Itse ostan auton aina käyttötarkoituksen mukaan, joka voi olla kuljetuskyky ja tilat yleensäkin
Kysyn seuraavaa???
Miksi jotkut ostavat esim 40-60 te hintaisen Sedanin.
Mitä käyttöä noemaalila ihmisellä on tälläiselle autolle Suomen huonoissa olosuhteissa`?
Eikö kyky kuljettaa tavaroita ole tärkein valintakriteeri autoa ostettaessa.
Perusteluja edustusautolle yksityiskäyttöön kiitos
mitä porrasperälä tekee??
64
4433
Vastaukset
- sedan Volkkari
Kuljetatko sinä kaiken aikaa tavaroita paikasta toiseen ?
Hanki pakettiauto!
Moni ostaa sedanin siksi, että mm. rengasäänet pysyvät taka-akselilta paremmin kurissa ja siksi, että haluavat erillisen ohjaamon joka on erotettu lastiruumasta.
Erittäin järkevää.
Kaikki eivät myöskään ole farkkumuodin orjia vaan ajattelevat itsenäisesti.- bmnbmnb
Perustele paremin, mitä järkeä on sedanissa.
Siis autossa jolla ei voi ruokakassia suurempaa kuljettaa.
Itse olen tehnyt jo 3 muuttua farkulla ja sihen ei pakettiautoa tarvita.
Eikö sedan le edustusauto-
Miksi ostaa edustusauto normaaliin kauppa ajoon?
Perusteluja kiitos.
Valitan kirjoitusvirheistä, koska tämä usi kannettavni käyttäytyy oudosti - Vento-kuski
bmnbmnb kirjoitti:
Perusteluja kiitos.
Valitan kirjoitusvirheistä, koska tämä usi kannettavni käyttäytyy oudostiEi sinulle riitä perustelut.
Minähän perustelin jo.
Itse et perustele mitään kunnolla.
Minä hankin muuttoon muuttoauton. Tai vuokraan pakettiauton.
Persaukinen tai ääripihi rahtaa rojujaan eestaas farkulla.
En edes kuvittele muuttavani sohvakalustoa tai pianoa farkulla. Sama koskee pakastinta, pesukonetta tai jääkaappia.
Ei joku VW Vento mikään edustusauto ole, mutta tavarasäiliö on siinä valtavan suuri. Luokkansa suurin. Ylivoimaisesti
Sinne mahtuu kymmeniä kasseja, tai koko perheen matkalaukut lentokentälle mennessä. Vielä jää tilaakin.
Edelleenkin;
en aio seurata farkkumuotia enkä tule seuraamaan. - vai niin...
bmnbmnb kirjoitti:
Perusteluja kiitos.
Valitan kirjoitusvirheistä, koska tämä usi kannettavni käyttäytyy oudosti"Perustele paremin, mitä järkeä on sedanissa.
Siis autossa jolla ei voi ruokakassia suurempaa kuljettaa."
Meillä kulkee sedanin kontissa mm. lastenvaunut. Mahtaa sulla olla iso ruokakassi, jos se ei sedanin konttiin mahdu. Tai sitten puhut paskaa. Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä. - myös "bmnbmnb"
bmnbmnb kirjoitti:
Perusteluja kiitos.
Valitan kirjoitusvirheistä, koska tämä usi kannettavni käyttäytyy oudostiOudosti käyttäytyy myös "bmnbmnb",kun ei muuta nimimerriäkään osaa keksiä.
Ps.onko Lada 1200 myös edustus auto? Siinä on erillinen kontti myös! - myös "bmnbmnb" .....
bmnbmnb kirjoitti:
Perusteluja kiitos.
Valitan kirjoitusvirheistä, koska tämä usi kannettavni käyttäytyy oudostiOudosti käyttäytyy myös "bmnbmnb",kun ei muuta nimi merkkiäkään osaa keksiä.
Ps.onko Lada 1200 myös edustus auto? Siinä on erillinen kontti myös! - yhtäläisyydet sitten
myös "bmnbmnb" ..... kirjoitti:
Oudosti käyttäytyy myös "bmnbmnb",kun ei muuta nimi merkkiäkään osaa keksiä.
Ps.onko Lada 1200 myös edustus auto? Siinä on erillinen kontti myös!olivatkin esim. Maybachin ja Ladan välillä; molemmat ovat sedaneita. Mutta tuskinpa olet niin tyhmä, että sinulle tarvitsee kertoa, kumpi noista on edustusauto.
- sä luulet
Vento-kuski kirjoitti:
Ei sinulle riitä perustelut.
Minähän perustelin jo.
En edes kuvittele muuttavani sohvakalustoa tai pianoa farkulla. Sama koskee pakastinta, pesukonetta tai jääkaappia.
Ei joku VW Vento mikään edustusauto ole, mutta tavarasäiliö on siinä valtavan suuri. Luokkansa suurin. Ylivoimaisesti
Sinne mahtuu kymmeniä kasseja, tai koko perheen matkalaukut lentokentälle mennessä. Vielä jää tilaakin.
Edelleenkin;
en aio seurata farkkumuotia enkä tule seuraamaan.että pianoa viedään farkulla...oikein kunnon pianoa meinaan sohva kalustosta puhumattakaan.
Pientä liiottelua sinunkin puheissasi!!!!! - meikäläinen vain
Vento-kuski kirjoitti:
Ei sinulle riitä perustelut.
Minähän perustelin jo.
Edelleenkin;
en aio seurata farkkumuotia enkä tule seuraamaan.Mikä ihmeen farkkumuoti? Mistä sä oikeen höpötät?
Ilmeisesti olet lapseton?
Et harrasta vaikkapa golfia tai lätkää?
Et omista koiraa?
Kyllä farkuille on paljon käyttötarpeita ihan nyt vaikkapa lastenrattaiden kuljettamiseen,
lätkäkassit ja mailat menee mukavasti jne.
- paremp....
Eihän se mikään porrasperä oo. Ei pysty kiipeemään. Siinä on vain se, että että sedan on paremmannäkönen.
- 325iAE90
Ensiksikin, halusin hiljaisen auton. Kokeilin useampaa vaihtoehtoa, farmarit olivat yleensä äänekkäämpiä. En myöskään kuljeta autossa suuria tavaramääriä, poikkeustapauksia varten varauduin kääntyvillä takapenkin selkänojilla suksipussimodulilla (toistaiseksi käyttämättä).
En pidä farmareiden ulkonäöstä, enkä siitä, että takalasi on koko ajan skeidan peittämä.
Valintani ei ole mielestäni edustusauto (vaikka kokonaishinta hipookin 60 000 euroa), vaan auto jonka ajettavuudesta ja moottorin ominaisuuksista pidän.
Ymmärrän kyllä heitä, joilla kuljetuskapasiteetti ratkaisee auton valinnan, mutta iso osa autoilevista suomalaisista valitsee auton muunlaisiin tarpeisiin nojaten. - ksdjf
Monestikko olet nähnyt hb:n, taikka farmarin lastattuna yli ikkunalinjan?
- olet kuljettanut
sedanilla nojatuolia? Micralla onnistuu, sedanilla ei. Ei tarvii vuokrata kallista pakua pikkuostosten tähden.
- ostatko ikeasta?
olet kuljettanut kirjoitti:
sedanilla nojatuolia? Micralla onnistuu, sedanilla ei. Ei tarvii vuokrata kallista pakua pikkuostosten tähden.
taitaa olla ainoa kauppa jolla ei ole kotiinkuljetusta....onhan sulla pikkuostoksia kuten pizzaa varten farmari....buahhahhaaaaaa---
- ???????????
ostatko ikeasta? kirjoitti:
taitaa olla ainoa kauppa jolla ei ole kotiinkuljetusta....onhan sulla pikkuostoksia kuten pizzaa varten farmari....buahhahhaaaaaa---
kuljetus maksa? Itse ainakin saan tingittyä kuljetuksen verran ylimääräistä alennusta. Ja kun kerran itse teen ostokset kaupassa, on kiva saada kontti saman tien mukaan. Ei tarvitse odottaa koko iltaa että löytääkö kuljetus perille.
- ???????????
??????????? kirjoitti:
kuljetus maksa? Itse ainakin saan tingittyä kuljetuksen verran ylimääräistä alennusta. Ja kun kerran itse teen ostokset kaupassa, on kiva saada kontti saman tien mukaan. Ei tarvitse odottaa koko iltaa että löytääkö kuljetus perille.
kakkosautoksi tai harrastepeliksi, mutta arkielämään tasaperä on tarkoituksenmukaisin!
- Vento-kuski
??????????? kirjoitti:
Siis ainoa mitä löysit farkun perusteeksi, olivat käynnit IKEAssa.
Voi jumalauta.
On siinä syytä automallin hankintaan?
Muina aikoina sitten pitää nauttia farkun rämisevästä tavaratilasta ja kuunnella miten roinat vaeltaa seinästä seinään kaarteissa.
Ei kiitos !
Itse en jaksaisi roudailla kamoja yhtään.
Mieluummin maksan kotiinkuljetuksesta ja tuen palveluelinkeinoja - mahtunut!
Eipä mahtunut Ikean mekanisminojatuoli uuteen Nissan Primera farmariin, joten pakuhan sieltäkin piti vuokrata. Farkut ovat näennäisesti tosi tilavia, mutta usein käytäntö on jotain ihan toista.
- ???????????????
Vento-kuski kirjoitti:
Siis ainoa mitä löysit farkun perusteeksi, olivat käynnit IKEAssa.
Voi jumalauta.
On siinä syytä automallin hankintaan?
Muina aikoina sitten pitää nauttia farkun rämisevästä tavaratilasta ja kuunnella miten roinat vaeltaa seinästä seinään kaarteissa.
Ei kiitos !
Itse en jaksaisi roudailla kamoja yhtään.
Mieluummin maksan kotiinkuljetuksesta ja tuen palveluelinkeinojaIhan hatchbackilla mennään. Pari kertaa vuodessa tuo helpotusta aukeava takaseinä. HB on edullinen ja käytännöllinen.
- ?????????????
mahtunut! kirjoitti:
Eipä mahtunut Ikean mekanisminojatuoli uuteen Nissan Primera farmariin, joten pakuhan sieltäkin piti vuokrata. Farkut ovat näennäisesti tosi tilavia, mutta usein käytäntö on jotain ihan toista.
Luulisi, että nojatuoli kuin nojatuoli mahtuu noinkin tilavaan autoon. Vinkki: tuoli sisään selkänojan huippu edellä, istuinpuili alhaalla. Mahtuu Unoonkin.
- ei...
????????????? kirjoitti:
Luulisi, että nojatuoli kuin nojatuoli mahtuu noinkin tilavaan autoon. Vinkki: tuoli sisään selkänojan huippu edellä, istuinpuili alhaalla. Mahtuu Unoonkin.
Ei mitään toivoa mitenkään päin. Voit itse mennä sovittelemaan Unoon tätä tuolia. Oli muuten vaikeuksia saada sitäs sisälle asuntoonkin; ovi meinasi olla liian ahdas. Yleensähän kaikki Ikeasta ostettu on palapelimuodossa, joka kootaan sitten kotona, mutta tämä oli kokonaisena:
http://tinyurl.com/y6laqk - 2+3
ei... kirjoitti:
Ei mitään toivoa mitenkään päin. Voit itse mennä sovittelemaan Unoon tätä tuolia. Oli muuten vaikeuksia saada sitäs sisälle asuntoonkin; ovi meinasi olla liian ahdas. Yleensähän kaikki Ikeasta ostettu on palapelimuodossa, joka kootaan sitten kotona, mutta tämä oli kokonaisena:
http://tinyurl.com/y6laqksohvat 2 ja 3 istuttavat...kummastakaan ei saa tyynyjä pois ja täysjousitettuja suomalaista tekoa kunnon puurungolla ja erillisjousilla.
sohvien mitat 2ist. 2*1*1
ja 3ist 2.5*1*1
menivät kevyesti omistamaamme fiattiin....malli farmari DUCATO.
siinä sivussa vietiin yhden puolitutun keittiönpöytä jonka ostivat vepsäläiseltä samaan aikaan....vielä jäi tilaa takakonttiin.... - ufdg
??????????????? kirjoitti:
Ihan hatchbackilla mennään. Pari kertaa vuodessa tuo helpotusta aukeava takaseinä. HB on edullinen ja käytännöllinen.
Siihen mahtuu VIELÄ isompi sohva.
Tai hei, yhtähyvin voisit harkita pakettiautoa.
Siihen mahtuu kirjahylly myös. - joka mahtuu
johonkin Micraan. En kyllä sanoisi sitä miksikään nojatuoliksi. Kunnon nojatuoli ei mahdu mihinkään henkilöautoon.
- sedan aina!
1.sedan on hiljainen ja edustava, näitä farmareita käyttää vain köyhät ja nousukkaat.
2.ajaako joku valtion päämies farmarilla? kuka?
3.ainakin minulla on tavaroiden kuskaamiseen ihan uusi 50t€ maksava pakettiauto tuolla tallissa....
sinä voit sitten kuskailla niitä tavaroitasi sillä farmarilla, köyhän pitää ostaa yksi ja sama kaikkeen käyttöön....samoilla lenkkareilla kesät talvet, hienoa.
eli nyt ymmärrät miksi 70-80t€ autot ovat sedaneita, ymmärrätkö?- meitsi vain
no mikäs poju tässä nyt oikeen kirjoittelee.
Vai köyhät käyttää farkkuja? Jep jep.
Kyllä farkkuja löytyy erittäin paljon "ei-niin-kovin-köyhille-versioita" vaikka juuri BMW tai Audeja. Mahtaakohan esim eräskin tuttava joka ajaa MB 500 AMG farkulla olla hirveen köyhä?
Lopeta tuollainen jauhaminen - halvempia
Kuten tiedämme
- yksikin
halvempia kirjoitti:
Kuten tiedämme
edustusfarmarin hinta tänne....buahhahhaaaaa
- tuosta
yksikin kirjoitti:
- xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
yksikin kirjoitti:
A6 avant 4.2 V8 Q, alk. 102.720e
BMW 550iA Touring alk.100.100e
M-B E63 AMG farmari alk.155.500e
vaikkapa nämä..."buahhahhhhh" tollo
- kummastuttaa
Nämä kolme kuuluvat yhteen ja ilmentävät henkistä paikoilleen jämähtämistä.Takaluukkuun ei sovi edes televisio eli se "porras" on tilan haaskausta.Pystyperäisen takalasin paskoittuminen ei mitään haittaa,eihän pakettiautoissakaan vaadita takaikkunoita,kyllä peileistä pitää nähdä.Eikä suinkaan valtionpäämiehiä sedaneilla kuljeteta,siihen on limousinet kuten sporttityyliin soupet.
- Vento-kuski
Jaaha, nyt olet kuskaamassa jo televisiota.
nooh, 32-tuumainen museaalinen putkitelkkari tuottaa jo pelkän painonsakin puolesta ongelmia.
Eiköhän siirrytä taulutelkkareihin !
Jos olet muuttofirman perustanut, hanki nyt helvetissä jo paku ! - kerro jo !
Vento-kuski kirjoitti:
Jaaha, nyt olet kuskaamassa jo televisiota.
nooh, 32-tuumainen museaalinen putkitelkkari tuottaa jo pelkän painonsakin puolesta ongelmia.
Eiköhän siirrytä taulutelkkareihin !
Jos olet muuttofirman perustanut, hanki nyt helvetissä jo paku !Mikä on se yksilöity käyttötarve ? Kaappilada niistä tulee mieleen,eli ei sovellu kunnolla mihinkään.
- Vento-kuski
kerro jo ! kirjoitti:
Mikä on se yksilöity käyttötarve ? Kaappilada niistä tulee mieleen,eli ei sovellu kunnolla mihinkään.
sopiihan se hyvin arjen ruokakassien kuljetukseen ja esim. matkalaukkujsen kuljetukseen.
Kaikki mahtuu. Tilaa on enemmän kuin monessa pikkufarkussa jossa kamat tulee yli ikkunatason.
Moneenko kertaan tämä pitää sanoa ?
Miksi lastiruuma pitäisi olla matkustamon
yhteydessä ? - matkustamon
Vento-kuski kirjoitti:
sopiihan se hyvin arjen ruokakassien kuljetukseen ja esim. matkalaukkujsen kuljetukseen.
Kaikki mahtuu. Tilaa on enemmän kuin monessa pikkufarkussa jossa kamat tulee yli ikkunatason.
Moneenko kertaan tämä pitää sanoa ?
Miksi lastiruuma pitäisi olla matkustamon
yhteydessä ?yhteydessä mahdollistaa isojen tavaroiden kuljetuksen penkit kaatamalla ilman, että tulee korkeus vastaan yhtä pian kuin sedanissa. Eri asia sitten, pitääkö sen kokoluokan tavaroita joka ajossa kuskata mukana. Tavarankuljetukseen on kuitenkin ihan omat autonsa, joista farkku ei todellakaan ole se paras.
- luxoriako ostamassa?
hahaaa litteet teeveet on tullut jo 2000 alussa peelo....köyhäköyhä....vittu miten hauskaa tää on.
kaikenmaailman nuijat tännekin kirjoittelee ja perustelut ontuu kuin kuolleen kanan siivet....
ps.kuskasin just kotiin 40" skriinin taukki! ja sedanilla. - sönkötät?
"Eikä suinkaan valtionpäämiehiä sedaneilla kuljeteta,siihen on limousinet kuten sporttityyliin soupet."
Mikä on soupe? Keitto ranskaksi? Kyllä se nyt vaan on niin, että edustusautot ovat sedaneita -aina. Haluaisin todellakin nähdän jonkun lift- tai hatchback S-Mersun! Tai odotas, en sittenkään haluaisi nähdä... olisi se sen verran törkeän näköinen.
Sedan on tyylikäs, sille ei mahda mitään. Tyylikkyys perustuu mm. symmetriseen ulkonäköön; takakontti jatkaa takana samaa linjaa, kuin konepelti etupuolella. En ymmärrä, miksi se tuntuu olevan joillekin ongelma, jos joku haluaa ajaa sedanilla. En minäkään moiti farmariautokuskeja siitä, että heidän autonsa näyttää ruumiinkuljetukseen soveltuvalta ajoneuvolta. Tai että HB näyttää sille kuin se olisi sedan, jonka perä on ajettu lyttyyn. - my point!
matkustamon kirjoitti:
yhteydessä mahdollistaa isojen tavaroiden kuljetuksen penkit kaatamalla ilman, että tulee korkeus vastaan yhtä pian kuin sedanissa. Eri asia sitten, pitääkö sen kokoluokan tavaroita joka ajossa kuskata mukana. Tavarankuljetukseen on kuitenkin ihan omat autonsa, joista farkku ei todellakaan ole se paras.
Farkku ei todellakaan ole paras auto tavarankuljetukseen - kuten ei ole sedankaan. Joten miksi siis ostaa farkkua, kun isot huonekalut joutuu kuljettamaan vähintään pakettiautolla? Ei sinne farkun perään voi kuitenkaan ladata tavaraa kattoon asti; nehän tulevat äkkijarrutuksessa tai kolarissa niskaan.
Syitä miksi ostaa sedan:
1. se on hiljaisempi kuin farmari kumisevine takatiloineen.
2. se on tyylikkäämpi symmetrisine muotoineen; farkku näyttää ruumiinkuljetusautolta ja hatchback perään ajetulta sedanilta.
3. ed. mainittujen seikkojen lisäksi takalasi pysyy puhtaana.
Syitä miksi ostaa farmari:
1. kuljetat autossasi koiria tmv. takakonttiin menevää, jonka haluat olevan matkustamon puolella.
2. luulet, että kun saat perheenlisäystä, sinulla kuuluu olla farmari. et ymmärrä, että lastenvaunut mahtuvat myös ison sedanin takaluukkuun. - ---
luxoriako ostamassa? kirjoitti:
hahaaa litteet teeveet on tullut jo 2000 alussa peelo....köyhäköyhä....vittu miten hauskaa tää on.
kaikenmaailman nuijat tännekin kirjoittelee ja perustelut ontuu kuin kuolleen kanan siivet....
ps.kuskasin just kotiin 40" skriinin taukki! ja sedanilla.No mun littutelkkaria ei 3-4 vuotta sitten saatu kuljetettua kaverin mersulla eikä audilla.
Laitettiin vanhoja patjoja mun jenkkipikkarin lavalle ja telsu lasi alspäin siihen, pari patjaa vielä pressun alle.......
- sedanille
Kyky kuljettaa tavaroita on tosiaan tärkeä ominaisuus. Tavaroiden kuljetukseen meillä käytetään kuorman koosta riippuen farmaria, pakua tai puoliperävaunullista rekkaa. Sedania käytetään silloin kun ei tarvitse isompia tavaroita kuskailla, ihan vaan siksi, että sedani miellyttää silmää. Aina ei myöskään jaksa ajella samalla autolla.
- korimalli.
Kuljettajana yleisimmin "Kansanpoliisi" jolla on tarve olla oikeassa ja opettaa muita.
- sedanilla,
koska se on mielestäni tyylikkäin korimalli mitä autoon voi saada. Lisäksi niihin kuljetustarpeisiin mitä minulla on, sedan riittää vallan mainiosti. Bonuksena tyylikkyyden lisäksi sedan on vieläpä hiljaisempi kuin esim. farmari ja sedanin takaikkuna pysyy puhtaana ravasta. Tyylikysymys siis siinäkin suhteessa.
Sedanin hyvä ulkonäkö perustuu mm. symmetriaan; takakontti jatkaa takana samaa linjaa, kuin konepelti etupuolella. Sedan näyttää tasapainoiselle ja kauniille (riippuen tietysti automallista). Jotkut coupé-mallit yltävät samanlaiseen kauneuteen, myönnettäköön.
En ymmärrä, miksi se tuntuu olevan joillekin ongelma, jos joku haluaa ajaa sedanilla. En minäkään moiti farmariautokuskeja siitä, että heidän autonsa näyttää ruumiinkuljetukseen soveltuvalta ajoneuvolta. Tai että HB näyttää sille kuin se olisi sedan, jonka perä on ajettu lyttyyn. Kuinka usein farmarilla ajavat oikeasti tarvitsevat autoa sellaisen tavaran kuljettamiseen, johon sedan ei riitä? Niitä kertoja ei taida osua edes yhtä vuoteen. - farkku... buahaha
... ne mahtuvat Porsche 911 etutavaratilaan.
En ymmärrä mihin tarvitsisin muuta tilaa.
Viereiselle penkille tulee istumaan hyvin ruskettunut bööna... - Viherkihokki
Kaikki paikat on täynnä tylsiä seedaneita vaikka julkisillakin pääsisi ja siinä matkalla voitaisi vaihtaa vinkkejä jännien pipojen virkkaamisesta.
- kiva ajella pakastearkulla?
katselepa noita farkkuja...kaikissa pakkasella takikkunat umpijäässä joten mitenkäs on sen lämmityksen riittävyyden kanssa?
se lämmitin on oikeasti katsos mitoitettu sedanille....farkku kun on vain huono pyrkyreille suunnattu ruumisauto...jollain pitää katsos ruumisautojenkin kehtityskulut saada pakettiin.
hahaaaa - Alex-Reg
Moi !
Autoni on BMW Touring, mutta jos perheen koko sallisi niin sedan olisi ehdoton vaihtoehto.
Nuo farmarit ovat vain kertakaikkiaan rumia verrattuna sedaneihin. Merkkiin katsomatta.
Leikkikouluikäisillä voi tietysti olla tooisenlaisia mielipiteitä ;-)
-- - meni sedaniin
heittämällä takaovesta. Auto avensis, aika pieniä oviaukkoja, jos ei muihin mahdu.
- kuin minä
hetit sen kolmen metrin päästä?
laskin että siinä kohtaa vauhti on kohdillaan ja suorastaan sujahtaa autoon sisälle...pois otettiin se niin että laitettiin naru tuolin jalkaan ja otettiin 0-100 kiihdytys....hyvin lähti pois kuului vain plopplop....
- ajotopina
Mikä se sinun normaali ihmisesi on? Onko tullut mieleen että autolla ajelee myös yksinäiset ja vanhukset ja keski-ikäiset joiden lapset on jo lähteneet kotoa? Mitä helvetin pakettiautoa silloin tarvitsee, riittää kun muutama kunnon kassi kulkee mukana.
- keskusteluun
40000-60000 eurolla ei saa edustus autoa, ainoastaan vanhan romun. Siis yli 15v vanhan.
- alskr
Sedan on ehdottomasti vuoden turhake; pienet tilat, suuri kone ja kulutus, omistaja luulee ajavansa edustusautolla ja meno on sen mukaista.
Suv on ainut järkiperusteinen auto suomeen.- Corolla?
Suomen ostetuin sedan....tai VW jetta tai Passat...
- meillä ainakin
Helppo perustella farkkua;
- lasten rattaat menee heittämällä sisään,
ei renkaiden irroittelua tms säästöä
- lätkäkassit ja mailat mahtuu sisään helposti
- golfbägit menee heittämällä sisään
- sukset,luistimet, pulkat kaikki mitä tarvitsee lapsiperheessä kun liikkuu ja harrastaa on helppo heittää konttiin
- kun perhe matkustaa lomilla, saa tarvittaessa lastattua "kattoon asti"
siis yleensä ihmisille jotka harrastavat, liikkuvat ja menevät paikasta toiseen lasten kanssa.- Maxi 2,8 TiD
No hyvät ihmiset, eihän tuollaiseen farmarinroppeloon mitään tavaraa eikä edes porukkaa mahdu.
Minun mielestä tila-auto on ratkaisu tähän. Esimerkiksi meikäläisen Ducato Maxi, edessä 2 kiinteää penkkiä ja takana 8 pikalukolla irroitettavaa, takana seisomakorkeus, kokonaispaino 3,5tn, siis henkilöauto. Minusta tuo on sellainen sopiva johon menee kolhvpäkiä suuremmatkin esineet heittämällä sisään sekä kaverit kans. Oikein naurattaa nuo versojaris tyyppiset tila-auton nimellä myytävät koppimopot jotka muuten vastaavat tyyppinimeään mutta ainoastaan se tila puuttuu :-(
Niin, emännällä sekä pojalla on sitten sedanit, meidän perheessä riittää yksi monikäyttöisempi auto. Sedanit siksi että ei ole paskaantuvaa takaseinää ja ovat hiljaisempia kuin farkut tai 5-oviset, lämpiävätkin nopeammin. Aikoinaan kun ei ollut varaa, niin piti ajella farmarilla, nyt on onneksi autoa joka käyttötarkoitukseen!
Vielä kunnon tila-auton eduista - kun perhe matkustaa lomilla niin taakse saa 2-3 henkilön täysikokoisen punkat kun jättää vain 6 henkilön istuimet paikalleen. - paku.
Maxi 2,8 TiD kirjoitti:
No hyvät ihmiset, eihän tuollaiseen farmarinroppeloon mitään tavaraa eikä edes porukkaa mahdu.
Minun mielestä tila-auto on ratkaisu tähän. Esimerkiksi meikäläisen Ducato Maxi, edessä 2 kiinteää penkkiä ja takana 8 pikalukolla irroitettavaa, takana seisomakorkeus, kokonaispaino 3,5tn, siis henkilöauto. Minusta tuo on sellainen sopiva johon menee kolhvpäkiä suuremmatkin esineet heittämällä sisään sekä kaverit kans. Oikein naurattaa nuo versojaris tyyppiset tila-auton nimellä myytävät koppimopot jotka muuten vastaavat tyyppinimeään mutta ainoastaan se tila puuttuu :-(
Niin, emännällä sekä pojalla on sitten sedanit, meidän perheessä riittää yksi monikäyttöisempi auto. Sedanit siksi että ei ole paskaantuvaa takaseinää ja ovat hiljaisempia kuin farkut tai 5-oviset, lämpiävätkin nopeammin. Aikoinaan kun ei ollut varaa, niin piti ajella farmarilla, nyt on onneksi autoa joka käyttötarkoitukseen!
Vielä kunnon tila-auton eduista - kun perhe matkustaa lomilla niin taakse saa 2-3 henkilön täysikokoisen punkat kun jättää vain 6 henkilön istuimet paikalleen.tilava tietysti vaan eipä voi verrata ajettavuuttakaan farmariin joka on ajoltaan täysin henkilöauto
- Maxi 2,8 TiD
paku. kirjoitti:
tilava tietysti vaan eipä voi verrata ajettavuuttakaan farmariin joka on ajoltaan täysin henkilöauto
Pitkä akseliväli, 3500 kg massa, kunnon jämäkkä alusta - eipä voi tosiaan verrata johonkin farmaririmpulaan joiden yli tähyillään ruuhkaliikenteessä. Talviliikenteessä ehdoton, eipä haittaa keskellä olevat sohkavallit kun ohittelee pikkuautoja ;-)
Ainoa syyt miksi ottaisin pihasta sedanin ostoksille lähtiessä:
- mahtuu parkkihalliin
- notkeampi käänteissään kaupunkiajossa
Ei se ole paku, se on henkilöauto. Erona mm. täysin verhoillut pinnat, ei kumise tyhjä takaosasto kuten pakussa, hiljaista ja mukavaa kyytiä. No, verhoilujen ja penkkien vuoksi omamassakin on reilusti päälle kahden puolen tonnin, mutta tuo 2,8 TiD jaksaa kuljettaa juohevasti eikä ole moksiskaan jos tulee yksi tonni lisää.
Jos joku ihmetteli sitä, miten viitstään ajaa sedanilla kun ei siihen mahdu mitään tavaraa (kolhvpäkiä, voi jessus!), niin kait minulla on oikeus ihmetellä omaan autooni verraten farkkukuskeja, eihän niille mahdu mitään kyytiin :-(
Viikonloppuna muuten tuli tehtyä heräteostos, ostettiin sohva alennusmyynnistä, pistettiin autoon kyytiin ja ajeltiin kotio.
Mutta sedan, josta tässä säikeessä väitellään, on HENKILÖauto, siis henkilöiden kuljetukseen tarkoitettu pikkuauto. Farmari on muuten sama, mutta siinä on henkilökuljetuksen mukavuudesta tingitty, jotta on saatu enemmän tavaratilaa. Jokaiselle siis jotakin, mutta naurettavaa on väittää farmariautoa "tila-autoksi" tai "monikäyttöiseksi" jos sitä vertaa minun autooni. Pikkuisen enemmän siihen mahtuu kuin sedaniin ja se on vain pikkuisen epämukavampi kuin sedan... Pata kattilaa soimaa! - jälleen
Maxi 2,8 TiD kirjoitti:
Pitkä akseliväli, 3500 kg massa, kunnon jämäkkä alusta - eipä voi tosiaan verrata johonkin farmaririmpulaan joiden yli tähyillään ruuhkaliikenteessä. Talviliikenteessä ehdoton, eipä haittaa keskellä olevat sohkavallit kun ohittelee pikkuautoja ;-)
- mahtuu parkkihalliin
Ei se ole paku, se on henkilöauto. Erona mm. täysin verhoillut pinnat, ei kumise tyhjä takaosasto kuten pakussa, hiljaista ja mukavaa kyytiä. No, verhoilujen ja penkkien vuoksi omamassakin on reilusti päälle kahden puolen tonnin, mutta tuo 2,8 TiD jaksaa kuljettaa juohevasti eikä ole moksiskaan jos tulee yksi tonni lisää.
Jos joku ihmetteli sitä, miten viitstään ajaa sedanilla kun ei siihen mahdu mitään tavaraa (kolhvpäkiä, voi jessus!), niin kait minulla on oikeus ihmetellä omaan autooni verraten farkkukuskeja, eihän niille mahdu mitään kyytiin :-(
Viikonloppuna muuten tuli tehtyä heräteostos, ostettiin sohva alennusmyynnistä, pistettiin autoon kyytiin ja ajeltiin kotio.
Mutta sedan, josta tässä säikeessä väitellään, on HENKILÖauto, siis henkilöiden kuljetukseen tarkoitettu pikkuauto. Farmari on muuten sama, mutta siinä on henkilökuljetuksen mukavuudesta tingitty, jotta on saatu enemmän tavaratilaa. Jokaiselle siis jotakin, mutta naurettavaa on väittää farmariautoa "tila-autoksi" tai "monikäyttöiseksi" jos sitä vertaa minun autooni. Pikkuisen enemmän siihen mahtuu kuin sedaniin ja se on vain pikkuisen epämukavampi kuin sedan... Pata kattilaa soimaa!Ei pakusta tule henkilöautoa vaikka koko tavaratilan täyttäisi eristeellä. Valitan.
- Maxi 2,8 TiD
jälleen kirjoitti:
Ei pakusta tule henkilöautoa vaikka koko tavaratilan täyttäisi eristeellä. Valitan.
Valitettavasti olet tässäkin asiassa väärässä.
Sen voin todeta katsomalla rekisteriotteeseen tai dieselverolippuun - se on henkilöauto! - Maxi 2,8 TiD
Maxi 2,8 TiD kirjoitti:
Valitettavasti olet tässäkin asiassa väärässä.
Sen voin todeta katsomalla rekisteriotteeseen tai dieselverolippuun - se on henkilöauto!Näytti tänään menneen tililtä dieselvero, 248,24 euro. Tuo siis neljästi vuodessa, mutta sehän menee meidän kaikkien hyväksi joten eihän se haaskuusen mene, eihän?
- autoilijamies
Maxi 2,8 TiD kirjoitti:
Näytti tänään menneen tililtä dieselvero, 248,24 euro. Tuo siis neljästi vuodessa, mutta sehän menee meidän kaikkien hyväksi joten eihän se haaskuusen mene, eihän?
Kuulu, ryydy sinä siihen pakettiautoosi ja 1000 dieselveroon! Tziisus! Kyllä tuohon rahaan saa suhata paljon jotta hommassa ois mitään järkeä!
Taidat muuten olla jostain maalta, eihän kukaan kaupunkilainen tuollaisella rohjakkeella päivittäisajoja tekisi?! - Maxi 2,8 TiD
autoilijamies kirjoitti:
Kuulu, ryydy sinä siihen pakettiautoosi ja 1000 dieselveroon! Tziisus! Kyllä tuohon rahaan saa suhata paljon jotta hommassa ois mitään järkeä!
Taidat muuten olla jostain maalta, eihän kukaan kaupunkilainen tuollaisella rohjakkeella päivittäisajoja tekisi?!Mihinkäs ne kaupunkilaiset omaa autoa yleensä tarvitsevatkaan?
- Maxi 2,8 TiD
Maxi 2,8 TiD kirjoitti:
Mihinkäs ne kaupunkilaiset omaa autoa yleensä tarvitsevatkaan?
Hetken mietittyä keksin ihan ite vastauksen kysymykseeni, tieätty sen kolhvpäkin kuskaamiseen!
Muuten, vero on minulle melko lailla tarkkaan 2 senttiä kilometrille, ja sekin menee meidän kaikkien yhteiseen hyvään joten eipä tässä miteskään ryydytä. - meikäläinen vain
Maxi 2,8 TiD kirjoitti:
- mahtuu parkkihalliin
Mutta sedan, josta tässä säikeessä väitellään, on HENKILÖauto, siis henkilöiden kuljetukseen tarkoitettu pikkuauto. Farmari on muuten sama, mutta siinä on henkilökuljetuksen mukavuudesta tingitty, jotta on saatu enemmän tavaratilaa. Jokaiselle siis jotakin, mutta naurettavaa on väittää farmariautoa "tila-autoksi" tai "monikäyttöiseksi" jos sitä vertaa minun autooni. Pikkuisen enemmän siihen mahtuu kuin sedaniin ja se on vain pikkuisen epämukavampi kuin sedan... Pata kattilaa soimaa!kaikkia sitä ihmiset itselleen uskottelee,
eikä siinä mitään. Jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa kunhan ei sitä pas##aa muille selitä.
- Hämmästyitkö?
Monet auton valmistajat tarjoavat samoja autoja kunnollisella, erillisellä tavaratilalla varustettuina (sedan) ja vaihtoehtoisesti ilman varsinaista tavaratilaa (viistoperä). Näissä viimeksi mainituissa on matkustamosssa takapenkin takana jonkinlainen ontelo, jonne voi sijoittaa salkun tai muuta pientä tavaraa pois istuimilta ja jalkatiloista pyörimästä, mutta esimerkiksi neljäön hengen matkatavarat eivät mitenkään mahdu tällaiseen autoon kyytiin.
Tällaisia tavaratilattomia autoja ovat esimerkiksi Fiat Punto ja VW Golf. Ne sopivat kyllä esimerkiksi työmatka-ajoon, jos salkun lisäksi ei ole suurempaa kuljetettavaa.
Onneksi esimerkiksi Fiat ja VW valmistavat samoista autoista myös tavaratilallisia versioita (Albea / Jetta), joissa on yli puoli kuutiometriä tilaa erilaisille tavaroille. Nämä autot ovat niitä porrasperiä ja se tavaratila on siellä peräpään portaassa kannen alla sisällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa992683Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621714SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän101686Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631575Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81538Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261246Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261105Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811005