Toyota Hiace tyyppiviat?

Karppa

Olen tässä hankkimassa vm88 mallista hiacea bensakoneella. Eli kertokaapa tyyppiviat (Huom ei mututunteella)? Siis mitä kannattaa etsiä ruosteen lisäksi ;). Ruostettahan siittä varmana löytyy ja bensaakin palaa. Myös linkit hiacen tyyppivikoihin ym yms kelpaavat. Autollahan on ajettu n.235tkm. Onko hiacessa muuten ketjulla toteutettu jakopäänhihna? Entä miten dieselöinti onnistuu muutoskatsastuksen lisäksi? Käykö sama vaihdelaatikko? Entä mihin koeajossa kannattaa kiinnittää huomiota?


Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista!

20

12167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japi

      Koneessa on jakohihna.Itellä oli diisseli, siinä meni ohj.tehostimen stefoja.Käsijarru jumitteli.startti hajosi 360tkm. Laturin hiilet meni 370tkm.dieselissä hajosi se haitarikumi jolla ilma tulee putsarilta imusarjaan. moottorin maadoituskaapelikannattaa tuplata. ruostuu...

      • Karppa

        Eli bensakoneessa ja kiisselissä kummassakin on hihnalla toteutettu jakopää? Miten vaihtoväli mahtaa olla? Mitenkäs tuo laatikko mahtaa kestää? Mistä muualta löytyy yllättäviä ruostevikoja kuin ovien helmoista ja peräluukusta? Onko pohja kuinka altis? Entä mitä pohjasta kannattaa tsekata?

        Kiitos japille vastauksesta. Kirjailen noita vikoja ylös ennen kuin lähden autoa töllistelemään =). Ei tarvitse sormi suussa vain potkia renkaita ;).


      • juha
        Karppa kirjoitti:

        Eli bensakoneessa ja kiisselissä kummassakin on hihnalla toteutettu jakopää? Miten vaihtoväli mahtaa olla? Mitenkäs tuo laatikko mahtaa kestää? Mistä muualta löytyy yllättäviä ruostevikoja kuin ovien helmoista ja peräluukusta? Onko pohja kuinka altis? Entä mitä pohjasta kannattaa tsekata?

        Kiitos japille vastauksesta. Kirjailen noita vikoja ylös ennen kuin lähden autoa töllistelemään =). Ei tarvitse sormi suussa vain potkia renkaita ;).

        Vaihtoväli hihnalle on dieselissä 100tkm/4v ja kait sama bensakoneessakin. Mittaristossa (-85) on ainakin merkkivalo joka syttyy muistuttamaan hihnanvaihdosta aina sadantonnin täyttyessä.

        Laatikoista sanotaan että vitosta ei saa käyttää alle 80 km/h nopeuksissa. Alle tuon ei kuulemma laatikon roiskevoitelu ole riittävää ja se saattaa aiheuttaa vaihteistoremontin.

        Pohja ei ole kauheasn altis ruosteelle, ennemminkin takaluukku, lokarinreunat ja takapyöränkotelut. Näitä olen ainakin omassani hitsaillut. Myös ohjaamon mattojen alle kannattaa ehdottomasti katsoa, siellä muhii kosteus lähes poikkeuksetta johtuen auton työkonemaisesta luonteesta (autoon tullaan ja mennään kopistelematta kengistä lumia).

        Jos ostat niin valot kannattaa laittaa ohjausreleen kautta, jos ei jo ole. On muutoin tosi onnettomat saunalyhdyt.


      • Karppa
        juha kirjoitti:

        Vaihtoväli hihnalle on dieselissä 100tkm/4v ja kait sama bensakoneessakin. Mittaristossa (-85) on ainakin merkkivalo joka syttyy muistuttamaan hihnanvaihdosta aina sadantonnin täyttyessä.

        Laatikoista sanotaan että vitosta ei saa käyttää alle 80 km/h nopeuksissa. Alle tuon ei kuulemma laatikon roiskevoitelu ole riittävää ja se saattaa aiheuttaa vaihteistoremontin.

        Pohja ei ole kauheasn altis ruosteelle, ennemminkin takaluukku, lokarinreunat ja takapyöränkotelut. Näitä olen ainakin omassani hitsaillut. Myös ohjaamon mattojen alle kannattaa ehdottomasti katsoa, siellä muhii kosteus lähes poikkeuksetta johtuen auton työkonemaisesta luonteesta (autoon tullaan ja mennään kopistelematta kengistä lumia).

        Jos ostat niin valot kannattaa laittaa ohjausreleen kautta, jos ei jo ole. On muutoin tosi onnettomat saunalyhdyt.

        Niin autohan on katsastettu viime kuussa ilman ongelmia. Mutta noista tiedoista on paljon apua.


      • motti

        bensa hiacesssa ei sitten ole jakohihnaa, eli ei kannata hämmentää varaosakauppiaita viisailla kysymyksillä


      • Karppa
        motti kirjoitti:

        bensa hiacesssa ei sitten ole jakohihnaa, eli ei kannata hämmentää varaosakauppiaita viisailla kysymyksillä

        Kiitos tuosta valottavasta tiedosta. Tärkeä tieto, ettei rupea turhaan hermoilemaan tuon hihnan takia =). Ketjuhan on paljon nerokkaampi keksintö.


      • Motonetistä H4 umpio
        juha kirjoitti:

        Vaihtoväli hihnalle on dieselissä 100tkm/4v ja kait sama bensakoneessakin. Mittaristossa (-85) on ainakin merkkivalo joka syttyy muistuttamaan hihnanvaihdosta aina sadantonnin täyttyessä.

        Laatikoista sanotaan että vitosta ei saa käyttää alle 80 km/h nopeuksissa. Alle tuon ei kuulemma laatikon roiskevoitelu ole riittävää ja se saattaa aiheuttaa vaihteistoremontin.

        Pohja ei ole kauheasn altis ruosteelle, ennemminkin takaluukku, lokarinreunat ja takapyöränkotelut. Näitä olen ainakin omassani hitsaillut. Myös ohjaamon mattojen alle kannattaa ehdottomasti katsoa, siellä muhii kosteus lähes poikkeuksetta johtuen auton työkonemaisesta luonteesta (autoon tullaan ja mennään kopistelematta kengistä lumia).

        Jos ostat niin valot kannattaa laittaa ohjausreleen kautta, jos ei jo ole. On muutoin tosi onnettomat saunalyhdyt.

        .

        Motonetistä ainakin löytyy originaali Koito H4-umpiot uudet

        .


    • Ace

      No tuon ikäisessä Hiacessa ruosteen lisäksi on todennäköisesti kulumisesta johtuvia vikoja: Kardaaniakselin ristinivelet, rattiakselin alapään ristinivel, takajarrut käsijarru.

    • aleksi

      Ruostuvat perkeleet, ja niin, ovat monesti täynnä pahanhajuisia manneja.

      • Karppa

        Jospa olisit edes tutustunut hieman autoon, etkä viitsisi turhaa mussuttaa mutu tunteella. Autohan ruostuu yleensä ennemmin tai myöhemmin. Rasistiset kommentit jätän omaan arvoon!


