Plastiikkakirurgia Suomessa

tara

Kuinka laadukasta plastiikkakirurgia on Suomessa?
Onko lääkärit ajantasalla leikkauksien suorituksen suhteen,verrattuna vaikkapa USA:n lääkäreihin?

22

3663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sssssw

Muistaakseni jonkun amerikkalaisen jutun luin niin siinä mainittiin että suomalainen plastiikkakirurgia on erittäin korkea tasoista. Ja käyhän ne varmaan kursseillakin.

• Nina..............

Pitäisi varmaan kysyä,että minkä leikkausten suhteen.Rintoja tehdään vamasti melko hyvin ja rasvaimuja ym,mutta aika monen olen kuullut valittavan huonosta tasosta nenäleikkauksien suhteen.Niitä eivät Suomen kirurgit kuulemma oikein osaa tehdä.

• laitettu

Joissakin asioissa jopa edellä, esim. silikonirintoja osataan laittaa, koska niistä on parinkymmenen vuoden kokemus, jenkeillä ei ole, koska heillä ei ole laitettu silikoneja lainkaan vuosian 1992-2006.

• Saline -Implants

Hieman harhaanjohtava lausahdus että ei olisi asennettu silikoneja USA:ssa vuosina 1992-2006.
        Vaikkakin silikoni oli käyttökiellossa niin suolavesi-implantteja käytettiin/käytetään edelleen paljon. Ja täällähän mielletään kaikki rintaproteesit silikoneiksi- oli materiaali mitä hyvänsä...

Kyllä siellä kokemusta leikkauksista on huomattavasti enemmän kuin täällä. Siellä ei esim. silikonirinnat ole mikään tabu ja salailtava , häpeiltävä asia. Vaan aivan normaalia ja yleistä lääketiedettä, kauneudenhoitoa.
        Kyllä mua enemmän arvelutti täällä vaihdattaa uudet siellä toistakymmentä vuotta sitten laitettujen tilalle.
        Tosin tein niin , pitkällisen harkinnan jälkeen.
        Kyllä ei Suomesta löydy yhtä kokeneita ja koulutettuja plastiikkakirurgeja tänäkään päivänä, ja suurin syy on varmasti tämä yleinen mielipide ja asenne ko. leikkauksia kohtaan.

t. Kokemusta omaava puolin ja toisin

• tarkennusta myös
        Saline -Implants kirjoitti:

Hieman harhaanjohtava lausahdus että ei olisi asennettu silikoneja USA:ssa vuosina 1992-2006.
        Vaikkakin silikoni oli käyttökiellossa niin suolavesi-implantteja käytettiin/käytetään edelleen paljon. Ja täällähän mielletään kaikki rintaproteesit silikoneiksi- oli materiaali mitä hyvänsä...

Kyllä siellä kokemusta leikkauksista on huomattavasti enemmän kuin täällä. Siellä ei esim. silikonirinnat ole mikään tabu ja salailtava , häpeiltävä asia. Vaan aivan normaalia ja yleistä lääketiedettä, kauneudenhoitoa.
        Kyllä mua enemmän arvelutti täällä vaihdattaa uudet siellä toistakymmentä vuotta sitten laitettujen tilalle.
        Tosin tein niin , pitkällisen harkinnan jälkeen.
        Kyllä ei Suomesta löydy yhtä kokeneita ja koulutettuja plastiikkakirurgeja tänäkään päivänä, ja suurin syy on varmasti tämä yleinen mielipide ja asenne ko. leikkauksia kohtaan.

t. Kokemusta omaava puolin ja toisin

Suomessa ei laiteta Saline implantteja, ja mietihän miksi - koska silikoni on kestävämpi materiaali ja siten luotettavampi.. Suomessahan ei salinetkaan ole kielletyt mutta kukaan ei halua niitä laittaa!

Silikoni-implantteja olisi amerikkalaiset plastiikkakirurgit laittaneet mieluumin, jos olisi saanut laittaa. Siitähän on taisteltu kauan ja nyt vihdoin saa sielläkin niitä laittaa. Mitä luulet kuka niiden puolesta on puhunut - amerikkalaiset plastiikkakirurgit!

• ja todettu
        tarkennusta myös kirjoitti:

Suomessa ei laiteta Saline implantteja, ja mietihän miksi - koska silikoni on kestävämpi materiaali ja siten luotettavampi.. Suomessahan ei salinetkaan ole kielletyt mutta kukaan ei halua niitä laittaa!

Silikoni-implantteja olisi amerikkalaiset plastiikkakirurgit laittaneet mieluumin, jos olisi saanut laittaa. Siitähän on taisteltu kauan ja nyt vihdoin saa sielläkin niitä laittaa. Mitä luulet kuka niiden puolesta on puhunut - amerikkalaiset plastiikkakirurgit!

Saline-implanttien puolesta puhuu henkilöt jotka omistavat ko. implantit! Siis ei suomalaiset naiset kun heille ei tätä tilaisuutta ole koskaan suotu !!
        Ja kun Suomessa ollaan alalla vielä lapsenkengissä niin siksi täällä ei ole kokeneita/halukkaita kirurgeja käyttämään suolaliuos implantteja...
        Sitä paitsi, Saline implantin shell on silikonia, jos implantti hajoaa niin sisältä poistuu ainoastaan suolavettä - mikä ei ole vaarallista eikä aiheuta mitään oireita.
        Myöskin arpi mikä asennuksesta jää on todella pieni ja huomaamaton verrattuna täälä yleisimmin käytettyihin menetelmiin, sillä se täyttö tapahtuu kun shell on ihon sisällä , eli täyttöletkun kautta.
        Saline implantit ovat myös yhtälailla pitkäikäisiä kuin silikonitäytteiset.

...tutkitaan -ei hutkita

• 20-30v
        ja todettu kirjoitti:

Saline-implanttien puolesta puhuu henkilöt jotka omistavat ko. implantit! Siis ei suomalaiset naiset kun heille ei tätä tilaisuutta ole koskaan suotu !!
        Ja kun Suomessa ollaan alalla vielä lapsenkengissä niin siksi täällä ei ole kokeneita/halukkaita kirurgeja käyttämään suolaliuos implantteja...
        Sitä paitsi, Saline implantin shell on silikonia, jos implantti hajoaa niin sisältä poistuu ainoastaan suolavettä - mikä ei ole vaarallista eikä aiheuta mitään oireita.
        Myöskin arpi mikä asennuksesta jää on todella pieni ja huomaamaton verrattuna täälä yleisimmin käytettyihin menetelmiin, sillä se täyttö tapahtuu kun shell on ihon sisällä , eli täyttöletkun kautta.
        Saline implantit ovat myös yhtälailla pitkäikäisiä kuin silikonitäytteiset.

...tutkitaan -ei hutkita

niinkuin silikonit. Tutkittu. Sitäpaitsi arpi nännien ympärillä on paljon huomattavampi kuin rinnanaluspoimussa. Joskus esim. julkimoilla ne on jopa törkeästi tehty. Tuskin he käyttävät halpaa kirurgia.

Tiedät kai mitä tapahtuu jos tämä kohesiivigeelinen implantti hajoaisi. Mikään ei valu mihinkään. Tapasin ystäväni jolle oli Amerikassa laitettu salinet yhtäaikaa kun minulle silikonit suomessa. Hän ei tiennyt esim. eri menetelmistä mitään!! Ihmetteli voidaanko implantteja laittaa myös osittain lihaksen alle, niinkuin minulle on tehty.

• omaatkoha kokemusta
        20-30v kirjoitti:

niinkuin silikonit. Tutkittu. Sitäpaitsi arpi nännien ympärillä on paljon huomattavampi kuin rinnanaluspoimussa. Joskus esim. julkimoilla ne on jopa törkeästi tehty. Tuskin he käyttävät halpaa kirurgia.

Tiedät kai mitä tapahtuu jos tämä kohesiivigeelinen implantti hajoaisi. Mikään ei valu mihinkään. Tapasin ystäväni jolle oli Amerikassa laitettu salinet yhtäaikaa kun minulle silikonit suomessa. Hän ei tiennyt esim. eri menetelmistä mitään!! Ihmetteli voidaanko implantteja laittaa myös osittain lihaksen alle, niinkuin minulle on tehty.

tietoa sulla ei ainakaan ole riittävästi.
        Missään ei edes mainitsemiasi kohesiivigeeli implantteja luvata 20-30 vuoden ikäisiksi. Monesta tekijästä riippuu ja aivan kuin sydämentahdistajatkin -eivät ole ikuisia !!
        Kyllä saline implantit kestävät hyvinkin 20 vuotta.
        Toisekseen ei niitä kaikkia suolaliuosimplantteja laiteta nännistä sisään - mistähän sait sen kuvan ??
        Menetelmiä on monia... oletko kuullut että esim. rintapoimusta,kainalosta , navasta, asiakas saa itse toivoa -ehdottaa- valita .
        Itselleni laitettiin aikanaan rintapoimusta ja sitten vielä jymy-yllätys: kylla siellä vaan on käytetty erilaisia menetelmiä ( kauemmin kuin täällä...)lihaksen alle jo silloin toistakymmentä vuotta sitten !!! Nykypäivänä nekin tekniikat ovat muuttuneet - siellä kuitenkin etuajassa kin täällä. Asiakaskunta suurempi.
        Ehkei sitä joka kirurgi tee tänkään päivänä , mutta kuten itsekin mainitsit niin hinta ratkaisee. " Rahalla saa ja hevosella pääsee"
        Asiakas joka on perehtynyt asiaan osaa myös tiedustella eri vaihtoehdoista ja valitsee lääkärikseen sen jolla on eniten tietotaitoa ,vai oletko eri mieltä ?
        Ehkei ystäväsi osannut kysellä.

Ja lisäksi tiedän tarkalleen mitä tapahtuu kun/jos kohesiivigeeli implantti hajoaa - omistan tällähetkellä parin juuri niitä !
        Joten saanen vielä lisätä : puhun kokemuksesta molemmista tuotteista !

• valitat
        omaatkoha kokemusta kirjoitti:

Missään ei edes mainitsemiasi kohesiivigeeli implantteja luvata 20-30 vuoden ikäisiksi. Monesta tekijästä riippuu ja aivan kuin sydämentahdistajatkin -eivät ole ikuisia !!
        Toisekseen ei niitä kaikkia suolaliuosimplantteja laiteta nännistä sisään - mistähän sait sen kuvan ??
        Menetelmiä on monia... oletko kuullut että esim. rintapoimusta,kainalosta , navasta, asiakas saa itse toivoa -ehdottaa- valita .
        Itselleni laitettiin aikanaan rintapoimusta ja sitten vielä jymy-yllätys: kylla siellä vaan on käytetty erilaisia menetelmiä ( kauemmin kuin täällä...)lihaksen alle jo silloin toistakymmentä vuotta sitten !!! Nykypäivänä nekin tekniikat ovat muuttuneet - siellä kuitenkin etuajassa kin täällä. Asiakaskunta suurempi.
        Ehkei sitä joka kirurgi tee tänkään päivänä , mutta kuten itsekin mainitsit niin hinta ratkaisee. " Rahalla saa ja hevosella pääsee"
        Asiakas joka on perehtynyt asiaan osaa myös tiedustella eri vaihtoehdoista ja valitsee lääkärikseen sen jolla on eniten tietotaitoa ,vai oletko eri mieltä ?

Ja lisäksi tiedän tarkalleen mitä tapahtuu kun/jos kohesiivigeeli implantti hajoaa - omistan tällähetkellä parin juuri niitä !

leikkoita ne siellä ihanassa usa:ssa

• en jaksanut lukea..
        omaatkoha kokemusta kirjoitti:

edes koko sepustustasi. Ole nyt mitä mieltä haluat, ja kyllä mä tiedän niistä muistakin menetelmistä yms.

Jään mielenkiinnolla odottelemaan kauanko menee että Amerikassa laitetaan yleisemmin silikoneja. Hei, ja tiedän että ne on Amerikassa kehitetyt ja kehitys on mennyt siellä eteenpäin ;)
        Suomessakin laitettiin aikanaan niitä suolaliuos"juttuja" ...

• kysyä ?
        en jaksanut lukea.. kirjoitti:

edes koko sepustustasi. Ole nyt mitä mieltä haluat, ja kyllä mä tiedän niistä muistakin menetelmistä yms.

Jään mielenkiinnolla odottelemaan kauanko menee että Amerikassa laitetaan yleisemmin silikoneja. Hei, ja tiedän että ne on Amerikassa kehitetyt ja kehitys on mennyt siellä eteenpäin ;)
        Suomessakin laitettiin aikanaan niitä suolaliuos"juttuja" ...

Kysyn vaikkei saiskaan.. laitettiinks sulle siellä ne pallot? ne on kyl nii luonnollisetki.. heh

• jenkkiläiselle
        kysyä ? kirjoitti:

Kysyn vaikkei saiskaan.. laitettiinks sulle siellä ne pallot? ne on kyl nii luonnollisetki.. heh

.. toi edell. viesti

• kateudenkukka
        valitat kirjoitti:

leikkoita ne siellä ihanassa usa:ssa

Opettelisit edes lukemaan !
        En ole valittanut mistään vaan kertonut omista kokemuksistani molemmin puolin manteretta. Ja kertonut oman mielipiteeni rehellisesti.
        Mutta jos nyt ottaisit sen järjen käteen ja rupeaisit vaikkapa tutkimaan tilastoja ; kuinka monta leikkausta kussakin maassa tietyn ajan sisään . Siitähän pitäisi käydä selväksi ettei suomessa riitä volyymiä ...
        Enkä myöskään missään vaiheessa ole lyönyt lyttyyn suomessa tehtyä toista leikkaustani. Olivatpahan todella erilaiset.

Elikkä , pientä preppausta tuohon oikolukuun , kiitos.

Niin piti vielä sanomani että sunkin mielipiteesi käy todella selväksi kirjoituksestasi, se on pelkästään maata kohtaan - ei ammattitaitoisia kirurgeja.

• sitä vaan...
        kysyä ? kirjoitti:

että taidat olla täällä vaan urkkimassa ja potuttaa niin perhanasti kun sulla itselläsi ei ole
        1. rohkeutta
        2.varaa hankkia "omia"
        3.mitä jos joku sais tietää...

Vieläköhän sua kiinnostais treffata että saisit paremman kuvan ?

• "oma kirurgini"

käy jatkuvasti myös ulkomailla uusinta tietoa hankkimassa..

• Tarjaliisa

Kyllä se vaan on sellaista pikkupiiperrystä kaikki estetiikan alan kirurgia täällä Suomessa.
      Täällä ollaan ehdottomasti jäljessä esim. mainitsemastanne USA.sta.
      Täällä häpeillään, pelätään ja salaillaan, jos jotakin rohjetaan tekemään omalle itselle. Jos et salaile, saat muiden juorut ym. negatiivista kohdallesi.
      Lapsenkengissä ollaan. Sekä asiakkaat että "kirurgit".
      Täällä ei tosiaan ole ns. erikoistumista eri leikkauksiin. Kaikki yrittävät epätoivoisesti kaikkea. Mikä on tulos , se on nähty.
      Ei esim. rintoja osata, jos kaksi vuodessa osuu kohdalle ja sitä rataa kärjistäen sanottuna.
      Olen itse niin karseasti kokenut nämä osaamiset. Useampiakin leikkauksia yritetty "leikata" - ei siitä tällä kertaa sen enempää.

• kanssasi...

Eli Tarjaliisan kommentti aivan samaa asiaa kuin olen aiemmin maininnut !
        Olen ollut leikkauksessa USA:ssa ja omistanut Saline-implantit, asuessani siellä
        -olen myöskin vaihdattanut täällä uusiin kohesiivigeeli-implantteihin ...
        Tiedän mikä ero on tiedonsaannissa täällä ja siellä , ja myöskin mikä ero on eri mantereiden välillä asenteella kauneuskirurgiaan.

Kuin yö ja päivä !!

Ehkä täällä sitten voidaan alkaa puhua kokeneista kirurgeista ja vertailla , kunhan ensin toi yleinen mielipide ja ihmisten estot vapautuvat.
        Ei Suomessa yksinkertaisesti riitä asiakkaita että voitaisiin puhua huippuluokan kokeneista plastiikkakirurgeista, siihen ei riitä edes ulkomailla kouluttautuminen.
        Kyllä hyvällä kokeneella kirurgilla on kokemusta eli leikkaushistoriaa enemmän kuin luettua tietoa

• keskustelette!

Luojan kiitos Suomessa plastiikkakirurgia on muuta kuin rintojen suurentamista! Paljon tärkeämpää on osata korjata vauvojen suulakihalkioita tai liikenneonnettomuuksissa tai tulipaloissa vammautuneita.

Tai ottaa pois vioittunut silikoni-implatti, joka on tarttunut tiukasti ihoon. Siinä jo vaaditaan todellista taitoa - ja potilaalta kivunsietoa leikkauksen jälkeen.

• ne ..

"kirurgit" (hoitajat )jaksaa vaan mainostaa...
        By a way, emme elä keskiaikaa, kivunlievitys on tätä päivää !!

• keskustelette
        ne .. kirjoitti:

"kirurgit" (hoitajat )jaksaa vaan mainostaa...
        By a way, emme elä keskiaikaa, kivunlievitys on tätä päivää !!

henkilökunnalla oli kiire aivan muihin hommiin kuin oman itsensä mainostamiseen. Olen ollut siellä potilaana useampaankin otteeseen ja saanut erinomaista hoitoa ja kohtelua. Olen todella kiitollinen Suomen kansainvälisestikin erittäin korkealaatuiseen lääketieteelliseen tietotaitoon, joka on myös tasapuolista niin rikkaille kuin köyhillekin.

Olen asunut myös USA:ssa riittävän kauan tunteakseni heidänkin toimintatapansa. Rintoja siellä osataan varmaan suurentaa useammalla tekniikalla mitä Suomessa, koska markkinat ja kilpailu potilaista on kovaa. Ja jos on mahdollisuus ladella pöytään riittävästi dollareita, niin ihoa pingotetaan, kiristetään ja läskejä imetään aivan potilaan toiveiden mukaan - mutta onko kyseessä erityinen lääketieteellinen ja kirurginen osaaminen, sitä en menisi sanomaan. Taitamista ja huippututkimusta toki USA:ssa on paljon, mutta onneksi enemmän muualla kuin implanttien asettelussa.

By the way: emme onneksi elä keskiaikaa emmekä edes 1980-lukua vaan nykyaikaa, jolloin pitkäaikaistakin kipua osataan jo melko hyvin lääkitä - joskus vain sekin on hyvin hankalaa.

• rakentaa

syöpäsairaalle rinta selkälihaksesta. Sitäkin suomessa kyllä osataan.. ettei ne nyt aivan huonoja ole nämä suomen kirurgitkaan. Mut se joka on ollut Amerikassa on nyt sitten niin Amerikkaa... niinhän ne sielläkin luulevat ettei elämää olekaan muualla, sivistystä sinnekin kaivataan ;)

• tuumaaja
        rakentaa kirjoitti:

syöpäsairaalle rinta selkälihaksesta. Sitäkin suomessa kyllä osataan.. ettei ne nyt aivan huonoja ole nämä suomen kirurgitkaan. Mut se joka on ollut Amerikassa on nyt sitten niin Amerikkaa... niinhän ne sielläkin luulevat ettei elämää olekaan muualla, sivistystä sinnekin kaivataan ;)

tiedä missä on suomi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe