Mulla alkoi omituisesti vuotamaan yhtäkkiä verta ikenistä tänään. En harjannut hampaita tai tehnyt muutenkaan mitään erityistä, vaan se alkoi "ilman syytä". Sitä silleen pursui sieltä välistä ja aika paljon. Sain tyrehtymään huuhtelemalla kylmällä vedellä. Verta tulee joskus myös hampaita harjatessa.
Ilmeisesti kyseessä on ientulehdus? Riittäisköhän tässä vaiheessa vielä vaan ahkera hampaidenharjaus, hammaslangan käyttö vai olisko parempi mennä heti hammaslääkäriin?
Yhtäkkinen verenvuoto ikenistä
6
10692
Vastaukset
- reija
mulle hammaslääkäri sanoi että ientulehdukseen auttaa huolellinen harjaus aamua iltaa. pitäis parantua 4 päivässä. Mutta huomasin että kohtuus kaikessa, liikaakin voi harjata....
- walaskala
Näin vähän arvelinkin, että huolellinen harjaus on tarpeen. Nyt on ruvennut hampaita sillei kolottamaan, ovat "hellät"... Ei oo kivaa :(
- halko
Kuule, noita tulee, jos ikenet on oikein ärtyneet
kun ienrajaan on kerääntynyt kauheasti sitä valkoista töhnää, plakkia. 1) harjaa pitkin ienrajaa hampaat sekä 2) putsaa vähintä hammasvälit hammalagalla pari kertaa viikossa. Kyllä se siitä tokeentu muutamassa päivässä. Käytä aina pehmeää hammasharjaa. Medium tai muutoin vain kova ainoastaan raatelee ikenet.- kiusana!
Minulla on ientulehdus kiusana aika usein, johtuen nopeasta hammaskiven kertymisestä huolellisesta pesusta huolimatta. Vasta muutama vuosi sitten "löysin" vähän paremman hoitokeinon - hammasväliharjan. Nyt ikenet pysyvät hieman paremmin kunnossa ja hammaskivi paremmin kurissa. Hammaslankaa en ole koskaan "oppinut" käyttämään sen hankaluuden takia, mutta tuo hammaväliharja on kätevä ja nopea.
Kun ikeneni alkavat vuotaa verta, vaihdan tavallisen hammastahnan Corsodyl-geeliin viikoksi ja sillä tulehdukset paranevat.
- hammashoitaja
poistattamassa hammaskivet. Et välttämättä saa pelkästään omahoidolla ikeniä rauhoittumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723