Tommonen ois kiikraissa, farkkuna. Oisko kokemuksia tommosesta autosta ja nimenomaan koneesta. Yleensä pögöt on 2,0 HDI koneilla, ainakin mitä myyntilistoja kattoo.
Mua kiinnostaa eniten moottori, joten patonki/grillikioskimiesten kommentteja ei hirveesti tavita, kiitos vaan.
Peugeot 2,2 HDI?
18
8485
Vastaukset
- asentaa..
Kampiakselin hihnapyörät hajoilee vähän väliä.
Myös ohjaustehostimen pumppu on kulutustavaraa.- Persaukinen potkiskelija
Olekkos varma että tuo koskee nimenonomaan ja myös 2,2 HDI konetta?
Tiedän että tota vikaa esiintyy 2,0 HDI vehkeessä, jota on eniten myyty.
Kiva ois kuulla jonkun 2,2 HDI koneella PALJON ajaneen kokemukset. Siis että onko toi vika niinkus vuorenvarmasti alvariinsa edessä, vai onko joku päässyt vaikkapa 300.000 - 400.000 km ILMAN tota vikaa.
Entä korjaus/osakustannukset tos vias?
Kitooos! - kyllä
Persaukinen potkiskelija kirjoitti:
Olekkos varma että tuo koskee nimenonomaan ja myös 2,2 HDI konetta?
Tiedän että tota vikaa esiintyy 2,0 HDI vehkeessä, jota on eniten myyty.
Kiva ois kuulla jonkun 2,2 HDI koneella PALJON ajaneen kokemukset. Siis että onko toi vika niinkus vuorenvarmasti alvariinsa edessä, vai onko joku päässyt vaikkapa 300.000 - 400.000 km ILMAN tota vikaa.
Entä korjaus/osakustannukset tos vias?
Kitooos!kyllä perkele pösö riiselin osaa rakentaa, ainoo paska juttu on hiukkassuodatin, joka pitää joskus vaihtaa en nyt muista vaihtovälejä muuttuu joka vuosi uudemmissa ei tarvi koskee ollenkaan. Ei hajoo hihnapyörät ei. Ainoa pikkuvika on sylinterilohkon halkeaminen moottori korvakkeesta, koneen ja voimansiirron notkahtaminen ja putoaminen auton alle, joka johtaa ajoneuvon hallintakyvyn menettämiseen, kun kone putoaa auton pohjan ja tien väliin yleensä suuressa nopeudessa moottoriteillä tai kurveissa ja tätä kautta vakaviin henkilövahinkoihin. Pikkuvikoja kaikki, ei kannata huolestua pitää vaan vakuutukset kunnossa, yhtä kaikki.
- Noita tiedät, mitäh?
kyllä kirjoitti:
kyllä perkele pösö riiselin osaa rakentaa, ainoo paska juttu on hiukkassuodatin, joka pitää joskus vaihtaa en nyt muista vaihtovälejä muuttuu joka vuosi uudemmissa ei tarvi koskee ollenkaan. Ei hajoo hihnapyörät ei. Ainoa pikkuvika on sylinterilohkon halkeaminen moottori korvakkeesta, koneen ja voimansiirron notkahtaminen ja putoaminen auton alle, joka johtaa ajoneuvon hallintakyvyn menettämiseen, kun kone putoaa auton pohjan ja tien väliin yleensä suuressa nopeudessa moottoriteillä tai kurveissa ja tätä kautta vakaviin henkilövahinkoihin. Pikkuvikoja kaikki, ei kannata huolestua pitää vaan vakuutukset kunnossa, yhtä kaikki.
Montako tuollaista moottorin putoamista tiedät sattuneen 2000 luvun Peugeot 406 2,2 HDI autoille?
Eihän tuollaista uskalla ostaa! Kiitos vinkistä, mutta ihan uteliaisuuden ja yleisen turvallisuuden vuoksi olisi hyvä kuulla paljonko mainitsemiasia tapauksia on ollut.
Kiitos jo etukäteen.
t. Perhettään ajatteleva - Toivo
Persaukinen potkiskelija kirjoitti:
Olekkos varma että tuo koskee nimenonomaan ja myös 2,2 HDI konetta?
Tiedän että tota vikaa esiintyy 2,0 HDI vehkeessä, jota on eniten myyty.
Kiva ois kuulla jonkun 2,2 HDI koneella PALJON ajaneen kokemukset. Siis että onko toi vika niinkus vuorenvarmasti alvariinsa edessä, vai onko joku päässyt vaikkapa 300.000 - 400.000 km ILMAN tota vikaa.
Entä korjaus/osakustannukset tos vias?
Kitooos!Kannattanee vaan pysytellä erillään näistä ranskalaisten tekeleistä.
- Persaukinen potkija
Toivo kirjoitti:
Kannattanee vaan pysytellä erillään näistä ranskalaisten tekeleistä.
Kiitos vaivannäöstäsi. Kaipaan kuitenkin asiatietoa, en ennakkoasenteita enkä yleistyksiä. Itselläni näet on ollut ammattikilvissä ja tosi rankassa jakeluajossa sellainen oiken parjattu Fiat Ducato Maxi Van 2,8 - siis auto jonka pitäisi näiden palstojen mukaan olla todellinen vikapommi.
Hämmästyttävää kyllä ajoimme sillä 300.000 km ilman mitään ongelmia, ja todella rankinta mahdollista ajoa; kaupunkijakelua ja välillä täydellä perävaunumassalla pitkin Eurooppaa.
En siis usko noihin "italaisista/ranskalaisista paras pysyä erossa" juttuihin.
Samassa ajossa esimerkiksi sprintereiden korjauskustannukset olivat moninkertaisia.
Olen kiinnostunut faktasta, aidoista kokemuksista, en essolaisista mielipiteistä, mutta kiitos nyt kuitenkin. - vika
kyllä kirjoitti:
kyllä perkele pösö riiselin osaa rakentaa, ainoo paska juttu on hiukkassuodatin, joka pitää joskus vaihtaa en nyt muista vaihtovälejä muuttuu joka vuosi uudemmissa ei tarvi koskee ollenkaan. Ei hajoo hihnapyörät ei. Ainoa pikkuvika on sylinterilohkon halkeaminen moottori korvakkeesta, koneen ja voimansiirron notkahtaminen ja putoaminen auton alle, joka johtaa ajoneuvon hallintakyvyn menettämiseen, kun kone putoaa auton pohjan ja tien väliin yleensä suuressa nopeudessa moottoriteillä tai kurveissa ja tätä kautta vakaviin henkilövahinkoihin. Pikkuvikoja kaikki, ei kannata huolestua pitää vaan vakuutukset kunnossa, yhtä kaikki.
toi koneen notkahtaminen tai putoaminen. Myös lämmitysjärjestelmässä on vikaa, eli lämppärinkenno rupeaa vuotamaan tai räjähtää päästäen erittäin kuumat jäähdytinesteet ilmanvaihtokanaviin ja sitä kautta ohjaamoon sisään, yleensä matkustajien syliin tai naamalle, tulee noin.8litraa 93 asteista jäähdytinestettä kovalla paineella aiheuttaen erittäin pahoja palovammoja ja jopa kuoleman ohjaamossa oleville. Jos ei kuuma jäähdytineste tapa niin varmasti sen tekee clycolin höyryt, jotka tappaa sisätiloissa olijat varmasti runsaasti hengitettynä.
- Epäillen suhtaudun juttuihisi
vika kirjoitti:
toi koneen notkahtaminen tai putoaminen. Myös lämmitysjärjestelmässä on vikaa, eli lämppärinkenno rupeaa vuotamaan tai räjähtää päästäen erittäin kuumat jäähdytinesteet ilmanvaihtokanaviin ja sitä kautta ohjaamoon sisään, yleensä matkustajien syliin tai naamalle, tulee noin.8litraa 93 asteista jäähdytinestettä kovalla paineella aiheuttaen erittäin pahoja palovammoja ja jopa kuoleman ohjaamossa oleville. Jos ei kuuma jäähdytineste tapa niin varmasti sen tekee clycolin höyryt, jotka tappaa sisätiloissa olijat varmasti runsaasti hengitettynä.
No Sinullahan ihmeelliset jutut on. Mistä moinen? Jos Peugeot dieslinä in todellakin noin tappavan hengenvaarallinen niin miten on mahdollista että a) niitä on maailma pullollaan ja b) Suomessa kuolee liikenneonnettomuuksissa "vain" n. 400 henkeä vuodessa.
Sinun juttujesi pohjalta nähtynä pelkästään pöskuskeja matkustajineen pitäisi vuosittain kuolla enemmän kuin 400.
Oletkos ihan tosissasi, vai oletko jostain katkera? - Rigor Mortis
vika kirjoitti:
toi koneen notkahtaminen tai putoaminen. Myös lämmitysjärjestelmässä on vikaa, eli lämppärinkenno rupeaa vuotamaan tai räjähtää päästäen erittäin kuumat jäähdytinesteet ilmanvaihtokanaviin ja sitä kautta ohjaamoon sisään, yleensä matkustajien syliin tai naamalle, tulee noin.8litraa 93 asteista jäähdytinestettä kovalla paineella aiheuttaen erittäin pahoja palovammoja ja jopa kuoleman ohjaamossa oleville. Jos ei kuuma jäähdytineste tapa niin varmasti sen tekee clycolin höyryt, jotka tappaa sisätiloissa olijat varmasti runsaasti hengitettynä.
Niissä on myös sellaista vikaa ollut että joskus töyssyssä ohjauspörän tanko irtoaa ja lävistää sekä ratin että kuljettajan sydämen. Yleensä takuukorjauksessa tuo ratin asento säädetään uudelleen niin ettei se tanko osoita suoraan kuskin sydämeen vaan lävistää katon, joten ei hätää. Tiedänpähän vaan kun kaverin siskon veljen kaverille kävi näin. Kyseessä oli tosin Mazda merkkinen pakettiauto mutta kyllä se varmasti jotenkin johtui ranskalaisista autoista.
- vika sekin.
Rigor Mortis kirjoitti:
Niissä on myös sellaista vikaa ollut että joskus töyssyssä ohjauspörän tanko irtoaa ja lävistää sekä ratin että kuljettajan sydämen. Yleensä takuukorjauksessa tuo ratin asento säädetään uudelleen niin ettei se tanko osoita suoraan kuskin sydämeen vaan lävistää katon, joten ei hätää. Tiedänpähän vaan kun kaverin siskon veljen kaverille kävi näin. Kyseessä oli tosin Mazda merkkinen pakettiauto mutta kyllä se varmasti jotenkin johtui ranskalaisista autoista.
ohjauspyörän tanko voi irrota, mutta ei mielestäni oo havaittu matstassa, ennemminkin PSA/fiat ja vw transporter pakuissa, varsinkin pösöissä. Kaikissa uusissa peugeot henkilöautoissa on laitettu vuodesta 2002-2006 turvavöiden esikiristin patruunaksi äärettömän tehokas panos, joka räjähtää kolaritilanteessa vetäen turvavöitä sissän päin ja matkustajia penkkiin päin, mutta pösön panos on niin tehokas että vyöt yleensä tunkeutuu matkustajan lihaan, tehden pitkiä ja syviä viiltohaavoja, pysähtyen vasta luuhun tai sitten kun vyö loppuu, miettikää kun vyö loppuu mitä jälkeä auton sisällä on, varsinainen teurastamo. Leijonille ruokaa.
- Miljoonia ajanut
Pösön ( PSA:n) dieselit on hyviä kautta linjan, niillä ajaa puoli miljoonaa helposti kunhan vaihtaa jakohihnan ajallaan. 2.2 kone on yhtä kestävä kuin2.0, minulla on nyt menossa neljäs PSA-koneinen diesel-auto( yhteensä ajanut 1,3 miljoonaa näillä), kaverilla on 370 tuhatta ajettu C5 2.2 koneella, ei mitään murheita.
HDI koneissa oli murheina polttoainepumppu tankissa( Bosch, jos Siemensin laiteet, ei murheita)ja hihnapyörän vulkanointi. Uudemmissa nämä ei vaivaa, ja 2.2 koneissa ei ollenkaan.- Persaukinen potkija
Isot kiitokset asiallisesta ja asiantuntevasta informaatiosta. Mukavaa että joku viitsii nähdä vaivaa ja puhua asiaa!
Kiitti vielä kerran! - 500000tkm
Itellä vasta ajettu karvan alle puoli miljoonaa, joten en vielä pysty kestävyydestä sanomaan mitään. Mutta tosiaan pa-siirtopumppu kerran vaihdettu ja hihnapyörä 2krt. Kyseessä siis 2.0hdi.
- Timo M
500000tkm kirjoitti:
Itellä vasta ajettu karvan alle puoli miljoonaa, joten en vielä pysty kestävyydestä sanomaan mitään. Mutta tosiaan pa-siirtopumppu kerran vaihdettu ja hihnapyörä 2krt. Kyseessä siis 2.0hdi.
Nykyään hihnapyörät ovat jo parempia myös 2.0 Hdi:ssä ja tuotantokauden alkupään autoihin on jo todennäköisesti ehditty huollossa vaihtaa uuden mallinen hihnapyörä.
- Toivo
Miksi pösöjä/sitikoita ei ole esim.poliisin käytössä ollenkaan jos kerran on niin mmaan mainio peli. Luulisi että jos on kestävä ja hyvä ajaa niin olisi. Puhumattakaan jälleenmyyntiarvosta. Suorasuihku dieselitki tuli sitten paljon myöhemmin kuin esim. VW:llä.
- Ratkaisee, ei paremmuus
Eiköhän noihin julkisiin hankintoihin mennä tarjouskilpailun kautta.
Ja se taas tarkoittaa sitä että tarjouksen pyytäjä (esimerkiksi poliisi) asettaa tiettyjä ehtoja, jotka voivat olla muille epäoleellisia mutta esimerkiksi juuri poliisille oleellisia, ja siten hankintapäätäs syntyy vain tietyillä ehdoilla. Asialla ei taida olla kovin paljon tekemistä merkkien paremmuuden kanssa, vaan ennemminkin malliston/hintojen käyttökohtaisen soveltuvuuden kanssa.
Poliisin autokannan mukaan on aika turha ryhtyä paremmuuslistoja laatimaan. Jo niin yksinkertainen asia kuin auton soveltuminen muutostöihin saattaa ratkaista valinnan. Tavallinen kansalainen taas harvemmin ostaa autoa, johon tehdään auton hankintahintaa kalliimmat muutostyöt.
Toisaalta ikävä totuus on että tarjouksen pyytäjä (en toki viittaa poliisiin) voi tarjouspyynnön muotoilulla rajata monet kilpailevat merkit pois kisasta - eli niiden tarjouksia ei edes tutkita.
Muuan tunnettu ja laadukas kotimainen valmistaja myy kaupungeille ja kunnille koneita, aivan hyviä, ei siinä mitään. Koska koneessta on tullut eräänlainen standardi, useimpien julkisten laitosten tarjouspyynnöissä edellytettään tiettyä minimitehoa moottoreilta. Eikä sitä tehoa ole kenenkään muun valmistaja tuotteessa. Siispä tarjouksista käsitellään vain yksi.
Polisiisilla on ollut käytössään niin henkilöauto- kuin pakupuolellakin monia eri merkkejä. Eivätkä ne suinkaan aina ole olleet läheskään markkinoiden parhaita. - väärin
Tiedän ainakin 2kpl 406:ia poliisiautoina! Molemmat siiviliautoja.
T: Molempien takapenkillä istunut - koneet...
Taksina on C5 ainakin aika suosittu, jossa myös dieselkaluston kestävyys on terkeää.
PSA taitaa olla maailman suurin dieselmoottoreiden valmistaja, ja koneet on viimeisintä ja kehittyneintä dieseltekniikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803