valkoiset läikät hampaissa??

joku

Minulla on valkoisia läikkiä ethampaissa. Niitä esiintyy lähinnä hapaiden päissä. Mistähän ne voisivat johtua? Olen kuullut, että liika fluori voisi aiheuttaa sellaisia, mutta en usko minun kohdalla läikkien johtuvan fluorista.

6

1306

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaan

kiillevaurioita tai liitukariesta, eli alkavia reikiä... Kuinkas hyvin peset hampaas??? =)

• alkavia reikiä.......

mulla on sellaiset ollut jo 35 v ajan ja ei tuu reikiä. Jotain muuta ne ovat.

Tulivat pysyviin hampaisiin melko heti.

n, 42v

• rahikainen

Valkoiset laikut hampaiden kiilteessä saattaa olla kiilteen kehityshäiriö. Sikiöaikana hampaan kiille kehittyy ja jokin saa aikaan häiriön kiilteen muodostuksessa. Olen kuullut että ympäristömyrkyt saattaa olla yksi syy tähän.
      Jos se häiritsee esteettisesti, hampaan voi päällystää hampaan värisellä laminaatilla. Hinta n. 300 euroa kpl.

• läikät etuhampaissa

Ne ovat iän myötä hävinneet, ja hampaat ovat terveet.

Minulle hammaslääkäri sanoi aikoinaan, että syytä läikkiin ei tiedetä, ja hammas voi siitä kohtaa olla herkempi reikiintymään, mutta jos hoitaa hampaansa normaalisti, ovat ne pelkästään esteettinen haitta. Ja enää siis ainakaan minulla eivät edes sitä.

• minn i
        läikät etuhampaissa kirjoitti:

Ne ovat iän myötä hävinneet, ja hampaat ovat terveet.

Minulle hammaslääkäri sanoi aikoinaan, että syytä läikkiin ei tiedetä, ja hammas voi siitä kohtaa olla herkempi reikiintymään, mutta jos hoitaa hampaansa normaalisti, ovat ne pelkästään esteettinen haitta. Ja enää siis ainakaan minulla eivät edes sitä.

minulle hammaslääkäri sanoi, että esim "sopivaan" aikaan syöty antibiottikuuri voi saada aikaan läikkiä hampaissa, ts. lääke on vaikuttanut kehittyvään hampaaseen, kiilteeseen ilmeisesti.

• sonja734842

mull on kans sellany nyt enkä tiiä mitä tehä :(( en haluu yök se näkyyki nii helposti ku hymyilen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      47
      2192
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      191
      2009
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      879
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      45
      857
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      835
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      736
    Aihe