Evosiittiys on uskonto uskontojen joukossa ja ilman suurta sisäistä, henkilökohtaista uskoa evo on yhtä kuin nolla, sitä ei ole. On toki joitain hyvin hataria ja hajanaisia tutkimustuloksia mutta ilman syvää uskoa niiden merkitys on nolla.
Otetaanpa esimerkki: Jos insinööri suunnittelisi ja rakentaja rakentaisi pilvenpiirtäjän yhtä heiveröisillä laskelmilla kuin mihin evo perustuu niin se ei koskaan nousisi perustuksia korkeammalle, se ei saisi edes rakennuslupaa. Jos se jostain syystä saataisiin rakennettua ja se pysyisi jopa pystyssä niin silti yksikään evosiitti ei suostuisi sisään astumaan. Sisään astusi ainoastaan tuo rakennuksen suunnitellut insinööri koska hän USKOISI varauksetta se kestävän pystyssä.
Kaikkien uskontojen luonteeseen kuuluu erottamattomana osana sokea usko oman lahkon ehdottomaan oikeassa olemiseen. Jos lahkolainen ei kokonaan ja täysin rinnoin usko lahkon sanomaan niin hänet pumpsautetaan ulos lahkosta. Näin toimivat kaikki uskonnolliset ryhmittymät, myös evosiittinen seurakunta.
Tällä hetkellä evosiittisessä seurakunnassa ei ole enää ainotakaan kyseenalaistajaa jäljellä, kukaan ei enää esitä kritiikkiä tiedeyhteisön sisällä. Tämä ei johdu siitä, etteikö krittiikkin olisi aihetta ja päteviä syitä vaan siitä, että kaikki kriitikot on erotettu evosiittisestä seurakunnasta.
Evosiittiys on vielä niin nuori ja kypsymätön uskonto, ettei sen edustajat oikein osaa keskustella lahkonsa opeista ja "ehdottomista totuuksista" keskenään kuten osaavat tehdä vanhempien uskontojen kannattajat. Lisäksi evosiittiuskonto herättää epäilyjä myös jäsentensä keskuudessa mutta vain kussakin itsessään ja näistä epäilyistään he vaikenevat koska pelkäävät karkotusta lahkosta.
Näistä ja monista muista syistä vasta lapsen kengissä hoippuvan evosiittiuskonnon hartaat opetuslapset eivät osaa muuta tehdä kuin ivata muita, kilpailevia uskontoja uskoen sen vahvistavan omaa uskonnollista identitettiään ja antavan lisää voimaa uskontonsa leviämiselle.
Se mitä nämä vereksen uskonnon oppilaat eivät ymmärrä on, että yksikään jumalaan uskova, lahkosta tai suunnasta riippumatta ei koskaan käänny evosiittiyteen koska se tarkoittaa jumalansa kieltämistä ja joka jumalan kieltää on äärimmäisen kiusallisessa tilanteessa siinä vaiheessa kun on aika jokaisen meistä vuorollaan seistä luojamme edessä.
Siinä kohtaa jumalaan uskova on levollinen mutta ihmisen itsensä jumalan korvikkeeksi kehittämän uskonnon kannattajat ja jumalan kieltäjät, evosiitit ovat erikoisen hermostuneita.
Vaikka olen mitä melkoisen maallinen ihminen ja syntitaakkakin on vuoren korkuinen eikä ole montaakaan pahuutta mihin en olisi syyllinen niin silti en ole, en milloinkaan kieltänyt jumalaa. Olen tutkinut myös evosiittisen uskonnon lukuja, jakeita ja psalmeja mutta niiden sisältämät "todisteet" ovat saaneet minussa aikaan vain estottomia naurunpurkauksia ja yleistä huvittuneisuutta. Kertaakaan evosiittiys ei ole ollut edes kaukainen vaihtoehto minulle.
Amen!
Mietteitä
14
517
Vastaukset
Varsin hauska trollaus :D
- Laslo Kortto
Sinä voit nähdä sen trollina mutta vain siinä tapauksessa, että kuulut evosiittiseen seurakuntaan.
Minä pidän ko. lahkoa pelkkänä huuhaana eikä mieleni tule koskaan muuttumaan ja sen vuoksi olen 100% varma, että sinun mielesi tulee vielä muuttumaan. Ei varmasti eläissäsi koska uskosi on varmasti vahva mutta tilinteon hetkellä sen vahvuus on nolla. Ja jo vanhuuden saavuttaessasi uskosi lujuus tulee ohenemaan voimakkaasti sitä mukaa kun lähestyy päivä jolloin on aika siirtyä tuonpuoleiseen.
Minun uskoni jumalaan säilyy ja vahvistuu lopuun asti.
Uskonnoissa on tässäkin mielessä selkeitä eroja.
Amen! - AIBr
Laslo Kortto kirjoitti:
Sinä voit nähdä sen trollina mutta vain siinä tapauksessa, että kuulut evosiittiseen seurakuntaan.
Minä pidän ko. lahkoa pelkkänä huuhaana eikä mieleni tule koskaan muuttumaan ja sen vuoksi olen 100% varma, että sinun mielesi tulee vielä muuttumaan. Ei varmasti eläissäsi koska uskosi on varmasti vahva mutta tilinteon hetkellä sen vahvuus on nolla. Ja jo vanhuuden saavuttaessasi uskosi lujuus tulee ohenemaan voimakkaasti sitä mukaa kun lähestyy päivä jolloin on aika siirtyä tuonpuoleiseen.
Minun uskoni jumalaan säilyy ja vahvistuu lopuun asti.
Uskonnoissa on tässäkin mielessä selkeitä eroja.
Amen!Minä olen elävä todiste, että omat uskomukset voivat muuttua. Ennen minä uskoin kirjaimelliseen Jumalaan, mutta useiden vuosien pohdintojen jälkeen, olen joutunut korjaamaan kantaani. Nykyään en enään usko Jumalaan, tai ylipäätään mihinkään yliluonolliseen.
Toinen esimerkki tapaus on löytyy sivulta
http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=21
Tämä tyyppi oli ennen fundamentalisti kristitty ja kreationisti, mutta nykyään hän on evoluutioteorian kannattaja.
On kuitenkin muistettava tieteestä puhuessa koko ajan, että tiede ei väitä uskontojen tapaan antavan mitään absoluuttista totuutta, vaan ainoastaa mielivaltaisen lähellä totuutta olevan likiarvon. Jokainen tieteelisen teorian korvaaminen uudella ja paremmalla teorialla vie ymmärrystämme eteen päin. - Laslo Kortto
AIBr kirjoitti:
Minä olen elävä todiste, että omat uskomukset voivat muuttua. Ennen minä uskoin kirjaimelliseen Jumalaan, mutta useiden vuosien pohdintojen jälkeen, olen joutunut korjaamaan kantaani. Nykyään en enään usko Jumalaan, tai ylipäätään mihinkään yliluonolliseen.
Toinen esimerkki tapaus on löytyy sivulta
http://www.parse-error.com/display_page.php?page_id=21
Tämä tyyppi oli ennen fundamentalisti kristitty ja kreationisti, mutta nykyään hän on evoluutioteorian kannattaja.
On kuitenkin muistettava tieteestä puhuessa koko ajan, että tiede ei väitä uskontojen tapaan antavan mitään absoluuttista totuutta, vaan ainoastaa mielivaltaisen lähellä totuutta olevan likiarvon. Jokainen tieteelisen teorian korvaaminen uudella ja paremmalla teorialla vie ymmärrystämme eteen päin.Sinä siis kiellät Jumalan?
Toivottavasti et joudu katumaan. - AIBr
Laslo Kortto kirjoitti:
Sinä siis kiellät Jumalan?
Toivottavasti et joudu katumaan.En minä suoranaisesti kielä Jumalaa/jumalaa/jumalia/henkiä. Minä en vain usko niihin, enkä etenkään kristilliseen Jumalaan. Koen olevani enemmän agnostisti enkä ateisti, koska minulle on aika samantekevää, onko jossakin jumalaa, vai ei.
Kun puhuit katumisesta, tarkoitit varmaan kadotusta. Noh, minä olen joka tapauksessa sitä mieltä, että ikuinen elämä on kaikista rangaistuksista pahin ja kaikin puolin ikävä asia, ettei se pitkällä juoksulla vaikuta paljonkaan, olenko kuoltuani taivaassa vai helvetissä.
Ja jos itse haluat pelastua kadotukselta, kannattaisi Kublai-kaanin tapaan uskoa useampaan uskontoon samaan aikaan, jolloin pelastumisen todennäköisyys kasvaa. - Laslo Kortto
AIBr kirjoitti:
En minä suoranaisesti kielä Jumalaa/jumalaa/jumalia/henkiä. Minä en vain usko niihin, enkä etenkään kristilliseen Jumalaan. Koen olevani enemmän agnostisti enkä ateisti, koska minulle on aika samantekevää, onko jossakin jumalaa, vai ei.
Kun puhuit katumisesta, tarkoitit varmaan kadotusta. Noh, minä olen joka tapauksessa sitä mieltä, että ikuinen elämä on kaikista rangaistuksista pahin ja kaikin puolin ikävä asia, ettei se pitkällä juoksulla vaikuta paljonkaan, olenko kuoltuani taivaassa vai helvetissä.
Ja jos itse haluat pelastua kadotukselta, kannattaisi Kublai-kaanin tapaan uskoa useampaan uskontoon samaan aikaan, jolloin pelastumisen todennäköisyys kasvaa.""En minä suoranaisesti kielä Jumalaa/jumalaa/jumalia/henkiä.""
Moni muukin evosiitti jättää tavallasi ikäänkuin takaportin auki josko evosiittiys ei sittenkään olisi se kaikista paras tsydeemi. Eipä silti, Jumalan kieltäminen on melkoista riskipeliä koska hän saattaa tulla vastaan jonain hetkenä kun taas evosiittiys antaa ainoastaan vapauden olla uskomatta pystymättä kuitenkaan kumoamaan Jumalan olemassaoloa. Usein sanotaan, ettei evosiitit edes siihen pyri mutta aina välillä evosiittipastoreilta pääsee sammakoita joista käy ilmi pyrkimyksen olevan nimenomaan vain ja ainoastaan jumalan olemassaolon kumoaminen.
En minä kadotusta tarkoittanut vaan sitä hetkeä kun olet jumalasi edessä, joka ei sivummennen sanoen ole evosiitti. Kadotus odottaa suurinta osaa meistäkin jotka muka uskomme jumalaan mutta rikomme silti häntä vastaan jatkuvasti.
Näen itse jotain eroa paratiisin ja helvetin välillä mutta ikuisesta elämästä täällä viheliäisessä maailmassa olen samaa mieltä, se ei olisi palkinto vaan rangaistus.
Kaikissa vanhoissa uskonnoissa on suurinpiirtein samat lähtökohdat. Jumalien luvusta ja profeettojen määrästä sekä nimistä väännetään kättä mutta perustaltaan ne ovat samankaltaisia. - AIBr
Laslo Kortto kirjoitti:
""En minä suoranaisesti kielä Jumalaa/jumalaa/jumalia/henkiä.""
Moni muukin evosiitti jättää tavallasi ikäänkuin takaportin auki josko evosiittiys ei sittenkään olisi se kaikista paras tsydeemi. Eipä silti, Jumalan kieltäminen on melkoista riskipeliä koska hän saattaa tulla vastaan jonain hetkenä kun taas evosiittiys antaa ainoastaan vapauden olla uskomatta pystymättä kuitenkaan kumoamaan Jumalan olemassaoloa. Usein sanotaan, ettei evosiitit edes siihen pyri mutta aina välillä evosiittipastoreilta pääsee sammakoita joista käy ilmi pyrkimyksen olevan nimenomaan vain ja ainoastaan jumalan olemassaolon kumoaminen.
En minä kadotusta tarkoittanut vaan sitä hetkeä kun olet jumalasi edessä, joka ei sivummennen sanoen ole evosiitti. Kadotus odottaa suurinta osaa meistäkin jotka muka uskomme jumalaan mutta rikomme silti häntä vastaan jatkuvasti.
Näen itse jotain eroa paratiisin ja helvetin välillä mutta ikuisesta elämästä täällä viheliäisessä maailmassa olen samaa mieltä, se ei olisi palkinto vaan rangaistus.
Kaikissa vanhoissa uskonnoissa on suurinpiirtein samat lähtökohdat. Jumalien luvusta ja profeettojen määrästä sekä nimistä väännetään kättä mutta perustaltaan ne ovat samankaltaisia."Kaikissa vanhoissa uskonnoissa on suurinpiirtein samat lähtökohdat. Jumalien luvusta ja profeettojen määrästä sekä nimistä väännetään kättä mutta perustaltaan ne ovat samankaltaisia."
Budhalaisuus
Shintolaisuus
Egyptin uskonto/uskonnot
Kreikkalais tarut
Kalevala
Aboriginaalien uskomukset
Ja miksi ihmeessä evoluution kannattajien muka pitäisi olla ateistisia jumalan kieltäjiä:"Moni muukin evosiitti jättää tavallasi ikäänkuin takaportin auki josko evosiittiys ei sittenkään olisi se kaikista paras tsydeemi"
On muistettava, ettei evoluutioteoria anna meille mitään muuta vastausta, kuin lajien syntymisen ja kehittymisen mekanismin ja syyn. Samalla tavalla suhteelisuusteoria ei kerro, pitäisikö auton olla punainen vai sinine, tai, mikä on elämän tarkoitus. Evoluutioteoria on yksinkertaisesti selitysmalli, jonka avulla me voimme ymmärtää luonossa tapahtuvia seikkoja, ja tietyissä rajoissa ennustamaan käyttäytymistä. - Laslo Kortto
AIBr kirjoitti:
"Kaikissa vanhoissa uskonnoissa on suurinpiirtein samat lähtökohdat. Jumalien luvusta ja profeettojen määrästä sekä nimistä väännetään kättä mutta perustaltaan ne ovat samankaltaisia."
Budhalaisuus
Shintolaisuus
Egyptin uskonto/uskonnot
Kreikkalais tarut
Kalevala
Aboriginaalien uskomukset
Ja miksi ihmeessä evoluution kannattajien muka pitäisi olla ateistisia jumalan kieltäjiä:"Moni muukin evosiitti jättää tavallasi ikäänkuin takaportin auki josko evosiittiys ei sittenkään olisi se kaikista paras tsydeemi"
On muistettava, ettei evoluutioteoria anna meille mitään muuta vastausta, kuin lajien syntymisen ja kehittymisen mekanismin ja syyn. Samalla tavalla suhteelisuusteoria ei kerro, pitäisikö auton olla punainen vai sinine, tai, mikä on elämän tarkoitus. Evoluutioteoria on yksinkertaisesti selitysmalli, jonka avulla me voimme ymmärtää luonossa tapahtuvia seikkoja, ja tietyissä rajoissa ennustamaan käyttäytymistä.Niin ja ukko ylijumala.
""Ja miksi ihmeessä evoluution kannattajien muka pitäisi olla ateistisia jumalan kieltäjiä:""
Silloin kun kiellät luomiskeromuksen, kiellät myös jumalan. Et voi palvella kahta herraa, jumalaasi ja evosiittipastoreiden sepittämää tarinaa joka syrjäyttää jumalan.
""On muistettava, ettei evoluutioteoria anna meille mitään muuta vastausta, kuin lajien syntymisen ja kehittymisen mekanismin ja syyn.""
On muistettava että evoluutioteoria ei anna yhtään vastausta mihinkään vaan on lähinnä luokkaa "Koska en usko jumalaan niin voisiko se olla näin". Olet näköjään jo unohtanut vaikka sanaa käytätkin, teoria sanan merkityksen. Niin syvällä olet jo evosiittiytesi suossa.
""Evoluutioteoria on yksinkertaisesti selitysmalli, jonka avulla me voimme ymmärtää luonossa tapahtuvia seikkoja, ja tietyissä rajoissa ennustamaan käyttäytymistä.""
Tämä selitysmalli on se johon evosiittiys perustuu mutta se on vain selitysmalli joka ei välttämättä pidä lainkaan paikkaansa mutta silti sinäkin sokeasti uskot siihen.
Kerroppa miksi sinulla on tarve uskoa evosiittiyteen? Jos et halua uskoa jumalaan niin miksi et voi olla uskomatta mihinkään. Miksi sinä kiihkeästi puolustat jotain tarinaa jonka kokonaisuutta et edes ymmärrä (veikkaan että 99% evosiiteista ei edes ymmärrä mihin on hurahtanut uskomaan). Mikä teki evosiittien opetuksesta niin voimallisen, että sen vuoksi hylkäsit jumalasi? - AIBr
Laslo Kortto kirjoitti:
Niin ja ukko ylijumala.
""Ja miksi ihmeessä evoluution kannattajien muka pitäisi olla ateistisia jumalan kieltäjiä:""
Silloin kun kiellät luomiskeromuksen, kiellät myös jumalan. Et voi palvella kahta herraa, jumalaasi ja evosiittipastoreiden sepittämää tarinaa joka syrjäyttää jumalan.
""On muistettava, ettei evoluutioteoria anna meille mitään muuta vastausta, kuin lajien syntymisen ja kehittymisen mekanismin ja syyn.""
On muistettava että evoluutioteoria ei anna yhtään vastausta mihinkään vaan on lähinnä luokkaa "Koska en usko jumalaan niin voisiko se olla näin". Olet näköjään jo unohtanut vaikka sanaa käytätkin, teoria sanan merkityksen. Niin syvällä olet jo evosiittiytesi suossa.
""Evoluutioteoria on yksinkertaisesti selitysmalli, jonka avulla me voimme ymmärtää luonossa tapahtuvia seikkoja, ja tietyissä rajoissa ennustamaan käyttäytymistä.""
Tämä selitysmalli on se johon evosiittiys perustuu mutta se on vain selitysmalli joka ei välttämättä pidä lainkaan paikkaansa mutta silti sinäkin sokeasti uskot siihen.
Kerroppa miksi sinulla on tarve uskoa evosiittiyteen? Jos et halua uskoa jumalaan niin miksi et voi olla uskomatta mihinkään. Miksi sinä kiihkeästi puolustat jotain tarinaa jonka kokonaisuutta et edes ymmärrä (veikkaan että 99% evosiiteista ei edes ymmärrä mihin on hurahtanut uskomaan). Mikä teki evosiittien opetuksesta niin voimallisen, että sen vuoksi hylkäsit jumalasi?On muistettava kuitenkin, että esim. Charles Darwin itse oli kristitty, joka uskoi Jumalan olemassa oloon. Evoluutioteorian ei ole ristiriidassa kristinopin tai muidenkaan uskontojen kanssa, ja sen on hyväksynyt jo esim. katollinen ja luterialainen kirkko. Ainoat, jotka eivät hyväksy evoluutiota ja muita tieteitä ovat fundamentalistit, jotka olettavat raamatun olevan kokonaan totta, vaikka suurin osa seurakuntalaisista ymmärtävät raamatun kertomukset vertauskuvina.
Ja miksen halua uskoa Jumalaan? Esimerkiksi siksi, että lukiessani raamattua, olen törmänny asioihin, jotka ovat ristiriidassa oman moraalini kanssa, kuten kuoleman tuomiot vaikka minkälaisista rikoksista sekä kansojen eriarvoisuus (juutalaiset valittuna kansana). Löytyy toki muitakin kohtia, mutta nuokin riittävät minulle.
Jos joku väittää, että uusitestamentti korjaa näitä epäkohtia, on muistettava, että itse Jeesus sanoi, ettei hän ole tullut profeettoja ja lakeja kumoamaan.
Jos olet niin tarkka, että tiedon pitää olla aina tarkkaa, miksi kritisoit juuri evoluutioteoriaa, vaikka on olemassa monia muitakin asioita, jotka voitaisiin (ainakin yrittää) kumota. Esimerkiksi 1 1=2 on vain uskomus, jonka kaikki ovat oppineet koulussa. Miksi yritä kumota tätä ateistista väitettä, koska eihän raamatussa sanota niin.
Eikä raamattukaan ole kovin tarkka biologian oppikirja, sillä sielä väitetään jäniksen olevan märehtijä, lepakon lintu ja heinäsirkalla olevan 4 jalkaa.
[""Evoluutioteoria on yksinkertaisesti selitysmalli, jonka avulla me voimme ymmärtää luonossa tapahtuvia seikkoja, ja tietyissä rajoissa ennustamaan käyttäytymistä.""
Tämä selitysmalli on se johon evosiittiys perustuu mutta se on vain selitysmalli joka ei välttämättä pidä lainkaan paikkaansa mutta silti sinäkin sokeasti uskot siihen.]
Pitää vähän korjata väittämääsi: Minä en usko, vaan luotan havaintojen todenperäisyyten, joille paras selitys tällä hetkellä on evoluutioteoria. Mutta jos joku vielä keksii paremman selitysmallin havainnoille, evoluutioteoria lentäisi leppäkeihäänä kaatopaikalle. Tosin viimeisen 140 vuoden aikana ei ole ollut yhtään yhtä kattavaa mallia, paitsi evoluutioteorian erillaiset muunnokset. HOX! Evoluutioteoriakin kehittyy kokoajan paremmin havaintoja selittäväksi, jota ei ole juurikaan tapahdu esim. kreationistien piirissä.
On myös muistettava, että evoluutiteoria kykeneen nykyisellään selittämään kutakuinkin 99% havaituista ilmiöistä. Samaan aikaan kreationismi selittää tasan 0% (jos on eroavia mielipiteitä, anna mieluummin raportti kokeesta ja johtopäätöksistä, äläkä pelkkää omaa sanaa).
Ja jos oma uskosi on kiini raamatun kirjallisesta tulkinnasta, johon kuuluu luomiskertomus ja noin 6000 vuotta vanha maa, miten voit vieläkin uskoa Jumalaan, kun vanhin King clone - kreosootti-pensas Mojaven autiomaassa on n. 11700 vuotta vanha [The Washington Post, December 10, 1984] (lähde:http://personal.inet.fi/koti/kimnice/2d11.htm ja http://en.wikipedia.org/wiki/King_Clone)
Eikö tältä kantilta usko kritinuskon Jumalaan ole kohtalaisen hataralla pohjalla.
- AIBr
"Evoluutioteoria on vain uskonto."
"On kummallista, että uskovaiset kreationistit halveksivat uskomista puhumalla "vain" uskonnosta. Vielä kummallisempaa on väittää tieteellistä teoriaa uskonnoksi. Tietääkseni evoluutioteorian hyväksyminen ei edellytä uskomista ilman todisteita eikä siinä tarvita minkään tai kenenkään korkeammaksi voimaksi katsottavan palvomista.
Tapa väittää jotakin näkemystä uskonnoksi ei ole pelkästään kreationistien virhe. Sitä harrastavat monet muutkin uskovaiset tarkoituksenaan vesittää kaikki uskontokriittiset (todelliset tai luulotellut) ajatukset "vain uskonnoksi", koska näin saadaan myös perustellut ja todistetut näkemykset vedettyä ikään kuin samanarvoisiksi perusteettomien uskomusten kanssa.
Evoluutioteorialla ei ole mitään tekemistä uskonnon kanssa. Evoluutioteoria muuttuu uusien havaintojen myötä, se on osoitettu lukemattomin testein paikkansapitäväksi ja jos löydetään havainto, joka osoittaa sen olevan ristiriidassa todellisuuden kanssa, niin silloin teoria hylätään ja tilalle kehitetään uusi ja parempi. Mitään tällaista ei voi kuvitella tapahtuvaksi uskonnon kohdalla."
Lähde: http://cs.joensuu.fi/~vtenhu/kretsuvastaukset.html- on kuin onkin
""Tapa väittää jotakin näkemystä uskonnoksi ei ole pelkästään kreationistien virhe. Sitä harrastavat monet muutkin uskovaiset tarkoituksenaan vesittää kaikki uskontokriittiset..."
Aivan ja sitä harjoittavat myös evosiittuskovaiset kiihkeästi kuten juuri itse kirjoituksellasi todistit. Koska teillä kuten muillakaan lahkolaisilla ei ole oman uskonne tueksi kuin epämääräisiä ja keksittyjä teorioita te kulutatte kaiken tarmonnen muiden lahkojen ivaamiseen kuvitellen siten parantavanne oman uskontonne asemaa muihin nähden.
Jos sinä tai muut evosiitit olisitte faktoilla vakuutettu ja täysin varmoja evosiittyiden etevämmyydestä muihin nähden niin te ette näkisi vaivaa muiden uskontojen halventamiseksi, ei olisi mitään syytä.
Mutta te olette koko ajan vapaillanne, ettei vain missään kirjoiteta tai sanota mitään mikä asettaa uskontonne epäilyksenaiseksi ja hyökkäätte vihanne koko tarmolla kaikkia vastaan jotka eivät piittaa teidän evoilustanne.
Teillä on oma palsta missä tarinoida uskostanne mutta te ette viihdy siellä vaan päivystätte täällä "satuja ja tarinoita" palstalla pelosta, että joku evoa vähättelevä kirjoitus jää teiltä ivaamatta.
Evo on 100% uskonto siinä kuin kaikki muutkin uskonnot. Ilman uskonnollisuutta evoa ei olisi olemassakaan. - AIBr
on kuin onkin kirjoitti:
""Tapa väittää jotakin näkemystä uskonnoksi ei ole pelkästään kreationistien virhe. Sitä harrastavat monet muutkin uskovaiset tarkoituksenaan vesittää kaikki uskontokriittiset..."
Aivan ja sitä harjoittavat myös evosiittuskovaiset kiihkeästi kuten juuri itse kirjoituksellasi todistit. Koska teillä kuten muillakaan lahkolaisilla ei ole oman uskonne tueksi kuin epämääräisiä ja keksittyjä teorioita te kulutatte kaiken tarmonnen muiden lahkojen ivaamiseen kuvitellen siten parantavanne oman uskontonne asemaa muihin nähden.
Jos sinä tai muut evosiitit olisitte faktoilla vakuutettu ja täysin varmoja evosiittyiden etevämmyydestä muihin nähden niin te ette näkisi vaivaa muiden uskontojen halventamiseksi, ei olisi mitään syytä.
Mutta te olette koko ajan vapaillanne, ettei vain missään kirjoiteta tai sanota mitään mikä asettaa uskontonne epäilyksenaiseksi ja hyökkäätte vihanne koko tarmolla kaikkia vastaan jotka eivät piittaa teidän evoilustanne.
Teillä on oma palsta missä tarinoida uskostanne mutta te ette viihdy siellä vaan päivystätte täällä "satuja ja tarinoita" palstalla pelosta, että joku evoa vähättelevä kirjoitus jää teiltä ivaamatta.
Evo on 100% uskonto siinä kuin kaikki muutkin uskonnot. Ilman uskonnollisuutta evoa ei olisi olemassakaan."Koska teillä kuten muillakaan lahkolaisilla ei ole oman uskonne tueksi kuin epämääräisiä ja keksittyjä teorioita te kulutatte kaiken tarmonnen muiden lahkojen ivaamiseen kuvitellen siten parantavanne oman uskontonne asemaa muihin nähden."
En ole itse koskaan kuulut "evouskovaisten" hyökkäävän uskontojen kimppuun. Epäilemättä "evouskovaiset" hyökkäävät kreationistien väitteitä vastaa, koska he väittävät kreatinismin olevan tieteelisesti todennettu fakta, jota se ei todellakaan ole. Uusien lajien synty taasen on todennettu fakta:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3790531.stm
Jos luomisoppi pysyisi uskonnon tunneilla, eikä yrittäisi kokoajan pyrkiä biologian tunneille, ei evoluutiteorian kannattajilla olisi mitään syytä alakaa kumoamaan väitettä, sillä silloin se ei enään ole pseudotiedettä.
Ja tietenkin pseudotieteitä vastustetaan. Jos niitä ei kyseen alaistettaisi, historian tunneillakin meille opetettaisiin, että holokausti on vain juutalasiten sepittämä valhe, ja juutalaiset olivat salaliitossa Saksaa vastaan, jolloin heidät oli oikein tuhota. - on kuin onkin
AIBr kirjoitti:
"Koska teillä kuten muillakaan lahkolaisilla ei ole oman uskonne tueksi kuin epämääräisiä ja keksittyjä teorioita te kulutatte kaiken tarmonnen muiden lahkojen ivaamiseen kuvitellen siten parantavanne oman uskontonne asemaa muihin nähden."
En ole itse koskaan kuulut "evouskovaisten" hyökkäävän uskontojen kimppuun. Epäilemättä "evouskovaiset" hyökkäävät kreationistien väitteitä vastaa, koska he väittävät kreatinismin olevan tieteelisesti todennettu fakta, jota se ei todellakaan ole. Uusien lajien synty taasen on todennettu fakta:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3790531.stm
Jos luomisoppi pysyisi uskonnon tunneilla, eikä yrittäisi kokoajan pyrkiä biologian tunneille, ei evoluutiteorian kannattajilla olisi mitään syytä alakaa kumoamaan väitettä, sillä silloin se ei enään ole pseudotiedettä.
Ja tietenkin pseudotieteitä vastustetaan. Jos niitä ei kyseen alaistettaisi, historian tunneillakin meille opetettaisiin, että holokausti on vain juutalasiten sepittämä valhe, ja juutalaiset olivat salaliitossa Saksaa vastaan, jolloin heidät oli oikein tuhota.""En ole itse koskaan kuulut "evouskovaisten" hyökkäävän uskontojen kimppuun.""
Et ole sitten lukenut tätäkään palstaa yhtään. - AIBr
on kuin onkin kirjoitti:
""En ole itse koskaan kuulut "evouskovaisten" hyökkäävän uskontojen kimppuun.""
Et ole sitten lukenut tätäkään palstaa yhtään.Ei ole kovin luotettavaa, jos vain väitetään jotain tapahtuneen.
"Meilläkin on takapihalla vaaleanpunainen norsu." Ei tämä kuitenkaan todista mitään.
Pystykkö antamaan minkään laista lähdettä tai todisteita väittämäsi tueksi. Esim. uutista tai artikkelia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t4113262V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!964705Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1194246- 513728
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳573453- 1203397
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul512345- 472329
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul322100On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva151763