Isokynä: Puhelinlasku on mun

jennaellinoora

heip. mikä se yks sana on dave lindholmin biisissä puhelinlasku on mun? kuulostaa ihan kuin se sanois jotain "etskaa" tms.
"tiedän tiedän tiedän tiedän tiedän, puhelinlasku on mun... 'jatähänseihmesana'..." Ja mitä se tarkottaa?
Anyone?

23

6006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tuu
      • kuullu

joo,oon kuullut sen monroenkin version. ei pöllömpi sekään

• DaavidG

Taitaa olla ihan normaalia davesuomea eli yks kaa

• soitinta

vaan levy löytyy. Muistan miettineeni joskus samaa ja muistaakseni tulleeni siihen tulokseen että Dave sanoo siinä bändinsä jäsenen nimen.

• Mun puhelinlasku

Kertokaa mulle miltä levyiltä nää löytyy. Sekä Daven että Mike Monroen tekeminä siis.
        Oon kiitollinen jo etukäteen, niin hyvältä nää kuullostaa :)

• Tietäjä2

Se sana on "Hitchcock".

• Anonyymi

• saraki

Hei voisiko joku asiantuntija auttaa juuri tämän Daven puhelinlasku on mun biisin kanssa? En keksi mitkä on nuo kaksi-kolme ensimmäistä riviä laulusta kun biisi alkaa sanoilla "washington dc. soitan mihin vaan..." niin mitä lauletaan seuraavaksi Keuruusta(?) jne. ennen kertosäettä? En saa tästä mitään tolkkua :)

Olen tosi kiitollinen vastauksistanne!

Aivan huippubiisi muuten kyseessä, tää ei kulu koskaan!

• Iso Kumi

Miks se sanoo Hitchcock?

• Oomu
        Iso Kumi kirjoitti:

Miks se sanoo Hitchcock?

Jaa-a, sitä pitää kyllä kysyä Davelta itseltään.

• ......
        Oomu kirjoitti:

Jaa-a, sitä pitää kyllä kysyä Davelta itseltään.

Daven mukaan Hitchcock kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin esim. "Ou jee". Kun kysyin herralta mikä se Hitchcock oikein on. Vastaus oli melko Davemainen: Se on kuuluisa englantilainen kirjailija...

• veikkaus
        ...... kirjoitti:

Daven mukaan Hitchcock kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin esim. "Ou jee". Kun kysyin herralta mikä se Hitchcock oikein on. Vastaus oli melko Davemainen: Se on kuuluisa englantilainen kirjailija...

Mä veikkaisin et se sanoo vaa et ykskaaks, mut davemaisee tapaa

• Isopena

Washington D.C., soita mihin vaan
        Keuruu, kyllä kyllä, soita mihin vaan
        Åland, ja ja ja, soita mihin vaan...

• Anonyymi
        ...... kirjoitti:

Hah, hauskaa että löysin tän keskustelun jonka itse olin aloittanut vuosia sitten. Kuuntelin biisin pitkästä aikaa ja nyt mietin, että kuulostaa ihan kuin se sanoisi Hitchcock. Ei sillä, että siinä olis enempää järkeä mutta ainakin se on oikea sana. Kiitti vahvistuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah, hauskaa että löysin tän keskustelun jonka itse olin aloittanut vuosia sitten. Kuuntelin biisin pitkästä aikaa ja nyt mietin, että kuulostaa ihan kuin se sanoisi Hitchcock. Ei sillä, että siinä olis enempää järkeä mutta ainakin se on oikea sana. Kiitti vahvistuksesta.

kyl noi biisientekijät&muusikot yleensä panee tekstit ajatuksen kanssa kokoon. mun pitäs vuan nähä koko kappaleen teksti niin sitten voisin päätellä mistä siinä on kyse eli se kohta mitä ollaan haettu ja sitten vois samalla pohtia koko kappaletta että mistä kyse, mut kun en muista biisin sanoja.... googlettamalla löytyy, mut tosin joskus tulee pettymyksiä että googlettamalla ei löydäkään aina kaikkien biisen sanoituksia.

• Lampleon

Hitchcock

• Lampleon

Siis anto harjotuksissa bändille merkin sävellajin muutoksesta (Lepakon Mustassa salissa) ja kun diggaa Hitchcockin leffoja niin huus sen. Sit se kuulosti Daven mielestä sen verran mageelta ett laulo myös levylle.

• Anonyymi

Eikö esim. Truffaut! olis ollut vielä siistimpi?

• Anonyymi

Isokynä puhuu ja laulaa epäselvästi. Kehitysvammainen tai aina jurrissa?

• Anonyymi

mukavan jankuttava kappale hyvässä mielessä että täsä biisissä ei saman sanan jankuttaminen ala koskaan ärsyttää. Isääni tosin ärsyttää kun sano että ei ymmärrä tota biisii =) XD
      dave kun laulaa niin sanoista on vaikia saada selevää kun sen laulu ei ole niin puhdasoppista eli vaikia kuulla oikein kun laulaa epäselvästi mutta se hänen omintakeinen laulutapa on yks syy miksi ihastuin hänen tuotantoon ja läpikolusin sen kokonaan läpi tässä jokunen aika sitte! Legendaarinen nimi Suamessa.

mä oon myös kuullut että se laulaa "etskaa" mut emmä nyt tiiä mitä se laulaa siinä . Ei mitåän tietoa. Kait googlettamalla jos löytää kappaleen tekstin niin sitte on viisaampi. Joskus vaan ei meinaa kaikkien biisien sanoituksia löytyä netistä. Kerran yritin etsiä hausmyllyn hessu hopo -biisin lyriikoita netistä enkä millään löytänyt kunnes joku kertoi.

• Anonyymi

Hetkinen siis etskaa?? Joo mä tossa aiemmin postasin (ihan äsken postasin) niin tulen nyt uudelleen pohtiin tuota kohtaa joka kuulostaa ihan kuin dave laulaisi "etskaa" niin mä sain ajatuksen että mitä jos se laulaa siinä kohtaa "tsekkaa"

Tsekkaa= tsekata= tarkistaa
      kun se laulaa näin "joo mä tiedän tiedän tiedän puhelinlasku on mun, joo joo mä tiedän... tsekkaa"

oisko noin`? ainaki tuntuis järkeenkäypältä että se menis noin koska tsekkaa on tarkistaa

• Anonyymi

kiitos tiedosta .

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe