Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

vaikka sukuni menetän....

ajattelen vain lapsia....

sukulaiseni vaimo on aivan "himmeli"ei pidä kodista huolta eikä lapsista ja kolmas jo portilla koputtelee.koti on kamalampi kuin sillä siisti ohjelmissa ja ne on lapsettomien koteja...mutta tässä kodissa seassa onnkin lapset.myös äiti kohdistaa lapsiinsa väkivaltaa esim.läpsii nippaa lyö...tukistaa riepottaa jne.mutta ei kuitenkaan HAKKAA kuten itse totesi.olen asiasta sanonut hänelle ja moni muu niin ottaa hirveet pultit, ja haistattaa eikä halua olla tekemisissä.minulle kävi juuri niin kun ehdotin että hakisi kunnalta apua vaikka kodinhoitajan joka auttaa jne.
hän vain "haistatteli"eikä kiinnostanut asia.
joten en jätä asiaa siihen ja pohdin teenkö oikein kun ajattelen lapsia ja teen lastesuojelu ilmoituksen?
vai sukuani ja annan lasten kärsiä!? antakaa neuvoja...tai tiedän oman kantani asiaan mutta onko muilla sama tilanne ollut?! kiitos

8

1905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuiva velli

      Olen ollut itse saman kaltaisessa tilanteessa,yritin puhua muille ns.tervejärkisille sukulaisille tilanteesta koska halusin kuulla muidenkin mielipiteitä mitä pitäisi tehdä ja pitäisikö asiaan puuttua ollenkaan.
      Sain oikeastaan kaikilta vastauksen että älä suotta murehdi toisten asioista,kyllä he itse perheenä asiansa hoitavat.
      Huomasin että aloitteen tekijänä minut leimattiin nipoksi ja vainoharhaiseksi toisten asioihin sekaantujaksi.
      Siispä jätin asian myös siihen,täytyy myöntää että ongelman unohtaminen oli vaikeaa ja asiaa tuli mietittyä aina ennen nukahtamista..

      No,aikaa kului ja niinhän siinä kävi,jostain kautta(ei sukulaisten) oli asia mennyt sossun tietoon ja lasten huostaan otettiin välittömästi.
      Eipähän tarvinnut enää asiaan puuttua.

      Mutta jäin miettimään jos tilanteeseen olisi sukulaisten voimin reakoitua olisiko perhe voitu pelastaa.

      Asioita joihin täytyy olla 100% varmat syyt ennen ilmoituksen tekoa.

      • tiedän 100%

        varmasti että tätä jatkunut kohta 6v....kukaan sukulainen ei uskalla puuttua tilanteeseen ko pelkää että menettää lapset...jne jne...
        tämä tilanne on ihan toivoton....


    • Jos ilmoitat!

      Sehän on päästänsä sekaisin! Lapset pois ja nainen hoitoon! Lapsethan kärsivät pahasti siistittömyydestä ja väkivallasta!
      Oletko puhunut asiasta naisen lapsien kanssa? Kuinka vanhoja ovat? Pieneen lapseen kaikenlainen väkivalta on vaaraksi! Ajattele ihmeessä lapsia ja tee ilmoitus nimettömänä ja ole kuin et tietäisikään asiasta!
      Kyllä taatusti muutkin ovat huomanneet asian!
      Ja vielä haistattelee toisille hyvistä neuvoista, niin on kyllä jo törkeää!

      • ilmoituksen ja

        sosiaali toimisto ei mitenkään vakavana asiaa ottanut.lupasi taas ottaa muijan keskusteluun sinne.no on ollut aikaisemminkin eikä mtn auttanut.puhuu itsensä pois tilanteesta.joten soitin kunnan neuvolaan ja kerroin olevani huolissani lasten hyvinvoinnista.siellä asia otettiin erittäin vakavasti ja joku muukin jo asiasta sinne ilmoitellut...luojalle kiitos....ei lasten tarvitse kärsiä jos vanhemmilla ongelmia.niihin haetaan apua.
        toivotaan että nyt sitä saavat!


    • Välität

      Muistakin kuin itsestäsi, se on jo todella hienoa, toivottavasti perhe saa hyvää apua.

      • niiin että saa

        apua äidille ja lapsille:)myös lasten kasvatukseen ja kodin ylläpitämiseen.ennen kaikkea sihen miten lapsia oikein kasvatetaan:)kun kolmas lapsikin tosiaan jo portilla koputtelee....niin olisi hyvä että apua saavat ja pian:)
        tiedän että tästä asiasta kärsin mutta ei vain voi antaa pienten lasten kärsiä.jos eivät nyt saa apua tai ota vastaan nii ei ne lapset vuosin päästä "kaikilla valoilla ajele" surullista mutta totta.


      • höpötä
        niiin että saa kirjoitti:

        apua äidille ja lapsille:)myös lasten kasvatukseen ja kodin ylläpitämiseen.ennen kaikkea sihen miten lapsia oikein kasvatetaan:)kun kolmas lapsikin tosiaan jo portilla koputtelee....niin olisi hyvä että apua saavat ja pian:)
        tiedän että tästä asiasta kärsin mutta ei vain voi antaa pienten lasten kärsiä.jos eivät nyt saa apua tai ota vastaan nii ei ne lapset vuosin päästä "kaikilla valoilla ajele" surullista mutta totta.

        Mikä on pahin teko tai tapahtuma mitä tuo kertomasi äiti on tehnyt niin että sinä olet omin silmin nähnyt?

        Jos kämppä on siivoton, niin älä lastensuojelua soita paikalle, vaan tarjoa apuasi siivoamiseen. Älä katso päältä ja odottele häneltä käskyjä siivoukseen vaan auta ja käske hänet vaikka hotelliin lepäämään.

        Se on kuules hyvin helppoa huudella sieltä perältä miten toisten ihmisten pitäisi omasta mielestä elää, mutta tilanne voi olla aivan toinen mitä sinä olet nähnyt, vai väitätkö että asut tuommoiset 90% ajastasi heidän luonaan? Sanon sinulle suoraan, että lasten huostaanotto ei todellakaan ole mikään helppo asia, ja sellainen teko voi jopa aiheuttaa sen että myöhemmin lapset eivät "kaikilla valoilla ajele".

        Minua on lyöty, tukistettu ja remmillä sekä vitsalla lyöty niin että verinaarmut on jääneet muistoksi, mutta silti olen oman elämäni hankkinut ja omillani selvinnyt pitäen järkeni ja viisauteni tallella. Enkä kanna kaunaa tai vihaa, koska hekin olivat vain ihmisiä heikkouksineen, aivan samoin kuin minä olen oma itseni, omine heikkouksineen.

        Kyllä, sinä siitä kärsit. Et kärsi ainoastaan äidin vihan, vaan myös lasten vihan. Tukistaminen ja nippaaminen ei ole vielä mitään kovaa väkivaltaa, vaikka minkäänlaista väkivaltaa en missään tapauksessa hyväksykään. Jos äiti kuitenkin huolehtii lapsille ruuan pöytään, tarjoaan suojaa ja rakkauttaan niissä oloissa, eikä nostele lapsia seinälle ja läpsi nyrkillä suoranaisessa vihassaan, niin asiat ovat vielä hyvin. Siivottomissa oloissa sitä on ennenkin asuttu, kunhan olot vain eivät ole vaaralliset.

        Haluatko sinä olla kodinrikkoja vai haluatko sinä olla auttaja?

        Jos haluat olla auttaja, niin ota sanko käteen, täytä se siivousvälineilläsi ja painu oven taakse tarjoamaan apuasi siivoamisessa! Ellei äiti jaksa, tarjoa hänelle lepopäivä ja siivoa yksinäsi. Sinulla sitä virtaa tuntuu kuitenkin riittävän.

        Suursiivous ei ole helppoa aloittaa ja huolehtia yksin kondikseen, jos jaloissa pyörii kaksi lasta ja kolmas on tulossa. Entä missä hänen miehensä on?

        Kysy häneltä haluaako hän puhua jostain asioista? Ehkä hänellä on masennusta ja siksi kodin huoltaminen on käynyt raskaaksi. Syitä tuohon tilanteeseen voi olla monia. Ja sinä tarjoat sitä ainoaa ratkaisua kun sinulla ei ideoita ja ymmärrystä piisaa - lapset pois äitinsä luota ja maailmalle.

        Jos haluat olla kodinrikkoja ja vaikeuksien tuoja, niin painu sitten luuloinesi ja mielikuvinesi viranomaisten puheille. Sen jälkeen saat kyllä nipon maineen loppuelämäksesi, koska sinä sälytät suureen ääneen vastuusi muiden niskoille ja peset kätesi koko jutusta. Sellainen toiminta ei ole kuitenkaan auttajan toimintaa, vaan pelkän viisastelijan!

        Ei siihen ratkaisuun tarvita koko sukua, vaan ainoastaan sinut ja hieman avoimuutta ja ymmärrystä, tukea ja rakkautta tuota äitiä kohtaan.

        Mieti tarkkaan mitä sanoin. Jos otat tämän hyökkäyksenä, niin peli on menetetty. Jos otat tämän rakentavana kritiikkinä ja vinkkinä heidän auttamisekseen, niin ehkäpä taas yksi Suomalainen lähimmäinen pelastuu ja saa onnellisen kodin.

        Älä lannistu vaikka saisit tuolta äidiltä haukkuja ja epäluuloa. Voita hänen luottamuksensa!


      • tehneet....
        höpötä kirjoitti:

        Mikä on pahin teko tai tapahtuma mitä tuo kertomasi äiti on tehnyt niin että sinä olet omin silmin nähnyt?

        Jos kämppä on siivoton, niin älä lastensuojelua soita paikalle, vaan tarjoa apuasi siivoamiseen. Älä katso päältä ja odottele häneltä käskyjä siivoukseen vaan auta ja käske hänet vaikka hotelliin lepäämään.

        Se on kuules hyvin helppoa huudella sieltä perältä miten toisten ihmisten pitäisi omasta mielestä elää, mutta tilanne voi olla aivan toinen mitä sinä olet nähnyt, vai väitätkö että asut tuommoiset 90% ajastasi heidän luonaan? Sanon sinulle suoraan, että lasten huostaanotto ei todellakaan ole mikään helppo asia, ja sellainen teko voi jopa aiheuttaa sen että myöhemmin lapset eivät "kaikilla valoilla ajele".

        Minua on lyöty, tukistettu ja remmillä sekä vitsalla lyöty niin että verinaarmut on jääneet muistoksi, mutta silti olen oman elämäni hankkinut ja omillani selvinnyt pitäen järkeni ja viisauteni tallella. Enkä kanna kaunaa tai vihaa, koska hekin olivat vain ihmisiä heikkouksineen, aivan samoin kuin minä olen oma itseni, omine heikkouksineen.

        Kyllä, sinä siitä kärsit. Et kärsi ainoastaan äidin vihan, vaan myös lasten vihan. Tukistaminen ja nippaaminen ei ole vielä mitään kovaa väkivaltaa, vaikka minkäänlaista väkivaltaa en missään tapauksessa hyväksykään. Jos äiti kuitenkin huolehtii lapsille ruuan pöytään, tarjoaan suojaa ja rakkauttaan niissä oloissa, eikä nostele lapsia seinälle ja läpsi nyrkillä suoranaisessa vihassaan, niin asiat ovat vielä hyvin. Siivottomissa oloissa sitä on ennenkin asuttu, kunhan olot vain eivät ole vaaralliset.

        Haluatko sinä olla kodinrikkoja vai haluatko sinä olla auttaja?

        Jos haluat olla auttaja, niin ota sanko käteen, täytä se siivousvälineilläsi ja painu oven taakse tarjoamaan apuasi siivoamisessa! Ellei äiti jaksa, tarjoa hänelle lepopäivä ja siivoa yksinäsi. Sinulla sitä virtaa tuntuu kuitenkin riittävän.

        Suursiivous ei ole helppoa aloittaa ja huolehtia yksin kondikseen, jos jaloissa pyörii kaksi lasta ja kolmas on tulossa. Entä missä hänen miehensä on?

        Kysy häneltä haluaako hän puhua jostain asioista? Ehkä hänellä on masennusta ja siksi kodin huoltaminen on käynyt raskaaksi. Syitä tuohon tilanteeseen voi olla monia. Ja sinä tarjoat sitä ainoaa ratkaisua kun sinulla ei ideoita ja ymmärrystä piisaa - lapset pois äitinsä luota ja maailmalle.

        Jos haluat olla kodinrikkoja ja vaikeuksien tuoja, niin painu sitten luuloinesi ja mielikuvinesi viranomaisten puheille. Sen jälkeen saat kyllä nipon maineen loppuelämäksesi, koska sinä sälytät suureen ääneen vastuusi muiden niskoille ja peset kätesi koko jutusta. Sellainen toiminta ei ole kuitenkaan auttajan toimintaa, vaan pelkän viisastelijan!

        Ei siihen ratkaisuun tarvita koko sukua, vaan ainoastaan sinut ja hieman avoimuutta ja ymmärrystä, tukea ja rakkautta tuota äitiä kohtaan.

        Mieti tarkkaan mitä sanoin. Jos otat tämän hyökkäyksenä, niin peli on menetetty. Jos otat tämän rakentavana kritiikkinä ja vinkkinä heidän auttamisekseen, niin ehkäpä taas yksi Suomalainen lähimmäinen pelastuu ja saa onnellisen kodin.

        Älä lannistu vaikka saisit tuolta äidiltä haukkuja ja epäluuloa. Voita hänen luottamuksensa!

        on autettu hoitamalla lapsia....siivoamalla koti...neuvoja annettu:)hän vain ei näe ongelmaa.ongelmana ei toki ole likainen sotkuinen koti...vain lasten kohtelu:)ensimmäisenä äiti tarvitsee hoitoa itselleen...kun itsensä hoitaa kuntoon niin loppu menee jo itsestään:)
        millä ihmeellä auttaa ihmistä jos tulee päälle kuin yleinen syyttäjä??!!!!
        me ja minä tiedämme 100%varmuudella mitä siellä tapahtuu.ei minun tarkoitukseni ole huostaanotto vaan apua perheelle joka voidaan vielä pelastaa!!!!!sen kyllä olen maininnut ilmoitusta tehdessäni.ei minua myöskään kiinnosta paljon se äiti minua vihaa...se tekee sitä joka kerta kun yrittää auttavaa kättä antaa...meille kaikille!
        että semmosta...mitä teet jos oot kaiken tehnyt...apu ei kelpaa enäää....haistatellaan ja paetaan paikalta....!kyllä siinä vaiheessa pitäis jo lähi suku puuttua tilanteeseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2328
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      42
      1537
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1467
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      73
      1254
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe