta. En siis todellakaan ole menossa ammattiauttajan pakeille tämän asian takia.

        Voi tietysti kysyä, että onko ongelma minulla vai miehellä, joka kokee ylitsepääsemättömäksi esteeksi parisuhteessa sen, että ei saa peseytyä kanssani esim. porealtaassa ;-)

        Kyllä minä keksin miljoona muutakin tapaa olla romanttinen, kuin yhteiset pesuhetket. Eikö romanttisten eleiden pidä kuitenkin olla molempien mielestä miellyttäviä?

        sekaisin?

        Olisitko sä pidemmän päälle, siis koko ajan, tuota mieltä yhdessä peseytymisestä?

        Tuli vaan mieleen, että kyllä siinä yhdessä peseytymisessä on usein pientä kutinaa ilmassa (pitkässäkin suhteessa). Varsinki esim. jos suihkussa ollaan yhtäaikaa, vastakkain jne. Mut ei sinäänsä pelkoa, vaan jännitettä. Jännite saattaa saada olon levottomaksi ja tietoiseksi itsestään yms...se on ihan normaalia, ainakin musta. Ja sekin on ihan normaalia, ettei uuden tyypin kanssa kehtaa heti olla kuin ellun kanat ja viimeisen päälle varmana toisen edessä.

        Mut jos sulla esiintyy jotain pakokauhua tai "pahantyylistä" pelkoa, niin sitten on kyse muusta varmaan.

        Jos viimeisestä yhteispeseytymisestä saunomisesta jonkun miehen kanssa on pitkä aika, niin saattaa ihan luonnostaan kynnys vähän kasvaa. (Mutta ei isoihin sfääreihin.)


      • Tyttis79
        Tyttis79 kirjoitti:

        sekaisin?

        Olisitko sä pidemmän päälle, siis koko ajan, tuota mieltä yhdessä peseytymisestä?

        Tuli vaan mieleen, että kyllä siinä yhdessä peseytymisessä on usein pientä kutinaa ilmassa (pitkässäkin suhteessa). Varsinki esim. jos suihkussa ollaan yhtäaikaa, vastakkain jne. Mut ei sinäänsä pelkoa, vaan jännitettä. Jännite saattaa saada olon levottomaksi ja tietoiseksi itsestään yms...se on ihan normaalia, ainakin musta. Ja sekin on ihan normaalia, ettei uuden tyypin kanssa kehtaa heti olla kuin ellun kanat ja viimeisen päälle varmana toisen edessä.

        Mut jos sulla esiintyy jotain pakokauhua tai "pahantyylistä" pelkoa, niin sitten on kyse muusta varmaan.

        Jos viimeisestä yhteispeseytymisestä saunomisesta jonkun miehen kanssa on pitkä aika, niin saattaa ihan luonnostaan kynnys vähän kasvaa. (Mutta ei isoihin sfääreihin.)

        jännittyneisyyden astetta kuvaa sekin, että kierrokset koneessa voi olla samaa luokkaa kuin vaikka esitelmää pitäessä...hyvä ettei tunnu oksennus lentävän *mut toki sen mieltää jollain tasolla positiiviseksi jännittyneisyydeksi, ei peloksi* :)


      • to Scale
        scale kirjoitti:

        En olisi uskonut, että mun tarvitsee naiselle tätä selittää, mutta siinä porealtaassa ei se peseytyminen on päällimmäinen asia.

        "En ole tehnyt tästä asiasta itselleni elämää suurempaa ongelmaa, vaikka se tuntuisikin muista omituiselta. En siis todellakaan ole menossa ammattiauttajan pakeille tämän asian takia"

        Taitaa se sinua itseäsi kuitenkin häiritä, koska sitä kyselit.
        Se, että kehotin ammattilaisen kannssa juttelemaan, ei sitten ollut mikään "mee lääkäriin-vittuilu", vaan ihan toteemus, että jos on jäänyt niistä tapahtumista jotakin traumoja, niitä olisi hyvä varmaankin käsitellä jonkun ihmisen kanssa, joka on saanut tällaiseen koulutuksen, mutta se on tietysti sun päätettävissä oleva asia.
        Ongelma tuosta sun fobiasta tulee, jos kumppanisi ei tiedä syytä, miksi ette voi mennä pesulle yhdessä.
        Voitko sinä muuten yleensä mennä muiden naisten kanssa esim saunaan?

        Scale, älä aliarvioi älykkyyttäni ;-)

        Ymmärrän erittäin hyvin mitä hait poreamme esimerkilläsi. Mutta luepa sinä tekstini uudelleen. Laitoin, että keksin miljoona muutakin tapaa olla romanttinen. Ei se, että en halua harrastaa seksiä poreammeessa, suihkussa, saunassa ja vannassa pois sulje sitä, ettenkö haluaisi harrastaa sitä monessa muussa paikassa.

        Ja niin kuin olen aiemmin jo mielestäni tehnyt selväksi, ei seksin harrastaminen ole tässä se juttu.

        "Taitaa se sinua itseäsi kuitenkin häiritä, koska sitä kyselit."

        Alkuperäinen kysymyshän kuului; "Haluaisin tietää, että onko miehen mielestä parisuhteen syntymiselle ja jatkolle este se, että nainen ei halua käydä miehen kanssa yhtäaikaa suihkussa/saunassa, eli jos nainen ei halua näissä oloissa näyttäytyä alasti? "

        Eli huomaatko, kysyn onko miehelle ylitsepääsemätön ongelma parisuhteen alkamisen/jatkamisen kannalta se, että nainen ei halua käydä yhteisesti pesulla?

        Ei hätää scale, olen jo lukenut rivien välistä, sinun vastauksesi kysymykseeni. Eli Kyllä, se olisi sinulle ylitsepääsemätön ongelma, jonka takia naisen tulisi hakeutua hoitoon/terapiaan.

        "Ongelma tuosta sun fobiasta tulee, jos kumppanisi ei tiedä syytä, miksi ette voi mennä pesulle yhdessä."

        Fobia=pelko, en oikein sanoisi, että tässä on siitä kyse. Enneminkin jonkinlaisesta häpeästä tms. Mutta miksi tästä PITÄÄ TEHDÄ ongelma? Eikö se vain yksinkertaisesti riitä, että nainen EI halua? Pitääkö jotakin tehdä siksi, että kaikki muutkin niin tekee?


      • scale
        to Scale kirjoitti:

        Scale, älä aliarvioi älykkyyttäni ;-)

        Ymmärrän erittäin hyvin mitä hait poreamme esimerkilläsi. Mutta luepa sinä tekstini uudelleen. Laitoin, että keksin miljoona muutakin tapaa olla romanttinen. Ei se, että en halua harrastaa seksiä poreammeessa, suihkussa, saunassa ja vannassa pois sulje sitä, ettenkö haluaisi harrastaa sitä monessa muussa paikassa.

        Ja niin kuin olen aiemmin jo mielestäni tehnyt selväksi, ei seksin harrastaminen ole tässä se juttu.

        "Taitaa se sinua itseäsi kuitenkin häiritä, koska sitä kyselit."

        Alkuperäinen kysymyshän kuului; "Haluaisin tietää, että onko miehen mielestä parisuhteen syntymiselle ja jatkolle este se, että nainen ei halua käydä miehen kanssa yhtäaikaa suihkussa/saunassa, eli jos nainen ei halua näissä oloissa näyttäytyä alasti? "

        Eli huomaatko, kysyn onko miehelle ylitsepääsemätön ongelma parisuhteen alkamisen/jatkamisen kannalta se, että nainen ei halua käydä yhteisesti pesulla?

        Ei hätää scale, olen jo lukenut rivien välistä, sinun vastauksesi kysymykseeni. Eli Kyllä, se olisi sinulle ylitsepääsemätön ongelma, jonka takia naisen tulisi hakeutua hoitoon/terapiaan.

        "Ongelma tuosta sun fobiasta tulee, jos kumppanisi ei tiedä syytä, miksi ette voi mennä pesulle yhdessä."

        Fobia=pelko, en oikein sanoisi, että tässä on siitä kyse. Enneminkin jonkinlaisesta häpeästä tms. Mutta miksi tästä PITÄÄ TEHDÄ ongelma? Eikö se vain yksinkertaisesti riitä, että nainen EI halua? Pitääkö jotakin tehdä siksi, että kaikki muutkin niin tekee?

        Ei todellakaan olisi minulle ongelma, saati sitten syy lopettaa mahdollisesti muuten hyvin toimiva ihmissuhde.
        Ongelma siitä varmasti muodostuisi, jos en tietäisi miksi en voisi naiseni kanssa käydä saunassa.
        Jos taas tietäisin syyn, ei tarvitsisi luulla mitään.
        Et muuten vastannut, voitko sinä yleensäkkään käydä edes naisystäviesi kanssa saunassa?


      • lisää
        Tyttis79 kirjoitti:

        jännittyneisyyden astetta kuvaa sekin, että kierrokset koneessa voi olla samaa luokkaa kuin vaikka esitelmää pitäessä...hyvä ettei tunnu oksennus lentävän *mut toki sen mieltää jollain tasolla positiiviseksi jännittyneisyydeksi, ei peloksi* :)

        Tähän en huomannut vastata;

        "Voitko sinä muuten yleensä mennä muiden naisten kanssa esim saunaan?"

        Kyllä voin, ei ongelmaa.

        Ja kuten jo aiemmin totesin, kyseessä ei ole mikään pelkotila, ei ainakaan sinä sanan varsinaisessa merkityksessä, kun minä sen ymmärrän.

        No panic =)


      • again to scale
        lisää kirjoitti:

        Tähän en huomannut vastata;

        "Voitko sinä muuten yleensä mennä muiden naisten kanssa esim saunaan?"

        Kyllä voin, ei ongelmaa.

        Ja kuten jo aiemmin totesin, kyseessä ei ole mikään pelkotila, ei ainakaan sinä sanan varsinaisessa merkityksessä, kun minä sen ymmärrän.

        No panic =)

        "Ongelma siitä varmasti muodostuisi, jos en tietäisi miksi en voisi naiseni kanssa käydä saunassa. Jos taas tietäisin syyn, ei tarvitsisi luulla mitään."

        Mutta, kun sinä nyt tiedät syyni.Niin riittäisikö se selitykseksi? Miksi ei riitä vain se, että en halua. Vähän samaan tyyliin, kuin miehetkin hyvin usein vastaavat epämiellyttäviin kysymyksiin "En tiedä"?


      • scale
        again to scale kirjoitti:

        "Ongelma siitä varmasti muodostuisi, jos en tietäisi miksi en voisi naiseni kanssa käydä saunassa. Jos taas tietäisin syyn, ei tarvitsisi luulla mitään."

        Mutta, kun sinä nyt tiedät syyni.Niin riittäisikö se selitykseksi? Miksi ei riitä vain se, että en halua. Vähän samaan tyyliin, kuin miehetkin hyvin usein vastaavat epämiellyttäviin kysymyksiin "En tiedä"?

        outoa ja kai sitä miettisi että miksi, onko syy minussa.
        Jos syyn tietää, totta kai sen ymmärtäisi ja sitä varmaan koittaisi auttaa toista pääsemään peloistaan. Jos mä esimerkiksi mietisin sitä omalle kohdalleni, niin totta kai mä siltikin edelleen rakastaisin naistani. positiivista olisi, että eipä tuo olisi sitten rutissu mua tekeen kylppäriremppaa :)
        Tietysti saattaisi tulla hieman sosiaalisia ongelmia siitä, kun tuttavat joskus järkkäävät saunailtoja.


      • lisäkysymys
        scale kirjoitti:

        outoa ja kai sitä miettisi että miksi, onko syy minussa.
        Jos syyn tietää, totta kai sen ymmärtäisi ja sitä varmaan koittaisi auttaa toista pääsemään peloistaan. Jos mä esimerkiksi mietisin sitä omalle kohdalleni, niin totta kai mä siltikin edelleen rakastaisin naistani. positiivista olisi, että eipä tuo olisi sitten rutissu mua tekeen kylppäriremppaa :)
        Tietysti saattaisi tulla hieman sosiaalisia ongelmia siitä, kun tuttavat joskus järkkäävät saunailtoja.

        Miksi ajattelisit, että syy olisi sinussa?

        "Tietysti saattaisi tulla hieman sosiaalisia ongelmia siitä, kun tuttavat joskus järkkäävät saunailtoja."

        No minulla ei tästä ole ollut ongelmaa, koska minun ystäväpiirissäni saunomme yleensä naiset ja miehet erikseen.

        Ja täytyy nyt vielä todeta, että minä en yleensäkään ole mikään himosaunoja. Mökillä tykkään käydä saunassa, koska pääsen siellä heti uimaan. Mutta kaupunkiasunnossa saunominen ei ole mikään must-juttu minulle, todellakaan. Kovilla pakkasilla ulkoilun jälkeen saunassa on kiva piipahtaa. Ja todellakin kutsun sitä piipahdukseksi, sillä pidempiaikaisesta saunassa loikoilusta tulee minulle yleensä vain väsynyt ja veltto olo. Toiset toki kutsuu tätä ilmiötä myös rentoutumiseksi =)


      • scale
        lisäkysymys kirjoitti:

        Miksi ajattelisit, että syy olisi sinussa?

        "Tietysti saattaisi tulla hieman sosiaalisia ongelmia siitä, kun tuttavat joskus järkkäävät saunailtoja."

        No minulla ei tästä ole ollut ongelmaa, koska minun ystäväpiirissäni saunomme yleensä naiset ja miehet erikseen.

        Ja täytyy nyt vielä todeta, että minä en yleensäkään ole mikään himosaunoja. Mökillä tykkään käydä saunassa, koska pääsen siellä heti uimaan. Mutta kaupunkiasunnossa saunominen ei ole mikään must-juttu minulle, todellakaan. Kovilla pakkasilla ulkoilun jälkeen saunassa on kiva piipahtaa. Ja todellakin kutsun sitä piipahdukseksi, sillä pidempiaikaisesta saunassa loikoilusta tulee minulle yleensä vain väsynyt ja veltto olo. Toiset toki kutsuu tätä ilmiötä myös rentoutumiseksi =)

        kaikenlaisia juttuja sitä miettisi jos ei tietäisi syytä ja mun mielestä tällaisita asioista pitäisi pariskuntien pystyä keskustelemaan keskenään.
        En tiennyt, että voitko sinä saunoa edes muiden naisten kanssa.
        Kyllä niissä meidänkin saunailloissa usein naiset ja miehet saunovat erikseen, mutta ei aina.
        No hyvää viikoloppua sulle mä lähden laskettelemaan :)


    • toimii näin

      Sopii oikein hyvin, siinähän ehtii käydä naapurin rouvaa nykäsemässä kun oma akka on suihkussa.

    • lilylioneye

      kumma, kun toosa levällään hilluminen ei ole ongelma, mut samaisen paikan peseminen tuottaa päänvaivaa. Alastomuus on luonnollinen asia, eikä kenenkään luulis häpeevän vartaloaan jos on takana pitkä suhde, missä jokainen läpi on jo koluttu.

      Oletko niitä naisia, jotka eivät suihin otettuaan voi kuitenkaan käyttää samaa lusikkaa miehen kanssa?

      • Tyttis79

        tekee aina poikkeuksen.


      • to lily.... ja muille

        Tiedätkö luulen, että sinulle vastaaminen on täysin turhaa, mutta kommentoin tämän verran.

        Profiilisi teksti "Paskahommien painaja ja kirjoittaja" kertoo jo ihan riittävästi miksi.

        Ja nyt poistun koneeni ääreltä viikonlopun viettoon. Hyvää sellaista toivotan myös muille ikään ja sukupuoleen katsomatta =)

        Kiitän kaikkia minulle asiallisesti vastanneille =)

        Toki myös asiattomilla vastauksilla on sijansa. Ne kertovat enemmän kirjoittajasta, kuin itse asiasta, joten ne voi ignoroida huoletta.


      • lilylioneye
        to lily.... ja muille kirjoitti:

        Tiedätkö luulen, että sinulle vastaaminen on täysin turhaa, mutta kommentoin tämän verran.

        Profiilisi teksti "Paskahommien painaja ja kirjoittaja" kertoo jo ihan riittävästi miksi.

        Ja nyt poistun koneeni ääreltä viikonlopun viettoon. Hyvää sellaista toivotan myös muille ikään ja sukupuoleen katsomatta =)

        Kiitän kaikkia minulle asiallisesti vastanneille =)

        Toki myös asiattomilla vastauksilla on sijansa. Ne kertovat enemmän kirjoittajasta, kuin itse asiasta, joten ne voi ignoroida huoletta.

        En taas tajua et mitä vikaa vastauksessani oli? Se oli rehellinen ja kokemuksella annettu mielipide. Olisiko se pitänyt verhota kukkasiin ja hymiöihin miellyttääkseen?


      • lilylioneye kirjoitti:

        En taas tajua et mitä vikaa vastauksessani oli? Se oli rehellinen ja kokemuksella annettu mielipide. Olisiko se pitänyt verhota kukkasiin ja hymiöihin miellyttääkseen?

        ..suihinotto oli vähän liian rankka juttu.

        "hymiö""kukka""hymiö""kukka"
        "Herranen aika sentään, eihän sitä nyt pissavehkeitä suuhun.."
        "hymiö""kukka""hymiö""kukka"


      • Tyttis79
        Richartti kirjoitti:

        ..suihinotto oli vähän liian rankka juttu.

        "hymiö""kukka""hymiö""kukka"
        "Herranen aika sentään, eihän sitä nyt pissavehkeitä suuhun.."
        "hymiö""kukka""hymiö""kukka"

        rankka, vaan tarpeeksi aiheen aiheen vierestä, ettei ap nähnyt tarvetta jäädä selvittämään tilannetta.


      • lilylioneye
        Tyttis79 kirjoitti:

        rankka, vaan tarpeeksi aiheen aiheen vierestä, ettei ap nähnyt tarvetta jäädä selvittämään tilannetta.

        mä nyt tiedä oliko se niin kauheesti aiheen vierestä. Onhan se tosiasia, et kun on harrastanu toisen kanssa suuseksiä tai suudellu, niin siinä vaiheessa on enää turha ruveta kainostelemaan.


      • Tyttis79
        lilylioneye kirjoitti:

        mä nyt tiedä oliko se niin kauheesti aiheen vierestä. Onhan se tosiasia, et kun on harrastanu toisen kanssa suuseksiä tai suudellu, niin siinä vaiheessa on enää turha ruveta kainostelemaan.

        järkevältä tuokin kyllä. Mut tolla aloittajalla asia ei ollu niin yksinkertainen, kun pelko oli nimenomaan saunomisessa...ei seksissä. Hm, ehkä aloittaja voisi miettiä tota saunateemaa enemmänkin, mikä on se hankala ominaisuus juuri saunomisessa. Mutta tuosta kirjoitankin uuteen paikkaan tänne, kun sattui yksi kirjoitus silmään..


      • lilylioneye
        Tyttis79 kirjoitti:

        järkevältä tuokin kyllä. Mut tolla aloittajalla asia ei ollu niin yksinkertainen, kun pelko oli nimenomaan saunomisessa...ei seksissä. Hm, ehkä aloittaja voisi miettiä tota saunateemaa enemmänkin, mikä on se hankala ominaisuus juuri saunomisessa. Mutta tuosta kirjoitankin uuteen paikkaan tänne, kun sattui yksi kirjoitus silmään..

        ko. henkilö yrittää yhdistää nämä asiat, kun peseytyminen yleensä oli vaikeaa toisen nähden, esim. amme seksi. Kai tuossa jonkinlaista totuttautumista tapahtus. En itsekään pysty harrastamaan seksiä saunassa, kun mua rupee pyörryttämään.


      • -...-
        Tyttis79 kirjoitti:

        järkevältä tuokin kyllä. Mut tolla aloittajalla asia ei ollu niin yksinkertainen, kun pelko oli nimenomaan saunomisessa...ei seksissä. Hm, ehkä aloittaja voisi miettiä tota saunateemaa enemmänkin, mikä on se hankala ominaisuus juuri saunomisessa. Mutta tuosta kirjoitankin uuteen paikkaan tänne, kun sattui yksi kirjoitus silmään..

        Joku saattaa pitää kuristajakäärmeitä lemmikkinä mutta pelätä samanaikaisesti kilttejä seurakoiria. Ei silloinkaan ole järkeä lähteä haukkumaan siitä, miksi ihmeessä hän voi käyttäytyä niin typerästi, pelko ei ole aina järjellä käsiteltävä asia.


      • Tyttis79
        lilylioneye kirjoitti:

        ko. henkilö yrittää yhdistää nämä asiat, kun peseytyminen yleensä oli vaikeaa toisen nähden, esim. amme seksi. Kai tuossa jonkinlaista totuttautumista tapahtus. En itsekään pysty harrastamaan seksiä saunassa, kun mua rupee pyörryttämään.

        Sitä ap:tähän oli joku ahditellu (seksimielessä ilmeisesti) saunassa. Voi tulla muistot vielä ahdistavempana mieleen jos se saunapelko onkin siitä asiasta kiinni.


      • lilylioneye
        Tyttis79 kirjoitti:

        Sitä ap:tähän oli joku ahditellu (seksimielessä ilmeisesti) saunassa. Voi tulla muistot vielä ahdistavempana mieleen jos se saunapelko onkin siitä asiasta kiinni.

        yleensä suositella kohtaamaan pelkonsa rohkeasti? Mut todennäkösesti oot oikeessa et kyse on käsittelemättömistä asioista ja ehkäpä se entinen ylipainokin ahdistaa. Mistäpä sitä tietää, minkälaisia alitajuisia ajatuksia ihmisellä on.


    • Tyttis79

      No juu, tuossa yhden sukulaismiehen asioissa liikuin tuolla netissä, ja katsoin yhtä julkaisua, jonka oli tehnyt erääseen sairauteen liittyvä potilasyhdistys.

      Artikkeli käsitteli häpeää ja syyllisyyttä. Artikkelin mukaan syyllisyys liittyy tiettyyn tekoon tai tekemättä jättämiseen. Häpeäntunteen kohteena on taas itse ihminen, hänen persoonansa.

      Jäin miettimään tota sun saunaepisodia, kun joku sukulainen oli lähennellyt sua. Olisko mahdollista, ettet ole käsitellyt sitä tapahtumaa mielessäsi vielä loppuun asti? Epäilisin, että olet tuntenut tapahtumasta inhotusta sekä itseäsi ja tekijää kohtaan, ja häpeää vartaloasi kohtaan. Aikuisen ajatusmaailmaan sopii se, että tietää lähentelijän toimineen väärin. Lapsi tietää ehkä kanssa, mutta myös syyttää itseään usein tapahtuneesta, ja alkaa tuntea itsensä likaiseksi ja häväistyksi. Eli voit tuntea tapahtumasta häpeää itseäsi kohtaan. Vastaavaa, tavallaan "epäloogiselta tuntuvaa" ja "vain jostain ilman näennästä syytä nousevaa" häpeää tuntevat aikuisetkin. Esim. seksuaalista häirintää, raiskauksen tai muun seksuaaliselle alueelle tulleen loukkauksen kokeneet voivat kokea itseensä kohdistuvaa häpeää asiasta...tavallaan jotain sen suuntaista että "minun seksuaalisuuteni on jollainlailla huonoa nyt, kun joku teki minulle näin". Kuulostaa varmaan epäloogiselta. Mutta muistan kyllä itse tunteneeni jotain outoa häpeää joistain asioista, joita jotkut toiset ovat tehneet minulle tärkeillä elämänalueillani. Että tavallaan tietää, ettei itse ole tehnyt mitään ja ei ole ollut syyllinen tapahtuneeseen...mutta sieltä se häpeä itseään kohtaan vain tulee, eikä sille voi mitään. Se tulee kuin selkärangasta. Joskus olen ihmetellyt itsekkin, ettei ole mitään järjellistä syytä sille omalle häpeälle itsestään (tuntea häpeää siitä, että joku on loukannut minua). Jotenki se häpeä sieltä vain nousee esiin yhtenä tunteena toisten joukossa...ja se on käsiteltävä pois mielestä kaihertamasta siinä missä ne muutkin tuntemukset. On kyl aika postitiivista se, että häpeän saa purettua aika kivasti pois mielestä, kun tietää ettei itsellä ole mitään mitä pitäisi hävetä. Ja sit mietin, että tuo häpeäsi siitä saunajutusta voisi olla suruakin...jos tavallaan oot surullinen siitä, miten sulle kävi.

      No joo..olipa taas palopuhetta.

      • Tyttis79

        tuo entinen ylipaino tapetilla tässä keskustelussa myös. Se ehkä on kans jättänyt jälkiä itsetuntoon. Mut jaksamista ja tsemppiä ap:lle! Toivottavasti löydät kahdenkeskisen saunomisen ilon.


    • Anonyymi

      Ei olisi toteaisin vain että jaa, hän on tämmönen ja saa ollakin.

      Vaikka siedän ihmisiä kun olen pesulla niin mielummin itsekseni, ihan jo tilanahtauden takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe