Olemme kaukosuhteessa. Mies oli erittäin innokas ensimmäiset 6kk, nyt viimeisen parin viikon aikana yhteenpito hieman laantunut.. Ensiksi mies sanoi syyksi työkiireet. Eilen puhuimme puhelimessa ja taas kerran yritin kysyä onko kaikki hyvin ja miksi hän on ollut niin etäinen... Sanoi että kaikki on oikein hyvin. No tänään kuitenkin lähetti viestiä, jossa sanoi että hän on pahoillaan, että on ollut etäinen viime päivien aikana. Hänellä on myös asunto huolia, ja vuokra auto vie kaikki rahat...!
Ensiksi halusin raivostua, koska vasta eilen olin kysynyt, haluaako hän puhua jostakin, ja ei halunnut. Toisekseen ihmetyttää mitä hän minusta haluaa...
PItäisikö minun astua sivuun, ja antaa hänen "hoitaa huolensa". VAI jatkaa yhteydenpitoa ja rakkauden ja ymmärtämisen jakamista vaikka mitään en saa takaisin..
Toisekseen olen tavallaan helpottunut, että hän vihdoun avautuu ja puhuu huolistaan, ja kaikkien oppikirjojen mukaan nyt naine ei saisi alkaa syyttämään miestä, vaan pitäisi päinvastoin olla iloinen että hän vihdoin puhuu..!!! Mutta ihmetyttää miksi miehet eivät osaa huolehtia sekä elämänsä "ongelmista" että parisuhteesta yhtäaikaa! Miksi stressaantunut mies vetäytyy, koska siinä alkaa naisen mielikuvitus juosta kaikesta eroamisseta mahdolliseen pettämiseen!!!
mitä helvattia!!!!?
61
4898
Vastaukset
- MMies
Lähetä miehelle rahaa, niin hän pääsee stressistään ja pystyy taas kiinnittämään huomionsa 100prosenttisesti sinuun.
- nainen...
Miksi pitää alkaa heti vittuilemaan? Olisin nyt halunnut vaan saada jotain asiallista vastausta... :)
- MMies
nainen... kirjoitti:
Miksi pitää alkaa heti vittuilemaan? Olisin nyt halunnut vaan saada jotain asiallista vastausta... :)
Ihan asiallinen vastaushan toi oli.
Toki, jos sinäkin olet persaukinen, ei liene kovin osuva. Mutjaah, tuskin sua kiinnostaa kuulla miehen koko ajan valittavan raha-asioitaan tai muita turhuuksia, mitä? - päättömään voi vastata?
nainen... kirjoitti:
Ei ole hyvä jos ei puhu,
eikä myöskään ole hyvä jos puhuu??
Antaisit sen miehen vaan mennä menojaa, niin ei tarttis niiden ongelmien lisäksi vielä kestää sinuakin. - nainen...
MMies kirjoitti:
Ihan asiallinen vastaushan toi oli.
Toki, jos sinäkin olet persaukinen, ei liene kovin osuva. Mutjaah, tuskin sua kiinnostaa kuulla miehen koko ajan valittavan raha-asioitaan tai muita turhuuksia, mitä?Joskus miehiä on niin perkuleen vaikea ymmärtää... Mitä hän haluaa? Unohdetaan nyt se raha...
- nainen...
päättömään voi vastata? kirjoitti:
Ei ole hyvä jos ei puhu,
eikä myöskään ole hyvä jos puhuu??
Antaisit sen miehen vaan mennä menojaa, niin ei tarttis niiden ongelmien lisäksi vielä kestää sinuakin.aijaa että minun vikako se nyt onkin? Kuka on sanonutkaan että ei ole hyvä jos puhuu? Ihmetyttää vaan että kun olin juuri kysynyt eilen, onko kaikki hyvin, vakuutti (valehteli) kaiken olevan hyvin. Tänään kumminkin myönsi ettei ole. Mietityttää että mistähän muustakin hän valehtelee...?
- Black pearl
nainen... kirjoitti:
Mies kyllä kertoo ihan ite asioistaan sillon kun se haluaa. Minä annan omalle miehelle tilaa ja kas kummaa, se puhelee omista asioista useastikkin. Ongelmistaan varsinkin. En käsitä, miksi mies pitää ahdistaa nurkkaan tiivamalla jatkuasti, että mikä on hätänä, miksi et kerro mitään?..
- MMies
nainen... kirjoitti:
Joskus miehiä on niin perkuleen vaikea ymmärtää... Mitä hän haluaa? Unohdetaan nyt se raha...
Mitä hän haluaa? Mistäs minä tiedän. Veikkaisin, että rauhallisen tasaisen ja onnellisen elämän vailla sen suurempia murheita tai pelkoja. Joku tasapaksu mukava nainen luultavasti siihen kuuluu, ehkäpä lapsi tai kaksi, hulppea omakotitalo sinilevättömän järven rannalta, savusauna ja pystykorva pihassa räksyttämässä farkku-Volvon kyljestä peilautuvaa peilikuvaansa.
Mjaah, älä stressaa niin helvetisti toisen murheista. - nainen...
Black pearl kirjoitti:
Mies kyllä kertoo ihan ite asioistaan sillon kun se haluaa. Minä annan omalle miehelle tilaa ja kas kummaa, se puhelee omista asioista useastikkin. Ongelmistaan varsinkin. En käsitä, miksi mies pitää ahdistaa nurkkaan tiivamalla jatkuasti, että mikä on hätänä, miksi et kerro mitään?..
No kaipa se on huonoa itsetuntoa tai jotain, että alkaa heti murehtumaan että nyt se ei enää rakasta jne. jos alkaa käyttäytymään etäisemmin kuin ennen. Ja kun todella rakastan häntä, en haluaisi tehdä mitään väärin. Ja kun kerran kaikkien muidenkin mielestä täällä olen tosi "tyhmä" ja en tajua mitä kaikki muut tajuavat?
En tiedä pitäisikö tässä vaan yrittää osoittaa hellyyttä, vaikka tuntuu että sitä ei saa takaisin, vai hauaako mies että annan hänelle "tilaa" ja en ota yhteyttä ollenkaan? - nainen...
MMies kirjoitti:
Mitä hän haluaa? Mistäs minä tiedän. Veikkaisin, että rauhallisen tasaisen ja onnellisen elämän vailla sen suurempia murheita tai pelkoja. Joku tasapaksu mukava nainen luultavasti siihen kuuluu, ehkäpä lapsi tai kaksi, hulppea omakotitalo sinilevättömän järven rannalta, savusauna ja pystykorva pihassa räksyttämässä farkku-Volvon kyljestä peilautuvaa peilikuvaansa.
Mjaah, älä stressaa niin helvetisti toisen murheista.No en stressaisikaan toisen murheista, jos ne eivät vaikuttaisi negatiivisesti meidän suhteeseen...! Kyllä minä olen aina ystävieni tukena jos heillä on ongelmia. Mutta pitääkö sitä perhana sulkea tyttöystävä POIS elämästään, jos on ongelmia..! Sitä en ymmärrä. Kun naiset puhuvat, niin miehet sulkeutuvat.. sinä taas yksi niitä ihania erojamme... :)
- joku vaan---
nainen... kirjoitti:
miehellä on työkiireitä, sekä rahahuolia,
no mikäs se sinun huolesi sitten oli, mies ei ole kerennyt pitää sinuun niin paljoa yhteyttä!
syy, ja vastaus,
mitä sinun pitää tehdä: mene ulos nauti auringosta,tai mene vaikka uimahalliin uimaan!
sinulla ei ole ongelmaa mutta sinä haluat sellaiset tehdä!
- ignore
"Toisekseen ihmetyttää mitä hän minusta haluaa"
Jos sulla olisi fiksumpi asenne, voisi mies ehkä halutakin. Viestisi perusteella todennäköisyys on kuitenkin todella olematon.- nainen...
no anteeksi, että olen niin tyhmä, että en vain ymmärrä miten tässä tilanteessa tulisi toimia. :(
- sattana sentän
Tollasta se on kun tuijottaa omaa napaa. Mun tunteet, musta tuntuu, tun länkynlänkyn. Hemmo painaa jossain kuusessa perse verellä stressi päällä että saa hilloa, viimonen mitä haluaa on jotain lisälänkytystä naiselta. Juuri sen takia (viisas mies) ei kerro ennenkun on aivan pakko, kun tietää että eukko on seuraavaksi säätämässä hulluna.
Annat äijän tehdä työnsä etkä sekaannu. Sillä on mitä luultavammin tärkeämpää tekemistä kun huolehtia tärisevän akan sekalaisesta tunnemaailmasta.- nainen...
no tuo kyllä rupesi naurattamaan. :) hih! Ei me naiset noin kauheita olla... :)
Mutta tuossapa te miehet juuri ajattelette väärin. Jos heti puhuisitte asioista niiden oikeilla nimillä, niin ongemat ei paisuisi tämmöisiksi draamoiksi... ;)
Jos olisi heti kertinut mikä on stressin syy, niin en ehkä olisi vetänyt heti hirveitä mielikuvia siitä, että pitäisikö lopettaa suhde!!!
- nainen myös
Olen itse juuri tuollainen vetäytyjä. Kun tulee murheita, olen mieluummin omissa oloissani yksin. Miesystäväni on huolissaan tästä taipumuksestani ja yrittä saada mua kertomaan ongelmistani. Ja olenhan minä oppinut huomaamaan, että kertominen todella auttaa, varsinkin kun se toinen todella haluaa kuunnella ja olla tukena. Onnekseni olen kohdannut ymmärtäväisen kumppanin.
Mä näkisin kumppanuuden juuri sellaisena, että myös silloin huonompina aikoina toinen välittää, vaikka sitten ei itse saisikaan niin paljoa juuri sillä hetkellä.- nainen...
Puhuminen yleensä auttaa, kumpaakin osapuolta, ongemia tulee juuri silloin kun ei puhuta! :) Minä olen hyvin mielelläni tukena, mutta jos en tiedä mikä miehellä on ongelmana, alan kehitellä kaikenlaisia visioita siitä päässäni, kuinka hän ei rakasta minua enää jne... Suhteen alussa kaikki on kuitenikin uuttaa.. :)
Mutta tuo on varamasti ihan totta, että olisi tärkeää että myös silloin huonompina aikoina toinen välittää, vaikka sitten ei itse saisikaan niin paljoa juuri sillä hetkellä. Tosin, jos tunnen että minua rajastetaan, jaksan antaakin paljon enemmän...:) - roikkuminen
nainen... kirjoitti:
Puhuminen yleensä auttaa, kumpaakin osapuolta, ongemia tulee juuri silloin kun ei puhuta! :) Minä olen hyvin mielelläni tukena, mutta jos en tiedä mikä miehellä on ongelmana, alan kehitellä kaikenlaisia visioita siitä päässäni, kuinka hän ei rakasta minua enää jne... Suhteen alussa kaikki on kuitenikin uuttaa.. :)
Mutta tuo on varamasti ihan totta, että olisi tärkeää että myös silloin huonompina aikoina toinen välittää, vaikka sitten ei itse saisikaan niin paljoa juuri sillä hetkellä. Tosin, jos tunnen että minua rajastetaan, jaksan antaakin paljon enemmän...:)toisessa aiheuttaa juuri tuollaisia ajatuksia, mitä alkuper.kirjoituksessa on.
Ei toisen ajatuksia tule pyrkiä omimaan. Meillä kaikila pitää olla tunne, että hallitsemme omat kuviot. Joku pohtii ja pohtii ja ajatus selkiää siinä vaiheessa. Siinä pohtimisvaiheessa on toisen turha mennä hätyyttämään. Ei kyseessä tarvitse olla edes mikään todellinen ongelma, vaan joku tosiaan tarvitsee aikaa ajatusten kypsyttelyyn.
Jos ei hyväksy toisen ihmisen tapaa järjestellä ajatuksiaan ja tekojaan, on parasta jättää sikseen seurustelu. Et voi muuttaa toista ihmistä kaltaiseksesi. Erilaisuus on rikkautta ja se sallittakoon. Turha asetella mies- nais-näkökantoja vastakkain. Jos rakastat toista, et ala vaatimaan mitään vaan odotat kärsivällisesti.
Alkuperäisellä kirjoittajalla on huono itsetunto, koska heti epäilee kaikkea, kun mies ei puhu. Ei millään pahalla, mutta hae apua itsetuntosi kehittämiseen sillä aikaa, kun miehesi hautautuu ajatuksiinsa. Menetät hänet tuollaisella asenteella. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ongelmia elämäänsä? Ei varmasti kukaan.... - nainen...
roikkuminen kirjoitti:
toisessa aiheuttaa juuri tuollaisia ajatuksia, mitä alkuper.kirjoituksessa on.
Ei toisen ajatuksia tule pyrkiä omimaan. Meillä kaikila pitää olla tunne, että hallitsemme omat kuviot. Joku pohtii ja pohtii ja ajatus selkiää siinä vaiheessa. Siinä pohtimisvaiheessa on toisen turha mennä hätyyttämään. Ei kyseessä tarvitse olla edes mikään todellinen ongelma, vaan joku tosiaan tarvitsee aikaa ajatusten kypsyttelyyn.
Jos ei hyväksy toisen ihmisen tapaa järjestellä ajatuksiaan ja tekojaan, on parasta jättää sikseen seurustelu. Et voi muuttaa toista ihmistä kaltaiseksesi. Erilaisuus on rikkautta ja se sallittakoon. Turha asetella mies- nais-näkökantoja vastakkain. Jos rakastat toista, et ala vaatimaan mitään vaan odotat kärsivällisesti.
Alkuperäisellä kirjoittajalla on huono itsetunto, koska heti epäilee kaikkea, kun mies ei puhu. Ei millään pahalla, mutta hae apua itsetuntosi kehittämiseen sillä aikaa, kun miehesi hautautuu ajatuksiinsa. Menetät hänet tuollaisella asenteella. Kuka haluaa vapaaehtoisesti ongelmia elämäänsä? Ei varmasti kukaan....No joku niin yksinkertainen asia, kuin sanominen "rakastan sinua, mutta minulla on nyt vähän mietittävää muista asioista, palaan kyllä", auttaisi paljon! :) Ei kukaan ole täydellinen, miksi hakea apua kolmansilta osapuolilta kun kumppanit voivat yrittää oppia kommunikoimaan keskenään paremmin. Ei siinä ole mistään "toisen muuttamisesta" kyse.
- Haloo!!!
Voihan vinetto näitä draamakuningattaria!! Itsekin olen nainen, joten ei tuota tilannetajuttomuutta voi ainakaan sukupuolesta johtuvaksi laskea.
Kuules nyt ketjun aloittaja, opetteles elämän perussääntöjä, ettet menetä hyvää ihmissuhdetta omalla kohkaamisellasi. Opettele antamaan toiselle tilaa (sisäistä ensin, mitä se tarkoittaa) ja ymmärrä, että ihmisillä on erilaisia tapoja käsitellä huoliaan yms. Mieshän totesi olevansa pahoillaan siitä, että on ollut etäinen, ja sinä RAIVOSTUT hänen epäloogisuudestaan!!!
Veikkaan että tuolla meiningillä homma tyssää aika nopeeta. Siis voi vittu että ottaa päähän nämä hölmöläiset täällä.- nainen...
Ensinnäkin... en ole mitään hänelle raivostunut, omassa mielessäni vain harmitti, kun ensin hän oli eilen kivenkovaa väittänyt eilen että "kaikki on hyvin". Sitten tänään paljastui että hän itseasiassa valehtelikin...
Miehet ne vasta draamakuningattaria onkin... Joku uuden asunnon hommaaminen kuulostaa siltä kuin olisi sotaan menossa. Ei nyt ole kuitenkaan kyse siitä että kukaan on kuollut! Kaukosuhteessa on tarpeeksi vaikeaa kun yrittää "tulkita" sähköpostiviestejä ja puheluita... PItääkö sitten vielä vähentää kommunikaatio ja esim. rakkauden tunnustuksetikin vain sen takia kun "auto maksaa niin paljon"!!!
.. On itsellänikin paljon ongelmia elämässä, mm. työttömyys, mutta en minä sen takia sulje kumppaniani pois elämästäni...! Kun oma äitini kuoli, etsin tukea miehestäni, ja silti jaksoin hänelle sanoa että rakastan! Sitten jos miehen auto ei toimi, niin voi god, on kuin maailmanloppu olisi tullut!
- AS.
Ei muuta, kuin sanot sille, että sä vetäydyt sen alta pois, että se saa rauhassa murehtia asioitaan.
- nainen...
arvaa tekiskö mieli... mutta välitän kai liikaa miehestä..
Miehet ne vasta draamakuningattaria onkin... Joku uuden asunnon hommaaminen kuulostaa siltä kuin olisi sotaan menossa. Ei nyt ole kuitenkaan kyse siitä että kukaan on kuollut! Kaukosuhteessa on tarpeeksi vaikeaa kun yrittää "tulkita" sähköpostiviestejä ja puheluita... PItääkö sitten vielä vähentää kommunikaatio ja esim. rakkauden tunnustuksetikin vain sen takia kun "auto maksaa niin paljon"!!!
.. On itsellänikin paljon ongelmia elämässä, mm. työttömyys, mutta en minä sen takia sulje kumppaniani pois elämästäni...! Kun oma äitini kuoli, etsin tukea miehestäni, ja silti jaksoin hänelle sanoa että rakastan! Sitten jos miehen auto ei toimi, niin voi god, on kuin maailmanloppu olisi tullut! - minä minä
nainen... kirjoitti:
arvaa tekiskö mieli... mutta välitän kai liikaa miehestä..
.. On itsellänikin paljon ongelmia elämässä, mm. työttömyys, mutta en minä sen takia sulje kumppaniani pois elämästäni...! Kun oma äitini kuoli, etsin tukea miehestäni, ja silti jaksoin hänelle sanoa että rakastan! Sitten jos miehen auto ei toimi, niin voi god, on kuin maailmanloppu olisi tullut!minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä...
Minäkin olen nainen ja kuulostaa kyllä siltä, että sinulla ei oikein ole hanskassa tuo termi "parisuhde". On vain SINUN tapasi kommunikoida ja SINÄ olet oikeassa. Empatiapisteet miehellesi. - nainen...
minä minä kirjoitti:
minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä...
Minäkin olen nainen ja kuulostaa kyllä siltä, että sinulla ei oikein ole hanskassa tuo termi "parisuhde". On vain SINUN tapasi kommunikoida ja SINÄ olet oikeassa. Empatiapisteet miehellesi.Kyllä se on kuule toisinpäin meidän suheteessa. Minä olen se joka antaa, ilmeisesti annan liikaa, niin kuin naisille on tyypillistä. Miehet ja naiset komminikoivat eritavalla. En sano että kumpikaan olisi väärässä tai oikeassa, kommunikoimme vain eritavoilla. Ei minulla ole mitään ongelmia mm. kommunikoida naisystävieni kanssa. Ongelmia tulee mieheni kanssa, juuri intiimissä suhteessa, koska miehet ja naiset kommunikoivat erilailla. Ei siinä tarvitse alkaa ketään syyttelemään...
Miehesi oli etäinen ja sanoi syyksi työkiireet. Se, että syynä oli myös raha- ja asuntohuolet, ei tee hänestä valehtelijaa, vaikka niin kirjoitatkin.
Kun sinä kysyit häneltä, onko kaikki hyvin, hän vastasi kysymykseen: "Onko suhteessamme kaikki hyvin?" Eli kyllä. Mies ei ollut suhteenne tuossa vaiheessa valmis avautumaan sinulle raha- ja työhuolistaan. Ehkä hän pelkäsi sinun kuvittelevan hänet luuseriksi tai sitten hän ei halunnut huolestuttaa sinua.
Minusta muut vastaajat eivät ole laisinkaan väärässä väittäessään, että sinussa on draama-kuningattaren vikaa. Kirjoituksestasi sitä paitsi huokui enemmän huoli siitä, jätetäänkö sinut kuin että ehditkö jättämään miehen ennemmin, ettet vain tulisi mukamas vedätetyksi.
Muistatko vanhan vitsin lätkäjoukkueensa tappiota murehtineesta miehestä, joka sai illalla pillua? Samalla kuin hänen vaimonsa oli jo kehitellyt päässään monenmoisia pettämisdraamoja. Sinä sopisit tuohon vitsiin mainiosti.- nainen...
Niin siis sitä vaan tarkoitin alk peräisin kun puhuin "valehtelusta", että mies juuri eilen sanoi "kaiken olevan oikein hyvin" kun kysyin onko hänellä MITÄÄN josta hän haluaa puhua (kun on kuulsotanut ja käyttäytynyt niin oudosti), ja seuraavana päivänä siis tunnusti että ei olekaan. Sitä vaan mietin mistä sitä koskaan sitten tietää, milloin toinen puhuu totta milloin ei?
Omasta mielestäni tuommoinen käyttäytyminen, että kumppani laitetaan "sivuun" kun on muita ongelmia, on sääli koska varsinkin kaukosuhteessa, on muutenkin ikävä ja vaikeaa, sitten kun vielä siihen päälle laitetaan päälle kommunikoinnin ja "" vähentyminen, niin kyllä siinä helposti tulee ensimmäiseksi mieleen että haluaako se erota, ja omatkin tunteet alkavat muuttua.
Mielestäni on itsekästä olla ottamatta yhteyttä kumppaniin VAIN sen takia, että auto on kallis ym. näitä pikku huolien takia! Sehän on vain elämää! Jos tuommoisesta sulkeutuu, niin pelottaa kyllä ajatella, jos jotain oikein vakavaa sattuisi, miten suhde semmoisen kestäisi sitten?!
Voi olla että häntä hävetti kertoa "totuus" mutta toisaalta se on loukkaavaa, että kumppaniin ei voi luottaa sen verran, että tajuasi, että ei semmoisilla ole merkitystä, kun on tähänkin asti oltu rehellisiä!
No joka tapauksessa, osoitin hönelle tänään vain rakkautta ja ymmärtämistä... Ja vastaus oli... että "kun on niin vaikeaa kun ei voi kenellekään puhua näistä ongelmista"!!! Niin ei sitten tullut miehelle mieleen että voisi vaikka omalle tyttöystävälle??? hm... - Kolli_Kellinen
nainen... kirjoitti:
Niin siis sitä vaan tarkoitin alk peräisin kun puhuin "valehtelusta", että mies juuri eilen sanoi "kaiken olevan oikein hyvin" kun kysyin onko hänellä MITÄÄN josta hän haluaa puhua (kun on kuulsotanut ja käyttäytynyt niin oudosti), ja seuraavana päivänä siis tunnusti että ei olekaan. Sitä vaan mietin mistä sitä koskaan sitten tietää, milloin toinen puhuu totta milloin ei?
Omasta mielestäni tuommoinen käyttäytyminen, että kumppani laitetaan "sivuun" kun on muita ongelmia, on sääli koska varsinkin kaukosuhteessa, on muutenkin ikävä ja vaikeaa, sitten kun vielä siihen päälle laitetaan päälle kommunikoinnin ja "" vähentyminen, niin kyllä siinä helposti tulee ensimmäiseksi mieleen että haluaako se erota, ja omatkin tunteet alkavat muuttua.
Mielestäni on itsekästä olla ottamatta yhteyttä kumppaniin VAIN sen takia, että auto on kallis ym. näitä pikku huolien takia! Sehän on vain elämää! Jos tuommoisesta sulkeutuu, niin pelottaa kyllä ajatella, jos jotain oikein vakavaa sattuisi, miten suhde semmoisen kestäisi sitten?!
Voi olla että häntä hävetti kertoa "totuus" mutta toisaalta se on loukkaavaa, että kumppaniin ei voi luottaa sen verran, että tajuasi, että ei semmoisilla ole merkitystä, kun on tähänkin asti oltu rehellisiä!
No joka tapauksessa, osoitin hönelle tänään vain rakkautta ja ymmärtämistä... Ja vastaus oli... että "kun on niin vaikeaa kun ei voi kenellekään puhua näistä ongelmista"!!! Niin ei sitten tullut miehelle mieleen että voisi vaikka omalle tyttöystävälle??? hm...No mitä voit ihan konkreettisesti tehdä miehesi auttamiseksi? Tuskin mitään. Mies puhuu huolistaan silloin, kun hän kokee että joku voi ihan oikeasti auttaa häntä. Esimerkiksi pankinjohtajalle, jos tarvitsee lainaa tai tutulle mekaanikolle jos autoon tulee vika. Mutta mitä naisystävä voi yleensä tehdä muuta kuin kuunnella ja puhua? Ei siinä kuule lässytykset auta kun talo on tulessa, silloin pitää tarttua letkuun!!!
- nainen...
Kolli_Kellinen kirjoitti:
No mitä voit ihan konkreettisesti tehdä miehesi auttamiseksi? Tuskin mitään. Mies puhuu huolistaan silloin, kun hän kokee että joku voi ihan oikeasti auttaa häntä. Esimerkiksi pankinjohtajalle, jos tarvitsee lainaa tai tutulle mekaanikolle jos autoon tulee vika. Mutta mitä naisystävä voi yleensä tehdä muuta kuin kuunnella ja puhua? Ei siinä kuule lässytykset auta kun talo on tulessa, silloin pitää tarttua letkuun!!!
Niin... tuo on aika tärkeä pointti... Miehet ei usko että pelkällä puhumisella olisi mitään konkreettista apua.. Siksi miehet ei ymmärrä esim. sitä kun naiset aina valittaa ja pälättää kaikesta..
Mutta puhuminen kumminkin auttaa kumpaakin vaikka minä nyt mitään sille autolle voi tehdä tai asunnonolle. Puhuminen auttaa sitä, joka puuhuu ongelmistaan, koska voi päästää "höyryjä" ulos ja sitä toista, koska ainakin pääsee perille siitä, mitä toisen ajatusmaailmaan kuuluu. Mieheni itsekin sanoi että "kun ei ole ketään kenelle päästää höyryjä ulos" (kaipa tarkoitti että kun asumme kaukosuhteessa minäkään en ole siellä jotta voisi puhua)...Mutta hei... ei muuta kuin ottaa luurin käteen, ilmaiseksikin voi puhua niin mitä sitten valittaa!? - ArcticEli
No mitä voit ihan konkreettisesti tehdä miehesi auttamiseksi? Tuskin mitään. Mies puhuu huolistaan silloin, kun hän kokee että joku voi ihan oikeasti auttaa häntä. Esimerkiksi pankinjohtajalle, jos tarvitsee lainaa tai tutulle mekaanikolle jos autoon tulee vika. Mutta mitä naisystävä voi yleensä tehdä muuta kuin kuunnella ja puhua? Ei siinä kuule lässytykset auta kun talo on tulessa, silloin pitää tarttua letkuun!!!
näitä monesti miettinyt...ja tullut siihen tuloskseen, että sukupuolet KASVATETAAN niin erilaisiksi.
Naisille työnnetään kaikenmaailman tyhjää hölynpölyä romantiikasta ja parisuhteista, kirkkohäistä, kaupataan unelmia.Ole naisellinen, ymmärrä, tue...mut älä opi itse käyttämään järkeäs...
Mies taas kasvatetaan käyttämään järkeä, tekemään asioita...pätemään rahalla ja omaisuudella.
Onko siis ihme etteivät maailmat kohtaa...?
Onko ihme, et nainen käy läpi koko parisuhdedraaman sydän vereslihalla ja mies miettii.. kuka sen matsin voitti? - nainen...
ArcticEli kirjoitti:
näitä monesti miettinyt...ja tullut siihen tuloskseen, että sukupuolet KASVATETAAN niin erilaisiksi.
Naisille työnnetään kaikenmaailman tyhjää hölynpölyä romantiikasta ja parisuhteista, kirkkohäistä, kaupataan unelmia.Ole naisellinen, ymmärrä, tue...mut älä opi itse käyttämään järkeäs...
Mies taas kasvatetaan käyttämään järkeä, tekemään asioita...pätemään rahalla ja omaisuudella.
Onko siis ihme etteivät maailmat kohtaa...?
Onko ihme, et nainen käy läpi koko parisuhdedraaman sydän vereslihalla ja mies miettii.. kuka sen matsin voitti?Tuota minä kaipasin! ;)
Sitten kun lukee vielä aikuisempana noita parisuhdeopppaita joissa opetetaan kuinka miestä tulee "ymmärtää" ja antaa anteeksi mitä tahansa hän tekee, ja kun mies lopettaa puhumatsa niin se menee vain "luolaansa" ja kaikkeen pitäisi suhtautua niinkuin Äiti Teresa..? :) - Kolli_Kellinen
nainen... kirjoitti:
Niin... tuo on aika tärkeä pointti... Miehet ei usko että pelkällä puhumisella olisi mitään konkreettista apua.. Siksi miehet ei ymmärrä esim. sitä kun naiset aina valittaa ja pälättää kaikesta..
Mutta puhuminen kumminkin auttaa kumpaakin vaikka minä nyt mitään sille autolle voi tehdä tai asunnonolle. Puhuminen auttaa sitä, joka puuhuu ongelmistaan, koska voi päästää "höyryjä" ulos ja sitä toista, koska ainakin pääsee perille siitä, mitä toisen ajatusmaailmaan kuuluu. Mieheni itsekin sanoi että "kun ei ole ketään kenelle päästää höyryjä ulos" (kaipa tarkoitti että kun asumme kaukosuhteessa minäkään en ole siellä jotta voisi puhua)...Mutta hei... ei muuta kuin ottaa luurin käteen, ilmaiseksikin voi puhua niin mitä sitten valittaa!?Tuollaisesta puhelinterapiasta jää aina puuttumaan se "human touch". Eli kiihkeä seksi, joka validoi miehelle sen että nainen oikeasti välittää, vaikka miehellä meneekin huonosti.
- antakaa armoa
nainen... kirjoitti:
Tuota minä kaipasin! ;)
Sitten kun lukee vielä aikuisempana noita parisuhdeopppaita joissa opetetaan kuinka miestä tulee "ymmärtää" ja antaa anteeksi mitä tahansa hän tekee, ja kun mies lopettaa puhumatsa niin se menee vain "luolaansa" ja kaikkeen pitäisi suhtautua niinkuin Äiti Teresa..? :)'Sitten kun lukee vielä aikuisempana noita parisuhdeopppaita'
Selkes sitten sekin, miksi sekoilet. Nyt pistät ne saakelin keittiöpsykologi-länkytykset sytykkeeksi ja ajattelet ihan ite. Aloita vaikka yrittämällä samaistua siihen mieheen, mikä varmasti lienee sinulle lähes mahdotonta..tuolla menolla suhde ei enää montaa kuukautta kestä. - nainen...
antakaa armoa kirjoitti:
'Sitten kun lukee vielä aikuisempana noita parisuhdeopppaita'
Selkes sitten sekin, miksi sekoilet. Nyt pistät ne saakelin keittiöpsykologi-länkytykset sytykkeeksi ja ajattelet ihan ite. Aloita vaikka yrittämällä samaistua siihen mieheen, mikä varmasti lienee sinulle lähes mahdotonta..tuolla menolla suhde ei enää montaa kuukautta kestä.No itseasiassa "sekoilen"? sen takia, kun takana on 2 pitkää suhdetta valehtelijaan, ja pettäjään, joten kun viimeiset 5 vuotta on "oppinut" olemaan luottamatta keneenkään, niin siitä on vaikea "oppia" pois.
- tippuu info ku kiristää
nainen... kirjoitti:
No itseasiassa "sekoilen"? sen takia, kun takana on 2 pitkää suhdetta valehtelijaan, ja pettäjään, joten kun viimeiset 5 vuotta on "oppinut" olemaan luottamatta keneenkään, niin siitä on vaikea "oppia" pois.
Vai vielä sillä lailla, että vanhat kostetaan seuraavalle. Kerropa tuo sille miehelles, niin ehkä, ehkä, voitte päästä edes jotenkin alkuun. Ja lopeta niitten Crayn kirjojen luku, kommenttisi ovat jo suoraan kopioita eli sisemmästä suolen nurkasta.
Ensin oma pannu kuntoon, sitten vasta muita syyttelemään. Näin se karavaani kulkee ja koirat haukkuu. - Heidi27
nainen... kirjoitti:
No itseasiassa "sekoilen"? sen takia, kun takana on 2 pitkää suhdetta valehtelijaan, ja pettäjään, joten kun viimeiset 5 vuotta on "oppinut" olemaan luottamatta keneenkään, niin siitä on vaikea "oppia" pois.
...vauhdissa. etkö itse HUOMAA sitä?! Koko tästä ketjusta, kaikesta kirjoittamastasi oikein huokuu sinun kontrolloinnin halusi. Haluat koko ajan ja joka hetki olla perillä miehesi ajatuksista, etkä luota siihen että hän tulee kyllä "luolastaan" ja tuo mietteensä julki, kunhan on siihen valmis. Anna hyvä nainen tilaa miehellesi, yritä sisäistää se mitä se tarkoittaa. Ei sinun tarvitse olla joka hetki "tukemassa" häntä ja ilmaisemassa sitä että "voit puhua minulle jos sinulla on jotakin..." Tilan antaminen ja aito tukeminen on vähän toisenlaista.
Tuolla asenteella jätkä lähtee kävelemään aika nopeasti suhteesta, ellet tajua homman nimeä. Ja sitten sinä ihmettelet aidosti, että "mikä oikein meni vikaan..?" - antti alias
Heidi27 kirjoitti:
...vauhdissa. etkö itse HUOMAA sitä?! Koko tästä ketjusta, kaikesta kirjoittamastasi oikein huokuu sinun kontrolloinnin halusi. Haluat koko ajan ja joka hetki olla perillä miehesi ajatuksista, etkä luota siihen että hän tulee kyllä "luolastaan" ja tuo mietteensä julki, kunhan on siihen valmis. Anna hyvä nainen tilaa miehellesi, yritä sisäistää se mitä se tarkoittaa. Ei sinun tarvitse olla joka hetki "tukemassa" häntä ja ilmaisemassa sitä että "voit puhua minulle jos sinulla on jotakin..." Tilan antaminen ja aito tukeminen on vähän toisenlaista.
Tuolla asenteella jätkä lähtee kävelemään aika nopeasti suhteesta, ellet tajua homman nimeä. Ja sitten sinä ihmettelet aidosti, että "mikä oikein meni vikaan..?"aplodit heidille!! siinä on nainen joka on hiffannut homman nimen. jes!!
- nainen...
Heidi27 kirjoitti:
Tuolla asenteella jätkä lähtee kävelemään aika nopeasti suhteesta, ellet tajua homman nimeä. Ja sitten sinä ihmettelet aidosti, että "mikä oikein meni vikaan..?"Ai että pitäisi "antaa tilaa" oikein vielä, vaikka välissä on jo 6000km ja valtameri... hohhoijaa...
Jos annan miehelle "tilaa" niin tulee parin tunnin päästä viestiä että mikä sulla on kun et vastaa! - aika hyvä oli
nainen... kirjoitti:
Ai että pitäisi "antaa tilaa" oikein vielä, vaikka välissä on jo 6000km ja valtameri... hohhoijaa...
Jos annan miehelle "tilaa" niin tulee parin tunnin päästä viestiä että mikä sulla on kun et vastaa!Tässä on pakko olla jo erittäin asiallisen provottajan pelissä, mainiota vedätystä, erinomainen alkunykäys, mutta nyt hiukan ylitit uskottavuusrajan. Kuitenkin, ei hassumpaa.
- nainen...
Tuollaisesta puhelinterapiasta jää aina puuttumaan se "human touch". Eli kiihkeä seksi, joka validoi miehelle sen että nainen oikeasti välittää, vaikka miehellä meneekin huonosti.
No tuo pitää kyllä paikkansa, ja siinäpä onkin toinen miesten kummallisuus, eli miksi miehet eivät tykkää puhua puhelimessa!? Korkeintaan seurustelun alkuvaiheessa, mutta sitten kun suhde on "vakiintunut" niin mies yrittää vältellä puhelimessa puhumista niin paljon kuin mahdollista.
Tuohon seksi juttuun en rupee kommentoimaan, eiköhän sitä välittämistä näytetä muuten kuin seksillä? - nainen...
aika hyvä oli kirjoitti:
Tässä on pakko olla jo erittäin asiallisen provottajan pelissä, mainiota vedätystä, erinomainen alkunykäys, mutta nyt hiukan ylitit uskottavuusrajan. Kuitenkin, ei hassumpaa.
Joka keskustelussa pitää olla ainakin yksi "provoepäily" siltä, jolla oma maailmankuva on niin pieni, ettei vaan voi ymmärtää että kaikilla ihmisillä ei ajatukset pörrää ihan samalla lailla kuin sinulla itselläsi.-
- Kolli_Kellinen
nainen... kirjoitti:
No tuo pitää kyllä paikkansa, ja siinäpä onkin toinen miesten kummallisuus, eli miksi miehet eivät tykkää puhua puhelimessa!? Korkeintaan seurustelun alkuvaiheessa, mutta sitten kun suhde on "vakiintunut" niin mies yrittää vältellä puhelimessa puhumista niin paljon kuin mahdollista.
Tuohon seksi juttuun en rupee kommentoimaan, eiköhän sitä välittämistä näytetä muuten kuin seksillä?Luulen että miehet ovat muutenkin huonompia näyttämään ja aistimaan tunteita keskustelemalla kuin naiset ja puhelimessa se vaan korostuu kun ei ole sitä elekieltäkään mukana. Niinpä puhelinkeskustelu jättää usein vaan aika tyhjän ja epävarman olon. Sitten jos teillä on vielä välimatkaakin noin paljon ja seuraavaan tapaamiseen pitkä aika, niin ehkä mies haluaa suojella itseään ettei kaipaus kävisi liian suureksi. Ei ole kiva jutella puhelimessa jos puhelun jälkeen on kurjempi olo kuin ennen puhelua.
Tietenkin välittämistä näytetään muutenkin kuin seksillä, mutta seksi on kuitenkin ainakin miehelle usein se tärkein ja tehokkain tapa ilmaista tunteita. - Haba.
nainen... kirjoitti:
Tuohon seksi juttuun en rupee kommentoimaan, eiköhän sitä välittämistä näytetä muuten kuin seksillä?Mä juttelin entisen tyttöystäväni kanssa joskus jopa 3-4 tuntia putkeen omaan laskuuni. Sieltähän tuli mukavat 120-140 euron laskut. Ei tapahdu enää.
- vaan se on näin
nainen... kirjoitti:
Joka keskustelussa pitää olla ainakin yksi "provoepäily" siltä, jolla oma maailmankuva on niin pieni, ettei vaan voi ymmärtää että kaikilla ihmisillä ei ajatukset pörrää ihan samalla lailla kuin sinulla itselläsi.-
Aina silloin tällöin tulee vastaan yksilö, joka on niin saaaaaaaatanan tyhmä, ettei voi olla epäilemättä provoksi. Kuulunet sitten tuohon hämmästyttävään joukkoon.
- nainen...
Haba. kirjoitti:
Mä juttelin entisen tyttöystäväni kanssa joskus jopa 3-4 tuntia putkeen omaan laskuuni. Sieltähän tuli mukavat 120-140 euron laskut. Ei tapahdu enää.
No kuka hukku sitä nykyään enää puheluista maksaa, kun ilmaiseksikin voi puhua www.skype.com
- nainen...
vaan se on näin kirjoitti:
Aina silloin tällöin tulee vastaan yksilö, joka on niin saaaaaaaatanan tyhmä, ettei voi olla epäilemättä provoksi. Kuulunet sitten tuohon hämmästyttävään joukkoon.
välillä eräällä ulkomaalaisella keskustelupalstalla, mikähän siinä on että siellä ei tuommoisia ala-arvoisia kommentteja heitellä, vaan keskustelu on aisallista ja ystävällistä.? Täälä Suomi24 palstalla kyllä päästellään vaikka mitä sammakoita suusta... huh huh...
- nainen...
No en taida kuitenkaan olla ainut ongelmani kanssa... Jos nainen tarvitsee hellyyttä ja huomiota, kysyy mieheltä mikä sillä on jos ei vastaa viesteihin, ei sano enää rakatavansa jne. niin naisesta tulee draamakuningatar ja hemmoteltu prinsessa ja vaikka mitä. Jos mies tarvitsee hellyyttä ja kysyy naiselta mikä sillä on kun ei vastaa viesteihin, niin silloinkin nainen on draamakuningatar kun ei vastaa viesteihin!!!!? :=0
- erkkieräs
nainen... kirjoitti:
No en taida kuitenkaan olla ainut ongelmani kanssa... Jos nainen tarvitsee hellyyttä ja huomiota, kysyy mieheltä mikä sillä on jos ei vastaa viesteihin, ei sano enää rakatavansa jne. niin naisesta tulee draamakuningatar ja hemmoteltu prinsessa ja vaikka mitä. Jos mies tarvitsee hellyyttä ja kysyy naiselta mikä sillä on kun ei vastaa viesteihin, niin silloinkin nainen on draamakuningatar kun ei vastaa viesteihin!!!!? :=0
Kamoon, missä on vika, ettei tuo tilan antaminen mene perille??!! Siis ettekö te ymmärrä mitä se pitää sisällään? Miten voi olla noin vaikeata...Lähdepä vaikka ulos lenkille ja mietiskele rauhassa, mitä se tarkoittaa. Ei se tilan antaminen sulje pois sitä toinen toisensa huomioimista ja rakastamista. ON ERILAISIA TAPOJA KÄSITELLÄ TUNTEITAAN, MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEATA YMMÄRTÄÄ?
V*ttu en jaksa selittää jos on noin tyhmää väkeä, ettei tajua tuota parisuhteen peruskuviota. Älkää vollottako sitten kun suhde menee solmuun, jos ette suostu edes miettimään asiaa. - nainen...
erkkieräs kirjoitti:
Kamoon, missä on vika, ettei tuo tilan antaminen mene perille??!! Siis ettekö te ymmärrä mitä se pitää sisällään? Miten voi olla noin vaikeata...Lähdepä vaikka ulos lenkille ja mietiskele rauhassa, mitä se tarkoittaa. Ei se tilan antaminen sulje pois sitä toinen toisensa huomioimista ja rakastamista. ON ERILAISIA TAPOJA KÄSITELLÄ TUNTEITAAN, MIKÄ SIINÄ ON NIIN VAIKEATA YMMÄRTÄÄ?
V*ttu en jaksa selittää jos on noin tyhmää väkeä, ettei tajua tuota parisuhteen peruskuviota. Älkää vollottako sitten kun suhde menee solmuun, jos ette suostu edes miettimään asiaa."Ei se tilan antaminen sulje pois sitä toinen toisensa huomioimista ja rakastamista." Ei pitäisikään olen samaa mieltä MUTTA Miehelle se näyttää tarkoittavan sitä, että jos ja kun hän tarvitsee aikaa selvitellä asioitaan, toisen huomioiminen ja rakkauden osoittaminen unohtuu ja vähenee nollaan... :(
- eräs n vaan
nainen... kirjoitti:
"Ei se tilan antaminen sulje pois sitä toinen toisensa huomioimista ja rakastamista." Ei pitäisikään olen samaa mieltä MUTTA Miehelle se näyttää tarkoittavan sitä, että jos ja kun hän tarvitsee aikaa selvitellä asioitaan, toisen huomioiminen ja rakkauden osoittaminen unohtuu ja vähenee nollaan... :(
pidäkään olla mikään jokapäiväinen 'pakko'. Menettäähän se merkityksensä, jos sitä hoetaan koko ajan kuin mitä tahansa jokapäiväistä sanontaa. Kaukosuhteessa, kun ne teot, joilla rakkautta voidaan osoittaa jäävät luonnollisesti vähiin, on aika suuri merkitys sillä luottamuksella toiseen ja toisen tunteisiin. Sitä on vain luotettava siihen, että toinen on siellä ja rakastaa vaikkei sitä jatkuvasti olekaan sanomassa. Suhteenne ei voi mitenkään jatkua kovinkaan pitkään, jos joudut kyseenalaistamaan hänen tunteitaan.
nainen... kirjoitti:
"Ei se tilan antaminen sulje pois sitä toinen toisensa huomioimista ja rakastamista." Ei pitäisikään olen samaa mieltä MUTTA Miehelle se näyttää tarkoittavan sitä, että jos ja kun hän tarvitsee aikaa selvitellä asioitaan, toisen huomioiminen ja rakkauden osoittaminen unohtuu ja vähenee nollaan... :(
Sinä AP, olet kovin varma mielipiteistäsi. Harvoin voi lukea, että naiset ovat niin samoilla linjoilla miesten kanssa jossain parisuhdeasiassa kuin tässä. Ehkäpä sinun kannattaisi ottaa opiksesi, eikä ainoastaan vängätä vastaan.
Kun ihmisellä on huolia, niin se vaikuttaa ainakin minun käytökseeni kokonaisvaltaisesti. Koska en voi tiuskia töissä, tiuskin sitten kotona. Koska ongelmat eivät ole vaimoni vika, yritän siis olla tiuskimatta ja olen hiljaa.
Tällaisessa mielentilassa on kovin vaikea avautua, puhua ja kuulla naiselta lohduttavia sanoja. Minä en ikipäivänä uskoutuisi naiselle raha- tai työhuolistani puolen vuoden seurustelun jälkeen. 5 avioliittovuodenkaan jälkeen se ei aina tunnu luontaiselta. Pelkään huolestuttavani häntä turhaan. Ehkäpä hän kuvittelisi ongelmani vieläkin suuremmiksi kuin ne todellisuudessa ovat ja murehtisi turhaan puolestani.
Sinun on ehkä vaikeaa ymmärtää, miksi stressi vaikuttaa miehen kykyyn osoittaa rakkautta sinulle. Sekin minua jo kovin hämmästyttää, mutta yritä edes hyväksyä tilanne. Muuten et koskaan pysty luomaan hyvää ihmissuhdetta mieheen. Miesten tapa käsitellä ongelmia kun ei ole se, että avaudutaan naiselle ja odotetaan sääliä ja sympatiaa. Minusta, tosin kuin sinusta, niin ei oikeastaankaan kuulukaan olla.- nainen...
eräs n vaan kirjoitti:
pidäkään olla mikään jokapäiväinen 'pakko'. Menettäähän se merkityksensä, jos sitä hoetaan koko ajan kuin mitä tahansa jokapäiväistä sanontaa. Kaukosuhteessa, kun ne teot, joilla rakkautta voidaan osoittaa jäävät luonnollisesti vähiin, on aika suuri merkitys sillä luottamuksella toiseen ja toisen tunteisiin. Sitä on vain luotettava siihen, että toinen on siellä ja rakastaa vaikkei sitä jatkuvasti olekaan sanomassa. Suhteenne ei voi mitenkään jatkua kovinkaan pitkään, jos joudut kyseenalaistamaan hänen tunteitaan.
Olen aivan samaa mieltä. Ei rakkautta tarvitsisikaan aivan joka sekuntti kailottaa. Itse olisin ottanut paljon rauhallisemmin, mutta se oli tämä mies, joka alkoi rakkaudestaan puhua, lähetellä rakkauden tunnustuksia kymmenen kertaa päivässä ja lähetellä rakkauslauluja. Mutta sitten yhtäkkiä kaikki loppuu kuin seinään... Sanooko joku mulle että minä olen se "draamakuningatar"!? Ihmetyttää että ensin ollaan niin rakastavia, ja sitten yhtäkkiä "Hyvää huomenta" viestitkin loppuu... Onko se niin vaikeaa toivotta hyvää huomenta omalle "tyttöystävälle", vaikka olisi mitä "ongelmia"!?
- suomineito33
Ratikkakuski kirjoitti:
Sinä AP, olet kovin varma mielipiteistäsi. Harvoin voi lukea, että naiset ovat niin samoilla linjoilla miesten kanssa jossain parisuhdeasiassa kuin tässä. Ehkäpä sinun kannattaisi ottaa opiksesi, eikä ainoastaan vängätä vastaan.
Kun ihmisellä on huolia, niin se vaikuttaa ainakin minun käytökseeni kokonaisvaltaisesti. Koska en voi tiuskia töissä, tiuskin sitten kotona. Koska ongelmat eivät ole vaimoni vika, yritän siis olla tiuskimatta ja olen hiljaa.
Tällaisessa mielentilassa on kovin vaikea avautua, puhua ja kuulla naiselta lohduttavia sanoja. Minä en ikipäivänä uskoutuisi naiselle raha- tai työhuolistani puolen vuoden seurustelun jälkeen. 5 avioliittovuodenkaan jälkeen se ei aina tunnu luontaiselta. Pelkään huolestuttavani häntä turhaan. Ehkäpä hän kuvittelisi ongelmani vieläkin suuremmiksi kuin ne todellisuudessa ovat ja murehtisi turhaan puolestani.
Sinun on ehkä vaikeaa ymmärtää, miksi stressi vaikuttaa miehen kykyyn osoittaa rakkautta sinulle. Sekin minua jo kovin hämmästyttää, mutta yritä edes hyväksyä tilanne. Muuten et koskaan pysty luomaan hyvää ihmissuhdetta mieheen. Miesten tapa käsitellä ongelmia kun ei ole se, että avaudutaan naiselle ja odotetaan sääliä ja sympatiaa. Minusta, tosin kuin sinusta, niin ei oikeastaankaan kuulukaan olla.Ratikkakuskilta tuli sen verran tyhjentävä kommentti, että tuohon ei ole juuri lisättävää.
En tiedä minkä ikäinen olet, alkup. keskustelun avaaja, mutta näin vähän vanhempana naisihmisenä sanoisin, että tässä ketjussa paljon puhuttu tilan antaminen on todellakin se onnistuneen parisuhteen a ja o. Minun kokemukseni (sekä ystävieni) mukaan suurin osa miehistä kuuluu tuohon "panttaajien" heimoon. Ei siinä ole mitään pahaa, kun oppii ymmärtämään erilaista ajattelutapaa kuin sen omansa. Sinun on hyvä tiedostaa se, eikä väen väkisin yrittää olla nk. oikeassa. - nainen...
Ratikkakuski kirjoitti:
Sinun on ehkä vaikeaa ymmärtää, miksi stressi vaikuttaa miehen kykyyn osoittaa rakkautta sinulle. Sekin minua jo kovin hämmästyttää, mutta yritä edes hyväksyä tilanne. Muuten et koskaan pysty luomaan hyvää ihmissuhdetta mieheen. Miesten tapa käsitellä ongelmia kun ei ole se, että avaudutaan naiselle ja odotetaan sääliä ja sympatiaa. Minusta, tosin kuin sinusta, niin ei oikeastaankaan kuulukaan olla.Kiitos kommentista!
Mutta jos mies olisi 2 viikkoa sitten sanonut että hänellä on hirveästi huolia ja stressiä, ei edes oltaisi tässä pisteessä että minä olen itsekseni miettimässä eroa sydänverellä, koska mies ei PUHU mikä häntä vaivaa...
On varmaan minullakin paljon parannettavaa, ehkä pitäisi yrittää enemmän uskoa, että ei se mies ole mihinkään häviämässä...Ehkä se ottaa minut vaan niin "peruskalustona" elämässään jo.. Ei kai tajua, että minä olin vasta alkanut avata tunteitani hänelle, kun hän on nähtävästi jo siirtynyt "seurusteluvaiheeseen" alun "hurmausvaiheesta".
Tuohon stressin takia vetäytymiseen riittäisi vain pikku sanat.. "Rakastan sinua, mutta minun pitää hoitaa yksi asia, tulen kyllä takaisin". Niin minä olisin ihan jees vaikka 2 viikkoa!!!
Minua ärsyttää suunnattomasti nuo" anna sille tilaa" anna sen mennä "älä ota yhteyttä" neuvot, koska ne ei toimi muuten kuin siten että mies alkaa ihmettelemään mikä minulla on ja saattaa jopa luulla että minua ei kiinnosta enää...! Olisihan se helppo ratkaisu, saisin varmaan miehen huomion, mutta en halua lähteä sille linjalle että pitää alkaa valehtelemaan ja pelaamaan pelejä... Mielestäni se vasta saisikin minut näyttämään itsekkäältä, jos lopettaisin kiukkuisena yhteydenpidon koska en saa häneltä tarpeeksi "hellyyttä" juuri nyt.
Ainut hyvä pointti on tuo, että miehet todellakin nähtävästi vaan "vetäytyvät" ja sulkevat kumppanin pois mielestään, kun heillä on muita huolia. Ja että se on tavallista...
Tajusin nyt sen, että ennenmminkin kannattaa tulevaisuudessa kysyä "onko sinulla jotakin mistä haluat puhua", jne kuin kysyä "etkö sä enää rakasta minua" jne jne. Jos se ei halua puhua niin antaa sen sitten vaan mököttää.
Minä tiedän että en ole ainut tämän ongelman kanssa, yritän minä ottaa opikseni, mutta samaan hengenvetoon ei omille tunteilleen voi mitään, jos toisen käytös loukkaa... Tuntuu niin surulliselta että jo puolen vuoden "seurustelun" jälkeen kaikki romantiikka ja hellyys, mitä niin paljon arvostin hänessä, on kadonnut!
Anteeksi että olen näin tyhmä että en ymmärrä miesten käyttäytymistä. Naisystäväni käyttäytyvät hyvin eri tavalla.. Aikaisemmin olen seurustellut vain latinomiehen kanssa vakavasti, ja hän taas antoi tunteiden räiskyä ja näkyä, ei tarvinnut koskaan kysellä mikä on... :) - nainen...
suomineito33 kirjoitti:
Ratikkakuskilta tuli sen verran tyhjentävä kommentti, että tuohon ei ole juuri lisättävää.
En tiedä minkä ikäinen olet, alkup. keskustelun avaaja, mutta näin vähän vanhempana naisihmisenä sanoisin, että tässä ketjussa paljon puhuttu tilan antaminen on todellakin se onnistuneen parisuhteen a ja o. Minun kokemukseni (sekä ystävieni) mukaan suurin osa miehistä kuuluu tuohon "panttaajien" heimoon. Ei siinä ole mitään pahaa, kun oppii ymmärtämään erilaista ajattelutapaa kuin sen omansa. Sinun on hyvä tiedostaa se, eikä väen väkisin yrittää olla nk. oikeassa.se oli tämä mies, joka alkoi rakkaudestaan puhua, lähetellä rakkauden tunnustuksia kymmenen kertaa päivässä ja lähetellä rakkauslauluja. Mutta sitten yhtäkkiä kaikki loppuu kuin seinään ja panttaus alkaa... Lähinnä se on outoa...
En omasta mielestäni ole mikään "perässä roikkuja" tyyppi, itse olin vasta uskaltanut alkaa avautumaan tunteistani.. Mies oli jo pitkään puhunut kuinka minä olen "hänelle se oikea". Voipi olla että se on se varsinainen syy miksi mies käyttäytyy noin, saattaa olla että työkiireet ym on vain tekosyy. taisin alkaa puhumaan tunteistani liian varhain... Kaikki oli hyvin siihen asti kun mies oli ainut joka puhui rakkaudesta ja minä toppuuttelin. - suomineito33
nainen... kirjoitti:
Kiitos kommentista!
Mutta jos mies olisi 2 viikkoa sitten sanonut että hänellä on hirveästi huolia ja stressiä, ei edes oltaisi tässä pisteessä että minä olen itsekseni miettimässä eroa sydänverellä, koska mies ei PUHU mikä häntä vaivaa...
On varmaan minullakin paljon parannettavaa, ehkä pitäisi yrittää enemmän uskoa, että ei se mies ole mihinkään häviämässä...Ehkä se ottaa minut vaan niin "peruskalustona" elämässään jo.. Ei kai tajua, että minä olin vasta alkanut avata tunteitani hänelle, kun hän on nähtävästi jo siirtynyt "seurusteluvaiheeseen" alun "hurmausvaiheesta".
Tuohon stressin takia vetäytymiseen riittäisi vain pikku sanat.. "Rakastan sinua, mutta minun pitää hoitaa yksi asia, tulen kyllä takaisin". Niin minä olisin ihan jees vaikka 2 viikkoa!!!
Minua ärsyttää suunnattomasti nuo" anna sille tilaa" anna sen mennä "älä ota yhteyttä" neuvot, koska ne ei toimi muuten kuin siten että mies alkaa ihmettelemään mikä minulla on ja saattaa jopa luulla että minua ei kiinnosta enää...! Olisihan se helppo ratkaisu, saisin varmaan miehen huomion, mutta en halua lähteä sille linjalle että pitää alkaa valehtelemaan ja pelaamaan pelejä... Mielestäni se vasta saisikin minut näyttämään itsekkäältä, jos lopettaisin kiukkuisena yhteydenpidon koska en saa häneltä tarpeeksi "hellyyttä" juuri nyt.
Ainut hyvä pointti on tuo, että miehet todellakin nähtävästi vaan "vetäytyvät" ja sulkevat kumppanin pois mielestään, kun heillä on muita huolia. Ja että se on tavallista...
Tajusin nyt sen, että ennenmminkin kannattaa tulevaisuudessa kysyä "onko sinulla jotakin mistä haluat puhua", jne kuin kysyä "etkö sä enää rakasta minua" jne jne. Jos se ei halua puhua niin antaa sen sitten vaan mököttää.
Minä tiedän että en ole ainut tämän ongelman kanssa, yritän minä ottaa opikseni, mutta samaan hengenvetoon ei omille tunteilleen voi mitään, jos toisen käytös loukkaa... Tuntuu niin surulliselta että jo puolen vuoden "seurustelun" jälkeen kaikki romantiikka ja hellyys, mitä niin paljon arvostin hänessä, on kadonnut!
Anteeksi että olen näin tyhmä että en ymmärrä miesten käyttäytymistä. Naisystäväni käyttäytyvät hyvin eri tavalla.. Aikaisemmin olen seurustellut vain latinomiehen kanssa vakavasti, ja hän taas antoi tunteiden räiskyä ja näkyä, ei tarvinnut koskaan kysellä mikä on... :)vielä sanoisin sen, että siinähän sinä prinsessaksi ja draamakuningattareksi miehen näkökulmasta juuri heittäydytkin, jos luulet sen tilan antamisen tarkoittavan sitä, ettet sitten mielenosoituksellisesti ota yhteyttä mieheen lainkaan. Ei...vaan kyllä yhteyksiä voit tietenkin sopivasti ottaa, mutta jätä ne tivaamiset "onko kaikki ok?" ja hyväntahtoisetkin ilmauksesi hänen tukenaan olemisesta vähemmälle. Älä yritä kaivaa SITÄ aihetta, ennen kuin mies on itse valmis.
Voi voi miten vaikealta tuo nyt tuntuu...kaikkea ei pysty rautalangasta vääntämään. Elämä kai opettaa sitten pikkuhiljaa sisäistämään, mistä tässä puhutaan. - suomineito33
nainen... kirjoitti:
Kiitos kommentista!
Anteeksi että olen näin tyhmä että en ymmärrä miesten käyttäytymistä. Naisystäväni käyttäytyvät hyvin eri tavalla.. Aikaisemmin olen seurustellut vain latinomiehen kanssa vakavasti, ja hän taas antoi tunteiden räiskyä ja näkyä, ei tarvinnut koskaan kysellä mikä on... :)piti vielä lisäämäni, että just keskellä sitä "kriisiä" ei kannata alkaa tuhertamaan itkua siitä, miten kurjalta tuo miehen toimintatapa tuntuu sinusta. Siis sille miehelle. Sitten vasta kun tilanne on ohitse ja mies tullut ulos luolastaan ja kaikki on taas normaalia, niin SITTEN voit sopivan ja luontevan hetken tullen ottaa puheeksi sen miten toivoisit miehen ehkä seuraavan kerran toimivan, kun hän tuntee tarvetta vetäytyä miettimään asioitaan. Älä syyttele, vaan sopivalla hetkellä otat puheeksi ystävällismielisesti, että sinulle riittää esim. juuri se että mies sanoo rakastavansa sinua, mutta haluaa nyt miettiä rauhassa jne. jne...Silloin te kunnioitatte molemmat toistenne tunteita ja tapoja.
Ääääh...tuo sitten toimii tai ei, riippuu teistä molemmista. - nainen...
suomineito33 kirjoitti:
vielä sanoisin sen, että siinähän sinä prinsessaksi ja draamakuningattareksi miehen näkökulmasta juuri heittäydytkin, jos luulet sen tilan antamisen tarkoittavan sitä, ettet sitten mielenosoituksellisesti ota yhteyttä mieheen lainkaan. Ei...vaan kyllä yhteyksiä voit tietenkin sopivasti ottaa, mutta jätä ne tivaamiset "onko kaikki ok?" ja hyväntahtoisetkin ilmauksesi hänen tukenaan olemisesta vähemmälle. Älä yritä kaivaa SITÄ aihetta, ennen kuin mies on itse valmis.
Voi voi miten vaikealta tuo nyt tuntuu...kaikkea ei pysty rautalangasta vääntämään. Elämä kai opettaa sitten pikkuhiljaa sisäistämään, mistä tässä puhutaan."vielä sanoisin sen, että siinähän sinä prinsessaksi ja draamakuningattareksi miehen näkökulmasta juuri heittäydytkin, jos luulet sen tilan antamisen tarkoittavan sitä, ettet sitten mielenosoituksellisesti ota yhteyttä mieheen lainkaan."
No juurihan minä tuossa yläpuolella sanoin moneen kertaan, että juuri sitä ei kannata tehdä!
- Jope^^
Täytyykö alkaa sitten kaukosuhteeseen jonkun kanssa joka asuu 6000 helvatan kilsan päässä jossain meren takana? Voi olla, että se murehtii sitäkin, miten kertoisi jättävänsä sut, nyt kun on kerran sattunut ehkä tapaamaan jonkun toisen naisen, ihan siellä omassa maassaan ja omalla paikkakunnallaan.
Onnea heille! Vetäydy sinä pelistä pois ja etsi uusi mies lähempää.
Kiitos!- nainen...
no joo just tämmöisiä kommentteja vielä lisää .. muutenkin tuntuu jo niin vaikealta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle442992Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362631Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532584Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1022258Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle482094Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3421893- 1501546
- 731408
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231188Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281175