    • Hannu

      On tuossa kohta vuoden rullannut ongelmitta.
      Kone vaatii (diesel) Säädätystä kun alkaa olemaan jo 400000 KM takana. Perä vonkuu eli laakerit sinne pitäisi uusia ja säätää vetorattaan kulmat.
      Ohjaustehostimesta löytyi pieni vuototippa mutta ei ole vieläkään säiliöstä tyhjentynyt nesteet.
      Pohja ei kovin ruostu eikä minun yksilössä ole kuin helmat ja kaaret mädät. Myöskin takaovi oli rutattu useammasti kuin kerran ja alaosa oli mitä oli...
      Liukuoven laakerit alkaa olemaan vaihtokunnossa.
      Kuskin oven saranat ovat ihmeen hyvät kun vastaavassa corollassa ne lonksuu kuin irti olisi lähdössä ;)
      Tosiaankin hiacen ohjaamon lattia on aina märkä... Johtuu minulla siitä kun se muovikaukalo pakkasella rapsahtaa herkästi halki ja päästää veden sinne. Ohutta kumimattoa koko lattia niin ei pääse vesi enään kenkien kautta.
      Tuulilasi vuotaa, joten ulkokautta silikoonia tiivisteen, pellin ja lasin väliin niin pitäisi auttaa. Kannattaa kiertää koko lasi,
      Puhaltimen nopeudensäätimen vastus palaa herkästi joten se pelittää vain nopeimmalla asteikolla
      sen vastuksen saa iri kun ottaa hansikaslokeron pois ja siinä pitäisi olla aika näkyvillä johtonippu joka menee sinne ilmaputkeen, se on kiinni yhdellä ristipääruuvvilla.
      Mitä nyt kun vain muistaa pestä säännöllisesti, katsoo renkaista ilmat, katsoa öljyt kerran kuussa koneesta ja kovaa ajoa niin pääsee hyvin :)

    • hiazemies

      herätän keskustelun henkiin! hiace is best transportcar in the world!

      • hiio hia see

        Samaa mieltä. Hiace is best transporter world


      • Tota noinni:.
        hiio hia see kirjoitti:

        Samaa mieltä. Hiace is best transporter world

        .

        Koska vm. 89 hiacen pitäisi virallisesti lakata toimimasta

        Nyt on tosin vasta 420 000 km mittarissa

        .


    • miljoona ja 200

      Tuo mittarilukema ei takuulla sitten pidä paikkaansa vaikka mitä silllä sinänsä väliä jos muuten toimii..

      • Saattoi pitääkin:.

        .

        Saattoi se pitääkin paikkansa

        Vuonna 2003

        .


    • Kaikenlaista kysellä

      Tosissasko kyselet? Vanaha hi-ace, saattaapi tuohon ikään olla jo ´tyyppivikoja´.

    • Ei enää haisua

      Mulla ois myynnissä 2004 did, aj. 193000km, eipä kysele kuin tummat ja pitäisi vaihossa ottaa vielä "tosihyvä" 626 maksalaatikko! Vaikea on tämä haisukin myydä, vaikka on kunnossa ja huollettu.

    • Anonyymi

      Serkku kävi katsastamassa Toyota Hiace merkkisen pakettiautonsa ja katsastusmies sanoi että iskunvaimentimet on kunnossa vaikka autolla on ajettu 400000 km ja serkku kysyi kuinka kauan Toyota Hiace merkkisen pakettiauton iskunvaimentimet kestää johon katsastusmies sanoi ”ikuisesti”.

      Ainoastaan iskunvaimentimet kumit serkku vaihtoi Toyota Hiace merkkiseen pakettiautoonsa.

      Seuraavaksi serkku maalauttaa Toyota Hiace merkkisen pakettiautonsa hyvän kaverinsa autokorjaamossa kaverihintaan 470 €. Tuo hinta on sen takia niin alhainen kun heillä on paljon yhteisiä töitä.

      Tiedättekö muuten sitä että Toyota Hiace merkkisen pakettiauton jarrut kestää hämmästyttävän pitkään kun taas monilla muilla pakettiauton jarrutemontteja joutuu tekemään hyvin usein.

    • Anonyymi

      Hiacen tyyppivika on ettei pakoputken painelaakerit kestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      290
      11382
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7030
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      101
      5783
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      41
      5151
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4301
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4009
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3544
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3531
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3055
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3040
    Aihe