Ateistien röyhkeä asenne

Pentecostal*

Olen huomannut, että ateistien ainoa keino puolustautua tosiasioita vastaan on röyhkeä ja vihamielinen asenne. Olen tehnyt aloituksia, joissa olen tuonut esille eräitä uskoamme tukevia asioita. Ateistit eivät ole voineet puolustautua muuta kuin olemalla röyhkeitä.

Raamattuhan puhuu paatumisesta ja maailman ihmiset ovat kaikki enemmän tai vähemmän paatuneita. Jumala vaatii meiltä uskovaisilta "lihasydäntä", eli sitä, että emme koveta itseämme. Maailma ei voi ymmärtää iloamme ja rakkauttamme totuuteen, jotka kumpuavat lapsenmielisestä ja vilpittömästä sydämestä. Maailmassa synnin turmelemat ihmiset tarvitsevat röyhkeyttä ja kovuuttaa selvitäkseen. Me olemme kuitenkin uudestisyntymisen kautta sanoutuneet irti paatumuksesta, joka on huono keino selvitä. Kovat esineet murtuvat herkemmin kuin pehmeät ja siksi paatuneet ihmiset joutuvat aina lujille kohdatessaan totuuden. Se uhkaa murtaa heidän suojamuurinsa ja siksi paatunut joutuu olemaan aina vain röyhkeämpi pitääkseen suojamuurinsa koossa.

53

874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • umpihetero

niin sinustakin voisi olla jotain hyötyä...

• Pentecostal*

Jos menen töihin, niin en tee sitä siksi, että haluaisin olla hyödyksi. En halua olla hyödyksi.

• umpihetero
        Pentecostal* kirjoitti:

Jos menen töihin, niin en tee sitä siksi, että haluaisin olla hyödyksi. En halua olla hyödyksi.

...

• olet.

umpiHOMO kaapissa. Tule sieltä pois ja kohtaa totuus!

• olet
        umpihetero kirjoitti:

...

umpiHOMO!

• Pentecostal*
        umpihetero kirjoitti:

...

...

• keskusteluu
        olet. kirjoitti:

umpiHOMO kaapissa. Tule sieltä pois ja kohtaa totuus!

Joku näköjään aloitti keskustelun ja nyt selvästikin vastailee itselleen eri nimerkeillä.

• joku,
        keskusteluu kirjoitti:

Joku näköjään aloitti keskustelun ja nyt selvästikin vastailee itselleen eri nimerkeillä.

on selvästi jakomielitautinen... tai vainoharhainen..

• Pentecostal*
        keskusteluu kirjoitti:

Me keskustelemme nyt umpiheteron kanssa tavalla, jota ateistit arvostavat. Miksi ihkeessä kukaan keskustelisi itsensä kanssa?

• Pentecostal*
        joku, kirjoitti:

on selvästi jakomielitautinen... tai vainoharhainen..

keskustelupalstoilla oleilu on joillekin väärä tapa viettää aikaa?

• umpihetero
        Pentecostal* kirjoitti:

...

ja noudata samalla kristillistä työmoraalia tyyliin "otsa hiessä sinun pitää leipäsi ansaitseman"

• Pentecostal*
        umpihetero kirjoitti:

ja noudata samalla kristillistä työmoraalia tyyliin "otsa hiessä sinun pitää leipäsi ansaitseman"

Kyse on siitä, että jos ansaitsee leipää, niin siihen liittyy vaivannäkö. Nyt on kuitenkin niin, että minä en ansaitse leipää. Olen armopalojen varassa.

• tuntuu olevan,
        Pentecostal* kirjoitti:

keskustelupalstoilla oleilu on joillekin väärä tapa viettää aikaa?

niin. sitä se sielunvihollinen teettä. Mitä ihmeellisimpiä asioita ihmisessä...

• umpihetero
        Pentecostal* kirjoitti:

Kyse on siitä, että jos ansaitsee leipää, niin siihen liittyy vaivannäkö. Nyt on kuitenkin niin, että minä en ansaitse leipää. Olen armopalojen varassa.

itse olet täällä sanonut että et halua mennä töihin joten älä tekeydy "uhriksi". mene pummi töihin...

• Pentecostal*
        umpihetero kirjoitti:

itse olet täällä sanonut että et halua mennä töihin joten älä tekeydy "uhriksi". mene pummi töihin...

Raamattu sanoo, että ihmisen on jossain vaiheessa ryhdyttävä työhön. Koko elämäänsä siis ei tarvitse olla töissä. Katoavaisessa maailmassa ihminen joutuu ylläpitämään asioita.

• Pentecostal*
        tuntuu olevan, kirjoitti:

niin. sitä se sielunvihollinen teettä. Mitä ihmeellisimpiä asioita ihmisessä...

Demonit nostattavat ihmisissä outoä käytöstä. Se on täysi8n arkinen ja selvä asia.

• umpihetero
        Pentecostal* kirjoitti:

Raamattu sanoo, että ihmisen on jossain vaiheessa ryhdyttävä työhön. Koko elämäänsä siis ei tarvitse olla töissä. Katoavaisessa maailmassa ihminen joutuu ylläpitämään asioita.

sä pummi ole koskaan ollut yhtään missään töissä...olethan sä täällä julistanut että et mene "paskatöihin"...miten tuollaisella pummilla, jolla ei ole mitään koulutusta ja jolta on jäänyt armeijakin kesken, niin miten sulla on "varaa" valita töitä...mene kuule pummi töihin...

• Kristittynä,
        Pentecostal* kirjoitti:

Demonit nostattavat ihmisissä outoä käytöstä. Se on täysi8n arkinen ja selvä asia.

tosin pitäisi näyttää esimerkkiä eikä mennä mukaan henkivaltojen hörhöilyyn, mutta välillä se vain on niin hauskaa rienata niitä...

Antakoon Herrani Kristus Jeesus minulle tämän synnin anteeksi.

• Pentecostal*
        umpihetero kirjoitti:

sä pummi ole koskaan ollut yhtään missään töissä...olethan sä täällä julistanut että et mene "paskatöihin"...miten tuollaisella pummilla, jolla ei ole mitään koulutusta ja jolta on jäänyt armeijakin kesken, niin miten sulla on "varaa" valita töitä...mene kuule pummi töihin...

kahdesta viimeisestä lähdin vetämään hyvin nopeasti, koska p-duunit ovat, mitä ovat. Olin viimeisessä työpaikassa kolme tuntia. Se siitä.

• Pentecostal*
        Kristittynä, kirjoitti:

tosin pitäisi näyttää esimerkkiä eikä mennä mukaan henkivaltojen hörhöilyyn, mutta välillä se vain on niin hauskaa rienata niitä...

Antakoon Herrani Kristus Jeesus minulle tämän synnin anteeksi.

tätä hommaa. Et ole herjannut henkivaltoja. Me olemme maailmassa, mutta emme maailmasta. Joudumme olemaan kadotettujen kanssa tekemisissä. Ei siitä mihinkään pääse.

• umpihetero
        Pentecostal* kirjoitti:

kahdesta viimeisestä lähdin vetämään hyvin nopeasti, koska p-duunit ovat, mitä ovat. Olin viimeisessä työpaikassa kolme tuntia. Se siitä.

ja sitten vielä ylpeilet sillä. mutta mitäpä luulet kummalle teet tällä enemmän kunniaa, paholaiselle vaiko jumalalle?

• Jep,
        Pentecostal* kirjoitti:

tätä hommaa. Et ole herjannut henkivaltoja. Me olemme maailmassa, mutta emme maailmasta. Joudumme olemaan kadotettujen kanssa tekemisissä. Ei siitä mihinkään pääse.

no, tämmöstä pientä päivän kuluksi..

• Pentecostal*
        umpihetero kirjoitti:

ja sitten vielä ylpeilet sillä. mutta mitäpä luulet kummalle teet tällä enemmän kunniaa, paholaiselle vaiko jumalalle?

Lähdin yhdestä työpaikasta kolmen tunnin kuluttua, koska se oli aika viheliäinen duuni. Olin minä yhdessä kolme ja puoli kuukautta kunnes lähdin menemään, joten älä yhtään auo...

• Pentecostal*
        Jep, kirjoitti:

no, tämmöstä pientä päivän kuluksi..

Ajanvietettä... Ateillakin...

• umpihetero
        Pentecostal* kirjoitti:

Lähdin yhdestä työpaikasta kolmen tunnin kuluttua, koska se oli aika viheliäinen duuni. Olin minä yhdessä kolme ja puoli kuukautta kunnes lähdin menemään, joten älä yhtään auo...

siis kummalle sinä olet tuolla työkäsityksellä enemmän kunniaksi jumalalle vai paholaiselle? eli palveleeleeko "pummiutesi" enemmän kumpaako näistä "herroista"

• Pentecostal*
        umpihetero kirjoitti:

siis kummalle sinä olet tuolla työkäsityksellä enemmän kunniaksi jumalalle vai paholaiselle? eli palveleeleeko "pummiutesi" enemmän kumpaako näistä "herroista"

minkään kunnian tekemisen kannalta. Olen minä kunniaakin tehnyt, mutta vain 6kk sitäkin...

• sinun ns. argumenttisi

ovat niin onnettomia, ettei niihin voi suhtautua muuten kuin huumorilla.

Sinulla on omituinen käsitys muutaman suomenkielen sanan merkityksestä. Suuri osa noista sanoista ovat totuus- sanan synonyymejä.

Vinkkinä voin sanoa, ettei asia muutu todeksi, vaikka sinä niin väität tai Raamatussa niin väitetään.

Sinunkin kannattaisi sisäistää, että usko on uskoa ja tieto tietoa. Usko ja totuus ovat aivan eri asioita.

Pysy uskossa, mutta älä sotke varsinkaan tiedettä siihen mukaan. Teet vaan itsesi naurettavaksi.

terveisin
      Atte Röyhkä

• Pentecostal*

oletat olevan kaikkien oletuksia. Et halua ihmisten ajattelevat vapaasti ja järkevästi, joten olet eräänlainen tyranni sinäkin. Kukaan järkevä ihminen ei kehtaa väittää argumenttejani huonoiksi.

• palstan seuraamiseen.
        Pentecostal* kirjoitti:

oletat olevan kaikkien oletuksia. Et halua ihmisten ajattelevat vapaasti ja järkevästi, joten olet eräänlainen tyranni sinäkin. Kukaan järkevä ihminen ei kehtaa väittää argumenttejani huonoiksi.

Sinun kirjoituksiasi ei pidä täysipäisinä edes uskonveljesi, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Me atet kyllä pidämme sinusta: sinä annat parhaat naurut.:)

• Pentecostal*
        palstan seuraamiseen. kirjoitti:

Sinun kirjoituksiasi ei pidä täysipäisinä edes uskonveljesi, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Me atet kyllä pidämme sinusta: sinä annat parhaat naurut.:)

Sinä, niinkuin kaikki muutkin ateistit, pelkäätte jokaisen uskovaisen aloitusta tällä palstalla.

• veliseni.
        Pentecostal* kirjoitti:

Sinä, niinkuin kaikki muutkin ateistit, pelkäätte jokaisen uskovaisen aloitusta tällä palstalla.

Toiveajattelua.

• Pentecostal*
        veliseni. kirjoitti:

Toiveajattelua.

tosiasioiden hyväksymistä sellaisenaan.

• Aritta

Mitenkä minä olen saanut ihan päinvastaisen kuvan. Kun alan keskustella uskovaisten kanssa he suuttuvat ja alkavat melkein nimitellä minua esim antikristiksi. Sehän minä tietenkin olen koska olen kristinuskoa vastaan, mutta uskovaisille sana on negatiivisempi.

Olen myös huomannut että monet uskovaiset kuuluvat siihen paatuneiden joukkoon ahdasmielisyyksineen ja ihmisten syrjimisineen.

Ja minä en edes ole ateisti.

• mahtaa olla,

antikristiksi. Muuten miksi olet tällä palstalla kun kerrat kuulut seurakuntaan nimeltä ateismi?

• Pentecostal*

ja ylimielisyyttä myös. Asenteesi taitaa olla kuitenkin sellainen, että yksikään ystävistäsi ei joudu sellaisen kohteeksi.

• Aritta
        mahtaa olla, kirjoitti:

antikristiksi. Muuten miksi olet tällä palstalla kun kerrat kuulut seurakuntaan nimeltä ateismi?

Kirjoitin että en ole ateisti.
        Antikrist = kristinuskoa vastaan, saatana niin kuin uskovaiset sanovat.

• alustuksen?
        Pentecostal* kirjoitti:

ja ylimielisyyttä myös. Asenteesi taitaa olla kuitenkin sellainen, että yksikään ystävistäsi ei joudu sellaisen kohteeksi.

Kun keskustelusta ei näy tulevan mitään. Tiedätkö sinä yleensä mitään tosiasioista? Miksi et argumentoi, niin kuin tosi uskovat tekevät.

Sinä huvitat minua. Ethän vain loukkaantunut?
        Oletko eksyksissä?

• Pentecostal*
        alustuksen? kirjoitti:

Kun keskustelusta ei näy tulevan mitään. Tiedätkö sinä yleensä mitään tosiasioista? Miksi et argumentoi, niin kuin tosi uskovat tekevät.

Sinä huvitat minua. Ethän vain loukkaantunut?
        Oletko eksyksissä?

Minä laadin kaikki aloitukset itse.

• _Domian_

Teidän olisi myös hyvä ymmärtää toisenlaisia näkemyksiä. Ainainen julistuksennne teidän omasta "totuudestanne" on pitemmän päälle rasittavaa. Teiltä puuttuu kyky ymmärtää maailmaa. On selvää, että kristinusko ei koskaan tule olemaan maailman ainoa uskonto. Hyväksykää tosiasiat. Ei ole olemassa
      yhtä ainoaa totuutta, muuta kun elämä ja maailmankaikkeus itse.

Hyväksykää maailma sellaisena kun se on. Ehkä tuolla
      jossain tosiaan on jokin jumala. Onko se sinun jumalasi, hyvä Pentecostal, vai jokin täysin muu, se jää vain nähtäväksi. Tai ehkä ei.

• Pentecostal*

Me ymmärrämme maailmaa kaikkein parhaiten ja kaiken lisäksi olemme rehellisiä. Ymmärrän, että se voi olla kiusallista teidän kannalta, olettehan te aika pahoja ihmisiä.

• Domian
        Pentecostal* kirjoitti:

Me ymmärrämme maailmaa kaikkein parhaiten ja kaiken lisäksi olemme rehellisiä. Ymmärrän, että se voi olla kiusallista teidän kannalta, olettehan te aika pahoja ihmisiä.

Pahoja ihmisiä sen takia, koska emme jaa kanssasi samaa uskoa? Hulluja ajatuksia. Itse en perustaisi elämääni pelkän kirjan varaan...noh tablatkoon kukin tyylillään.

• Pentecostal*
        Domian kirjoitti:

Pahoja ihmisiä sen takia, koska emme jaa kanssasi samaa uskoa? Hulluja ajatuksia. Itse en perustaisi elämääni pelkän kirjan varaan...noh tablatkoon kukin tyylillään.

elämäänne mihinkään. Me perustamme sen Jumalan sanaan ja todellisuuteen, joka aukottomasti tukee Jumalan sanaa.

• on röyhkeä asenne

niin uskovia, Jumalaa kuin uskosta osttomiakin kohtaan. Vain itseään kohtaan hän on armollinen.

Sinä täällä alustuksilla vihaa kylvät. Onko se kristillistä käytöstä. Vai huvitatko muiden kustannuksella itsesäsi, kun päivät päästään täällä roikut puhumasa pehmoisia.

• Pentecostal*

Mikä ihme teitä vaivaa?

• väittää vastaan

ennen sitä sentään poltetiin roviolla, jos sanoi aurinkoa maan keskipisteeksi puhumattakaan siitä, että olisi epäillyt Jumalan olemassaoloa.

Onneksi sivistys ja tiede on murtanut uskonnon ja ajanut sen äärimmäiseen nurkkaan, jossa se saa tukehtua omaan pimeyteensä.

• Pentecostal*

Onko kaikki ihan hyvin?

• sillä tulin
        Pentecostal* kirjoitti:

Onko kaikki ihan hyvin?

uskoon, kun luin kirjoituksesi.

• loveen heti
        sillä tulin kirjoitti:

uskoon, kun luin kirjoituksesi.

kun luin Penten varmat todisteet Jumalasta.

• TOSSA ASIASSA OON IHAN SAMAA MIELTÄ,OON ITSE EVANKELIONUT ATEISTI PALSTALLA,NIIN AINA PALAUTTE ON KIROUKSIA JA HAUKUMISTA

• Pentecostal*

Joo, ei ne muuhun kykene. Ne käyttäytyy kuin hullut kaikki.

• eräsajattelija
        Pentecostal* kirjoitti:

Joo, ei ne muuhun kykene. Ne käyttäytyy kuin hullut kaikki.

-sulle on taas postiakin :-)

• Pentecostal*
        eräsajattelija kirjoitti:

-sulle on taas postiakin :-)

postia. Sano vaan, kuka se saarnaaja on. Tunnen ne kaikki...

• hamtidamti

Ketjun aloittajalla on röyhkeämpi tyyli kuin yhdelläkään ateistilla. Sinä joka olet tietävinäsi totuuden, käyttäydyt itse
      röyhkeästi ja lähimmäisiäsi pilkaten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      409
      3437
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1571
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      85
      1379
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      110
      1377
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1338
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1296
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1199
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1115
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      29
      1007
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      34
      913
    Aihe