Minkä kokoisia vaatteita käytät?

*Martza*

Heippa!

Olen vaatetusalan opiskelija ja kaipaisin apuja lopputyöhöni, jossa tutkin erityisesti naisten vaatetuksen mitoitusta. Tutkin erityisesti naisten mielikuvaa siitä, mitä kokoa hän on, minkä kokoisia vaatteita käyttää ja mitkä ovat vartalon mitat?

Että jos riittää aikaa ja kiinnostusta, niin ilahtuisin kovasti seuraavista tiedoista;

1.) Mitä kokoa arvioit itsesi olevan? (kirjainkokona = S/M/L... numerokokona 34/36/38...)
2.) Kuinka pitkä olet?
3.)Rinnan ympäryksesi mitattuna rinnan korkeimmalta kohdalta?
4.) Vyötärön ympäryksesi kapeimmalta kohdalta mitattuna?
5.) Lantion ympäryksesi lantion leveimmältä kohdalta mitattuna?
6.) Lahkeen sivun pituus, eli vyötärön kapeimmalta kohdalta maahan sivusta mitattuna, suorassa seisten?
7.) Mitä ongelmia olet kohdannut etsiessäsi oman kokoisiasi valmisvaatteita? Esim. ylä-ja alaosa eri kokoiset/aina liian pitkät lahkeet, jne...).


Iso kiitos jo etukäteen vaivannäöstäsi!

11

2009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h-80

      1.) Mitä kokoa arvioit itsesi olevan? (kirjainkokona = S/M/L... numerokokona 34/36/38...)
      Mallista riippuen S/M,36/38
      2.) Kuinka pitkä olet? 171
      3.)Rinnan ympäryksesi mitattuna rinnan korkeimmalta kohdalta? 87
      4.) Vyötärön ympäryksesi kapeimmalta kohdalta mitattuna? 67cm
      5.) Lantion ympäryksesi lantion leveimmältä kohdalta mitattuna? 91cm
      6.) Lahkeen sivun pituus, eli vyötärön kapeimmalta kohdalta maahan sivusta mitattuna, suorassa seisten? 108cm
      7.) Mitä ongelmia olet kohdannut etsiessäsi oman kokoisiasi valmisvaatteita? Esim. ylä-ja alaosa eri kokoiset/aina liian pitkät lahkeet, jne...).
      Housut ongelma, jos lantio passeli vyötärö liian iso. Ja toisin päin, jos vyötärö sopiva lantio liian pieni.

      Toivottavasti oli jotain apua :)

    • kyselyyn

      1 Riippuu vaatteesta, mutta normaalisti 34/36 ja s/m kirjaimilla..
      2 Noin 160cm
      3 En tiedä, en ole mitannut
      4 Noin ehkä 60cm..
      5 noin 67cm
      6 en tiedä..

      7 sellaisia, muuten hyviä, mutta eivät mahdu reisistä, liian pitkät lahkeet vaikka muuten sopis.. tuho kapee lantia, lahkeet älyttömää metritavaraa, mille nää on suunniteltu?

    • joliellen

      No kannampa minäkin korteni kekoon

      1.) 34 (jakut ja takit 32) / XS
      2.) 161 cm
      3.) 86 cm
      4.) 63 cm
      5.) 93 cm
      6.) 100 cm
      7.) lahkeet liian pitkät. Housut voivat kiristää reisistä, mutta vyötärö on löysä. Paidat / jakut kiristävät rinnasta tai jos ei kiristä niin vyötärö sitten liian suuri >> istuvuus huono. Takkien ja jakkujen selät usein liian pitkiä ja hartiat liian leveitä.

    • fdd

      1.) Olen S ja 34-36
      2.) 162 cm
      3.)83cm
      4.) 65cm
      5.) 92cm
      6.) 105 cm
      7.) Jakkuja/takkeja on vaikea löytää tarpeeksi pieniä. Minulla on kapeat hartiat, ja aina melkein kaikissa takeissa on liian leveät hartiat. Housuissa ongelma on yleensä se, että jos lantiolta on sopivat, niin sitten reisistä on liian löysät. Olen kai aika päärynä, vaikka en omasta mielestäni näytä siltä. Housut on myös melkein aina vähän pitkiä. Tuumakoissa pituus 31 olisi ihanteellinen, mutta niitä on harvoin, joten joudun aina ottamaan sen 32

    • miu.ku

      1.) Kirjainkoko: XS
      Numerokoko: Yläosissa 34 ja alaosissa 34-36
      2.) 163cm
      3.) n.84cm
      4.) n.63cm
      5.) n.89cm
      6.) n.105cm
      7.) Farkujen löytäminen on aina vaikeaa. Ovat liian isoja reisistä jos lantio on hyvä. Jos peppu on hyvä niin lantio on liian pieni. Lahkeet on melkein aina liian pitkät. Tuntuu, ettei minkään kokoinen nainen löydä sopivia farkkuja...

    • 23-v-nainen

      1) XS = 32
      2) 167 cm
      3) 81 cm
      4) 63 cm
      5) 85 cm
      6) 109 cm
      7) Lähinnä housuja on vaikea löytää. Sopivat maksaa yleensä yli 100 €! Mustia sopivia "juhla"housuja en ole ikinä löytänyt, esim. H&M koko 32 liian iso mulle. Housut on usein joko vyötäröltä/lantiolta liian isot tai sitten reisistä. Pillihousuissa näytän todella luuviululta, käytänkin yleensä leveälahkeisia. Hyvännäköisiä pieniä takkeja on kans välillä vaikea löytää. Olen myös pienirintainen, joten topit ei sovi ja suosin vaaleita paitoja, jotka hieman suurentaa. Minua luullaan usein noin 15-vuotiaaksi:) heh!

    • numeroita...

      1. xs-s 32-34
      2.160cm
      3.81cm
      4.61cm
      5.87cm
      6.n.98cm
      7.Aina liian pitkät lahkeet... housut reisistä liian löysät. Paidat liian pitkiä, paitsi nämä only-hm-ketjujen t-paidat tietenkin ovat riittävän lyhyitä;) paidoissa tyhjää rinnan kohdalla ja olkapäistä ne taas usein tuntuvat kiristävän. 34-koko usein pienin koko ja välillä liian löysä, esim. hameet putoavat lanteille.

    • melody...

      1. XS, 34 (joskus myös 32 tai 36)
      2. 170
      3. 80
      4. 62
      5. 87
      6. en tiedä (yli 90 kuitenkin)
      7. Monet paidat ja etenkin takit jäävät pussittamaan inhottavasti alaselän ja vyötärön kohdalta. Vähän aikaa sitten kaikki leveydeltään sopivast paidat olivat liian lyhyitä (napapaitoja), onneksi tällä hetkellä pidemmät ovat muodissa.

    • pölöjä haahka

      1) S 34
      2) 157 cm
      3) Ei ole mittaa mut isot löytyy
      4) Edelleenkään ei ole mittaa millä mitata
      5) Lue edellinen vastaus
      6) Lue edellinen vastaus
      7) 99% liian pitkät lahkeet. Vyötärö iso ku tynnyri. Jos paita olkapäistä hihoista ok niin rinnoista kirraa niin maan viätävästi ja jos taas rinnoista ok niin muuten on teltta päällä. Miksi vaatekaupoista aina kaikki pienet koot loppu jos niille ei ole kysyntää?????

    • djmemmu

      1. xs-s, 32-36
      2. 155cm
      3. 77cm
      4. en ole mitannut
      5. en ole mitannut
      6. --
      7. Lahkeet ovat aina liian pitkät ja joskus mekoissa ja pitkissä paidoissa helma ei istu kunnolla, mulla ylävartalo kokoa pienempi ku alavartalo.

    • ---

      1) Olen aikalailla kokoa S ja 36
      2) Olen noin 159 cm
      3) Rinnanypäry 85 cm
      4) Vyötärön ympärys 67 cm
      5) Lantion ympärys 91,5 cm
      6) Lahkeen sivun pituus 100 cm
      7) Paidoissa on notkoselkäni ansiosta aina ylimääräistä selänpuolella. Trikoopaidossa ei niinkään haittaa, mutta paitapuseroissa, mekoissa ym. tulee selkään aina isoja kurttuja sivusuunnassa.

      Housuissa on aina tietenkin tämä ikuinen ongelma: latiosta sopiva, lahkeet ylipitkät ja kun lahkeet sopivat on lantio liian pieni. olen sen verran lyhyt että mitä voin odottaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe