Sello

llauruska

Olen jo hieman pidemmänkin aikaa halunnut alkaa soittamaan selloa.
Soitin neljä vuotta viulua ja nyt olen soittanut kolme vuotta alttoviulua, joten en usko, että oppiminen tuottaa ainakaan hirveästi vaikeuksia, vaikkeivät viulu ja sello samanlaisia olekaan. Mutta helpompaa se varmasti on kuin jos en osaisi viuluakaan soittaa.
Aion nyt keväällä pyrkiä takaisin musiikkiopistoon, erosin muutama vuosi sitten. Alttoviululla siis sinne pyrin, mutta voisi vaihtaa sitten selloon?
Selloa olen kerran koittanut kokeilla, niinkuin monia muitakin soittimia, mutta sello jäi jotenkin mieleeni. Se oli tosin ala-asteella, kaverin selloa kokeilin..
Olen nyt siis kohta 16. Pitkä olen 177cm, joten varmaan joku isoin sello olisi? Vai miten ne koot menee:D Ja siis pitkät sormetkin omistan, että hyvin ylettää soittamaan. En usko, että sormet tai ranne olisivat jäykkiä, tuota viulua ja alttoviulua kun on tullut siis soiteltua.. Ja nopea olen oppimaan.
Joten, kertoilkaapas jotakin sellonsoitosta yleensäkin mitä tulee mieleen? :) Ja olisi ihan huisia päästä kokeilemaan täällä pk-seudulla jonkun sellistin selloa, saisi vähän tuntumaa siihen, että onko se nyt sitten se mun soitin, kannattaako alkaa soittamaan. Kun en noita sellistejä enää tunne.. Saa ilmoitella jos jonkun kivan selloa pääsis kokeilemaan. :>

1

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • srn

Hei! Ajattelin nyt vastata tähän viestiisi, koska olen itse juuri aloittanut sellonsoiton. En ole aikaisemmin soittanut mitään muuta soitinta kuin pianoa joskus pienenä, joten tämä oli minulle aika uusi juttu.

Olen siis soittanut sitä nyt noin 2kk. Minulla ei ollut mahdollisuutta kokeilla selloa noin muuten vain, minun piti mennä suoraan hankkimaan uusi (opettajani valitsi) musiikkikaupasta. Vähän jännitti että mitähän tästäkin nyt tulee, mutta on ollut sen verran kuienkin motivaatiota ja intoa oppia että hyvinhän se lähti.

Minullahan on ongelmana se etten osaa lukea vielä nuotteja ihan tuosta vaan, vaan täytyy jonkinaikaa numeroida nuottejen yläpuolelle millä sormella ne soitetaan. Olen lainaillut kirjastosta myös teoksia joissa opetetaan nuotteja yms selloon liittyvää.

Tämä nyt menee varmaan yli aiheen, mutta halusin silti kertoa että sello on ihana soitin, ja unelmoin että joku päivä soitan sitä vielä kuin ammattilainen. Unelmiin pitää nähdä vaivaa =)

Niin ja tosiaan, sinulle varmaankin sopii ihan se kokosello, eli se isoin. Itse olen 160cm ja selloni on kokosello.

Kannattaa kokeilla, suosittelen. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1918
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1350
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1020
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe