Moikka.
On herännyt halu ruveta laajentamaan solmiovarastoa. Onko mitään visiota mikä tällä hetkellä olisi "in" solmioiden ihmeellisessä maailmassa?
Tuntuu että leveyden suhteen solmiot olisivat viime vuosien aikana olleet kapenemaan päin. Aika moni trendikkyyteen satsaava merkki on tuonut normivalikoiman lisäksi ainakin muutamia kuoseja sellaista tosi kapeaa solmiomallia. Ei nyt ihan narusolmioita, mutta kuitenkin sellaisia kahden sormen levyisiä.
Itse olenkin aina vierastanut kovin leveitä kravatteja.
solmiotyyli?
10
1006
Vastaukset
- joliellen
Tosiaan, kapeet solmiot ovat tulossa. Jos käytät sitä nyt olet vähän kuin trendsetterinä, kohta se on jo massaa taas ja virran mukana kulkemista.
Toinen vinkki on käyttää raitaa / ruutua ja muita kuvioita (esim. paisley, argyle jne.) sekaisin. Mitä villimpi yhdistelmä, sitä parempi (esim. solmio ja paidat). Yhdistä tähän kuitenkin siistit yksiväriset byysat ja mahdollisesti bleiseri päälle, niin saa tosi rennon tyylikkään vaikutelman. Vaikka kuviot ovat villejä, niin yhtenäisellä ja soinnikkaalla värityksellä ( muutama reipas väri pienissä määrin kiinnittämään huomiota ja luomaan jännitettä) pystyy kuitenkin välttämään katastrofit. Eli kirkkaita värejä laajoina pintoina kannattaa välttää, sen sijaan esim. solmion raita voisi olla vaikka huutavan oranssi ja muu pukeutuminen sitten maanläheisiä sävyjä.
Mun mielestä solmio saa myös olla sen näköinen että se on hieman hutaisten laitettu ja aavistuksen löysällä (riippuen tietysti dresscodesta, jos sallii tämän).- A.T.
Muuten hyviä vinkkejä, mutta löysä solmu ei ole mielestäni ok, mieluummin kannattaa olla ilman solmiota, jos haluaa olla rennon näköinen. Löyhästi sidottu solmio tekee muuten hyvästäkin pukeutumisesta ruokottoman näköistä.
- A.T.
A.T. kirjoitti:
Muuten hyviä vinkkejä, mutta löysä solmu ei ole mielestäni ok, mieluummin kannattaa olla ilman solmiota, jos haluaa olla rennon näköinen. Löyhästi sidottu solmio tekee muuten hyvästäkin pukeutumisesta ruokottoman näköistä.
Jos joku pitää kauluspaidasta muutamaa nappia auki, niin kannattaa ennemmin olla ilman koko kauluspaitaa.
- A.T.
A.T. kirjoitti:
Jos joku pitää kauluspaidasta muutamaa nappia auki, niin kannattaa ennemmin olla ilman koko kauluspaitaa.
Tuo jälkimmäinen kommentti ei oikein liity asiaan. Mielenkiintoisesti hänellä on aivan samat nimikirjaimet kuin minulla, joka vastasin ensin...
- joliellen
A.T. kirjoitti:
Tuo jälkimmäinen kommentti ei oikein liity asiaan. Mielenkiintoisesti hänellä on aivan samat nimikirjaimet kuin minulla, joka vastasin ensin...
no anyway, löysä solmu ehkä jakaa mielipiteitä, mutta mielestäni (mikäli ei ole tiukkaa etikettiä / dresscodea) se on kiva juttu. Ja löysällä solmulla voidaan tietysti käsittää monia eri tapoja solmia. Löysä solmu voi olla myös erittäin siisti, kuten todella tiukkakin solmu. Vaati vain harjoittelua tehdä siisti, mutta silti löysä / löysähkö solmuke.
Itse olen duunissa paljonkin tekemisissä tyyliasioiden ja miesten pukeutumisen kanssa ja oma mielipiteeni asiasta on, että löysä solmu on kiva. Solmion solimimistapoja on olemassa toistasataa, enkä näkisi syytä miksi jokin toinen tapa olisi parempi kuin toinen. Ranskalainen tietysti on se siistein, helpoin ja turvallisin tapa. - .....
joliellen kirjoitti:
no anyway, löysä solmu ehkä jakaa mielipiteitä, mutta mielestäni (mikäli ei ole tiukkaa etikettiä / dresscodea) se on kiva juttu. Ja löysällä solmulla voidaan tietysti käsittää monia eri tapoja solmia. Löysä solmu voi olla myös erittäin siisti, kuten todella tiukkakin solmu. Vaati vain harjoittelua tehdä siisti, mutta silti löysä / löysähkö solmuke.
Itse olen duunissa paljonkin tekemisissä tyyliasioiden ja miesten pukeutumisen kanssa ja oma mielipiteeni asiasta on, että löysä solmu on kiva. Solmion solimimistapoja on olemassa toistasataa, enkä näkisi syytä miksi jokin toinen tapa olisi parempi kuin toinen. Ranskalainen tietysti on se siistein, helpoin ja turvallisin tapa.En ota kantaa teidän väittelyyn solmujen löysyydestä, mutta tiedätkö ihan oikeasti toistasataa tapaa sitoa kraka?
Harva kun edes tietää mitä tahansa solmuja paria-kolmeakymmentä enempää. - A.T.
..... kirjoitti:
En ota kantaa teidän väittelyyn solmujen löysyydestä, mutta tiedätkö ihan oikeasti toistasataa tapaa sitoa kraka?
Harva kun edes tietää mitä tahansa solmuja paria-kolmeakymmentä enempää.Kannanottoni on klassisen pukeutumisen puolesta, eli kun haluaa olla vakavasti otettava, on huoliteltu olemus (kiristettyine solmuineen) ehdotonta.
Trendit on asia erikseen. Näkeehän sitä smokin takkiakin farkkujen kanssa, sekin on tällä hetkellä in. Eri asia on, onko se tyylikästä.
Solmujen määrästä, kun tietää four-in-handin ja Windsorin solmun, pärjää pitkälle. - JT76
..... kirjoitti:
En ota kantaa teidän väittelyyn solmujen löysyydestä, mutta tiedätkö ihan oikeasti toistasataa tapaa sitoa kraka?
Harva kun edes tietää mitä tahansa solmuja paria-kolmeakymmentä enempää...tuossa kukaan väittänyt tietävänsä toista sataa tapaa solmia solmu, vaan kertoi, että tapoja solmia solmu on toista sataa. Aiheesta on muistaakseni olemassa tutkimus, jossa matemaattisella todistuksella etsittiin kaikki mahdolliset solmut. Hauskaa, joskin sinänsä turhaa, luettavaa.
- joliellen
..... kirjoitti:
Harva kun edes tietää mitä tahansa solmuja paria-kolmeakymmentä enempää.en siis osaa ulkomuistista kuin muutamia solmion solmuja; englantilainen, ranskalainen (puoli-windsor) ja windsor. Lisäksi tietysti plastron, mutta siinähän ei käytetä tavallista solmiota.
Sanoin sen vain osoittaakseni että solmion solmimisessa voi käyttää luovuuttakin. - Raspi
A.T. kirjoitti:
Kannanottoni on klassisen pukeutumisen puolesta, eli kun haluaa olla vakavasti otettava, on huoliteltu olemus (kiristettyine solmuineen) ehdotonta.
Trendit on asia erikseen. Näkeehän sitä smokin takkiakin farkkujen kanssa, sekin on tällä hetkellä in. Eri asia on, onko se tyylikästä.
Solmujen määrästä, kun tietää four-in-handin ja Windsorin solmun, pärjää pitkälle.On eri asia onko solmio vai solmu tiukka.
Solmu voi olla kevyt, kiristämätön, mutta solmio silti vedetty kireälle, kiinni kaulaan.
Minusta juuri näin solmio on parhaan näköinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711470Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211444Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.751137Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771124Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051054En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898