Tuota oon kattellu tollasta continentaalia, ja vaikuttais kovinkin mielenkiintoiselta pirssiltä. Luin myös jotain aikaisempia kirjoituksia täältä palstalta, ja muualtakin katellut arvioita. Näiden perusteella ko. autoa on kyllä paljolti enemmän kehuttu kuin moitittu.
Mitenkähän mahtaa tänä päivänä olla tuo varaosien saanti ko. autoon täällä Suomenniemellä? Tai korjaajat? Kiinnostaisi myös tietää, että jos on kokemuksia tai huhuja, niin kertokaa millainen auto continental mahtaa olla Suomen talvessa (kaikinpuolin)?. Auto tulisi ehkä lähinnä arkipäiväiseen käyttöön. Lopuksi tietysti vielä jotain viitteitä auton kulutuksesta olisi kiva saada; vie kai se tietysti enemmän kuin joku litranen micra, mutta eihän se mikään auto olekaan ;)
Kaikki muukin ko. autoon liittyvä informaatio otetaan mielellään vastaan. Kiitos jo näin etukäteen!
lincoln continental (1995-1997)
17
2026
Vastaukset
- ulkomailta?
Oot autoa kattomassa? Tiedän useimpien Suomen yksilöiden historian kun olen ne tänne tuottanut.
- linkolni
...kunhan vaan hyvä yksilö on. Ajankohtaista auton osto on tod. näk. tuossa kesän tienoilla. Olisin tällä hetkellä enemmän kiinnostunut yleisesti ko. autoon liittyvistä ominaisuuksista ja kokemuksista...
- ajaa
linkolni kirjoitti:
...kunhan vaan hyvä yksilö on. Ajankohtaista auton osto on tod. näk. tuossa kesän tienoilla. Olisin tällä hetkellä enemmän kiinnostunut yleisesti ko. autoon liittyvistä ominaisuuksista ja kokemuksista...
mahtava auto ajaa,ei voi verratakkaan mitään uutta isoa Volvoa niihin kyyteihin jonka 4,6 litrainen alumiini 32-valve V8 takaa. Kiva muotoilu,erinomaiset tilat,täydellinen varustus,siis täydellinen(ja Lincolnissa se on eri asia kuin missään eurossa nimittäin). Vain jenkki osaa tehdä sellaista luxusta ja ajomukavuutta mitä auto tarjoaa kuskille ja matkustajille. Kulutus itellä pyöri siinä 10,7-11,5 välillä. Talvella litra lisää. Ja nuo ovat todelliset kulutukset,ei paha 194kW V8:lle jossa voimaa on joka kierroksella.
Miinuksia mitä itse huomasin(auto oli minulla 60 tkm ajan):
-etuveto(noin tehokas kone laittaa pedaalipohjaan lyötynä vielä 100 km/h vauhdissa sen verran voimakkaan työnnön että etupää vetelee alla,mielestäni näin tehokkaan kuuluisi olla takaveto).
-osia vaikea saada Suomessa(auto kivitila hoitaa Fomocon osat,itse toin jenkeistä aina osia mukana kun siellä reissasin niin on halvempaa huoltaa kuin japsinormiautoja).
-Vaihteisto ei oikein kestä(omaan yksilöön vaihdettu Ruotsissa aikanaan uusi vaihteisto kun oli Saksassa vähän kaasuteltu liikoja,tosin paukkuvat Saksassa muidenkin merkkien vaihteistot kun ajavat hullut koko ajan kaasupohjassa kylmilläkin koneilla)
-Liikaa elektroniikkaa(onhan ne sinänsä kivoja heepelitä sähkökompassista alustan muistiasetuksiin jokaiselle kuljettajalle erikseen),mutta särkyessään ovat aika kallista tavaraa sitten korjata. Mutta se kuuluu nykyautoihin ikävä kyllä tämä että sähköjohtoa on kilometrikaupalla ja autoa ei voi korjata kuin tökkäämällä tietokoneen piuhan kiinni autoon ensin.. - linkolni
ajaa kirjoitti:
mahtava auto ajaa,ei voi verratakkaan mitään uutta isoa Volvoa niihin kyyteihin jonka 4,6 litrainen alumiini 32-valve V8 takaa. Kiva muotoilu,erinomaiset tilat,täydellinen varustus,siis täydellinen(ja Lincolnissa se on eri asia kuin missään eurossa nimittäin). Vain jenkki osaa tehdä sellaista luxusta ja ajomukavuutta mitä auto tarjoaa kuskille ja matkustajille. Kulutus itellä pyöri siinä 10,7-11,5 välillä. Talvella litra lisää. Ja nuo ovat todelliset kulutukset,ei paha 194kW V8:lle jossa voimaa on joka kierroksella.
Miinuksia mitä itse huomasin(auto oli minulla 60 tkm ajan):
-etuveto(noin tehokas kone laittaa pedaalipohjaan lyötynä vielä 100 km/h vauhdissa sen verran voimakkaan työnnön että etupää vetelee alla,mielestäni näin tehokkaan kuuluisi olla takaveto).
-osia vaikea saada Suomessa(auto kivitila hoitaa Fomocon osat,itse toin jenkeistä aina osia mukana kun siellä reissasin niin on halvempaa huoltaa kuin japsinormiautoja).
-Vaihteisto ei oikein kestä(omaan yksilöön vaihdettu Ruotsissa aikanaan uusi vaihteisto kun oli Saksassa vähän kaasuteltu liikoja,tosin paukkuvat Saksassa muidenkin merkkien vaihteistot kun ajavat hullut koko ajan kaasupohjassa kylmilläkin koneilla)
-Liikaa elektroniikkaa(onhan ne sinänsä kivoja heepelitä sähkökompassista alustan muistiasetuksiin jokaiselle kuljettajalle erikseen),mutta särkyessään ovat aika kallista tavaraa sitten korjata. Mutta se kuuluu nykyautoihin ikävä kyllä tämä että sähköjohtoa on kilometrikaupalla ja autoa ei voi korjata kuin tökkäämällä tietokoneen piuhan kiinni autoon ensin..Kiitos vastauksesta!
Kysyisin vielä, että onko toi ilmoittamasi kulutus ihan keskikulutus (eli minkälaista ajoa pääasiassa)?
Ja myös auton talviominaisuuksista olisi kiva kuulla tarkemmin (lämmitys, pito(liukkaus), elektroniikka).
Olen samaa mieltä, että auto saisi noilla tehoilla (ja yleensäkin) olla takavetoinen. Mutta kai tolla etuvedollakin pärjää. Kulutus tuntuisi aika sopivalta; tällä hetkellä itsellä ajossa 2,3 ford scorpio, jonka kulutus on saman verran (11-13 litraa/100km). Ja onhan noi nyt aika eri autoja, vaikka foorteja kummatkin :)
Toi vaihteisto on tietysti vähän huono juttu jos ei kestä... Mites ton suuren elektroniikkamäärän kanssa; oliko itselläsi miten paljon ongelmia ko. asian suhteen? Edelleen kuka noita elektroniikkavikoja sitten Suomessa korjaa, kun vaatis pelit ja vehkeet etc.? - jepjep.
linkolni kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Kysyisin vielä, että onko toi ilmoittamasi kulutus ihan keskikulutus (eli minkälaista ajoa pääasiassa)?
Ja myös auton talviominaisuuksista olisi kiva kuulla tarkemmin (lämmitys, pito(liukkaus), elektroniikka).
Olen samaa mieltä, että auto saisi noilla tehoilla (ja yleensäkin) olla takavetoinen. Mutta kai tolla etuvedollakin pärjää. Kulutus tuntuisi aika sopivalta; tällä hetkellä itsellä ajossa 2,3 ford scorpio, jonka kulutus on saman verran (11-13 litraa/100km). Ja onhan noi nyt aika eri autoja, vaikka foorteja kummatkin :)
Toi vaihteisto on tietysti vähän huono juttu jos ei kestä... Mites ton suuren elektroniikkamäärän kanssa; oliko itselläsi miten paljon ongelmia ko. asian suhteen? Edelleen kuka noita elektroniikkavikoja sitten Suomessa korjaa, kun vaatis pelit ja vehkeet etc.?Yhden miinuksen lisään vielä: ilmaiskarit,eli pehmeä kyyti johtuu sellaisista ilmapusseilla varustetuista iskareista joihin säkhömoottorilla auton tietokone pumppaa ilmaa vauhdin ja alustan kovuuden ja kuskin ajotavan perusteella. Niin nuo iskarit lienevät aika kalliita Suomesta ostettuna,luulisin. Siis haluan nyt vielä sanoa että Lincoln on ollut paras auto jonka olen omistaunut(nyt työpaikan autoedun takia pakko ajaa audilla) vaikka vikoja listasinkin. Aivan loistavaa kyytiä,se on pakko itse kokea että sen tajuaa. Siinä on sekoitettu parhaat puolet eurotekniikasta(moniventtiilirakenne,tehokkaat isot levyjarrut,ergonomia,tarvittaessa tiukkakin alusta=se on muuten halutessa itse portaittain napista säädettävissä oleva alusta jos et tiennyt,pieni kulutus,eikö aivan laivamainen koko vaikka tilava auto onkin) amerikkalaiseen mukavuuteen,varusteluun,riittävän dollarihymymäiseen,tilaan ja massasta erottavaan ulkonäköön.
Etuvetona ja TC:llä varustettuna liukkaalla erinomainen pito painava auto kun on vieläpä. Ikinä ei ollut kiinnijäämisongelmia. Lämpiää tehokkaasti,tuo automaatti-ilmastointi ajaa asian tehokkaasti kumpaankin suuntaan. Eikä siitä elektroniikasta harmia ollut kovin paljoa tuona aikanakaan, lähinnä sitä että kylmänä päivänä saattoi herjata ajotietokoneeseen "ride control" koska alustan itseään säätävät ilmaiskarit olivat jäässä mutta senkin ilmoituksen sai resetillä pois. Muistaakseni kaikki varusteet toimivat vaikka auto oli jo silloin "aika vanha" kun sillä ajoin,mutta joskushan ne johdot ja anturit pitää vaihtaa sitten,toisaalta kuten sanoin sama "muotisuuntaus"koskee kaikkia uudemman tekniikan autoja käytettynä ostettaessa.
Tosiaan älä kulutusta pelkää,se on yleensä kateellisten persaukisten ladoilla ajavien suusta tullut se puhe "jos auto on jenkki se vie sikana",ne jotka näillä ovat ajaneet tietävät miten asia oikeasti on.Eli aika harvat! Kyllä minäkin yllätyin kun tuon kokoinen auto vie V8:lla vähemmän kuin automaatti isokorinen Volvofarmari,ja kyyti on vähän "eriluokkaa", se on ihan siitä kun Lincolnin kone ei tarvitse Suomen nopeusoloissa koskaan edes 2000 kierrosta ja silti mennään rivakasti,se vääntö ja teho on uskomaton kokemus pehmeästi vaihtavan laatikon kanssa..
Eikä vaihteisto ollut kuin minun autossani korjattu aikanaan, ilmeisesti johtuen juuri tuosta Saksassa tapahtuneesta huollon laiminlyönneistä ja kovasta huudattamisesta,kyllä sen pitäisi kuitenkin kestää mitä USA-foorumeita olen lukenut. Kuten sanottua,Suomi on täynnä usa-huoltoja ja he kyllä osaavat autoa huoltaa,Autokivitilalta saat osia ihan perusautomerkkien hintaankin,ei sitä kannata pelätä.
On melkein surkuhupaisaa kuinka ihmiset ovat valmiita maksamaan vaikka 60 000 euroa jostain V6 -taksiluokan MB:stä uutena,lähes pilkkahintaan siihen verrattuna saisi 5 kertaa paremmat kyydit tarjoavan,joskin käytetyn toki, oikeasti luxusluokan auton..Kuten sanottua,tässä maassa harva tietää tämän luokan autoista mitään ja vierastavat niitä aivan turhaan.
Itse hommaan tuollaisen vähän uudemman Linksun muuttoautona vaimon kautta ensi kesänä,harkinnassa on vielä onko se 2000-luvun Continental vai LS. Voisin valita muunkin merkin(jenkeissä kun bemut ja mersut ja muutkin ovat ilman veroakin halvempia kuin täällä taxfreenä..)mutta kokemuksesta tiedän että parasta kyytiä saan Lincolnissa.Kysy ihmeessä lisää jos voin auttaa? - siitä vielä
jepjep. kirjoitti:
Yhden miinuksen lisään vielä: ilmaiskarit,eli pehmeä kyyti johtuu sellaisista ilmapusseilla varustetuista iskareista joihin säkhömoottorilla auton tietokone pumppaa ilmaa vauhdin ja alustan kovuuden ja kuskin ajotavan perusteella. Niin nuo iskarit lienevät aika kalliita Suomesta ostettuna,luulisin. Siis haluan nyt vielä sanoa että Lincoln on ollut paras auto jonka olen omistaunut(nyt työpaikan autoedun takia pakko ajaa audilla) vaikka vikoja listasinkin. Aivan loistavaa kyytiä,se on pakko itse kokea että sen tajuaa. Siinä on sekoitettu parhaat puolet eurotekniikasta(moniventtiilirakenne,tehokkaat isot levyjarrut,ergonomia,tarvittaessa tiukkakin alusta=se on muuten halutessa itse portaittain napista säädettävissä oleva alusta jos et tiennyt,pieni kulutus,eikö aivan laivamainen koko vaikka tilava auto onkin) amerikkalaiseen mukavuuteen,varusteluun,riittävän dollarihymymäiseen,tilaan ja massasta erottavaan ulkonäköön.
Etuvetona ja TC:llä varustettuna liukkaalla erinomainen pito painava auto kun on vieläpä. Ikinä ei ollut kiinnijäämisongelmia. Lämpiää tehokkaasti,tuo automaatti-ilmastointi ajaa asian tehokkaasti kumpaankin suuntaan. Eikä siitä elektroniikasta harmia ollut kovin paljoa tuona aikanakaan, lähinnä sitä että kylmänä päivänä saattoi herjata ajotietokoneeseen "ride control" koska alustan itseään säätävät ilmaiskarit olivat jäässä mutta senkin ilmoituksen sai resetillä pois. Muistaakseni kaikki varusteet toimivat vaikka auto oli jo silloin "aika vanha" kun sillä ajoin,mutta joskushan ne johdot ja anturit pitää vaihtaa sitten,toisaalta kuten sanoin sama "muotisuuntaus"koskee kaikkia uudemman tekniikan autoja käytettynä ostettaessa.
Tosiaan älä kulutusta pelkää,se on yleensä kateellisten persaukisten ladoilla ajavien suusta tullut se puhe "jos auto on jenkki se vie sikana",ne jotka näillä ovat ajaneet tietävät miten asia oikeasti on.Eli aika harvat! Kyllä minäkin yllätyin kun tuon kokoinen auto vie V8:lla vähemmän kuin automaatti isokorinen Volvofarmari,ja kyyti on vähän "eriluokkaa", se on ihan siitä kun Lincolnin kone ei tarvitse Suomen nopeusoloissa koskaan edes 2000 kierrosta ja silti mennään rivakasti,se vääntö ja teho on uskomaton kokemus pehmeästi vaihtavan laatikon kanssa..
Eikä vaihteisto ollut kuin minun autossani korjattu aikanaan, ilmeisesti johtuen juuri tuosta Saksassa tapahtuneesta huollon laiminlyönneistä ja kovasta huudattamisesta,kyllä sen pitäisi kuitenkin kestää mitä USA-foorumeita olen lukenut. Kuten sanottua,Suomi on täynnä usa-huoltoja ja he kyllä osaavat autoa huoltaa,Autokivitilalta saat osia ihan perusautomerkkien hintaankin,ei sitä kannata pelätä.
On melkein surkuhupaisaa kuinka ihmiset ovat valmiita maksamaan vaikka 60 000 euroa jostain V6 -taksiluokan MB:stä uutena,lähes pilkkahintaan siihen verrattuna saisi 5 kertaa paremmat kyydit tarjoavan,joskin käytetyn toki, oikeasti luxusluokan auton..Kuten sanottua,tässä maassa harva tietää tämän luokan autoista mitään ja vierastavat niitä aivan turhaan.
Itse hommaan tuollaisen vähän uudemman Linksun muuttoautona vaimon kautta ensi kesänä,harkinnassa on vielä onko se 2000-luvun Continental vai LS. Voisin valita muunkin merkin(jenkeissä kun bemut ja mersut ja muutkin ovat ilman veroakin halvempia kuin täällä taxfreenä..)mutta kokemuksesta tiedän että parasta kyytiä saan Lincolnissa.Kysy ihmeessä lisää jos voin auttaa?ajo oli aikalailla fifty fifty kaupunkiajoa ja moottoritieajoa,eli työmatkaani. Ei tota Linksua saanut viemään edes 13:sta alkavia lukemia edes yrittämällä,paras kellotus taisi olla 12,9 kun tuli pyörittyä talvella pakkasaamuina lyhyttä matkaa kaupungissa edes takaisin. Moottoritiellä muistaakseni näytti hetkelliseksi kulutukseksi 7,5 litraa,kone kun ei tarvitse kierroksia yhtään verrattuna johonkin pienempi moottoriseen kippoon. Uskomattoman pieniruokainen auto tehoisekseen.
- oikeasti
ajaa kirjoitti:
mahtava auto ajaa,ei voi verratakkaan mitään uutta isoa Volvoa niihin kyyteihin jonka 4,6 litrainen alumiini 32-valve V8 takaa. Kiva muotoilu,erinomaiset tilat,täydellinen varustus,siis täydellinen(ja Lincolnissa se on eri asia kuin missään eurossa nimittäin). Vain jenkki osaa tehdä sellaista luxusta ja ajomukavuutta mitä auto tarjoaa kuskille ja matkustajille. Kulutus itellä pyöri siinä 10,7-11,5 välillä. Talvella litra lisää. Ja nuo ovat todelliset kulutukset,ei paha 194kW V8:lle jossa voimaa on joka kierroksella.
Miinuksia mitä itse huomasin(auto oli minulla 60 tkm ajan):
-etuveto(noin tehokas kone laittaa pedaalipohjaan lyötynä vielä 100 km/h vauhdissa sen verran voimakkaan työnnön että etupää vetelee alla,mielestäni näin tehokkaan kuuluisi olla takaveto).
-osia vaikea saada Suomessa(auto kivitila hoitaa Fomocon osat,itse toin jenkeistä aina osia mukana kun siellä reissasin niin on halvempaa huoltaa kuin japsinormiautoja).
-Vaihteisto ei oikein kestä(omaan yksilöön vaihdettu Ruotsissa aikanaan uusi vaihteisto kun oli Saksassa vähän kaasuteltu liikoja,tosin paukkuvat Saksassa muidenkin merkkien vaihteistot kun ajavat hullut koko ajan kaasupohjassa kylmilläkin koneilla)
-Liikaa elektroniikkaa(onhan ne sinänsä kivoja heepelitä sähkökompassista alustan muistiasetuksiin jokaiselle kuljettajalle erikseen),mutta särkyessään ovat aika kallista tavaraa sitten korjata. Mutta se kuuluu nykyautoihin ikävä kyllä tämä että sähköjohtoa on kilometrikaupalla ja autoa ei voi korjata kuin tökkäämällä tietokoneen piuhan kiinni autoon ensin.."ei voi verratakkaan mitään uutta isoa Volvoa"
Ei todellakaan, hinnat ovat USA: ssa aivan toista luokkaa. Volvoa pidetaan premium-luokan autona ja koyhilla sitten on noita lincolneja ja kaikkein koyhimmilla jotain chevyja ja jeeppeja. Olen itse havainnut paljon continentaleja nk trailer parkkien ohi ajaessani.
"Liikaa elektroniikkaa"
Tuon voisi sanoa jostain uudemmasta Ladasta. Jossain BMW 750: ssa tai Lexus 470: ssa on n 10 kertaa enemman liikaa elektroniikkaa mutta niissa se toimii. Juuri siksi niista maksetaan vanhanakin korkeita hintoja.
Loppujen lopuksi on kyse siita mihin on varaa. Korkeaa laatua ei saa halvalla. Lincoln on halpa, paitsi jossain keha 3: n sports car palatsissa :) - Koska?
ajaa kirjoitti:
mahtava auto ajaa,ei voi verratakkaan mitään uutta isoa Volvoa niihin kyyteihin jonka 4,6 litrainen alumiini 32-valve V8 takaa. Kiva muotoilu,erinomaiset tilat,täydellinen varustus,siis täydellinen(ja Lincolnissa se on eri asia kuin missään eurossa nimittäin). Vain jenkki osaa tehdä sellaista luxusta ja ajomukavuutta mitä auto tarjoaa kuskille ja matkustajille. Kulutus itellä pyöri siinä 10,7-11,5 välillä. Talvella litra lisää. Ja nuo ovat todelliset kulutukset,ei paha 194kW V8:lle jossa voimaa on joka kierroksella.
Miinuksia mitä itse huomasin(auto oli minulla 60 tkm ajan):
-etuveto(noin tehokas kone laittaa pedaalipohjaan lyötynä vielä 100 km/h vauhdissa sen verran voimakkaan työnnön että etupää vetelee alla,mielestäni näin tehokkaan kuuluisi olla takaveto).
-osia vaikea saada Suomessa(auto kivitila hoitaa Fomocon osat,itse toin jenkeistä aina osia mukana kun siellä reissasin niin on halvempaa huoltaa kuin japsinormiautoja).
-Vaihteisto ei oikein kestä(omaan yksilöön vaihdettu Ruotsissa aikanaan uusi vaihteisto kun oli Saksassa vähän kaasuteltu liikoja,tosin paukkuvat Saksassa muidenkin merkkien vaihteistot kun ajavat hullut koko ajan kaasupohjassa kylmilläkin koneilla)
-Liikaa elektroniikkaa(onhan ne sinänsä kivoja heepelitä sähkökompassista alustan muistiasetuksiin jokaiselle kuljettajalle erikseen),mutta särkyessään ovat aika kallista tavaraa sitten korjata. Mutta se kuuluu nykyautoihin ikävä kyllä tämä että sähköjohtoa on kilometrikaupalla ja autoa ei voi korjata kuin tökkäämällä tietokoneen piuhan kiinni autoon ensin..Koskas Lincoln on muuttunut etuvedoksi? Nettiautossa olevat 1999- ja 2000-malliset ovat kaikki takavetoja.
Ei jenkkiä kannata pelätä. Itsellä on nyt toinen jenkki peräkkäin menossa käyttöautona, vaikka siinä ei olekaan kuin V6. Menee maantiellä kevyesti 7,5 litralla ja on mukava. - alkuperäinen vastaaja
oikeasti kirjoitti:
"ei voi verratakkaan mitään uutta isoa Volvoa"
Ei todellakaan, hinnat ovat USA: ssa aivan toista luokkaa. Volvoa pidetaan premium-luokan autona ja koyhilla sitten on noita lincolneja ja kaikkein koyhimmilla jotain chevyja ja jeeppeja. Olen itse havainnut paljon continentaleja nk trailer parkkien ohi ajaessani.
"Liikaa elektroniikkaa"
Tuon voisi sanoa jostain uudemmasta Ladasta. Jossain BMW 750: ssa tai Lexus 470: ssa on n 10 kertaa enemman liikaa elektroniikkaa mutta niissa se toimii. Juuri siksi niista maksetaan vanhanakin korkeita hintoja.
Loppujen lopuksi on kyse siita mihin on varaa. Korkeaa laatua ei saa halvalla. Lincoln on halpa, paitsi jossain keha 3: n sports car palatsissa :)Näistä autoista eivät tiedä mitään juuri ne jotka hanakakoimmin niitä kommentoivat tälläsilläkin palstoilla,yllä hyvä esimerkki.
Eli kun se oma Volvo v70 muuttuukin yhtäkkiä edustusautoksi kun silmät laitetaan kiinni..
Kommenttina hänelle pari juttua:
Suomessa Cadillac Fleetwoodit (LT1-aikaiser) maksoivat hinnat alkaen 770 000(yli 100 000 euroa) markkaa kun samaan aikaan hienoimmat Volvot (960) maksoi 300 000 markkaa. Lincolnia ei maahan tuotu virallisen maahantuojan toimesta,mutta ne maksoivat uutena hieman enemmän kuin Caddyt USA:ssa,siinä jotakin osviittaa autojen hintahierarkiasta.
Kuten sanoin, Linksussa elektroniikka toimi kyllä,itse vaan en pidä muodista jossa autoihin tungetaan enemmän sähköheebeleitä kuin lentokoneen kabiiniin(suurin osa täysin turhia kuten joku rengaspaineiden tarkkailujärjestelmä..),on vain ajankysymys kun jossian vaiheessa on niitäkin kohtia uusittava,on se sitten BMW tai Toyota(Lexus). Toisaalta sanonpa nyt senkin,että ainakaan 90-luvun puolen välin/lopun BMW 700 sarjalaisissa ei ole elektroniikka juurikaan verrattuna vaikka tuohon Continentaliin,kokemuksesta nimittäin tiedän.Käytettynä löydät samantien itseasiassa useita v12 koneisiakinmpuhumattakaan pienempikoneisista jotka lähtevät sieltä 10 000 eurosta ylöspäin, 700-sarjalaisia halvemmalla kuin mitä joudut maksamaan vielä samanikäisestä Lincolnista(katso vaikka nettiauto).
No mitä minä paasaan, itse kun olen oikeasti Lincolnin omistanut niin eiköhän se riitä että itse tiedän millä merkillä saa oikeasti hyvät kyydit ;) - Just.
oikeasti kirjoitti:
"ei voi verratakkaan mitään uutta isoa Volvoa"
Ei todellakaan, hinnat ovat USA: ssa aivan toista luokkaa. Volvoa pidetaan premium-luokan autona ja koyhilla sitten on noita lincolneja ja kaikkein koyhimmilla jotain chevyja ja jeeppeja. Olen itse havainnut paljon continentaleja nk trailer parkkien ohi ajaessani.
"Liikaa elektroniikkaa"
Tuon voisi sanoa jostain uudemmasta Ladasta. Jossain BMW 750: ssa tai Lexus 470: ssa on n 10 kertaa enemman liikaa elektroniikkaa mutta niissa se toimii. Juuri siksi niista maksetaan vanhanakin korkeita hintoja.
Loppujen lopuksi on kyse siita mihin on varaa. Korkeaa laatua ei saa halvalla. Lincoln on halpa, paitsi jossain keha 3: n sports car palatsissa :)Mistä näitä amistuunareita tällekin palstalle oikein eksyy?
Eiköhän jokainen osaa itse (oikeasti) päättää päänsä sisällä kumpi on enemmän luxusluokan auto, Lincoln vai Volvo :D
Ainiin,vihjeeksi kielellä jonka ehtä paremmin ymmärrät: Ne blingbling Ameriikan ökyräppärit musiikkivideoilla harvoin saapuvat paikalle farmari Vulvassa...Niin,miksi näin,mietippä hetki sitä. - linkolni
jepjep. kirjoitti:
Yhden miinuksen lisään vielä: ilmaiskarit,eli pehmeä kyyti johtuu sellaisista ilmapusseilla varustetuista iskareista joihin säkhömoottorilla auton tietokone pumppaa ilmaa vauhdin ja alustan kovuuden ja kuskin ajotavan perusteella. Niin nuo iskarit lienevät aika kalliita Suomesta ostettuna,luulisin. Siis haluan nyt vielä sanoa että Lincoln on ollut paras auto jonka olen omistaunut(nyt työpaikan autoedun takia pakko ajaa audilla) vaikka vikoja listasinkin. Aivan loistavaa kyytiä,se on pakko itse kokea että sen tajuaa. Siinä on sekoitettu parhaat puolet eurotekniikasta(moniventtiilirakenne,tehokkaat isot levyjarrut,ergonomia,tarvittaessa tiukkakin alusta=se on muuten halutessa itse portaittain napista säädettävissä oleva alusta jos et tiennyt,pieni kulutus,eikö aivan laivamainen koko vaikka tilava auto onkin) amerikkalaiseen mukavuuteen,varusteluun,riittävän dollarihymymäiseen,tilaan ja massasta erottavaan ulkonäköön.
Etuvetona ja TC:llä varustettuna liukkaalla erinomainen pito painava auto kun on vieläpä. Ikinä ei ollut kiinnijäämisongelmia. Lämpiää tehokkaasti,tuo automaatti-ilmastointi ajaa asian tehokkaasti kumpaankin suuntaan. Eikä siitä elektroniikasta harmia ollut kovin paljoa tuona aikanakaan, lähinnä sitä että kylmänä päivänä saattoi herjata ajotietokoneeseen "ride control" koska alustan itseään säätävät ilmaiskarit olivat jäässä mutta senkin ilmoituksen sai resetillä pois. Muistaakseni kaikki varusteet toimivat vaikka auto oli jo silloin "aika vanha" kun sillä ajoin,mutta joskushan ne johdot ja anturit pitää vaihtaa sitten,toisaalta kuten sanoin sama "muotisuuntaus"koskee kaikkia uudemman tekniikan autoja käytettynä ostettaessa.
Tosiaan älä kulutusta pelkää,se on yleensä kateellisten persaukisten ladoilla ajavien suusta tullut se puhe "jos auto on jenkki se vie sikana",ne jotka näillä ovat ajaneet tietävät miten asia oikeasti on.Eli aika harvat! Kyllä minäkin yllätyin kun tuon kokoinen auto vie V8:lla vähemmän kuin automaatti isokorinen Volvofarmari,ja kyyti on vähän "eriluokkaa", se on ihan siitä kun Lincolnin kone ei tarvitse Suomen nopeusoloissa koskaan edes 2000 kierrosta ja silti mennään rivakasti,se vääntö ja teho on uskomaton kokemus pehmeästi vaihtavan laatikon kanssa..
Eikä vaihteisto ollut kuin minun autossani korjattu aikanaan, ilmeisesti johtuen juuri tuosta Saksassa tapahtuneesta huollon laiminlyönneistä ja kovasta huudattamisesta,kyllä sen pitäisi kuitenkin kestää mitä USA-foorumeita olen lukenut. Kuten sanottua,Suomi on täynnä usa-huoltoja ja he kyllä osaavat autoa huoltaa,Autokivitilalta saat osia ihan perusautomerkkien hintaankin,ei sitä kannata pelätä.
On melkein surkuhupaisaa kuinka ihmiset ovat valmiita maksamaan vaikka 60 000 euroa jostain V6 -taksiluokan MB:stä uutena,lähes pilkkahintaan siihen verrattuna saisi 5 kertaa paremmat kyydit tarjoavan,joskin käytetyn toki, oikeasti luxusluokan auton..Kuten sanottua,tässä maassa harva tietää tämän luokan autoista mitään ja vierastavat niitä aivan turhaan.
Itse hommaan tuollaisen vähän uudemman Linksun muuttoautona vaimon kautta ensi kesänä,harkinnassa on vielä onko se 2000-luvun Continental vai LS. Voisin valita muunkin merkin(jenkeissä kun bemut ja mersut ja muutkin ovat ilman veroakin halvempia kuin täällä taxfreenä..)mutta kokemuksesta tiedän että parasta kyytiä saan Lincolnissa.Kysy ihmeessä lisää jos voin auttaa?Koska sai kysyä lisää, niin kysytään sitte...
Minkä hintaisina suunnilleen noita lincolneja kannattas kattella? Meinaan, että onko hyvät yksilöt minkähintasia? Entäs miten noihin kilometreihin(tai maileihin)kannattaa tuijottaa? (Tietysti aina parempi mitä vähemmän ajetun löytää :) )
Ja sit vielä ihan käytännön ajokokemuksista sen verran, että minkäslaisessa tilassa toi kääntyy? Onhan se iso auto ja etuvetoinen. (Kääntösäteellä nyt ei tietenkään ole maailman suurinta painoarvoa tässä tapauksessa; jos haluaa pienessä tilassa kääntyvän "auton" niin ostaa vaikka smartin. Mutta ois ihan kiva tietää jonkinlaista osviittaa...)
Sitten vielä lopuksi kommenttia viimeksitulleisiin vastauksiin. On kyllä ihan totta, että ei esim. 700-sarjan bemarit (n. vm. 94-98) ole kovin kalliita verrattuna lincolniin. Aikaslailla tommosen bemarin saa jollain 12-16 tuhannella eurolla (riippuen tietysti yksilöstä). Onhan se totta ettei jenkeissä ns. "bling-bling" -autoina näy juurikaan mitään farkkuvolvoja tms. :)
Kiitos vielä kaikista kommenteista, ja esittäkää ihmeessä niitä lisää jos tarvetta on (sekä rakentavaa kritiikkiä että kehumisia)! - linkolni
Koska? kirjoitti:
Koskas Lincoln on muuttunut etuvedoksi? Nettiautossa olevat 1999- ja 2000-malliset ovat kaikki takavetoja.
Ei jenkkiä kannata pelätä. Itsellä on nyt toinen jenkki peräkkäin menossa käyttöautona, vaikka siinä ei olekaan kuin V6. Menee maantiellä kevyesti 7,5 litralla ja on mukava.(Tulipas laitettua tyhmään paikkaan tuo "vielä lisää" otsikko; tonne keskelle.)
Niin eikös Town Carit oo edelleen takavetosia, ja sitten Mark VIII on myös takavetosia. Onkin kummallista ja toisaalta mukava tietää miksi continentalista tehtiin etuvetoinen? (Eikös toi aiempi continental ollut vielä takaveto...) - Alkup tietotoimisto
linkolni kirjoitti:
(Tulipas laitettua tyhmään paikkaan tuo "vielä lisää" otsikko; tonne keskelle.)
Niin eikös Town Carit oo edelleen takavetosia, ja sitten Mark VIII on myös takavetosia. Onkin kummallista ja toisaalta mukava tietää miksi continentalista tehtiin etuvetoinen? (Eikös toi aiempi continental ollut vielä takaveto...)Eli Markit ja TownCarit takapotkuisia,Continentalit etuvetoja tuolta aikakaudelta. Ei siinä mitään takana ole sen enempää,veikkaukseni on että Linksu haki vastaajaa Continentalilla aikanaan Cadillacin tehokkaalle 32 venttiilisille etuveto Sevillelle josta tuli myyntimenestys,ja se lienee yksi syy päätymiseen etuvetoon.
- linkolni
Alkup tietotoimisto kirjoitti:
Eli Markit ja TownCarit takapotkuisia,Continentalit etuvetoja tuolta aikakaudelta. Ei siinä mitään takana ole sen enempää,veikkaukseni on että Linksu haki vastaajaa Continentalilla aikanaan Cadillacin tehokkaalle 32 venttiilisille etuveto Sevillelle josta tuli myyntimenestys,ja se lienee yksi syy päätymiseen etuvetoon.
Onko hyvät yksilöt minkähintasia? Paljonko verot? Entäs miten noihin kilometreihin(tai maileihin)kannattaa tuijottaa? (Tietysti aina parempi mitä vähemmän ajetun löytää :) )
Ja sit vielä ihan käytännön ajokokemuksista sen verran, että minkäslaisessa tilassa toi kääntyy? Onhan se iso auto ja etuvetoinen. (Kääntösäteellä nyt ei tietenkään ole maailman suurinta painoarvoa tässä tapauksessa; jos haluaa pienessä tilassa kääntyvän "auton" niin ostaa vaikka smartin. Mutta ois ihan kiva tietää jonkinlaista osviittaa...) - oikeasti
Just. kirjoitti:
Mistä näitä amistuunareita tällekin palstalle oikein eksyy?
Eiköhän jokainen osaa itse (oikeasti) päättää päänsä sisällä kumpi on enemmän luxusluokan auto, Lincoln vai Volvo :D
Ainiin,vihjeeksi kielellä jonka ehtä paremmin ymmärrät: Ne blingbling Ameriikan ökyräppärit musiikkivideoilla harvoin saapuvat paikalle farmari Vulvassa...Niin,miksi näin,mietippä hetki sitä.Todella hyva kysymys - kyse on luokkaeroista.
Ne tummaihoiset rapparit yleensa yrittavat saapua paikalle BMW: lla ja kayttaa silmalaseja ollakseen viksumman nakoisia. Isanmaallisimmilla ja koyhemmilla on sitten joku Opel Escalade tms :)
Heh, kommentoin noita asioita joku aika sitten koska itsella on ollut tuo 70-sarjan volsu ja myos Town Car ja Amerikassa ensiksi mainittu on todella se noista kahdesta jota kumarretaan. Se contintental on sitten jo asia erikseen.
Itselle se Town Car oli todella hienon tuntuinen auto.
Kiitos vihjeesta kuitenkin, veli :) - oikeasti
linkolni kirjoitti:
(Tulipas laitettua tyhmään paikkaan tuo "vielä lisää" otsikko; tonne keskelle.)
Niin eikös Town Carit oo edelleen takavetosia, ja sitten Mark VIII on myös takavetosia. Onkin kummallista ja toisaalta mukava tietää miksi continentalista tehtiin etuvetoinen? (Eikös toi aiempi continental ollut vielä takaveto...)Town Car on takavetoinen. Uusin malli on jo melko pienen oloinen ja etupenkilla on melko vahan tilaa koska tila on laitettu takapenkille. Tyypillisesti noilla autoilla ajetaan matkustajia lentokentalle. Tekniikka on sama kuin Crown Vicissa, eli melko halpaa ja lyhytikaista. Mukavuus tuossa autossa on todella korkeaa luokkaa.
Town Carit ovat tunnettuja elakelaisten autoina ja ammattikaytossa turbaanipaisten kuljettajien ajamina. Niilla ei ole statusarvoa ja 5 vuotta vanhan 60 tmailia ajetun saa 10 k euron kieppeilla - kokemusta on.
Continentalia ei taida enaa olla valmistuksessa, LS, Taurus ja Camry parjaavat paremmin samassa luokassa. - oikeasti
alkuperäinen vastaaja kirjoitti:
Näistä autoista eivät tiedä mitään juuri ne jotka hanakakoimmin niitä kommentoivat tälläsilläkin palstoilla,yllä hyvä esimerkki.
Eli kun se oma Volvo v70 muuttuukin yhtäkkiä edustusautoksi kun silmät laitetaan kiinni..
Kommenttina hänelle pari juttua:
Suomessa Cadillac Fleetwoodit (LT1-aikaiser) maksoivat hinnat alkaen 770 000(yli 100 000 euroa) markkaa kun samaan aikaan hienoimmat Volvot (960) maksoi 300 000 markkaa. Lincolnia ei maahan tuotu virallisen maahantuojan toimesta,mutta ne maksoivat uutena hieman enemmän kuin Caddyt USA:ssa,siinä jotakin osviittaa autojen hintahierarkiasta.
Kuten sanoin, Linksussa elektroniikka toimi kyllä,itse vaan en pidä muodista jossa autoihin tungetaan enemmän sähköheebeleitä kuin lentokoneen kabiiniin(suurin osa täysin turhia kuten joku rengaspaineiden tarkkailujärjestelmä..),on vain ajankysymys kun jossian vaiheessa on niitäkin kohtia uusittava,on se sitten BMW tai Toyota(Lexus). Toisaalta sanonpa nyt senkin,että ainakaan 90-luvun puolen välin/lopun BMW 700 sarjalaisissa ei ole elektroniikka juurikaan verrattuna vaikka tuohon Continentaliin,kokemuksesta nimittäin tiedän.Käytettynä löydät samantien itseasiassa useita v12 koneisiakinmpuhumattakaan pienempikoneisista jotka lähtevät sieltä 10 000 eurosta ylöspäin, 700-sarjalaisia halvemmalla kuin mitä joudut maksamaan vielä samanikäisestä Lincolnista(katso vaikka nettiauto).
No mitä minä paasaan, itse kun olen oikeasti Lincolnin omistanut niin eiköhän se riitä että itse tiedän millä merkillä saa oikeasti hyvät kyydit ;)"Suomessa Cadillac Fleetwoodit (LT1-aikaiser) maksoivat hinnat alkaen 770 000"
:) Ja Lincolnit ovat yleensa olleet viela kallimpia kuin nuo Opelit.
Mieleen tulee sanonta "there is a sucker born every minute".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275